Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei Olga :) :) :)

 

Så hyggelig å høre fra deg! Jeg trodde jeg var helt alene igjen her på tråden vår ;)

 

Du må klappe deg på skulderen for at du har gått ned i høst! Du har vært veldig flink! Men, forstår at du nå er redd for å gå opp igjen - det er dessverre så fort gjort!

 

Jeg holder på....har ikke gått ned noe. Men, trener og prøver å være standhaftig. Har gått noen runder med meg selv, og innser at jeg ikke gjør ting 100%. Det holder ikke å slanke seg 70%. Går ikke noe særlig opp, men går iallfall ikke ned i vekt.

 

Så nå gjør jeg et siste forsøk på å nå målet mitt om å bli "normalvektig". Startet en ny tråd her inne "For aller siste gang...." da jeg følte meg litt ensom her ;) Kunne ikke vente til etter jul med å sette igang. Da hadde jeg fort gått opp 3-4 kilo kjenner jeg meg selv rett.

 

Vekta er fortsatt på 81 kilo, jeg trener og er flink til å komme meg ut å gå. Nå skal også fredager, lørdager og søndager bli gode "GR-dager", så håper jeg at resultatene kommer etterhvert.

 

Jeg kommer til å fortsette å skrive på denne tråden også, så håper jeg at vi hører fra de andre etterhvert også :)

 

Ønsker deg en riktig fin adventstid, og en god jul!

God klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja jeg har ikke vært så veldig aktiv her inne. Det kan være god motivasjon å skrive i flere tråder.

Jeg har ikke veid meg denne uka. Jeg har ikke trent NOE og jeg har spist litt for mye søtt. Men i morgen skal jeg starte dagen med en joggetur, UANSETT VÆR!!! :) Jeg blir dritsur hvis jeg lar all innsatsen de siste mnd gå til spille pga for mye julekos...

Ha noen fine siste førjulsdager! Og god og fredlig jul til deg og dine.

Juleklem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Olga, og riktig god jul :)

 

Hvordan gikk det med deg? Kom du deg ut på jogggetur? Håper for din del at du holder vekta i jula - du har jo vært så flink i høst :)

 

Har blitt dårlig med trening på meg i jula - men noen gode turer har det blitt. Har ikke klart å være så standhaftig som jeg trodde jeg skulle klare. Blitt for mye av det gode rett og slett.

 

Ha en fin nyttårsfeiring så snakkes vi i 2015 ;) Tusen takk for alle hyggelige "samtaler" i løpet av dette året. Veldig hyggelig å ha deg her ;) Så håper jeg at våre gamle venner dukker opp på nyåret :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie! Jada, jeg kom meg faktisk ut på joggetur :) Det ble litt blanding av jogging og gange. Og det ble med den ene joggeturen der. Men jeg har vært ute og gått tur stort sett hver dag i jula. Noen korte og noen lange. Men det har blitt mye mat og god drikke, og ikke minst sjokolade. Så jeg veier meg ikke nå på en stund tenker jeg. Jeg vil komme inn i gode vaner og hverdagsrutiner igjen først.

Takk for det gamle ja! Det er alltid hyggelig å logge på når jeg ser du har skrevet et innlegg siden sist :) Jeg håper også at de andre titter innom igjen på nyåret. Ha en super-flott nyttårsfeiring du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og riktig godt nytt år :)

 

Deilig med vanlige hverdager igjen! Julen er ryddet ut, og vanlig mat er på plass i kjøleskapet igjen :)

 

 

Klarte ikke å være så standhaftig som jeg hadde håpet på i julen - alt for mye god og fet mat!

 

Heldigvis kjennes kroppen bedre ut etter et par dager med min vanlige mat.

 

Tror jeg gjør som deg, og venter litt med å veie meg... Men, er skikkelig motivert og satser på at jeg går en lettere vår i møte :)

 

Hvordan har du hatt det i julen?

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer :)

 

Så flott å se at dere fremdeles er her inne. Dere er så flinke :)

Men samtidig kjenner jeg på en smule dårlig samvittighet, for jeg selv har ikke skrevet noe siden 23.oktober. Det betyr vel egentlig at jeg ikke har tenkt så mye hverken sunt kosthold eller trening siden da. Og det vises på vekta. Jeg blir så oppgitt og lei av denne evige runddansen. Opp og ned og opp og ned. Hva skal en gjøre for å holde seg slank da?

