Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Gratulerer med bra nedgang til deg, Littvrang! Imponert over hvor mange kilo du har gått ned!

Jeg har hatt en bra helg. Fikk meg en bra treningsøkt på lørdag, og hatt ganske grei kontroll på maten. Men, ett unntak....skulle være hyggelig å bake rundstykker, og lage god frokost til datteren min som hadde venninder på overnattingsbesøk. Jada - det aller beste jeg vet i hele verden er varme rundstykker med smør og ost. Klarte dessverre ikke å holde meg helt unna....

Men, null godis og søtsaker, og kun et lite glass vin hele helgen.

Har ikke gått noe særlig ned dessverre - og har egentlig ikke noe å skylde på heller... fører opp alt jeg spiser, og beveger meg - så må bare være tålmodig. Men, jeg vet det har vært for mye karbohydrater totalt sett - og det er ikke kroppen min særlig glad for. Var på besøk og fikk grøt og lys julekake - jeg spiste for høflighetens skyld. Ikke mye, men skulle helst ha vært det foruten. 🙂

Ha en riktig fin uke alle fine folk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang Littvrang. Herlig at nytt titall nærmer seg. 👍🏻

Kjedelig at vekten ikke rikker seg når det høres ut som du har gjort en veldig bra innsats Soleie, håper det løsner til neste uke. 

Jeg var på julebord i helgen og kosa meg skikkelig. Danset masse. Spiste meg passe mett med mat, men fikk nok i meg desto mer vin. Men ikke så aller værst kalorimessig. Lørdag tryna jeg i smågodt skåla og spiste nok alt for mye totalt. Men resterende 5 dager i uka som gikk var helt etter boka. Men da jeg skulle veie meg i dag fikk jeg årets nedtur. Opp nesten 2 kilo!!! Hvordan er det fysisk mulig når totalen for uka burde gå i minus? Kan jo bare håpe at salt og forstoppelse er årsaken, og at det forsvinner fortere enn fort for dette var nedtur så det holdt. 😨

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her jobbes det med å gjøre ting riktig 😊 Så da blir det vel resultater om jeg er standhaftig og tålmodig. Gårsdagen var bra, og etter planen min. Så fornøyd med den.

kiipt med at vekta og kroppen tøyser med deg, Snupsipups. Men, er vel stor sjanse for at det kan skyldes alkohol. Så tenker det stabiliserer seg fort 😊

Ha en fin tirsdag alle som kikker innom her 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolmodighet og standhaftighet bruker å være akkurat det som skal til Soleie. 😉 Håper du har rett i at alkoholen har noe av skylda, og at oppgangen min forsvinner litt av seg selv. Planlegger uansett å være flinkere denne uka jeg også. Nå har jeg hatt to dårlige uker, så nå kjenner jeg det hadde vært godt med litt nedgang igjen, vil jo litt mer ned før jul. Dessverre er heller ikke denne uka uten utfordringer. Jeg skal på konsert/julebord med ei venninne så det kan nok bli litt alkohol også denne helgen. Men regner med det blir i rolige, kontrollerte former. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at dere holder liv i favoritt-tråden min og dere er så flinke. Jeg veide meg på mandag og veide 69,3 og dere har helt rett i at jeg har nok med det som skjer nåbog jeg tenker overhodet ikke slanking. Men jeg har innarbeidet så gode vaner at jeg tror dette går bra uansett å holde vekta rundt 70 så får jeg ta de siste 3 kg. etterhvert. Jeg går/ jogger fortsatt tur så ofte jeg kan og holder meg unna alt av godteri og sånt i hverdagen. Nå har set vært og er en del bursdager og selvfølgelig jul så får bare håper jeg ikke går opp😅

Tusen takk for alle gode ord og tanker og lykkeønskninger. For å si det sånn så gikk dette bedre ennn jeg hadde forventet. Vi bor fortsatt sammen pga beredskapshjemmet og gutten som bor her. Jeg har sagt opp jobben mib og han blir boende ut januar og mulig litt lenger dersom det er behov for det. Det funker greit å bo sammen og jeg har flyttet inn på eget rom og koser meg gløgg ihjel. Jeg har også sagt at jeg ikke har noe melde-plik for han eller motsatt så jeg prøver å finne på ting og gjøre så jeg kommer meg litt vekk herifra. 

