Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Snille, snille Soleie, takk for omtanken. :) Jeg skal nok slutte med trøstespising bare jeg får begynt å trene igjen. Forhåpentligvis blir det ganske snart, det går bedre dag for dag nå. :)Jeg er sånn enten eller menneske, enten lever jeg sunt eller så lever jeg veldig usunt. Er ikke så god på sånne mellomting. Og trøste spisingen kommer vel kanskje mer av at jeg er sugen på noe godt og bruker skaden som enn unnskyldning for å fortjene noe ekstra, enn at jeg egentlig er så fryktelig lei meg. Jeg er kjempe skuffa over at det ikke blir maraton, men det kommer nye muligheter neste år. ;) Og dette er jo noe som går over så jeg kan jo snart trene igjen også.

 

Gratulerer så mye med 74-tallet, deilig med nye tall. Og snart er du i mål også. :) Svarte på din PM, men det har du kanskje sett? :)

 

Kos deg med fårikålen og ha en fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi - ned 1,2 kg siden forrige mandag. Endelig skjedde det noe her! 74 blank, og det er det lenge siden jeg har vært. Må bare holde på samme rutinene jeg har hatt de siste uken, så går det jo bra - selv om det tar tid. Må bare få inn treningerutinen igjen.... Ble vel noe som 5 TP forrige uke...ikke bra...

 

Men, ny uke og nye muligheter på den fronten og ;) En travel arbeidsuke ligger foran med flere lange dager - så jeg bør sette klokka på litt tidligere, om jeg skal få tid til å trene. Vil så gjerne få det til! Følelsen av å skuffe seg selv er ikke god...

 

Håper det går bra med dere Storesøster og Snupsipups, og at dere har hatt en fiiin helg!

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med kjempe flott nedgang Soleie, det må føles godt :)

 

Jeg er litt i lykkerus selv akkurat nå, ikke pga vekta (den har jeg ikke lyst til å nærme meg akkurat nå), men jeg har fått jogget! :) :) :)

 

5 km i rolig fart, ingen økt jeg ville vært stolt av for et par uker siden, men akkurat i dag føles det bare helt herlig. :)Ikke var det direte vondt å jogge heller, bare ømt. Så nå er jeg på rett vei. Så får jeg bare ta meg i ørene med kostholdet også, så det også kommer på rett kjør.

 

Ha en strålende flott uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du er blitt så bra at du har kommet deg ut! 5 km. er veldig bra det ;) Da tenker jeg du klarer å snu kostholdet snart og ;)

 

Jeg prøver å ta til meg alt jeg kan av motivasjon mht trening....men det har ikke hjulpet så langt... Den dørstokkmila er fryktelig lang om dagen...Ikke fornøyd med det! Og jeg kan ikke skylde på noe - kun meg selv :mellow:

 

Men, må være standhaftig med kostholdet iallfall. Håper å se 73 tallet på neste veiedag ;)

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Da er jeg tilbake i Norge igjen, og jeg er klar for å innføre Roede-metoden i livet mitt igjen. Jeg har heldigvis ikke lagt på meg på disse 3 mnd, noe jeg trodde ville skje etter mye alkohol, hvitt brød, pasta og frityrstekt mat. Og ekstremt lite aktivitet... Men vekta forrige torsdag viste 75,4, og det er nok der kroppen min helst vil være nå. Men selv vil jeg helst ligge på rundt 60 kg, så det er en stor jobb som ligger foran meg. Men jeg vet at jeg kan hvis jeg bare følger dette opplegget. Det er mye jobb, men det er ikke umulig. Mitt første delmål er ned 5 kg innen begynnelsen av desember. Så jeg må klare gode gamle 0,5kg per uke :)

 

Hvordan har det gått med dere over sommeren? Jeg har lest litt, men ikke alt. Har dere satt dere noen nye mål?

 

Av en eller annen grunn synes jeg høsten er perfekt for å leve sunt og starte en aldri så knallhard 'slankekur' :) Det er deilig å gå ut på tur med vakre farger rundt oss. Og drikke masse te og spise rotgrønnsaker, gryteretter og deilige varme supper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga - og velkommen tilbake!

 

Det høres ut som om du har kost deg med måte :) Det er jo superbra at du har holdt vekten :)

 

Det går greit med meg. Det har vært mange "ett skritt frem, og to tilbake", så totalt sett går det utrolig sakte - den rette veien ;)

 

Nå er jeg 74 kg. og jobber for å fortsette nedover....det kjennes så mye bedre ut for kroppen min å være 74, enn 80 som jeg veide ved nyttår - så jeg velger å være glad for det, istedet for å irritere meg for mye over at jeg ikke har gått ned mer. Årsaken vet jeg jo.....er flink i perioder, og så kommer det noen uker hvor jeg fort spiser meg opp igjen....og slik har det gått...

