Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Henger med dere 😁Og takk for lykkeønskninger og gode ord det varmer😘

Venter på papirene fra advokaten og praten med sjefen min den 20/11 så skal jeg banke separasjonspspirene i bordet samme kveld. Og da skal han få banket inn sitatet som han har sagt til meg i alle år: vent deg det uventa. Æsj😰

Kan ikke si jeg gleder meg nei men jeg prøver å psyke meg opp og får fantastisk støtte fra de få jeg har sagt det til. ( venninne, sønn, bror, svigerinne, og advokat) Jeg veit det er rett for å si det sånn når både bror og venninne begynner å grine på mine vegne av glede og sier dette skulle du gjort for flere år siden men vi har ikke villet blande oss eller si noe. 💖

Jeg fortsetter som før på matfronten og gåing/løping men jeg får ikke skrevet ned maten. Mandag var det opp 0,6 til 70,5 så får jeg kanskje tåle og vake litt rundt 70 i en periode og ta tak i de 3 siste kiloene når det passer.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er veldig spent på dine vegne Goggeline. Tenker masse på deg. 😊 Høres ut som avgjørelsen er vel overveid og godt planlagt, så tviler ikke et sekund på at dette er det rette for deg. Enig med de andre her også, jeg ville nok lagt vektreduksjon litt på hylla til dette var over, du har jo mer enn nok av andre ting å tenke på. 

Denne uka har gått fint for meg. En gåtur, to timer tabata og 6 km løping så langt. Kan tenkes det blir tur i morgen også. Maten har også gått fint. I morgen er det farsdag og da blir det nok litt kake, men det tåler jeg nok. Veiing i løpet av uka ser lovende ut, så nå er iallefall platået et tilbakelagt kapittel. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

76,1 kg endte jeg på denne uka. Ned 0,8 kg fra tirsdag. Totalt 16,1 kg. Og da har jeg gått ned 10 kg mer enn det jeg har igjen. Det burde jeg greie. 😊

Har tenkt litt på mål for tiden fremover og tenkte at 75 kg ved årets slutt burde være realistisk. Da har jeg tatt litt høyde for oppgang i julen også. Og veier jeg 75 kg ved nyttår så er det «bare» 5 kg som skal bort etter nyttår. Burde være en grei sak å bli kvitt de før neste sommer selv om de siste 5 ofte er de vanskeligste. Men tenk så herlig om jeg var i mål før neste sommer da, den tanken må jeg ta vare på og bruke som motivasjon. 😉

Hvordan går det med resten av gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Nok en kaosfylt uke er over, og en ny en er igang. 😂 Begynner virkelig å glede meg til jul og litt fri nå, altså. -1,4 på vekta for meg denne uka. Fornøyd med det! Denne uka blir det mye mat jeg ikke bestemmer over selv, så det blir jo spennende. Fredag er det julebord, og lørdag og søndag skal jeg på regionalt fylkesstyremøte. De to middagene er jeg forsåvidt forberedt på, men de andre måltidene (ikke minst alt som serveres i mellom måltidene!) er mer usikkert. Vil helst bare spise rugsprøen min i fred, men det nytter jo ikke gjemme seg sånn. Kryss fingrene for at jeg klarer finne gode alternativer til lunsj og mellommåltid da, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok et flott resultat. 🎉 Er du snart i mål nå? Sikker på at du greier deg igjennom både julebord og hotell opphold, du er jo så dreven nå. Og skulle det allikevel gå skeis, så starter du bare med blanke ark på mandag. 😉 

Endte forresten med å kjøpe samme jumpsuit som deg jeg også, den var akkurat like fin som jeg trodde. Og jammen fant jeg et kjempelekkert skjørt også, som jeg bare måtte ha. Da jeg kom hjem  fant jeg en gammel bluse som passet helt perfekt til, og den er i størrelse 38. 😀 Opptur. 😊 Så da har jeg to flotte antrekk til julebordssesongen, som til og med sitter pent. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke dere er, både snupsipups og Littvrang! Jeg prøvde meg også på jumpsuit i helgen, men er visst fortsatt i bamsemumsligaen, så det får bli en annen gang :D Men så kjekt snupsipups med små klær som passer!

