Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Koselig å lese om dere🌺

Jeg veide 70,7 på mandag som betydde 1,2 + men det er greit i denne tiden synes jeg. Er fortsatt like flink å gå tur men spiser litt godteri nå i desember. Det har også vært endel bursdager og da er det lov å kose seg. 🎉

Nå har jeg sagt til sjefen min at jeg kan ha gutten til maks 4/2 pga noe privat så blir det spennende å se om de klarer og få ordnet et fosterhjem innen den tid. Jeg vet de har kommet i kontakt med er som kan være interessant.

Så har jeg sagt til gubben at jeg ikke er interessert i å bo noe lenger med han enn nødvendig så når gutten flytter så tar det ikke lang tid før jeg flytter...må jo selvfølgelig «rydde og vaske ut» gutten.

På nyåret skal det komme megler og ev. takstmann så får vi kanskje lagt ut huset for salg i februar. Håper dette går fort og at ting løser seg. 

Sønnen flytta ut på mandag og han er storfornøyd med det og trives kjempegodt og er heldig og har gåavstand til den ene jobben sin. Han har fått julegaven og bursdagsgaven sin allerede som var kjelesett, stekepanne og penger. Så skal han få grytekjele med lokk og penger i innflyttingsgave. Er så glad for at han trives og tar dette som han gjør det gjør det mye enklere for meg også. 

Vi håper han ikke skal jobbe på julaften så han kommer hjem til oss for da blir det den siste jula vi feirer sammen som familie. Blir rart dette her men det er så riktig for meg og jeg har det godt og vet jeg får det superbra i fremtiden også. 

Nå mangler det bare at jeg skal søke om et års permisjon til fra sykehjemmet og hvis jeg ikke får det så sier jeg opp jobben så har jeg bestemt meg for å flytte til Nannestad. Skal søke på jobb i området deromkring som helsefagarbeider, så får jeg se hva som dukker opp. 

Målet mitt på 67 kg er der fortsatt pga da er jeg normalvektig i følge BMI og det tar jeg når alt har roet seg i mars-april tenker jeg. Greit og prøve å få det til innen sommeren. Så føler jeg at så lenge jeg holder meg innenfor 72 kg er jeg fornøyd.

Denne helgen er jeg hos en gammel kollega og vi kosa oss med 2 glass hvitvin, potetgull, smash og sjokolade etter 2 hamburgere i går.😁 Og skal vel gjøre det samme ikveld etter vi har spist Kyllingklubber og loff.

Sånn da har jeg skrevet dagbok siden det er så lenge siden jeg har skrevet noe her inne🤣😂😘

Hvis jeg ikke skriver noe mer så får alle sammen ha en god jul🎄og håper alle får den feiringen dere ønsker dere🎅🏽🌟🤶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og god mandag, dere!

Fint med en oppdatering fra deg, Goggeline. Håper du får en fin julefeiring, tross alt. Det er jo godt å vite at det om ikke så alt for lenge kommer en helt ny hverdag med både ny jobb og nytt bosted, og at du kan begynne å fokusere på deg selv fullt ut.

Siste uka før jul er offisielt i gang. Jeg vurderer å skippe bonusveiing hos kurslederen til fordel for en Zumbatime jeg ikke har fått vært med på noen mandager siden sommeren fordi den har kræsjet med kurset. Det er den siste før jul, så jeg tror kanskje at den vinner, altså. Ikke så mye endring å spore på vekta i morrest, men jeg har spist litt lite i uka som har vært, så det er nok derfor. Har begynt på vitamintilskudd som jeg blir skikkelig uvel av, det virker nesten som at jeg ikke tåler den? Veldig merkelig, for jeg har aldri reagert sånn på tilskudd tidligere. Det tok noen dager å skjønne hvor den voldsomme kvalmen kom fra, men i dag begynte jeg å se et mønster i når den dukker opp, og det har helt systematisk vært etter at jeg har tatt tabletten. Det har i alle fall satt en brems for matlysten, og jeg har kommet skjevt ut fra starten av. Sånn som i dag: Holdt på å spy bare av tanken på frokost. Var så kvalm! Spiste 3 skjeer av havregrøten min og kastet resten. Har lagt inn maten for resten av dagen for å forsøke rette opp i regnskapet, men selv med både makrell i tomat og smør på knekkebrødene til lunsj og kveldsmat ligger jeg fortsatt 300 kcal under etter at alt er spist i kveld. Til mellommåltid har jeg regnet to knekkebrød med julesylte også, så det står liksom ikke på tilgangen på fett og kalorier her! 😂 Skal kjøpe et annet merke multivitaminer og se om det fungerer bedre. Kjennes jo ut som jeg brygger på omgangssyken de første 3 timene etter at jeg har tatt de. Sånn skal det ikke være. (Og nei, jeg er definitivt IKKE gravid. 😂) Synes det er skikkelig frustrerende at vekten stopper helt opp hvis jeg spiser for lite også. Alt rundt 1400 kcal = bom stopp. Da skjer det ikke så mye som et gram endring. Det er tydelig at forbrenningen har hatt bedre tider. Den blir jo litt ødelagt av at man i en så lang periode lever på kaloriunderskudd, så det skal bli veldig spennende å se hvordan det går i opptrappingen av kalorier på hold vekten.