Jeg elsker godteri og det som er søtt, samtidig som jeg hater den utrolige makten det har over meg. Er sikker på at jeg hadde vært slank om det ikke var for sukker...

 

Men nå har vi startet på et nytt år og det er på tide å sette i gang med nye nyttårs forsetter igjen... Ser mange på facebook har meldt seg på en sånn "ikke spis godteri på 2 måneder kampanje". Driver å vurderer å henge meg på selv. Men samtidig er jeg litt redd for å mislykkes. De starter i morgen så jeg har da enda noen timer å tenke på.

 

Ellers var jeg på min første joggetur på evigheter nå i sted. I snøvær og dyp snø. Men det gikk bedre enn jeg hadde trodd, og det var faktisk deilig å komme seg ut. Har startet på et treningsprogram fra i form, der en gradvis jobber seg opp til 10 km løping. Brukte akkurat det samme programmet i 2012. Den gangen ble det svært vellykket og jeg fortsatte med et nytt program som skulle trene meg opp til halvmaraton.

 

Vekt og mål skal nøye loggføres i morgen. Da går starten for nok en livsstilsendring... Så får vi bare håpe at jeg greier å finne motivasjon til å spise sunt og trene gjennom hele våren slik at jeg kan føle meg bedre (og bruke noen størrelser mindre ;) ) når sommeren kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre fra deg igjen :)

Du må ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke har skrevet noe her inne. Har savnet deg - og er glad for at du er tilbake :)

 

Har tro på deg, jeg vet du! Du har imponert meg stort før - så dette klarer du nok!

 

Har jo ikke vært så flink jeg heller. Iallefall ikke i følge vekta.... Men, har trent, og synes selv ikke jeg har spist så ille - men som du ser så har kroppen funnet seg altfor godt tilrette rundt 80 kilo.

 

Men, nå er veien ned sakte men sikkert begynt :) Min store drøm er fortsatt 68 kilo. VIL og SKAL klare det ;)

 

Vi snakkes, klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

 

Da har startskuddet gått og det er bare å jobbe på fremover. Gikk på vekta i morges og holdt på å ramle av igjen med en gang. 87,6 kg!!!! Måtte tenke meg om mange ganger før jeg greide å skrive tallet her inne. Jeg skammer meg... samtidig mener jeg at vekta var på under 86 for bare noen dager siden. Tror nok tortilla chipsen jeg spiste i går kveld (måtte tømme skapet, så alt var klart til i dag :P ) kan ha hatt litt innvirkning. Isåfall så forsvinner forhåpentligvis de første kiloene fort.

 

Drømmen min er også 68 kg. Følte meg så fin da jeg var der for bare 2 år siden. Nå er det nesten 20 kg dit, men det er jo ikke umulig bare en tar et skritt i gangen.

Første delmål er under 80 kg. Vil ikke sette noen tidsfrist, dette får ta den tiden det tar. Hastverk er lastverk. Men det hadde jo vært fint å nå 75 kg, som er neste delmål før ferien da ;) Tredje delmål er 70 kg og til slutt det ultimate målet 68 kg. Bør vel sette meg opp noen fine premier etterhvert, kommer liksom ikke på noe spesielt jeg ønsker meg nå.

 

Resten av målene mine var som følger:

Midje: 84,5 cm

Bakende: 117 cm

Lår: 70 cm

Bryst: 101 cm

Over kneet: 52 cm

Hals: 33 cm

Arm: 39 cm

Navle: 96,5

 

Her er det iallefall et godt forbedringspotensiale.

 

En annen drøm jeg har er å løpe et nytt halvmaraton til høsten. Starta løpetreninga i går og så får jeg bare jobbe målrettet fremover, så får vi se hva som er mulig. Håper bare jeg holder meg skadefri...

 

Siste mål for denne omgang er å være mer aktiv her inne. Det hjelper på motivasjonen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Snupsipups

 

Nå kjenner jeg deg så godt etterhvert, at jeg vet at det kostet deg mye å skrive ned vekten din. Men, så bra at du gjorde det! Nå har du jo tatt tak, og nå skal du nedover :)

 

Vi skal klare dette, kilo for kilo - og dag for dag :)

 

Jeg har som du vet god tid. Situasjonen hjemme er uforandret, så jeg er hjemme med sønnen min som fortsatt er veldig syk. Det er tungt, kan ikke si noe annet. Og at vekta mi har økt gjør det ikke noe bedre for psyken min. Har ikke kjøpt større klær, så absolutt alt er trangt og for lite. Får knapt igjen glidelåsen på vinterjakken min - og når jeg har den lukket er jeg rett og slett redd for at den skal revne!