Utfordringer på løpende bånd i helgen da Littvrang. Om det er lunsjbuffet så pleier jeg å styre unna alt av karbohydrater og fylle opp tallerkenen med mye grønnsaker og salat så det ikke blir plass til så mye annet. For da kan jeg spise litt mer av det jeg liker best. Og så hoppe over dessert/kake til lunsj og heller ta bittelitt mer av det andre. Prøver også å styre unna mest mulig av mellommåltidene og holde meg til kaffe/te og evt. litt frukt. For da føler jeg at jeg får mer igjen for hovedmåltidene. Evt. ha en liten pose med nøtter i vesken om det kniper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: Ja, det begynner jo å anes lys i enden av tunellen nå. Ca 7 kilo til jeg er i mål på den vekta som jeg ved start tenkte at kanskje kunne være noe. Nå vet jeg ikke hvordan jeg føler det om 7 kilo, det kan hende jeg tar ett par kilo til også. Målvekta mi er ca 3 kilo unna å være "normalvektig" BMI, og det hadde jo vært litt gøy å komme dit også, selv om jeg egentlig synes at BMI er tull og tøys som bør avskaffes heller før enn senere. Vi får se! Siste kurskveld er 10 desember, og da er det ikke oppstart igjen før andre uka i januar. Jeg fortsetter som før frem til januar kommer, og har et lite håp innerst inne om at jeg kanskje er klar for "Hold vekten" istedenfor nytt kurs.. Hadde vært så utrolig gøy å slippe et tredje kurs, og heller begynne på jobben med å stabilisere vekt. Selv med jul og alskens morsomme utskeielser frem til januar så tror og håper jeg at jeg skal fortsette med jevn og trutt nedgang allikevel. Blikket er låst på målskiva, så jeg håper jo at det klarer å unngå de store smellene som kan ødelegge for fremgangen. Forresten gøy at du også endte opp med jumpsuiten! Den er så lekker, og har et veldig flatterende snitt! Hvordan ser skjørtet ditt ut? Superdeilig når man smetter inn i en ny størrelse, og i tillegg føler seg fin. 😁👌 

Fuglesang: Haha, bamsemumsligaen! Ellers pleier jeg også å kutte ut karbohydratene når jeg skal spise fra buffet. Er ikke så glad i brød, så det er ikke så stort tap egentlig. Tar mye heller en karbonade og litt laks og sånn, istedenfor brød/rundstykke! Håper bare det er fornuftige valg som settes frem i mellom måltidene. Synes det har vært skikkelig "feitefest" de andre gangene jeg har vært med på sånne seminarhelger, med både kaker og pølsefest (!) i mellom lunsj og middag. Det vanskeligste med denne helgen er egentlig at det er så mye jeg ikke har kontroll på når det kommer til maten. Jeg aner ikke hva vi kan velge mellom, og skulle aller helst ha fått muligheten til å planlegge litt på forhånd sånn at jeg ikke må ta avgjørelsene der og da. I uplanlagte øyeblikk er jeg nemlig svak... Tar med meg en pakke rugsprø og en mager jalapenoost til å ha på innerlomma i tilfelle denne helgen blir nok en feitefest. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å finne ut hva som er passe vekt nei, spesielt når det kanskje er en stund siden man har følt seg passe. Jeg satte 70 kg som mål, da er jeg ca 2 kg under øvre grense for normal vekt. Ville være innenfor normalen, men ha litt å gå på. Men du har jo helt rett i at BMI egentlig er noe tull, og passer slett ikke for alle. Og egentlig begynner jeg å føle meg ganske vel med vekta nå. Vil nok ned litt til, men om det blir så mye som 6 kg til får jeg se an litt når det nærmer seg. 