Ha en god førjulsuke da, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg Goggeline, og godt å høre at det står bra til. 😊

Så kjedelig med de vitaminpillene Littvrang, håper du finner noen som du tåler bedre. Jeg har vært veldig fornøyd med de fra Solaray kjøpt på helsekost. 😊 Håper du får i deg litt mer mat denne uken, så resultatet blir som du ønsker deg. 😊 Husker jeg forsøkte å slanke meg ved å spise 1000 kcal dagen for mange år siden. Det skjedde absolutt ingenting på vekten hos meg da heller. Ganske merkelig fenomen, men det er vel en form for forsvarsmekanisme som kroppen har for å overleve i trange tider. 

Kjenner jeg er veldig spent på hvordan kroppen reagerer på mer mat jeg også, og på hvor mye jeg kan spise for å holde balansen. Blir nok litt prøving og feiling før en finner fasiten.

Denne uken gikk bedre enn forventet hos meg. De tre anledningene for utskeielser ble til fire, (julelunsj, lysfrokost, ut på byen med mat og drikke + selskap med mat og drikke hjemme hos oss), men vekta gikk allikevel fint ned til 73,7 kg i dag. Dvs ned 800 g. Totalt ned 18,5 kg. 😊 Bare en uke til med innsats nå før jeg bevilger meg en velfortjent juleferie. Har ingen planer om å ta helt av i julen heller, men å spise med måte og satse på stabil vekt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flinke folk!😍

Snupsipups, er målet ditt 70 kg? Da ser det jammen ut som du nærmer deg!!! 👍 😁 Jeg har gått ned 4 kg i høst/vinter. Jeg har som mål å gå ned ytterlige 5-7 fram mot våren. Selv om det straks er juleferie tenker jeg at jeg ikke skal miste fokus. Men kose meg med måte.😃

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet mitt er 70 kg ja, og heldigvis ikke så langt igjen nå. Husker veien føltes uendelig lang da jeg akkurat hadde startet, men jammen har det ikke gått rette veien, sakte men sikkert. Får høre det daglig nå at jeg har blitt så slank og ser så bra ut. Og mange vil vite «hemmeligheten». Men det er jo ingen hemmelighet. Det er den enkleste kur i verden: spis mindre, tren mer. Punktum. Men hvordan jeg har klart det? Jeg greide å motivere meg nok. Hvor jeg fant motivasjonen er jeg jammen ikke sikker på selv. Har prøvd å gå ned i vekt mange ganger. Noen ganger går det og andre ikke. Skulle svært gjerne ha visst selv hva som var utslagsgivende. For jeg har hatt et like sterkt ønske om å gå ned i vekt og vært like oppgitt og fortvilt over egen overvekt de gangene det ikke har gått. 

