Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Søndag og ute er det sol og nydelig høstvær. De andre i familien er ute og går tur, men jeg ligger på sofaen og er fortsatt i elendig form. Må nok holde meg hjemme fra jobb i dag også. Det eneste positive med dette er at matlysten også er på bunn, så fristelser finnes ikke akkurat nå :)

 

Gikk forresten greit i går også. Null smågodt på meg :) Ble noen få saltstenger men det må da regnes som godkjent. Pizzaene ble forresten kjempegode - ungene elsket dem, så må nok gjenta dette ganske snart :)

 

Blir forresten veiedag på meg i morgen også Soleie. Den første i denne omgang, og etterpå skal jeg være i gang med å telle kalorier. 1600 daglig, mulig jeg sparer frimerkene til helgen sånn at det blir litt mindre til hverdags og litt ekstra til helgen. Det har fungert bra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veiedag i morgen. Er spent. Har vært flink med mat og trening mand-tors, men så ble det veldig mye ekstra både fred og lørd. det ble et par pils fredagskvelden og på lørdag var jeg på besøk og fikk servert min favorittsjokolade. da klarte jeg ikke å si nei, og jeg spiste endel av den. Men jeg må se det positive oppi dette, og det er at jeg klarte å holde meg på hverdagene! Prøver å spare litt inn idag, så får se hvilke utslag det gir i morgen.

Jeg må bare dele en seier med dere. Jeg klarta å løpe 3 runder i min faste løype idag, uten å stoppe en eneste gang! Det føles veldig deilig! :) Det gikk VELDIG sakte i noen bakker, men jeg stoppet ikke. Det er lenge siden jeg har klart å jogge så langt. Godt vær, kul musikk og positiv innstilling hjalp godt. Føltes egentlig som 90% viljestyrke og 10% kondis! :) Peste sikkert noe veldig, men hørte ikke det selv! :) Nå er jeg sliten i kroppen, men kan slappe av resten av dagen med god samvittighet.

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går supert på veiedagen i morgen til tross for litt utskeiing i helgen. Vi trenger da å kose oss i helgen, ellers blir dette ganske så uoverkommelig i lengden.

Gratulerer med super innsats på løpeturen. Alltid så godt når man overvinner en ny milepæl. Neste gang går det nok enda bedre med litt mindre pesing :)

 

Har blitt en svært rolig dag på meg. Null trening, hvis man ikke kan telle med hosting da (det kjennes iallefall i magemusklene). Men skal ta det igjen så fort formen er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - litt helgekos må det være lov til :-)

For min del så gjelder det nok bare å venne seg til tanken på at jeg må være "flink" bestandig. Hvis ikke så må jeg bare finne meg i at jeg har en vekt på rundt 78. Men, det føler jeg meg ikke vel med....derfor denne evige kampen om å komme under 70!

 

Så da blir det "flink" stort sett alltid, men lov til å kose seg litt :-)

 

Grattis med løperundene dine, Olga! Så godt det må være for selvfølelsen, og for videre motivasjon! Lykke til videre med løpingen din!

 

Jeg sitter her og holder på å gå på veggen snart! Forstår ikke hvordan jeg skal klare å ha gips på benet i over 5 uker til? Det er utrolig uvant å være avhengig av andre til så mye. Jeg må si at jeg virkelig er takknemlig for helsa mi, og for at jeg er mobil til vanlig!

Jeg har ikke trent mye det siste året pga smerter - men her jeg sitter nå så blir jeg skikkelig tent på å trene! Mulig det er fordi at jeg ikke har mulighet til det :-) Men, skal virkelig ta vare på motivasjonen min til gipsen er av!

 

God bedring snupsipups, håper du er på bedringens vei snart!

 

Ha en fin søndagskveld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi! :) Jeg har også gått ned. Det ser mye ut i forhold til forrige uke, 1,5kg! Men jeg tror jeg må ha hatt ekstra vann i kroppen forrige uke. Jeg beholder startvekten som var 74kg i august. Det gikk litt opp og ned og frem og tilbake i begynnelsen, men nå er jeg skikkelig igang! :)

 

Gratulerer med nedgang Soleie68! 0,3 er kjempefint på så få dager. Spesielt for deg som ikke får trent! Mitt mål er 15kg på et år, og det tilsvarer ca 0,3 per uke i gjennomsnitt. Noen uker vet jeg det blir stillstand eller oppgang (jul f.eks) så jeg håper på 0,5 i uka nå i høst.

