Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Huff da, kjedelig med migrene. Får håpe den gir seg snart så du får fortsatt med din sunne livsstil ;)

 

Jeg er skikkelig hoven i kroppen for tiden. Har store merker etter strømpene, lurer på hva det kommer av. Kan liksom ikke komme på at jeg har spist så mye salt heller. Håper virkelig det gir seg før veiedag, for det der vil garantert ikke ta seg bra ut på vekten.

Ellers går det bra, null utskeielser på meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart helg jenter :)

 

Soleie68: ja, jeg har heldigvis kommet meg inn på den "smale sti", det går supert med antall kcal, henger litt etter med TP..men har planer om lange gåturer/trening i helgen !! Håper du er blitt bedre av migrenen, sender deg en godbedrings klem. Og forstår godt det blir håpløst å trene med smerter

 

Snupsipups: Jeg håper som deg at hovenheten ikke gir utslag på vekta di, du har jo hatt stål kontroll nå,så du fortjenter virkelig ett godt resultat. Men trøst deg med at hvis det er vann, så "renner" det jo av og da kan du jo få ett knallbra resultat senere. Men kan det ikke være at du skal ha mens snart ? Jeg hovner av og til opp like før, kan kjenne meg helt oppblåst..

 

Håper dere får en fin helg, snart er det MAI måned jenter og sommeren er like rundt hjørnet :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til alle fra meg også :)

 

Jeg er fortsatt hoven i kroppen, bena kjennes skikkelig tunge. Håper de blir bedre nå som det er helg og litt roligere tempo. Og det er nok ikke mens på gang, jeg har hormonspiral, så den slipper jeg unna ;)

 

Fikk nesten litt panikk følelse når du skreiv at det snart er sommer. Gleder meg kjempe mye til sommer og sol, men hadde jo håpet å oppnå litt resultater først. Nå måtte jeg bare innse at jeg rekker nok ikke å komme så langt ned på vektskalaen før sommeren er her. Men uansett, alt jeg oppnår er jo bedre enn sånn som det var før jeg starta ;) Så får vi håpe at jeg er i mål før neste sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta sto stille denne uka <_< Litt skuffa, for jeg vet jo at jeg har vært flink. Får bare håpe resultatet kommer sluntrende etter. De neste to ukene blir superhektiske, så det blir vel lite med trening, og da kan jeg vel ikke håpe den helt store nedgangen på vekta heller. Har allikevel planer om å være standhaftig og flink. Så får vi bare håpe at eventuelle manglende resultater tar ifra meg all motivasjon. Men det er det jeg har dere til, ikke sant? ;)

Mai skal iallefall bli den virkelig store jobbe måneden da resultatene virkelig skal komme :D Lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at vekta flytter seg mer neste uke ;)

Men da må jeg skjerpe meg. I dag har det blitt både kake, pizzasnurrer og cupcakes og sånn kan jeg jo ikke holde på... :( Kan skylde på en superhektisk dag (var på jobb, hadde foreldre samtale med lærerne til de to eldste guttene, og arrangerte bursdagsfest for 22 unger....), men det er jo egentlig ikke grunn nok. Vil jeg ned i vekt kan jeg ikke tillate meg slike utskeielser på en "vanlig" tirsdag. I morgen blir det også hektisk, men da skal jeg spise sunt og prøve å få lurt inn litt trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da satser vi på at vekta flytter seg mer neste uke ;)

Men da må jeg skjerpe meg. I dag har det blitt både kake, pizzasnurrer og cupcakes og sånn kan jeg jo ikke holde på... :( Kan skylde på en superhektisk dag (var på jobb, hadde foreldre samtale med lærerne til de to eldste guttene, og arrangerte bursdagsfest for 22 unger....), men det er jo egentlig ikke grunn nok. Vil jeg ned i vekt kan jeg ikke tillate meg slike utskeielser på en "vanlig" tirsdag. I morgen blir det også hektisk, men da skal jeg spise sunt og prøve å få lurt inn litt trening ;)

 

Kjenner til hvor utfordrende det kan være når dagene er hektisk ja.. Det blir lett til at vi bare putter alt ukritisk inn i munnen.. Men som du sier, utskeielser midt i uka kan vi ikke ha så mye av.. Håper det gikk bedre i dag :)

