Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Grattis med flott nedgang, Snupsipups! Så bra jobba!

 

Jeg var tilbake til 84 blank i dag - tenkte gjennom hele helgen "at jeg begynner på mandag" så jeg fikk som fortjent.

 

I dag har jeg fulgt planen min - registrert alt - og fått i meg litt av alt - som man skal :)

 

Og jeg har presset kroppen min inn i treningsklær som ble kjøpt inn for 10 kilo siden!!!!! Hjelpes! Det tøffeste var å komme seg ut av døra og forbi alle naboene som koste seg ute... Hadde mest lyst til å bli hjemme! Men, jeg tenkte på dere - og tenkte på at det er jo like greit at de får se meg nå i all min prakt - det skal jo bli bedre. Jaja, det var godt å komme seg inn i skogen hvor jeg ikke traff en sjel ;) Formen er elendig, så her er det mye som kan bli bedre.

 

Ha en flott uke - så snakkes vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du kom deg i treningsklærne og ut på tur Soleie, klapp på skulderen til deg. ðŸ‘ðŸ»

Kjenner igjen fenomenet med trange treningsklær. Selv nå etter å ha gått ned 5 kg er treningsklærne mine fremdeles trange. 😕 Satser på "løsere tider" mot sommeren. Fant ut at det var 10 uker til ferien min starter. På 10 uker kan jeg rekke å gå ned 5 kg til. Det hadde gjort seg, så det får være mitt neste mål.

Har lest en gang at 5 kg tilsvarer ca en størrelse i klær. Og en størrelse mindre til ferien hadde vært deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Snupsipups! Det er deilig når vekta går nedover :)

Jeg kom meg ut på første joggetur på lenge i går. Det var nesten litt for varmt her! Men det får man jo ikke klage på :) Godt å være i gang med treningen igjen.

Ja, det er fint å ha gått ned 8 kg. Jeg skulle jo ønske det var enda mer da, men jeg prøver å fokusere på det positive :)

Jeg har også ferie om 10 uker! En str ned hadde vært fantastisk! La oss prøve på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Da var det jammen gått enda en uke, og tid for nye veiedag. Vekta viste 86,2 kg i dag, og nye 1,2 kg har forsvunnet i uka som gikk. Oppdaget til min glede at min BMI nå er under 30, og jeg er herved under fedme grensa. Det føles så utrolig mye bedre å "bare" være overvektig enn å rett og slett være feit. Så nå er det bare å jobbe flittig videre slik at jeg kommer meg i betryggende avstand fra fedme grena, for der vil jeg slett ikke være.

 

Så fint du kom deg på joggetur Olga. Håper det blir flere i tiden som kommer. Var ute og jogga i dag jeg også. Sliter med en betennelse i foten, så det er slett ikke lurt av meg å jogge for tiden. Men det er den treningsformen jeg liker best, så det er ikke så lett å holde seg unna heller. Hadde det vært en betennelse som gikk fort over, skulle jeg nok ha klart å holde meg unna en periode. Men sist jeg hadde det samme varte det i 1,5 år og det blir rett og slett for lenge å vente. Eneste treningen som ikke gjør vondt i foten er spinning/sykling. Men det blir rett og sett for ensformig å kun sykle. Og kutter en ut trening en periode er ikke det bra for helsa det heller, så da blir det å velge mellom to onder.

 

Ha en flott 17.mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Gratulerer med fin nedgang, Snupsipups! Så flink og standhaftig du er :)

 

Her går det ganske bra, har gått ned 2,1 kilo nå i mai - og det er jeg glad for. Har rimelig grei kontroll på matinntaket. Var litt slurv rundt 17. mai - jeg bakte tidenes største kaloribombe som jeg tok mer av enn jeg burde...har og spist mer is enn jeg skal - så absolutt rom for å knipe inn mer!

