Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Flott nedgang Milda - da er du jo godt i gang igjen! Ta vare på den gode følelsen utover i uka.

Gratulerer med normalvekt til Snupsipups - det er skikkelig bra jobbet altså. Over 20 kilo er imponerende. Og siden du trener en del er det sikkert reelt enda mer - merker du at kroppen blir strammere? Sprekt å satse på halvmaraton da. Selv kan jeg ikke løpe, men har noen fjellturer jeg har lyst til å prøve meg på når isen blir borte - håper jeg merker godt da at formen er bedre.

Du imponerer stadig Littvrang, og det er jo akkurat dette det dreier seg om - å være i "risikosituasjoner" og ta gode nok valg til at det ikke medfører vektoppgang. Å gå ned i vekt eller holde vekten i perioder man har full kontroll på alt som serveres er vanskelig nok, men det er jo ikke sånn livet vil bli framover. Så ser ut til at du har de beste forutsetninger framover.

Joda, det ble bodypump på meg på lørdag. Og da jeg våknet i går morges var jeg ikke støl i verken fingrene, tærne eller ansiktet. Resten av kroppen derimot... Så selv om jeg syntes jeg la på veeeldig lite vekter så var det tydeligvis nok for å ruske litt i musklene. Nå gjelder det bare å følge opp med litt hyppigere styrketrening så ikke all stølheten er forgjeves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsipups: Herregud! Mega-high-five til deg, tenk; normalvektig! Det må være en helt utrolig deilig følelse. Ikke overvektig mer. Veldig bra jobbet, jeg håper du nyter følelsen og berømmer deg selv for innsatsen! 🥇 Det som står igjen nå er jo bare siste finpussen. Ja, og så skal man jo fortsette å stå i dette her en stund da. Men vet du, det kommer til å gå helt fint! Du har fått til dette her, så du kommer til å få til det også, det er jeg helt sikker på!

Milda: Du er i siget nå! Tenk at det er 8,5 cm mindre rundt deg, da! Det er faktisk ganske mye på bare to uker! Det er lurt å måle deg hver eneste uke, for noen uker blir man kanskje skuffet og demotivert av "dårlige" resultater på vekta, men jaggu kan man skrumpe inn allikevel. Du har jo fått maks bonus med både bra vekttap og bra tap på målebåndet denne uka da! Det blir jo lettere å stå i det når man får så fine resultater, synes du ikke? Jeg er i alle fall sånn skrudd sammen. 😁 Ellers får jeg bare si takk for hyggelig kompliment. Jeg jobber jo som kursleder som en del av mitt daglige virke, om enn med litt andre endringsprosesser enn akkurat vekt. Jeg må innrømme at jeg ikke har vært fremmed for tanken å jobbe som GR-kursleder oppgjennom årene, for jeg synes endringsprosesser er veldig spennende også når det kommer til livsstil, kosthold og trening. Vi får se hva tiden bringer. Kapasiteten er ikke der akkurat nå, men veldig hyggelig å høre altså!

Fuglesang: Hahaha, nå lo jeg så høyt at jeg måtte dele beskrivelsen din med en kollega som lurte på hvorfor jeg satt her og skrattet for meg selv. Snakk om å klare se det positive i det. Digg at du ikke var støl overalt da... 😂😂 Kjenner følelsen! Bodypump er virkelig en time for absolutt hele kroppen. Ja, muligens bortsett fra tær, fingre og ansikt, da. 😂 Er du flink til å gå regelmessig så skal du se at resultatene kommer raskt både i form av at det minsker på vekt og cm, men også i form av at du ikke blir så invalid støl. Jeg merket at stølheten ble mildere fra kanskje den tredje uka jeg trente det på rad. Hang in there!

-------

Jeg veide meg i dag allikevel, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for å vente til i morgen. Aner ikke hva som har skjedd her, men -1,2 kg siden forrige uke får man jo si seg fornøyd med! Måtte veie meg fem ganger før jeg trodde på vekta, jeg! Det har vært så sirup her så lenge nå at jeg holdt på å bli sprø! For de som har fulgt med veldig nøye på telleren i signaturen min så ser man at jeg nå har gått ned mer enn det som var målet i første omgang. Jeg er jo ikke helt i mål enda, jeg bare visste ikke helt nøyaktig hvor jeg ville da jeg lagde telleren, så jeg måtte sette noe. Jeg fortsetter litt til, og justerer fra uke til uke, tenker jeg. Neste mandag er det kurskveld nummer 2 på Hold vekten, så får vi se om jeg greier riste av meg en kilo til før den tid. Hadde vært bra. Det er nå 3 kilo til min BMI tilsier normalvektig, og jeg vil gjerne dit før jeg gir meg for denne gang. Denne uka har jeg fullt opp med årsmøter og styremøter, men har peilet meg ut ett par saltimer jeg vil dra på i mellom slagene. I morgen blir det bodypump, og jeg gleder meg faktisk til det nå. Sånn har det altså blitt, selv om jeg synes akkurat den timen var temmelig hat i begynnelsen. ;)


