Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei storesøster :)

 

Velkommen hit. Blir spennende å følge deg, vi har omtrent samme vekt nå og samme foreløbige mål. Har vel egentlig 68 kg som mål, men tenker at jeg i første omgang vil bli kvitt de kiloene jeg har lagt på meg siden i fjor sommer. Da var jeg nede i 73 kg og begynte å bli fornøyd med utseendet. Er drit lei denne jojo slankingen jeg også, men hvordan jeg skal greie å holde vekten permanent har jeg ennå ikke funnet ut, men jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg har funnet ut av det :)

 

Var på butikken i sted og handlet lørdagsgodt til gutta. Sulten og sliten etter ei lang vakt på jobb holdt jeg på å putte oppi en masse lakris (det er det kun jeg som spiser). Men i siste liten greide jeg heldigvis å besinne meg og ingen av mine favoritter ble lagt oppi posen. Isteden gikk jeg å hentet meg frosne bær og vaniljekesam. Så nå skal jeg kose meg med god samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg har fortsatt høstferie og er på hytta. Jeg har ikke vært på nett på ei uke, så jeg fikk ikke lagt inn startvekt på slankekrigen Soleie68. Det var synd, men jeg får følge med deg der og fortsette med rapporteringen her med dere :)

Flink du var Snupsipups som ikke spiste lakris! Det er tøft å stå imot. Kjempebra!

Jeg har ikke fått trent like mye som jeg gjør hjemme. Og jeg har ikke spist nok grønnsaker og måltider. Tipper jeg står nokså stilt, men jeg har definitivt spist mye mindre sjokolade og annen nei-mat enn det jeg gjorde i høstferien i fjor. Så det er jeg fornøyd med!

God helg dere! Snakkes igjen til uka! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snupsipupsi, soleie68 og olga76

Her kommer en liten oppsummering av min første uke på vei mot en sunnere, lettere og smalere kropp :)

 

Er topp motivert og veeeldig spent på hva vekta viser i morra..har holdt meg på 1400-1500 kcal og fått 10 tp ( det er mye til å være meg..) Har vært på hytta i helga og klart å holde meg unna samboerns sjokolade kos, har holdt meg til nøye oppmålt rødvin og vært fornøyd med det :)

 

Jeg krysser fingrene for at vi alle blir litt mer fornøyde med vekta vår i neste uke, dette klarer vi jenter !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :-)

 

Motivasjonen min fikk en liten knekk i helgen.....ble plutselig så lei av all denne registreringen.... men jeg har gått ned i vekt - så jeg ser jo at det hjelper å være helt nøye, og å spise mange måltider :-)

 

Tror kanskje at det var en dårlig ide for meg å redusere kcal til 1400 - så jeg øker til 1600 igjen - bedre at det tar lang tid enn at jeg ryker på en smell fordi at det blir for tøft for meg...

 

Nå er det tilbake til 100% registrering igjen - må ikke falle ut av dette nå.....men kjenner at det "butter" litt i mot nå for å være ærlig...

 

Nå skal jeg registrere dagens matinntak - og holde meg til det. Dagens middag er god, gammeldags fiskepuddig med hjemmelaget deilig saus. Barna elsker det faktisk - jeg tar bare litt saus - og massssse gulrøtter - så det skal bli godt. Passer bra her i dag, det er grått og trist ute, ordentlig surt høstvær.

 

Vurderer sterkt på om jeg skal begynne på treningsstudio nå når jeg snart får av gipsen. Har aldri likt meg der......MEN jeg vet jo at jeg må trene styrke og det får jeg ikke til på egen hånd.... Det er bare deilig å passere 40 :-) men ting skjer i kroppen - og jeg kjenner virkelig at jeg burde trent styrke....tenke, tenke, tenke..... Kondisjonstrening er ikke noe problem for meg å få til på egen hånd, men bør nok manne meg opp til å ta dørstokkmila inn på det lokale treningssenteret vårt - for å få fart på sakene her.... Har bare aldri følt meg vel på sånne steder - må prøve å komme over det...

 

Lykke til med ny uke alle sammen - blir motivert av å høre om de gode valgene dere tar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. ikke helt fornøyd.. Først viste vekta en nedgang på 0,6 kilo og da jeg gikk på neste gang ( var jo ikke helt sikker på resultatet, jeg hadde faktisk større forventninger..) hadde jeg lagt på meg !!