 

Drømmen er fortsatt å være fin i en hvit sommerbukse! Men, slik det er nå, vil det bli deilig å bare komme inn i mine egne klær :)

 

Hyggelig at du har lyst til å være mer aktiv her på forumet - det skal jeg være og. Vurderte å melde meg på kurs, men det har jeg jo gjort noen ganger før - og kan opplegget til GR. Vet at det fungerer. Det er jo uansett jeg som må gjøre jobben. Bestemte meg for å la være å gå på kurs, men heller være veldig aktiv her inne. Så nå er jeg inne på 3 forskjellige tråder. Kjenner det motiverer meg :)

 

Hvordan går det med deg Olga? Har du kommet godt i gang med 5:2?

 

Ha en fin dag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie :)

 

Så trist at sønnen din fortsatt er dårlig. Håper virkelig det snur snart. Skjønner så godt at det er tungt, regner med du ville gjort alt i verden for at han skal bli bra. Men så er det vel veldig lite du for gjort annet enn å være der for han.

 

Kjenner så alt for godt til det med trange klær. Sånn er det her også. Genserne er store og romslige og skjuler litt. Men buksene er det verre med. Må omtrent holde pusten for å få de igjen. Kjøpte ei ny ei på salg nå i helgen, men den sitter vel bare sånn akkurat den også. Tenker jo alltid det når jeg kjøper klær at jeg skal greie å gå ned litt. Ei lei uvane jeg har hatt i mang år. Noen ganger fungerer det, andre ikke.

Vinterjakka mi er også i knappeste laget, håper glidelåsen holder til kiloene er mindre. :P

 

Ble så glad når du skreiv at vi skal greie dette. Kilo for kilo og dag for dag. Alt blir så mye lettere når man ikke er alene. Dreiv litt å tenkte på å avslutte denne tråden og flytte over til din trå på fulltid, men er liksom litt trist det også når vi har hatt denne tråden så lenge. Får tenke litt til på det tror jeg. ;)

 

I dag har jeg meldt meg på både Zumba og styrketrening. Skal bite tenna sammen og gjøre mitt beste for å gjennomføre begge. Den siste tiden har jeg blitt mester i å avbestille timer. Spesielt når jeg har jobbet senvakt kvelden før og dagvakt samme dag (slik som i dag). Holder motet oppe fremdeles. ;)

 

Har egentlig kunne tenkt meg et kurs jeg også, for å få litt drahjelp til å komme skikkelig i gang. Problemet er at jeg jobber turnus, og aldri har mulighet til å bli med på alle kurskvelder. Og da blir det liksom litt bortkastede penger. Internett kurs blir nok ikke det samme for meg. Da kan jeg like godt bruke forumet her.

 

Håper Olga og Storesøster snart stikker innom også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god morgen

 

Wow - to timer i strekk! Det er ikke verst :) Hvordan gikk det?

 

Ble ingen trening på meg i går, så da får jeg ta det igjen i dag! Matmessig har det gått bra. Men, gikk på vekta i dag - og da hadde jeg gått opp siden mandag!!!!! Herrelighet!

 

Kroppen er full av stress og bekymring - det er det eneste jeg kan skylde på...

 

Nei, vær så snill å ikke avslutt denne tråden. Har en drøm om at vi skal avslutte med stil - og heller opprette en "hold vekten-tråd" sammen :) Hadde ikke det vært fint? Kanskje ha det som et mål å klare det 1. januar 2016? Men, bli gjerne med på den andre tråden i tillegg :) Følte meg bare så ensom her inne, at jeg måtte få meg noen flere å snakke med...

 

Jeg veier en del av måltidene for å sjekke at jeg holder meg innenfor 1600 kcal. Men, middagene prøver jeg å la være å veie. Når jeg ikke veier registerer jeg middagen med 800 kcal. for å være sikker. Regner med det helst ligger noe under det, men da blir det iallefall ikke for lite.