Håper dere får en strålende fin mandag, og en flott uke. Her er det rene påskeværet med sol og drypp fra taket. ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle dere! Dagene flyger her i gården. Jeg holder meg nøye til anbefalt kcal mengde og nå kjenner jeg at uvanen med å putte snacks og mat i munnen mellom måltidene er borte. Og når jeg er sulten så er det oftest når det har gått noen timer siden siste måltid så spiser jeg litt. Går mye i te og knekkebrød med magert pålegg kan man si..😋😂Jeg er streng, men det er rett og slett fordi jeg var så utrolig lei av å ikke se resultater over uker og måneder. 

Littvrang, du har hatt litt av en reise og snart normalvektig! Det må kjennes DEILIG!! 😁 Og Fuglesang. Så utrolig god du er som driver med body pump!!💪

Ønsker dere en fin dag videre!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var denne uka snart over også! Tiden flyr absolutt avgårde, ja! Så flott at du har fått bukt med småspisingen! Det er deilig når rutinene begynner å gå litt mer av seg selv, for da er det ikke fullt så krevende å være "flink". I den fasen du er i nå så er det viktig å gjøre som du gjør, nemlig å være streng. Det kommer en tid der du kan ha et litt mer avslappet forhold til det hele, men det er ikke enda. Du er på sporet av noe nå, og dette kommer til å gi deg de resultatene du ønsker! Koden er knekt, så nå gjelder det bare å stå i det. 😁💪

Jeg trente bodypump igjen på tirsdag, og er nesten litt skuffet over hvor lite støl jeg ble?? Vanligvis er den timen helt drepen for musklene på forside lår, men nå fantes jeg ikke støl der i det hele tatt. Det er alle knebøyene som gjør meg så støl, men jeg tror kanskje at jeg har klart å mobilisere de musklene jeg skulle denne gangen, og ikke bare la forside lår ta all belastningen. Det var blant annet noen sumo squats som virkelig rev tak i baksiden av lårene og rompa, så der kjente jeg at jeg var god og mør, men resten er skuffende lite støl, altså. Normalt sett pleier jeg jo bli nesten invalid. Stølheten pleier være min målestokk på om jeg har hatt en bra økt, så jeg blir jo veldig usikker når det er så lite som nå. Mannen min mener det er fordi musklene begynner bli trente, og vant med øvelsene, så selv om jeg legger på mer vekt på stanga så har jeg bedre teknikk og et sterkere utgangspunkt for timen. Håper det er forklaringen, selv om jeg synes det er rart om resultatene skal komme så raskt. Jeg har jo bare holdt på med bodypump på ukentlig nivå i kanskje en måned. Skal det være sånn som dette så kan jeg fint trene det to ganger pr. uke, for denne uka er det jo sånn at den fryktede dag to ikke engang var i nærheten av sånn som jeg tidligere har vært på dag én! Dag to de andre ukene har jo gjort meg helt ut av stand til å gå trapper eller reise meg uten assistanse. I går var det dag to, og jeg måtte ta en dyp sumo squat for å kjenne etter om jeg var støl. Det er jo veldig rart? På ukas pump doblet jeg til og med vekta på stanga, så jeg så for meg en langt mindre trivelig uke enn det har vært, for å si det sånn! Det er åpen helg på senteret mitt denne helgen, og det betyr at det er fritt frem for alle som vil prøve seg. Tenkte forsøke få med meg mannen på pump der i ettermiddag, for han pleier være så oppesen når jeg er på mitt støleste. Han trener styrke, men ikke på denne måten, så det hadde vært gøy å utsette han på det så jeg kan erte han litt også. 😂 Han er medlem på et annet senter enn meg, så han har bare vært tøff på avstand hittils. Nå er det på tide å utfordre han litt. 😈  Tror forøvrig denne uka er en av de mange i rekken der vekta står stille, men at det går veldig i rykk og napp er jo i grunnen noe jeg har blitt vant med, så jeg tar det ikke så tungt. Vi får se hva helgen utgjør. På mandag er det kurs igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow! Dere imponerer med bodypump damer!!💪👍 Så deilig at du ble lite støl Littvrang! Det kan vel være at du ikke er så støl fordi du har holdt på med dette en stund nå? 😊 Takk for oppmuntringen Littvrang, ja det lønner seg å være streng i denne fasen jeg er i nå. Men har lært at alt trenger ikke være perfekt, det blir for mye av det gode.. Sjekka BMI kalkulatoeren og i følge den må jeg ned på 69 tallet for å være normalvektig. Det stemmer nok fint. Så da har jeg ca sånn 5 kilo igjen.. Gruer meg litt til de siste kiloene for av erfaring kan de være litt harde å få av. Men jeg får ta en dag av gangen! 😊 

