Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Veldig bra nedgang Snupsipups! Gratulerer med 3,8 ned :)

 

Ja Soleie, vi får være hverandres psykologer.

I dag hadde jeg en sprekk og spise masse sjokolade. Skikkelig dustete smell. Og jeg ble kvalm og sur på meg selv. Aner ikke engang hvorfor jeg gjorde det. Men det fikk meg til å innse at jeg må gjøre noe nå. For jeg klarer jo ikke å begrense meg til helgene.

Jeg trenger 2 mnd uten godterier. 2 hele måneder, oktober og november. Så kan jeg spise sjokolade igjen i desember. For jeg vet at det er en stor del av advents-kosen :)

Men 2 mnd ja. Jeg kjenner at det stritter i mot. Jeg har egentlig ikke lyst til det. Jeg synes synd på meg selv kjenner jeg. Og det er vanskelig å tro på det prosjektet. Men jeg MÅ gjøre noe ekstremt for å endre på dårlige vaner. Jeg må gjemme bort det jeg har av godterier. For når jeg har det i hus, klarer jeg ikke la være å spise det.

Jeg har bestemt meg for å ta en mnd av gangen så det ikke føles så uoverkommelig. Så i første omgang skal jeg klare oktober uten godteri.

 

Jeg er nå halvveis i mitt hundredagers-prosjekt. Det har stort sett gått bra. Det er kun 2-3 dager jeg ikke har klart målet om minimum 20min aktivitet.

5:2 dietten har jeg fulgt sånn halvveis må jeg innrømme.

Jeg har gått inn 2cm på livvidden. Jeg har ikke turt å veie meg i frykt for at jeg ikke har gått ned noe. Nå når jeg startet nok et prosjekt... godteristopp, så har jeg bestemt meg for å veie meg for å kunne måle fremgangen mer nøye.

I morgen er siste dag i september. Så i morgen tidlig skal jeg veie meg. Og så ha veiedag fast hver tirsdag.

Wish me luck... :)

 

sønd 49/100 - joggetur 30min, tur, 45min

mand 50/100 - rask tur med noe innlagt jogging, 50min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Den godteristoppen henger jeg meg på. :) Har egentlig vært flink med det søte etter at jeg starta dette prosjektet i høst. Men de siste helgene har jeg falt for fristelsen, og jeg merker at søtsuget fort kommer tilbake. Sånn som i går kjøpte jeg en pakke tørket Mango som jeg har gått å snavla på. Masse sukker i det også, selv om det er tørket frukt. I dag var det riskrem til dessert på jobb, og ikke greide jeg å holde meg unna den heller. Så denne uka har jeg allerede fått en stor sukkerdose. Så da passer det bra å henge meg med på ditt prosjekt Olga, slik at jeg kan komme meg på rett kurs igjen.

 

Skal i både bryllup og 40 årsdag i oktober, så blir nok mer enn nok av både alkohol og kaker, så noe ekstra søtt utover det burde absolutt ikke være nødvendig. Får bare være forsiktig slik at disse dagene ikke ødelegger alt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FInt Snupsipups, det skal vi klare :)

Jeg skal fremdeles ha lov til å spise dessert. Så det blir ikke total sukkernekt. Men dessert og kaker er så sjelden kost for meg. Det er stor sett sjokoladen som er fienden. Så idag har jeg tatt farvel med sjokoladen og kastet det jeg hadde i søpla!

Vekta i dag var 79,4. Det er høyt, men det var ihvertfall under 80... Jeg vil helst under 60, så jeg vet jeg har en stor jobb foran meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Lykke til godteri/sukkerstopp :) begge to. Dette klarer dere fint!

Jeg prøver også å holde meg unna sukker, men det er som dere vet ikke min største fiende. Når jeg ser tilbake på hva jeg har spist for mye av den siste uka, så er det deilige rundstykker med smør og ost som ødelegger for meg. Har bakt for mye, og hvem er det som spiser mest? Joda, det er meg.... Så jeg bør egentlig la vær å bake hvetebakst....det er så vanskelig å holde seg unna...