 

Men jeg tar utgangs punkt i at jeg har gått ned 0,6 kilo :) og uansett så har jeg levd og spist SUNT uka som gikk og jeg er superfornøyd med det !!

 

Start: 83,4

Uke 1: 82,8

 

Nå er det ei ny uke og nye muligheter jenter :) Og da skal vi notere ALT vi spiser, samle trimpoeng ( dessverre ikke du da soleia68, men jeg er sikker på at du går ned når du holder deg på 1300 kcal ) ta gode valg og tenke positive tanker om oss selv

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi viste 83,9 kg i dag. Enda mer opp :D Men nå starta jeg vel egentlig ikke skikkelig før om fredagen da (og da veide jeg meg ikke). Så da regner jeg 83,9 kg som min nye startvekt. Jeg er fortsatt motivert og har vært flink til å bokføre all mat i helgen, så nå skal det kun gå fremover, ikke bakover :)

 

Hvor lenge er det til du kan begynne å trene da Soleie? Tror forresten jeg hadde tatt samme valg som deg og holdt meg til 1600 kcal selv om det går saktere. 1300 kcal er som du sier veldig lite og vanskelig å holde ut. Og snart kan du jo trene igjen og da blir 1600 kcal midt i blinken :)

 

Gratulerer med nedgang til både soleie og storesøster, dere har vært kjempeflinke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta mi viste 83' date='9 kg i dag. Enda mer opp :D Men nå starta jeg vel egentlig ikke skikkelig før om fredagen da (og da veide jeg meg ikke). Så da regner jeg 83,9 kg som min nye startvekt. Jeg er fortsatt motivert og har vært flink til å bokføre all mat i helgen, så nå skal det kun gå fremover, ikke bakover :)

 

Hvor lenge er det til du kan begynne å trene da Soleie? Tror forresten jeg hadde tatt samme valg som deg og holdt meg til 1600 kcal selv om det går saktere. 1300 kcal er som du sier veldig lite og vanskelig å holde ut. Og snart kan du jo trene igjen og da blir 1600 kcal midt i blinken :)

 

Gratulerer med nedgang til både soleie og storesøster, dere har vært kjempeflinke. :)[/quote']

 

Så bra at motivasjonen er der Snupsipusi, dette klarer du !! og som du sier, nå går det kun fremover

Vet av dyrekjøpt erfaring hvor viktig det er at jeg noterer ALT hva jeg putter i munnen, hvis ikke så begynner jeg fort å slurve.. og da sklir det hele ut..

 

Husker en kursleder sa engang jeg gikk på kurs : hold kontroll på mat/drikke og få minimum 7 trimpoeng, for da går det faktisk rett vei .. Så enkelt, men også såå vanskelig..

 

Ha en flott tirsdag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll på mat og drikke og 7 trimpoeng :-) Helt enig, Storesøster - så enkelt og så vanskelig...

 

Grattis med nedgangen din - det er godt å få lønn for strevet!

Og jeg sier grattis til deg og Snupsipups - fordi at du nå er kommet igang med registrering - og at du faktisk har vært på vekta. Det er jo en super begynnelse - må se positivt på alt :-)

 

Jeg tar av gipsen om drøye to uker. Men, må være forsiktig med foten i en god stund fremover. Hadde trodd jeg kunne bare ta på joggeskoene, og komme meg ut med en gang, men der tok jeg feil gitt.

 

Vurderer sterkt på å komme meg ned til treningssenteret her - få veilledning til hva som jeg KAN gjøre. Sikker mange muligheter til både styrke og kondis. Men, har vel rett og slett hatt litt småangst for treningssentre. Har hatt mange gode fortsetter, som har endt med støttemedlemsskap i min tid!

Vet ikke helt hvorfor jeg ikke føler meg vel - men det sitter nok i hodet mitt - vil helst være Fru Syltynn før jeg viser meg der......

 

Tror jeg gjør som deg Snupsipups - kjøper meg noen nye behagelige treningsklær - det hjelper jo å ha plass til kroppen i klærne - man føler seg jo mer vel da :-) Har hatt en lei tendens til å kjøpe for små klær - (siden jeg "alltid" slanker meg og jo er på vei ned i vekt...)