3,7 kg igjen nå, så skal jeg begynne på den enda vanskeligere oppgaven det er å holde vekten. Har lurt en del på hvordan jeg skal legge opp måltidene når jeg skal spise mer. Nå spiser jeg meg passe mett og er stort sett veldig fornøyd med den matmengden jeg spiser. Derfor kan det bli litt vanskelig å spise mer. Jeg har jo holdt meg til denne mengden mat i mange måneder nå, og synes det har blitt så godt innarbeida. Tror det kan bli like vanskelig dette som når man starter på en ny slanke kur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul til alle her inne. 🎄 Nå har jeg spist meg igjennom flere dager, og magen har vært konstant mett. Tror det kan bli vanskelig å snu denne trenden. 😱 Planen var at vekta skulle ligge stabilt igjennom julen, men den planen tror jeg allerede er tapt. Jeg har nok ikke hatt den kontrollen over inntaket som jeg hadde håpet på. Det har blitt alt for mye dessert og godteri, min største svakhet. Så da blir plan B å komme seg tilbake til normalen tvert jula er over. Det SKAL jeg klare. Målstreken ligger nå litt lenger frem enn planlagt, men ikke verre enn at jeg burde nå den i løpet av februar.

Vekten julaften viste forresten 73,0 kg, synd den vekten holdt seg så kortvarig. 🙈😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God jul, alle sammen! Håper dere har hatt en fin juleuke, med hyggelig selskap og god mat. Jeg fikk en gang en fin påminnelse om denne tiden som jeg synes passer veldig godt å dele med dere: Det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du blir tykk av, det er det du spiser mellom nyttår og jul! En fin påminnelse om at det denne ene uken i året er lov til å skeie litt ekstra ut, og så kan vi være flinke resten av året. ;) Jeg har spist det jeg på forhånd hadde planlagt, og bestemt meg for, å spise, og så har jeg spist litt uplanlagt (men i kontrollerte former) utenom det også. Jeg blir ganske fort lei av julemat, så de dagene det ikke har vært noe "program" så har jeg laget hverdagsmat som vi er litt ekstra glad i. I tillegg har jeg passet på å få trent litt nesten hver dag, både for å få lufta hodet litt (jeg synes det er godt å komme seg litt ut når hele familien tråkker hjemme dagesvis i strekk sammen 😂), men også selvfølgelig for å kunne tåle dagene med fetere mat litt bedre. Det ser ut til å ha gått helt etter planen, for så langt er jeg på -300g i juleuka. Nå skal det sies at det har stått omtrent bom stille siden uka før jul, men det er nesten mer enn jeg turte håpe på for disse dagene/ukene her. Merker godt at jeg har spist litt mer sukker enn jeg pleier, for jeg kjenner at jeg lett blir fysen i mellom måltidene. Det har jeg ikke kjent på siden i sommer, tror jeg. Det skal jammen ikke mye til før søtsuget dukker opp igjen, altså. Jeg tror jeg kan telle på en hånd hvor mye sukkerholdig godis og julebakst jeg har spist i jula, men det er tydeligvis mer enn nok for å skru på søtsuget igjen. Jeg spiste til og med en ProPud sjokoladepudding i bursdagen til min søster på onsdag, istedenfor ostekake og alskens kaloririke og sukkerstappa greier! Den er ikke helt sukkerfri den heller, men det er i allefall ikke tilsatt sukker. Kan bare ikke fortsette å mate det monsteret der, så etter nyttårsaften går jeg tilbake til min sukkerfrie hverdag med en og annen lørdagsTroika. Det føles faktisk best, for jeg synes det er slitsomt å være fysen på sukker så ofte. Sukker er mitt kryptonitt, altså. Jeg er sjelden så svak som når noe søtt står fremme. Har ikke planer om noen utskeielser i helgen, men på nyttårsaften skal jeg servere en kake som jeg gjerne vil ha litt av, og så er jeg ferdig for denne gang. ;)

 

Ønsker dere en fin nyttårshelg, og håper at dere alle har fine dager sammen med de dere er mest glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen. 😊 Ja, da var en trivelig jul over og hverdagen er tilbake for fullt. Egentlig ganske godt også. Jeg hadde jo så store planer før jul om å kose meg med god mat og heller begrense søtinntaket. Joda, det med maten gikk da helt etter planen det. Men ikke det med søtinntaket. Spiste med begge hender der, og spiste til jeg ble kvalm hver kveld, æsj. Vet ikke om jeg egentlig synes det var godt en gang, men det var noe tvangspreget over det hele, greide liksom ikke å stoppe. Så enda en gang er det bare å innse at jeg ikke kan ha et normalt forhold til sukker. Det blir vel litt som alkoholikere og vin, de greier ikke bare ta et glass de heller.