 

Kom meg greit igjennom gårsdagen, så da håper jeg at jeg er i rute igjen. Håper jeg klarer 4 magre uker nå. Skal feire en venninde på et spa-hotel om 4 uker - og det hadde gjort seg godt å vært noen kilo mindre....hadde iallefall følt meg bedre, selv om ikke noen andre ser forskjell...

 

 

Ha en fin dag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

 

Tenker litt sånn som deg Olga at litt kake er lov. Kake trigger ikke søtsuget på samme måte som godteri heller, kanskje fordi det inneholder flere næringsstoffer enn bare sukker. Dessert har vi så og si aldri så det blir nok ikke noe problem.

 

Gårdagen gikk fint, men hverdagene er jo ikke de verste. "Heldigvis" jobber jeg både fredag og lørdag kveld denne uka så da blir det mye enklere å holde seg unna godteriet. Det er svært sjelden jeg spiser godteri når jeg jobber. Selv om det ofte står frem konfekt og annet godteri på jobb frister det ikke på samme måte som når jeg er hjemme og slapper av i sofaen. Merkelig det der...

 

Tenkte å komme meg på styretrening i sal i kveld. Det blir ukas tredje treningsøkt, så da er jeg godt i rute. Er litt spent, for det har blitt lite styrketrening i det siste. Er alltid styrken som blir valgt bort om jeg må velge. Er nok fordi jeg liker kondistrening mye bedre og egentlig synes styrke er litt kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Jeg kom meg på styrketrening i går, og det kjennes i dag for å si det sånn. :) Egentlig var det ikke så ille heller, timen gikk kjempefort og jeg gikk derifra med en veldig god følelse. Så det der kan jeg trygt gjøre igjen. Foretrekker sånne organiserte treninger kjenner jeg, å trene styrke alene er ikke like motiverende.

 

Nå står vasking og rydding av hus for tur. Ikke min favoritt aktivitet akkurat, så nå sitter jeg nesten desperat å leter på nettet etter noe interessant å lese slik at jeg kan utsette det litt.... Hehe må le litt av meg selv.

 

I går hadde jeg fri hele dagen og tenkte ikke på sukker en eneste gang, så sukkerstoppen går bra så langt. ;) Er jo som oftest når jeg har fri og er alene at sukkerbehovet er størst.

 

Håper alle får en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei dere! Her har det vært høstferie og dårlig med nettdekning. Men det kan jo også være deilig :)

Jeg gikk på én sjokoladesmell i løpet av høstferien, og det er jeg godt fornøyd med. Skulle selvfølgelig ha vært den ene der foruten, men når jeg tenker på hva som er normalen for meg og når jeg ser på vekta, så er jeg fornøyd allikevel.

Vekta viste 78,5 i dag, og det er ned 1 kg siden sist jeg veide meg for 2 uker siden.

Jeg har ikke trent så mye, men jeg har gått tur hver dag. Ikke alle like harde, ganske mange rusleturer egentlig. Men bedre enn å sitte i sofaen og spise sjokolade. Sånn som jeg pleier i høstferier :) Jeg har allikevel kost meg masse med deilig mat og både øl og vin. Allikevel ble det vektnedgang, og det er jeg så glad for. Jeg klarte ikke å faste i ferien, men jammen har nok sjokoladen mye å si for vekta mi...

Må bare skrive inn aktivitetene mine også. Det er motiverende å se det på trykk.

 

51/100 - tur, 40min (tirs 30.sept)

52/100 - sykkel, 20min

53/100 - tur, 20min

54/100 - tur, 20min

55/100 - tur, 2t

56/100 - tur, 1t

57/100 - tur, 20min

58/100 - tur, 3t

59/100 - tur, 20min

60/100 - tur, 1t

61/100 - tur, 40min

62/100 - tur, 20min

63/100 - tur, 2t

64/100 - tur, 20min

65/100 - sykkel, 20min (i dag tirsdag 14.okt)

 

Jeg savner enda å se 'styrketrening' i listene mine... Det var veldig bra at du kom deg på trening Snupsipups. Jeg synes også det er så kjedelig å trene styrke aleine, og bør nok finne en time jeg kan gå på.