 

Ha en fin dag, og lykke til med valgene dine denne dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Joda, jeg gjennomførste treningen i går, både Zumba og styrke og var utrolig stolt etterpå. Nå skal det sies at det ikke kjennes like bra ut i dag. Stiv om støl både her og der, men sånn må man vel regne med.

 

Ja, enn om vi kunne avslutte denne tråden med stil og starte en hold vekten trå i 2016. Det hadde vært så herlig det. Holder på den tanken fremover jeg. Tror det virkelig kan motivere. ;)

 

Det er vel vanlig det at man ikke går ned så lett i vekt når kroppen er stressa. Men trening skal jo forbrenne stresshormoner, så kanskje det kan hjelpe?

 

Må skynde meg å stikke på jobb nå, får skrive mer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Nå har jeg vært på vekta igjen. Mindre enn i går - men MYE mer enn mandag. Forstår ikke dette. Vekta er ikke så gammel, men noe stemmer ikke her. Skal sjekke opp mot en gammel vekt vi har stående i morgen - og bytte batterier. Pluss få mannen min til å veie seg på begge vektene. Hmmm!

 

Ellers så gikk gårsdagen bra. Var veldig sulten på kvelden, så det ble mange kopper med te ;) Gikk en lang tur, og sanker TP :) Målet er 10 per uke, uansett hva jeg trener/går. Eneste jeg har bestemt meg for at om jeg skal regne med en gåtur - så må den være på mer enn 30 min.

 

Ha en fin dag - klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vekta kan svinge sånn til meg også. Plutselig har jeg gått opp mye uten at jeg skjønner hvorfor. Og det kan vare noen dager og så forsvinner det ofte like plutselig. Og så veier ofte mindre i helgene når jeg er mer i ro og så går vekta opp utover uka når jeg jobber. Har jeg arbeidshelg veier jeg alltid mye ved veiing mandag. Forstå det den som kan. Har en mistanke om at det har noe med vann i kroppen å gjøre.

 

I dag er kroppen enda mer stiv enn i går. Hver minste lille bevegelse er direkte smertefull. Kjente jo at styrketimen var skikkelig hard, men at det skulle bli så ille da.... Minn meg på at jeg aldri skal ha så lange treningsopphold igjen da. :P

 

I dag står jogging for tur. Det er flott vær ute og jeg kjenner at jeg har så lyst til å løpe ute. Men det er så utrolig glatt at det er nok best å la være. Fulgte minstemann til skolebussen i morges og selv med brodder var det kjempe glatt. Mye fordi isen er så bulkete at broddene ikke får skikkelig tak.

Så da blir det nok mølla isteden. Håper bena samarbeider. Det er ikke akkurat lett å flytte på dem i dag....

 

Veide meg forresten i dag jeg også. Har gått litt ned, men ikke så mye jeg håpet på første uka. Håper det går fortere når stivheten i kroppen slipper.

 

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

SÅ kult at dere har vært så aktive her den siste uka! Det var skikkelig gøy å logge inn i dag :)

 

Jeg er så vidt i gang med 5:2-opplegget mitt. Jeg fastet på mandag og jeg faster i dag. Jeg har ikke gått på vekta enda etter julen, og jeg venter litt til. Jeg kan ikke se at jeg har lagt på meg, men hvis vekta sier noe annet vet jeg at jeg blir i så dårlig humør at jeg mister motivasjonen. Så jeg tror jeg venter med å veie meg til slutten av jan kanskje. Men jeg har også lyst til å lage en ny slik signatur nederst som dere har :) Det er så gøy når den beveger seg.

 

Ja vi må fortsette på denne tråde og avslutte med stil sammen! Det hadde vært så gøy! Jeg vet ikke om jeg klarer det på 1 år, men å gå over på 'hold-vekten' i løpet av 2016 er et realistisk mål.

 

Dere er flinke som er godt i gang med treningen. Jeg fikk til en kort joggetur i romjula, ellers har jeg gått litt turer. 2 stk så langt i år, men flere skal det bli! :)

 

Målet mitt er 2 harde treningøkter i uka + en tur. I tillegg skal jeg fortsette med hverdagsaktivitetene fra mitt 100-dagers prosjekt.