 

Lykke til - synes det er godt å hente motivasjon her - så tusen takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trimpoengene er ikke lenger noe problem. Trening har blitt en naturlig del av min hverdag, og jeg føler meg rett og slett ikke vel dersom jeg ikke får minst 3 treningsøkter i uka. Så der har jeg kommet veldig langt siden starten av 2010.

Maten (og ikke minst snop) sliter jeg fortsatt med, og der må det hard konsentrasjon til for å holde meg på rett kurs. Men nå føler jeg at jeg endelig har kommet i gang.

 

Jeg trener forresten på treningsstudio og trives kjempegodt. De som jobber der er kjempeflinke, og har så mange gode tips å komme med - bare man gidder å spørre :) Det er nok lurt at du begynner forsiktig med aktiviteter som foten din tåler. Du kan få kjempeutbytte av treningen selv om den blir litt annerledes enn du hadde tenkt. Og jeg tror det er et veldig vanlig problem å starte for hardt. Start på ditt nivå og jobb deg oppover. Formen kommer allikevel om man ikke springer maraton første treningsøkta. Motivasjonen varer forresten lenger om man starter på sitt eget nivå og jobber seg oppover, enn når man starter for hardt og treningen kjennes uoverkommelig.

 

Kjenner forresten veldig igjen den med å kjøpe for små klær :) Hvor mange ganger har ikke jeg tenkt at buksa kommer til å passe snart så jeg kan kan godt kjøpe den litt trang, og så har buksa blitt liggende i skapet på månedsvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også endel ubrukte klær i skapet, som ble kjøpte inn bare bittelitt for trangt... Men de blir jo bare trangere og trangere :) Jeg har gitt meg selv frsit til neste sommer. Hvis jeg ikke klarer å gå ned i vekt, så skal alt som er for smått ut, uansett hvor dyrt eller fint det er. Så jeg MÅ jo klare å gå ned.

Jeg har slurvet endel, men er også godt igang med treningen. Mitt fokus nå er mellommålitd og kveldsmat, i tillegg til å passe på middagsporsjonene. Jeg har liksom ikke klart å endre på alt samtidig. Men nå blir det fullt fokus frem mot jul. 1600 kcal hver dag, strekker meg mot 10 trimpoeng i uka, og helgene skal ikke være unntak. Jeg må klare å holde meg i skinnet da også, trene og spise sunt. Jeg skal prøve med veiing fredag+mandag, for å se om det kan hjelpe på motivasjonen.

I tillegg skal jeg la bilen stå oftere, og heller bruke beina og sykkelen. Jeg tror det er det som er det største årsaken til min vekt. Det at jeg har en stillesittende jobb, og at jeg alltid kjører når jeg skal et sted. Det er en sur og kald årstid, men jeg har jo regnklær! :)

Jeg begynte egentlig i august, men har jo ikke gått ned noe særlig. Opp og ned... Så jeg starter litt på nytt nå, og lager en oversikt som ser mer motiverende ut.

 

Jeg tror du gjørt lurt i å gå på treningssenteret Soleie68. Man kan jo bruke treningsdvd også, men der har jeg ikke så gode erfaringer. Det blir fort litt halvveis for min del, nå jeg ligger hjemme på gulvet og trener. Men på treningssenteret trener jeg hardere, og det er greit å få litt hjelp. Jeg blir ikke flau av å gå der lengre, og det er deilig å kjenne på. Jeg har like mye, om ikke mer, rett til å være der som alle sprekingene. Men ha på deg klær du er komfortabel i ja. Jeg bruker tights og lang t-skjorte. Da føler jeg meg litt strammere :D samtidig som jeg ikke viser valkene. er ikke så glad i å se meg i speilet, så det får bli senere...

Kanskje du har mulighet for å svømme også etter du får av gipsen? Det er god trening, og ikke så belastende for foten.

Gratulerer til storesøster! De er litt rare disse digitale vektene. Noen ganger svinger det veldig, men ta det tallet som gir mest motivasjon, det er det det handler om. Du har hatt en bra nedgang! Nå skal vi andre følge etter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt når man er flere, selv om det ikke er noe positivt som skjer. Man føler seg mer normal da, og litt mindre som en taper.