 

Hvordan går det med dere? Har dere også vært på høstferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått influensa og har ligget i senga et par dager. Så det har blitt lite aktivitet. Nå begynner jeg å komme meg, men det blir nok et par dager til innendørs :(

 

66/100 - sykkel, 20min (onsdag 15.okt)

67/100 - ingenting, syk :(

68/100 - ingenting, syk :(

 

Håper dere har det bra.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Nå er det lenge siden jeg har gitt lyd fra meg.

Og når jeg ikke har gitt lyd fra meg, så er det ofte en sammenheng med at ting ikke har gått så bra....

 

De første ukene i oktober var tøffe av flere årsaker, tøff hemmesituasjon, spiste feil, ikke så store mengder - men helt feil, og hadde også så mye smerter i ryggen at jeg ikke fikk trent. Vips - så fikk vi opp flere kilo gitt!

 

Hjemmesituasjonen må jeg bare leve med, være positiv og se mange år frem i tid, men ikke alltid det er så lett....Går greiere denne uken.

 

Kom meg på vekta på tirsdag og det var lurt! Ble så sjokkert over hva den viste at jeg klarte å ta med sammen med en gang.

 

Ryggsmertene fikk jeg og svar på. Trodde årsaken var at jeg hadde trent feil, men det var en betennelse i kroppen som var hovedårsaken - så nå går jeg på antibiotika, og smertene har roet seg. Jeg sluttet og med en en del øvelser som jeg helt klart kjente var feil for meg, fått hjelp av en PT til å finne nye. Det var en god investering :) Faktisk litt rart å tenke tanken, men jeg er begynt å like styrketrening :) Kjenner at kroppen er blitt strammere og sterkere siden i sommer.

 

Tok tak på tirsdag, og har gått ned en del denne uken, så det er bra! Men, kan jo ikke holde på sånn. Er ikke bra for kroppen å gå så mye opp og ned....

 

Veier nå mer enn jeg har gjort de siste årene. Har lagt på +/- 76 i mange år. Nå når jeg veier nærmere 80 så er alle klær litt for trange. De kiloene gjør at ingen av klærne sitter pent. Og vinterjakken min kommer til å være veeeeldig trang om jeg ikke i løpet av de neste ukene ser 76 tallet. Så her er det bare å stå på - jakken kan ikke byttes ut for å si det slik ;) alt for dyr og fin ;)

 

Så flink du er som er så standhaftig Olga! Jevnt og trutt, det er jo det som fungerer i lengden! Synd at du ble dårlig, håper du er raskt på beina igjen :)

 

Vi snakkes snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler med deg Soleie. Det er klart at hjemmesituasjon og humør går ut over alt annet. Men det virker som du er på god vei til å finne veien utav det. PT og styrketrening høres veldig bra ut! Godt at du fikk hjelp med rygg og smerter.

Lykke til videre!

 

Jeg har gått ned enda mer og ligger nå på 77 kg. Ble kjempeglad da jeg gikk på vekta i dag. Jeg fastet i går, og har vært syk med lite matlyst, så det gjør jo også sitt. Men det er tydelig at godteri-kuttet har vært viktig. Siden jeg har vært dårlig, har jeg ikke vært i noe aktivitet de siste dagene. Men nå begynner det å slippe taket heldigvis. Jeg har også mistet 1 cm rundt magen :)

 

må oppdatere aktivitetslisten som ikke ser så bra ut nå. Skal ta det igjen! :)

 

69/100 - ingenting, syk :(

70/100 - ingenting, syk :(

71/100 - ingenting :(

72/100 - ingenting :( Tirsdag 21.okt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Lite lyd fra meg også i det siste, og som du sier Soleie det har vel en sammenheng med at alt ikke går så bra. Helt andre årsaker til meg da. Vi er midt i en flyttesituasjon, så her er det litt stress og mye å henge fingrene i. Derfor har trening og rett mengde mat blitt nedprioritert. Har vel for så vidt spist sunt, men alt for mye til at det skal bli noen vektnedgang. Vekta har også blitt ignorert, vet at jeg ikke vil like det den viser. Skal komme bedre tilbake når alt dette styret er over, og regner med det ikke blir så alt for lenge til. ;)

 

Fint å høre at alt går fint med vektnedgangen din Olga, det motiverer oss andre. :) God bedring i forhold til influensaen.