 

Håper du føler deg bedre nå Snupsipups! Vet hvor kjipt det er å bli syk når man har begynt på dette. Ikke mist motet! Snart er du tilbake i god form til å trene.

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300 g ned er jo bra det når en ikke får rørt seg noe særlig. Gratulerer :)

 

Min første veiing viste 82,3 kg :) Skuffende tall, men slett ikke overraskende etter min "gi faen sommer". Men nå vet jeg hva jeg har å jobbe med. Midjemål 82,5 cm, de andre målene orket jeg ikke ta (fortsatt i dårlig form). Det som er så pussig til meg er at midjemålet mitt alltid er omtrent det samme som vekta. 1 kg ned betyr 1 cm ned på midja. Blir spennende å følge med om det blir slik denne gangen også.

 

Hjemme fra jobb i dag også, og formen kjennes dårligere i dag enn i går. Trodde jeg skulle begynne å bli bra nå.... må vel vente enda litt med trening da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil snupsipups! Nå har du jo tatt tak, og avsluttet en periode hvor du har latt det skli ut. Det å komme seg på vekta etter (eller midt i) en sånn periode er en seier i seg selv! Så nå er du igang, og det er bare en vei fremover - og det er nedover med vekta :-)

Håper og du blir bedre av forkjølelsen, alt blir så mye tyngre når man ikke er i form.

 

Gratulerer Olga76 - så deilig det må være å se et så fint resultat :-) Så flink du har vært!

Jeg har og tenkt å ta dette gradvis - og ja om jeg går ned 0,3 hver uke så er det jo faktisk ikke så værst, nei :-)

Tenk om vi hadde klart å ta følge helt til sommeren - det hadde vært en kjempeseier for min del iallefall! Har som nevnt før hatt det med å bli så fornøyd med meg selv etter noen kilo, at jeg faller helt av...men denne gangen håper jeg å klare å ta det gram for gram helt til jeg er i mål.

 

Søsteren min kom på besøk i dag - med ferske rundstykker og ridderost...... Jeg er sååååå svak for ost - i alle varianter, så det er absolutt min største last. Det ble for mye ost - men var flink og skrev opp alt i dagboken, så da må jeg tilpasse resten av dagen. Er innenfor kalorimessig - men fett%andelen ble ganske heftig...

 

Lykke til - med en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt med på å holde følge helt frem til sommern. Det er jo først og fremst da en vil være slank og lekker. Den største utfordringen for meg blir å komme meg inn hit i perioder det ikke går så bra. Jeg er litt for flink til å gi blaffen i alt når det går dårlig, også det å komme meg inn hit. Men har trua på at dersom jeg er flink til å komme meg inn hit, så blir det lettere å være flink med kosten også. Det blir liksom mer synlig her inne, og da må jeg skjerpe meg.

 

I morgen håper jeg at formen er såpass at det blir trening, temmelig motivert for det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ganske like!!!

Jeg dropper å veie meg, hvis jeg har hatt en sprekk. Da blir ofte sprekken veldig lang, før jeg klarer å hente meg inn igjen - kiloene som er tatt av, kommer på igjen - og jeg er tilbake til start.

Jeg må tenke nå at det er en dag om gangen, og at om jeg sprekker - så må jeg hente meg inn igjen.

En kursleder jeg har hatt hos GR sa noe sånn som: se for deg at du står øverst på Karl Johan. Du skal gå til slottet. Når du begynner å gå så mister du buksa di. Da vil jo de fleste av oss bøye seg ned å ta den på seg igjen, FØR man går videre, selv om man akkurat har hatt en pinlig situasjon. Man går jo ikke videre med buksa på knærne :-) Så jeg prøver å tenke på dette - at om jeg sprekker en dag - så må jeg hente meg inn igjen med en gang dvs. ikke ta med meg sprekken videre de neste dagene - bare fordi at "da kan det være det samme"....

 

Jeg leste og et sted her om dagen vedr. det å ha mål. Mange er flinke til å sette seg mål - og se for seg hvordan det er å være i mål. Men, om man skal ha et mål - må man og klare å gjøre det som skal til for å komme seg i mål, og man må like å gå veien for å komme seg i mål.

Jeg kjente meg veldig igjen i dette. Er så flink til å forestille meg selv i en flott sommerkjole i str. 38 - og tenker på hvor deilig det må være å ikke ha noen valker hverken her eller der. Har opplevd det, men da gikk jeg ned i vekt pga. en spesiell situasjon - men selv om jeg da var ulykkelig og hadde det vanskelig - så husker jeg hvor utrolig godt det var å være på det som etter boka er min idealvekt. Følte meg så sunn og tilfreds i kroppen!

