Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Så bra du har klart å holde deg unna sjokolade Snupsipups, da får det være greit og slappe av litt på sofaen. Man blir sliten av og jobbe og nattevakter er veldig spesielt.

Jeg vet ikke hvor mye jeg forbrenner pr. døgn for jeg registrerer kun skritt på aktivitetsmålerrn min og har den ikke koblet på Bluetooth. 

Jeg skal jobbe på sykehjemmet denne helgen men har dagvakter og da er det litt mer å gjøre så jeg får litt ekstra skritt. Så skal jeg gå/jogge ca. 45 minuttet etter det. Matmessig går det greit og ligger rundt 1500-1700 kcal. Er igjen spent på veiing til mandag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos en venninne i går og spiste mat. Biff med soppstuing (med fløte) maisstuing (med fløte) og fløtegratinerte poteter. Det var så godt at jeg greide jo ikke å bare spise litt av tilbehøret. Senere slo vi til med potetgull og dip. Tror det ble uendelig mange kalorier totalt. I tillegg har det jo blitt lite trening denne uka, så jeg er også spent på veiing på mandag. Jeg bør vel ikke ha de største forhåpninger....

Det er vel hektiske dager på sykehjemmet tenker jeg, så det går vel fort å samle mange skritt. Jobbet en del vakter på sykehjem da jeg var student jeg også. ? Og med joggetur etterpå blir nok totalen veldig bra. Sitter å manner meg opp til joggetur jeg også. Blir den andre denne uka, ikke helt fornøyd med det, men det får bli bedre neste uke håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maten der er jo så digg og vanskelig å stoppe med også da?? Tips til dip: Nå har det kommet lett rømme med 2% fett tror jeg det var. 

Jeg jogget faktisk over 2 km på lørdag i ett strekk og var så stolt, så gikk jeg litt og så jogget jeg ca. 800 m igjen etter det. Merker st formen begynner å bli bra.

Veiedag i dag og - 1,1 og ned til 77,5  6 dager til vi drar og jeg greier ikke målet mitt på 74, men på sengekanten i dag innså jeg at det er faktisk greit. Greit fordi jeg har klart og gå ned 25,6 og greit fordi jeg skal fortsette når vi kommer hjem igjen. Da har jeg satt et nytt mål på 69 kg. 

I dag er det hyttetur i 2 døgn og jeg skal spise frukt når de skal spise godteri? Blir lite trim denne uka så jeg må passe på.

Gj.snitt kalorier forrige uke 1624 og TP 8,6 = - 1,1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat Goggeline. ? Tenk at du etter så mange måneder med nedgang fortsatt greier å gå ned over 1 kg i uka, det er virkelig imponerende. ? Og at hele 25 kg er borte, 1/4 av deg - helt fantastisk. Det må vel merkes godt i hverdagen, alt må da være lettere nå? 

Skjønner det kan være litt surt at du ikke helt nådde målet til ferien, det er jo så tilfredsstillende å nå sitt mål. Men uansett er du 25 kg lettere. Forestill deg begge versjonene av deg selv og velg hvem av dem du vil ta med på Cruise og ikle sommerklær. Vanskelig? ? Tror forresten det kan være litt fordeler med at du ikke kom helt i mål til ferien også. Da blir du mer bevisst når du er på tur, og så er det lettere å ta tak når du kommer hjem fordi du fortsatt har litt å jobbe med. Kos deg på hyttetur. Frukt istedenfor godteri høres ut som en bra plan. ?

Her hos meg ble dagens vekt 86,9 kg, så det ble ned 700 g hos meg. Så da gjorde ikke den utskeielsen på fredag så mye allikevel. Totalt ned 5,3 kg nå. To uker igjen til ferie nå, og synes det er uendelig lenge... Alt går litt tungt for tiden. Jeg er sliten og mye sulten. Det bruker da vanligvis å gå litt lettere når man har holdt på noen uker, men tydeligvis ikke denne gangen.... sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig kom varmen til Trøndelag. ? Og med den forsvant også den kontinuelige sulten jeg har kjent på de siste dagene/ukene. Deilig begge deler. ? Har kost meg i sola, grillet og spist vannmelon, og nå skal vi bade. Her skal dagene nytes. ? Så får vi se om det blir tid til å gå en tur også før jeg må avgårde på nattevakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk jo det er klart jeg synes jeg er en bedre utgave av meg selv.  Hytteturen fikk bra og jeg skeiet IT med 9 ruter Stratos og en liten bolle med potetskruer med 35% mindre fett. Gått 2 lange turer i går og i dag og skal det imorgen også.