 

Har vært litt hanglete de siste dagene, så lite eller ingen aktivitet akkurat nå. Men, har planlagt en god tur i skogen i dag :)

 

Dere motiverer til trening så takk for det - har opphevet pausen min på treningssenteret for juni - så da skal jeg prøve meg tilbake der. Medlemsskapet mitt har stort sett stått på "frys" i hele år. Ellers så ønsker jeg meg en tredemølle hjemme - vet ikk om det bare er noe jeg innbiller meg at det er løsningen for meg - eller om det bare er en ønskedrøm. Uansett - skulle ønske jeg hadde det :)

 

Håper det er bra med dere - og at vekta går rett vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo 😊

 

Gratulerer med flott nedgang i mai Soleie, så fint at du har kommet i gang. 😊

På meg ble det nedgang på 0,6 kg denne uken. Godt fornøyd med det etter 17.mai og alt.

Treningen går fint hos meg for tiden. Dvs motivasjonen er på topp, men jeg får ikke gjort alt jeg har lyst til pga en irriterende betennelse i foten. Etter jogging er det kjempe vondt, så jeg forsøker å gjøre minst mulig av det selv om det er en av mine favoritter. Alt med hopping er også bare å glemme, så det begrenser jo mange saltimer.

Tredemølle hjemme er kjekt å ha. Dørstokk mila blir en del mindre da. Savner min. Min mann demonterte den da vi flytta i fjor sommer for å få den inn døra. Men tror du han har fått satt den sammen igjen da? Neida.... Lurer på hvor lenge jeg må vente... Sukk

 

Ønsker dere en riktig flott ny uke 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk 😊

I dag er jeg virkelig tom for energi. Begynner å kjenne på kroppen at jeg har vært flink lenge, har vel egentlig vært sliten den siste tiden. Spørs om jeg har trent litt for hardt, tatt det litt for lite med ro og spist litt for lite. Men det er jo det som skal til for å gå ned i vekt. 🤔 Har liksom ikke lyst til å roe ned nå som det har gått rette veien med vekta i flere uker. Kunne vel kanskje tatt noen roligere treningsøkter innimellom, men liker å gi alt når jeg først trener.

Siste uka upraktisk nå, neste uke er det skole igjen. Kanskje det også hjelper litt på energi nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flinke dere har vært! Gratulerer så mye med god nedgang begge to! Det er en veldig god begynnelse. Kult!! :D

Selv har jeg ikke turt å gå på vekta etter 17.mai og pinse. Det ble litt mye is og grillmat de dagene der :( Og jeg sliter litt med å klare å komme ned i 1600kcal igjen. Men jeg jobber med det og skal tilbake dit. Så skal jeg gå på vekta igjen når jeg merker at jeg er på rett kjøl igjen :) Treningen går det ganske bra med. Jeg trener 2-3 ganger i uka og er fornøyd med det. Men jeg vet jo at det er kostholdet som er viktigst når man skal ned i vekt. "Trening er gram mens kosthold handler om kilo" var det ei som sa :)

Ha ei fin helg begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

 

Så flott at det går så fint med treningen Olga. 😊 Det er et viktig skritt i riktig retning. Og om treningen ikke utgjør så mye for vekten, er den iallfall viktigst for helsa 😉

Har slitt litt med maten uka som gikk jeg også. Skeiet skikkelig ut på fredag, og greide ikke å holde meg unna det usunne på lørdag heller. I går hadde jeg et søtsug uten like, så jeg måtte bite tenna hardt sammen for å holde meg unna. Derned ble resultatet for forrige uke hele 200 g ned. En vanlig uke hadde jeg nok blitt skuffa, men denne uka fryktet jeg oppgang, så da var 200 g ned en positiv overraskelse.

Denne uka skal jeg både ut og spise med klassen, feire mannens bursdag og på sommerfest med gammeljobben. Så hvordan jeg skal greie å få til nedgang det lurer jeg litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det er helt sant. Det er kjempeviktig å trene uansett! :)

Jeg ser at jeg må registrere alt, for det blir fort for mange kalorier hvis jeg ikke passer på. Så denne uka registrerer jeg alt igjen. Jeg har også litt tilstelninger og selskap denne uka, så det blir vanskelig. Men hver uke er vanskelig! Så vi må bare ikke gi opp, men holde fokus!