Skjørtet jeg kjøpte er dette her: https://cubus.com/no/p/skjort/emilie-brokade-skjort/7225602_F990

Blusen jeg hadde fra før er i samme farge som den mørkerød blomsten, så syns det passet så fint sammen. 😊

Bamsemumsligaen, haha. 😂 Ja, akkurat sånn følte jeg meg da jeg prøvde en jumpsuit i sommer. Men jammen har det ikke gått fremover. 😊

Irriterer meg også det der at sånne seminarer skal være en frotsefest uten like. Noen steder er de flinke og setter frem både oppskåret frukt og grønnsaker i pausene, men andre steder er det kun søtt. Håper du kommer på et sted med fornuftige varianter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ALLE, ingen nevnt, ingen glemt! 😍 Har vært fraværende noen uker pga sykdom, men er nå bra igjen. Har ikke orket å skrive da vekta absolutt ikke har spilt på lag... Men straks helsa ble bedre så viste vekta ned 1 kg så nå er jeg på 76,6. Det er koselig og inspirerende å følge med dere!! 😍

Håper det går bra med deg etter forholdene Goggeline. Og Olga, er du innom her? Hvordan går det med deg? Kom til å tenke på deg. 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: Det var superfint! Helt smashing til denne sesongen her også, med litt rødt å pynte opp med. 🤩 I forhold til BMI så er det jo bare dønn gjennomsnittlige mennesker som kan bruke det. Straks du har litt mer muskelmasse eller litt større fettprosent enn snittet så kommer du ut som overvektig. Det betyr at selv de som er sunnheten selv, som spiser bare bra mat, men trener mye styrke, liksom skal være overvektige i følge denne beregningen. Det må vi bort i fra, for dette bidrar til en konsekvent feilmåling av hva som er sunn og normal vekt. Det finnes veldig mange andre måter som er langt bedre å måle kroppssammensetning på enn BMI. Og så er det jo andre ting som spiller inn også, som den ikke tar høyde for. Jeg og min søster er f eks veldig forskjellig bygget. Hun er ganske liten og spe, selv om hun bare er noen cm lavere enn meg. Min beinbygning er nok mer gjennomsnittlig, og hvis jeg skulle veid det samme som henne (altså rundt 55 kilo) så hadde jeg seriøst sett dausjuk ut. Hun ser helt nydelig ut, fresh og ikke verken tynn eller tykk. Jeg hadde nok sett ut til å ha stort hode og fått kneledd som var større enn bredden på lårene mine, og generelt sett underernært ut. Så lavt kan jeg aldri gå, rett og slett. den andre søsteren min er ett par cm høyere enn meg, og har naturlig veldig brede hofter. Det har hun fra sin bestemor, som er bygget helt likt. Veldig brede hofter og smal midje, i ekte timeglass-stil. Jeg klarer heller ikke å ta rundt håndleddet hennes, sånn som jeg får til på meg selv, selv om jeg har veid mer enn henne. Hennes trivselsvekt, og da hun ser absolutt best ut, er rundt 76-80 kg.  Så ja, ut med BMI og inn med en mer presis måling av hva som er sunnhet! 😅

 

Milda: Så bra du er frisk igjen! Og deilig at det slapp en kilo når kroppen ble ferdig med sykdom. Kroppen jobber jo med litt viktigere ting enn vektnedgang når helsa ikke er på topp. Håper på å se deg her oftere igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god søndag dere alle!😃 Har ikke vært så veldig aktiv her inne de siste ukene. Har ikke hatt så stor fokus på mat og slanking siden formen ikke har vært den beste.. Men nå setter jeg meg et nytt mål, og det er å veie 75 kg til jul. Det er ca 1 kg mindre, pluss/minus enn det jeg gjør nå. Dette går ikke fort, men jeg orker ikke gå ned i raskt tempo da jeg har gjort det på alt for mange kurs... Blitt lei og vekta har gått opp igjen og gjerne pluss litt til.. Det blir ingen julebord på meg i år, og julematen spiser jeg aldri før julaften så den saken er grei.😁 

Ha en fin dag videre!😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et btabiliseringsprosjekt egentlig, Milda. Og det kan være veldig lurt! Kroppen har veldig godt av noen stopp og stabilisering for å glemme den gamle "standarden" og lage seg en ny komfortvekt. Ref. forskningssaker vi snakket om for noen uker siden. Håper du blir frisk og rask igjen snart!

 

Jeg har klart å komme meg gjennom årets mest (mat)utfordrende helg! Fy søren så lite kontroll jeg har på hva jeg har spist i helgen! 😩 Jeg har styrt unna etter beste evne, men det er jo veldig mye man ikke rår over! Fredag var det julebord. Det var egentlig den eneste dagen jeg hadde budsjettert med at skulle bli matutskeielser på. Denne dagen har jeg visst om lenge, og gledet meg til. Spiste lutefisk, og klarte stoppe kjøkkenet fra å drukne fisken i baconfett, så det fikk jeg servert på siden. Spiste ikke mer enn ett par biter bacon, fisken var salt og god i seg selv og manglet ingen smaker med potet og ertestuing til. Helt nydelig, var det! Drakk 2 glass av velkomstdrikken, to glass prosecco og to glass mojito. Så dro jeg hjem. Det var helt etter planen, og dagboka så faktisk ikke så verst ut, selv om de to siste drinkene nok kunne blitt sløyfet. Men jeg greide spare meg for mye ekstra ved å slippe bacon og fett over hele fisken min, så jeg tenkte det gikk fint. Så var det lørdagen på hotell. Spiste to knekkebrød hjemme før jeg dro, og valgte salat til lunsj. Plukket alt som var i salatbaren av grønt, og la til en liten håndfull reker og kanskje 80 g pasta. Dette er øyemål, så helt sikker er jeg jo ikke. Tok en ss med en eller annen sennepsvinegrette, så det var jo greit. Så spiste jeg litt frukt og drakk masse vann mellom, for da var middag neste måltid ut for min del. Trodde jeg. Laget mitt har jubileum i år, og de andre hadde stelt i stand med kake. Den var helt gigantisk! Og hvem er det som må "åpne" kaka? Det er jo lederen av laget som har jubileum det, selvfølgelig. Stønnnnnn. Jeg forsøkte ta et syltynt blondestykke, men det hjelper jo pokker ikke at stykket er tynt når kaka er høyt som en skyskraper! Hadde jeg ikke måttet åpne den hersens kaka så hadde jeg ikke tatt noe av den i det hele tatt, men jeg ble dyttet frem og måtte, og det ville vært veldig rart å si nei. Ughhhh. Ikke i budsjettet!! Spiste litt av sukkerbunnen og lot kremen ligge igjen. Hadde ikke lyst på i det hele tatt, og ville spare til desserten jeg visste at kom på kvelden. Til middag ble det overraskende nok ganske sunt! Det var gledelig. Vi spiste breiflabb med diverse tilbehør, blant annet en ramsløkpesto, gule erter, bønner, knutekål og diverse annet. Det var helt nydelig! Aner jo ikke om det er stekt i olje eller hva, eller hvor mange kalorier det ble til slutt... Spiste bare en porsjon, selv om jeg lett kunne ha spist mer. Til dessert var det tilslørte bondepiker, og jeg tok to spiseskjeer av det. Mmmmm! Drakk ikke alkohol, men to glass eplemost ble det. Med sukker. I dag sto både frokost og lunsj på hotell for tur. Jeg gikk for skogsbærblaning, et porsjonsbeger yoghurt og to spiseskjeer havregryn. Til lunsj ble det samme salat som i går, men med annen dressing. Det var godt å komme hjem, og jeg tror ikke jeg skal spise noe mer i dag (har spist middag altså), for nå tror jeg at jeg er i mål med de kaloriene jeg skal ha. Gruer meg til veiing i morgen. Kjenner at jeg tåler dårlig og ikke ha kontroll på inntaket. Jeg har detaljstyrt det i så lang tid, og er sjelden villig til å skeie ut, så når jeg blir tvunget inn i situasjoner jeg ikke har kontroll på så jobber hodet fælt. Aner ikke hva denne helgen har gjort med vekta, men håper ikke det er noe oppgang i alle fall. Får ikke dratt på kurs i morgen, så det blir bare morgenvekt på meg. Kanskje like greit etter denne helgen. 😣🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Milda. 😊 Flott du stikker innom. Da har du iallefall denne livsstilsendringen i bakhodet selv om du ikke er så aktiv akkurat nå. 😊 

