Gå til innhold

Nok en ny tråd, måtte denne bli lang....


Anbefalte innlegg

Skal absolutt holde meg her på tråden. Har forsøkt å ta pause herfra før, og da sklir det virkelig ut. Så skal jeg han noen sjanse til å holde vekta stabil, så må jeg ha motivasjonen som dere gir meg :)

Greier å holde meg litt i tøylene når jeg stikker innom her jevnlig, selv om jeg ikke greier å gi alt for tiden. Men det kommer, før sommern skal jeg være i mål :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fortsatt henger med snupsipups, kos deg i helgen :)

 

Det er både godt og utfordrende at det er helg.. Godt med fri fra jobb, sove leenge om morgenen og virkelig ha TID til meg selv og familien.

Men utfordrende siden at det er jo i helgene fristelsene er... Men det blir en rolig hjemme helg, så jeg har planen for hva jeg skal putte i munnen klar :)

 

Enn du olga76 ? Hvordan går det med kampen mot sukker "avhengiheten" ?

 

God helg jenter, ta smarte og sunne valg !!

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaidMyDues

Jeg synes du er flink, jeg!!!

Så lenge du har gjort endringer i livet ditt, og du ser det går den riktige veien, så vet du jo at du har gjort ting riktig :)

Tenk langsiktig, dette er jo endringer du skal leve med resten av livet.

 

Gudd løkk, og kiip øpp the gudd wørk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg til dere alle :)

 

Har akkurat vært på min 30. trening på 10 uker (vel... egentlig er det 33). Har vært med på en utfordring på treningssenteret og fullførte i dag. Bør vel være fornøyd da?

Men i speilet i aerobic-salen var det ikke så vanskelig å se at magen min er mye større enn det som jeg finner akseptabelt, så jeg bør virkelig få gjort noe med kostholdet. Starter på mandag, så nå har jeg tre dager på meg til å samle motivasjon. Må vel få bakt knekkebrød i helgen, de metter godt, og da bruker det å gå litt lettere. Sånn da har jeg et mål, så da er det bare å jobbe med motivasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, det er mye trening Snupsipus! Kjempebra! Denne uka har jeg bare trent 1 gang så langt. Men målet mitt er også 3 ganger i uka, det er bare noen uker som er vanskeligere å få det til.

Sukkerpausen går bra. Jeg har holdt meg borte fra godterier denne uka også :) Men idag måtte jeg bare ha litt brus. Og på søndag planlegger jeg en liten 'sprekk'. Jeg skal ikke spise godterier, men jeg skal drikke kakao og spise julekaker :) Det er jo første søndag i advent! Det blir kos.

Det blir litt mye festing og alkohol i helga, så vi får se hvordan det går med vekta. Jeg har ikke fått registrert siden onsdag, så jeg vet ikke helt hvordan jeg ligger an. Er redd mangelen på trening skal ha for mye å si. Men neste uke blir ikke så travel som denne håper jeg, så da skal jeg trene og spise riktigere igjen.

Ha ei god helg jenter! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hverken vekt eller cm har rikket seg denne uka..Skikkelig frustrerende når jeg vet at jeg har gjort alt riktig !! Spist ca 1500 kcal og det ble 7 TP.

Skal reise på langhelg til Riga neste fredag, og siden målet da er å holde vekten, så hadde det vært godt med vekt nedgang nå ja..

 

Men siden jeg har forsonet meg med at dette tar tid, og at det er faktisk lenge til våren 2012, så er det bare å bite tenne sammen og forsette som før :) Og til slutt så kommer nok resultatene :)

 

Hvordan har det gått med dere snupsipus og Olga72?

Ha en fortsatt fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel bare innrømme at jeg ikke har tort å gå på vekta i dag. Ble litt for mange utskeielser i helgen. Men fra i dag er det skjerpings. Kjenner søtsuget jobber imot meg, men har ikke inntatt noe søtt foreløbig. Og har lagt lista litt lavt fremover, nå er målet å få trent minst 3 dager i uken og ligge stabilt i vekt til over nyttår. Da blir det virkelig jobbing frem til sommern.

