Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Håper det går bra med dere alle på denne tidvis litt kronglete veien mot et lettere liv. Bruker alltid å kontrollveie meg før helga, den viste 74 tallet så det var godt etter litt hopp på vekta denne siste uka. Mye som skjer i de nærmeste ukene som kommer, men skal prøve å holde fokus på maten. Dessverre er jeg ikke så flink til trening og trim. Ofte føler jeg at når jeg lever på "kun" 1400 kcal så har jeg ikke overskudd til så mye trim.. (Ja, ja jeg vet at trening gir overskudd og velvære osv osv, så kanskje en dårlig unnskyldning..) Jeg opplever også at jeg blir veldig sulten av trim.. Men lever i en nokså aktiv hverdag ellers, men det er altså en utfordring jeg har når alt kommer til alt. Skal prøve å få til flere turer, noe er vel bedre enn ingenting..😅

Ha en fin fredag dere!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Siste dag i vinterferien her, og det har vært så godt med en uke fri! Det ble noen fine skiturer på hytta (fant en fin runde på litt over en mil, med akkurat passe mengde opp- og nedoverbakker). Ble en dag i alpinbakken også, og jeg er helt i sjokk over hvor mye man forbrenner av å stå slalåm!! I løpet av de fire timene jeg var der så brant jeg nesten 2000 kcal!! 😱 Jeg måtte Google det for å se om det virkelig medførte riktighet, for det er jo helt sykt at noe som tross alt krever såpass lite, brenner såpass mye. Med joda, dette var bra trening! Det er jo veldig bra for kjernemuskulaturen, og jeg kjente godt at jeg var støl både her og der i dagens Om fulgte. Da jeg så resultatet føltes det nesten som å spise ostekake til middag og finne ut at det er noe av det sunneste man kan spise. 😂 Ellers ble det en svipptur opp til Trondheim for å ta en prat med kirurgen på torsdagen, og jeg får alt dekket! Herlighet, så lettet jeg ble! Det blir full bukplastikk med sying av magemuskler, og jammen fant han et lite brokk som skal fikses også. Sånn er det når magemusklene ikke har vett på å finne tilbake til hverandre igjen. Har ikke fått dato enda, men håper og tror at det blir tidligst september. Blir det før, eller i, sommer så står ferieplaner og konserter i fare. September eller senere er best. 😅  Han var opptatt av at jeg ikke bør fly den første uka etter operasjonen fordi jeg har hatt blodpropp to ganger før, så jeg har allerede sørget for å reservere sykeopphold hos tanta mi når den tid kommer. Nå håper jeg bare at jeg får dato snart sånn at jeg har noe å forholde meg til. Det gjør ikke noe om det er lenge tid, bare jeg har en dato. Er kanskje verdens mest utålmodige menneske, så det er en krevende øvelse å gå rundt uten å vite hvor lenge jeg må vente. 🤣 Mens jeg var i Trondheim fikk jeg skvist inn en kopp kaffe med snupsipups også. Det var veldig hyggelig, synes jeg. Jeg er jo utadvendt og skravler på inn- og utpust, så håper ikke du ble alt for skremt, snupsi. 😂

Forresten veldig hyggelig å se at dere har vært så aktive her siden sist jeg var innom!  Klapp på skuldra til dere alle sammen som har vært flinke. Og gøy å se at det går nedover til tross for utskeielser. Ikke bruk for mye tid til å dvele over at det har gått galt én dag. Er du flink alle andre dager så går dette veldig fint! Og så går man jo fortsatt ned, og da er det nesten viktigere å fokusere på hvilket potensiale man har i en god uke, når resultatet etter en dårlig uke fortsatt ender i nedgang. Jeg finner i allefall motivasjon ved å tenke sånn. Er forøvrig enig i at det er slitsomt når vekta plutselig gjør et byks opp ett par kilo, men kurslederen min sier at det nesten utelukkende handler om væske og innhold i tarm. 