Håper du overlevde veiingen i dag Littvrang. 😊 Og skulle det ikke gå helt optimalt så trenger det jo ikke bare være kaloriene som har skylda, magen blir jo også fullere, men det løser seg jo fort. Pluss at maten gjerne er saltere enn normalt slik at du samlet litt vann, det forsvinner jo også i løpet av uka. Så om det blir litt nedtur i dag, har jeg trua på et glimrende resultat neste uke. 😉

Men meg gikk ikke uka så bra. Ble totalt 100 g ned. Men fullstendig selvforskyldt... Lå på ca 1800 kcal de første dagene, før jeg smalt til med sikkert 3000 på fridagen min (slutta å telle på 2500 🙈). Motivasjonen har nok vært litt fraværende pluss at jeg har syntes veldig synd på meg selv pga smerter i armene. Trente nok for hardt en periode så jeg har nok fått en skade. Forstrekte sener eller noe? Har iallefall hatt skikkelig vondt i begge armene i over 2 uker. Litt bedre nå, men fortsatt redusert kraft i høyre arm. Satser iallefall på en bedre uke denne uka, må vel bare trene forsiktig og ikke så mye armer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, de armene høres ikke så bra ut, snupsipups! Har du sjekket det hos lege eller? Det er lenge å være støl, så det er nok en betennelse eller noe som kanskje kan være greit å få noe for, hvis det ikke blir rask bedring.

Jeg veide meg i morrest og den viste 400g ned. Men jeg har nok mye i systemet som veier litt også, for hver gang jeg reiser bort på hotell så stopper alt opp. Selv på korte turer så blir magen vrang og nekter kvitte seg med noe. Lengre ferier er jo helt håpløst. Regner med at det løser seg innen ett par dager, og at jeg da kanskje får et litt mer realistisk svar på hvordan vekta egentlig ser ut. Var seriøst redd for oppgang, så 400g ned er jo en lettelse. Trente ikke så mye som et minutt i forrige uke, men denne uka ser litt roligere ut. Datteren min begynner på videregående neste år, og vi reiser jo fra skole til skole på infomøter nesten hver kveld for tiden. Denne uka er det bare en skole som skal besøkes, så da blir det straks litt mer rom for å følge opp andre ting! Planen er å få til tre økter, og den første skal bli i dag!

Ønsker oss begge en god uke med riktig mat og nok trening, snupsi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært hos lege nei, har jo tenkt at det ville gå over av seg selv. 🙈  Det er nok ingen vanlig muskelstivhet nei. Smertene har sittet mer i leddene enn i musklene. Både i nakke/ skuldre, albuer og håndledd. Så tror det kan være i senefester eller evt muskelfester. Har ikke vært varm og hoven på aktuelle områder som ved betennelser, heller iskald i perioder. Og det er når jeg har vært kald at smertene har vært sterkest. Er heldigvis ikke så vondt lengre nå, men så har jeg holdt meg unna styrketrening den siste uka. Kjenner det fortsatt med en gang jeg løfter litt tungt med høyre arm, og styrken er fortsatt betydelig redusert. Men så lenge det går i riktig retning satser jeg på at det fikser seg selv. 