Heldigvis er noe annerledes i år enn tidligere. 1.januar snudde jeg, og det ble full sukkerstopp. Og merkelig nok har jeg ikke hatt det minste lyst på heller. Det var bare en enorm lettelse å spise normalt igjen, og kunne legge seg uten kvalme og magesmerter. Nå på tredje dagen er søtsuget fremdeles fraværende, det gir håp om at jeg skal komme meg greit inn på rett vei igjen. 😊

Angående vekten så venter jeg med veiing til mandag. Nå er kroppen fremdeles full av salt, sukker og vann og gir nok ikke et helt riktig bilde av realitetene. Men på mandag får vi se hvor stor «skaden» har blitt. Uansett er vekten mye lavere enn på samme tid i fjor, og målet slett ikke langt unna. Og egentlig er det ikke bare ille at jeg må bruke noen uker ekstra for å nå målet, da har jeg litt mere tid før jeg må begynne på den «skumle» hold vekten fasen. 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var den første uka etter jul unnagjort, og de gode mat rutinene har kommet på plass igjen. Vekten viste 74,3 kg i dag, 1,3 kg mer enn julaften, det er helt til å leve med. 😊 4,3 kg til mål nå. Merkelig nære egentlig. Denne veien har vært så lang at det er helt surrealistisk at det er så lite igjen. 😊 

Uka som gikk ble det to joggeturer (den første 1.januar!), en tabata time og to gåturer. Absolutt godkjent. Har holdt meg unna sukker siden 1.januar, og forsøkt å komme meg ned på 1600 kcal igjen. Har nok blitt litt over noen dager, men jeg er på rett vei. Det gikk egentlig mye lettere enn jeg hadde sett for meg. Trodde jeg skulle bli super sulten og få noe vanvittig til søtsug, men neida kroppen virker tvert imot svært tilfreds med å være tilbake til bedre og sunnere rutiner. Så da er det bare å fortsette det gode arbeidet i ukene fremover. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føles som den første skikkelige uka etter jul, selv om mesteparten av forrige uke var vanlige dager. Det har kanskje noe med at det er første fulle arbeidsuke, eller noe? Skulle ønske alle mandager kom på en onsdag, sånn som i forrige uke. 🤣

Det ble en aktiv uke for min del, og hele 2,7 mil ble tilbakelagt i skog og mark. Denne uka er treningssenteret tilbake i gjenge igjen også, så nå kan jeg forhåpentligvis få dratt på de timene jeg vil igjen. De ble satt opp gjennom jula også, så jeg booket jo time, optimist som jeg er, kun for å bli skuffet over at de selvfølgelig ble kansellert på grunn av ferie. Men nå er de instruktørene jeg liker best tilbake, så da blir det både Zumba, mini bands og styrke på meg. 💪 Kjenner på et overskudd i forhold til treningen for tiden, men mistenker at det er en eller annen form for prokrastinering. Det er travle tider med årsmøter og årsoppgjør og jeg vet ikke hva, men jeg velger stadig turer og trening... Jaja, det kunne vært verre, jeg kunne trøstespist istedenfor! ;) Ellers ikke noen voldsomme endringer på vekta denne uka. Kun 400g ned, og totalen ligger nå på 21 kg. Det går langsomt og seigt, og jeg snakket med kurslederen om å forsøke 1400 kcal denne uka for å se om kroppen responderer litt mer på det. Hun mener at det ikke handler om kaloriene, men sammensettingen av det jeg spiser (maten de siste ukene har jo naturlig nok vært både fetere og med mer sukker enn vanlig), så nå tester vi litt for å se hva som skjer. Det er jo naturlig at en mindre kropp krever færre kalorier for å opprettholde den daglige driften, så kanskje er det lurt å gå ned litt for å få et litt større underskudd enn jeg har pr. nå. Det er uansett bare 2 uker til Hold vekten-kurset starter, så det hadde vært digg om jeg klarte kvitte meg med hvert fall 1 1/2 kg frem til da...Det er 3 kilo igjen til mål, og det er jo egentlig ikkenoe. Bare pirk, rett og slett. Men dess mer jeg greier gjøre nå dess mindre er det å ta tak i senere! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så rart at det går litt saktere med vektnedgangen nå enn tidligere, du har jo gått ned kjempe mye. 😊 Og hver eneste bevegelse du gjør krever jo mindre energi enn tidligere. Jeg kjenner det innmari godt.  Trapper, gå tur, jobb - alt er lettere. Eneste bakdelen er som du sier, du brenner færre kalorier. 

