Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! ?

Så var det mandag igjen. Jeg trodde ikke jeg skulle si dette, men jeg har gått opp 0,1 og er fornøyd!! ? Jeg er rett og slett fornøyd fordi siste ukene har jeg ikke registrert eller trimmet noe... Etter jeg sto "bom fast" på vekta i x-antall uker ble jeg rett og slett lei. Visselig slapp vekta 1 kg, men har hatt "pause" de siste 2? ukene. Har prøvd å tenke på hva jeg spiser, men har ikke registrert noe og det har blitt endel "gal" mat.. Så at vekta har holdt seg noenlunde det samme er jeg fornøyd med. De ukene den sto bom stille registrerte jeg maten og trimma som vanlig. Tror jeg hadde mye vann i kroppen en periode, for plutselig en dag fløy jeg på på do hele dagen og etter det viste vekta ned 1 kg. Lettere sagt enn gjort, men mist ikke motet. Prøv å ikke gruble så mye på det og ikke stress så plutselig "slipper det".?

Jeg skal fra i dag av registrere all mat og "komme meg opp på hesten igjen" trimme!! Mitt neste mål er 75 kilo, og det bør ikke være så fryktelig lenge før jeg når dit.. Men altså, jeg tar tiden til hjelp.

Ha en fin dag videre dere!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig det du sier Littvrang om endringsprosesser hjemme og på jobb. Min jobb (og utdanning for så vidt) dreier seg også om endring i folks liv og jeg vet for så vidt en god del om endringsprosesser, motstand osv. Men når det kommer til meg selv... Bakerens barn har ikke brød, er det ikke det det heter? :) Prøver for min egen del i perioder å dykke ned i hva det EGENTLIG er jeg baler med, men det er jommen krevende. Deler av problemet tror jeg er at mat og spising gir meg så mye glede som jeg ikke helt klarer å gi slipp på. Eller - vil ikke rettere sagt... Ellers så er det noe med kroppsfølelse også som ikke alltid helt henger sammen med "objektive kriterier". For selv om vekten sier at man er mindre føles det ikke alltid sånn. Det tar jo også litt tid for kroppen å følge med vektnedgangen - for hud å trekke seg sammen ol. Så ikke alltid speilbildet av en "nyslanket" kropp er helt sånn som man drømte om. Kanskje det kan hjelpe på følelsen å gjøre noe "fint" for kroppen sin? Massasje, hudpleie, en ny bodylotion eller noe nytt undertøy?

Så hyggelige tall da Goggeline! Og synes du er så flink å "se" oss her inne, så en bitteliten pause må være bra. Veldig spennende med nytt titall - tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med flott resultat igjen Goggeline, du bare suser nedover for tiden du. ? Ingen tvil om at du jobber godt og målrettet. ?????? 

Utrolig nok greide jeg å bite tenna sammen på fredag og sto imot dårlig motvivasjon og kraftig søtsug, og det til tross for at jeg hadde sjokolade skåla foran meg. Og jammen tror jeg sytinga og klaginga mi hjalp, for i helgen har jeg gått ned 800 g og ny vekt er 78 kg. ? Måtte jeg bare være ferdig med sånne platå for ei  stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Fuglesang skrev:

Artig det du sier Littvrang om endringsprosesser hjemme og på jobb. Min jobb (og utdanning for så vidt) dreier seg også om endring i folks liv og jeg vet for så vidt en god del om endringsprosesser, motstand osv. Men når det kommer til meg selv... Bakerens barn har ikke brød, er det ikke det det heter? :) Prøver for min egen del i perioder å dykke ned i hva det EGENTLIG er jeg baler med, men det er jommen krevende. Deler av problemet tror jeg er at mat og spising gir meg så mye glede som jeg ikke helt klarer å gi slipp på. Eller - vil ikke rettere sagt... Ellers så er det noe med kroppsfølelse også som ikke alltid helt henger sammen med "objektive kriterier". For selv om vekten sier at man er mindre føles det ikke alltid sånn. Det tar jo også litt tid for kroppen å følge med vektnedgangen - for hud å trekke seg sammen ol. Så ikke alltid speilbildet av en "nyslanket" kropp er helt sånn som man drømte om. Kanskje det kan hjelpe på følelsen å gjøre noe "fint" for kroppen sin? Massasje, hudpleie, en ny bodylotion eller noe nytt undertøy?