Jeg har tatt fri fra å notere kalorier denne uka og neste uke er vi jo borte og jeg skal heller ikke skrive da. Det jeg noterer er skritt og ev. trim.

Jeg har også bestemt at jeg skal begynne på igjen for fult mandag 23/7 så det er bare litt over en uke med utskeielser. Min mann skal også begynne men venter til sin ferie er slutt og starter 1/8

Helt ærlig skal det bli deilig og slippe å sitte og se på en som «dytter i trynet» og det skal bli deilig at han også går ned for jeg er litt redd for han. Han er ca. 30 kg overvektig og trenger det veldig. Han sier han gleder seg nå. 

Jeg skal veie meg imorgen tidlig og neste natt, og så mandag 23 igjen for å se hvordan det har gått på cruiset.

Jeg gleder meg veldig til å starte opp igjen og nå nytt mål, og håper flere kommer til å bli aktive her inne igjen. God ferie til alle som har det?☀️??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet dagen med en joggetur i dag. 5,5 km og jeg jogga hele veien. ? Løypa er riktignok ganske flat, men allikevel deilig å vite at jeg greide det uten pause. Da går det den riktige veien. 

Kunne ønske min mann også ville legge om kosten litt. Han har også en god del kilo for mye. Da jeg startet dette prosjektet    for noen uker siden var han med ut å gikk tur om kveldene, men det har han ikke gjort den siste måneden. Han kan også stappe innpå med store mengder mat og snacks, spiser glatt en pose potetgull alene. Men jeg syns ikke jeg kan fortelle han at han bør skjerpe seg, det er vel noe han bør finne ut av selv. Ellers blir det vel dårlig med motivasjonen.... Men lov å håpe da. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg veid meg og idag sto vekten på 78,3. Da har jeg gått opp 800 gram siden mandag. Totalt har jeg da klart og gå ned 24,8 til cruiset fra 21/8 og har igjen 4,3 til mitt første mål som var 74 kg. 

Nytt mål når jeg starter på igjen er 69 kg som blir 9,3 kg fra i dag????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink til å jogge og det har imponert meg igjennom hele «bloggen» ?‍♀️

Enig vi kan ikke si til vår bedre halvdel at de skal slanke seg fordi de må ville det selv. Det var mange som maste på meg at jeg skulle slutte å røyke men jeg klarte det ikke før jeg selv ville det.

Sånn er det nå også med kampen mot kiloene, nå ønsker jeg det virkelig og denne gangen skal jeg ikke skuffe meg selv. 

Lykke til videre i sommer og jeg er på nett igjen mandag 23/7 full av ny pågangsmot. Bra å pumpe hjernen full med positive tanker nå før matgildet begynner imorgen.?

Så en stooor ting jeg ble stolt av i går. Jeg fikk for 4 år siden en Moods of Norway kjole i str. 38 av mine svigerforeldre og den passet.

Nå skal jeg ut på gå/joggetur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende de 800 grammene forsvinner like fort som de kom. ? God tur på Cruise. ? Jeg starter ferie 23/7, men reiser ikke før 25/7, så da «prates» vi kanskje før jeg drar? 

Det finnes sikkert massevis av sunn og veldig god mat du kan kose deg med på cruise. Og skulle det det ikke gå helt etter planen er det jo begrenset hvor mye skade du får gjort på ei uke. 

Så herlig at den Moods of Norway kjolen passet da. Håper det er en kjole du liker da, så du kan bære den med stolthet. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye aktivitet å spore her for tiden. De fleste har kanskje ferie? På søndag er det endelig min tur også, synes ventetiden har vært veldig lang nå. ? Denne uka har jeg også vært veldig sliten. Vet ikke om det skyldes at jeg er så innmari klar for ferie, eller om jeg rett og slett har kjørt kroppen litt hardt de siste ukene. Kanskje en kombinasjon? Uansett blir det roligere tider de neste to ukene. ? 