I dag skal jeg til frisøren, gleder meg! Prøver innimellom å unne meg hyggelige ting og opplevelser som ikke nødvendig omhandler mat. 😁

Ha en fortsatt fin dag dere! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som deg Littvrang, når jeg har trent styrke en stund blir jeg ikke lenger stiv på samme måte. Kjenner mer at jeg er sliten i aktuelle muskler og at jeg er stiv hvis jeg prøver å tøye. Har kjent mye på det siste, så i dag har jeg vært på en stretching time, er litt for dårlig på å tøye nok. Før stretchinga var jeg på en tredemølle time, må vel begynne å få i gang løpeformen også, om det skal bli noe løp på meg til høsten. Det var egentlig veldig Ok å være på en sånn time, så det skal jeg absolutt gjenta. Svetten silte, så jeg må jo ha jobba brukbart. 😊

Nå blir det snart arbeidshelg på meg. Jobber til og med mandag, og så blir det vinterferie resten av uka, det skal bli godt. 😊

Lurer forresten på en ting. Hvordan er det med dere og bukser? Jeg bruker ca størrelse 40 nå, i noen modeller 38. Det tilsvarer sånn omtrent medium og er jo en størrelse sånn midt i laget. Men dersom jeg skal ha bukser etter tommer må jeg minimum ha 31 tommer, kanskje 32. Skal man kjøpe damebukse fra for eksempel Levis er det de absolutt største størrelsene de har, og de har bukser helt ned i 24 tommer. Har sett det er litt sånn til andre merker også. Så da lurer jeg på; er det jeg som trenger unormalt store størrelser i «tomme bukser» eller er disse størrelsene bare for sylfider? Vet jeg har litt store lår, men trodde virkelig ikke det var fullt så ille nå lenger. Hva er deres erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God søndag!

Snupsipups, jeg har ikke kontroll på bukser og tommer. Men jeg er nokså sikker på at du ikke trenger unormalt store bukser i tommer når du ellers bruker str 40/38. Det sier vel litt om hva merkene produserer hvis tommene bare går opp til 32!! 

Jeg har ikke hatt verdens beste helg matmessig, hadde en sprekk i går.. Det var nybakte hveteboller i hus og jeg spiste 4 stk!!! Pluss litt sjokolade.. Etter å ha holdt meg strengt til kcal budsjett i straks 3 uker får jeg slappe av angående i går og fortsette med sunn og god mat i dag. Gjort er gjort og spist er spist. Det er ingen grunn å dvele med det. 

Ha en fin søndag videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Snupsipups!!! 🎉🥂 Det er så utrolig bra! Godt jobba! Jeg er glad for å høre at du får det til uten at du måtte gå ned til 1300kcal når du klarer deg så fint på 1600. For en drøm å være str 38/40 😍 Du fortjener en medalje! 🏅 

Jeg titter bare innom for å se hvordan det går med dere. Jeg står på stedet hvil vektmessig, men jeg har heller ikke gjort en innsats for å få vektnedgang. Jeg spiser fremdeles alt for store mengder godteri, og jeg vet at det er der jeg må starte.

Veldig fint å se at det er mulig å få til! Lykke til med resten og med å holde vekten! Heia heia! 😃👏👏👏👏👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag! Både vinterferie og veiedag her! 😊👍

Vekta viste minus 0,6 kg og målene 4,5 cm mindre. Nå har jeg så langt på 3 uker på "kurs" gått ned 2,6 kg og mistet 13 cm. Fornøyd med det. (Jeg går jo ikke på kurs da, men liker å si til mine nærmeste. He-he. 😂)

Hvordan går det med dere andre? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere - for flott gjeng standhaftige og flinke damer!