Jeg har gått på kurs tre ganger. Første gang i 2004, og det resulterte i 12 kilo nedgang. Så i 2011, og da var jeg 16 kilo lettere, og nå i 2018-19. Det har hjulpet meg med å bli kvitt 25 kilo. Jeg har jo havnet på omtrent den samme vekta hver gang, men jeg har lagt på meg mer i mellom hver kursperiode også, så det har vært mer å ta av ved kursstart. Disse kursene fungerer helt ypperlig for meg og min motivasjon. Jeg trenger noen som kan holde meg litt i ørene, og jeg er generelt flinkere til å følge et system og en metode, enn å surre rundt for meg selv. Mine unnskyldninger kommer når jeg ikke har en utenfor å «stå til rette» for. I kurs tillater jeg ikke meg selv å komme med unnskyldninger. Det er ingen vei utenom, jeg skal møte opp uansett hvordan uka har gått, og fordi jeg er skrudd sammen som jeg er så er frykten for å tape ansikt større enn lysten på godis/potetgull/kaloririk mat. Det er med andre ord ikke et tema å skli utpå. Men dette er jo forskjellig fra person til person, så her må det skreddersøm til for å finne en metode som fungerer for hver enkelt. Så lenge det fungerer, og man tilfører kroppen den næringen den trenger på en sunn og kontrollert måte så er det jo akkurat det samme hva man velger. For min del så har disse tre kursperiodene gitt meg utrolig nye kunnskap om ernæring og hvordan kroppen fungerer. Det er min suksessfaktor nå som vekta skal holdes. Jeg skjønner hvorfor det har gått galt etter endt kurs sist, og vet hva jeg må endre på for å få det til denne gangen. Derfor går jeg på hold vekten-kurs nå, og er forberedt på å gjøre det i hele 2019, til jeg føler meg trygg på at jeg står støtt der jeg ønsker å stå. 

Nå skal jeg avslutte denne boka jeg tydeligvis har begynt på, og komme meg i klærne. Datteren min og jeg skal på roadtrip til Sverige i dag, for en aldri så liten harryhandel. Hyggelig å «se» dere igjen, i allefall! Jeg er takknemlig for fellesskapet vi har her inne, og kommer til å fortsette å være her selv om (vekt)målet er nådd, sånn som snupsipups. Jobben er jo ikke over enda, selv om vekta er hyggelig å se på. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere alle!!

Sååå koselig å høre fra deg Littvrang!! Vel overstått tur og time hos kirurgen! Lover veldig bra!! 👍😊 Det blir kort det jeg skriver her inne for er syk med feber og kraftig forkjølelse.. Men veide og målte meg til tross.. Javisst, er det mye lettere og gøyere når vekta er positiv og nedgang. Men her var hverken vekt eller mål noe å juble for.. Opp 0,6 kilo og null forandring i cm. Så da ble det slik denne mandagen. Det går litt i bølger dette her.

Avslutter her, men gleder meg til å høre hvordan det går med dere andre! Ha en riktig fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar meg nok ikke skremme så  lett, Littvrang. Syns det var kjempe trivelig å hilse på deg. 😀 Og så glad for at det blir operasjon på deg. 👏🏻

Jeg har ikke helt greid å stille om hode og kropp etter vinterferien. Så uka som gikk ble det både for mye av både mat og det jeg ikke bør spise så mye av. Er så trøtt, sulten og sliten for tiden, og dermed har viljestyrken også vært rimelig svekket. Og dessverre var det igjen en del godis etter Sverige turen i vinterferien og med lett tilgang og sliten viljestyrke ble ikke forløpet særlig bra. Løsninga på det er å glemme å registrere det som er spist, for da har det liksom ikke skjedd. 😳 

Kan bare ikke fortsette sånn, da kommer nok de 20 kg jeg har jobbet hardt for å bli kvitt tilbake på null tid. Kjenner jeg er sliten og trøtt i dag også. Men begynte å tenke litt på hvorfor jeg er det. Har jeg trent litt for mye i det siste, eller kan det rett og slett komme av økt søtinntak? Begge deler kan nok spille inn, men har en stygg mistanke om at det siste er den største årsaken. Derfor blir det en måned sukkerfri på meg fra i dag. Må barekomme meg på rett kjør igjen og få redusert søtsuget. Hjelper ikke det skal jeg stikke til legen å sjekke om jeg mangler noe. 