 

Men, håper at det kun går nedover nå. Har ikke så definert mål - er lei av å ikke nå dem..... Så hovedmålet mitt er å greie hver eneste lille dag på en god måte ;) Det jeg jobber mest med å få til akkurat nå er trening...null motivasjon...

 

Lykke til Olga, hyggelig å ha deg tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 kg ned er jo kjempebra Soleie! Ja, små skritt, men riktig vei. Jeg har sått på stedet hvil i hele år, så jeg synes at du har god grunn til å være fornøyd! Det er jo når det går sakte at man har sjans til å holde vekta nede. Gratulerer! :) En dag om gangen høres ut som en bra strategi.

Takk! Det er hyggelig å være tilbake! :)

Blir det treff på dere i Oslo i helga? Uansett, god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga, trivelig at du er tilbake. :)

Syns du har vært kjempeflink som har holdt vekten de siste månedene. Må bare innrømme at det ikke har gått helt rette veien med meg... Veide 70 kg da jeg reiste på ferie til Tyrkia 25/8. Der hadde jeg en fin uke med all inclusive, og høyt matinntak. Brakk halebenet siste dagen, og har siden jeg kom hjem sittet mest på sofaen og kosa meg med smågodt og mye annet godt. Tok motet til meg og gikk på vekta i dag, og da viste den 73,8 kg... nesten 4 kg pluss. Men jeg er slett ikke overrasket, hadde vel egentlig frykta at det var verre. Disse kiloene skal selvfølgelig bort igjen, og tenker jeg starter på mandag. Nå er det jo helg :P

 

Jeg og Soleie tenker å treffes i morgen, det blir spennende. :) Og som Soleie gjorde meg oppmerksom på så er det akkurat 2 år siden jeg starta tråden i morgen, så det var jo et artig sammentreff.

 

Ha en flott helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, så kult! Det var et morsomt sammentreff.

 

Ouch, det hørtes smertfullt ut å brekke halebeinet! Skjønner godt at det blir stillesitting og trøstespising da. Men de kiloene renner nok av så fort du kommer inn i rutinene dine igjen.

 

Kos dere i morgen! Jeg synes dere er tøffe som møtes der ute i virkeligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere hadde et hyggelig møte i går! :)

 

Jeg driver og registrerer mat igjen nå for å komme inn i gode rutiner igjen og få oversikt over hva jeg spiser. Det er så lett å glemme at f.eks majones eller venlig brunost gir store utslag i kaloriregnskapet. Så jeg har fått meg noen vekkere denne uka og skal handle inn noen lettprodukter igjen.

 

Det tar jo endel tid med registrering, og jeg skulle ønske det fantes en app. Det gjør ikke det, gjør det vel? JEg prøvde å søke, men fant bare VG-vektklubben sin app. Det hadde gjort det litt enklere.

 

Jeg har fått en rockering, en slik stor og tung en. Har ikke en av dere en slik en også? Det gjorde veldig vondt, men jeg kjente det i magemusklene dagen etterpå, selv om jeg ikke klarte å holde den oppe særlig lenge! :) Her må det øves på rockingen.

 

Ha en fin søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da er jeg hjemme igjen etter Oslo tur. Og det var kjempe koselig å treffe Soleie i virkeligheten. Hun var så søt og trivelig at det var ikkeno å grue seg for. :) Men selvfølgelig er det jo litt rart å plutselig treffe noen man bare har snakket med på nettet.

 

Det ble så jeg sprang halvmaraton, og fullførte!!! Og for en utrolig lykkerus jeg opplevde da jeg passerte mål. Kan ikke sammenlignes med noe. Var jo kjempe skeptisk til om jeg skulle starte eller ikke pga halebenet, men hadde ikke hatt spesielt vondt den siste uken og de to joggeturene jeg rakk før maraton gikk også greit. Så da bestemte jeg meg for å starte, men at jeg skulle lytte til kroppen og bryte hvis det ble vondt. Hadde litt vondt før start og de første 2-3 km, men etterpå merka jeg ingenting. Det største problemet underveis var vonde gnagsår, men ellers gikk alt over all forventning. Ikke ble jeg spesielt stiv heller, så hele løpet var egentlig en flott opplevelse. Frister til gjentagelse, så jeg har allerede meldt meg på til neste år. ;)

 

Angående apper så fins det en som heter shape up som er gratis og som virker ok. Kan ikke skryte av å ha brukt den så mye selv, for jeg er ikke så flink til å registrere mat. Tar det meste på feelingen, og for meg har det fungert bra.