 

God bedring med ryggen Soleie, håper den blir bedre snart. Håper også det går bedre med sønnen snart. Tenker på deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er spent på hva vekta vil vise i morgen. Har fastet i dag. Men trente ikke noe, og det ergrer meg litt. Jeg vet jo at jeg ikke må debattere med meg selv om jeg skal trene eller ei. Men jeg gjør det... Så da endte jeg opp i sofaen i stedetfor på treningssenteret... :( Kvelden er jo enda ung, så kanskje jeg kan klare å komme meg ut på en tur?

Rapporteringen på aktivitetsfronten ser ikke så bra ut nå for tida, så jeg må skjerpe meg nå.

 

73/100 - ingenting

74/100 - tur, 1t

75/100 - ingenting (fredag 24. okt)

76/100 - ingenting

77/100 - Yoga, 80min

78/100 - fremdeles tid til å få lagt inn noe her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Gratulerer med 0,5 kg ned, det går jo så det suser hos deg Olga. Kjempeflink er du. :)

Hos meg har det vært superstress i det siste, og døgnet har hatt litt for få timer. Så det har blitt lite trening her i det siste. Håper det skal bli bedre fremover. Har heller ikke vært så nøye med hva jeg har puttet i munnen, og den gotterfrie måneden ble det ikke mye av :/ Har stort sett puttet inn det jeg har kommet over, når det har vært tid til det. Men det er da en ny mulighet i November før den verste førjulskosen setter inn.

 

Vekta har jeg holdt meg godt unna, men har ikke noen god følelse egentlig... Får se på mandag, da skal jeg ta fatt på den sunne livsstilen igjen og da må jeg bare veie meg så jeg vet hva jeg har å gå ut ifra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, endelig kan jeg rapportere litt trening her. Var på en løpetur i dag. Gikk litt innimellom, men det er ok. Brukte ca 35 min. Det har vært lite trening og aktivitet. Det har vært mye ruskevær og lite sykling til jobben. Det er så lett å ta bilen når den står der og regnet høljer ned. Men i går kjøpte jeg nye regnklær, så det er vel ingen unnskyldning mer...

 

Ja nå er november her, og ny sjanse til en godtefri mnd :) Godtestoppen har gått ganske bra. Jeg har egentlig ikke mye søtsug. Det er heller vanen jeg savner. Det å la være å kjøpe en sjokoladeplate eller fylle smågodtposen, det er det som er vanskeligst for meg. Så det beste er nok å ikke gå i butikken, men heller sende mannen :)

 

Håper dere har en fin helg og at dere har det bra.

 

78/100 - ingenting :( (mand)

79/100 - sykkel, 20 min

80/100 - ingenting :(

81/100 - ingenting :(

82/100 - ingenting :(

83/100 - ingenting :(

84/100 - Joggetur, 35 min + tur, 40 min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 600gr denne uka. Det er så deilig at det funker. Nå har jeg gått ned 5kg og gir meg selv et gulleple ;)

Jeg tror jeg har klart å endre livsstilen min. Endelig.

 

85/100 - tur, 40min + aerobic, 1t :) (mand)

86/100 - sykkel, 20min

86/100 - tur 45min + sykkel, 20min

 

Er du godt i gang nå Snupsipups?

Hvordan går det med ryggsmertene dine Soleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

usj, opp 1 kg siden forrige uke. Det er så skuffende og demotiverende når vekta gjør et slikt hopp feil vei! Jeg mener at jeg har gjort de samme tingene som før også, så jeg skjønner ikke hvorfor. Får jo lyst til å begynne å spise sjokolade igjen og slutte å trimme 'når det ikke hjelper uansett'! :( Det er vanskelig å være tålmodig. Tror ikke jeg orker å faste i morgen :(

 

87/100 - ingenting (torsdag)

88/100 - joggetur, 30min

89/100 - ingenting

90/100 - ingenting

91/100 - joggetur, 30min + aerobic, 1t (mandag)

92/100 - tur, 30min

93/100 - joggetur, 30 min

94/100 - ingenting

95/100 - ingenting

96/100 - step+styrke, 1t

97/100 - sykkeltur, 1t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,7 igjen. Så det jevner seg jo ut. Men jeg vil jo helst at det skal gå lit ned hver uke.