Han tok beskjeden om skilsmissen bra synes jeg og aksepterer den men liker det ikke og har fortsatt ikke sagt det til noen ( var en uke i går siden jeg sa det til han) og det bekymrer meg litt for han tar så inn i granskauen feil hvis han tror jeg angrer og vil komme tilbake til han. Han ville ikke signere separasjonspapirene så de sendte jeg inn til Fylkesmannen dagen etter allikevel. Jeg kommer aldri til å angre på dette og alle rundt meg heier på meg. 

Jeg er her inne og leser om dere og skriver når jeg føler for det og jeg gir aldri opp om at jeg skal klare å holde meg her nede på lavt 70- tall😂🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre ifra deg Goggeline, og enda bedre at det har gått mye bedre enn du håpet. 😊 Syns du har vært superflink som har greid å holde vekten. Du er jo faktisk under det første målet du satte deg, så sånn sett nådde du jo målet før du tok pause også. Og 3 små kilo er jo ingenting når du har gått ned så mye. Tipper det blir lettere å ta de etter en pause også, en bruker jo alltid å gå ned mest første uka når man starter på. 😊 

Hos meg har det vært en rolig uke. Har vært i dårlig form, svimmel og uvel, så det har bare blitt en trening så langt. Håper jeg får tatt en økt til i dag. Ellers har det gått helt etter skjema med maten, så håper vekten er snillere på mandag.

Riktig god helg til alle som titter innom. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du går lyse og fine tider i møte, Goggeline. Flott at det ikke ble helt krise hjemme, og at dere har funnet en løsning som fungerer i overgangsperioden.

Snupsipups: Håper du får trent litt i dag, men kjenner til at det ikke akkurat flommer over av tiltakslyst når man er pjusk. Har vært sliten og hanglete gjennom hele november, og har trent veldig mye mindre enn jeg hadde tenkt. Kjedelig når det blir sånn, men det er jo som med alt annet her i livet; det går opp og ned!

I kveld skal jeg på en happening på treningssenteret jeg går på, og ser frem til 2 timer dansefest (svettefest). Hva er vel bedre enn en time Zumba? Det må jo bare være to timer Zumba, det!? 😁 Avslutter kvelden på Ikea med søsteren min, det er vår årlige førjulstradisjon der vi handler litt, spiser pinnekjøtt og utveksler pakkekalendere. Tenk at det er desember allerede i morgen?? Bare en liten måned igjen av året. Det har gått så fort! Jeg ELSKER jul, og lever for desember, så jeg ser frem til en hel måned med masse kos og tradisjoner. Bare vi kan få litt snø nå, så er mye gjort.  🤩 God første desemberhelg da, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier meg hver mandag uansett og i dag var det + 0,2 til 69,5 ikke dårlig synes jeg etter bursdags feiring til nevøen i går og alt for mye kaker. 😁🎂🎉

Det overrasker meg hver gang jeg spiser det at jeg synes det er fantastisk godt og jeg skjønner virkelig hvorfor jeg må sette en stopper på meg selv og kun tillatte det de gangene jeg har bestemt meg for. 

Så blir det tur ihvertfall 3-4 x denne uka og jeg får mange skritt her hjemme også. Rydder og kaster og gir bort og selger så det suser. Utrolig deilig med alt som forsvinner ut av huset.

Nå har sønnen vår fått leid seg leilighet også så det vi kan dele på 3 og hjelpe han med gir vi til han. Han flytter ca. 15/12 og det blir selvfølgelig rart (snart 23 år men allikevel...😅) men jeg har vent meg til tanken og det passer jo bra nå da huset skal selges og alle skal flytte. 

Kjenner til den at hvis man er pjusk blir det vanskeligere å trene. Må alle som er dårlig ha god bedring. Selv, og nå banker jeg i bordet har jeg holdt meg frisk i hele høst. Får ta på ull under når jeg går tur i dag for her regner det og er 5 grader😫

Ha en fin uke💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,2 kg er jo så godt som stabil Goggeline. 😊 Sikkert borte igjen om et par dager. 😊 Syns du er utrolig flink i denne tøffe perioden. 