3 kg til mål, ja der var jeg også på julaften. Men noen behersket julen bedre enn andre. 🙈😉 Men uansett, med det tempoet du har hatt hele veien hadde du nok kommet i mål en god stund før meg uansett hvordan julen gikk. Men jeg kommer joggende etter i mitt eget luffende tempo. 😉😂

Tenker du å «flytte inn» på hold vekten forumet når målet er nådd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år!! Snupsipups og Littvrang, jeg synes dere er flinke og jeg har troen på dere!!😃👍 Her er vel ikke vekta noe å rope Hurra for etter julens utskeielser.. Men nå tar jeg grep igjen! 😁👍 Jeg følger med her inne, selv om jeg ikke er så veldig aktiv. Tar dette litt i mitt eget tempo, men nå trenger jeg snart å se litt nye resultater på vekta..

Ha en fin dag videre dere! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, snupsipups skrev:

Ikke så rart at det går litt saktere med vektnedgangen nå enn tidligere, du har jo gått ned kjempe mye. 😊 Og hver eneste bevegelse du gjør krever jo mindre energi enn tidligere. Jeg kjenner det innmari godt.  Trapper, gå tur, jobb - alt er lettere. Eneste bakdelen er som du sier, du brenner færre kalorier. 

3 kg til mål, ja der var jeg også på julaften. Men noen behersket julen bedre enn andre. 🙈😉 Men uansett, med det tempoet du har hatt hele veien hadde du nok kommet i mål en god stund før meg uansett hvordan julen gikk. Men jeg kommer joggende etter i mitt eget luffende tempo. 😉😂

Tenker du å «flytte inn» på hold vekten forumet når målet er nådd?

Ja, det er jo sånn at man ikke kan forvente det samme resultatet uke etter uke, for prosentvis i forhold til kroppsvekten min så er jo 1 kilo mer nå enn det var for 20+ kilo siden. Allikevel har det vært en ganske markant bråstopp og endring i den ukentlige nedgangen, og ikke en gradvis endring som man kanskje tenker er mer naturlig etterhvert som man blir lettere. Det er derfor jeg mistenker enten platå eller at energibehovet bare har endret seg. Vi får se hva denne uken gjør med vekta, uansett så lever jo jeg veldig godt på 1400kcal så det er absolutt ingen sulte-uke, så jeg tåler fint en sånn testuke. Funker det ikke så skrur jeg opp til 1600 igjen, for nå skal jeg jo uansett veldig snart øke mengden.  

Tror ikke jeg flytter meg til Hold vekten, det er jo liksom her dere jeg kjenner er. Kanskje jeg oppretter en ny dagbok i HV, men jeg vil jo gjerne fortsette å holde kontakten med dere da... Hva tenker du?

 

Godt nyttår, Milda og Swissie! Nytt år og nye muligheter, det er bare å brette opp ermene og sette igang etter en deilig jul. 😁💪🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det hjelper med 1400 kcal Littvrang, og at det ikke er et platå som har meldt sin ankomst. De fleste får jo det en eller flere ganger i løpet av veien ned. Men du har jo sluppet unna så langt. Uansett håper jeg det blir kortvarig.

Jeg fortsetter gjerne her inne jeg, vil iallefall fortsatt ha selskap av dere her i denne tråden. Og på hold vekten er det ofte litt lite aktivitet har jeg sett.

Håper føring av dagbok gir resultater Swissie, og at både du og Milda snart får resultatene dere ønsker dere. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste et innlegg i går om lett produkter, ganske interessant. https://evolution.evofitness.no/2017/9/15/er-lettprodukter-bare-lureri/ 

Jeg spiser uansett sjelden lettprodukter, synes rett og slett ikke det er noe godt. Derfor var det litt godt å høre at de sjelden er sunnere, så slipper jeg å ha dårlig samvittighet for det. 😁

Denne uka har jeg vært sulten om kveldene og kjent litt på søtsug. Har greid å stå imot så langt. Forventet jo at det måtte komme etter julen, men syns jeg slapp veldig billig unna forrige uke. 