 

Syns du er veldig flink jeg storesøster. Og vekta er ikke lett å skjønne seg på noen ganger. Enkelte ganger rikker den seg ikke selv om man er råflink, mens andre ganger bare suser det nedover. Men som du sier, resultatene kommer bare man ikke gir opp. :D Håper du får en kjempefin tur til Riga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette. Jeg glemte å veie meg i går, og idag viste vekte 72,5. Det er 700g ned på ei uke! Jeg hadde ikke trodd jeg skulle gå ned noe denne uka, for jeg har ikke fått trent! Jeg tør nesten ikke tro det er sant. Jeg hadde en litt rar dag, og fikk ikke spist skikkelig, så det er ikke sikkert det er helt reelt. Tør ikke tro på det før litt seinere i uka :D Jeg skal ihvertfall fortsette sukkerstoppet videre! Og trene mer. Og jobbe mer med regelmessige måltider, melkeprouktene og grønnsakene. Jeg har fremdeles 1,5kg igjen før jeg er der jeg var i fjor FØR jeg begynte å slanke meg. (Jeg gikk ned til 65kg i løpet av høsten) Målet mitt er å nå 71 kg før jul! Om 35 uker er vi i slutten av juli 2012. Med 300g per uke, skal jeg da være nede i 62kg. Skal jeg klare målet mitt på 57, må jeg gå ned 0,4-0,5 per uke. Vi får se! :) Mulig jeg er godt fornøyd på 62kg! Godt å kjenne at det går i riktig retning ihvertfall.

Det kommer mye fristelser fremover nå, og det blir vanskelig å fortsette nedgang nå til over nyttår. Jeg er enig med deg Snupsipups, jeg er fornøyd hvis jeg klarer å holde meg stabil nå den neste mnd.

Jeg skjønner at det er frustrenernde når vekta ikke rikker seg Storesøster. Når du som du sier har gjort alt riktig. Men, ikke stol hel på vekta, jeg tror den er litt ustabil. Veier du deg kun 1 gang per uke? Vekta varierer jo faktisk endel fra dag til dag ser jeg. I perioder veier jeg meg hver dag. de sier det ikke er så lurt, men jeg synes det er litt interessant å følge med. Og jeg synes det an være ganske motiverende.

Jeg skal jammen prøve å få trent idag også :D

 

weight.png

[/url]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette. Jeg glemte å veie meg i går' date=' og idag viste vekte 72,5. Det er 700g ned på ei uke! Jeg hadde ikke trodd jeg skulle gå ned noe denne uka, for jeg har ikke fått trent! Jeg tør nesten ikke tro det er sant. Jeg hadde en litt rar dag, og fikk ikke spist skikkelig, så det er ikke sikkert det er helt reelt. Tør ikke tro på det før litt seinere i uka :D Jeg skal ihvertfall fortsette sukkerstoppet videre! Og trene mer. Og jobbe mer med regelmessige måltider, melkeprouktene og grønnsakene. Jeg har fremdeles 1,5kg igjen før jeg er der jeg var i fjor FØR jeg begynte å slanke meg. (Jeg gikk ned til 65kg i løpet av høsten) Målet mitt er å nå 71 kg før jul! Om 35 uker er vi i slutten av juli 2012. Med 300g per uke, skal jeg da være nede i 62kg. Skal jeg klare målet mitt på 57, må jeg gå ned 0,4-0,5 per uke. Vi får se! :) Mulig jeg er godt fornøyd på 62kg! Godt å kjenne at det går i riktig retning ihvertfall.

Det kommer mye fristelser fremover nå, og det blir vanskelig å fortsette nedgang nå til over nyttår. Jeg er enig med deg Snupsipups, jeg er fornøyd hvis jeg klarer å holde meg stabil nå den neste mnd.

Jeg skjønner at det er frustrenernde når vekta ikke rikker seg Storesøster. Når du som du sier har gjort alt riktig. Men, ikke stol hel på vekta, jeg tror den er litt ustabil. Veier du deg kun 1 gang per uke? Vekta varierer jo faktisk endel fra dag til dag ser jeg. I perioder veier jeg meg hver dag. de sier det ikke er så lurt, men jeg synes det er litt interessant å følge med. Og jeg synes det an være ganske motiverende.

Jeg skal jammen prøve å få trent idag også :D

 

[img']http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wYDqMLI/weight.png[/img]

[/url]

 

Så bra!! Så artig at det går riktig vei olga76

Stå på, dette klarer du :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble endel alkohol denne helga, og måltidene har vært uregelmessige. Jeg har fått til 3 treningsøkter og er passe fornøyd med det. Skal få til litt mer trim i uka som kommer. Det begynner å nærme seg jul nå, og det lurer invitasjoner og fristelser overalt... Men føler at jeg klarer å kontrollere meg til en viss grad. Idag fik jeg tilbud om sjokolade og klarte ikke å stå imot. Men det er helt ok. I morgen er det ny uke og nye muligheter :D Lykke til alle sammen! Håper dere har det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er der også hektisk for tiden, og svært mye på programmet. Greide bare å få til 2 treninger forrige uke, for første gang på 3 mnd, det skal ikke bli noen vane!!! I matveien er det meste lite gjennomtenkt :/ Bruker det at jeg skal starte for fult over nyttår som en hvilepute.... Men da har jeg virkelig ingen unnskyldning å komme med etter jul, da skal det jobbes 110 % Innen sommern skal jeg se betydelig bedre ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp snupsipups, demsember er en utfordring !!

