Gå til innhold

Intensitet

Gjest Svirre

Anbefalte innlegg

Når man registrerer trening, kan man ofte velge intensitet og dette gir store utslag på antall trimpoeng. Hvordan registrerer dere intensitet? Er det opplevd intensitet eller må man bruke pulsklokke for å måle faktisk intensitet?

Jeg har vært på to spinningtimer i den siste uka. Den første hadde jeg blodsmak i munnen, og lurte seriøst på om jeg kom til å overleve timen, før de første 20 minuttene var gått. Jeg måtte telle sekunder for å holde meg oppe gjennom hver låt. Den andre gikk veldig greit. Jeg mener selv at jeg "gav alt", men det var mye mindre smertefullt.

Skal jeg registrere den første som høy og den andre som moderat, eller er det at svetten renner og at man ikke har pust nok til å føre en samtale, nok til å kalle økten høyintensitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det der har jeg også lurt på. Men det kan jo ikke være meningen at alle skal måtte trene med pulsklokke.

Synes nok det du sier virker fornuftig. At når man kjenner at pulsen er høy og man blir skikkelig andpusten slik at det blir vanskelig å føre en samtale kan man nok kategorisere det som høy intensitet. Ofte varierer jo intensiteten i øktene, så jeg registrerer noen ganger halve økten som høy og andre halve som moderat.

Men tror ikke det er noen fasit. Man må nok bare ta det litt sånn etter hva man selv føler er riktig tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...