Nå står arbeidshelg for døren, så da blir det forhåpentligvis litt lettere å motstå fristelser nå i helgen. Kjøper alltid smågodt til ungene, og det er litt verre å la det være når det står fremme på bordet. Men denne helgen er jeg borte når smågodtet blir satt fram. 😊

Riktig god helg til alle som titter innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere alle. Hvordan går det? 😊 Jeg har bestemt meg for å komme meg "opp på hesten igjen". Føler meg i grunn ganske optimistisk, høsten og julas utskeielser ligger bak meg. Det er bare å se framover!! 👍 Dagene er ganske hektiske, men har gjort en liten avtale med meg selv om å legge inn 30 minutters trim hver dag. Det gir både energi og overskudd. Jeg trenger å sette meg nye mål for veien videre... 

Ønsker dere en fin dag videre, jeg ønsker å bli mer aktiv i denne fine tråden, så håper jeg vi høres! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og god ny uke! Det humper og går med vekta her. Ser ut som det hjalp litt å gå ned til 1400 kcal, i allefall de dagene jeg ikke trener. Ble -1,1 kilo i løpet av "testuka", og det ligner jo litt mer på det jeg er vant til. Nå er det under 1 uke til oppstart av Hold vekten-kurs, så jeg kniper fortsatt inn der jeg kan og håper at vekta viser minst mulig på første veiedag i det nye kurset. ;)  Ellers har jeg plutselig fått skikkelig mange tilbakemeldinger fra folk rundt meg på at jeg nesten ikke er til å kjenne igjen, så jeg tror kanskje jeg har gått en del inn selv om vekta har vært ganske stabil? I følge min mor er det stor synlig forskjell bare fra jula og frem til nå, og hun trodde meg nesten ikke da jeg sa at det kun er ett par skarve kilo som skiller. Ei jeg kjenner fra fritidsaktiviteten til mine barn kom bort til meg på dugnad i helgen og spurte (med glimt i øyet) om det er sånn at jeg ikke får mat hjemme. 😂

Om under en time har jeg time hos legen. Gruer meg litt til det, for jeg har endelig fått ut fingeren og skal be om henvisning til bukplastikk. Jeg har enormt mye strekkmerker etter mine tre svangerskap, og mageskinnet bare henger og dingler og trekker seg absolutt ikke sammen etterhvert som jeg blir mindre. Jeg ville egentlig gjøre det sist jeg gikk ned mye og, men så fikk jeg ikke rota meg til det. Jeg feiga sikkert ut. Men nå har jeg i alle fall bestemt meg for å gjøre det, og jeg tror at det vil være enda en bidragsyter til at jeg skal klare å holde vekten. Når jeg ser på kroppen i speilet så er det magen som gjør at jeg føler meg ugrei og ikke liker det jeg ser. Får jeg fikset det og får en normal mage med stram hud så vil det gjøre noe med hele figuren og alt. Da er det nok lettere å ønske å holde den smal også. Men først må jeg altså inn til vurdering hos fastlegen for å se om jeg oppfyller kriteriene for henvisning. Dersom jeg gjør det så må jeg vente på time hos kirurg og ny vurdering, og så blir det forhåpentigvis en operasjon om ikke så alt for lenge etter det. Jeg tror jeg fyller kriteriene. Håper det. Gruer meg til å finne det ut. Må rulle ut hele mageskinnet og så må det måles og greier. Grøss. Det er den styggeste og fæleste delen av kroppen min, så det er ekkelt å skulle vise den frem. 😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smør godt på når du er til fastlegen, og legg ut om hvor mye denne magen plager deg. Eks takler ikke å vise meg i bikini, går med vide klær for å skjule magen,  den hemmer meg i enkelte aktiviteter, den er en stor psykisk belastning osv. Det øker sjansen. 

Har forresten vært med på slike operasjoner. Ble litt overrasket over hvordan det ble utført. Trodde før det bare var å skjære bort den overflødige huden og sy sammen. Men neida. De løsner huden fra underliggende vev på hele magen, skjærer bort det overflødige, lager hull til navlen og syr så sammen. Dvs du får ei sårflate som dekker hele magen din. Regner med det må være rimelig vondt i dagene etterpå.

Tenk bare en uke til hold vekten, Littvrang. Starter du stabiliserings prosessen med en gang, eller tenker du deg litt mer ned først?