 

Nå er jeg i gang med dag 6 med registrering av mat. Det går fortsatt bra. Utfordringen kommer til helgen når jeg skal ut å spise og drikke vin med ei venninne. Får forsøke å løse det på best mulig måte, men litt vanskelig å planlegge når man ikke vet menyen på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt når man er flere' date=' selv om det ikke er noe positivt som skjer. Man føler seg mer normal da, og litt mindre som en taper.

 

Nå er jeg i gang med dag 6 med registrering av mat. Det går fortsatt bra. Utfordringen kommer til helgen når jeg skal ut å spise og drikke vin med ei venninne. Får forsøke å løse det på best mulig måte, men litt vanskelig å planlegge når man ikke vet menyen på forhånd.[/quote']

 

Så bra at du er godt i gang med å notere ;)

utfordrene med middag ut og vin ja..kjenner til det..mitt triks er å velge sp sunn mat som jeg kan og kun drikke to glass vin, masse vann og kose meg med at jeg tar de riktige valgene

For meg så er det viktig å ha kontroll på vinen, for blir det mer enn 2 glass, så blir jeg ukritisk og da får jeg litt sånn gi f.. tankegang..og da blir det dessverre både mer vin og kaloririke desserter..

Håper at du får til å kose deg snupsipupsi, vi skal jo trives underveis til målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kose meg skal jeg gjøre uansett, men håper på å kose meg med "ren" samvittighet dagen etter også. Vi skal på en grill restaurant, så maten trenger ikke å bli så ille. Får satse på å holde meg unna dessert og begrense vinen som du sier. Det vanskeligste blir nok vinen, venninna mi bruker å være flink til å overtale meg til å spleise på ei flaske, og så ei til.... Og ei hel flaske vin blir vel ganske mange kalorier? Kanskje jeg skal ta en spansk en og skylde på dårlig råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kan gjerne skylde på dårlig råd. Eller du kan si det som det er, at du ønsker å legge om livsstilen og vil gå ned noen kilo. Folk pleier å være greie å støtte deg da, og så blir det enklere å faktisk si nei takk neste gang også... Jeg ser at de som vet jeg prøver å gå ned i vekt, pleier ikke å sette frem sjokolade og potetgull når jeg kommer på besøk. Mange er jo faktisk i samme båt og ønsker å spise sunnere, så da dukker det ofte opp sunne alternativer på bordet.

Jeg blir også ganske careless når jeg drikker alkohol, så det er veldig lurt å begrense det ja ;) Plutselig blir alt lov, og vips 1000 kalorier for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å si det om sunnere livsstil en gang tidligere når vi var ute og spiste, og da sa hun et eller annet om at av og til må man kunne skeie ut og kose seg skikkelig. Og vi treffes egentlig alt for sjelden så det er egentlig litt trivelig å drikke litt ekstra vin når vi treffes. Men når man akkurat har kommet i gang er det så innmari fort gjort å velte hele lasset... Kanskje jeg bør si akkurat det... Og egentlig syns jeg vel at det er litt sløsing å bruke så innmari mye penger på vin ute på byen. Nei dette skal jeg greie, vil ikke ødelegge alt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skalaen var jo både søt og tydelig :-) Den skal jeg sjekke ut!

 

Huff, her går det litt skeis....slappet litt av i helgen med inntaket - og nå er det akkurat som om hodet har tatt en pause fra fornuften.

Må skjerpe meg fort, ellers så er alt jeg har gjort den siste måneden helt bortkastet!

 

Det er så mange grunner til å holde seg til GR kostholdet for meg:

 

1) Jeg føler meg bedre

2) Selvtilliten øker når jeg føler meg bedre helsemessig

3) Kroppen har det faktisk bedre!

4) Jeg går ned i vekt :-)

 

Nå føler jeg meg oppblåst, uvel - har dårlig samvitighet og igjen kommer tankene om at jeg ikke ikke kommer til å klare det uansett....

