Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Snupsipups: det er jo kjempebra og deilig når det nærmer seg 2-sifret, godt jobba? 

 Littvrang: så bra du er fornøyd med det store vekttapet ? og du har så rett i at det snart er jul jeg også føler tiden går sånn du beskriver det som et øyeblikk. 

Milda: Tusen takk og det ser jo ut som at du vet hva du driver med  du også med tanke på mål, registrering og trim. 

Vi er ihvertfall flinke til å holde liv i denne tråden og det er så koselig. Har vært med på så mange som har dødd ut og det er så kjedelig.

Imorgen gleder jeg meg til å gå tur med min niese og hennes nesten nyfødte datter. Blir jo koselig å ha noen og prate med på tur også, men jeg liker aller best å gå alene med bok på ørene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Ja, Goggeline dere har vært og er veldig flink til å holde liv i denne tråden! Det er så inspirerende! ?? Tenker jeg skal prøve på å være flittig her inne jeg også framover! Høres ut som du får en koselig trilletur i morgen! ? Så forskjellig vi mennesker er. Beklageligvis misliker jeg å gå alene, så det er ofte jeg "maser" meg til tur med mann og venninne. Men har tredemølle jeg bruker også, ikke så lett å få med turkamerat med på den. He-he.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jysk turen blir utsatt til neste uke for å kjøpe teppe til «treningsrommet» og det er så typisk meg, da kommer jeg heller ikke i gang med styrketrening. Har liksom alltid en unnskyldning for ikke å starte. I går leste jeg om en del bra øvelser for «grevinneheng» og det vil ta ca. 12 uker før resultatene blir synlige eller noen blir også helt fine etter 12 uker alt avhengig av hvordan man ser ut. Nå synes jeg selv at jeg ikke er av den værste sorten, men allikevel burde jeg begynne men kommer virkelig ikke i gang. Manualene står på gulvet i gangen nede og hver gang jeg går på badet lyser de mot meg. Irriterer meg at jeg er sånn. 

Uansett har jeg «holdt på» i 1 år i dag og gjennomsnittet på skritt t.o.m i går ble 9298, og det er jeg fornøyd med. Skulle bare ønske jeg ble like flink til annen trening også som gåing/løping. 

Har kommet godt i gang igjen med registrering av mat og i går ble så sunn at jeg lå en del under kalorimessig. Det bekymrer meg ikke for jeg vet det jevner seg utover i uka.

Forresten takk for info/brev om Ikea Littvrang. Vi har blitt lovet skap i løpet av 3 uker så det ordnet seg men enig at det tar fryktelig lang tid fra første kontakt til det kommer. 

I dag gleder jeg meg til å se baby, Hellandussen min «lille» niese har nå selv 2 små...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ble det baby kos med søteste blidfis på 3 MNDR og tur i går med niesen min. Herlighet for noen fine jenter. 

Jeg droppet turen min i dag og dro på Outelt i Vestby og herlighet så mye fint det var der. Jeg tasset rundt i 2 timer og jaggu ble det ny Helly Hansen jakke i turkis som jeg skal gå tur med og 4 nye Craft overterekksbukser, 2 trenings singlet, en annen turbukse, trøye, joggedress fra Bjørn Borg, joggebukse og den fineste overtrekksjakka i babyrosa min favoritt. ? Kjøpte også litt Div. til sønnen og beredskapssønnen og jeg sparte over 7000-, kr i forhold til full pris??? Det er noe å si til gubben det.??? Normale størrelser var det også. 

Da får jeg heller traske på litt fortere eller litt lenger imorgen for og ta igjen fortapt trim. Dårlig vær er det her også i dag. I dag blir det lasagne, salat og baguetter til middag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig med masse nye fine klær, det blir gjerne mer motiverende å bevege seg mer også når en føler seg fresh.

Har blitt bra med trim på meg denne uka. Spinning mandag, svømmehall med minstemann i går og Tabata spinning i dag. Den tabata spinningen var hakket tyngre enn det jeg er vant til. Svetten bare rant. Både jeg og gulvet var vått etter timen. Så nå er jeg sliten. Litt i ørska også etter å ha starta på jobb etter ferien. Har jo sovet lenge om morgenen, men nå er det opp før seks om dagene. Føler meg litt i halvsvime. Satser på at det går seg fort til.

Merket forresten at arbeidsklærne har blitt en del større nå. De var ganske tettsittende for en stund siden, men nå er de gode og romslige. Må nok snart gå ned en størrelse. Men har litt lyst til å vente til jeg når 80 kg, liksom litt symbolsk i forhold til å ha nådd en milepæl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å tene Snupsipups. Deilig å svette og så digg og kjenne det på klærne. Det er ofte sånn det er at man kjenner det på de før man kan se det på kroppen. 

Da jeg startet i fjor tok jeg et bilde forfra og et fra siden og jeg tok nye nå igjen på tirsdag og når jeg la de bildene etter hverandre og bladde frem og tilbake så var det helt rått og se på. Hva egentlig 24 kg gjør med en kropp, og da var det dette som gav meg motivasjon til bare å fortsette som jeg gjør. Jeg er jo flink allerede men enda en gang gikk det opp for meg at dette må være varig og for alltid. 

Jeg sendte bildene til lillebroren min og han sa han var så stolt og minnet meg på at jeg hadde fått så mye bedre holdning på kroppen også. Det la jeg faktisk ikke merke til før han sa det men så rett han hadde det, var helt snålt og se.

I dag er sønnen min hjemme fram til sin kveldsvakt så skal prøve å få han til og vise meg noen bra arm-øvelser. 

Ellers hvis været holder seg blir det pussing og maling av en halv liten hytte til helgen. Vi eier den sammen med noen venner og vi skal male halve hver? Det blir trening for armene.

Er dere flinke til å bruke GR oppskrifter til middag? Jeg er det ikke men håper jeg kan bli flinkere til det utover. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er til å holde liv i tråden! Veldig hyggelig å lese gjennom :) Gratulerer med nye tur-klær Goggeline! Det er så motiverende med nye trenings- og turklær i freshe farger. Og så kult med de bildene. Jeg håper jeg også får etter-bilder etterhvert :) 

Jeg har hatt en uke med bare jobbing og overtid, dårlig kosthold og null trening. Jeg vurderer sterkt å finne ny jobb, for den jeg har er ikke bra for helsa mi. I dag avspaserer jeg, og nå har jeg sett på God Morgen Norge. Det var ei der som hadde gått ned 40kg på et år med Spis deg fri - metoden. Kuttet mel og sukker. Fantastisk resultat. Men aldri mer vafler, kanelboller og sjokolade? Det virker litt trist også... Men det er sikkert ikke lurt å knytte sukker og kos så tett som jeg gjør heller. Og til å dempe stress... Skulle nok heller lært meg meditasjon eller noe! ?

Jeg lager sjelden middag etter GR-oppskrifter. Jeg var flinkere til det før. Men i sommer lagde jeg Taco-snurrene. De er veldig gode og fint å ha med på tur, i matpakken osv. Anbefales!

Jeg har ikke veid meg denne uka. Tror ikke det er så oppløftende, så venter til neste uke. Jeg mener også at jeg kan føle om vekta har gått opp eller ned. Og nå føler jeg meg tung. jeg vil bli like god på å trene som deg Snupsipups ?‍♀️??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacosnurrer skal jeg prøve? 

Jeg heller hadde ikke klart og kutte ut sukker og hvitt mel for alltid, og derfor er heller ikke lavkarbo noe for meg. Prøvde det for noen år siden og gikk raskt ned 8 kg og mannen min 12 , men vi ønsker ikke å leve fast uten karbo. 

Vet ikke om du har lest det jeg har skrevet tidligere, (og jeg sier ikke at det er riktig for alle) men vi har funnet ut at alt er lov bare vi skiller hverdag og fest. Som da vi er på ferie og kan spise sjokolade på senga og potetgull til frokost, og det før eller etter den «fete hotellfrokosten» eller spise ostekake hele helgen fordi en i huset har bursdag eller ta den alkoholen du har lyst på der og da.  Eller et kakestykke hvis du blir bedt bort.

Det er dét som er forskjellen fra de andre gangene jeg har gått ned i vekt at dette har jeg virkelig skjønt nå. At det er sånn jeg/vi må leve, og det er greit. For det er bedre å være sånn passe som jeg ønsker å være og klare det jeg vil istedenfor å være stor og «ubevegelig». For første gang i mitt liv ( 43 år) synes jeg det å være uten sukker, snop, godis og alt som hører til under det  er greit og bra. Synes det er lett også, bare jeg har annet og dytte innpå når fysingen melder seg. (Gulrot, yoghurt, knekkebrød, frukt,bær,nøtter...)?

Om jeg klarer først målet mitt ( -9,9 ) og senere å holde meg der gjenstår å se.?