Har fri dag i dag, og skal snart ut på en joggetur. Er litt spent på hvordan det vil gå, for jeg føler meg ikke særlig opplagt. Skulle etter planen jogge i går, men har allerede utsatt til i dag så i dag må jeg bare gjennomføre. Får heller gå deler av turen om kroppen ikke henger, bedre det en å droppe turen helt.

Onsdag reiser vi på ferie til sydligere strøk. Satser på å få trent mens jeg er der nede også. Sist jeg var i syden jogget jeg flere dager ved soloppgang, det var en utrolig deilig start på dagen. Må satse på å få til det. Ellers ser det ut til at det ligger en fjelltopp bak der vi skal være, så å gå til toppen av den må jo være fin trim. Og så må det bli litt svømming da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 8 av mitt 8 ukers prosjekt fullført og jeg har endelig gått ut i ferie. Og det er ikke bare meg som er lykkelig for ferie, vekta viste seg også fra sin aller beste side i dag. 84,9 kg og ned 1,4 kg den siste uka. Juuhuu ? Det blir totalt 7,3 kg disse 8 ukene, og det er jeg utrolig fornøyd med. Så da tar jeg ferie med gullende god samvittighet.

Vi reiser på onsdag, så de neste to ukene blir det slankepause. Målet disse ukene er å ligge stabil. Jeg skal kose meg, men ikke overdrive. Greier jeg å holde meg unna godteri tror jeg mye kan være gjort. Godteri er nemlig min aller største svakhet. Det har blitt mer en besettelse enn kos. Men nå har jeg greid å holde meg unna i 8 uker og søtbehovet er redusert. Så da er det kanskje mulig å holde seg unna i ferien også. ? 

Etter disse to ukene med ferie er målet oppstart med en gang vi kommer hjem. Selv om jeg fortsatt har to uker til med ferie trenger jeg ikke å fortsette kosen så lenge vi er hjemme. Jeg har jo fortsatt ca 15 kg til som skal bort, så her er det bare å henge i. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Snupsipups, det var mange kiloer på 7 korte uker. God ferie og kos deg masse.

Jeg har kost meg så veldig på cruise at jeg har ikke ord. Dette er ferie som passer oss. Noe for alle og enhver og for ganen.?? Vekta var det ikke gøy også gå på i dag og på 9 dager gikk jeg opp 3,8 kg??Mye god mat og drikke. Tror mye av det er fra dagen i går på bein/buss i Barcelona og flyturen hjem. I tillegg sliter jeg med do-gåing på nye steder og alltid etter flyturer. 

Jeg jogget faktisk en gang på løpebanen der og det var helt rått. Så flatt og fint og deilig å løpe der. Jeg hadde ikke på Endomondo når jeg løp men i følge rundelengden på banen så ble det rett over 4 km. og det var så godt og se at jeg klarte det. I tillegg gikk min mann og jeg flere turer det senere. 

Håper på et mye bedre resultat neste mandag. Jeg har en hvile uke nå i forhold til å registrere kalorier men jeg har begynt i dag igjen allikevel med bort med alt det usunne og inn med normal mat igjen. Det blir en softis denne uka som er planlagt å spise før min mann begynner på mandag. 

Da begynner han og da begynner jeg å notere kalorier igjen. Jeg har likt mål som jeg skrev sist på 69 kg. Det er bare litt mer og ta av nå. Fra 82,1 til 69 = 13,1 kg men startdato 21/8 og vekt 103,1 blir stående. 

Hei Milda. Selvfølgelig det er bare koselig. Ser vi skal ned ganske likt. Masse lykke til, til deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig om du blir med Milda, her er det plass til alle som ønsker å bli med. ?

Så fint å høre at du har hatt en fantastisk tur Goggeline. Da har du gode minner i mange år. ? Angående vekta di så vil jeg tro at mye av oppgangen forsvinner i løpet av den første uka, så det er neppe så ille som det ser ut som akkurat nå. ?