Nå driver jeg å manner meg opp til å stikke på trening. Blir spinning i dag, da kan jeg sitte på baken. 😂 Hehe... neida, men det var den timen som passet best med timeplanen. Kjempe lenge siden jeg har vært på det nå, litt godt å variere litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feberkroppen er litt mer blodfylt og tung enn den friske kroppen, Milda. Goood bedring! 💐

snupsipups: Æsj, disse ferievanene kan henge igjen lengre enn de egentlig får lov. Rist det av deg og kom deg opp på hesten igjen! Lurt med en skikkelig sukkerdetox nå, så skal du se at energien og motivasjonen kommer tilbake! 

Jeg holdt på å svime av på jobb i dag. Tror dere ikke Aleris ringte meg og hadde en avlyst time de gjerne ville fylle opp? I morgen! Jeg ble så sjokka at jeg ropte ut, nesten som et ekko av damen i andre enden. «I MORGEN!!??» 😂 Det blir litt i kjappeste laget for min del, altså. Én ting er at jeg må rekke pakke, men så har jeg jo noen unger og diverse andre forpliktelser som må ordnes og avtales også. I tillegg til at jeg må forflytte meg 60 mil, da. Og akkurat nå er jeg helt låst på jobb. Jeg har forpliktet meg til å drifte et fireukersprosjekt på jobben, som starter på mandag. 15 spente kursdeltakere er innkalt og klare, det er jo litt dumt om arrangøren uteblir. 🤣 Det var allikevel bittert å måtte takke nei, for så nærme har jeg jo aldri vært denne operasjonen før, og da er det ufattelig leit å måtte forskyve det på uviss tid. Det satt langt inne å si nei, men her var det ingen andre muligheter. Dette var jo en avbestilling (og ikke egentlig min tur), så nå er jeg tilbake til ventelista «i verste fall ett år», og ingen anelse om når det blir min tur igjen. Det er så surt! Ga damen beskjed om at de veldig gjerne må ringe meg hvis det blir flere avbestillinger, men da tidligst 11 april. Så får jeg kanskje bare pakke klar en bag som jeg kan rive med meg, hvis jeg må innfinne meg der oppe på like kort varsel neste gang de ringer. Jeg har liksom ikke helt tenkt på denne delen av prosessen, og sett for meg at jeg sikkert har kjempegod tid til å planlegge alt. Det var jo forsåvidt god lærdom sånn sett, selv om det ikke ble operasjon av det. Aldri så galt at det ikke er godt for noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen, ja det får en si var kjapt ekspedert. Håper det kommer en ny mulighet snart. 

Søtsuget river i kroppen min for tiden. Trodde det iallefall skulle hjelpe å spise middag, men selv nå etter middag er trangen til noe søtt kjempe sterk. Får bare belage meg på noen tøffe dager fremover. Dette må utvilsomt til. Energi nivået er fortsatt på bunn, så akkurat nå er jeg veldig glad det ikke er treningsdag i dag og jeg kan slappe litt av på sofaen. 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtsuget er i bedring, men må innrømme at det ble en sprekk på tirsdag. Har vært helt utslått denne uka, så har rett og slett vært nødt til å ta litt treningsfri. Kjenner det har vært utrolig godt og kroppen føles bedre nå. Tror nok jeg kan ha kjørt på litt for hardt en periode, og har trent selv om jeg har vært sliten og ikke lyttet til kroppen. Men nå føles det bedre, så i morgen satser jeg på å få inn en økt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god mandag!