Ja, det er jo dessverre litt sånn at det er enklere å hjelpe andre til å se hva som må til for at en endring kan skje, enn seg selv. Jeg tror det er lurt å grave litt for å finne ut av hvor (og hvorfor!) motstanden er, for å bli mer bevisst på eget tanke- og reaksjonsmønster. Skal man klare å endre noe så må man forstå hvorfor det er som det er i utgangspunktet. Og så kommer selvfølgelig motivasjon og andre faktorer inn. Endringsprosesser kan være kompliserte, og når det kommer til nettopp dette med vekt så tror jeg det er mer komplisert enn veldig mye annet. Derfor bør vi være bevisste på, og akseptere, at det må ta lang tid. Vi skal endre på vaner/tankemønster/handlinger vi kanskje har brukt et helt liv på å innarbeide, og det er ikke gjort i et knips med fingrene. Jeg tar meg selv daglig i å være utålmodig, men prøver ta tak i de tankene fordi de på sikt vil føre til at motivasjonen synker, og gi grobunn for tanker om at jeg ikke kommer til å få det til (med påfølgende selvforakt). Kanskje skal man av den grunn ikke slanke seg hver dag heller. Jeg synes det er vanskelig å se for meg hvordan livet blir etter kurs. Derfor er jeg denne gangen opptatt av å "øve på livet" mens jeg går i kurs. Sist var jeg så flink til å gå på kurs. Kanskje den flinkeste, faktisk. Bare så synd jeg glemte å øve på livet som kom etter kurs. For der er jeg ikke særlig flink. Det er derfor jeg er overvektig også. Så nå øver jeg mens jeg går på kurs, sånn at jeg forhåpentligvis får til å være flink selv om jeg ikke betaler noen for å sjekke vekta mi hver mandag. Og det er en langsom prosess å komme dit. Det er rart med det. Jeg vet alle de rette tingene å si til noen som skal gjennom en endringsprosess eller selvutvikling, men når jeg prøver ta tak i det i meg selv så kjenner jeg på motstanden mot å følge mine egne råd og metoder. Jeg får lyst til å svare "Ja, men....". Akkurat som menneskene jeg forsøker hjelpe på jobb hver dag. Jeg er ikke et plukk bedre selv, med andre ord. En skulle nesten tro det var en menneskegreie! ??

 

Jeg har forøvrig skjønt hva som foregikk i hodet mitt forrige uke. Det der mentale platået jeg snakket om. Det var PMS. Herlighet altså, etter så mange år så skulle man jo tro at man kjenner igjen PMS når man ser det, men neida. Det kommer like overraskende på hver måned, gitt! ?  Hodet er mer på plass denne uka, og jeg er igang med nytt kurs. Vi hadde første kurskveld i går. Bare skarve -0,6 kg ned, men som sagt: PMS. Det skvulper i både ankler og fingre denne uka, jeg får alltid mye væske i kroppen rundt mensen. Men det er greit, jeg satser på at jeg får igjen med renter neste uke. Hvis jeg nå ikke overtar vektplatået til snupsipups, da! Ser du er ferdig med det, så jeg håper ikke du sender det rundt! ?

 

Goggeline: Herlighet, du er jo TYNN nå! Bøyer meg i støvet, og gleder meg til å komme dit du er. Så deilig det må være!! Tenk å kunne si at man veier seksti-og noe da.

Milda: Jeg tror du er inne på noe nå, og tenker at det er en sunn tilnærming! Ref. svaret mitt til Fuglesang også. Kanskje skal man ikke slanke seg hver dag. Kanskje skal man være fornøyd med uker der ting sklir litt ut, men at man fortsatt klarer å holde vekten. For det er det som skal bli livet vårt når vi er ferdig med denne slankingen. Livet består ikke av magre dager og vektnedgang, det består av mat som ikke alltid er i helt kontrollerte former (jeg har i allefall ingen planer om å veie maten og føre inn i skjema resten av livet). Det er lurt å øve på disse tingene nå, sånn at det blir en innarbeidet vane det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg gjekk ikkje ned denna veka som gjekk!!  Eg gjekk opp 1kg

2grunnar til det. Vi var på tur,  det vart litt formykje av godsaker,  tyngre kost og mindre trening...  Og Tante Grusom skulle nok ha vært her (om eg ikkje hadde fjerna ting).  Uansett om eg har mindre deler så merkar eg det når tante skulle vært her.  Blant anna på vekta.  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper den kiloen er borte igjen til neste uke RegniEsil. ? Du har jo svaret på hvorfor det ble sånn, så da er det jo bare å gjøre det på en annen måte denne uka. ? 