Lykke til denne uka begge to! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden er jeg heldigvis ganske så motivert for nedgang, så gi opp skal jeg ikke. 😉 Er nesten sånn at jeg blir litt på irritert på hindringene som kommer i veien, så jeg gleder meg ikke like mye til de sosiale sammenkomstene som jeg vanligvis gjør fordi de ødelegger for min fremgang. Egentlig skremmer den tanken meg litt også, for vektnedgangen skal ikke få styre alt heller. Men av tidligere erfaringer vet jeg at en kveld med utskeielser kan være nok til å få meg skikkelig ut av balanse. Sultfølelsen og søtsuget eksploderer og gjør det utrolig vanskelig å holde seg på matta i mange dager etterpå. 😳 Mang en gang har jeg falt av lasset og ikke greid å stoppe å spise usunt før jeg har vært tilbake på utgangsvekta. Skulle gjerne knekket koden for hvordan man stopper før skaden har blitt for stor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg vipper litt opp og litt ned.... Er plutselig 83,5 for så å være 82 noen dager etterpå. Hadde en dårlig shopping-dag på fredag. Dvs. gikk inn i en del prøverom med mye klær - kom hjem med 0 poser! Billig iallefall... Men, så lei av dette.

 

På lørdag pakket jeg faktisk bort alle sommerklærne som ikke passer - la de i en eske. Esken tas frem når jeg er 75 kilo. Blir bare i dårlig humør av å tro at jeg har en fullt skap med klær - når kun 20% passer ;)

 

Nå jeg har meldt meg på GR drop-in kurs. Håper det kan få fart på ting ved å måtte veie meg hos noen. Er i gang - og gir ALDRI opp :)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

Går litt opp og ned hos meg også. Denne uken 200g opp <_<

Jeg har nok ikke mer enn 20 % klær som passer jeg heller, så rydding i klesskapet var et godt forslag. 😊

Kjedelig å dra på shopping når en ikke finner noen ting som sitter fint. Har hatt noen sånne turer jeg også. Nå handler jeg stort sett på nett.

Lykke til på drop in kurs. Håper du får den inspirasjonen du trenger. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Kjapt innpå....nå har vekta rikket seg og det er så deilig! Ikke så mye egentlig - men nok til at jeg kjenner det på kropp og sjel. Er nå 80,6 kg - og aner et 7 tall i det fjerne :)

 

Har vært standhaftig og flink i det siste og det lønner seg. I kveld er det middag med jobben. Skal på fiskerestaurant. Gleder meg! Har ikke spist ute på lange tider - så jeg skal nyte å få maten servert :)

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :) Så bra at vekta går nedover. Her står det helt stille. Jeg har reist endel med jobb, og da er det vanskelig å få til trening. Og måltidene blir litt så som så. Jeg klarer ikke å få meg til å trene etter en lang dag og når jeg våkner i en hotellseng klarer jeg heller ikke å komme meg på trening... Jeg har alltid med treningstøy og sko, men... Ikke alltid de blir brukt dessverre :( Det er aller best for rutinene å være hjemme!

Denne uka har vært bra. Sunn mat og har fått trent et par ganger også. Fornøyd :) Og neste uke skal bli enda bedre! :)

God helg! Ikke skei ut for mye da! For da må vi begynne fra scratch igjen på mandag...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer 😊

 

Gratulerer med flott nedgang Soleie. Bare noen få gram til, så ser du 70-tallet. Gleder meg vilt til det er min tur. 😊 Ble det så du starta på kurs?

 

Skjønner det kan være vanskelig å få trent når du er ute på reise Olga. Det at man er lite kjent gjør at dørstokkmila ofte blir litt større. Men det er nok ikke umulig. Man må nok bare bestemme seg, og deretter gjøre det til en vane. En gang jeg var på kurs og lå på hotell (skjer ikke ofte i helsevesenet), avtalte jeg med to andre at vi skulle stå opp tidlig om morgenen og gå tur før frokost. Det var utrolig deilig, så vi endte med å gjøre det hver dag. 😊

 