 

Jeg har en rockering stående. Fikk den i gave, men den er svært lite brukt :/ Er nok ikke en type trening som fenger meg. Har hørt mange sier de får vondt og blir blå av å bruke den, men har aldri merket noe til det. Kanskje jeg rett og slett ikke har brukt den nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann ;)

 

Ja, og i like måte Snupsipups! Du var så søt og hyggelig, så det var ingenting å grue seg til - veldig hyggelig var det ;) ;) Og flinke deg - som fullførte!!! Du har all grunn til å være stolt! Så kult at du har meldt deg på til neste år allerede! Løpegleden din smitter - skulle ønske jeg klarte.... vi får se - kanskje jeg klarer å manne meg opp...

 

Så bra at du er så godt i gang Olga! Jeg har aldri prøvd rokkering - men og lest om midjer som blir både blå og grønne ;)

 

Jeg har fortsatt gull-medlemskap, men det går snart ut - og kommer ikke til å fornye det. Appen til GR var en stor skuffelse. Super treg - nå mener jeg virkelig helt utrolig treg, og skikkelig gammeldags i forhold til f.eks. "SHAPE UP" som er gratis. Jeg hadde en kort tid et utvidet medlemsskap på shape-up appen, men fant fort ut at gratis-versjonen er mer enn nok for meg. Jeg bruker den ikke mye, men den er veldig fin å ha til å sjekke ut næringsinnholdet på matvarer om man er usikker. Nå registrerer jeg ikke alt for tiden - men var absolutt fornøyd med den.

 

 

Gratisversjonene av vektklubben til GR er også "bra nok" for meg - så jeg kommer ikke til å få meg gull-medlemsskap igjen.

 

Jeg vet hva som skal til....har betalt for så mye rart i løpet av årene - men nå er det slutt på det....det er jo til syvende og sist meg selv det kommer ann på ;) så gratisversjoner får holde ;)

 

Vekta var det samme i dag - 74...

 

Ha en riktig fin uke - god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere supre damer :)

 

Olga76 : velkommen tilbake klem fra meg

Snupsipups: så utrolig bra at du løp halvmaraton!

Soleie68: Grattis med ett nytt tall, du er jo snart i mål

 

Jeg har dessverre mistet litt fokus.. men har ikke skeiet ut i matveien da, så vekten var det samme i morres som sist :)

 

Så nå jobber jeg med å få det mentale fokuset tilbake, ikke lett når jeg går rundt i en "muligens forelsket" tilstand.. Men kan jo ikke leve evig i den heller :)

 

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Det er jo dritbra Snupsipups! Gratulerer så mye! :) Det må jeg si var imponerende.

Godt å høre at dere hadde et fint møte.

Er du forelsket storesøster? Da lever du vel på luft og kjærlighet da? ;)

I dag har jeg masse gangsperr i beina. Jogget/gikk tur i går + tok litt styrke på stuegulvet etterpå. Det kjennes det! Har ikke fått dreisen på rockeringen, holder liksom bare noen sekunder. Det gjør vondt, men jeg har ikke blitt blå :) Men jeg må sikkert holde på litt lengre for å få blåmerker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp :)

 

Så klart du kan klare halvmaraton du også, Soleie. Det er egentlig bare å bestemme seg. Ellers finnes jo 10 km også, som er et fint sted å starte. Det er jo ennå et helt år igjen, og alle muligheter ligger foran deg. ;)

 

Gratulerer med forelskelsen storesøster. Så deilig å ha det sånn da. :) Håper du forteller oss om det blir noe mer. :) Og du.... nyt og ha det sånn og ikke ha dårlig samvittighet for litt manglende fokus. Det er tross alt ikke ofte man kan nyte en forelskelse. Og er man forelsket blir det ofte sånn at man glemmer og spise? Og da går det jo som oftest rette veien med vekta. ;)

 

Vekta mi viste 73,2 kg i dag, og dvs ned 600 g siden fredag. Så det ser ut som halvmaraton fikk fart på forbrenninga. En positiv overraskelse det, siden jeg koste meg og spiste ekstra mye i helgen. Kanskje jeg må springe halvmaraton oftere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så koselig Storesøster! Det unner jeg deg! Det var godt det bare var det som holdt deg borte fra oss.....må jo innrømme at hver gang det går for lang tid uten at jeg hører fra dere - så blir jeg littegranne bekymra ;) Nyyyyyyyyyyt og kos deg!