 

Men - etter å ha tenkt en del på dette, har jeg innrømmet at jeg er ikke så villig til å forsake det som skal til for å nå målet mitt. Dvs. jeg har ikke vært villig til å gå skrittene og gjøre "jobben". Men, har hatt veldig lyst på selve MÅLET.

 

Huff, stakkars dere som får alle mine tanker og grublerier - har så god tid nå :-) Vanligvis hadde jeg vært på jobb og ikke hatt tid til dette. Men, egentlig veldig godt å kunne skrive ned tankene mine om dette. Har virkelig grublet mye på hvorfor jeg i en alder av 43 ikke har klart å ha en vekt jeg er fornøyd med. Men, jeg tror mye ligger i at jeg rett og slett ikke har vært villig til å "gjøre jobben".

Så jeg vil derfor at det denne gang skal være veien til målet - som skal være mitt største mål. Det er iallefall det som vil bli min største seier ovenfor meg selv.

Da hadde selvbildet mitt blomstret.....:-)og jeg hadde vært mist like glad for at jeg faktisk har vist ovenfor meg selv at jeg har klart å gjennomføre en vektnedgang over tid - som glad for tallet på vekta.

 

Dette skal vi klare sammen - en dag om gangen :-) God bedring til deg - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er jenter!

 

Jeg er spent på hva vekta viser meg torsdag morgen, men jeg lever i troa :)

 

Føler jeg har god kontroll på hva jeg putter i munnen, fører dagbok over matinntak hver dag. Litt "vanskelig" i helgene, er gjerne en del på farten da, men man har jo allikevel en "ca peiling" på hvor mye etc.....

 

Har kommet ordentlig godt i sving med mosjon også - kroppen skriker etter bevegelse, og det er SÅ deilig :)

 

Ønsker dere alle en flott høst-tirsdag <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med veiing på torsdag flyaway, alltid så spennende å veie seg når en vet at en har vært flink :) Skal krysse fingrene og tenke på deg :)

 

Vi er nok temmelig like ja soleie. Innlegget du skreiv kunne godt ha vært en beskrivelse av meg. Er jeg egentlig villig til å kutte ned såpass på søtsaker og annet snop at jeg kan greie å beholde en normal bmi? Akkurat nå er jeg motivert og kan med lett hjerte svare ja. Men dessverre er jeg ikke like motivert hele tiden, og suget mot det søte er sterkere enn ønsket om å være slank. Virker nesten som jeg rett og slett glemmer at jeg egentlig vil være slank. Hva skal jeg gjøre for å huske det da tro?

 

Har fri dag i dag, og formen er bedre så jeg dristet meg til å dra på trening. Valgte en lett time, men jammen var det tungt nok i dag. Så får vi se da om formen blir bedre eller værre igjen, får vel bare krysse fingrene å håpe på det beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dessverre er jeg ikke like motivert hele tiden' date=' og suget mot det søte er sterkere enn ønsket om å være slank. Virker nesten som jeg rett og slett glemmer at jeg egentlig vil være slank. Hva skal jeg gjøre for å huske det da tro?

[/quote']

 

Tror det er lurt å ta en skikkelig tur i tenkeboksen - og spørre seg selv hva som er viktigst - og om det å være slank betyr nok til at man er villig til å ofre noe for å bli det.

Jeg har tatt en skikkelig runde med meg selv, etter at mannen min spurte meg om jeg ikke bare kunne være fornøyd med meg selv, og være tilfreds med den vekten jeg har. (stakkars han som har levd med meg i alle disse årene, og med alle opp og nedturer mht vekten) Jeg vil ikke slå meg til ro med at jeg ikke har en BMI på normalvekt - så nå må jeg gjøre noe med det en gang for alle!

Jeg har nok vært så sikker og bestemt før og.........men jeg gir ikke opp, og er motivert og optimistisk for at dette skal jeg klare.

 

Merker at det er veldig godt å logge seg på forumet her, og at det hjelper mye. Det har jeg ikke gjort noe særlig før. Så mye motivasjon å hente, og så utrolig mange kloke damer (og noen menn) med mange gode tanker.