Det ble litt maling i går og jeg tenkte å dra bort nå på dagen også og fortsette. Gjorde vondt i armene  mens jeg holdt på men er ikke støl og jeg tar det som trim. Da blir det dét i dag istedenfor tur, kjedelig?

God helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innpå igjen, tenkte på en ting:

Jeg vet denne perioden jeg har framfor meg nå kan være «litt farlig» fordi akkurat nå ser jeg jo passe ut og ikke så overvektig, og det kan i denne fasen være lett og gli tilbake igjen til å bli slapp og tenke « det går jo bra at jeg ikke går ned noe mer». 

Så derfor bestemmer jeg meg for at akkurat nå må jeg tenke motsatt og det er å være ekstra flink fremover.??‍♀️??‍♀️??‍♀️?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og fin fredag!

Koselig å høre oppdatering fra dere!

Goggeline. Så gøy med nytt turtøy, høres ut som du har gjort et kupp! ?? Jeg er med på den å være ekstra flink fremover! Vi får være med på å heie hverandre frem! ?

Snupsipups. Du er kjempeflink som trimmer så mye! ??

Olga76. Høres virkelig som du står på, på mange fronter. Mye jobb krevet masse tid og energi. Du skal se det blir lettere når hverdagen få gå seg litt til etterhvert etter sommeren. Her har det vært en litt utmattende uke med alt som skal komme inn i rutine og oppgaver med skole, jobb, fritidsaktiviteter etc... Håper du får en roligere helg.?

Jeg kunne aldri heller levd uten sukker og hvetemel. Personlig har jeg ikke tro på en spesiell diett. Har tro på at man kan spise alt, men ikke alltid. Det er bl.a derfor jeg synes GR opplegget har vært så fornuftig for meg. Jeg veier meg alltid før helga. Og det ser veldig positivt etter denne uka, men så gjelder det å ikke la helga og utskeielser ødelegge for en ellers bra uke.. Har ikke fått trimmet særlig mye. 1 tur på 50 minutter, men skal se om jeg får til mer i helga.

Ønsker dere en fin helg! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag ?

Jeg har akkurat kommet inn fra en joggetur, og hjelp så deilig det var. ? Nå strømmer endorfiner gjennom kroppen og ingenting slår den behagelige følelsen. Er nok akkurat derfor jeg er flink til å trene. ? Dørstokk mila kan nok være høy til meg også, og noen ganger vare i lange tider. Men når jeg først kommer meg på trening og har fått gjennomført tenker jeg alltid det samme: så vanvittig deilig det var! ?

Så smart du var som tok før bilder Goggeline. Jeg liker ikke å ta bilder av meg selv når jeg føler meg fet, og ber mannen holde kamera unna. Men det hadde jo jammen vært lurt å ha noen bilder å sammenligne med. Det må jo være en utrolig flott motivasjon. Og så artig at det merkes på holdningen din også. ?

Jeg bruker sjelden GR oppskrifter jeg også. Glemmer vel litt at de eksisterer. Der ga dere meg jammen et tips. Jeg har drit dårlig fantasi og det blir gjerne det samme til middag om og om igjen, og det blir man jo lei av. Skal jammen sjekke ut noen GR oppskrifter for middagstips. ? 

Et liv uten mel og sukker? Nei takk! Ja, jeg prøver å kutte sukker og har ikke spist godteri på 3 måneder, men å kutte helt og resten av livet - aldri i verden. Liker å kose meg med en kakebit eller en dessert en gang i blant, bare det ikke blir for ofte. Og brød og knekkebrød spiser jeg daglig. Når det gjelder godteri er planen å holde meg mest mulig unna, siden jeg ikke greier å ha kontroll når jeg spiser slikt. Isteden kan jeg unne meg mørk sjokolade. Det har såpass mye smak at behovet blir lettere tilfredsstilt og det greier seg med noen få biter.