Vekta mi viste 75,6 kg i dag, så de to ekstra kiloene fra sist uke pluss litt til er borte. Hadde vel kanskje håpet på litt mer, men det ble kun to treningsøkter uka som gikk pluss en del alkohol også denne lørdagen, så da kan en kanskje ikke forvente mer. Håper på en bedre uke denne uka. Tror ikke det står noe ekstra på planen nå, så da burde jeg ha alle muligheter. Skal trene i kveld, og er litt spent på om kroppen er tilbake til normal gjenge. Håper det så jeg kan få inn 3-4 økter denne uka. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Her viste morgenvekten en ørliten forandring, men ingenting å skrive hjem om. Rundt en halvkilo i minus, men det er egentlig helt greit. Kroppen føles seig, og jeg mistenker et av de berømmelige platåene igjen. Har veid det jeg veier nå, før. Sto lenge stille her på vei opp i vekt for noen år siden, før det eskalerte og ble alt for mye. Det ble bare tid til to treningsøkter i forrige uke, men den ene var til gjengjeld to hele timer. Jeg brant 1000 kcal bare på det danse-eventet på fredag, så sånn fordelt på en uke så var jeg innafor det anbefalte selv om det bare ble fordelt på to økter. Det er mye avslutninger og greier på kveldstid nå som saboterer mulighetene mine for å få trent, men har i alle fall plottet inn en time i morgen, og så får vi se hvordan helgen blir... Den mellomste sønnen min fyller 12 år på fredag, så hele helgen er satt av til feiring. I tillegg har jeg to juleavslutninger med middag og kaker, så jeg tror jeg skal trene bra mye for at jeg skal greie veie opp for en sånn uke som dette. Greier jeg gå ned det hele tatt denne uka så blir jeg overrasket... 🙄 Tror jeg sier meg fornøyd bare vekta står stille, egentlig. Desember er krevende tider, og jeg er glad jeg går på kurs nå for ellers hadde jeg pakket innpå med mye mer enn jeg faktisk gjør. Fristelsene står i kø. Jeg må knipe igjen øynene og gå fort gjennom butikken for tiden. Huff!

Goggeline: +200 er jo helt stabilt for deg som egentlig er i mål. Jeg vil tro at det alltid vil være noen hundre gram fra eller til fra en uke til en annen, uten at det er noe unormalt med det. Det kommer jo helt an på hva man bærer på i kroppen også, ut i fra hva man spiste dagen(e) i forveien, væskemengde og siste toalettbesøk. Tipper den kaka ikke hadde så mye å si. ;)

Snupsipups: Så flott at kiloene slapp taket! Og en grei erfaring å ta med seg at to kilo opp slett ikke trenger bety noe. Fort opp, fort ned! Hvor mye har du gått ned til nå egentlig?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv kilo ned er da bra det Littvrang, bare litt mindre enn du er vant til. 😉 Trenger slett ikke bety noe platå. Kan jo hende det er litt stive muskler etter langøkta di på fredag? 😊 

Jeg har gått ned 16,6 kg. 5,6 kg igjen tror jeg. Som deg Littvrang regner jeg med desember ikke vil bli den store nedgangs måneden. Alt for mye som skal skje, og det er veldig mye jeg har lyst til å smake på, så da får man heller regne med å stå litt stille. Håper allikevel ikke at vekta viser mer enn 75,0 kg ved nyttår, da har jeg bare 5 kg å ta fatt på i det nye året. 