Så vi får fortsette og hjelpe hverandre, dag for dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å se at vi er like på mange måter. Då tror jeg det blir lettere å backe hverandre opp. Det du sa "suget mot det søte er sterkere enn ønsket om å være slank", det kjenner jeg meg veldig godt igjen i. For EGENTLIG vil jeg være slank. Men når jeg ser en deilig sjokolade, blir jeg så svak. og jeg glemmer det jeg har bestemt meg for. Da føles det plutselig ikke så viktig lenger å ha en slank kropp. Jeg føler meg så svak da! Og blir så irritert på meg selv! Jeg har SÅ mange gode grunner til hvorfor jeg vil være slank. Det er ikke bare overfladisk og utseendefokusert. Helse, sexliv, selvtillitt, økonomi! masse gode grunner! men alt er glemt når jeg ser noe søtt og godt... arrrgh! :) Nå har det gått bra i 1,5 uke da, så det gjelder nå å fortsette. Jeg spier litt, men ikke hi store mengder og ikke hver dag. Jeg har alltid mørk sjokolade i kjøleskapet. Den ligger lenge! Jeg synes ikke det er så supergodt, men det stagger suget når det kommer. Det holder liksom med en liten bit da. Og så har jeg lov å spise annet godteri på lørdag. Og sånn skal jeg ha det resten av livet. Og det føles ikke som noe tap! Dette skal gå bra! :)

 

Ja, vi må holde sammen til somemren! Passe på hverandre så vi ikke lar det skli ut. Jeg har ikke alltid tid til å gå inn her hver dag, men jeg skal ihvertfall rapportere en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på hvorfor jeg vil være slank (sånn bortsett fra det rent utseendemessige da):

- Jeg får bedre helse, og reduserer sjansen for å få livsstilssykdommer

- Mindre sjanse for slitasje og skader i ledd

- Alt blir så mye lettere med en kropp som ikke er så tung å dra på. (merka det godt da jeg starta opp med trening igjen etter en laaaang ferie, den ekstra tyngden kjentes veldig godt)

- Som gammel (eller evt syk) vil jeg ikke bli ei sånn smellfeit ei som de må være flere om å snu på i sengen eller ei de må vaske under magevalkene fordi det blir klamt og sårt der

- Jeg snorker mindre

- Det er lettere å finne klær

 

Til sammenligning, hvorfor vil jeg spise sjokolade (++):

- Det smaker utrolig godt

- Jeg får en kortvarig nytelse

 

Når man lister det opp på denne måten er fordelene klart størst ved å være slank, og all fornuft sier at det burde ikke være tvil om hvorfor jeg skulle velge å være slank. Men hvor fornuftig er jeg egentlig når det kommer til stykket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God liste Snupsipups! Det er viktig å se det svart på hvitt.

I første omgang er det dette med valg av klær som driver meg litt. Jeg er så lei av å alltid velge klær som skal skjule. Skjule magen min. Jeg kjøper ikke lenger klær som jeg synes er fine. Jeg kjøper klær som ikke viser valker. Og jeg ender opp med en stil som jeg overhodet ikke føler er meg. Det er kjipt. Forrige gang jeg gikk ned, var det så deilig å prøve klær igjen. Jeg har masse fine klær, men jeg bruker dem ikke lenger, for jeg vil ikke at folk skal se flesket på magen og armene. Og når jeg går i butikkene, ser jeg masse fint, men blir bare lei meg og sur hvis jeg prøver det på. Den eneste gangen jeg har på tettsittende klær er når jeg trener. Og da unngår jeg speilet som pesten... Bildet i hodet ser bedre og sprekere ut enn det i speilet. Målet må være å få bildet i speilet til å blir dom bildet i hodet! :) Jeg gleder meg til jeg kan se meg selv i speilet på treningssenteret uten å bli flau. Kanskje skjer det noe før jul? Det skal ihvertfall nærme seg noe til våren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noe vi må jobbe med - hver dag :-)

Men, dette skal vi klare! Er jo fint å finne likesinnede her inne!

 

Jeg føler meg fornøyd om dagen :-) Har klart 8 dager nå. Både hodet og kroppen føler seg så mye bedre.

Vet det ikke er så mange dagene, men alt må jo begynne en gang :-) Jeg er veldig nøye med meg selv med å skrive opp absolutt alt jeg spiser og drikker. Det hjelper meg virkelig. Prøver å få alle de grønne "hakene" frem - og har det som mål, at jeg skal klare å få spist slik at jeg får full pott i alle boksene.

Har enda ikke klart det - men prøver igjen i dag. Det er dessverre grønnsakene jeg ikke har spist nok av. Fint med en bevisstgjøring :-)

 

Håper det har gått fint med veiingen i dag, Flyaway - og at dere andre og har en bra dag.

Her skinner sola, og det er rene sommeren ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen ja, Olga76!