Herlighet Littvrang, skjønner jo godt det ikke gikk med den operasjonen på så kort varsel. Men håper du får en ny sjanse snart. 😊

Her har jeg hatt en fryktelig travel uke! Og jeg har en veldig travel uke foran meg også. Mye som skjer, men det er gøy!! Vekta viste minus 1,3 kg i dag. Veldig fornøyd med det. Forrige uke var jeg ikke i form, og hadde overhode ikke matlyst. Så ikke så vondt at det ikke er godt for noe..😉

Fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott resultat Minda, håper formen din er bedre nå. 😊 

Forrige uke ble en slags sukker avvennings uke for min del. Ble dessverre ikke helt sukkerfri, men mengden er iallefall redusert og søtsuget er ikke like ille lenger. Kalorimessig har jeg nok ligget en del høyere enn tidligere, sånn ca i hold vekten land og det er langt ifra hver dag jeg har orket å registrere maten, så derfor sånn ca. Har vært småsyk og rimelig sliten så derfor ble det som det ble, har liksom ikke hatt overskudd til å legge inn en skikkelig innsats. De siste månedene har jeg nok sett for meg at jeg skulle være i mål innen utgangen av februar. Slik ble det ikke, men jeg merker at både kropp og hode er mer innstilt på å holde vekten nå enn ytterligere reduksjon. Jeg føler meg slank og vel akkurat slik jeg er nå, og er nok ikke sånn super motivert for å gå ned de siste to kiloene. (Vekta ligger ganske så stabilt rundt 72 kg). Så da er spørsmålet: skal jeg fortsette som nå litt sånn halvmotivert å prøve å nå 70 kg? Eller skal jeg ta noen ukers pause og så prøve å nå 70 før sommerferien? Eller skal jeg rett og slett kapitulere og si meg fornøyd og gå fullt inn for å holde vekten? Ikke helt enkelt å ta det valget.... Tror jeg skal bruke uka her til å tenke litt og så ta en beslutning.

Lurer forresten veldig på hvordan det går med @Goggeline? Hvis du er innom å leser av og til kan du ikke bare legge igjen noen små ord så vi vet det går bra med deg? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint resultat, Milda! Så deilig når vekta spiller på lag. :D

snupsipups: Jeg synes du skal stabilisere nå, spise litt mer for å få opp forbrenningen din igjen, og så tar du lett de siste to kiloene med ett par ukers innsats før sommeren. Utseendemessig kommer neppe to kilo til å være fryktelig synlig, så det er nok mest for din egen del å vite at vekta stopper på det tallet Jeg tenker at når du bare er delvis motivert så er det lett at du går på en smell, og så kommer du sikkert klandre deg selv og ha dårlig samvittighet i etterkant... Det er ikke sånn man kommer i mål. Da er det bedre å nyte det resultatet du har oppnådd, spise litt mer og jobbe for å opprettholde det du har fått til - og heller love deg selv at du f.eks innen utgangen av juni skal snurpe litt inn igjen på kaloriinntaket for å komme i mål til ferien. Bare pass på at du øker inntaket sakte og forsiktig nå, hvis du går for å holde vekten. 100 kcal økning pr. uke er visstnok anbefalingen. Regn ut på "dine sider" hvor mye du skal opp i til slutt, så du har en viss anelse om når du skal stoppe økingen. Viktig å prioritere styrketrening også, har jeg fått beskjed om. Mer muskler bruker mer energi, så da er det enda mindre risikabelt å øke inntaket. Forbrenningen er ikke noe å rope hurra for etter så lang tid i underskudd, så gradvis tilvenning er the way to go, sier de som kan dette. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Er innom her en snartur. Det er en litt spesiell uke her med besøk og festligheter så har lagt registrering og "slanking" på hylla denne uka. Vi får bare se hva vekta viser til mandag, intet annet å gjøre. Skjerper meg fra neste uke igjen. Jeg må bare si at jeg synes Littvrangs råd og kommentarer til deg er veldig bra snupsipups! Så får du ha masse lykke til uansett hva du velger, håper bare uansett at vi kommer til å videre følge hverandre i denne fine tråden.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og god søndag!