Og til deg Snupsipups, som jeg har fulgt i 7-8 år: Wow - jeg er megaimponert! Du — er helt rå 💃🙌 

Her har jeg ikke hatt motivasjon til å ta tak - har begynt igjen i dag, så håper jeg at dette er aller siste gang jeg starter! Har tenkt på om jeg skal melde meg på 10K under Oslo Maraton - så om jeg klarer det - så vet du hvem du har en avtale med Snupsipups :-)

Olga - skal vi ta oss selv i nakken, og bli ferdige med dette prosjektet? ;-)

Og til dere som jeg ikke kjenner - takk for motivasjon - er en fryd å lese om hvor flinke dere er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Bare innom som snarest for å se hvordan det går med dere! 😄 Spist er spist, Milda. Nå er det ny uke PG nye muligheter, så det nytter ikke dvele for mye ved det som skar seg. Du har jo gått ned selv om det sprakk litt, så helt halvgæli kan jo ikke uka ha vært! 😁 

 

snupsipups: Jeg bruker stort sett rundt størrelse 40 i bukser, og har litt av den samme erfaring som deg med tommene. Har kommet frem til at jeg står over hvis det er sånn at man må opp i det største dem har. Verken du eller jeg er der at vi er verken overvektige eller unormalt store lenger, og det er pokker ingen bukser som skal få oss til å føle det sånn heller. Jeg styrer unna alle merker som er unormalt små i størrelsen (for det er de som er små og ikke vi som er store!), for det får meg til å føle meg akkurat sånn som jeg følte meg i sommer og det synes jeg ikke er fortjent. 

Ellers ble det ingen pump på meg og mannen på fredag, for jeg hadde blingset og sett på feil fredag! De har det normalt sett på fredager, men akkurat denne her helgen var det jo åpent hus og da så programmet helt annerledes ut. Snakk om megaskuffelse da! Jeg rakk jo glede meg og alt. Men jeg fikk nå dratt en tur i dag istedenfor (uten mann), og det er så utrolig gøy fordi jeg virkelig kjenner endring fra uke til uke nå. Det er helt sant at det gir raske resultater hvis man går jevnlig på den timen. For noen uker siden klarte jeg ikke mer enn en halv pushup (veldig flink på vei ned, men hadde null sjans til å løfte meg opp igjen 😂), og i dag var jeg oppe i 12 gode pushups på rappen. Det er kanskje ikke all verdens, men jeg har vært helt ute av stand til å løfte min egen kropp med armene altså. Er så svak i armene at det nesten er flaut. Men nå får jeg det til! Og flere skal det bli. Sånt synes jeg er gøy, da. Jeg pleier egentlig ikke gå på mandager, men det var litt lurt fordi da fikk jeg en litt annen gjennomkjøring enn jeg pleier. Ett par andre øvelser jeg ikke gjør så mye, og det er jo fint. Ble overrasket over at jeg greide 3x 8 dips også, for det har jeg lite erfaring med fra før. Da trodde jeg seriøst at armene skulle falle av altså, og svetten rant i strie strømmer. Men utrolig god følelse å merke at musklene gjør en stadig bedre jobb, og at jeg får til flere repetisjoner for hver gang. Blir mye pump-snakk på meg for tiden, men jeg har fått helt dilla, og synes styrketrening fortjener litt fremsnakking her inne. 😂😜  Denne uka har jeg en del fri på ettermiddagene, så jeg har allerede booket zumba på onsdag og pump på torsdag. Satser på at jeg slipper like billig unna stølheten denne uka her om den forrige, og at jeg kan gjennomføre de øktene jeg har bestemt meg for. Har vært så travelt i det siste at det har vært vanskelig å prioritere den helt store innsatsen på treningsfronten, og da går det langsomt med vekta også. Det sies at trening er gram og mat er kilo, men uten nok trening så blir mat bare gram for min del altså... 

Ha en strålende fin uke, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :)

Da har jeg også tatt vinterferie, måtte bare jobbe helgen pluss i går først. Gratulerer med flott resultat, Milda - bra jobbet. :)  Olga og Soleie, håper virkelig dere kommer i gang nå, og at dette blir aller siste gang. Og hadde vært supert og se mer til dere her inne. ;) Jeg har også meldt meg på 10 for Grete under Oslo Maraton, hadde vært så kult om du også ble med Soleie. Og så kunne vi jo gjentatt kaffen fra 2013. ;) Bra mål å jobbe mot det?

Gidder ikke kjøpe sånn bukser jeg heller Littvrang, men syns det er så merkelig at buksene skal være så mye mindre når de er oppgitt i tommer i forhold til i "vanlige" størrelser. Det gjelder jo flere merker det der. Men sikkert ikke alt man skal skjønne seg på. Håper at du og mannen får tatt igjen den styrketimen siden. Og så gøy at du merker sånn fremgang. Merker god fremgang av tabataen jeg også, selv om øvelsene varierer mye fra gang til gang og det ikke er så lett å sammenligne. Men kan definitivt benytte tyngre vekter nå.