Jeg har aldri vært innom tanken på endringsprosesser når jeg skal ned i vekt Littvrang, men tror jammen det kan være et godt verktøy den dagen jeg skal holde vekta. Vet jo at en av de største hindrene for å holde vekta er sterk sult og vanvittig søtsug som kroppen gjerne pøser på med når den merker at du har tapt vekt. Men det er absolutt ikke de eneste hindrene. Så det er sikkert lurt å finne ut av hva man egentlig har å jobbe med og hvorfor motivasjonen plutselig forsvinner. 

Som jeg har skrevet før så gruer jeg meg litt til målet er nådd og jeg skal holde vekta. En ting er at man ikke får stadige belønninger i form av vekttap. En annen ting er at jeg ikke aner hvor mye jeg kan spise for å holde meg stabil. Har vel aldri hatt en god plan for tiden etter vekttapet. Så dette blir noe nytt jeg må lære meg. Blir nok litt prøving og feiling før koden er knekt, men jeg kan greie det. En gang må jo være den første. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringen er jo allerede i gang, vi er underveis, så det er absolutt lurt å vie det litt tid og tanker. Om man ikke klarer å finne ut av hva det er som gjør at man reagerer slik eller sånn er jo forsåvidt greit nok, men bevisstheten om at man nå engang velger mat som løsning på alle problemer og gleder i verden (skal ikke snakke for dere altså, men der har du meg!), og kunnskap om hva som må til for å endre på det og innarbeide nye vaner, tror jeg er viktigere. Det er tiden etter jeg er mest bekymret for også, for det har jeg aldri fått til før. Jeg har vært så fokusert på selve nedgangen at når jeg har kommet i mål så har jeg ikke visst hva jeg skal gjøre med mengde mat osv. Kombinasjonen av å være lei av en lengre periode med vekttap og mager kost, og kroppens reaksjon på nedgangen i form av sultfølelse etc, har gjort at jeg har spist kiloene raskt tilbake igjen. Det at kroppen reagerer med å kjøre på med sult og søtsug etter et vekttap var ny informasjon for meg inntil for noen uker siden da jeg leste det på forskning.no. Den informasjonen tror jeg vil være nøkkelen til suksess denne gangen. Håper i allefall det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei dere!

Jeg har fortsatt høstferie og er på hytta. Jeg har ikke vært på nett på ei uke, så jeg fikk ikke lagt inn startvekt på slankekrigen Soleie68. Det var synd, men jeg får følge med deg der og fortsette med rapporteringen her med dere :)

Flink du var Snupsipups som ikke spiste lakris! Det er tøft å stå imot. Kjempebra!

Jeg har ikke fått trent like mye som jeg gjør hjemme  https://credit-10.com/no/folkia-logg-inn/ . Og jeg har ikke spist nok grønnsaker og måltider. Tipper jeg står nokså stilt, men jeg har definitivt spist mye mindre sjokolade og annen nei-mat enn det jeg gjorde i høstferien i fjor. Så det er jeg fornøyd med!

God helg dere! Snakkes igjen til uka! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Peppe89 skrev:

 

Hei dere!

Jeg har fortsatt høstferie og er på hytta. Jeg har ikke vært på nett på ei uke, så jeg fikk ikke lagt inn startvekt på slankekrigen Soleie68. Det var synd, men jeg får følge med deg der og fortsette med rapporteringen her med dere :)

Flink du var Snupsipups som ikke spiste lakris! Det er tøft å stå imot. Kjempebra!

Jeg har ikke fått trent like mye som jeg gjør hjemme. Og jeg har ikke spist nok grønnsaker og måltider. Tipper jeg står nokså stilt, men jeg har definitivt spist mye mindre sjokolade og annen nei-mat enn det jeg gjorde i høstferien i fjor. Så det er jeg fornøyd med!

God helg dere! Snakkes igjen til uka! ?