Hos meg går det litt tregt. Ned 200 g forrige uke, ikke akkurat drømmen når jeg fortsatt har julekilo som sitter igjen. Men tror det skyldes litt væske opphopning. Jeg jobbet 6 dager forrige uke inkludert helg, og da bruker vekta gjerne å gå litt opp. Burde jo da ha de største muligheter til å gjøre det bedre denne uken, men så langt denne uka har inntaket ligget for høyt med tanke på nedgang. Har blant annet vært ute på resturant med mat og vin. Så skal jeg få utrettet noe denne uka må jeg legge meg på den smale sti resten av uka... Litt blandet motivasjon kjenner jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere? Jeg må ærlig innrømme at jeg sliter litt med motivasjonen for tiden. Noen dager går fint og helt etter boka, mens andre dager er det rett og slett for vanskelig å motstå fristelser. Dessverre har det blitt litt for mange slike dager den siste tiden. Tror noe av «problemet» ligger i at jeg begynner å bli rimelig fornøyd med kroppen slik den er nå. Jeg føler meg slank, begynner å få definerte muskler og kan kjøpe klær i medium som sitter pent. Den fysiske formen er også utrolig mye bedre. Så de fleste årsakene til at jeg ønsket å gå ned i vekt er nå eliminert. Så hvorfor bør jeg da fortsette? Eneste årsaken jeg kommer på er at jeg ønsker å nå «normalvekt» før jeg gir meg. Vet at den BMIen er at dårlig mål som ikke passer alle. Men den brukes i helsevesenet og jeg vil ikke settes i båsen som overvektig hvis jeg kommer for å få hjelp til noe. En årsak til er jo det med å nå målet før man gir seg. Jeg satte meg et mål på 70 kg, og det føles jo ikke helt greit å stoppe nå før målet er nådd. Da blir det liksom enda en gang jeg ikke greide det og ga opp rett før målstreken. Så her må jeg nok ned i kjellern å lete og se om jeg kan spore opp siste rest av viljestyrke så jeg kan holde helt inn til mål. Hadde vært veldig fint å få følge av flere av dere på veien, litt stille her inne for tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var litt ensomt her inne nå, håper allikevel det går rette veien med dere alle og at dere titter innom her snart. 😊

Dagens vekt hos meg var 73,5 kg. Litt mer ned enn jeg hadde fortjent tror jeg, for innsatsen har ikke vært noe å skryte av. Er nok væske opphopninga etter arbeidshelga som har forsvunnet.

Denne uka er målet å finne tilbake fokus. Tenkte å skrive fult fokus, men med både nattevakter, bursdagsfeiring og kveldsmøte med middag på restaurant, kan jeg nok ikke forvente noen super uke. Får bare satse på å ha hodet med meg.

Har kanskje skrevet lite om hvordan jeg trener for tiden. Men det er kanskje for at det går veldig bra? Ikke noe å klage på liksom. 😂🙈 Uka som gikk ble det to timer tabata, en joggetur og en skitur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med motivasjonen for tiden, så ikke så lett å skrive innlegg her da. Men er her og leser stadig vekk!

Ser ut til du mer eller mindre er kommet i "hold vekten" fasen da snupsipups. Ja, du kunne alltids tatt av 3,5 kilo til, men det viktigste er jo at du stabiliserer der du er nå og ikke går opp igjen! Og da er det jo som du skriver - ha hodet med deg til tross for utsatte situasjoner. Altså, ikke slanke seg i bursdag men ikke spise opp hele kakebordet heller om du skjønner :D For det er jo der vi har vært så mange av oss - det er alt eller ingenting. Enten er man "en på slankekur" eller "en som spiser alt". Ikke så lett da å skulle være en som spiser litt av alt med kan begrense seg. Noen ganger funker det jo bra å planlegge grad av utskeielse også - type ja, jeg kan ta et glass vin, men dropper dessert.