Vekta denne uka ble rett og slett en kjempe skuffelse. Opp 2 kg, blæh. Må innrømme det har blitt et par dager med utskeielser i uka som gikk, men har vært flink de andre dagene, så samlet for uka har jeg spist mindre enn jeg har forbrukt. Spørs om årsaken ligger i væske opphopning i kroppen, leggene er ganske stinne. Men så surt allikevel, når jeg endelig var normalvektig, så var det bare et blaff før vekta fløy til værs. Men jeg skal tilbake dit kjapt altså. Bare så synd denne uka er vinterferien min og jeg egentlig hadde lyst til å kose meg litt ekstra. Spørs om jeg har samvittighet til det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snupsi: Du holder nok en del vann ja, og hvis de utskeielsene fortsatt ikke har forlatt kroppen så bærer du jo rundt på det også. En god tur på do og godt vanninntak vil nok gjøre en forskjell, vil jeg tro! Du har neppe skeiet så mye ut at du har klart å spise på deg 2 faktiske kilo den siste uka. Det er helt sikkert vannkilo. Er du støl i tillegg så har du litt ekstra vekt der og. Synes dessuten absolutt at du skal kose deg litt i vinterferien, jeg. Bare pass på at det blir nok bevegelse i tillegg, så kan jeg ikke forstå annet enn at du skal tåle (litt) ekstra inntak godt. Du må jo dessuten begynne se på stabilisering av vekta snart, så noen ekstra kalorier per dag tror jeg er en lur forberedelse til det! :D Kurslederen min på Hold vekten sier at kunsten ligger i en sakte og kontrollert øking av kalorier. Vi snakker kanskje 200 kalorier opp pr. måned frem til man er oppe i det man skal ha. Ikke all verdens ekstra med mat, men en sakte tilvenning til økt energiinntak til kroppen får sveivet igang forbrenninga for fullt igjen. Den går jo ganske på sparebluss nå etter så lang tid i underskudd.

Jeg har offisielt passert -25 kilo! Da jeg gikk på vekta i morrest var tallet så lavt at jeg ikke kan huske å ha sett det i voksen alder. Tror sist jeg veide dette må ha vært i tenårene! Nå befinner jeg meg på vippepunktet mellom overvektig og normalvektig. Bare litt til nå så er jeg på riktig side av skillet. Jeg synes vekta er litt ustabil for tiden, og den svinger opp og ned en kilo rett som det er. Veldig rart, for den svinger litt opp, så ned, så litt opp, og så enda lengre ned, og så litt opp, og sånn går dagene.. Rart det er så ustabilt, men så lenge det går ned igjen etter at det har vært oppe igjen så får det bare være. Trente pump på mandag, og skulle egentlig ha treningsfri i går fordi jeg måtte på et årsmøte, men så ringte ei venninne og lurte på om jeg ville gå tur med henne opp til en lokal topp, så da kastet jeg meg rundt. Det ble en deilig tur med hodelykt i stummende mørke gjennom skogen her. Råtten snø og ett par plussgrader,  en skulle ikke tro det var februar! Det ble ikke så langt, men fikk i alle fall svidd av noen kalorier og blitt litt andpusten! I dag skal jeg (endelig!) på Zumba, og i morgen er det pump igjen, så dette blir virkelig en uke med trimpoengene på pluss-siden. Det blir treningsfri fredag og lørdag, men forhåpentligvis en mil eller så på ski på søndag, når vi har kommet oss opp på hytta for vinterferien. Har fått blod på tann nå som vekta endelig samarbeider igjen. 😂 Nå SKAL de siste kiloene av, og i følge det nye målet jeg har satt meg nå så er det 2,6 kilo til jeg er ferdig. Det er riktignok 3 kilo mindre enn det opprinnelige målet mitt, men veien blir til mens man går. 😂

 

(Om en uke har jeg forresten time hos kirurgen. Gulp! Ser ut til at jeg må reise dit alene, så det kan fort hende en kaffekopp blir aktuelt, snupsi!)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow.... 25 kilo, det er helt rått. For en vanvittig bra innsats, Littvrang. Vekta mi har egentlig gått sånn opp og ned veldig lenge den. Men sjelden så mye som to kilo da. Ser heldigvis ut til at de er på vei bort nå.

Er helt merkelig vær her fortiden også. Mye av snøen er borte, og det har vært veldig mildt og til og med sol de siste dagene. Skikkelig vårfølelse egentlig. Og ja, jeg har store planer om ekstra aktivitet denne uka. 😉 Mandag tabata, i går gikk jeg over 7 km på bena, i dag tredemølle time. Og satser på å fortsette trenden utover uka. Kunne godt tenkt meg en tur på ski jeg også, men da spørs det om jeg må kjøre et stykke, litt for lite snø her hos oss.