 

Gleder meg til et nytt og sprekt år sammen med dere! :)

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga :)

 

Så koselig at du også er tilbake. Da blir det masse liv i tråden igjen. :) Så flott at du er i gang med 5:2 dietten igjen. Har ennå ikke fått prøvd det jeg, og er litt i tvil om det passer for meg siden jeg blir så sur når jeg er sulten. Så foreløbig blir det vanlig Grete Roede opplegg med ca 1600 Kcal daglig. Men kanskje jeg tørr prøve litt utpå våren en gang når jeg kommet skikkelig i gang og trenger litt forandring?

 

Jeg gruet meg virkelig til å gå på vekten på mandag jeg også, og hadde virkelig store problemer med å skrive ned tallet her inne. For vekten var høyere enn på flere år og jeg skjemmes virkelig av å veie så mye. Inni hodet mitt er jeg nok rundt 70 kg fremdeles, og hver gang jeg ser nøye på speilbildet mitt og ser hvordan det virkelig er fatt får jeg litt sjokk. Heldigvis greier jeg å tenke at slik skal jeg ikke se ut særlig lenge, for nå er jeg i gang. ;)

 

Fikk gjennomført løpeøkta som planlagt i dag. Merket ikke så mye til stivheten heldigvis, men kondisjonen er et sørgelig kapittel. Heldigvis skal det bli en forandring på det også. ;) Drømmen er jo halvmaraton til høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

 

Så flott å â€se†deg Olga! Nytt år og nye muligheter :) Blir spennende å følge 5:2 dietten din fremover! Du klarte deg jo så fint i hele høst -så dette klarer du nok bra!

 

Blir så motivert av å vite at dere holder på med samme kampen som meg – bruker dere aktivt i tankene mine ;)

 

Dagen gikk greit i går og. Det er deilig å kjenne at kroppen normaliserer seg etter jula. Har fått orden på vekta vår, og må nok oppjustere hva jeg veier. Tar et snitt fra hva den har vist denne uka, og setter det som startvekt. Ikke det at det spiller så stor rolle – men vil gjerne at vektnedgangen denne uka skal være synlig. Så da er startvekten min 82.

 

Da er det fredag og en del utfordringer igjen….

 

Skal spise fajitas i kveld, tror det skal gå greit så lenge jeg dropper rømme og ost. (bør vel egentlig droppe rømme og ost for resten av livet…)

Tror jeg unner meg et glass rødvin – har jo noen â€kosemerker†:)

 

Ha en fin fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Og god helg. :) Har nettopp stått opp etter nattevakt og det var deilig å stå opp å kjenne at stivheten i kroppen omtrent er borte. Møtte første store utfordring i natt da jeg kom på jobb. Der sto det en diger konfekteske og frista meg. Sjokolade er nok det aller beste jeg vet og min største last. Men jeg bet tenna sammen og greide å holde meg hard. Var litt tøft mot morraskvisten når jeg begynte å bli trøtt og fysen, men det gikk da bra det også. Så nå blir neste utfordring lørdags godtet i morgen. Kan ikke huske sist jeg greide å la det være. Har bestemt meg mange ganger om å holde meg unna, men lenge siden jeg har greid det. Må nok lage meg noe ekstra god mat for å kompensere. Men jeg vet innerst inne at skal jeg greie å gå ned i vekt må jeg holde meg unna godis noen uker nå. Meldte meg forresten på den 8 uker uten godteri utfordringen på facebook. Det blir tøft, men greier jeg det er jeg på veldig god vei mot en sunnere kropp.

 

Har også meldt meg på en trenings utfordring fra Tine YT: http://www.tine.no/merkevarer/yt

Da er målet å trene 25 ganger på 90 dager, og man kan vinne fine premier. :)

Så da har jeg to faktorer som motiverer meg.

 

Kjedelig at vekta driver å lurer deg Soleie, spesielt når det blir feil vei. Men bra det ikke var mer enn en kilo da. Den skal vi nok få bort ganske fort ;)

 

Lykke til i helgen jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Da var dagens trenings økt gjennomført, så deilig å ha det unnagjort. Det er fortsatt glatt her, så det ble mølla i dag også. Kondisen er langt ifra der jeg vil ha den, men håper det kommer seg etterhvert. Det blir vel lettere etterhvert som kroppen blir mindre også. Tror det blir lettere når jeg kommer meg ut også, alt føles så langdrygt på mølla.