 

Ellers er det endelig SOL her, og jeg skal ut på en laang tur i ettermiddag. Ha en fin onsdag :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en hektisk dag med fult kjør på jobb, trening for den ene gutten min og foreldremøte etterpå. Men det har gått litt bedre med det jeg har puttet i munnen. Eller det vil si, har ikke regnet ut kaloriinntak. I dag ble det nemlig snitter og kake (men bare bittelitt) på jobb. Etter jeg kom hjem har jeg spist sunt og fornuftig, og avsluttet med en joggetur til kvelds. Har kjent på søtsuget etter jeg kom hjem, men har greid å stå imot.

I morgen skal det ikke bli kake!!! Nå må jeg ta meg selv i ørene. Vil liksom ikke fortelle til alle og enhver at jeg er "på slankern" derfor syns jeg at jeg må spise litt kake for syns skyld. Og på jobben min kan det bli flere dager i uka til tider.En kollega forsøkte å foreslå at vi kunne forsøke med litt sunnere alternativer innimellom, men hun ble kraftig nedstemt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri dag :)

Har brukt den til å rydde bort vinterklær, så nå bør det ikke kommer mer snø altså. Ble en liten gåtur ute i sola, resten av dagen har jeg slappa av. Kjenner jeg er sliten i dag. Merker det er ekstra utfordrende å holde seg på matta i matveien når man er hjemme alene. Men foreløbig er alt under kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Du er så flink Snupsipups! Nå har du vært veldig flink i lang tid! Du ser det sikkert på vekta og tenker jeg!

 

Her har energien vært på bånn - vært veldig plaget av migrene...

 

Men, i dag kjennes det greit ut - jeg har tilogmed fri, så jeg får være flink å bruke dagen fornuftig. 1000 ting her hjemme som burde vært gjort - men får prioritere meg selv :D

Det enkleste for meg fortsatt er å ta med hunden på en lang gå-tur. Har en runde på 10 km som er fin å gå - blir mange kalorier som forbrennes også :)

Vet jeg burde meldt meg på et treningssenter. Vurderer å melde meg på uten binding , og ha et kortsiktig mål om å gå ofte frem til ferien. Kanskje dette er dagen til å manne meg opp til det :-)

Maten går ganske greit - men tydeligvis ikke bra nok... Har ikke registrert noe særlig i det siste, det er nok det som er årsaken - lurer nok meg selv litt...

 

Vel, vel jenter ny dag, og nye muligheter - ha en riktig fin fredag!

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk, er virkelig motivert for tiden. Men vekta har ikke helt hengt med, får håpe den er snillere på mandag :)

 

Håper du er kvitt migrenen for denne gangen. Og det er helt sikkert bedre for migrenen å gå en tur med hunden enn å gjøre husarbeid ;)

 

Kjempefint at du har mulighet til å melde deg inn på treningssenteret uten bindingstid. Da kan du jo få prøvd om du trives med det. Og er det et senter med mange forskjellige aktiviteter finner du sikkert noe du trives med. Etterhvert som formen blir bedre vil du nok like aktiviteter du ikke likte tidligere også.

 

Har vært dårlig med registreringen i det siste jeg også, mulig det er derfor at vekta ikke har gått så mye ned som jeg har håpa på. Kan jo hende at de cirka beregningene mine er helt bak mål selv om jeg har trodd at jeg har gjort alt rett. Starta registrering igjen i går, så får vi se om det gjør noen forskjell.

 

Lykke til med mat og trening, og riktig god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg snupsipups og soleie68 :)

 

Håper dere får en fin helg, husk vi skal ta SUNNE valg !! Værtfall jeg må tenke på det, jeg merker at jeg har begynt å få en snikende tendens til å slappe av med både registreing av mat og trening i helgene.. Det kan jo godt være at det er en medvirkende årsak til at det går SEINT nedover nå ja..

 

Heldigvis så har solen dukket opp her i Trøndelag, så i helga skal jeg kose meg hjemme med hagearbeid og familie :) og selvfølgelig kose meg med MASSE med sunn mat og kun LITE av usunn mat.. B)

 

Så bra du er bedre Soleie68, nyt helga !!