2,6 kg til mål er jammen ikke mye. Og med ditt tempo suser du nok over målstreken innen kort tid. Men jeg kommer luffende etter ganske snart jeg også. 😊 Og jeg er veldig klar for en kaffe kopp jeg altså. Hadde vært super trivelig å få treffe deg in real life. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til dere alle i denne tråden! 😊 Fantastisk Littvrang at du har greid å gå ned 25 kilo. Det er MYE!!! WOW, må jeg også si!!😁 Du er flink som står på med pump og annen trim!! 👍 Og snupsipups., du har nå en utrolig bra ståpå vilje du også!! Godt jobba med god aktivitet og du skal se at straks er de ekstra 2 kiloene borte! Det er nok sikkert som Littvrang sier mest væske. Har opplevd det selv at vekta plutselig hopper opp 1-2 kilo, ikke gøy, men det går seg vanligvist fort til. 

Her er det vinterferie som vi tilbringer hjemme. (Mannen jobber). Men må innrømme at jeg synes det er ekstra vanskelig matmessig.. Har så lyst til at vi skal kose oss og da ligger maten nærliggende.. Har jo funnet ut at med den vektnedgangen jeg har hatt de ca 3 ukene så er det jammen ikke stort man kan unne seg. Jeg lever på ca 1400 kcal daglig. Føler ikke det er så veldig mye.. Bare når jeg skriver dette så "stormes" hjernen av alle mulige slags fristelser og utskeielser. Tror det er på tide at jeg spiser litt kveldsmat. (Havregrynsgrøt med mager cottage cheese, blåbær og bringebær). snupsipups, har du tidligere gått på kurs eller har du klart deg selv hele veien? Jeg synes det fungerer fint å ikke gå på kurs, har jo gått på mange kurs tidligere så vet jo mye om prosessen. Men det krever sitt ekstra når man står alene, ingen tvil om det. Men jeg er glad du støttet meg da jeg for noen uker siden sa at jeg ikke skulle gå på kurs. (Kursene er flotte, ingen tvil om det altså, men følte jeg ikke hadde råd.)

Må dere ha en fortsatt fin kveld og uke! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og heier litt på dere - flinke damer altså! Så deilig å snart være i mål både snupsipups og littvrang. Snart på tide med ny avatar Littvrang? :D

Milda - jeg går heller ikke på kurs. Har gått på kurs tre runder før. Første gangen gikk jeg ned mye, og da føltes det absolutt verdt pengene. Men så har jeg også gått et par kurs med nesten ingen vektnedgang, og da føles det ikke så verdt det. Samt at jeg ble litt lei av settingen. På noen måter er det veldig bra med gruppe - man kan lære mye av hverandre og bakke hverandre opp. Men så har du alltid noen som snakker HELE tiden og tar veldig mye plass, og da blir jeg litt lei. Særlig de som klager over at det ER så mye mat og helt umulig å spise nok, eller de som nesten ikke spiser noen ting men likevel legger på seg gjennom kurset... Jaja, vi har alle våre forsvarsmekanismer og livsløgner - jeg har nok med mine egne ;) Poenget mitt er vel at man kan klare seg også uten kurs, særlig om man kan prinsippene fra før. Og at man skal være mentalt klar for kurs for at det skal virke?

Driver fortsatt og vaker rett under tresifret - 100 gram opp denne uken. Neste uke er det vinterferie og vi skal til fjells i slutten av uka. Forhåpentligvis er det nok snø der fortsatt til fine skiturer, for jeg har også lyst til å kose meg litt ekstra. Særlig litt vin i sofakroken, og da må det beveges på dagtid altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk aldri gått på et kurs jeg. Har mange ganger hatt lyst, men tidligere år har økonomien satt en stopper for det også hos oss. Startet her inne på forumet for mange år siden etter tips fra ei venninne. Og har gjennom årenes løp snappet opp mange gode råd og tips om hvordan man gjør dette. Og siden jeg har greid dette før uten kurs, ble det sånn også denne gangen. Hos meg er motivasjonen alfaomega. Er jeg ikke motivert for dette selv, kan ingen andre få meg motivert heller. Da hadde det ikke hjulpet om jeg hadde brukt mange tusen på kurs. Hadde glatt greid å finne  ørten unnskyldninger for ikke å møte opp, eller jukse med loggføring (jfr. jeg spiser nesten ingen ting men går opp allikevel 🙈). Nå tror jeg på ingen måte at kurs er bortkastede penger altså. Tror man lærer veldig mye nyttig og at det bidrar til at motivasjonen varer lenger. Og jeg vurderer sterkt et hold vekten kurs. For er det noe jeg virkelig ikke kan så er det å holde vekten på sikt. Så der trenger jeg virkelig hjelp. Må bare komme i mål først. 

