Gå til innhold
snupsipups

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Har visst gått noen uker siden sist jeg var innpå her, og vekta har iallefall ikke gått rett vei... Det har vært en veldig travel tid med full timeplan og gjøremål på rad og rekke. Så det å gjøre noe med vekta har rett og slett bare blitt skjøvet til siden. Har rett og slett ikke hatt energi til å ta tak. Sukkerinntaket har også bare økt, gjør gjerne det når jeg er litt stressa. Vekta ligger nå på litt over 72 kg. Ingen stor krise, men greit å få gjort noe før det øker mer. Det kommer da en jul og førjulstid med ekstra kos og fristelser og det kan være greit å ha litt å gå på til da. Så første plan er sukkerfri Oktober. I tillegg skal jeg prøve å gå ned på 1600 kcal for en periode. Trening må det bli litt mindre av fremover for jeg har skadet kneet og må tilpasse treningen etter dette. Men satser på at det bare blir for en kortere periode. 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kneet er heldigvis bedre, og i dag prøvde jeg meg på en løpetur. Det er tre uker siden sist, og jammen kjentes det godt. Tror det er lenge siden en 5 km har kjentes så tung. Ingen tvil om at trening er ferskvare. Satser på å komme meg inn i gode treningsrutiner igjen nå som kneet ikke er så vondt lengre.

Når det gjelder sukker så har jeg ikke greid å holde meg til planen. 😕 Av en eller annen grunn syns jeg det er vanskeligere å spise sunt/ kutte sukker når jeg ikke får trent. Jeg er nok litt sånn enten eller menneske. Får bare ta meg i nakken og prøve igjen. Føler meg ikke vel med for høyt sukkerinntak. Heldigvis har det ikke påvirket vekten negativt. Vekt 71,9 kg i dag, og litt ned. Så noe rett gjør jeg nok allikevel selv om sukkerinntaket ikke er på et akseptabelt nivå. 

God helg til alle. Håper på mer aktivitet her inne igjen. 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei og takk for sist! Jeg husker igjen nicket ditt fra forrige runde her inne men da var jeg vel på ned 20-30kg tror jeg. Stå på nå, ikke lenge til jul!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist. Hyggelig at noen titter innom. Har blitt noen år her inne nå ja. 🙈 Men kampen mot kiloene er vel en livslang kamp, så sånn må det vel kanskje bli?

Ser det har gått nesten en måned siden jeg skreiv noe her inne sist. Og som så ofte før når jeg ikke er aktiv her inne, så hår det litt feil vei. Vekta har passert 73 kg nå, og det er virkelig på tide å ta seg selv i ørene. Dette går jo bare feil vei. Startet registrering igjen på mandag, og planen er å registrere hver dag frem til jul. Håper (og tror) at registrering kan gjøre meg mer bevisst på hva jeg putter inn i det store sluket, og at det skal bli litt lettere å motstå fristelser. 

Trenings motivasjonen har vært veldig vanskelig å finne nå i høst. Før hver eneste trening har jeg måttet kjempe en kamp med meg selv for å komme meg ut døra. Og jeg har ikke alltid lyktes. Har gått og ventet og ventet på at jeg skulle komme inn i den gode stimen igjen, men den har virkelig latt vente på seg. Men gir ikke opp. 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider