Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

God morgen!

Flott nedgang, snupsi! Sikkert lurt å innstille seg på at den siste halvdelen sitter litt hardere enn den første. Det er jo gjerne sånn at de letteste kiloene brennes først, og så må man jobbe litt hardere etter det. Ser det godt på pulsklokka, f. eks. I starten, når man er utrent, så skal det lite aktivitet til for å få et ganske høyt antall forbrente kalorier. Etterhvert som formen blir bedre så må man jobbe både hardere og lengre for å oppnå det samme. Og så vil jo en hel kilo prosentvis være en større andel av kroppen når den er mye lettere, så kanskje er det naturlig at man etterhvert går ned mindre pr. uke på grunn av det også. Du får bare fortsette i den samme gode tralten du har fulgt til nå så kommer du jo i mål til slutt. Jeg prøver tenke sånn at det ikke er så viktig å komme dit raskt. Man har jo gjerne brukt litt tid på å legge på seg alt også, så det er fint at det ikke bare renner av på få uker. Rask av er raskt på, har jeg hørt. En langsom nedgang over lengre tid er visst det man bør foretrekke, selv om jeg må innrømme at jeg kjenner på utålmodigheten rett som det er. ?

I kveld er det kurs igjen. Spent på hva vekta viser, men forhåpentligvis er det ned. Morgenvekten var i alle fall positiv, så får vi se hva kroppen vil vise om 9 timer. Hater å veie meg på kvelden. Føler det er så mange flere variasjoner enn på morgenen. Ikke bare har jeg på klær, men vekta på kvelden kommer jo helt an på hvor mye jeg har drukket og spist også. Derfor veier jeg meg fortsatt mandag morgen som før, på tom mage og i bare trusa, selv om det er kursvekta som plottes inn på sidene her. ?Denne uka er litt roligere enn de foregående, og det er jeg glad for. Og denne uka skal jeg på tur! Herlighet som jeg gleder meg. Jentetur til Gaustatoppen kommer til å bli månedens høydepunkt! Forhåpentligvis fryser vi ikke ihjel. Det første snøfallet er meldt der til helgen, og vi skal sove i telt. ? Håper virkelig været holder. Vi orker neppe gå hvis det sludder sidelengs, liksom.

Nå har jeg prøvd å bli ferdig med dette innlegget en halv arbeidsdag. Vi får snakkes senere! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag!!

Gratulerer med flott vektnedgang Snupsipus, denne uka og samlet resultat er jo bare helt utrolig bra!! ?? 

Her går det ikke så bra.. Har slitt veldig med helsa og motivasjonen de siste ukene.. (Og i tillegg skjedde det noe alvorlige uforutsette ting i familien). Ja, sånn er det jo. Det er livet. Men for å komme ned til vekta. Jeg satte meg mål å gå ned 4 kg til høstferien, det kan jeg glemme da den er for få uker unna. Begynte på 79,8 var nede på 78,6 og 78,5 men var på 78,8 i dag. Altså opp 0,3. Men alt i alt ned 1 kg fra startdato den 20 august. Da setter jeg et nytt mål altså ned 1 kg til før høstferien. Hadde vært veldig moro å se 77 tallet til høstferien... 

Nå må jeg gå, men HEIA oss ALLE!! Ha en fin dag videre! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littvrang. Krysser fingere og tær for vekta i kveld!! 