Kjenner så godt igjen det du skriver om den «farlige fasen» Goggeline. Den fella har jeg gått i noen ganger jeg også. Man begynner å føle seg fornøyd og motivasjonen til å legge inn en innsats reduseres. Er så lett at det hår feil vei når man kommer dit. Men som du også skriver, at da er det viktig å være ekstra bevisst og  bare jobbe enda hardere. Du har ikke holdt på så lenge for å ikke nå målet liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen er der flinke! Både til å holde liv i tråden og til å ta personlig tak der det trengs! Jeg har jo ikke vært med så lenge her, bare denne måneden, så jeg famler nok litt fremdeles med å henge med. Men i dag fikk jeg iallfall gått en liten tur. Temperaturen har endelig sunket til under 30 grader her hos oss. Så da går det an å bevege seg ute. Men det har vært så lite bevegelse på meg denne hete perioden, så jeg må starte litt forsiktig igjen. Fra i morgen er temperaturen meldt til bare ca 20 grader. Det skal bli godt!
Jeg hadde noen skikkelige utskeielser forrige uke. Kjøpte meg en bok med fantastiske kakeoppskrifter da jeg var i Norge i juni. Og så falt jeg for fristelsen til å bake en sjokoladekake. Og det ble ikke med bakingen. Den måtte smakes. Og smakes igjen! ? Og neste dag og dagen etter der ....!!!!!  Det "gode"  med slike utskeielser, er at en blir så kvalm at en til slutt mister lysten på kake. Denne uken bakte jeg ny porsjon med knekkebrød :D Og nyter det! :) 

Og så har jeg startet igjen med å registrere maten jeg spiser. Tror jeg må gjøre det jevnt, slik at jeg får i meg mine 1300 kcal pr.dag. 
God helg til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Swissie skrev:

Jamen er der flinke! Både til å holde liv i tråden og til å ta personlig tak der det trengs! Jeg har jo ikke vært med så lenge her, bare denne måneden, så jeg famler nok litt fremdeles med å henge med. Men i dag fikk jeg iallfall gått en liten tur. Temperaturen har endelig sunket til under 30 grader her hos oss. Så da går det an å bevege seg ute. Men det har vært så lite bevegelse på meg denne hete perioden, så jeg må starte litt forsiktig igjen. Fra i morgen er temperaturen meldt til bare ca 20 grader. Det skal bli godt!
Jeg hadde noen skikkelige utskeielser forrige uke. Kjøpte meg en bok med fantastiske kakeoppskrifter da jeg var i Norge i juni. Og så falt jeg for fristelsen til å bake en sjokoladekake. Og det ble ikke med bakingen. Den måtte smakes. Og smakes igjen! ? Og neste dag og dagen etter der ....!!!!!  Det "gode"  med slike utskeielser, er at en blir så kvalm at en til slutt mister lysten på kake. Denne uken bakte jeg ny porsjon med knekkebrød :D Og nyter det! :) 

Og så har jeg startet igjen med å registrere maten jeg spiser. Tror jeg må gjøre det jevnt, slik at jeg får i meg mine 1300 kcal pr.dag. 
God helg til dere!

Hei Swissie! Ja det er veeeeldig varmt å bevege seg ute når det blir slike temperaturer. 20 grader er fint! Jeg er også veldig svak for bakverk.. Og det er veldig vanskelig å ha en stor fristende kake i hus.. ? Men gjort er gjort, og spist er spist. Det er bare å se framover som du gjør!! ?? Lykke til! ? Koselig at vi er et gjeng her inne i denne tråden! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så hyggelig med så mange meldinger siden sist jeg kikket innom! Jeg har hatt en travel uke og har derfor ikke hatt tid og overskudd til så mye annet enn jobb, avtaler og trening. Har oppdatert dagboka hver dag for å holde oversikt, og har til og med kommet meg gjennom to dager med møtemat på kveldstid. Spent på hva vekta sier om det på mandag, selv om jeg faktisk tror at at har gått fint! På mandag er forresten første kurskveld, så heretter blir det kursvekta som gjelder. Håper ikke den er så veldig uenig med vekta jeg har stående på badet hjemme.... Hadde en kjempenedgang forrige uke, så det er spesielt det jeg er spent på til mandagens veiing. Jeg tror nemlig at vekta mi trenger nye batterier, og at jeg nok ikke har gått ned så mye på én uke som sen påsto. Vi får se! 

Nå sitter jeg i treningstøyet og venter på ei venninne som skal bli med ut på tur. Pleier ikke å ha selskap, så det tror jeg blir hyggelig! 

Ha en super helg da dere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er flinke og det motiverer virkelig å logge inn her. ? Jeg får lite trimpoeng denne uka fordi jeg må male på hytta istedenfor å gå tur men jeg må jo bare benytte det fine været til det. Spiste også langt over det anbefalte i går og det ble nærmere 2100 kalorier. Jeg var så sulten og spiste kveldsmat 2 ganger? Imorgen håper jeg virkelig jeg tar meg tid til å gå tur. 

Jeg kjenner det ikke spesielt på meg om jeg går opp eller ned en uke, det vises bare på vekta. 

Får håpe vekta viste rett Littvrang selvom den hadde dårlige batterier. 