Denne uka blir travel, så jeg må være ekstra forsiktig så det ikke blir mange utskeielser og feil valg.

Jeg når også min hundrede dag i hundredagersprosjektet i morgen. SÅ da skal jeg ta en oppsummering på det :)

 

98/100 - aerobic, 1t

99/100 -

100/100 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Veldig lenge siden jeg har gitt lyd fra meg....

Så flott at du holder liv i tråden her Olga!!!! Og gratulerer med at du er så standhaftig, og med resultatene dine :) Det fortjener du :)

 

Vel, så hva er status her?

 

For å begynne med det som er bra: jeg har trent mye i hele høst, og har begynt å like styrketrening! Jeg motiveres av at jeg klarer å løfte tyngre for hver uke, og konkurrerer stadig med meg selv på hva jeg klarer. Jeg har begynt å trives med å ha musikk på øret - og ha en time for meg selv i min egen verden! Tenk det? Hadde aldri trodd jeg skulle få den følelsen :) Har hatt PT noen ganger og det har vært gull verdt! Det gjør at jeg blir trygg på øvelsene, slik at jeg gjør de effektivt og riktig - samt at hun har funnet frem til mange øvelser hvor jeg ikke får vondt etterpå. Så det er bra!

 

Men, har ikke gått ned i vekt! Gikk igjennom hva jeg har spist forrige uke med PTen min i går - hun er også ernæringsfysiolog. Det tok henne to sekunder å se at jeg spiser alt for lite i ukedagene - og at jeg nok har satt kroppen på permanent sparebluss. Pluss at kombinasjonen av at jeg fort spiser for mye mat i helgene - så blir dette fort feil.

 

I snitt så har jeg veid ca 80 kilo det siste året. Det er 4-5 kilo mer enn jeg i snitt har lagt på de siste årene. Gir ikke opp. Har ikke vært på vekta på en stund - men kjenner det på klærne hva jeg veier.

Så nå skal jeg prøve å spise litt mer i ukedagene - og ha kontroll på helgene :)

 

Målet mitt er fortsatt 68 kilo. Jeg gir meg ikke :)

 

Det positive er at jeg uansett føler meg bedre i kroppen. Utrolig nok så har jeg blitt fastere - både her og der!

 

Lykke til meg dagene deres, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp....ikke så lett dette....trener og har fått inn en god rutine.... Men, jeg går ikke ned i vekt. Tvert imot!

 

Begynner å registrere alt jeg spiser. Både for å få en skikkelig sjekk på kaloriinnholdet i maten jeg spiser - men og for å få en bedre rutine på å faktisk spise ofte nok, og riktig og nok mat :)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Nå ar jeg hatt ei hektisk uke og jeg tenkte at det var på tide å oppsummere hundredagersprosjektet mitt. Og da var det så gøy å se at du hadde vært her inne Soleie! :) Godt at du er her og at du står på med treningen.

 

Mitt hundredagersprosjekt besto av 100 dager med minimum 20min aktivitet hver dag. Jeg har ikke trent så mye, men jeg har fått inn veldig mye mer hverdagsaktivitet enn før. Mye fordi jeg har begynt å sykle til jobben. Listen ser slik ut:

 

1/100 - tur 40 min

2/100 - tur + sykkel 60 min

3/100 - sykkeltur 20 min

4/100 - tur 90 min + styrkeøvelser på stuegulvet

5/100 - sykkeltur 20 min

6/100 - hagearbeid 3 t

7/100 - tur 1 time

8/100 - tur, 45 min

9/100 -

10/100 -

11/100 -

12/100 -

13/100 - tur + sykkel, 75 min

14/100 - tur, 1 time

15/100 - tur 30 min

16/100 - sykkeltur 30 min

17/100 - tur 20 min

18/100 - tur med litt løping innemellom, 1t 10 min

19/100 - tur 30 min + styrkeøvelser på gulvet hjemme 20 min

20/100 -

21/100 - tur, 2t

22/100 - tur med innlagt løping, 40min

23/100 - syklet, 10 min...