Hater også å veie meg både ettermiddag og kveld, da vekta gjerne hopper både opp 0,5-1 kg i løpet av dagen.. Men sånn er jo kroppens vektvariasjoner. Og morgenvekta var jo positiv, så det er jo egentlig den som teller! Lykke til! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke verdens undergang med dagens vekt, Milda. Med de forutsetningene du beskriver så tenker jeg at det er fantastisk at du har gått ned en hel kilo! Hvis du tenker tilbake på tiden før du hadde fokus på vektnedgang så hadde du helt sikkert gått OPP 4 kilo på dette tidspunktet. Det er så lett å ty til mat som en løsning på diverse følelser, og kanskje spesielt hvis man har det tungt. Jeg synes 1 kilo høres ut som et passe mål frem til høstferien, selv om jeg er helt sikker på at du kan klare hvertfall 2 på den tiden. Nå vet jeg ikke hvor mye mer ned du skal, men min erfaring er at når du begynner å nærme deg målvekt så er det lurt å bruke tid på å stabilisere. De siste 4 kiloene kan du ta en annen gang, liksom. Jeg gjorde denne blemma sist, nemlig. Var sååå nærme mål, og burde heller brukt energien på å stabilisere enn å fortsette å jobbe. For til slutt så var jeg så lei av at det gikk sakte og at jeg aldri så ut til å komme i mål at jeg begynte å gi blaffen i å telle kalorier og holde øye med vekta. Og så satt jeg er da. 7 år senere, og 25 kilo tyngre. Denne gangen skal jeg ikke terpe på de siste kiloene, men heller bruke tid til å stabilisere og finne ny motivasjon til å ta tak senere. Å holde vekten er en stor del av jobben det også! Heia deg, og heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for en fin og aktiv gjeng. I opp- og nedgang følger vi hverandre og det hjelper veldig på motivasjonen. 

Snupsipups: Rått med både nedgang og bukse det er så ubeskrivelig deilig. 

Alltid spennende på kurs Littvrang, men disse veiingene er jo noe jeg ihvertfall tenker på hele uka. Setter fram vekta søndag kveld og er alltid like spent mandag morgen. Jeg skjønner veldig godt du ikke liker å veie deg på kvelden men hvis du bruker ca det samme tøyet hver gang så hjelper det mye. Husker når jeg gikk på kurs på ettermiddagen spiste jeg til og med det samme på denne dagen hver gang?

Milda: Likte den siste meldingen din og de andre kommenterer jeg ikke. Kjempebra?

Jeg var som vanlig på vekta i går men styret med noe i hele går føler jeg så fikk ikke skrevet. Jeg hadde gått ned -1,7 og jeg har ikke ord for hvor deilig det var. Nå er det Tot. 28,8 og kun 5,3 igjen. Gj.snitt for uka var 1321 kcal. og 9 TP.

Handlet mere tøy i går og jammen måtte mye kjøpes i S ellers var resten i M. Det er veldig vanskelig å skjønne at det holder med M når man er vant til og kjøpe XL-XXL

Stadig vekk når jeg titter på tøy så ser jeg på L. Nå er stort sett hele garderoben byttet ut bortsett fra noe pentøy som jeg ikke har fått prøvd og noe «utetøy» som som kan være kjekt å spare til kalde dager for da får jeg ihvertfall andre plagg under. 

Vil bare få avslutte med å si at jeg er så stolt av meg selv og jeg blir også stolt av dere, her vet jeg at dere kjemper like mye som meg og jeg trenger ikke repetere hva vi kjemper med eller mot. Det vet vi alle selv. Selv om jeg ikke kjenner noen av dere tenker jeg på dere ofte. Er så glad for at jeg synes det er gøy å logge inn her og lese og skrive. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet for deg, Goggeline. Fy søren for en jobb du har gjort. Og tenk å gå i butikken og handle størrelse small! Jeg klarer ikke forestille meg hvordan det må være. Selv kjøper jeg XL på gammel vane, og skjønner godt hva du mener. Det er godt innarbeidet å se etter store størrelser, og det er ikke bare for hodet å skru om sånn uten videre. I allefall ikke når man har vært overvektig så lenge og er vant med å være tjukk. Det åpner seg jo en helt ny verden av klær når medium og small er innen rekkevidde! Synes mesteparten av klærne i den "tjukke-avdelingen" er uformelig og lite flatterende. Jeg styrer unna så langt det lar seg gjøre, i allefall. Uansett; Jeg er så glad på dine vegne, og ikke så rent lite misunnelig! ? Må også bare si meg enig med deg i at det er så hyggelig å logge seg på her for å se hvordan det har gått med dere andre, og kunne få dele gleder og sorger med andre i samme situasjon som meg selv.


I går var jeg på kurs igjen. Det ble -1,1 denne uka også, og det er gøy. Flere detaljer i dagboka mi for de som er interessert i det. Det ble bare 6 TP på meg forrige uke, men denne uka er jeg back on track og kommer til å få en hel haug. Jeg skal jo på tur! Herlighet som jeg gleder meg. ?

Ha en fortsatt fin dag da, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo!