Kom meg omsider på trening i går. Og hjelp det var tungt. Kjenner at kroppen ikke er 100 % ja. Har liksom ikke vært sånn skikkelig syk, men mer midt imellom . Håper det gir seg snart, for jeg hater å være tom for energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg jevnt gjennom uka og har sett at det har vært veldig stabilt og med lite endringer fra en dag til en annen, så kroppen holder helt klart igjen, spørsmålet er jo bare hvorfor. Jeg tror kanskje at jeg spiser litt lite igjen. Jeg blir så "redd" for alle disse matvarene som jeg normalt sett ikke spiser at jeg kniper igjen på andre ting, og da blir totalsummen kanskje litt for lav. Sammensettingen er jo ikke helt optimal den heller, når så mange av måltidene styres av andre. Jeg vet ikke... Skal i alle fall spise mer denne uka for å se om det slipper taket igjen. Og i kveld blir det trening! Har vært ganske stiv i ganglaget etter den økta på fredag, men i dag kjennes det normalt igjen. Var jo ikke bare beina som var stive og støle heller, men du kan jo si at to timer Zumba og Sh'Bam gjør noe med hofter og ryggmuskler også. Musklene i sideflesket bak på ryggen var så støle at det nesten gjorde vondt å sitte inntil noe på søndag. 😂 Håper formen din kommer seg, snupsipups. Det er så slitsomt å hangle så lenge. Da er det nesten bedre at det bare bryter ut, og at man er dausjuk noen dager, for så å bli helt kvikk og rask igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er damer! Jeg veksler mellom å bli inspirert og å bli misunnelig ;) Er nok ganske mye rart som skjer i kroppen i en sånn vektnedgangsprosess, med hormoner og greier, så ikke alltid det er nå enkelt at input minus output er lik vektnedgang. Og noen ganger bruker jo kroppen litt lenger tid på å hente seg inn igjen - altså, først går man nedi kilo og så går man ned i cm noen uker etterpå. Og det er jo centimeterne som virkelig synes!

Morsomt med sånne dansetimer Littvrang - og jommen en del muskler man bruker mer i Brasil enn i Bergen for å si det sånn... Tenk bare på hvor fast i fisken du blir! Er forresten litt spent på det selv - hvor mye kroppen klarer å ta seg inn igjen nå som jeg snart er halvveis i førtiårene. Jeg er typisk eplefasong som legger lettest på meg rundt magen, og etter to graviditeter så har jommen magen fått strukket seg litt. Tvilsomt at den noen gang blir "liten og søt", men håper at hud fortsatt trekker seg litt sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen ikke lett å finne den rette balansen, Littvrang. Merkelig at man må spise sånn akkurat passe for å gå ned i vekt. Skjønner jo veldig godt at man ikke går ned om man spiser for mye, men snodig at det skal ha samme effekt om man spiser for lite. Håper du finner balansen denne uka og at du får det resultatet du ønsker deg. 😉

Høres ut som om vekta mi oppfører seg litt annerledes enn hos deg. Vekta mi hopper gjerne litt opp og litt ned gjennom uka, den kan også ligge stabil i flere dager for så å gjøre et rykk nedover. Dette forekommer gjerne om jeg har trent hardt og er stiv og støl. Har ennå ikke opplevd at den går jevnt og trutt nedover. 

Formen har dessverre ikke kommet seg ennå. Hadde tenkt å trene i dag, men er så tappet for energi. Kjente jeg var kjempe sliten på slutten av arbeidsdagen og holdt på å sovne. Ser frem til bedre tider....

Om huden trekker seg sammen etter endt slanking eller ikke er nok litt individuelt, Fuglesang. Men alderen din burde ikke være et problem, du er jo fortsatt ung. 😉 Trening kan hjelpe noen, og noen blir bedre etter litt tid. Men har man gått ned svært mye og får mye løshud så kan man få dekt operasjon om man ønsker det. Har flere venner dom har gjort det og de har vært fornøyd. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor ulikt kropper responderer. Her går det sakte, men sikkert nedover, selvfølgelig med noen variasjoner hvis jeg har trent hardt eller har en mage som ikke vil samarbeide. Men til tross for at jeg er helt sykt støl i dag så veide jeg 200g mindre i dag enn i går.  Hvis jeg veier meg annenhver dag så viser vekta normalt sett litt mindre for hver gang. Det har hendt at den har stått stabilt frem til helgen for så å gjøre et dropp, men de ukene har jeg som regel hatt mindre nedgang enn jeg pleier. Man blir jo helt koko av å følge med på disse grammene, og jeg tror nok at det er lett å forsøke tolke det ihjel hva disse variasjonene kommer av. Det handler kanskje vel så mye om tilfeldigheter, enkelte dager. Jeg prøver hvertfall spise litt mer denne uka, for det har løsnet på ting tidligere. Både i går og i dag har jeg fått i meg gode kveldsmåltider med både avokado og makrell på knekkebrødet, og har ligget på rundt 1500kcal pr dag. Det er slett ikke verst til meg å være. Normalt sett ligger jeg rundt 1300, hvis jeg ikke passer på. 