Mannen i huset jobber også her, så foreløpig har også min vinterferie blitt tilbrakt hjemme. Men har blitt litt besøk både her og der med medfølgende utskeielser. Så blir nok ingen stor nedgang denne uka. Håper allikevel de to bonuskiloene er borte innen ukas slutt da. I morgen blir det Sverige tur, så da gjelder det å prøve holde svenske godtet på en armlengdes avstand. Sukker er fortsatt min største svakhet og utfordring. Og har jeg først vært dum nok til å smake, er det virkelig vanskelig å begrense seg. Spørs om jeg må finne på noe annet å kose meg med så fristelsen ikke blir så stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere

Jeg har vinterferie nå, og har litt bedre tid. Så i går satt jeg og leste meg opp på hva dere har skrevet her de siste par månedene. ER igjen - så imponert 🙂 

 

Jeg er av dem som har gått på en mengde kurs - både det ene og det andre... Lærer mye, men for meg så fungerer ikke det. Ja, jeg finner på unnskyldninger for hvorfor det ikke fungerer...vet jo at det har med meg å gjøre. Min motivasjon og hvordan jeg tenker om både meg selv og på mat.  Men, når jeg er desperat nok, så glemmer jeg min egen historikk - og tror at bare jeg betaler litt  - så minsker vekten. Det stemmer ikke! Så da blir det nok en nedtur. Selvfølelsen synker, og irritasjon over penger som ble brukt feil.

Måtte gå noen runder med meg selv her. Vekta har økt i takt med overgangsalderen. Plutselig hadde jeg ikke midje lenger..... Måtte virkelig tenke på hva som har fungert for meg tidligere. Og da husket jeg jo at det har vært å være standhaftig over tid, uten ytre press som stresser meg til å oppnå noe. Enkelt og greit. 3 måltider hver dag - uten godis og mellommåltider - og nok trening. Det er det jeg har gjort når jeg har klart å gå ned en del.

Så, jeg melder meg ikke på noe - men gjør enda ett forsøk. Helt alene - med all den kunnskap jeg jo faktisk har lært. Skal prøve å logge på ofte her på forumet - så håper ikke at dere som er så og si "ferdig-slanka" gir dere 🙂 Jeg bruker en kjekk klokke jeg har, sammen med en app som jeg loggfører maten i - som er synket med klokka (jada, liker litt dippedutter og grafer )

Er på hytta nå, og har ikke rørt noe godis - kun et par glass vin. Vet, jeg må være streng med meg selv om det skal bli noe resultat.

Så igjen tvi-tvi ;)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og helg igjen! snupsipups, jeg må bare si at du er KJEMPEFLINK som har klart alt du har klart og være så standhaftig og reflektert i prosessen uten å ha aldri ha gått kurs!! Og jeg er overbevist at du ikke trenger det heller for du er helt rå!! Men "hold vekten kurs" kan sikkert være viktig og nyttig. Det skal jeg virkelig vurdere selv! Og Soleie, jeg har troen på deg! Dette skal både du og vi andre klare! Og som du sier, du har jo mye erfaring og kunnskap. Kjenner meg igjen i det du skriver om kurs.. Håper å se deg ofte innom her inne i denne tråden. Alle vil bare hverandre vel og er til god hjelp og støtte!

Jeg har vært på ca 75 kilo hele uka, og jeg tror ikke det blir nedgang på mandag.. Det har rett og slett vært en for fristende uke med vinterferie og blitt litt ekstra kos for ofte.. Jeg hadde en veldig dårlig start på dagen i dag.. Spiste sjokolade og banan til frokost.. Huff og huff, men jeg innrømmer det og kan ikke dvele for mye på det, men fokusere videre. Det nytter ikke å være for streng og striks heller for det varer ikke i lengden, men altså sjokolade til frokost var ikke ideelt altså.. Hvordan gikk det med godis fristelsen fra Sveriges turen snupsipups? Det er mange selskaper som venter meg i mars måned. Tenkte å ha litt ekstra fokus de to kommende ukene og være nøye med å registrere i dagbok hver dag. Det trenger rett og slett ikke være et mål å gå ned hver eneste uke, men håper jeg får det til etter denne uka. Har vel ca 6 kilo til jeg kan regne meg som normalvektig etter BMI. 69-68 kg vil være en god vekt for meg.

Ønsker dere alle en fortsatt fin lørdag!! 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen planer om å forlate forumet selv om jeg snart er i mål. Tror nok jeg kommer til å trenge forumet enda mer når hold vekten fasen skal starte. 😉 Og det er jo i denne tråden jeg føler meg mest hjemme, så kommer nok til å fortsette å henge her inne. 😊 Veldig glad i duppeditter jeg også. Måtte sende aktivitetsklokka på reparasjon denne uka, og kjente det var sånn halvveis krise, syns det er så greit å få en pekepinn på hvor mye jeg har forbrukt i løpet av dagen. Heldigvis fant jeg igjen den gamle, og fikk med nød og neppe ladet den, så da berger jeg. 😂 Kjøpte ny nettopp pga av ladeproblemer på den gamle, men satser på at den holder til jeg får tilbake den nye.