Så artig at det gikk så bra med løpingen. Da er jo 5 km innen rekkevidde også. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for at jeg kan henge meg på her! ? Jeg synes dere er veldig flinke!! Med ferieturer og mye annet som skjer..! ?? Her har det vært en rolig sommer for min del... For rolig.. for har ikke fått trimmet i det hele tatt. Det har rett og slett vært for varmt til det, uke etter uke... Deilig med varme da, men er det lov å ønske seg litt regn snart..? Ikke minst for naturens sin skyld.. Og jeg savner virkelig å komme igang med trim. Formen er dessverre dårlig.. ? Men jeg har merket nedgang i vekta de siste ukene fra 80 til 78 kg. Det er VELDIG motiverende og gjør at man får lyst til å fortsette med sunne og gode vaner! Går dere på GR kurs eller er dere med i GR klubben? Jeg gikk på nettkurs i vinter/vår, men syntes det ble for dyrt å fortsette.. Liker å tro at jeg er ganske selvgående..? Men lurer på å melde meg inn i GR klubben, men er litt usikker..

Heier på dere! Ha en strålende dag! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Enig i at det er vanskeligere å motivere seg for trening når det er varmt over tid. Mitt tips er da å trene på morgen eller kveld når sola ikke steker like mye. Og så er det lettere å få gjennomført intervaller, for da kan en ta drikke pause innimellom. 

Jeg går ikke på kurs og har aldri gjort det, men har vært aktiv på forumet her i mange år. ?

Nå står jeg på farten til å reise på ferie, tilbake 6.august. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på 3 kurs tidligere. I 2002,2004 og 2013. Går ikke på kurs nå og skal det ikke heller for jeg vet hvordan det gjøres bare jeg er flink nok.

mandag veide jeg 79,4 og hadde gått ned 2,7 av min «pågående» kilo fra cruiset. Fottsatt er det litt igjen av det jeg la på meg og totalt er det nå 10,4 kg. totalt. Denne uka har jeg starter og notere kalorier igjen og kjenner at jeg ikke er like motivert til å gjøre det som tidligere men jeg gjør det fordi jeg vet det er det som må til for å klare det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke kommet helt igang igjen med med tur gåing som jeg hadde ønsket men jeg vet at det blir bedre når 13 åringen begynner på skole igjen. 

Synes det er deilig å ha et nytt mål og ny dato og forholde meg til. Jeg satte 23. Januar som ny mål-dato. Vet med meg selv at de siste kiloene sitter som støpt og at noe skjer med kroppen når jeg kommer ned til 74 kg. Da begynner slitet. 

Håper for all del at jeg beholder motet og motivasjonen gjennom hele høsten og vinteren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! 

Så gøy å se at det har vært masse aktivitet her inne hele juli. Dere er gode til å holde koken! Gratulerer med gode resultater Goggeline og Snupsipups! Og velkommen til deg Milda, så hyggelig at vi blir flere :)

Nå er jeg tilbake i hverdagen igjen, og det var tungt å begynne på jobb igjen nå! Jeg har gått opp 0,4kg i ferien. Målet mitt var å holde vekta stabil, men jeg tolererer en liten oppgang :) Det er uansett veldig mye bedre enn tidligere. Jeg har trent lett gjennom ferien, dvs litt yoga, litt turer, litt lett styrketrening. Ikke noe hardtrening eller løping. Jeg hadde en tanke om å stå opptidlig og jogge før det ble for varmt, men så kommer tanken snikende om at det er jo deilig å sove lenge også når det er ferie... :) Jeg var veldig flink med maten denne ferien. Den første uka holdt jeg med 100% til planen, men så ble det litt flere utskeielser etterhvert. Sommerferie og samvær med andre handler jo veldig mye om mat og kos og is :) Spesielt når man er sammen med barn. Så jeg tillot meg selv å skeie ut. 