 

Du har gitt meg inspirasjon til løping, det er helt klart, Snupsipups - så alle muligheter er jo åpne, tross alt ;) Skal ut i dag, og har lastet ned et program fra runkeeper (gratis ;) ) som jeg skal ha som mål å følge de neste ukene. Det går ikke på å løpe x antall km. men er et "fatloss" program. Mer intervalltrening tror jeg.

 

Så flott at du er kommet så godt i gang med treningen Olga! Du inspirerer! Go girl!

 

Ha en fin dag alle sammen - god klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Smart å starte med intervall trening Soleie. Det skal være effektivt både for å komme raskt i form og for å forbrenne masse kalorier. Pluss at det er lettere å motivere seg når man vet at man ikke trenger å holde på så lenge i hvert intervall. Kan det bli bedre? :) Tenker å begynne med litt mer intervaller fremover jeg også. Nå vet jeg jo at jeg kan fullføre et halvmaraton og har god utholdenhet. Så neste mål må bli å løpe raskere. Og da er intervaller perfekt. Får vel finne meg et egnet treningsprogram jeg også.

 

Prøvde meg på bootcamp i går, og fikk erfare at halebenet mitt slett ikke er så bra som jeg hadde trudd. Så må nok være litt forsiktig med styrketrening en stund fremover. Løping går heldigvis bra, så det kan jeg fortsette med. :)

 

Kostholdsmessig sliter jeg. Har jo hatt noen uker helt uten kontroll nå, og jammen er det vanskelig å stille om. Har sååå lyst på noe godt og kveldene. Og dessverre har vi hatt litt i skapene også, så jeg har ikke klart å holde meg unna. Ikke bra :( Men skal jeg nå målet mitt om å komme tilbake til 68 kg før jul, er det bare en ting å gjøre - spise sunnere! Neste uke skal jeg klare det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Så bra at løpingen fortsatt går bra ;) Så får du heller ta styrketreningen etterhvert ;) Ja, det er vanskelig å ha rett fokus hele tiden....vi skal klare 68 til jul - og ja, om det skal være innen rekkevidde for meg iallfall - så må jeg ha 100% fokus HVER dag.

 

Har vært litt ute av "fokus" den siste uka, spiste godis i helga - og middager som ikke har vært av de magreste. Pluss mye brød... Vekta har føket i været bare siden mandag! Hjelpes - kan virkelig ikke slappe av i det hele tatt!

 

Jaja - ny dag og ny mulighet til å gjøre det bra for meg selv - ikke noe annet å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned en kg på 2 uker. Tror jeg ihvertfall. Jeg har ei ny vekt nå, så det er jo usikkert om det stemmer. Men uansett, jeg har lagt inn ny vekt og har dette å forholde meg til videre.

Jeg var veldig 'flink' i begynnelsen av uka, men jeg har skeid ut litt for mye i helga. I tillegg har jeg blitt forkjøla, så det har blitt dårlig med trening. Jeg synes det skjer hver gang jeg bestemmer meg for en endring. Veldig irriterende. Men jeg skal ikke la det demotivere meg. Så jeg håper den går fort over slik at jeg kan jogge / gå turer igjen :)

Jeg har også bestmet meg for ny veiedag nå. Jeg har alltid hatt mandag før, men nå har jeg torsdag. Det er mulig det ikke er så smart med tanke på utskeielser i helgene. Men for meg har det vært veldig demotiverende å stille meg på vekta etter ei helg med pizza og søndagssteik...

 

Ny uke og ny start i morgen. Jeg henger meg på intervall-treningen jeg også. Har funnet meg en bakke som jeg kan gå/løpe opp. Det er bra intervalltrening. Og så er det ikke langt fra der jeg bor, så da har jeg en unnskyldning mindre ;)

 

Det begynner å bli kaldt nå, så det er rett og slett snart tid for superundertøy!? :)

 

Hvordan har det gått med dere andre i helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ;)

 

Så bra Olga, ned er ned - ny vekt eller ei! Det høres ut som om du har kontroll om dagen - prøver å bruke deg som en motivasjonsfaktor...

 

Har vært tungt å følge "opplegget" i det siste. Har blitt litt for mye av både det ene og det andre - og det gir utslag med en gang. Nå var jeg ikke på vekta på mandag - kjenner det på klærne..