Denne uken har jeg sittet med gruppe eksamen i etikk fra morgen til kveld, og det har vært tunge, intense dager. Men nå er den levert, og jeg kan puste lettere igjen. Frykta at eksamen skulle ha negativ effekt på vekta med bare stillesitting og noe trøstespising. (Vi har knapt hatt en pause disse dagene, spiste mens vi skreiv). Men vekta har merkelignok rast ned. Så 82,9 kg veier jeg nå. Spørs om tankevirksomhet krever mer energi enn jeg har trodd? Bare 400 g igjen, så er 10 kg borte, som forøvrig var feriemålet mitt. Og enda er det over 4 uker igjen til ferie. Det bør gå lett. 😊

Etter eksamen var levert i går fikk jeg endelig trent. Det var bare helt utrolig deilig. 😊Jeg er ikke skapt for å sitte i ro. I morgen blir det Bootcamp. Så da blir det iallefall to treninger denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fantastisk Snupsipups! Så utrolig flink du har vært! Snart 10 kg! Det står det respekt av! Veldig veldig bra! :)

Og gratulerer med innlevert eksamen!

 

Jeg tror det er lurt som du sier, å gå en tur når man er ute og reiser. Det er lettere enn å trene. Så får man i hvert fall beveget seg noe. Nå for tiden har jeg prioritert søvn. Jeg har vært så slapp og trøtt. Tror det er allergien kanskje. Jeg har hatt en kjempebehov for søvn. Men prøver å få trent litt også. Men jeg går ikke ned i vekt, så jeg må prøve hardere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo 🌞

 

Da var 10 kg passert, og målet jeg satte til ferien er nådd. Og enda er det 3,5 uker igjen til jeg starter ferie. Kanskje forsvinner enda litt til innen den tid? Skal iallefall gjøre mitt beste. 😉

Kjenner jeg er litt redd for at jeg skal ødelegge alt i løpet av ferien, det er så lett å kose seg litt for mye og så innmari vanskelig å komme inn i rutinene igjen etterpå. Men det er slett ikke umulig. Husker du Soleie fikk meg tilbake på rett vei etter ferien for noen år siden. Du skreiv et inspirerende innlegg om at nå var du hjemme igjen og da var det på tide å komme tilbake til sunne vaner. Jeg hadde også komme hjem, men hadde ferie enda noen uker og hadde ikke en gang tenkt tanken på at jeg kunne kutte ut godteriet, spise sunt og trene selv om det var ferie. Men da du skreiv det flotte innlegget tenkte jeg at selvfølgelig er det sånn jeg skal gjøre det, så tok jeg på meg joggeskoene og løp en tur. Sånn vil jeg det skal bli i år også, bortsett fra at jeg satser på å tenke selv da. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snupsipups! Godt jobba! :)

Hva har vært din nøkkel for å få det til? Har du registrert og holdt deg innenfor en viss meny?

 

Jeg sliter litt for tiden. Jeg registrerer det jeg spiser, og jeg spiser for mye.Jeg er litt matlei, og tror jeg må prøve noen nye oppskrifter for å få tilbake motivasjonen. Jeg skeier ut hver dag, med litt for store måltider og altfor lite grønt og fisk. Jeg vil gjerne lage noen gode salater til å ha med til lunsj, for nå er jeg skikkelig lei av brødskiver. Har noen av dere noen gode lunsj-tips? :)

 

Ha en fin søndag ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marlena

Hei damer! :)

Ser at dere er en aktiv gjeng, flinke og standhaftige er dere også! Jeg skal ned 26 kilo :( men håper jeg kan poppe innom her en gang i blant. Jeg er 41 år og en evig jojo-slanker, men denne gangen er det for siste gang. BMI er skyhøy, og jeg må ta tak for helsas skyld....Jeg har en halvårig plan ( egen tråd i ned 20-30 ), men det er en omlegging for livet.

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊

 

Velkommen skal du være Marlena, alle som ønsker det er velkommen hos oss. 😉 Lykke til med planen din. 😊

 

Takk Olga. 😊 Jeg har registrert alt jeg spiser de siste månedene. Bruker appen My Fitness Pal. Det jeg liker så godt med den er at man finner igjen omtrent alt av matvarer, har aldri opplevd å ikke finne det jeg skal registrere. I tillegg samarbeider den med aktivitetsmåleren/pulsklokka mi. Har spist rundt 1700 kcal om dagen, og det virker som det har vært passe til meg.