Helge klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det arbeidshelg igjen. Denne gangen jobber jeg kveldsvakt både i går og i dag. Kjedelig, blir liksom ikke helg i det hele tatt. Fordelen med det er jo at det heller ikke blir så mye usunt. Føler liksom ikke for å stappe innpå med brus, sjokolade og snacks på jobb, det blir liksom ikke samme kosen. Og utskeielsene gjorde jeg jo unna på tirsdag denne uka, så jeg har jo egentlig ikke noen ting til gode til helgen heller.

 

Planlegger en joggetur før jobb i dag. Skikkelig deilig å jogge ute nå som det er vår :) Spent på hvordan det blir for jeg er stiv og støl i kroppen i dag etter zumba og styrke i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen - du er jammen flink til å trene Snupsipups! Takk for motivasjonen <_<

 

Huff nå klarte jeg å glemme å veie meg! Har drukket tre kopper kaffe allerede... jaja :-)

 

Det går rimelig greit om dagen - ingen store utskeielser, og sunn og god mat til meg og hele familien. Har og vært flink til å beseire dørstokkmila - og det er godt for kropp og sjel!

Men, har ikke klart å stramme inn. Det er noen kaloribombemåltider innimellom som ødelegger. Det er ikke godis som er min fiende. Må nok være enda flinkere om jeg skal se noen nedgang.

Jeg har så gode tanker og fortsetter på egne vegne, men sliter helt åpenbart med å gjennomføre ting. Jeg vil så veldig gjerne ned noen kilo. Jeg er faktisk glad for at jeg ikke går opp også - siden vekten har krøpet sakte oppover de siste to årene, så er jeg og glad for at det har stoppet opp. Har ikke gått opp noe siden i oktober - men ikke gått ned heller.

To måneder til ferien - og fine fem kilo hadde vært helt deilig :D

 

Igjen - ny dag og nye muligheter!

 

Tror jeg vil prøve meg på å loggføre litt mer av det jeg spiser og trener til dere.....kanskje jeg klarer å gi en ørliten dagsstatus hver dag?

 

Dagens trening:

Kondisjon: 6 km. jogging/gåing (har lastet ned en søt app som skal få meg tilbake i fin løpeform igjen etter operasjonen i høst)

Styrke: 15 min. på stuegulvet

 

Ha en riktig fin mandag - Storesøster og Snupsipups :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag..

 

Vekta viste 75,5 kilo i dag, dvs ned 200 gram..

Det var ikke akkurat mye ned, men jeg vet jo grunnen.. Har ikke helt taket på helgene nå, har mistet fokus og da blir det for mange kcal og for lite trening

 

Irritere meg at jeg tillater det :angry: , har jo bare 3,5 kilo igjenn til målet !!

 

Men blir med på soleie68 sin strategi, nå er det ny uke og nye muligheter, skal notere ALT og ha full fokus fremover :)

 

Hvordan gikk det med deg snupsipus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,6 kg på meg, veier 80,3 kg nå :)

Sliten nå kjenner jeg, sitter på rompa for første gang siden jeg kom hjem kl 15 (slutta en time tidligere på kurs :) ). Om en liten stund får jeg besøk av 6 damer, det blir koselig, spesielt siden alt er klart nå. Skriver mer senere :)

Hurra :)

Så flott med nedgang snupsipups, det fortjener du !!

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk :)

 

Og gratulerer med nedgang til deg også. Så lenge det går ned går det jo rette veien ;) Håper du får mer taket på helgene fremover. Har som mål å bli flinkere til å bokføre maten jeg også. Begynte så bra før helgen, men i går og i dag har det sklidd ut igjen. Har spist en del mat som har vært vanskelig å beregne kalorier på (sånn som salat med tilbehør i kantina og hjemmelaget mat) og derfor har jeg liksom ikke giddet å ta resten heller. Skal skjerpe meg, iallefall etter mine hektiske dager med tettpakket program er over. Dvs sånn ca fra tirsdag neste uke.