Slankekrigen???? Var ikke det noe som foregikk for flere år siden, eller har det startet opp igjen? Kan heller ikke komme på at jeg har skrevet noe om lakris nylig, så ble ikke helt klok på dette innlegget.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... høres merkelig ut. Gå inn på et forum for folk som vil ned i vekt og tilby lån... Snodig fremgangsmåte.... Er det det som blir neste trinn hos oss også? Jeg trenger ikke lån altså. ?? Virka nesten som personen haddd lest et par tilfeldige innlegg fra flere år tilbake og så svart på dem. Og så skreiv personen som om hun/han hadde vært med oss lenge og bare var en tur på hytta nå og dessverre ikke kunne svare oss nå.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fredag, og straks helg! Jeg dro på Zumba på onsdag, for første gang på mange år. Sist var kanskje i 2012...? Det var ikke så mye som hadde forandret seg der, trinnene var mye av de jeg lærte da jeg danset Zumba sist, men musikken var jo ny da. Var redd jeg hadde glemt alt, men det satt fortsatt godt, og jeg fikk skikkelig utbytte av timen. Datteren min ble også med, og hun likte det også så hun blir garantert med flere ganger. Kjente det godt i beina i går, og i dag er det den berømmelige dag 2. Au! ? Innside lår har virkelig fått kjøre seg, der er det lenge siden jeg har vært støl nå. I kveld skal vi på samme (styrke)timen som forrige fredag, men har bestemt oss for å ta en time yoga etterpå også. 2 timer trening før vi tar helg får være grei innsats. Da skal det spises taco med god samvittighet. ? God helg da dere! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du koste deg på Zumba timen. Trening skal jo være litt gøy også, ikke bare slit. ? 

Jeg har ikke veid meg i dag. Fant ut på torsdag at vekta var oppe i 78,8 kg igjen og at jeg slett ikke var over det derre hersens platået. Kjente all motivasjon forlot meg og at jeg slett ikke hadde lyst til å forsake noenverdens ting. Så fra torsdag til i går har jeg tatt en pause. Jeg har spist det jeg har hatt lyst på uten å tenke hverken mengde, kalorier eller om maten var sunn nok. Jeg har spist til jeg var god og mett. Og så har jeg pakket innpå med både sjokolade og godteri både fredag og lørdag. Og som jeg har kost meg og nytt det. Det var akkurat det jeg trengte nå. Jeg bestemte meg for å ikke ha dårlig samvittighet og ikke veie meg i dag for å slippe sjokket. I dag er det på’n igjen. Regner med de første dagene kan bli litt ekstra utfordrende med både mer sult og søtsug, men det får jeg ta som det kommer. Det var verdt det å skeie ut litt ekstra akkurat nå. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt godt å vite at jeg ikke er alene, og at andre kan slite med det samme. Da føles det mer normalt og jeg er ikke den eneste som ikke greier å være flink 100 % av tiden. ? Håper forkjølelsen gir seg fort, ikke noe moro når kroppen hangler. Jeg mister gjerne litt lysten på mat når jeg får noe slikt, men får desto mer lyst på det som er usunt. Og jeg greier ofte å overbevise meg selv om at jeg har fortjent noe godt når jeg er syk. ?? Håper dette ikke er tilfelle med deg også. ? 

Det har gått bedre med maten så langt denne uka. Veldig bra i går, i dag litt mye men underskudd iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Her går det i hundreoghelsike, så jeg har ikke rukket kikke innom før nå.

En liten sprekk er helt som forventet, og innafor, tenker jeg. Det viktigste er at man greier komme seg på rett spor igjen, og at sprekken ikke blir en endeløs rekke utskeielser. Kanskje er det fint for kroppen et et lite kaloriboost før man kniper inn igjen også? Jeg tror kroppen har godt av noen litt fetere dager når den må leve så magert over så lang tid som den må for oss som lever på kaloriunderskudd.