 

Ellers driver jeg og tenker på hva jeg skal kose meg med i kveld isteden for godteri. En av ungene hadde lyst på is, det må da vel være et bedre alternativ? Man kan iallefall spise ganske mye is før en kommer opp i samme kalorimengde.

 

Skal hive meg i dusjen og så ut og handle. Snakkes mer siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Dagens mosjon ble en times rask gåtur i et skikkelig snøvær. Var hvit da jeg kom hjem! Skikkelig svett og - det er tungt å gå raskt i våt snø :)

 

Dagen i går ble "godkjent" falt ikke for noen fristelser :) I kveld skal vi bort til noen venner, så da må jeg være flink til å veøge riktig :)

 

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Så flink du er Soleie som går tur i all slags vær. :) Hos meg har det vært en skikkelig sløvedag i dag. Har ikke gjort noe fornuftig føler jeg. Men kostholdet har ikke vært sånn aller verst. Er ganske spent på veiing og måling i morgen, første uka bruker jo vektnedgangen å være ganske stor. Syns denne uka har gått bra og jeg har vært flink med både mat og trening, så forventer jo et bra resultat.

Greide meg fint igjennom ukas store ildprøve også, lørdagskvelden. Ikke så mye som en bit godteri. Så fornøyd med innsatsen. B) Kosa meg med en stor skål bringebær med is til, og litt popkorn litt senere. Gir meg selv bestått for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo :)

 

Da var veiing og måling gjennomført og resultatet ble nesten bedre enn jeg hadde håpa på. :) 84,8 kg i dag og ned 2,8 kg, jippi :D Enn om det hadde gått like fort hver uke, da hadde vi vært ferdig om få uker. Men vi får vel ta tiden til hjelp. ;)

Også midjemålet hadde gått ned 2 cm fra 84, 5 til 82,5 cm.

 

I dag er det jogging på planen. Sitter vurderer frem og tilbake om jeg skal våge meg ut eller om jeg skal velge mølla. Det er fortsatt glatt, men det er strødd betraktelig mer enn forrige uke. I tillegg er det litt kaldt og litt vind, men ikke verre enn at det bør gå. Får se hva jeg ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Wow - for et resultat! Gratulerer!!!!

 

Jeg har gått ned 0,5 kilo. Ned er ned ;)

 

Matmessig gikk uka fint - men kunne ha unnvært to desserter..iallefall den ene som var her hjemme.... Ellers så var det ikke noe godis eller snop av noe slag.

 

Det ble 7 TP, så det kan bli bedre. Må øke det denne uken.

 

Da er det bare å brette opp ermene og jobbe bra i uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også Soleie. 0,5 kg er jo helt etter boka, et fint resultat. :)

Da har jeg fått gjennomført løpeturen min, ute. :) Det var glatt noen steder, men jevnt over var det helt greit. Men ellers var det utrolig godt å komme seg ut. Det er så mye mer motiverende å løpe ute. Tiden går mye fortere og det føles lettere også.

Forrige uke ble det 9,1 trimpoeng på meg. Antall kalorier vet jeg ikke, da jeg hverken veide eller registrert ,maten, men tok alt på magefølelsen. Skal prøve å registrere litt mer denne uka, men å bruke den der vekta - det sitter langt inne. Tror ikke det er helt heldig for ungene heller om jeg begynner å finne frem den. Da da får det evt bli litt i det skjulte. Leser ofte på pakkene på maten og regner ut vekt ut ifra det isteden for å veie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kom det ut - må si du har kommet deg raskt inn i dine gode gamle vaner ;)

 

Helt enig med deg! Det er ikke bra for ungene å se at mamma veier det hun spiser. Jeg er et vanemenneske så jeg spiser det samme til frokost og lunsj hver dag - så det er enkelt :) Har veid det jeg pleier å spise, og trykker på "det samme som i går" eller hva det står, så er det gjort :)

 

Eller så tar jeg middag stort sett på øyemål, evt. snikveier mens jeg lager maten. Og hvis jeg ikke gidder å registrere så nøye legger jeg det inn på 800 kcal. Det bør dekke det meste tror jeg :)

 

Men, ved å registrere så får jeg og en påminnelse om å få i meg nok frukt og grønt - og vann. Det blir fort til at jeg glemmer det....

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...