 

Men, hadde en fin dag i går - uten noe tull - så da håper jeg at jeg har "snudd". Drar på høstferie noen dager på hytta. Skal bli godt med litt fjelluft ;) Der koser vi oss ekstra - og jeg baker mer en jeg gjør hjemme - barna elsker det - men, jeg må være standhaftig og ikke smake....er ikke så flink til å bare ta litt - da er det lettere å la være.... Tror det er noe gal med "stopp-knappen" hos meg ;)

 

Hvordan er det med det Storesøster? - håper du koser deg om dagen!

 

Og du da Snupsipups? Alt bra?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei :)

 

Tenkte bare jeg måtte gi litt lyd fra meg. Alt står bra til, bortsett fra motivasjonen til å gjøre noe med vekta. Det går nok feil vei, dessverre. Og når alt går feil er motivasjonen til å logge inn her ganske liten. Går å kjenner på det hver dag at jeg burde ta meg sammen og spise mindre og sunnere. Men hjernen henger liksom ikke helt med når jeg skal spise, og plutselig har jeg spist mye mer enn jeg burde. Og sånn går no dagan...

 

Høsten er alltid en litt tung tid for meg, så tror nok det er på denne årstiden det er vanskeligst for meg å finne motivasjonen. Bakhodet sier vent til over jul, men samtidig frykter jeg veldig for resultatet hvis jeg venter så lenge... Så jeg er litt i tenkeboksen. Det som er helt sikkert er at jeg kommer tilbake for fullt, jeg vet bare ikke når enda ;)

 

Håper det går bedre kostholdsmessig med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snupsipups :)

 

Godt å høre fra deg! Har tittet innom her av og til - og blir jo nesten litt bekymret over hva som skjer med alle.....

 

Så bra det ikke er noe annet enn en helt "vanlig" grunn! Ta det med ro - og slapp av. Du er en flott jente på alle måter - ikke la stresset over noen få kilo slite deg ut. Ta det når motivasjonen er der - og når du har skikkelig lyst til å gjøre noe.

 

Er vel litt i samme bås - motivasjonen er ikke helt på plass. Har gått mye opp og ned den siste måneden.....nå er det litt ned igjen....

 

Men, ble så lei av å hele tiden tenke så mye på dette. Forrige helg følte jeg meg veldig oppblåst og småvondt i magen - og hoven i kroppen. Så bestemte meg for å se om det hjalp noe å kutte ut sukker, mel, ris og pasta. Er på 6 dagen nå og det hjalp faktisk med en gang. Dette er ikke noe lav-karbo forsøk, eller noe annet - bare en test for å se om kroppen føler seg mer vel.

 

Tør å gå på vekta, og det er jo alltid et godt tegn.... ;)

 

Tar det litt som det kommer...men drømmen om 68 kilo er fortsatt der ;) Og vet jo at om jeg skal nå det, så må jeg jobbe for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm...jeg savner dere :huh:

 

Men, jeg får skrive litt selv om jeg føler meg litt alene her på tråden - så får jeg heller håpe at dere skriver noen ord når det passer for dere ;)

 

Det hjelper meg å logge meg på her - så dette er litt "hjelp til selvhjelp".

 

Har hatt en katastrofehelg matmessig! Hjelpes, at det er mulig! Hadde en relativt fin uke forrrig euke, men null sukker og lite karbo. Og hva skjer når jeg er i bursdag og "måtte" spise kake? Joda - sukkerhungeren tok meg - og er ikke borte enda!

 

Må komme meg inn i de gode vanene igjen - vil ha september tilbake! Da gikk alt så lett... Oktober har egentlig bare vært en stor jojo-tur! Kan virkelig ikke holde på sånn - blir helt satt ut av meg selv!

 

Trenger å loggføre igjen - skrive opp alt. Det er det eneste som har fungert noensinne for meg. Men, det å gjøre det....

 

Jeg starter i morgen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok - da var dagen snart over, og alt jeg har spist er skrevet inn ;) Føles litt godt! Mangler bare trening....

 

Har vært å prøvd bukser..skal bort i helgen, og skulle virkelig hatt en sort bukse. Klarer virkelig veldig dårlig å være i prøverom. Føler at jeg ser ut som en kjempeblubbe i absolutt alt! Nei, jeg får vel klare meg med det jeg har- og holde på at det ikke kommer en ny bukse i hus før jeg ser 73-tallet.

 

Fornøyd med dagen :) Nå blir det te-kos i sofaen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...