I kveld blir det hamburger i brød og imorgen fiskekaker. Er lei av å finne på hva vi skal spise men jeg skal prøve endel GR oppskrifter fremover.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en dag med ca 2100 kcal i går jeg også. Jobber nattevakter denne helgen og merket med en gang jeg sto opp i går at jeg trengte ekstra mat. Så da bestemte meg ganske fort for at det skulle bli en dag med ekstra kalorier. Ikke ble det noen tur i går heller, kroppen trengte litt hvile. Men så har jeg vært aktiv alle de andre dagene. 

Tror ikke vekten kommer til å spille på lag i morgen, og det er ikke pga ekstra kalorier i går (de andre dagene har vært helt etter boka). Men jeg har mye væske i kroppen nå og dype merker etter sokkene. Får ofte det når jeg jobber, og så går det tilbake når jeg har fri. Ser ut som det er ekstra ille nå når jeg har startet opp etter ferien. Så får vi bare satse på at det bedrer seg til neste uke. ? 

Nå skal jeg legge meg, ha en fin dag alle sammen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ?

Nå har jeg sittet med kaffekoppen, og kost meg med alle de flotte innleggene dere har skrevet! Så mye bra jobbing!

Jeg har hatt en veldig travel sommer med alt for mye jobb og stress. Mine gode hensikter i mai - fikk dessverre ikke så mye fokus. Jeg har hoppet opp og ned vektmessig i sommer. Dager nesten uten mat - og så opp 3-4 kilo etter en helg med for mye mat og vin. Sånn har det egentlig vært i flere måneder nå. Har ikke klart å prioritere å spise regelmessig og jevnt. Dårlig for alt, egentlig.

Men, jeg orker ikke å ha denne følelsen lenger. Jeg har ikke større klær i skapet - fordi jeg har nektet meg å kjøpe større størrelser....så her jeg er nå vektmessig, er maks - og det betyr at ALLE klær er trange, og at jeg gruer meg til hver eneste morgen.

Så, jeg prøver igen ? Dere som kjenner meg her inne, har vel ingen tro på at dette går - fordi det har jeg jo ikke selv heller.... Men, kan ikke gi opp, heller.

Så tar meg selv i nakken - og prøver igjen! Takk for mange flotte innlegg, og for mye motivasjon! Er imponert over hvor fokuserte dere klarer å være.

I dag er det grill/kake selskap på oss med venner vi ikke har sett på lenge. Skal ha dere i tankene på valgene jeg tar ?

Ønsker dere en riktig fin søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen dere! Når man lever på lite kalorier så trenger sikkert kroppen en dag i mellom på å hvile og lade, med litt mer normale mengder med kalorier. En sjelden gang er det greit, for det er ikke unntaket man legger på seg av. Og sånn er jo livet! Mest hverdager, med noen festdager innimellom. Det er når hver dag blir en fest at man har et problem.  

Her har det vært en hyggelig helg fylt med masse forskjellige aktiviteter, men det har allikevel føltes avslappende. Fikk en skikkelig pangstart på helgen da jeg først gikk tur med ei venninne, og fortsatte her hjemme da jeg kom hjem. Venninnen min har ikke trent på lenge, så vi gikk i det tempoet hun kunne tåle uten å dø, men det ble ikke jeg noe særlig svett av. Så da jeg kom hjem følte jeg at jeg fortsatt hadde litt som måtte ut, så jeg bestemte meg for å få ut resten på tredemølla. Overrasket meg selv med 1 km «oppvarming» og 2 km jogging. Ble helt forfjamset over at jeg faktisk klarte det, så nå har jeg lyst til å se om jeg kan bygge videre på løpeformen. Jeg er jo ingen løper, som kjent, men kanskje jeg har det i meg allikevel selv om jeg ikke liker det. Så her startet altså helgen med 7 km power walk og 2 km jogging, og det må jeg bare si at jeg var altså så forferdelig fornøyd med meg selv at det var vanskelig å la være fortelle noen om det. ?  Tror jeg skal gjenta suksessen i kveld, for da kommer venninna mi for å gå tur igjen. Dessuten har jeg jaggu sklidd utpå og meldt meg inn på studio igjen. Det er festival i byen denne helgen, og mitt «favorittstudio» hadde supertilbud på medlemskap. Jeg slo til og tenkte på alle zumbatimene jeg endelig skal få tatt igjen. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og veiedag og det gikk bra allikevel. Ned 2 kg men så hadde jeg jo gått opp 1,9 forrige mandag så da har jeg gått ned 100 gram på 2 uker noe som ikke er bra, men jeg er ihvertfall på god vei nedover og veier nå det minste jeg har gjort på flere år.  7,9 til målet.