 

Skjerpings - må se på hva jeg faktisk har klart den siste måneden - har ikke gått ned veldig mye i vekt, men litt er mye bedre enn ingenting - og jeg har jo klart å være konsekvent i nesten 4 uker. Det er jo ikke dårlig egentlig. Så da må jeg snu tankene fort. Nå egentlig :-)

 

Lover å ta meg sammen - for min egen skyld :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der du er nå så utrolig mange ganger, og vet det er vanskelig å komme seg videre. Men det er slett ikke umulig. ;) Men trøsten er at dersom du virkelig biter tenna sammen og kjemper deg igjennom de første par dagene, så gå det mye lettere bare etter noen få dager, kanskje allerede i morgen. Og tenk på utrolig mye bedre du vil føle deg :)

 

Satt akkurat å tenkte på at jeg føler meg mye bedre i kroppen nå etter å ha vært flink bare en ukes tid. Oppblåstheten er borte og kroppen føles friskere og lettere, og humøret og energien er en helt annen. Så du har alt å vinne på å komme deg videre. Kanskje blir det lettere dersom du prøver å komme deg inn hit hver dag?

Og nå er det jo heller ikke lenge til du får begynne å røre litt mer på deg og da går alt enda bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, bit tennene sammen! Det er så deilig når resultatene kommer! Og tenk at dette ikke er en kur, det er en livsstil. Vi skal endre livsstilen vår, og det skal være endringer som er til å leve med!

Selv ser jeg ikke særlig endring på vekta, men jeg føler meg bedre! Og da synes jeg at jeg ser bedre ut også! Egentlig burde jeg ikke veie meg, for før jeg går på vekta, tror jeg at jeg har tatt av, for jeg føler meg lettere og jeg synes jeg ser slankere ut. Men så lenge det ikke ødelegger å gå på vekta, fortsetter jeg med det, for det er jo gøy når det endelig går nedover da.

 

Hvordan går det med hakene og frimerkene? Jeg har fremdeles for mange frimerker hver uke. For meg går det fint å spise nok frukt, men sliter fremdeles litt med grønnsakene. Er litt lei av gulrøtter.... og jeg er veldig glad i brød, så klarer heller ikke salat hver dag. Skulle gjerne vært flinkere å lage salater til lunsj. Bruker dere oppskriftene til Grete Roede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja' date=' bit tennene sammen! Det er så deilig når resultatene kommer! Og tenk at dette ikke er en kur, det er en livsstil. Vi skal endre livsstilen vår, og det skal være endringer som er til å leve med!

Selv ser jeg ikke særlig endring på vekta, men jeg føler meg bedre! Og da synes jeg at jeg ser bedre ut også! Egentlig burde jeg ikke veie meg, for før jeg går på vekta, tror jeg at jeg har tatt av, for jeg føler meg lettere og jeg synes jeg ser slankere ut. Men så lenge det ikke ødelegger å gå på vekta, fortsetter jeg med det, for det er jo gøy når det endelig går nedover da.

 

Hvordan går det med hakene og frimerkene? Jeg har fremdeles for mange frimerker hver uke. For meg går det fint å spise nok frukt, men sliter fremdeles litt med grønnsakene. Er litt lei av gulrøtter.... og jeg er veldig glad i brød, så klarer heller ikke salat hver dag. Skulle gjerne vært flinkere å lage salater til lunsj. Bruker dere oppskriftene til Grete Roede?[/quote']

 

Er lei av gulrøtter her i gården også.. Ett lite tips er så ofte som mulig å ha grønnsaker til middag, kokte,rå eller en salat.

Og salat som mellom måltid eller lunsj er jo bare super godt ;)

Bruker å ta i litt stekt kylling kjøtt i ( får kjøpt det ferdig oppskåret), føler jeg får litt mere mat da

 

Ha en fortsatt fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skalaen var jo både søt og tydelig :-) Den skal jeg sjekke ut!

 

Huff' date=' her går det litt skeis....slappet litt av i helgen med inntaket - og nå er det akkurat som om hodet har tatt en pause fra fornuften.

Må skjerpe meg fort, ellers så er alt jeg har gjort den siste måneden helt bortkastet!

 

Det er så mange grunner til å holde seg til GR kostholdet for meg:

 

1) Jeg føler meg bedre

2) Selvtilliten øker når jeg føler meg bedre helsemessig

3) Kroppen har det faktisk bedre!

4) Jeg går ned i vekt :-)

 

Nå føler jeg meg oppblåst, uvel - har dårlig samvitighet og igjen kommer tankene om at jeg ikke ikke kommer til å klare det uansett....