Synes 400 g var veldig bra etter en sånn maraton helg. Syns jammen du skal gi deg selv en real klapp på skuldra. 😊 

Midterste sønnen min begynner også på videregående neste år, men her har elevene besøkt forskjellige skoler i skoletida. Har kun fått invitasjon fra en skole om besøk på kveldstid, det var vel en landbruksskole og ikke spesielt aktuelt for min sønn. 

Jeg håper også på at denne uka skal bli bedre. Kan nok bli litt lite trening på meg siden jeg har flere nattevakter denne uka, og julebord til helgen. Er ofte ikke sånn kjempeopplagt til trening etter å ha jobbet netter. Og etter julebord er jeg neppe i treningsform. Men jeg kan jo være flink i matveien. Trenger jo ikke å spise så innmari mye selv om det er julebord. Aner ikke hva vi får servert, men uansett går det jo an å begrense seg. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Wow, for en flink gjeng! 

Jeg har lest meg opp på en del av innleggene nå - så jeg heier på dere - og klapp dere selv på skulderen for fantastisk standhaftighet og innsats🙌

Jeg kjenner ikke deg Goggeline - men sender deg mange varme tanker for dagene dine.

Jeg har egentlig gitt opp å være aktiv her inne... hver gang jeg tenker at nå skal jeg benytte meg av det flotte forumet - så starter jeg med gode fortsetter - men det blir lite med innlegg. Har vel hatt en sammenheng med motivasjonen min....

Vekten min er litt på stedet hvil, litt opp, og litt ned  - fortsatt! Så blir kjempeimponert over alle dere som virkelig har tatt tak - og som har gjort en så flott jobb for dere selv 🙂

Jeg har hatt en fin uke bak meg - stålkontroll på mat. Jeg har fått en flott smartklokke, og synes det er gøy å holde "kontroll" på alt. Men, jeg lurer på hvor mye kroppen min egentlig forbrenner på en dag.. Vet det kommer an på mange faktorer - men min fine smartklokke oppgir et ganske så lavt tall. Ofte nede på 1800 kcal.  Så om jeg skal kunne gå ned noe må jeg ligge på ca. 1200 kcal per dag (om jeg ikke har noe særlig med aktivitet). Veldig lite - men vekta rikker seg nå iallefall nå. Så strategien er iallefall å skrive opp alt jeg spiser, slik at det blir pene regnestykker hver dag. Når alt kommer til alt er jo dette egentlig ren mattematikk. 🙂 Har endelig innsett det, etter å ha prøvd alt som er av diverse dietter.

Da gjør jeg enda et nytt forsøk ift å være aktiv her inne - så da sier jeg  "vi snakkes" og ha en fin dag 🙂

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleie har vært med i denne tråden sammen med meg siden 2011. 😉  Og de siste årene har vi vel vært litt av og på med aktiviteten både hun, jeg og Olga. Men alltid like hyggelig at du titter innom. Og hadde blitt veldig glad om du hadde blitt mer aktiv igjen. 😊 Jeg bruker også aktivitets klokke, syns det gir en kjempe god pekepinn på hvor mange kalorier jeg forbruker. 1800 kcal er ikke mye nei, og hvis en da må spise så lite som 1200 kcal så hadde ikke jeg holdt ut mange dagene nei. Men det skal ikke mer til enn en tur eller ei treningsøkt så øker en forbruket betraktelig. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg nok en gammel traver her inne 😉

Hatt en grei dag, med kontroll på maten så fornøyd med det. Kveldene er ikke den største utfordringen for meg, så tenker det går greit resten av dagen og!