Så sant, det er en utrolig fin gjeng her i denne tråden!! Må innrømme at før jeg ble litt "kjent" med dere her inne så lurte jeg på om det var folk som var "stuck" hvis dere skjønner hva jeg mener. Slik som jeg selv har følt meg mange ganger.. Men har funnet ut at vi alle er folk som vil opp og fram!! Det er så herlig og befriende!! ?? Det går litt opp og ned, og i bølger.. Men det går framover!! Takket være dere har jeg fått troen tilbake at også jeg kan klare dette.

Littvrang og Goggeline, gratulerer med superbra vektnedgang!! Stort HURRA for dere!! ? Det er en veldig god følelse så nyyyt!! ?

Denne uka har så langt vært god for meg. Fått gått to turer på ca 50 minutter hver gang. Trim er virkelig verdens beste medisin! Har spist sunt og ført alt i dagboka. Å gå ned i vekt og leve sunt er et valg man må ta _hver eneste dag_

Ønsker dere en flott dag videre!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med helt rå nedgang både til Littvrang og Goggeline. ? Jeg er rett og slett imponert. ?

Så deilig å handle klær i S og M. Gleder meg til jeg også kan handle bare det. Og når det gjelder utejakker kan du trygt beholde de fremover selv om de er store. Så nemlig en reklame fra Kari Traa i går, og   oversized vinterjakker er visst siste skrik. Bare fest et smalt belte rundt midten så er du der. ??? Måtte le da jeg så reklamen og tenkte selvsagt på oss her inne, som etterhvert har veldig store vinterjakker.

Kos deg masse, masse på tur i helgen Littvrang. Høres helt herlig ut med fjelltur med gode venner. Selv skal jeg på fest, ikke akkurat like helsebringende.? 

Så flott at du har fått på plass trimmen denne uka Milda. Det gir mesteingsfølelse og verdens beste samvittighet. ?

Jeg er rimelig sliten i dag. Var på tabata i går, og hjelp det var tungt. 8 poster med ulike øvelser, og 8 x 20 sekund på hver post. 10 sek pause imellom. Jeg var gjennomvåt allerede etter første post. Rimelig halvdød etter endt time. Littvrang fikk bilde på snap. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord og takk for godt tips Snupsipups??

Jeg har gjort det og klart å gjennomføre, og måtte skynde meg og skrive det ned. ?Det ble 5 minutter med styrketrening og jeg fikk min sønn til å vise meg noen fine øvelser før jeg gjennomførte. Så tok jeg ca. 7 minutter med forskjellige mageøvelser med tøying fra en bok jeg har og jammen ble jeg sliten og andpusten og det beste: det var moro og gøy og gjøre noe annet enn bare å gå. Mens jeg tok armøvelser satt jeg på en yogaball.

Det var faktisk ganske morsomt også for tidligere på dagen gikk jeg ut til han (sønn) i bare trusa og bh’en og sa: kan du være litt gla i mora di og vise meg noen øvelser som funker for det her og viste frem grevinneheng, hofte/mage og bak lårene hvor det er litt slapt. Så viste han meg noen øvelser for armene og beina, men han sa: «det derre på hofta er fett så det kan ikke gjøres noe med bortsett fra at du er flink og fortsetter og gå ned»

Reine ord for penga?

Littvrang: det er greit og være misunnelig så lenge man unner andre den gleden de har opplevd og det vet jeg at du gjør. ? Jeg vet også at du skal klare å nå målet ditt en gang. Tenk nå er 1,1 kg borte fra kroppen din i forhold til forrige uke. 

Milda: jeg kunne ikke sagt det bedre selv at det å leve sunt og gå ned i vekt er et valg vi må ta hver eneste dag.