 

Jeg har som målsetning at jeg skal veie det samme som jeg gjorde 1. desember den 1. januar. Nå skal det bli første gangen jeg ikke skal legge på meg i jula !!

 

Vekta 1. desember var 80 kilo ( veide meg etter Riga turen i går, og da viste den 80,5 ..) så her blir fokuset på å forsøke å gå ned de ukene som ikke har de største utfordringene og å holde vekta ellers..

 

Men fra ny året av så er det fullt trøkk igjen, og da er vi igang igjen :D

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er superbra hvis vekta klarer å stå stille til over nyttår nå. Vekta mi viser det samme som forrige uke, og det er ok nå. det er en travel mnd og lite tid til trening. Men i romjula skal jeg gå masse turer håper jeg! Håper på hvit jul, da er det koselig å gå tur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann snupsipups og olga72 :)

 

Her i gården er jeg godt i gang med prosjekt IKKE gå opp i vekt i desember :)

vekta viser 79,8 kilo i dag..( det er fremdeles 9,8 kilo som skal bort til sommeren 2012.. ) Målet er å veie 80 kilo også 01.01.12, ser ut som jeg skal klare det ja..

 

Ha en flott uke, nå er det snart jul jenter :)

 

Førjuls klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, her var alt veldig annerledes enn sist. Trenger vel litt tid på å lære meg dette på nytt...

Det er hektiske dager for tiden med juleavslutninger, diverse treff og juletrefester. Og ikke minst vasking av hus og julegavehandling. Har bare fått trent 1 gang denne uka og har rå dårlig samvittighet. Håper på en roligere uke neste uke. Lurer forresten om flere timer med julegaveshopping kan telle som trimpoeng :P det er iallefall kjempe slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, her var alt veldig annerledes enn sist. Trenger vel litt tid på å lære meg dette på nytt...

Det er hektiske dager for tiden med juleavslutninger, diverse treff og juletrefester. Og ikke minst vasking av hus og julegavehandling. Har bare fått trent 1 gang denne uka og har rå dårlig samvittighet. Håper på en roligere uke neste uke. Lurer forresten om flere timer med julegaveshopping kan telle som trimpoeng :P det er iallefall kjempe slitsomt.

 

Heisann snupsipups

He he.. syns julegaveshopping burde gi trimpoeng ja :) travle tider her også og jeg forbereder meg til jule og nyttårsnhelgen..hva jeg skal spise og hvor mye...Har holdt meg unna sjokolade og snop i 3mnd snart !!

 

Ellers har jeg meldt meg på Grete Roede aktiv, starter i januar.

Ha en fortsatt fin førjuls helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei jenter! Og godt nyttår!!

Jeg har hatt store problemer med de nye nettsidene. Tror ikke den støtter nettleseren min, så det ser veldig rotete ut. Men det tar vel alltid litt tid med nye sider.

Hvordan har det gått med dere i jula? Jeg tror jeg har klart å holde vekta, og ihvertfall ikke gått altfor mye opp. Men klart, det ble endel fet mat, sjokolade og julekaker, såklart! Jul er jul :) Men nå er det 2012, og jeg er klar for sunne vaner igjen. Jeg skal ikke legge lista for høyt i fohold til trening, for da blir jeg så skuffa når det ikke funker. Det har skjedd før. Så målet mitt nå er å følge tipsene fra Puls: 1 intervalløkt, 1 langkjøring/kondisjon, 1t styrketrening (delt på 2 dager) og 1t hverdagsmosjon i uka. Og så skal jeg fortsette sukkerkutten nå når jula er over.

Håper dere har det bra og vil fortsette nedgang, med nedturer og oppturer! :)

Olga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår jenter :)

 

Så flott du har holdt vekta Olga76 !

Jeg må innrømme at jeg sprakk fullstendig på julaften.. og fortsatte med å dytte innpå av både mat, sjokkis og drikke..frem til 01.01.12

Så jeg har nok lagt på meg 1 kilo siden 01.desember..