Kom til å tenke på deg littvrang, hvordan går det med stabiliserings/hold vekten kurset? Må si det virker som du har fått utnyttet kursene du har gått på til det fulle!! Syntes jeg leste du skrev at du ikke har gått på så mange kurs heller. Du er kjempe flink!! Imponert hva du har fått til!! 😊👍 Det er ingen tvil om selv om man går på kurs, så er det en selv som må gjøre jobben. Og det er masse hardt jobb.💪

Disse siste ukene her hos meg har vært travle. Tror ikke det har gått så mye utover vekta mi for har "flydd" mye rundt og ordnet og styrt i stand. Koselig, men litt mye stress til tider. Roer seg til uka så fint med vanlige dager igjen straks. Men jeg forventer ikke nedgang i morgen etter all mat og kaker.

Ha en fortsatt fin dag videre dere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka som gikk fløy unna uten at jeg egentlig rakk å tenke så mye mer på hvilket valg jeg skulle ta i forhold til hva jeg skulle gjøre med vekta videre. Spiste litt på gammel vane og hoppet glatt over registrering. Det resulterte i en vekt på 71,4 kg. 😀 Så da var jeg plutselig litt nærmere mål. Så da prøver jeg med en 1600 kaloriers uke til og ser hvordan vekten utvikler seg. Går jeg ned fortsetter jeg litt til frem til mål. Står jeg i ro eller går litt opp starter jeg stabilisering. Så da har jeg planen klar. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og tirsdag allerede! Gratulerer med flott vektresultat snupsiups!! Så gøy!! Er det ikke merkelig hvordan vekta kan spille på lag til tross for manglende registrering og bevisstgjøring. Det er nesten som at kroppen trenger enkelte uker for å få nok næring og mindre "stress" så slipper det ofte litt. Jeg har hatt noen uker slik nå. Fullt program og overhode ingen fokus på slanking. Sist uke gikk jeg ned 0,5 kg og krympet 7 cm. Så nå på dette 8 ukers "kurset" har jeg gått ned 4,3 kg og minsket 25 cm. Nå er vekta på 73,7 kg. De kiloene jeg har tatt av utgjør en forskjell og det er ned over 6 kg fra i høst tilsammen. Men videre må det være mer fokus enn de siste ca 2 ukene føler jeg. Tenkte meldte meg på nytt "kurs" og ta av de siste kiloene før sommeren. Klarer jeg 4-5 kilo til på ett kurs til så er jeg nede på normalvektig og fin bmi. (Hvis noen lurer på dette jeg skriver om kurs, så går jeg egentlig ikke på ordentlige Roede kurs. Men bruker bøkene fra tidlige kurs, fører dagbok og registrerer og veier og måler meg nøye hver uke. Altså later jeg som om jeg går på kurs for å holde fokus og motivasjonen oppe..😀)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hektiske tider her for tiden, så når kvelden kommer er jeg helt kaputt og gjør nesten ikke annet enn å vegetere på sofaen når alle oppgaver og plikter er utført. Jeg har ansvar for et fireukersprosjekt på jobben som gjør at jeg ikke rekker sjekke innom her på dagtid lengre, men nå har jeg ett par minutter mens kursdeltakerne mine har en gjesteforeleser, og tenkte sjekke hvordan det går med dere. I forhold til hold vekten, Milda, så er jeg jo igang med kurset, men har ikke økt kalorimengden som planlagt. Jeg ville jo helst ned de siste kiloene før jeg stabiliserte, og plutselig har det gått to måneder av kurstiden. Det varer jo i seks måneder, så jeg er ikke