Blir fort matlei jeg også, og plages med dårlig fantasi i matveien. Blir ofte det samme om og om igjen. Lunsjen min består stort sett av brødskiver (ofte med skinke), unntatt de få gangene jeg unner meg noe i kantina. Så jeg tror jeg trenger tips selv. 😂

Skeier litt ut jeg også, men prøver å ikke overdrive. En helt streng diett blir for vanskelig å holde. Den siste tiden har jeg kjøpt meg lakris kuler fra Johan Bulow. Syns de er fantastisk gode. Spesielt den varianten som heter Love. Den er det et lag med bringebærsmak utenpå, så sjokolade og innerst lakris med Chili. Disse kulene er såpass dyre at jeg ikke har "råa" til å spise så mange i gangen. Spiser kanskje to. Men siden det er chili i lakrisen er det såpass mye smak at jeg er fornøyd med et par stykker. Kan det bli bedre? 😉

Nøkkelen til å lykkes må vel være å finne nok motivasjon. Hvordan en finner den er jeg jammen ikke sikker på. Noen ganger kommer den i rikt monn, mens andre ganger uteblir den totalt i lange tider. Det hjelper ikke hvor misfornøyd man er med kroppen, motivasjonen lever sitt eget liv. Skulle gjerne visst selv hvordan man fanger den, for da hadde jeg vært slank for resten av livet og ikke jo-jo slanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei 😊

Her var det stille, har alle tatt ferie? Det nærmer seg for min del også, bare denne uken igjen nå, så kan jeg også nyte sommerfri. Dette halvåret har vært virkelig hektisk, så nå skal det bli virkelig godt. 😊

Vekta har nok allerede tatt ferie, den har ligget stabil på 81,5 kg de siste to ukene. Hadde en drøm om 80, noe til ferien men denne uken skal jeg både ut med ei venninne og i bryllup, så tror nok stabil er mer realistisk også denne uka.

Så gjelder det bare å ikke ødelegge alt i ferien da. Hvor mange ganger har jeg ikke gjort det... Og tar man først helt av i ferien er det ikke direkte lett å komme tilbake til gode vaner med en gang etterpå heller.

Så da får sommermålet mitt bli:

- ikke ta helt av når det gjelder spiselig kos i ferien

- få inn noen treningsøkter i løpet av ferien

- komme tilbake til sunne vaner fortest mulig når jeg er hjemme igjen

 

Ellers vil jeg bare få ønske alle en riktig god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heisann!

 

Wow- gratulerer Snupsipups! Tenk 10 kilo!!! Det må være utrolig deilig :) Bra jobba!

 

Det har ikke gått helt greit her de siste ukene...har hatt ferie 2 uker nå. Gått mye tur - mna, dessverre sluppet litt opp på hva som er ok på matfronten...og da er det 2 kilo opp med en gang! Er det mulig! Er hjemme en liten tur nå - så fikk veid meg. Det ble en nedtur - men, jeg visste det på forhånd - kjenner det på klærne.

 

Var som deg, Olga veldig matlei i juni - og slapp vel litt for mye opp når ferien begynte. Rutinene som er i hverdagen er gode - selv om man kan bli litt lei noenganger....

 

Men, da er det bare å ta seg sammen igjen! Har en ferieuke igjen...

 

Velkommen hit Marlena - her er det plass til alle!

 

Ønsker dere fine sommerdager, der dere er :)

 

klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle!

 

Så hyggelig med noen nye på tråden vår! Det er veldig velkomment! :) Gleder meg til å gå en ny høst i møte sammen med dere.

 

Jeg har vært på ferie, og har hverken registrert eller vært aktiv her inne på noen uker. Jeg har vært litt aktiv og har fått til noen turer og litt trening også. Så vekta har ikke gått altfor mye opp. Men litt opp. Men sånn er det i ferier. Det er helt naturlig. Og det er som du sier Juli71: dette er for ALLTID. Og da er det naturlig at vekta går litt opp når man er på ferie. Mer alkohol og grillmat enn vanlig har det ihvertfall blitt for meg :)

 

Jeg føler at det har gått opp et par lys for meg denne sommeren. Muligens er jeg skikkelig treig og bakpå, men tenkte jeg skulle dele min 'nye kunnskap og innsikt' ;-) med dere, i tilfelle flere har det likt.