Fuglesang: Haha, det er jammen helt sant det om Brasil og Bergen! Jeg er også spent på hvordan kroppen har tenkt til å løse den litt store huden som blir igjen når innholdet sakte, men sikkert tappes. Jeg har fått forferdelig mye rynker, og det kjenner jeg at er ganske kjipt. Jeg er jo bare 36, og langt unna rynkealder. Jeg snakker selvfølgelig ikke om ansiktet, for der er det ikke noe særlig rynker å snakke om enda, men magen og beina.... huff! Rompa bare henger, og er slett ikke noe fin den heller. Jeg krysser fingrene for at både din og min kropp justerer seg etterhvert. Vi får gi det litt tid, og skulle det bli for ille så finnes det alternativer, som snupsipups nevner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne tenkt meg litt mer jevn nedgang jeg også, hadde vært lettere å vite hvordan jeg lå an da, men sånn er dessverre ikke min kropp. Kan virke som jeg samler vann i kroppen på arbeidsdager, men i helgen når det blir mer ro slipper det taket. Og siden jeg jobber turnus har jeg jo litt tilfeldige fridager, derfor gjerne litt opp og ned i uka også. Sikkert flere ting som spiller inn også, for det kan hoppe litt opp og ned i løpet av uka om jeg har 5 dagvakter også. Tror forresten jeg er mer sensitiv for salt enn andre også, jeg kan fort gå opp et par kilo om jeg spiser mer salt enn vanlig.

Det har kommet en god del snø hos oss nå. Håper det får ligge til jul. 😊 Kjenner det er mye tyngre å gå til bussen på snøføre, så tror jeg må få kommet meg ut å gå litt de nærmeste dagene blir jo gratis ekstra trening. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro denne turnusjobbingen din har litt å si for vekta, snupsipups. Jeg husker ikke akkurat hvor jeg har lest det, men det sto det i alle fall noe om at søvn og døgnrytme påvirker mange ting når det kommer helsa vår, og det innebærer nok også vekt. Sikkert ikke usannsynlig at kroppen blir litt i ulage når man jobber på tidspunktet vi normalt sett skal sove, og så blir jo måltidsrytmen vår forstyrret også. Kroppen vår har en sterk innebygget klokke som følger dagslyset, så når man jobber i mot denne så skjer det ting i oss som kan være ganske skummelt. Det er ikke rart i det hele tatt hvis dette påvirker vekta, tenker jeg. Jeg har en kontorjobb fra 08.00-16.00, og har så rutinepreget døgn at man nesten kan stille klokka etter meg. Både måltider, arbeidstid, fritidsaktiviteter og søvn er til samme tid hver eneste dag hele året. Jeg vil tro det gjør noe for vekta også, i forhold til sånn som jeg observerer den gjennom uka. Det blir kanskje enklere med en stabil nedgang, fordi jeg i min A4-hverdag har muligheten til å være så stabil.

I dag er jeg altså helt hinsides støl. Fy søren, det er lenge siden det har vært så krise som nå. Selv ikke etter turen til Gaustatoppen var jeg like kjørt i beina som jeg er nå. Alt gjør vondt! Heldigvis har vi handicaptoalett på jobben, så jeg måtte ta ned de "armlenene" for å både komme meg opp og ned på toalettet i dag. Er jo så støl i armene også, så det gjør jo vondt å måtte bruke de for å komme meg opp/ned også, så jeg var nok sikkert litt av et syn der jeg sto med buksa på anklene og auet og akket meg. 😂 Alt jeg gjør må gjøres med stive bein, for ellers gjør det så sykt vondt. Prøv å ta på deg buksa med stive bein.... Herllighet, for et prosjekt. Var helt svetter etter å ha kledd på meg i morrest. Det er langt ned til sokkene når du ikke klarer bøye deg noe særlig. 😂 I morgen skal jeg gå en tur i håp om å få myknet litt opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turnus livet er neppe gunstig for noe som helst. Ganske unaturlig for kroppen med slike omveltninger. Men når jeg har valgt dette yrket har jeg ikke så mye valg, så da får jeg bare leve med det. 😊 