Som jeg har skrevet før er det vanskelig for meg å tenke at jeg aldri skal bli tjukk igjen og vanskelig og tro at det ikke skal skje, men nå i forhold til kanskje for 2 måneder siden har den selvfølelsen rundt dette steget noen % og jeg føler meg så glad. Jeg ER glad selv om vi ikke spiser snop og godterier lenger og det er vel første gangen i mitt liv jeg kan si det og virkelig mene det. Noe har blitt annerledes i meg denne perioden jeg har holdt på og jeg vet ikke hva det er men det funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES Goggeline, endelig ble det styrketrening! Så flink du har vært! Det var rett og slett skikkelig gøy å høre! ??Og så bra at du sitter igjen med en positiv opplevelse av treningsøkten. Styrketrening trenger absolutt ikke være en endeløs rekke med kjipe repetisjoner, og lar seg fint kombinere med andre treningsformer. Og så føles det jo så deilig etterpå! Det er viktig arbeid det du driver med nå. Stryrketrening er akkurat det kroppen din trenger etter denne store omveltningen det har vært å gå ned nesten 30 kilo. Er du flink og trener litt styrke regelmessig så skal du se at du får heist opp både det ene og det andre. ? Fortsett med å holde det på det nivået du er på nå en stund, både tidsmessig og type øvelser, og så kan du utvide med flere minutter og repetisjoner senere når du kjenner at du er klar for det. Det er så fort gjort at man havner i et spor der man trener veldig ensidig over en lengre tid (selv tyr jeg til mølla alt for ofte), og selv om bevegelse er fint så får kroppen litt lite utbytte av det etterhvert. Man må variere og "overraske" kroppen med nye ting sånn at den må finne stadig nye måter (muskelgrupper!) å løse utfordringen på.

snupsipups: Synes du så fresh og nytrent ut jeg, og ikke halvdau i det hele tatt! ? Neste onsdag skal jeg på Zumba. Da får vi se om jeg ser like fresh og nytrent ut etterpå. Jeg tipper nei. ? Noterer meg det med store vinterjakker. Må kjøpe belte. Da blir sikkert femtenåringen fornøyd med mora si! ?

 

Hva skal dere spise til middag i dag? Jeg er uinspirert på matfronten og trenger tips til noe som er godt og ganske kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja får håpe det ikke blir lenge til neste «time»??

Jeg synes også det er vanskelig å finne på middag for tiden og med et for lite kjøleskap (har fortsatt ikke fått nytt?) så blir det ganske usunne måltider her i gården. Men jeg registrerer jo alt jeg spiser og holder meg innafor kalorimessig uansett. Det styrer jeg ev. med kveldsmaten.

I det siste har vi spist:

-Hamburgere og da pleier jeg faktisk å være flink å servere med masse forskjellige grønnsaker. -Cordon Bleu kalkun, pommes frites (ovnsstekt) Fiskesuppe, -Omelett med bacon, sopp, grønnsaker og ost. Kyllingfilet med ovnsbakte poteter og grønnsaker. I dag blir det wienerpølser med mindre fett eller kalkun, brød og lomper, så blir det lasagne med Hvitløksbaguetter eller spaghetti og kjøttdeig imorgen?

Har enda ikke laget noe fra GR sine oppskrifter og jaggu dukka det opp en oppskriftsbok (Grete Roede) når jeg rydda på kjøkkenet i går gitt. Husket ikke at jeg hadde den en gang.?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei dere! ?

Koselig å høre fra dere! Middager er en litt utfordring, er dessverre ikke så glad i å lage middager.. Men noe må man jo ha. Det blir nesten aldri GR menyer her, men denne uka har jeg hatt litt forskjellig. Ørret, potet og grønnsaker. Kveite, gulrøtter og potet. I går hjemmelaget tomatsuppe og pannekaker. I dag aner jeg ikke hva det blir.. Det blir rett og slett helt vanlig mat.. Og ja, det er både hamburgere, pizza og taco her innimellom. ? Skal holde meg på ca 1400 kcal daglig så tilpasser meg maten etter det. Har sluttet med to vaner/uvaner. Nemlig å drikke pepsi-max og kaffe. (Vel, har ikke sluttet helt med kaffe, men begrenser meg til ca 1 kopp daglig.) Føler rett og slett at det ikke var så bra for helsa. Det er et mindre savn enn jeg på forhånd hadde trodd. (Jeg drakk tidligere MYE av den sorten!!)

Vel, nå må jeg fortsette der jeg slapp, nemlig med husvasken!! Juuuhu.. ?

Ha en fin torsdag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som tar husvasken i dag. Det burde jeg også ha gjort. Det er så kjedelig å bruke helga på det.