bekymret altså. Jeg skal dessuten gå en runde til etter denne, så jeg stresser ikke. Det er kurskveld førstkommende mandag, og fra da er avtalen med kursleder at jeg skal begynne å øke inntaket. Jeg står jo på venteliste til operasjon, og både kirurgen og kurslederen er opptatt av at jeg ikke lever i underskudd når jeg skal opereres. Det er da særlig tiden etter, der kroppen skal bruke mye energi på å gro og bli fin igjen at jeg trenger nok energi til jobben. Dersom jeg går fra å leve på 1400 kcal til 2200 kcal fra den ene dagen til den andre så sier det seg selv hva resultatet vil bli vektmessig. Så opptrapping mot kroppens faktiske behov bør startes i god tid før operasjon. Så det er planen nå. Trappe opp mot det faktiske behovet, og heller ta en siste "røsk" på vekta etter operasjon. Ett par kilo kommer nok til å gå med i operasjonen også, så vipps er jeg der. Jeg veier jo nå mindre enn det opprinnelige målet jeg satte meg, så dette her er jo bare bonusvekt uansett, sånn egentlig. Men mye vil ha mer. 😉  Ellers spiser jeg på "gammel vane" i disse travle tider, og det er godt å kjenne at "gammel vane" = Roedevennlig mat, og ikke kjappe løsninger, junk og godis. Selv om det er travelt så holder jeg, uten å anstrenge meg, på de vanene jeg har innarbeidet disse 9 månedene. Jeg får klemt inn litt trening innimellom også, og kjenner at jeg blir litt muggen når jeg ikke kan prioritere det. Jeg trenger å trene, ikke bare for bevegelsen (eller "plikten") sin del, men for hodet mitt sin del. I natt drømte jeg faktisk om det også, fordi nå går vi inn i en periode med forestillinger for mine barn (teater), og jeg vil være opptatt med det hver kveld fra og med i dag til og med 7. april. Det er tydelig at jeg frykter for at treningen ryker, for drømmen i natt handlet om at jeg var ute av stand til å røre på meg, men tvunget til å se på at andre trente. Og jeg var helt fortvilet og ville så gjerne bli med, men kroppen var som lammet og jeg klarte ikke røre på beina. Alt jeg ville var å løpe, og hver gang noen løp forbi så ropte jeg "ta meg med!" etter dem. 😂 Snakk om koko drøm. 😂  Jeg er en av tre som har ansvar for alle kostymene, og sitter heldigvis sånn sett i en posisjon der jeg kan delegere mye. Det skal jeg bruke for alt det er verdt sånn at jeg får trent litt gjennom disse ukene det står på. 😋 I alle fall ett par økter i uka, er planen. Ellers blir det jo mye aktivitet backstage når 90 barn og ungdommer skal på scenen i tur og orden, så bevegelse blir det nok av. Det er en kjempeproduksjon, som i tillegg er foreldredrevet, og i fjor klokket jeg inn i snitt 15 000 skritt pr. dag mens det sto på. Ikke noe hvilehjem, det er helt sikkert! 😂 Nå er gjesteforeleseren ferdig her, så jeg får runde av. Og hører dere ikke noe fra meg de kommende ukene så vet dere hvorfor! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å høre fra deg Littvrang. 😊 Så bra at du greier å holde fokus til tross for travle tider. 😊 Det er helt riktig det du sier om å spise nok når du skal opereres. Kroppen trenger riktig og nok næring for å kunne gro optimalt etter en operasjon. Og du skal jo igjennom en relativt omfattende en med stor sårflate, så det er viktig å gi kroppen optimale forhold.