Gikk/løp en rask tur på en halv time i går og matmessig var det greit.  Gj.snitt i uka som gikk: 1640 kcal/13,2 TP

Snupsipups: ja det er ikke greit med alt det vannet og jeg har det selv sånn også. Jeg snakket med legen om det for noen år siden og jeg fikk vanndrivende. Det er ikke noe jeg går fast på men når det er veldig varmt ute og jeg har gått/tråkket mye på harde gulv får jeg også sånne merker. Da tar jeg kanskje 2 piller den uka så blir det bedre.

Soleie: Her inne har jeg tro på alle det er bare det at det går litt i bølgedaler for oss alle innimellom. Kan bare si til deg at jeg håper du finner motivasjon og klarer og komme deg på rett spor. Jeg selv var på mitt tyngste 103,2 kg. for nøyaktig 1 år siden og dit skal jeg ikke igjen. Ønsker deg lykke til og jeg heier på oss alle.????‍♀️

 

Har skrevet det før og jeg kommer til å logge inn og lese og skrive her så lenge det er nødvendig og det er helt til jeg vet at jeg klarer og ikke skeie ut i hverdagen og falle tilbake til gamle synder med å spise snop flere ganger i uka. Først når jeg har nådd målet mitt og klart og holde vekten i et par år tenker jeg at jeg har klart det...

Littvrang: DOBBEL trening er jo bare helt rått og jeg skjønner godt du vil fortelle det til noen?

Milda: Har du kommet igang med registreringen av mat? Anbefaler det...

Olga: De sa på GR kurs en gang at uansett hvordan vi føler oss vekt-messig så bør vi veie oss en gang pr uke til ca samme tid på døgnet og med ca likt klær eller uten selvfølgelig hvis du veier deg hjemme på morgenen. Ikke flere ganger siden det var gjort en studie en gang på en rekke kursdeltagere og de som veide seg en gang pr uke hadde gått ned mer enn de som veide seg sjeldnere eller flere ganger pr. uke.

De mener at vi blir mer skjerpet og ikke stresset av å veie 1 x pr. uke.

Swissie: Hva slags knekkebrød baker du? (Lavkarbo, kalorifattige, vanlige) Kan du legge inn oppskrift?

Denne uka blir det siste innspurt på malingsfronten og noe jeg gjerne skulle gjort ferdig i dag men det regner her nå. Så blir det personalmøte og fosterhjemsmøte  ,kjøring til avlastning og rapport-skriving. 

Hvis noen av dere skulle ha vært inn på tanken med å bli beredskapshjem, avlastningshjem eller fosterhjem ikke nøl med og ta kontakt med kontoret i din kommune eller nærmeste kontor. Jeg angrer ikke på at vi ble det. Har fått beskjed fra avdelingsleder å drive litt reklame og her er jeg anonym så da går det greit.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og planen var veiedag. Men i dag greide jeg utrolig nok å glemme å veie meg. Er det faktisk mulig? Ja, ja ingen krise skjedd - veier meg i morgen. ?

Så koselig å høre fra deg igjen Soleie. Og joda, jeg har trua på deg. ? Vi har jo vært her i denne tråen i mange år, så hadde jeg ikke hatt trua på deg kunne jeg ikke hatt trua på meg heller. ? Husker da vi møttes i Oslo og veide ca 73 begge to. Ikke helt i mål, men veldig nære. Og jammen kan vi komme dit igjen, vi må bare bestemme oss. ?

Så flink du er med trening Littvrang. Imponerende med en bonusrunde når turen med venninna ikke ble nok. ?? Og lykke til med masse deilige Zumba timer fremover. ?

Så flott at vekta går rett vei igjen Goggeline. Og bare 7,9 kg til målet. Kanskje du er der før jul? 

Skjønner ikke helt hvordan frekvensen på veiing skal kunne påvirke vekta? Mat, mosjon, vann, salt og hormoner skjønner jeg spiller inn. Men hvor ofte en veier seg? Nei, det tror jeg rett og slett ikke på... Da må det vel være at det kan påvirke motivasjonen på noe vis, at noen mister motivasjonen hvis vekta viser mer etter en dag man har vært flink. Men det kan jo like godt skje på veiedag... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Er innom her litt i full fart. Mandag er veiedag også for meg. Vekta viste minus 1,2 kg og jeg er fornøyd med det. Men vekta hopper jammen og og ned i løpet av timer/dag/uke. Bare etter frokosten og et glass melk kan vekta vise betydelig mer.. Så dette bør vel ses over noe tid.. Kurslederne jeg har hatt har anbefalt å veie meg på veiedag og på fredager før helga slik at jeg får en liten pekepinn hvordan det ligger an. Men må innrømme at jeg veier meg oftere enn det, og synes ikke det er et problem. Synes det hjelper på motivasjonen. (Med det i bakhodet at vekten varierer alt ettersom...) Jeg er igang med registreringen av mat og trim.