24/100 - tur med innlagt løping og litt styrketrening hjemme, 40 min

25/100 - sykkeltur, 20min

26/100 -

27/100 - yoga, 90min

28/100 - kveldstur, 20 min

29/100 - HARD aerobictime! 60 min

30/100 - syklet, 2t

31/100 - syklet 10 min + hagearbeid 2t

32/100 - syklet 10 min + hagearbeid 30 min

33/100 - Yoga, 80 min

34/100 - Tur, 20 min

35/100 - Tur, 60 min

36/100 - Sykkel, 30 min

37/100 - Sykkel, 20 min

38/100 - Sykkel, 20 min

39/100 - Sykkel, 10 min + tur, 50 min

40/100 - Yoga, 75 min

41/100 - sykkeltur, 1t

42/100 - gikk, 1t

43/100 - gikk, 40min

44/100 - gikk, 30min

45/100 - tur, 40 min

46/100 - sykkel, 10min

47/100 - tur, 30min

48/100 - gikk, 20min

49/100 - joggetur 30min, tur, 45min

50/100 - rask tur med noe innlagt jogging, 50min

51/100 - tur, 40min

52/100 - sykkel, 20min

53/100 - tur, 20min

54/100 - tur, 20min

55/100 - tur, 2t

56/100 - tur, 1t

57/100 - tur, 20min

58/100 - tur, 3t

59/100 - tur, 20min

60/100 - tur, 1t

61/100 - tur, 40min

62/100 - tur, 20min

63/100 - tur, 2t

64/100 - tur, 20min

65/100 - sykkel, 20min

66/100 - sykkel, 20min

67/100 - ingenting, syk

68/100 - ingenting, syk

69/100 - ingenting, syk

70/100 - ingenting, syk

71/100 -

72/100 -

73/100 -

74/100 - tur, 1t

75/100 -

76/100 -

77/100 - Yoga, 80min

78/100 -

78/100 -

79/100 - sykkel, 20min

80/100 -

78/100 -

79/100 - sykkel, 20 min

80/100 -

81/100 -

82/100 -

83/100 -

84/100 - Joggetur, 35 min + tur, 40 min

85/100 - tur, 40min + aerobic, 1t

86/100 - sykkel, 20min

86/100 - tur 45min + sykkel, 20min

87/100 -

88/100 - joggetur, 30min

89/100 -

90/100 -

91/100 - joggetur, 30min + aerobic, 1t (mandag)

92/100 - tur, 30min

93/100 - joggetur, 30 min

94/100 -

95/100 -

96/100 - step+styrke, 1t

97/100 - sykkeltur, 1t

98/100 - aerobic, 1t

99/100 - sykkel, 10 min

100/100 - sykkel, 10 min

 

Det ble en lang liste... Men det var litt ok å se alt samlet. Det er flere dager der det ikke ble noe, men siden det også ble mer enn 20min flere dager, så er jo gjennomsnittet bra. Så jeg vil si meg fornøyd.

Jeg kommer ikke til å gå inn i et nytt hundredagersprosjekt, men jeg skal fortsette med hverdagsaktiviteten. Og jeg har som mål å trene minst 2 ganger i uka. Fortsette med aerobic-timen på mandager og trene enten styrke eller yoga på lørdagen. Det er målet, og så er alt utenom en kjempe bonus. Jeg vet at jeg ikke må sette for høye mål, for det blir så vanskelig å nå dem, og da mister jeg bare motet...

 

I tillegg til hundredagersprosjektet har jeg prøvd å holde meg til 5:2 dietten denne høsten. Jeg har definitivt ikke greid det hver uke, men jeg prøver å fortsette med det fremover. Og hvis det ikke går en dag, er ikke det noen krise.

Jeg har også prøvd å holde meg borte fra sjokolade og annen godteri de siste 2 mnd. Jeg har gått på 2 smeller, begge i forbindelse med jobb der det ble servert sjokolade på lange overtidsdager. Det gikk faktisk ganske bra i begynnelsen, men nå i de siste dagene har jeg kjent sjokolade-suget... I desember er det lov igjen, men jeg må holde igjen så det ikke går over alle støvleskafter...