Treningen for meg denne uken blir fredag, lørdag og søndag. Så alt for sliten etter jobb om dagen...

Er virkelig så imponert over resultatene deres! Spesielt deg, Snupsipups som jeg kjenner så godt. Wow for en godfølelse det må være! Nå er du vel nesten nede på det du var da vi traff hverandre?

Kos deg på julebord! Nyt å føle deg vel! Og ja, man kan kose seg ute å overdrive 😉

Vi snakkes snart 😊

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg var sliten etter jobb stoppet nok meg fra å trene en lengre periode også, spesielt etter jeg begynte i ny jobb for nesten 2 år siden. Men i slutten av mai bestemte jeg meg for å starte dette prosjektet. Og spiser jeg først mindre hører trening liksom med. Så da tvang jeg meg selv ut selv om jeg var sliten. Og det jeg fant ut var at det egentlig gikk veldig bra å gjennomføre også, veldig mye sitter i hodet. Nå 6 måneder etterpå har jeg tenkt over at jeg har mye mer energi, og er sjelden spesielt sliten etter jobb lenger. Så jeg har mye igjen for at jeg presset meg ut i starten. 😊 

Det er vel bare 3 kg igjen til jeg er nede på 73 kg, som jeg syns å huske vi begge veide den gangen. 5 år siden nå, og ikke har jeg i vært i nærheten av den vekta i mellomtiden. 😰 Men det skal det bli forandring på i fremtiden. 😊 

Husker dere forresten jeg fortalte om en tur bukse jeg kjøpte på nett etter sommeren i år, som var for trang da jeg fikk den? Var ganske langt unna å få igjen buksa da, men da jeg prøvde den i går satt den veldig pent. Yuuhuu 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Takk for motivasjon ☺️ Ja, en treningsøkt gjør jo alltid godt, og gir energi på så mange plan. Nå har jeg lagt opp en plan på at jeg skal trene 3 ganger per uke. Trener på et senter, hvor jeg faktisk begynner å trives. Hatt en lang økt i dag på 1.5 time, og skal få lagt inn trening i morgen og på søndag. 

Har en deilig helg foran meg uten noe særlig med planer. Maten går litt over mine  tilmålte kalorier i dag, selv om jeg har trent bra. Var mer sulten til lunsj enn jeg pleier 🤭

så deilig å få på seg den nye buksa di, Snupsipups! Lykke! Kos deg meg følelsen😊

Nå er det varme på peisen, og jeg er godt passert i sofaen, så ønsker dere en riktig fin helg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svisj, så var den helgen unnagjort! Andre helgen på rad med festligheter, men nå har jeg gjort unna den slags for ei stund, så herfra blir det roligere helger uten ekstra kalorier! Morgenvekt viste -900g siden forrige uke, så helgen har tydeligvis ikke vært alt for utsvevende, selv om det har vært både fest på fredag og dugnadsmat lørdag og søndag. I kveld er det kurs igjen, så jeg er spent på hvor mye jeg har gått ned siden sist. Jeg var jo ikke der forrige mandag, og vekta til kursleder viser så annerledes enn vekta mi hjemme. Selv om jeg veier meg rett før jeg drar (for sammenligning) så kan det være så mye som 300g forskjell på hennes og min vekt. Nå er jeg 1,4 kg unna nytt titall, så det skal jeg jobbe hardt for å komme nærmere i løpet av kommende uke. Har meldt meg på en happening på treningssenteret mitt på fredag, og satser på å få danset av meg noen gram i løpet av de to timene arrangementet varer. :D Har ellers planer om to løpeturer, og hvis jeg er skikkelig heldig; en liten topptur til en nærliggende topp på søndag. Vi får se hva jeg rekker i løpet av uka!

Snupsipups: Wow, så gøy at buksa passer! Husker du kjøpte den, og at du var litt redd for at du hadde tatt gledene på forskudd. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...