 

Skjerpings - må se på hva jeg faktisk har klart den siste måneden - har ikke gått ned veldig mye i vekt, men litt er mye bedre enn ingenting - og jeg har jo klart å være konsekvent i nesten 4 uker. Det er jo ikke dårlig egentlig. Så da må jeg snu tankene fort. Nå egentlig :-)

 

Lover å ta meg sammen - for min egen skyld :-)[/quote']

 

Du har jo vært super flink i nesten en måned, og ikke minst med tanke på at du har hatt gips !!

Synes du skal rose deg selv masse jeg

 

Og som du så selv sier det så er det MANGE grunner til å holde fast på GR kostholdet. Tenk bare på når du får av gipsen og kan begynne å trene litt igjen, det kommer jo til å blir utrolig godt.

 

Nei, hiv den dårlige samvittigheten over bord ( vet det er lettere sagt enn gjort da, men vil så gjerne oppmuntre deg ) og så kommer du deg videre, jeg heier på deg !!

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter ;)

 

Dere er jammen meg en flott gjeng, jeg syns det er både motiverende og inspirerende å lese om både nedturere og oppturer her inne.

 

Det går greit med både mat og drikke, og frimerkene er allerede planlagt ( må planlegge jeg, ellers så går det fort over styr..) men strever litt med å få til trening.. Vil jo helst ha MASSE trimpoeng.. men det ser ut som jeg får nøye meg med 7 i uka her..

Men bør jo være fornøyd med det også da, hadde jeg ikke hatt fokus på å endre livsstilen så hadde det vært mye mindre trening..

 

Merker hvor viktig det er å snu absolutt ALLE negative tanker om meg selv og mine valg til postive tanker :)

Ha en fortsatt fin torsdag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo bare sååååååå søte alle sammen. Tusen takk for gode, oppmuntrende ord alle sammen!

 

Da jeg satt og skrev her før i dag, tenkte jeg å slette alt sammen - er ikke så komfortabel med å vise mine dårlige sider.... men her inne er det så godt å "få det ut", vi har så mye til felles og det er jo helt fantastisk å få støtte.

Har aldri hatt venninder hvor jeg har så åpen prat om mine opp og nedturer på matfronten - så tusen takk for de gode ordene fra dere :-)

 

Vel, jeg satte meg ned og registrerte det jeg hadde spist til frokost og lunsj - og vips det var 1600 kcal! Var jo stapp mett - og har ikke spist noe resten av dagen, men drukket masse vann. Føles nesten som om jeg har fått renset opp litt.

 

Jeg vet jo at dette ikke er veien å gå - det skal jo være en god balanse i alle næringstoffene, så i morgen er det å jage etter de grønne hakene igjen. Litt av alt må til!

 

 

Et tips for å få i seg nok grønnsaker; Lag mos:

 

Kok opp f.eks blomkål, når den er ferdig kokt, hell av vannet (ta vare på litt av kokevannet), legg alt i en foodprosessor eller bruk en stavmikser. Mos i vei, hell opp i nok kokevann til du er fornøyd med konsistensen - evt. en skvett matfløte...det skal ikke mye til.

 

Kjempegodt til det meste! Og erstatter omtrent potet.

 

Det er også veldig godt med mos av erter (kjøp de grønne frosne). Mais er deilig(men det er kanskje ike helt GR...) En blanding av gulrøtter og kålrabi er også godt.

Ha alltid litt av kokevannet oppi, så blir det veldig fin konsistens.

 

Nå har jeg hatt meg en tur ut faktisk :-) Hunden vår spiste opp (tygde i stykker) brillene mine i går!!!! Og jeg har som dere vet passert 40 - så da var det bare å komme seg til optikeren! Kun 1 1/2 år siden jeg begynte med lesebriller, men har merket at synet har blitt mye dårligere - jada.......opp 0,75 i styrke på begge øynene! Men, sånn er det - fant heldigvis noen ordentlig fine briller, synes jeg da. Liker det veldig enkelt - men helst litt moderne da, uten noe "greier" på. Det var nok de dyreste jeg prøvde....men kjenner at det blir bra! har de på nesten hele dagen - så da er det jo greit å like dem :-)

 

Takk igjen for støtten - jeg går en fin helg i møte, men god planlegging og registrering :-)

God klem fra meg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...