Men, jeg har tatt en litt annen stategi i det siste.....

Det siste året har jeg gjemt bort kroppen i deilige tunikaer. Veldig komfortabelt, men ikke min stil i det hele tatt. Etterhvert som tunikaene kom inn i skapet - snek kiloene seg på. Men, det var så deilig å ha på seg klær som skjulte alt.

 

Så i august da jeg egentlig ble veldig bevisst på dette - så solgte jeg de fineste på finn.no - og resten gikk til Fretex.

Jeg kan rett og slett ikke ha klær hvor jeg gjemmer meg bort.

 

Jeg får heller ha litt større bukser med plass til valkene. Så nå er drømmen om en fin vår - med pene klær som sitter bra!

 

Vi er forskjellige - men for min del måtte jeg få bort alle "teltene" mine.

 

Men, nå er vi flinke, og vi skal få vår belønning :-) Vi får glede oss til en real shoppingtur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes hektisk ut ja! Ikke lett å få i seg riktig mat på slike dager - det er sant :-)

Jeg er sikker på at du klarer å hente deg raskt inn igjen :-)

 

Jeg nyter å sitte helt i ro med foten høyt. Det gjør ikke vondt lengre nå, så det går greit. 5 uker igjen....

 

Har god kontroll på matinntaket heldigvis. Har ikke vært på vekten, men kjenner at det går riktig vei! Så jeg gleder meg faktisk til mandag og ny veiedag.

Om jeg klarer - feil: Siden jeg jo SKAL klare å være konsekvent og flink selv om jeg sitter helt rolig, blir det jo en interessant test på å se hvor mye man kan gå ned uten å bevege seg stort.

Men - gleder meg til å få bevege meg igjen, og har store planer for mye trening, så snart jeg blir kvitt gipsen.

 

Håper det går bra med dere - ha en strålende helg - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du gå ned, dette greier du supert ;)

 

Nok en helg er i gang og ukens største utfordringer står for tur. Planlegger trening både lørdag og søndag, så da bør jeg ha litt ekstra kalorier og rutte med :D Har dessuten blitt litt lite trening de andre dagene pga sykdom og tett program.

 

Ønsker alle sammen en riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - da er helgen her, med alle sine utfordringer :-)

 

Jeg mistet litt kontroll i går......ble altfor mye middag - med bernais saus og greier... Men, har i motsetning til tidligere registrert alt sammen nå, så da ser jeg at totalt sett ble ikke skaden så utrolig stor. Totalt 250 kcal mer enn jeg skulle ha hatt for hele fredagen.

 

Litt godt å se, er som nevnt før ikke så sterk når jeg først har hatt en "glipp".

 

Nå venter knekkebrød til frokost - og så får jeg prøve å beholde litt kontroll med matinntaket resten av dagen.

 

Lykke til med helgens utfordringer, - vi skal klare dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vinkveld med venninner i går, men faktisk så kom jeg ikke over 1600 kcal allikevel. det er sikkert ikke så smart, men jeg spiste kun frokst og lunsj... og litt kjeks og ost til vinen... Men jeg vet ikke hva som er værst, å hoppe over måltid eller å få for mange kalorier.

Følger dere planen i dagboka her? Jeg får sjelden tid til mellommåltid. Jeg spiser nok heller litt mer til hvert av de andre måltidene. Jeg bruker som regel fra melkekvoten (yoghurt) eller tar en frukt eller grønnsak til mellommåltid.

En fin ting som skjedde i går var at jeg tok må meg ei bukse som for noen uker siden var så stram rundt magen at jeg måtte kneppe opp et par knapper når jeg satt. det trengte jeg ikke nå lenger! ;) Hurra!

Lykke til med treningen snupsipus! Og god bedring med foten Soleie!

Ha en fin lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med helg ja :D

Ble både potetgull, saltstenger og en liten sjokoladebit på meg i går. Og ikke veide jeg noe av det, så kalorimengden er usikker. Men det kommer ikke opp mot de mengdene jeg ville ha spist tidligere. Alt i alt tror jeg ikke denne uka har blitt så veldig bra ;) Men jeg skal ikke gi opp, dette kommer bare til å ta litt lenger tid :)

Har allerede gjort unna dagens treningsøkt, en steptime der jeg fikk svetta skikkelig, deilig. Og ellers tar jeg sikte på en sunn lørdag, kosen tok jeg jo i går.

 

Gratulerer med buksa Olga. Det er i sånne øyeblikk man virkelig føler man får lønn for strevet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...