Jeg har tvunget meg selv til å gå i bikini og badedrakt i år, og jeg er stolt av meg selv som gjorde det. Det er fælt å ha et slikt forhold til min egen kropp. Jeg bryr meg jo ikke om hvordan andres kropper ser ut, og jeg vil så gjerne drite i hvordan jeg selv ser ut i bikini. Men det er vanskelig. Selv om man er voksen. Jeg synes egentlig bare at det blir vanskeligere og vanskeligere jo eldre jeg blir. Men det er vel også fordi jeg blir større og større... Det er fælt å se bilder av meg selv, men jeg prøver å jobbe med tankene mine om egen kropp samtidig som jeg jobber med å få bedre kosthold og treningsrutiner. Nå det kommer til vekta, er mitt første mål nå å komme under 85kg igjen. Og så er målet mitt å komme under 80kg i løpet av høsten. 

Fortsatt god ferie til dere som har det! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Olga. 

Hyggelig å høre fra deg igjen og du har jo vært skikkelig flink du som bare hadde gått opp 0,4?

Synes du var tøff som kledde av deg selv om du ikke liker det, men sol på kroppen gjør så godt og er så deilig. ☀️

Jeg var faktisk ikke flau av å vise meg i bikini på båten i det hele tatt selv om det disset både her og der.  Men jeg sa til reisefølget mitt at de ikke fikk ta bilde av meg i bikini akkurat.

Gikk tur i dag og da er det tur nr. 2 denne uka. Skriver kalorier så må si jeg er godt i gang. I tillegg til mine turer skulle mannen og jeg gå kveldstur i nabolaget her hver kveld men har kun gått mandag. Får prøve å motivere til tur igjen ikveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Swissie.

Her er det plass til alle og jeg har lest det fine innlegget ditt «ikke gi opp» det traff meg og du har så rett i det du skriver, det gjelder bare og ikke gi opp.

Er det en ting som er sikkert så er det at man blir lei. Så fryktelig lei å gå opp og ned de samme kiloene, ikke få spise det man har lyst på, lei av å tenke sunt, spise sunt, notere og tenke kalorier hele tiden, gå tur om det regner eller blåser, snør filler eller det er minus-grader, takke nei til både det ene og det andre. MEN det er så verdt det, jeg har endelig skjønt det at det er bedre alt dette, enn å være tjukk og tiltaksløs og ha vondt både her og der, ha vanskeligheter med både å kle på seg, jobbe, ha sex og føle meg stygg og annerledes. 

På cruiset følte jeg meg mange ganger faktisk fin og søt og mannen min sa til meg: « du er heldig du som ser normal ut nå og det er ingen som tenker at du er tjukk lengre» 

Og det som er kjemperart er å gå i butikker og få på klær helt ned i str.  M. Senest på onsdag så jeg en fin treningsjakke og tok med meg i Str. L men den var for stor så jeg kjøpte M.

Jeg er lav, 1.64 og veier 79,4 kg og har grov benbygning, men ser at det er alt for mye, derfor vil jeg ned ca. 10 til.

For min del hjelper det veldig og logge på her å lese om dere og skrive selv hvordan jeg har det. Føler at jeg får et «press» på meg at dette skal jeg klare for nå har jeg sagt ditt og datt til flere. 

Den FØLELSEN man får når man går ned og faktisk føler seg fin er så deilig og den skal fortsette her i gården???

Jeg heier så veldig på oss og skulle ønske alle klarte sine mål om det tar tid, spiller ingen rolle, bare vi klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver Goggeline. Er så kjedelig, så kjedelig å være på konstant slankekur. Er vel bare å innse at man har en "kronisk lidelse" å ta hensyn til. Jeg er en som legger lett på meg og derfor må jeg ta hensyn til det hele tiden. Men det er vanskelig å holde motivasjonen oppe i lang tid altså! Prøver stadig å holde fokus på at ja, jeg skal ha utskeielser men de skal være planlagte og noe jeg aktivt velger. Om jeg skal i selskap eller på ferie og vil spise ekstra godt, om jeg drikker vin med min kjære på lørdagen eller spiser is sammen med barna på bytur så er det ok så lenge jeg velger det - og også klarer å hente meg inn igjen etterpå. Det jeg prøver å bli kvitt er sånne "ups, spiste visst to stykker av kaken på lunsjrommet, som jeg egentlig ikke hadde lyst på" eller "ble visst fire skiver til kvelds i stedet for to knekkebrød" og for mange utskeielser som gjør at det at jeg spiser bra resten av tiden slutter å virke. Prøver, prøver, prøver :)

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...