 

Lykke til med treningen Soleie. :) Den appen høres ut som et fint redskap som sikkert hjelper til å holde motivasjonen oppe. Og daglige rapporter vil vi gjerne ha ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at det er så koselig å logge seg på å lese innleggende deres :) Gratulerer med nedgang begge to! Sakte men sikkert er jo den aller beste veien.

 

Har fortsatt ikke gått på vekten.....redd for å bli skuffet kanskje..

Det gikk heller ikke helt 100% med registreringen. Det er vanskelig å registrere spesielt hjemmelagede middager - men så lenge man spiser en fornuftig porsjon med sunn og god mat, så må det vel være bra?

Holdt meg helt til det jeg skal - vel glemte vel forresten melk.., og antall TP ble 2. En frisk løpe/gåtur i skogen :-)

 

Lykke til med dagen deres - nå er det jobb, i ettermiddag/kveld er det mye på programmet her - så må nok manne meg opp på en sen tur ut..... Håper jeg rekker det før de frustrerte fruene begynner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen av å ikke ville gå på vekta. Jeg holder meg langt unna vekta i perioder det går dårlig i matveien. Men i de periodene jeg syns jeg er flink, kan jeg finne på å gå på den flere ganger i løpet av dagen. Og snikveiing imellom veiedager er jeg ekspert på... Det som er bra med å gå på vekta selv om man har en dårlig følelse er at fremgangen er veldig motiverende. Tenkte at denne typen vekt må være midt i blinken hvis man ikke vil se selve vekttallet: http://www.enklereliv.no/productDetails.aspx?pId=3856

 

Du er forresten kjempeflink med treningen for tiden, soleie. Skal prøve å komme meg ut på en joggetur etterpå jeg også. Kjenner motivasjonen ikke er helt med meg, for kroppen er sliten. Men tur skal det bli ;)

I kveld blir frusterte fruer byttet ut med Hair på teateret for min del, gleder meg :) Og før det blir det å spise middag på restaurant, nok et måltid der det er vanskelig å beregne kaloriinnhold på.... Så jeg tror nesten jeg skal legge registreringen på hylla denne uka og bare spise utifra feelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å få lurt inn en joggetur i går, og i dag kjenner jeg at jeg er skikkelig sliten i kroppen. De hektiske dagene den siste tiden begynner å kjennes på kroppen. I dag blir det kun å gå tur/retur barnehagen + all gåingen på jobb da, kan bli mange skritt i løpet av en arbeidsdag det. Får håpe på ei rolig vakt ;)

Neste joggeøkt er planlagt i morgen, men tror jeg får se an den litt, regner med jeg er rimelig sliten når dagens program er overstått etter kl 20 en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Så bra du er i gang med jogging snupsipups :) Du er superflink !!

 

Jeg skal ha langhelg på hytta ( kommer tilbake på tirsdagskveld)og skal begynne å jogge igjen jeg også. Men regner med at jeg blir nok litt stiv og stølhet ja.. Har ikke jogget siden i høst i fjor, men har trent puls step på studio da..så regner med at hverfall formen ikke er så aller værst..

 

Var på vekta i dag, siden det blir ikke noe veiing før onsdag og den viste 75,2 :) ned 300 gram på 4 dager !! Og jenter : det er LENGE siden jeg var på det tallet, hele 15 år !!

 

Håper dere får en flott helg, ta SUNNE valg !

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med ny og flott vekt storesøster, regner med det føles utrolig godt :)

Det går sikkert bra å begynne med jogging igjen hvis du har trent andre ting i mellomtida. Jeg har jo ikke jogga på over 1,5 år pga en betennelse i foten, men det gikk mye bedre enn jeg hadde regna med. Har allikevel begynt forsiktig for å unngå skader. Har blitt fortalt at det er lurt. Følger et treningsprogram som øker gradvis. Gleder meg allerede til turene blir lengre, for kondismessig har jeg mye å gå på. Denne uka har det forresten blitt lite trening, har rett og slett ikke hatt tid til å presse det inn i et meget tett program. Men neste uke er jeg i gang igjen for fult ;)

 

Ha en riktig god helg, og kos deg skikkelig på hytta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...