Flott innsats på treningsfronten da. Jeg har jo stor tro på trening for å forme kroppen - man blir mindre og fastere i fisken selv i perioder man ikke mister kilo. Lykke til denne uken også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Beklager at det har vært så stille fra meg. Det rusler og går sin vante gang her, og jeg har en helt ekstremt hektisk periode både på jobb og fritid, for tiden. Vekta går laaaaangsomt, og det er selvfølgelig litt irriterende, selv om det viktigste er at den går rett vei. Skulle hatt første kurskveld i går, men kurslederen måtte utsette til neste mandag. Jeg er i dialog med Aleris i Trondheim om bukplastikk nå, og sendte dem bilder av skjønnheten både forfra og fra siden i går. Så får vi se hva kirurgen sier. Fytti rakern så lite gøy det var å avbilde den fæle magen, og jeg lukket øynene før jeg trykket på send. Huff og huff.  Skal det gå via offentlig helsevesen er det 68 uker ventetid her nede, men Aleris har offentlig avtale og mye kortere ventetid, så da er det bare å krysse fingrene. I forhold til Hold vekten, Snupsipups, så tror jeg nok at jeg skal forsøke lirke det ned litt til før jeg stopper og stabiliserer. Det er egentlig først og fremst i tilfelle det blir operasjon, og jeg ønsker å ha lavest mulig BMI til den tid. Som du sier så er det i slike sammenhenger man bruker BMI til noe, selv om det er en dustete måte å måle kropp på utover det. Legen min målte magen og sa med sikerhet i stemmen at "dette oppfyller kriteriene for å få det dekket", så jeg håper inderlig det går gjennom. Det er nervepirrende å vente på svar sånn som dette. Håper de er fornøyd med å vurdere det på bilder, ellers blir det langt for å reise for en kosultasjon... Men jeg gjør det jeg altså. Må jeg så må jeg. Operasjonen blir jo uansett der, hvis det blir noe av. Sier de nei så får jeg bare vente på det offentlige.

I går klippet jeg forresten av meg halvparten av hårmanken, på impuls. Ny kropp, nytt hår, eller noe... 😂 Ekstra hyggelig at frisøren spurte om datteren min var søsteren min, så den lever jeg lenge på. 😁 Utrolig hvor mye yngre og freshere man ser ut (og føler seg) etterhvert som vekta blir mer i det normale sjiktet.
 

Oi, nå må jeg løpe igjen. Skal prøve stikke innom senere i uka og svare på innleggene deres (og ikke bare skravle om meg selv)!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig det ordner seg med den bukplastikken, Littvrang. Men det høres jo veldig lovende ut at legen var så sikker. Og så hadde det jo vært ekstra gøy om du kom til Trondheim da. 😊 Har ei venninne som fikk gjort det på Aleris, hun ble fornøyd med resultatet. 

Gratulerer med ny sveis, også. Deilig med litt forandring og oppfreshing. 😊 Moro at frisøren trodde datteren var søstera di. 😀

Jeg har nok definitivt vært i alt eller ingenting kategorien, Fuglesang. Men det må jeg bare lære meg å slutte med. Er så fornøyd med kroppen sånn som den er nå. Det fungerer så godt på trening og jeg føler meg fin i nye klær. Sånn vil jeg det skal fortsette.  Så det blir nok som du sier at man må velge bort noe. Og da velger jeg glatt vinen foran desserten altså. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Jeg må innrømme at jeg også sliter med motivasjonen Fuglesang.. Tenker og sier at nå skal jeg "opp på hesten igjen"... Men så klarer jeg det litt, men så sklir det ut igjen.. Ikke det at jeg skeier ut så veldig ofte.. Men spiser heller periodevis ujevn og lite, for deretter å spise store porsjoner og usunt.. Det er jo fint at jeg klarer å holde vekta så passe stabil, men jeg er overvektig og det er demotiverende å ikke gå ned uke etter uke..

Gratulerer med ny sveis og flotte resultat Littvrang! Selv om det i perioder går sakte, så går det rette veien! Du skal se det ordner seg med bukplastikken.  Snupsipups, vekta din er jo virkelig noe du kan være fornøyd med!! Tenk snart 70 kilo!! Men av erfaring så vet jeg at de siste kiloene kan sitte litt "hardt" og ta litt tid.

Jeg har vært ganske bastant på at jeg ikke skal gå på flere kurs... For min erfaring er at jeg er veldig flink i kursperioden og går ned, men etterpå er det rett opp igjen pluss litt til. Min erfaring er at jeg blir veldig trøtt og lei av å telle kalorier i uke etter uke...

Noen ord fra meg en vanlig onsdag i januar. Ha en fin dag videre! Koselig å holde kontakten med dere selv om det går litt opp og ned både med vekta og motivasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...