Vekta mi er nede igjen til der jeg var, så nå må jeg bare fortsette på den sunne stien ?

Jeg leste en gang en tekst fra en livsstilscoach som skrev at den sunne togvogna alltid kommer forbi. Så om man har hoppet av den for en stund, er det bare å joppe på igjen neste gang den kommer forbi. Det er bra at man alltid kan hente seg inn i gjen.

I dag skal jeg ha fullkornspasta med tunfisk, løk, hvitløk, selleri, erter og ruccola. Og sitronsaft. Og litt hvitvin :) Enkelt, kjapt og veldig godt.

God torsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott med gjennomført styrketrening, Goggeline. Nå er du i gang. ?

Jeg synes også det er en utfordring å finne på middager, har verdens dårligste fantasi og det går mye i det samme. Hører stadig mine kolleger snakker om alt det gode de lager, og jeg blir like imponert hver gang. De finner visst mange fantastiske oppskrifter på Trines matblogg. Jeg har laget noe derifra jeg også, med bra resultat hver gang. Men i hverdagen glemmer jeg litt av at jeg kan gå inn dit å finne middagstips. 

Hvorfor mener du at kaffe ikke er bra for helsa Milda? Jeg fikk nettopp høre fra en lege på jobb at det faktisk er farlig for helsa å ikke drikke kaffe. Forskning hadde visst at kaffedrikkere lever lengre enn de som ikke drikker kaffe. Så jeg nyter min kaffe med verdens beste samvittighet. ?

Så flott at vekta er tilbake på plass Olga, og at du er «back om track». 

Jeg sitter her med litt dårlig samvittighet akkurat nå. Har vært på buffet resturant med ei venninne og greide ikke helt å styre meg. Hadde det bare vært i dag hadde det ikke gjort noe. Men så skal jeg på fest med buffet og sikkert mye alkohol i morgen. Derfor irriterer det meg at jeg ikke kunne holdt igjen i dag. Litt sent å tenke på nå. Får satse på å legge inn full innsats neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, snupsipups skrev:

Så flott med gjennomført styrketrening, Goggeline. Nå er du i gang. ?

Jeg synes også det er en utfordring å finne på middager, har verdens dårligste fantasi og det går mye i det samme. Hører stadig mine kolleger snakker om alt det gode de lager, og jeg blir like imponert hver gang. De finner visst mange fantastiske oppskrifter på Trines matblogg. Jeg har laget noe derifra jeg også, med bra resultat hver gang. Men i hverdagen glemmer jeg litt av at jeg kan gå inn dit å finne middagstips. 

Hvorfor mener du at kaffe ikke er bra for helsa Milda? Jeg fikk nettopp høre fra en lege på jobb at det faktisk er farlig for helsa å ikke drikke kaffe. Forskning hadde visst at kaffedrikkere lever lengre enn de som ikke drikker kaffe. Så jeg nyter min kaffe med verdens beste samvittighet. ?

Så flott at vekta er tilbake på plass Olga, og at du er «back om track». 

Jeg sitter her med litt dårlig samvittighet akkurat nå. Har vært på buffet resturant med ei venninne og greide ikke helt å styre meg. Hadde det bare vært i dag hadde det ikke gjort noe. Men så skal jeg på fest med buffet og sikkert mye alkohol i morgen. Derfor irriterer det meg at jeg ikke kunne holdt igjen i dag. Litt sent å tenke på nå. Får satse på å legge inn full innsats neste uke.

Angående kaffe så fikk jeg mageproblemer, ble rådet av legen til å slutte. Men jeg drakk veldig mye da!! Nyt kaffen din med god samvittighet! ? De fleste tåler vel det godt, men det gjorde altså ikke jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Olga76 skrev:

Så flink du er som tar husvasken i dag. Det burde jeg også ha gjort. Det er så kjedelig å bruke helga på det.

Vekta mi er nede igjen til der jeg var, så nå må jeg bare fortsette på den sunne stien ?

Jeg leste en gang en tekst fra en livsstilscoach som skrev at den sunne togvogna alltid kommer forbi. Så om man har hoppet av den for en stund, er det bare å joppe på igjen neste gang den kommer forbi. Det er bra at man alltid kan hente seg inn i gjen.