Jeg merker det dessverre på vekta at jeg spiser litt for lite. Jeg spiser mindre enn jeg egentlig skal, og ligger som regel rundt 1200 kcal. Jeg skal ha 1600 i følge energiberegningen. Det gir utslag på vekta, for den vil ikke slippe så mye nå som den gjorde før. Jeg prøver derfor spise litt mer denne uka. Jeg må innrømme at jeg synes det er helt sprøtt at man kan bremse vektnedgangen ved å spise lite, og at man begynner å gå ned i vekt igjen når man spiser mer. Men det er tilfelle, altså. Spiser man for lite så sparer jo kroppen. Denne uka hadde jeg "bare" 0,8 kg i minus, og forrige uke ble det bare 0,6. Det går jo nedover, men mye saktere enn jeg er vant med. Men nå har jeg spist for lite i en veldig lang periode, så nå øker jeg porsjonene litt og håper at det hjelper. Det er jo ikke et bevisst valg at jeg spiser for lite, jeg bare klarer ikke alltid å få i meg alle måltidene. Det er for mye mat, liksom. Mellommåltidet ryker nesten alltid, og når middagen blir litt sen så orker jeg ikke kveldsmat. Der har du 3-400 kcal tapt bare der. Denne uka er det ingen sak å få i seg nok mat, det er bare 2 dager denne uka jeg skal spise hjemme. Og på fredag er jubileumet jeg nevnte for en stund siden at jeg ville ha en ny kjole til, og den kvelden blir det treretters og vin og hele pakka. Reiser rett på hotell for seminarhelg morgenen etter festen, og så går det slag i slag med hotellfrokost, og lunsj og middag på restaurant. Stønn! Det ble forresten ikke noen ny kjole til festen, for jeg fant en jumpsuit (<- link) som jeg falt helt for! Planen er at det blir antrekk til julebord og julefeiring også. Den er liiiiiitt trang nå, men ikke noe en hold in-truse ikke fikser. ? Den er bare ett par kilo unna å sitte perfekt, så jeg håper at den kanskje til og med er litt romslig når julaften kommer. Jeg har alltid likt jumpsuits så godt, men har aldri noen gang brukt det fordi jeg synes jeg har sett ut som en bamsemums i det. Men nå satt den faktisk ganske fint, og jeg synes til og med at jeg så ganske slank ut med den på. Det var veldig kjekt, for det er lenge (år!) mellom hver gang at jeg går inn i et prøverom og føler på noe særlig annet enn at jeg er lei meg etter å ha sett i speilet. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad for å høre fra deg Littvrang, og at alt går bra med livsstilen fremdeles. Det er så mange som bare plutselig blir borte uten et ord. Både du og Goggeline har jo vært så aktive i tråden, Så det er jo litt uvant når det blir mindre. ? Høres ut som du har det kjempe travelt for tiden. Husk å puste litt innimellom da. ?

Den jumsuiten var rålekker. ? Sikker på at du blir knallfin i den. Skal ikke se bort ifra at jeg kopierer, har ønsket meg en sånn lenge, men har ikke funnet en som passer. Synes vektnedgangen din har vært kjempe bra jeg. 0,6 kg og 0,8 kg i uka er det jeg ønsker meg jeg også. Men skjønner jo du blir litt skuffet når du er vant til mer. Skulle ønske jeg synes at 1600 kcal var mye mat og at jeg hadde problemer med å få det i meg. Matvraket her strever med å holde seg innafor og det kan fort bli 1700-1800 kcal de dagene jeg er utsulta etter jobb og må ta et mellommåltid før middag, sånn som i går. 

I dag har jeg fri og har vært å trent tabata. Timen i dag var skikkelig tung, så jeg fikk virkelig svetta. Kjenner det godt i armene allerede og regner med lår og rompe døger etter i morgen. Har fått helt dilla på den typen trening, så effektivt. Og så får en jo trent både styrke og kondis samtidig. Hva mer kan en ønske seg? ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinkinger?

Ny veiedag på mandag og ned til 69,9 = -0,4

Nå skal jeg være ærlige med dere hvorfor jeg er her så lite og det er fordi jeg har bestemt meg for å skille meg og han vet det ikke enda. Har snakket med vår sønn, min bror og beste venninne om det. Min sønn måtte jeg snakke med for å høre hvordan han takler dette ( og han takler det bedre enn jeg hadde trodd, greit at han er 22 men vi er fortsatt foreldrene hans) og min bror fordi jeg måtte spørre han om å låne penger til advokat. 

Så stygt tror jeg dette blir at jeg må være forberedt på alt. Vi har vært gift siden 2000 men det er noen arvepenger til hans fordel inni bilde og et særeie som jeg ble truet til å skrive under på en gang på tidlig 2000-tallet etter bryllupet. 

I går var jeg hos advokat og jeg venter med å se hva hun finner ut av det med særeie så skal jeg på hyttetur 16-18 NOV og prate med min sjef angående beredskapshjemmet her den 20/11 så skal jeg fortelle han det etter det en gang. Jeg har allerede sagt opp jobben min og har 3 måneder oppsigelsestid så det vil si ut januar. 