Håper stølheten har sluppet litt taket i dag, Littvrang. Ikke godt når det står på, men blir bedre og bedre for hver trening. 😉 Kom meg på tabata i går. Gikk fra jobb og dit, så fikk inn en del skritt også. Kan nå konstantere at kroppen er tilbake til normalen.😊 Nå står nattevakts helg for tur, håper den blir rolig og grei. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt 74,5 kg ned 1,1 kg (totalt 17,7 kg). Endelig litt skikkelig nedgang på vekta, har ikke blitt så mye de siste ukene. Men så har kanskje ikke innsatsen vært 100 % heller. Uken som kommer er full av utfordringer med både julelunsj, lysfrokost og tur på byen (med mat og drikke). Så denne uka blir det neppe den helt store nedgangen. Jeg skal selvfølgelig vise måtehold på alt, men slike anledninger kommer ikke så ofte, så jeg har lyst til å nyte det og kose meg litt ekstra også. Jeg har det ikke travelt som om målvekta nåes en uke senere er det helt Ok. 😊 Helt ærlig så er jeg vel litt redd for å nå mål fordi jeg aldri har greid å holde vekten over tid og ikke helt har kontroll på den biten. Så akkurat nå er det helt greit at det er et stykke igjen. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin nedgang snupsipups! Desember er en utfordrende måned, men det vil den jo være hvert år, så like greit å øve seg i år :) Klarer du å kose deg ekstra og nyte det akkurat når du har planlagt og ikke la det skli ut etterpå, så er du jo et godt steg på vei. Det er i alle fall litt av utfordringen for meg - enten spiser man med begge henda eller så sitter man der og småspiser på knekkebrødet sitt... Lykke til i alle fall, og tenk så fin du kommer til å føle deg med 17,7 kilo mindre inne i penklærne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overraskende -1,3 kg på meg denne uka! I følge morgenvekt er jeg nå 19,5 kilo lettere enn jeg var i sommer. Jeg har endelig beveget meg over på nytt titall, og det er altså så GØY! Herregud, jeg har svevd hele denne uka, det er så utrolig deilig! I går var jeg på juleavslutning med fylkesstyret mitt, og spiste helt fantastisk mat. Jeg bestemte meg på forhånd for at jeg skulle drikke vinen som ble servert til de tre rettene, og det var et festmåltid av de sjeldne. Jeg spiste og drakk og synes hver eneste munnfull var verdt det. Veldig ofte kan jeg sitte igjen med følelsen etter spesielle måltider at det ikke var verdt kaloriene, og at hvis jeg kunne valgt om igjen så ville jeg valgt å stå over og heller spise middag jeg selv har laget for å være på trygg grunn i forhold til matbudsjettet. Men ikke i går. Det var altså så fantastisk god mat, og jeg som egentlig ikke liker vin til mat, drakk opp alle tre glassene og ble overrasket over hvor godt det var sammen. Nå skal det sies at denne restauranten er spesielt kjent for sin gode mat og drikke, og i går klaffet det skikkelig for meg. Jeg merker jo at jeg holder litt mer på væske i dag enn jeg normalt pleier, men jeg vet at det skyldes den salte fisken jeg spiste, og de tre glassene med alkohol, så det er jeg helt komfortabel med. Det var verdt det! Veier 300g mer i dag enn i går, men er fortsatt nede på nytt titall, så jeg er fornøyd. Og væska slipper taket snart, så det er ikke krise. Jeg fikk en skikkelig boost av ukas resultater, både at det var såpass mye, og at jeg er på nytt titall, og det er godt. Det har føltes veldig seigt de siste ukene, så litt ny motivasjon nå til denne perioden som står foran meg før Hold vekten-kurset starter kom som bestilt! Resten av uka her er plankekjøring, det er ingen flere utskeielser i sikte, og i kveld blir det Zumba og Corebar med ei venninne. 💪💃