I dag skal jeg ha fullkornspasta med tunfisk, løk, hvitløk, selleri, erter og ruccola. Og sitronsaft. Og litt hvitvin :) Enkelt, kjapt og veldig godt.

God torsdagskveld!

Koselig å høre fra deg Olga og sååå bra at vekta er nede igjen til der du var! ?? Kloke ord fra livsstilscoachen!!

Fortsatt god kveld til dere alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg igjen Olga og bra du er på rett spor, logg inn her ofte så tror jeg du blir motivert og inspirert. 

Snupsipups: Det er det vi må prøve å legge fra oss nemlig den dårlige samvittigheten. Du fortjente sikkert den buffeten i går og den festen i kveld. ? Så er du ferdig med det og «på an igjen» etter det. Vi må også kose oss og glede oss over det, husk det er hverdagene som teller og du kommer deg garantert inn på rett spor så fort du har muligheten det er jeg helt sikker på?

Som jeg skrev en gang: « det er ikke mellom jul og nyttår vi legger på oss men mellom nyttår og jul»

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Goggeline. ? Og du har helt trett. Det er lov å tråkke litt feil innimellom bare man kommer seg tilbake til normalen igjen med en gang etterpå. ? Før har jeg ofte vært sånn at når jeg først «sprakk» så var alt ødelagt, så da kunne jeg like godt hive innpå med alt jeg hadde lyst på. Da ble det regelrett frotsing. Og hadde jeg først gitt etter så greide jeg sjelden å hente meg inn igjen etterpå heller, så det endte gjerne med at jeg gikk opp igjen alt sammen. Føler det slett ikke på samme måte nå. Jeg har ikke mistet kontrollen, jeg har ikke lyst til å pakke innpå alt mulig og jeg har slett ikke lyst til å avslutte dette prosjektet. Jeg er mer småirritert på meg selv pga dårlig planlegging. Grunnen til at det er en forskjell nå fra tidligere er at jeg nå spiser meg mett hver dag. Jeg unner meg noe usunt innimellom og jeg føler ikke at jeg forsaker noe. Før spiste jeg minst mulig,  for å gå ned mest mulig. Og drømte om alt godteriet jeg kunne spise når jeg var ferdig. Ikke rart det gikk skeis. ?

Det irriterer meg forresten litt at det jeg likte aller best på buffeen var et sunt alternativ, men allikevel måtte jeg spise av det frityrstekte som bare var sånn halvgodt. Kunne jeg ikke heller bare spist av det som var sunt og kjempegodt. ??? 

Har forresten fri i dag, så nå sitter jeg å manner meg opp til å dra ut å jogge før festen. Det er litt kaldt ute, så terskelen for å komme seg ut er litt høyere. Jeg er en frossenpinn og liker ikke kulde. Men vet jo egentlig at jeg blir rimelig fort varm når jeg jogger da, så egentlig ingen unnskyldning. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, snupsipups skrev:

Så flott med gjennomført styrketrening, Goggeline. Nå er du i gang. ?

Jeg synes også det er en utfordring å finne på middager, har verdens dårligste fantasi og det går mye i det samme. Hører stadig mine kolleger snakker om alt det gode de lager, og jeg blir like imponert hver gang. De finner visst mange fantastiske oppskrifter på Trines matblogg. Jeg har laget noe derifra jeg også, med bra resultat hver gang. Men i hverdagen glemmer jeg litt av at jeg kan gå inn dit å finne middagstips. 

Hvorfor mener du at kaffe ikke er bra for helsa Milda? Jeg fikk nettopp høre fra en lege på jobb at det faktisk er farlig for helsa å ikke drikke kaffe. Forskning hadde visst at kaffedrikkere lever lengre enn de som ikke drikker kaffe. Så jeg nyter min kaffe med verdens beste samvittighet. ?

Så flott at vekta er tilbake på plass Olga, og at du er «back om track». 

Jeg sitter her med litt dårlig samvittighet akkurat nå. Har vært på buffet resturant med ei venninne og greide ikke helt å styre meg. Hadde det bare vært i dag hadde det ikke gjort noe. Men så skal jeg på fest med buffet og sikkert mye alkohol i morgen. Derfor irriterer det meg at jeg ikke kunne holdt igjen i dag. Litt sent å tenke på nå. Får satse på å legge inn full innsats neste uke.