Må vel innrømme at jeg ikke har holdt meg helt unna svenske godtet, men jeg har greid å kose meg i kontrollerte former. Bare det er en seier. Hele denne uka har jeg ligget ca på forbrukte kalorier hver dag.  Hadde egentlig planlagt det siden jeg har ferie, men ble litt i tvil da vekta på mandag plutselig viste 2 kg opp. Men innlegget til Littvrang, hjalp meg. 😊 Så regner ikke med noen nedgang denne uka. Bortsett fra overskuddsvannet fra sist kanskje? (Håpe, håpe). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere alle! Ny uke, med nye muligheter! Jeg ble litt overraska da jeg stilte meg på vekta i dag. Minus 0,5 kg og minus 4,5 cm. Det hadde jeg ikke forventa etter denne siste fristende uka med god mat og snacks mest pga ferien. Da er det ned 3,1 kg så langt på dette "kurset" (Fjerde uka) og krympet 17,5 cm totalt. Jeg håper jeg kan klare å gå ned rundt 5 kilo tilsammen på dette "kurset". Men altså, jeg tar det litt som det kommer. Gjør det jeg kan i litt mitt tempo. Godt er godt nok.

Gleder meg til å høre fra dere andre! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott et resultat Milda, dette går veien. 👍🏻 Da var vinterferien min over og jeg har fått kost meg masse. Både vafler, kake, snacks, godteri og vin har det blitt. 🙈 Men jeg har ikke tatt helt av sånn som jeg hadde kommet til å gjort tidligere, har hatt en viss kontroll tross alt og kalori inntaket har ligget stort sett på forbruk ( i følge pulsklokka). Men jeg har ikke bare spist, jeg har benyttet fri dagene til å bevege meg ekstra også. Blir bare mer og mer glad i å røre på meg. 😀 Og vekta den endte på 72,5 kg denne uken, ned 1,5 kg fra sist uke, men fortsatt 400 g mer enn for to uker siden. Satser på at de forsvinner denne uka. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer begge to med flott nedgang🙌 For meg var dette første uke med ny start, så her var det minus 2 kilo. Må være ærlig å si at jeg var overrasket over «startvekten» min, så godt med såpass mye ned. 

Formen er fin, og kroppen sier godt ifra om at den liker seg med bedre kontroll på matinntaket. Har vært litt vel mye karbohydrater siden jul, og det blir jeg ikke spesielt opplagt av, akkurat. 

Så her er motivasjonen på topp, og sååå glad for at dere har tenkt til å bli her inne en stund til 😊

ønsker dere en fin uke, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Flott nedgang snupsipups og soleie, gratulerer, godt jobba!! 😊👍 snupsipups, vekta din nå er jo bare veldig bra!! Jeg klarer ikke å la være å undres at vekta kan variere med 1-2 fra dag til dag.. Mandag var vekta på 74 tallet i morges på 76 tallet.. Jeg "vet" jo at mye av dette dreier seg om væskbalanse i kroppen, hvor mye man har i tarmen, syklus etc.. Men det er så utrolig demotiverende selv om jeg prøver å snakke fornuft med meg selv.. 🤨 snupsipups, du var jo nettopp inne på denne problemstillingen..

Littvrang, var det i dag du skulle på konsultasjon hos kirurgen? Spennende, tenker på deg!! Og soleie, jeg har også tenkt å bli lenge i denne tråden også etter (forhåpentligvis) normalvekt. Håper at du fortsetter her du også framover!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Soleie!

Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne hive meg med og ta meg selv i nakken, og bli ferdig med dette prosjektet :-) Men jeg klarer ikke å si det til meg selv en gang. Jeg har jo gått ned i vekt tidligere, både med Roede-metoden og med 5:2-dietten, og jeg vet at det funker hvis jeg bare står løpet helt ut, men jeg sliter med å finne motivasjonen nå. Derfor har jeg heller ikke vært aktiv her inne på forumet, for jeg har ikke noe motiverende å skrive. Og jeg vil jo ikke demotivere noen andre. Men nå skal jeg lese litt her og følge med på dere andre, og så håper jeg at jeg kan finne noe motivasjon. Det hadde vært utrolig deilig å møte sommeren noen kilo lettere. Ta av 10% av vekta mi, altså 8,5 kg på 3-4 mnd. Det burde jo være mulig... :) To be continued...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...