Jeg er her inne og følger med på dere??❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du deler med oss Goggeline, det setter jeg pris på. Skjønner du går igjennom en tøff tid nå, og at det er andre ting som opptar tankene og tiden din. Håper alt løser seg på en grei måte uten for mange konflikter. Tenker på deg, du tøffe, sterke dame. Masse klemmer fra meg. ❤️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag jogget jeg ute for første gang på en god stund. Var litt spent på hvordan det sto til med løpeformen siden jeg har trent mest tabata og litt intervaller på tredemølle den siste tiden. Men jammen har ikke det hatt god effekt på løpeformen også. Årets raskeste tur 6,2 km på 40.58. Synes det gikk så lett i dag, så kunne nok ha løpt lenger hadde det ikke vært for at jeg begynte å bli gjennomvåt. Dessuten skal jeg på jobb senere så greit å ha igjen litt krefter. ? Men iallefall betryggende at løpeformen ikke blir dårligere av å trene andre ting med tanke på at jeg drømmer om halvmaraton neste år og sannsynligvis ikke får løpt så mye ute i vinter. Skada kneet på glattisen i fjor, så tar ingen sjanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

78,2 kg i dag. Regner med det er ned fra sist mandag. Veide meg jo ikke da, men veide mer før den helgen og hadde etegilde flere dager så vil tro vekta var en del høyere. I uka som gikk hadde jeg kontroll frem til helgen. Så starta en mega intens arbeidshelg, der vi nijobba hele helgen. Sliten både i kropp og viljestyrke greide jo ikke jeg å holde meg på den smale sti, så da ble det masse smågodt på lørdag og sjokolade i går. I går ble allikevel totalen på ca 1600 kcal siden jeg ikke rakk å spise på jobb. Går på med friskt mot denne uken og håper jeg snart ser 77 og noe på vekta. Har vært lenge på 78 tallet nå.

Hvordan går det med resten av gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange styrkende tanker sendes din vei, Goggeline. Glad for at du vil dele med oss, og håper du gir lyd fra deg fremover så vi får høre hvordan dette går, og hvordan det går med deg. Det er en tøff prosess dette her, men jeg kjenner deg som ei tøff dame som ikke gir deg så lett, og det tror jeg vil være din styrke i dette her. Og stor high five for supert resultat på vekta!! Under 70!! Gratulerer! Det er jo snart ikke mer igjen av deg nå?! Stor klem sendes i din retning! ❤️

Snupsipups: Det begynner å bli fart på den der løpingen din nå altså! Fy søren, jeg bøyer meg i støvet! Jeg ligger godt over en kilometer bak deg fortsatt, og føler at det går litt trått med utviklingen. Krysser fingrene for nytt og lavere tall på vekta neste uke. ?

Jeg har nettopp kommet fra kurs, og fikk 1,1 kilo mindre på vekta denne uka. Hurra! Håper det har løsnet litt igjen nå.  Nå har jeg straks gått ned like mye som da jeg gikk på kurs i 2011. Nå er det under 10 kilo til jeg er i mål, og det er gøy. Om drøye 4 kilo er jeg over på nytt titall! Gleder meg skikkelig! 

Fikk forresten så mange hyggelige kommentarer på festen på fredag, og flere sa at de nesten ikke kjente meg igjen. Jeg vet ikke om jeg har sagt det før, men jeg er fylkesleder i en ganske stor organisasjon, og treffer veldig mange mennesker gjennom et år. Flere av disse menneskene var på festen på fredag (det var en jubileumsfest i fylkeslaget), og de har jeg ikke sett siden før sommeren. Altså for rundt 16 kilo siden. Hun ene så etter meg da hun ankom festen, men kjente meg ikke igjen bakfra og gikk forbi ett par ganger før hun skjønte at det var meg som sto der. Det var gøy å høre, og gir motivasjon til å fortsette videre.

Planen for denne uka er å fortsette med å spise nok (forrige uke var veldig bra kalorimessig, jeg klarte 1600 nesten hver dag!), og forsøke å få skvist inn litt trening i min sedvanlige travle timeplan. Har en dansetime i morgen i alle fall, og tror jeg skal ta meg en løpetur når middagen har fått sunket litt nå. Resten får jeg ta som det kommer. 

Ha ei fin uke, flotte damer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med fantastisk nedgang Littvrang. ? Du bare suser nedover du, uke etter uke. Jeg er rett og slett imponert. ? Må si det motiverer meg også, både din og Goggeline sin innsats. ? Jeg gikk på vekta på nytt i morges og fikk se et helt annet tall. 76,9 kg, Yuuhuu ? Hadde nok en del vann i kroppen i går etter arbeidshelga, så tror nok denne vekta er mer rett. Så gårdagens vekt slettes herved. Godt å endelig få se et nytt og lavere tall,  har jo hengt fast på 78 så alt for lenge nå. Synes det var rart at vekta ikke forandret seg for kroppen ble utvilsomt mindre og fastere. Men nå fulgte altså vekta etter. ?Håper ikke jeg blir hengende igjen like lenge på denne vekta, da blir jeg småsprø. ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...