Ha en fortsatt fin dag!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Milda. ?? 

Det gikk ikke så bra med vekta for min del denne uka. Opp 200 g. Litt kjipt egentlig, for jeg har holdt meg til planen hver dag, bortsett fra lørdag, og fått inn rikelig aktivitet. Håper bare et engangstilfelle for denne uka og at jeg ikke har havna på et platå. Det er så kjedelig. Egentlig litt rart at det skulle skje nå. Ser flere har skrevet at de kun går ned når de registrerer alt de spiser. Jeg har ikke registrert noe hele sommeren og gått ned masse. Startet først å registrere for 1,5 uke siden. Og hva skjer da? Joda, jeg går opp. Kanskje jeg bare skal kutte registreringa igjen? ??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, her skrev jeg jo i går, og så klarte jeg å slå av PCen uten å trykke på send. ?

snupsipups: Det kan jo hende du jevnt gjennom sommeren har spist litt for lite, og at nå som du registrerer så får du i deg det du skal (altså litt mer), og så går du plutselig tilsynelatende litt opp. Jeg ville bare fortsatt med registrering, for så lenge du bruker opp mer enn du putter i deg så er det helt umulig at du ikke går ned. ;) Det kan jo også være at du holder litt mer vann enn du gjorde sist uke? Bare fortsett i samme tralten som du pleier i allefall, for dette løsner jo på ett eller annet tidspunkt. ?

Jeg startet på kurs i går! Vi er 8 stykker, og det er en god blanding av gamle og nye. Og gamle og unge, vil jeg nesten si. Virket som god dynamikk i gruppa, folk skravlet og var engasjerte, og det synes jeg er hyggelig. Jeg gruet meg litt til kveldsveiing, for jeg har jo bare veid meg på morgenen (uten klær). Gikk derfor på vekta med klær før jeg reiste hjemmefra, sånn at jeg skulle være mentalt forberedt. ? Heldigvis viste det seg at kursledervekta viste et halvt kilo MINDRE enn min vekt hjemme, så da ble det jo en hyggelig start selv om det er kjedelig at tallet som registreres på kurs er høyere enn tallet på min egen registrering (morgenvekt). Det spiller jo ingen rolle sånn egentlig altså, men man blir jo helt koko i hodet av denne vekta. ? I dag skal jeg kjøpe nye batterier til vekta mi, for jeg veier meg nemlig ett par ganger i løpet av uka jeg også. Har ikke hatt noe å si for vektnedgangen så langt (eller noen andre ganger jeg har fulgt GRmetoden), så jeg tror nok det er litt andre faktorer som spiller inn også, dersom de har kommet frem til at folk som veier seg ofte går ned mindre. Jeg vil tro at det kan spille inn hvis man regulerer spisingen etter hva vekta viser, men vi som registrerer mat spiser jo det samme når vi følger opplegget, og da har det ikke noe å si om man vet dagens vekt eller ikke.

I går var egentlig en skikkelig dårlig dag. Første dag i menstruasjonen, og jeg var helt død. Måtte komme senere på jobb fordi jeg hadde så sterke smerter, og følte meg bare oppblåst og fæl. Sånn skikkelig. Men etter at jeg kom hjem fra kurs så følte jeg at jeg kunne være i stand til å røre litt på meg, så jeg bestemte meg for å gå en tur på tredemølla i kjelleren. Svetten haglet jo fra første meter, og kroppen ville ikke spille på lag. Her var det vel så mye mental trening som noe annet, om man kan si det sånn. Og jaggu fikk jeg gått av meg 1 kilometer, og jogget TO! Herregud, da var jeg så sykt fornøyd med egen innsats at jeg nesten ikke kunne tro det. T-skjorta mi var seriøst så gjennomvåt at jeg sikkert kunne ha vridd den opp. Stakkars kroppen! Men jeg kom over både dørstokkmila og kroppens ønske om å ligge i fosterstilling og være inaktiv, og er glad for det. I dag føler jeg meg mer som menneske igjen, heldigvis. Håper jeg rekker gå litt i kveld også, for i ettermiddag blir det indisk til møtemat. Jeg elsker det, men det passer litt dårlig med sånn mat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Milda! :)  Håper vi andre følger etter. Jeg har veiedag onsdager, for da har jeg tenkt at jeg har tid til å hente meg inn etter helga + tid til å ta igjen før neste helg... I tillegg er planen å faste mandager og torsdager, og da er onsdagen en vanlig dag midt i. Jeg klarer ikke å la vær å snikveie meg litt også, så jeg tror nok bare jeg kan håpe på stillstand.