Uka som gikk ble ikke optimal for min del. Jeg var skikkelig sulten hele uka igjennom, så det endte med at jeg spiste mer enn planlagt stort sett hver dag. Ikke noen kontrollert 100 kcal økning her i gården, jeg slo likegodt til med full kalori mengde med en gang. (Helt ærlig så greide jeg ikke å holde igjen). Men litt overraskende så gikk jeg allikevel ned 200 g denne uka til 71,2 kg. Denne uka skal jeg jobbe med å ta tilbake kontrollen. Får litt små panikk når jeg føler jeg ikke har kontroll. Skal jo greie å holde denne vekta, og ikke fyke opp igjen tvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Koselig å høre fra deg Littvrang!! Og snupsipups, jeg har det litt som deg.. Ukene går og tankene er så mange andre steder enn mat, trim og registrering.. Denne uka så jeg 72 tallet på vekta. Men tror det er viktig at vi ikke gir oss nå, vi skal HELT i mål og bli der!!??

Jeg har også hatt det veldig travle uker, i hele mars. Jobb, selskapeligheter, familie og alvorlig sykdom hos nær slektning.. Håper ting roer seg litt snart, og uansett vil jeg prioritere denne reisen med vektnedgang videre utover våren. Det er et rom og en plass bare jeg kan sette av for meg selv. Og hvordan kan vi best heie hverandre opp og frem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god fredag. 😊 Gleder med skikkelig til helg nå. Denne uka har vært ganske tung. Har vært syk og ligget på sofaen to dager, og er ikke 100 % enda heller. Det har derfor blitt lite trening. Tenkte å ta en time etter jobb i dag. Veldig spent på hvordan det vil gå. 😱   Ellers har det gått greit med maten denne uka, mindre sult. Men man trenger kanskje ikke så mye mat når man bare ligger på sofaen heller? 😆🙈

Tar meg stadig i å tenke på usunne ting jeg kan kose meg med. Heldigvis slår fornuften inn før jeg kommer så langt. Rart hvor godt innprenta denne kose vanen skal være.Her sier det seg selv at jeg ikke kan gå på autopilot, hodet må være med hele tiden.

I morgen skal jeg være med på en sånn klesbytte dag. Det blir spennende. Husker du arrangerte en sånn i høst @Goggeline Har jo haugevis av klær som er for store nå, så håper jeg kan finne noe fint som er mindre. Det er lov til å ha med Max 10 plagg hver. Jeg kunne sikkert hatt med 20-30. 

Ellers ønsker jeg alle en riktig god helg. 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heier på dere @Olga76 og @Soleie68 💪🏻 Og forsåvidt alle andre i denne tråden også. 😉 Jeg har nok litt ubevisst sklidd mer og mer over på hold vekten. Er jo egentlig veldig fornøyd nå. Forrige uke spiste jeg som planlagt frem til helgen, men endte opp med å spise mer fredag til søndag. Endte da opp på stabil vekt. Ja, ja ikke så dumt tenkte jeg. Vil jo gjerne kunne kose meg litt ekstra i helgen, men tror nok jeg skal satse på å begrense meg til en av dagene. Så min taktikk fremover blir nok å spise litt under behov på hverdagene og noe ekstra til helgen. 