 

Men det skal fort av !! Jeg er tilbake på den "smale" sti nå, så nå er det fullt fokus fremover på antall kcal og trimpoeng :) Skal begynne på GR aktiv på treningsenteret der jeg går neste mandag, gleder meg til å få motivasjon til å trene mer.

 

Veiedager er fremdeles mandag, vi sees

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen :)

Kjenner jeg slett ikke er fortrolig med de nye sidene jeg heller. Får håpe jeg venner meg til dem etterhvert.

Når det gjelder julen må jeg si det har gått heller dårlig med den sunne livsstil. Det har vært fråtsing, fråtsing og fråtsing, og nå er jeg bare kjempeskuffet over meg selv :angry: Og det værste er vel at jeg kjenner at motivasjonen til å skjærpe meg er heller dårlig... Visst vil jeg bli slank, men er jeg villig til å kutte ut det søte? Tja... i teorien så, men det er værre i praksis. Har blitt så vant til å pakke innpå noe, at jeg gjør det uten å tenke meg om. Har motstått fristelsen til å kjøpe julegodt til 1/2 pris, det må da være en start. Men lenger enn det har jeg ikke kommet. Hva gjør dere for å finne igjen motivasjonen etter en vanskelig periode (matmessig)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nytt år alle sammen :)

Kjenner jeg slett ikke er fortrolig med de nye sidene jeg heller. Får håpe jeg venner meg til dem etterhvert.

Når det gjelder julen må jeg si det har gått heller dårlig med den sunne livsstil. Det har vært fråtsing, fråtsing og fråtsing, og nå er jeg bare kjempeskuffet over meg selv :angry: Og det værste er vel at jeg kjenner at motivasjonen til å skjærpe meg er heller dårlig... Visst vil jeg bli slank, men er jeg villig til å kutte ut det søte? Tja... i teorien så, men det er værre i praksis. Har blitt så vant til å pakke innpå noe, at jeg gjør det uten å tenke meg om. Har motstått fristelsen til å kjøpe julegodt til 1/2 pris, det må da være en start. Men lenger enn det har jeg ikke kommet. Hva gjør dere for å finne igjen motivasjonen etter en vanskelig periode (matmessig)?

 

Heisann snupsipups, koselig å høre fra deg :)

Hva med ett GR kurs? Eller å motivere seg selv med tanken på en sunn og flott bikini kropp som du er stolt av ?

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et GR er nok lurt ja, for å få ekstra motivasjon. Selv har jeg brukt veldig lang tid på å tenke på dette, og føler meg motivert med å ha satt en frist for meg selv. Jeg har prøvd å slanke meg så mange ganger, men det blir alltid så halvhjerta. Denne gang har jeg gitt meg selv en siste sjanse. Og det er disse 6-8mnd i 2012. Hvis jeg ikke klarer det denne gang, skal alle de fine, men for små, klærne mine ut av huset i høst, og jeg må finne meg i den kroppen jeg har og bli glad i den. Dette er ikke noe jeg vil, jeg vil være slankere uten en mage å skjule. Så det er denne tanken som motiverer meg nå. Det er nå eller aldri.... Jeg MÅ få det til nå, hvis ikke må jeg akseptere at jeg er litt tjukk... Og selvfølgelig, det at vi går mot sommer og strandliv motiverer også :) Jeg har ryddet bort alt julegodtet og skal gi det bort. Jeg skal leve 6 mnd totalavhold, altså uten godteri og potetgull. Jeg skal fokusere på det og på trening, samt på å spise mye grønnsaker og fisk. Jeg kommer ikke til å registrere så mye mer nå, det føler jeg tar for mye tid og nå vet jeg sånn ca hvor mye måltidene bør bestå av. Jeg vil ihvertfall prøve dette i noen uker fremover og se om det blir riktig fokus.

1 kg er ikke så mye! Det er ikke så verst i jula synes jeg. Lykke til med aktiv kurs, det er sikkert veldig bra.

Og Snupsipups, det krever sin kvinne å gå forbi det julegodtet på halv pris, det vet jeg! Fortsett å motstå fristelsen! Mitt mål er å leve et liv der lørdagsgodt er det naturlige. Ikke at lørdagsgodtet starter på fredagen og varer til mandagen... og kanskje en liten godbit på kino på onsdagen... Men foreløpig har jeg ikke klart å begrense dette, så nå prøver jeg en hardere metode med full stopp, for så å introdusere det igjen i sommer, hvis jeg da har lyst på :) Kanskje du vil være med på det prosjektet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...