Hyggelig å høre fra deg Soleie. Jobb og stress kan virkelig være en fiende når man ønsker å ta vare på helsen. Det er lettere å bruke tid på matlaging og være i fysisk aktivitet når man har god tid og hodet er med. Jeg håper for deg også at det kommer roligere dager nå. Jeg har tro på deg! Vi er i samme situasjon, har gått ned før og så opp igjen, men jeg vet at vi kan klare det igjen. Og bli der nede hvis vi klarer å endre livsstilen. Selv tror jeg at jeg kanskje må se meg om etter en ny jobb. Selv om jeg er glad i den jeg har. Jeg tror rett og slett det må bli en del av min livsstilsendring å få en mer stabil arbeidshverdag. Jeg gleder meg til du og Snupsispups er 73 kg igjen. Det vil jeg også være :) Da må vi feire! Ikke stress over de 200 grammene Snupsipups. Det er sikkert bare bra for kroppen. Bare fortsett gode vaner, så gjør plutselig vekta et hopp ned :) 

Det høres ut som du er inne i en veldig god steam Littvrang! Så bra med den tredemøllen! Jeg har også litt lyst på tredemølle eller ellipsemaskin, slik at jeg kan trene mens jeg ser på noe tull på tv :) Har tro på den kombinasjonen. Da jeg trente på SATS for noen år siden, så jeg hele "The Good Wife" på nettbrett mens jeg gikk på tredemøllen :D Det frister litt med treningssenter igjen nå når høsten kommer. Ikke minst det å gå på gøyale timer. Masse lykke til med kurset! Det er jo både motiverende og hyggelig med de treffene.

Du har jo gjort noen fantastisk endringer Goggeline. Det inspirerer. Jeg forsto ikke helt hva du mente angående sukker, snop, godis osv. Klarer du deg helt uten, eller spiser du det i helger, ferier og fest? Mitt mål er å begrense inntaket. Og det hjelper jo faktisk litt med den sukkeravgiften! Jeg synes de store 200 grams platene er blitt så dyre! haha! Men så er de jo alltids på tilbud et sted... 

Jeg kommer tilbake med vektrapport i morgen :) Ha en fin tirsdag!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere?

 

Olga: 1,2 kg er jo helt rått og så deilig å når det går nedover.

Snupsipups: Jeg kjenner følelsen og skuffelsen når man får når man går opp, men 200 gr er ikke mye men opp er opp. Får du i deg nok vann? 

Littvrang: Så bra du kom deg på kurs og vil si du er kjempeflink til å trene for tiden.

Olga: Angående snop/godis/kake for vår del spiser vi kun dette når vi har ferie, når en i huset har bursdag eller vi feirer bursdag med andre og så skal vi selvfølgelig kose oss litt ekstra til jul. Aldri ellers og det er det jeg har funnet ut er helt greit og det går bra. I går var jeg på personalmøte og twist ble sendt rundt, da dyttet jeg bollen videre og det gjorde meg ingenting og la være.

Blir lite trim på meg denne uka det ser jeg på programmet men jeg får komme sterkere tilbake neste uke.

Angående skriving, kalorier og menyer må dere huske å endre inne på innstillinger, om meg, energiinntak hvis det blir endringer i bl.a aktivitet. Dessuten så er det jo sånn at når man går ned i vekt og etterhvert ikke har så mange kilo igjen trenger vi færre kalorier. Jeg var inne og endret på meg selv nå og det endret seg til 1300? Jeg vet det skal holde hardt jeg som er så sulten på kvelden og har hatt et gj.snitt på 1461-1640 de siste ukene. Men trimmer jeg mye og det vil si mer enn 11 for meg, og jeg pleier å ha 10,8-15 kan jeg øke litt på kaloriene men akkurat det sliter jeg med å tro på. Det er så vanskelig for hjernen min og få inn. Tror det var for hvert trimpoeng over dette kan jeg øke med 100 kcal. Får prøve meg litt fram.?‍♀️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...