 

Det er vanskelig å gå ned i vekt. Vekta mi er nå på 75,9 kg, og jeg har gått ned nesten 5kg siden i sommer. Det er jo ingen sensasjon, men jeg er glad for at vekta går ned. Men den har nå stagnert, og det er ikke nok å ikke spise sjokolade og å drive med hverdagsaktivitet. Nå må jeg fokuserer mer på kostholdet generelt. Styre inn på 5:2 opplegget igjen. For det fungerer jo.

 

Jeg vil fremdeles ned til rundt 60kg. Så jeg har en lang vei å gå. Og det kommer til å bli en hard kamp. Vi vet jo nå at dette ikke er lett. Nå går vi inn i en mnd med mye kos. Og vi skal jo kose oss. Men med måte. Jeg vil ikke at de 5 kg skal komme på igjen i løpet av 1 mnd, når jeg har brukt 4mnd på å bli kvitt dem.......

 

Nå må vi bare fortsette Soleie :)/>/> Og jeg håper de andre joiner oss.

Jeg skulle ønske jeg også ble glad i styrketrening. Det er jo så viktig. Men jeg skal prøve å gå på timer der de har lagt inn litt styrke også.

 

Lykke til videre Soleie! Håper kiloene gir slipp snart! :)/>/>

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - så flott en liste! Tenk på alle de kaloriene som er borte vekk! Da har du hatt en aktiv og fin høst :) Gratulerer med at du og har klart å gå ned så mye! Må være deilig :)

 

Har hatt en grei uke, vært "flink" med maten, gikk en times tur i skogen både onsdag og torsdag, og i dag har jeg vært og trent styrke. Nå er det å stålsette seg for helgen....Hadde vært så deilig om kiloene rikket seg snart ;)

 

Ha en fin helg - klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag - og ikke et gram ned! 81 kilo.

 

Det er virkelig tungt å holde på med dette her...men har jo ikke noe valg. Kan ikke akseptere å veie så mye. Kjennes helt feil. Klærne er trange, og jeg liker ikke at det er så mye av meg.

 

Jeg trener og går lange turer, holder meg på ca. 1600 kcal hver dag. Så jeg vet jo at jeg gjør det riktig nå.

 

Tålmodighet.....jaja, det er bare å håpe på at tallet har endret seg til neste uke. Jeg gir meg ikke....

 

Hvordan er det med deg Olga? Og Snupsipups og Storesøster? Savner dere :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har begynt å spise sjokolade igjen etter 2 mnd uten. Det var godt :) Men jeg må passe på at det ikke blir for mye.

Det har gått dårlig med fastingen de siste par ukene. Jeg har ikke klart å følge 5:2 dietten nå. Men jeg er fornøyd med trening og aktivitet, så jeg prøver å fokusere på det positive. Jeg har ikke veid meg på en stund heller, for jeg tror ikke vekta har gått ned noe mer. Men jeg er ikke lenger så besatt av vekt og kropp som jeg var en stund. En stund var det det første jeg tenkte på da jeg våknet og det siste jeg tenkte på før jeg sovna om kvelden. Det var ganske slitsomt. Nå tenker jeg mindre på det, og jeg er mer fornøyd med det jeg ser i speilet. Jeg tror min kropp også har blitt fastere og strammere, selv om vekta ikke har gått så veldig mye ned.

Målet mitt nå er å holde vekta stabil rundt 75-76kg den neste mnd, trene regelmessig og holde inntaket på et smart nivå :) Og så vil jeg gjerne følge 5:2 igjen etter jul og juleferie. Jeg har alltid tenkt at 57kg er målet mitt. Jeg vet ikke om det er mulig. Og om det er så smart. Men å trene regelmessig, spise snop kun i helgene, begrense inntak av pasta, spise mer fisk, frukt og grønnsaker. Det er jo smart. Og hvis jeg klarer det, og mister litt fett på kroppen, så blir jeg glad :) For jeg liker ikke å se bilder av meg selv...

Hvordan har det gått Soleie?

Håper dere alle har en fin adventstid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...