Ellers var en sånn klesbytte dag virkelig å anbefale. Fikk kvittet meg med klær som var for blitt store, og fikk igjen masse fint i bytte. Veldig fornøyd. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere fortsatt her? Jeg tenkte bare gi dere et lite livstegn herfra. Årets mest hektiske periode er tilbakelagt, og jeg lever fortsatt. Sliten, men ved godt mot (og ikke noe tyngre!😂). Jeg har vært på nok et Hold vekten-møte siden sist, og tror kanskje vi er halvveis i kurset nå...? Jeg har i alle fall startet den langsomme opptrappingen av kaloriinntaket, og vekten holder seg helt stabilt innenfor ca 1 kilo. Jeg har jo fryktet disse ekstra kaloriene litt, for jeg er jo veldig redd for å gå opp igjen. Det går heldigvis veldig fint foreløpig, og jeg forsøker finne litt ut av den stadig økende størrelsen på menyen. Når man lever måteholdent og rent flesteparten av dagene så er det overraskende stort rom for litt ekstra kos når muligheten byr seg. Jeg blir stadig positivt overrasket over at små utskeielser innimellom ikke betyr noen verdens ting for vekta så lenge jeg er flink ellers. Kunsten er å unngå begynne lure seg selv i forhold til hva "små utskeielser innimellom" faktisk er for noe. "Små" og "innimellom" er nøkkelord her, tror jeg. 😂 Det er som regel her jeg har gått på en smell tidligere. Små har blitt stadig større, og innimellom stadig oftere. Jeg er veldig oppmerksom på det denne gangen, og tilnærmer meg fryktelig forsiktig og kontrollert. Dette er jo også noe som må læres helt på nytt. Det er jammen litt av en prosess vi setter igang når alt skal legges om på denne måten! Når jeg ser sånne "quick fix" som det florerer av på facebook så kjenner jeg at jeg blir helt matt. Dietter og sultekurer som gir like rask vektnedgang som vektoppgang. Da tenker jeg i mitt stille sinn at jeg jammen er glad jeg har latt dette ta den tiden det tar, for ingen diett eller sultekur i verden lærer deg å ha et normalt forhold til mat. Det er som med alt annet her i livet. Skal man oppnå gode resultater så må det legges i et godt stykke arbeid for å komme dit! :)

Hvordan er det med dere andre? Holder du vekten nå, @snupsipups? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan vel egentlig si jeg holder vekten nå. Har holdt meg fint på 71- tallet en stund nå. Har økt til rundt 1800 kcal på ukedagene, men har rett og slett skeiet ut litt for mye i helgene. Oppdaget jo at jeg ligger stabil på den måten. Litt skummel oppdagelse egentlig, for er vel egentlig ikke helt sånn jeg har tenkt fortsettelsen. Tenker jo å øke litt mer på hverdagene, men ligge på lett underskudd sånn at jeg har rom for ekstra kos i helgene. Men da skal det ikke være fri flyt fra fredag til søndag altså. Ser for meg et glass vin fredag, god mat og kanskje litt snacks og godis lørdag og kanskje en litt mer kaloririk middag søndag. Får prøve meg litt frem og se hvilket kaloriinntak jeg må ligge på i ukedagene for at denne planen på sikt skal gi stabil vekt. 

Tror fort sånne små utskeielser kan øke og bli gradvis større. Nå er vi ikke så vant til å skeie ut og er ganske så tilfreds med en liten utskeielse. Men det går nok ikke lenge før vi blir godt vant og vil ha litt til og litt til og vipps så er det ikke litt lenger. Nei,  tror nok vi stadig må minne oss selv på hvilken innsats vi har lagt ned, og sørge for at den innsatsen ikke var forgjeves. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og God Påske 🐣 Selv har jeg ikke startet påskeferien riktig enda, må nok jobbe noen dager til. Vekten flyttet seg litt nedover denne uken til tross for at jeg nå spiser litt mer og at det var bursdagsfeiring med masse kaker i går. Ukas vekt 70,6 kg. Så da gjelder det å holde tunga rett i munnen i påska og ikke ta et dypdykk i alskens påskegodt som står fremme over alt. Heldigvis ser været ut til å vise seg fra sin beste side, så alt ligger til rette for ei aktiv påske. 😉

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei. Håper dere i denne tråden fremdeles er innom her og at det går bra med dere!! Lenge siden nå, men motivasjonen har liksom vært litt på "vent". Men vekta viser ca 72,7 kg nå og jeg er rimelig fornøyd med det. Har jo gått ned ca 5 kilo på egenhånd etter jul. Håper på å ta disse siste kiloene nå mot vår og sommer. Litt godt med hverdag igjen og mer rutiner med mat og alt...

Ha en fin dag alle som leser dette!💪👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...