Snupsipups: Så deilig at det har løsnet litt for deg! Godt når vekta endelig slipper taket, og man får litt ordentlige resultater igjen. Selv om det er halvhjerta innsats innimellom så kunne det jo vært så mye verre. Litt kos er lov før jul, og så må vi være litt flinke også. Klapp på skuldra for at man ikke bare gir etter og stapper trynet hver gang muligheten byr seg. Jeg vet i alle fall med meg selv at det fort kan være sånn førjulstiden ser ut. Skjønner godt at du synes det er litt skummelt å nå mål. Det er sånn jeg tenker også. Det er derfor jeg har bestemt meg for å gå det hold vekten-kurset. Det er min back up, i tilfelle jeg selv ikke klarer det. Da har jeg noen som holder meg i ørene en stund til. Det hjelper. Og du har jo oss! Vi må fortsette å rapportere her inne selv når vi er i mål med vektnedgang, for målet med å holde vekten over tid er jo ikke oppnådd enda. Dette klarer vi sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nok et flott resultat, Littvrang og gratulerer med nytt titall. 🎉👍🏻💪🏻 Og ikke nok med det, du er jo på rett titall også. 😀 Er så glad på dine vegne. 😊 Ble også glad for å høre at du virkelig kosa deg og nyta mat og drikke på den restauranten. Har jo skrevet før at jeg ble litt bekymret for at du tenkte litt mye på kalorier når du var ute og at du kanskje ikke greide å kose deg av den grunn. Men heldigvis tok jeg feil. 😊 Spesielle stunder og måltider skal nytes, det er i hverdagen vi skal være flinke og vise måtehold.

Mine utskeielser denne uka starter i morgen, og så blir det tre dager på rad. Men som deg tenker jeg at jeg skal velge med omhu og kun spise det jeg virkelig synes det er verdt å bruke kalorier på. Heldigvis er jeg veldig glad i det som er sunt også. 😉 Tidligere denne uka har det stått fremme både sjokolade, boller, solskinnsboller, croissanter, kanelsnurrer, wienerbrød og annet godt på jobb, men det har jeg glatt holdt meg unna. Det kommer utvilsomt under kategorien «ikke verdt å bruke kalorier på». Jeg satt faktisk å hadde lyst på klementiner, men det var ikke satt frem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, snupsi! Jeg vet å kose meg med mat fortsatt altså, det er bare ikke alt jeg synes er verdt det. For hvis man virkelig skal slå på stortromma og nyte et større måltid så bør det være så godt at jeg er villig til å gå opp i vekt av det. Ikke for at man garantert går opp i vekt av god mat altså, men det er et greit utgangspunkt, i allefall.  Noen måltider er sånn at man er villig til å skeie ut for, og ganske mange er det ikke. Jeg ville f. eks aldri bestilt meg en meny på Burger King, for det er ikke verdt det. Jeg er ikke villig til å gå opp i vekt for det jeg anser som mat under midt på treet hva smak angår. Det er slett ikke sikkert at jeg hadde gått opp i vekt av det (det kommer jo an på resten av dagen), men jeg er ikke villig til å risikere det uansett. Bare som et eksempel, altså. Det som er kjipt er jo at noen ganger blir man "tvunget" til å spise en del mat som ikke er verdt det, fordi det ikke er noen andre alternativer. Det er gjerne de måltidene jeg har problemer med å kose meg med. Måltidet i går hadde jeg lett valgt igjen. Det gjelder å velge riktig, så man kan stå over det som ikke er verdt det, og nyte fullt ut det som faktisk er det. Kontrasten mellom hverdag og fest blir ekstra tydelig når hver dag ikke er en fest. Nå gleder jeg meg så vanvittig til julemiddagen, at du vil ikke tro det. Tidligere år har vi hatt sikkert 3-4 "testribber" innen midten av desember, men i år har jeg ikke smakt så mye som en bitteliten ribbebit. Jeg sparer det helt bevisst til julaften, og da skal jeg skikkelig kose meg. Spise langsomt, og nyte maten! Håper du finner gode alternativer som er "verdt det" de kommende tre dagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere flinke og fine folk!😍 Er innom her, men ikke så aktiv på slankefronten for tiden.. (Ukene går!) Jeg har faktisk ikke registrert eller gjort noe særlig aktivt med tanke på mat og vekt på lange tider. Men har ikke gått opp, heller litt ned. Er på ca 76 kg nå og tenker å holde det ca sånn over jula. Jeg har gått på alt for mange kurs tidligere der jeg har vært "klassens flinkeste".... Og rett opp + endel mer etterpå. Denne gangen tar jeg det veldig piano... Vi er alle forskjellige, men jeg begynner nå å kjenne meg selv..😂

Ønsker dere alle en fin førjulstid! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...