 

Jeg har jo ofte lest at det er vanskelig å gå ned i vekt, men at det er enda vanskeligere å holde vekta. Og at de fleste som går ned, går opp igjen. Det er jo ikke noe nytt, men jeg har liksom valgt å ikke høre på det øret. Tenkt at 'ja men jeg klarer det nok'. Og på Roede-kurset sies det jo også at det er smart med hold-vekten kurs og det nevnes at kroppen 'husker' din høyeste vekt. Og at kroppen har et nullpunkt. Man må stabilisere vekta, og det kan ta lang tid. Vi hører også at det anbefales å gå ned sakte, og at Roede anbefaler 0,5-1 kg i uka. Men jeg lurer på, er det egentlig sakte nok? Og hvor mange uker er det snakk om? Er det realistisk at man kan gå ned 25-50 kg på et år da? Jeg tror egentlig ikke det. Men jeg tror det blir underfortalt, fordi det ikke selger så godt med 'gå ned 10 kg på 2 år' eller lignende. I hvertfall for kunder som er som meg. Jeg vil jo helst gå kjapt ned i vekt. Men nå har jeg brukt 10 år på å gå opp 25 kg, så da er det kanskje ikke realistisk at jeg kan kvitte meg med det på 1 år? Jeg har prøvd, og det går jo ikke...

 

MEN jeg er 7 kg lettere nå enn det jeg var på samme tid i fjor. Så i stedet for å tenke at 'jeg burde ha klart mer', så sier jeg meg nå fornøyd med det. Og så skal jeg jobbe for å gå ned 5-10kg på det neste året også. Mindre hårete mål, men mer realistisk. For meg. Alle må jo bestemme målene sine selv.

 

Jeg tror det var bl.a denne jeg leste:

http://www.melk.no/helse-og-livsstil/kosthold-vekt-og-trening/hvor-mye-og-hvor-fort-skal-du-ga-ned-i-vekt/

 

Her står det:

 

"Forskning viser at i gjennomsnitt klarer de som har gått ned i vekt å opprettholde et vekttap tilsvarende 10-15 % av opprinnelig kroppsvekt.

Det vil si at en person som har veid 100 kg, kanskje klarer å opprettholde en vekt på 85-90 kg.

Det kan være demotiverende for noen å høre, mens for andre kan det være godt å vite at det ikke bare er de som sliter med å holde vekten."

 

Så jeg som var 85 kg, kan da stabilisere vekta mi på 73-77 kg. Så er det min teori, som jeg håper stemmer, at når jeg har stabilisert den, kan jeg gjøre et nytt jafs for så å stablisere på nytt. Men det vil si at det vil ta laaang tid. Og det er ikke så sexy med 'ned 10 kg på 2 år' som 'ned 25kg på et halv år'...

 

Det gikk også opp et lys for meg når det kommer til kalori-inntak og vekt i forhold til historie med overvekt eller ikke. Hvis jeg går ned til 62kg, så kan ikke jeg spise samme mengde som min søster som er 62kg, men som aldri har vært overvektig. Dette har jeg egentlig ikke vært klar over før. Jeg må alltid komme til å være mer forsiktig i matveien enn henne, fordi kroppen min vil huske at jeg har vært 85 kg, og den vil strebe mot å bli det igjen. Og jeg må KJEMPE i mot! Hele livet! Det er bl.a derfor vi kan se med misunnelse på slanke mennesker som ser ut som de lever på sjokolade...

 

Vi er jo alle forskjellige, og vi må finne ut det som er riktig for oss selv.

For meg var dette veldig oppklarende. Mulig jeg har hatt litt manglende kunnskap, haha! :P

 

Det ble litt langt dette, men håper dere tilgir siden jeg ikke har skrevet på en stund ;) Og hvis dere visste dette fra før av, så beklager jeg også. Men jeg følte plutselig at jeg hadde 'forstått det' :D

 

Ha en riktig god helg dere!

 

Klem fra meg, som er motivert for et god og sunn høst med ny vektnedgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...