Snupsipups. Synes ikke du trenger å ha dårlig samvittighet. Gjort er gjort og spist er spist. Enkelte uker blir det bare litt vel mye utfordringer og fristelser.. Det betyr ikke at "opplegget" er ødelagt, men det vet du sikkert selv. Ny uke, med nye muligheter venter deg rett over helga! Ha en fin kveld. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn var jeg også og tenkte da at shit da kan jeg bare fortsett å sprekke å dytte innpå. Det er jeg ikke lenger og det er så deilig. 

Vært ute i dag og kjenner på formen at den kommer seg. Etter tips fra Snupsipups tror jeg det var om å løpe litt lenger opp i bakkene for hver gang jeg er ute merker jeg det veldig godt. Så har jeg byttet ut lydbok med musikk og jeg nærmest «flyr bortover veiene her»?‍♀️?

Tok også 5 minutter igjen med styrketrening og da kun armer i går. 

Igår og i dag har vi lasagne med Hvitløksbaguetter og når jeg spiser det må jeg ha ekstra smør på så det får bare bli litt ekstra kalorier i kveld. For meg er det verdt det.

Er så koselig om kveldene for nå har vi begynt å tenne te-lys igjen og spiser knekkebrød når vi er fysne. Kanskje jeg skal skeie ut med te i kveld??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Bare en rask tur innom for å se hvordan helgen har vært for dere. Jeg har nettopp våknet etter 11 timer søvn. Snakk om å dra ned rullegardinen. Jeg gikk jo til Gaustatoppen i går, og var helt kake da jeg kom hjem. Orket ikke pakke ut eller noe. Bare dusjet, fikk hjemmelaget burger av mannen til middag (slang til og med på en osteskive, for gårsdagen kostet meg over 4000 kalorier totalt!) og stupte i seng. I dag er jeg helt vanvittig støl i beina, og fortsatt ganske sliten. Har ikke planer om å gjøre noe mer enn det jeg absolutt er nødt til. Altså muligens pakke ut, men utover det skal det sittes på rompa! Leggmusklene kjennes ut som de har vært kjørt gjennom blenderen. Er til og med støl og sår under beina! Men for en tur! Det er jo fantastisk der oppe. Og mestringsfølelsen når man har kjempet seg opp et fjell er alltid god. 600 høydemeters stigning på under 4 km er bratt altså! Man føler virkelig at man bestiger et fjell. Er det noen av dere som har vært der? Det er min fjerde tur dit, og akkurat i dag kjenner jeg at det skal bli lenge til neste gang. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super innsats Littvrang, i dag kan du slappe av med verdens beste samvittighet. ? Jeg har dessverre aldri besteget noe fjell, men har absolutt lyst. Må bare se om jeg finner noen som kan bli med. 

Helgen min har rett og slett vært tragisk kostholdsmessig. Greide jo ikke å komme meg tilbake til normalen i går. Var i dårlig form (bakrus) og hadde vondt i hvert eneste ledd i kroppen. Og så sulten og søthungrig. Etter jeg hadde spist min tilmålte dose på 1600 kcal skulle jeg bare spise litt popkorn, for det er jo ikke så ille. Ble ikke litt for å si det sånn. Men greide jeg å la lørdagsgodtet være i fred? Neida. Pakka innpå det som var igjen i skåla, og det var ikke bare litt det heller. Så nå sitter jeg her med en smule panikk for at jeg har mistet kontrollen igjen. Var så sikker på at det skulle gå bra før helgen, og så skal det altså så lite til for å vippe meg av pinnen.

Blir jeg borte herfra så vær så snill å send meg drøssevis av personlige meldinger og snap og be meg pelle meg tilbake. Det er her jeg vil være og jeg vil videre ned! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten sprekk er ikke verdens undergang, snupsipups! Du har gått ned nesten 12 kilo, så én helg med mat og vin-utskeielser kommer ikke til å endre på det. Du får se sånn på det at nå har du «rydda» godis og skit unna, og er klar for en uke med sunnere matvalg. Planlegg morgendagens måltider allerede nå, og så kommer du deg ut etterpå. Hodet (og kroppen!) kjennes garantert bedre ut etterpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...