Gå til innhold

Ammer og vil ned 10-15kg...


cali84

Anbefalte innlegg

Her er en ny tråd for oss som ammer og vil ned rundt 10 kg...Håper det er flere der ute som vil henge seg på, jo flere jo bedre:)

 

Litt om meg selv...

 

Fikk ei nydelig jente 19.04, og veide på slutten 75kg, gikk raskt ned til 64kg etter fødselen, men mange kilo har krøpet seg å igjen. Veir nå 69,5kg, og vekta før graviditet var 60 kg. Er 160 høy, og trivselsvekta ligger en plass mellom 55 og 60 kg, håper å komme dit ned igjen:)

 

Skal prøve å ligge på 1900kalorier og minst 7 trimpoeng, men her regner, regner og atter regner det:( Vet jeg tåler vann, men det motiverer ikke særlig...

 

Min veiedag vil bli onsdager, og første delmål er 65 kg:)

 

Heng dere på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg et par dager inne i mitt prosjekt, har henetet 10 trimpoeng. Nyter været når det endelig ble litt fint, turer i skog og mark:) Men lørdagskveld er lørdagskveld, og når svigermor kommer med en gigantisk pose smågodt er det gjort...eier ikke viljestyrke når det gjelder smågodt. Klarer å la vær å kjøpe selv, men om andre kjøper og setter det på bordet er det vanskelig å ikke spise...og jeg klarer ikke å nøye meg med bare en bit:(

 

I dag skal bli en bedre dag, gå en lang tur og spise en god og sunn middag:) Har ellers funnet ut at en Nutrillettbar kan gjøre susen en kveld søtsuget trykker på.Er bare 216kalorier og smaker sjokolade:)

 

God søndag folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibben81

Så artig! Jeg har startet på Roede kurs nå for første gang. Har også ei snuppe født 19.04.11. Jeg ammer ennå, men hun spiser både grøt x fler og middag, så jeg følger meny 2 på 1600 kcal.

Er veldig spent på hvordan dette vil gå. Det MÅ gå!

Veide 82,5 på min første veie dag, ny veiing til onsdag..... SPENT !

Er 174 cm høy. Tror min trivselsvekt ligger mellom 65-68 kg.

 

Min verste fiende : Sjokolade! (jeg har fulgt rådet; hold dine venner nære, men din fiende nærmest ;) Det må det bli en slutt på.

 

Min første uke har bikket 5 dager og jeg er oppe i 20 frimerker... hmmm men er innenfor når det gjelder kcal. Gjør det noe tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du starter med kurs, og gratulere med vesle snuppa:)

 

Jeg har også noen uker der jeg overgår på frimerkene, men innenfor på kaloriene...har ike tenkt så mye på det så lenge jeg er innenfor på kalorier, men det sunneste er vel mer grønnsaker og mindre sjokolade...;)

 

Jeg skal veie og måle i morgen, går ikke på kurs men følger dagboken min på nettet...håper på minus 1kg og noen cm rundt midjen...

 

Ønsker oss lykke til med veiingen i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 1: minus 1,3 kg og 4cm rund midjen: 68,2kg og 96cm

 

Jippi, en bra begynnelse. Vet at hver uke ikke vil bli slik, 4 cm rund livet, men en bra start syntes jeg. Nå kommmer en vennine på besøk så det blir det lunsj, tenkte pitapizza med salat:)

 

Hvordan har det gått med deg Vibben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Jeg vil gjerne være med her! Jenta mi er bare tre måneder og jeg fullammer, så jeg har hovedfokus på å trene og unngå usunne ting, men teller ikke så nøye kalorier og sånt ennå. Jeg er også 160 høy, veier nå 64 kg og vil ned et sted mellom55 og 60 kg. Håper litt at noe vil liste seg av i løpet av vinteren, vi har nemlig snakket om sydentur på nyåret en gang. Hadde vært kjekt å være bikiniklar da- men viktigdt er selvfølgelig ammimgen foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibben81

Ja da har jeg kommet hjem fra kurs. Fornøyd med resultatet !

Uke 1: minus 2,1 kg og 6 cm. 80,4kg og 94 cm.

Deilig å se at det fungerer!

 

Så flink du og har vært "cali84"! og attpå til på egenhånd!!

 

Gøy at du og blir med "sykletiljobben" .

 

Sitter nå og lurer på hva jeg skal spise... har noen kalorier "til overs"

luksus problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Det ble en dårlig start i går, fikk uventet besøk medbringende en DIGER pose smågodt... Og der er viljestyrken null når jeg først har smakt en bit... Men nå er en sunn og riktig frokost inntatt. Kanskje jeg får gått meg en tur også, meb i hvertfall står husarbeid på programmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...kjenner til det der ja...det er lett når du selv har kontroll på hva som er i hus, men når andre bringer med seg noe nam nam er det vanskelig å la være...og jeg klarer meg heller ikke bare med en bit:(

 

Jeg skal få i meg frokost nå, vesla sov lenge i dag...og så lå vi å sløvet lenge i sengen, når vi omsider sto opp var det bare tid til stell, mat litt lek og så soving igjen. Men nå er det frokost tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg har virkelig problemer med å få i meg nok mat...høres kasnkje merkelig ut, men sånn er saken:(

Når jeg skulle telle opp i går, endte jeg på litt over 1400 kalorier, og her en annen kveld spiste jeg en tortillalefse med banan og nugatti bare for å komme opp i noen lunne rett kalorimengde...ikke særlig bra.

 

Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan jo ikke fullamme og spise 1400 kalorier, går å knasker litt mørksjokolade innimellom også slik at kaloriene hopper opp...

 

Typisk dag:

Frokost: 2 knekkebrød med makrell i tomat

Mellom : en yoghurt med litt frukt/korn

Lunsj: 2 knekkenrød med pålegg

Mellom: et eple

Middag: fiske/magert kjøtt, grønsaker og saus

Kvelds: 2 knekkebrød/evt en nutrilettbar

Innimellom:mørk sjokolade

 

Må jeg håve inn på poteter til middag? Føler meg ikke mer sulten heller...Hjelp:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Hva hvis du spiser brødskiver, eller havregryn/musli i stedet for knekkebrød? Og fullkornspasta eller potet sammen med middagen? Noen nøtter, avokado, litt olivenolje er jo kaloribomber som det ikke skal så mye av, men som gir kroppen nyttestoffer. Vanlig gul eller brun ost på brødet monner også overrsskende mye, prøv det til lunsj og kvelds:) Mais i salat øker også energiinnholdet. Og banan er supersunt, men gir mye mer energi enn et eple.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker mais, så det må jeg prøve. Spiser en del avocado allerede, elsker guacamole:) Jeg liker knekkebrød bedre enn vanlig brød så vil helst spise det, men jeg laget skinkesnurrer i går, og det var en bra lunsj. To skinkesnurrer med salat og litt dressing...nam) Har en del i frysen nå, så blir sikkert noen lunsjer fremover...

 

I dag her jeg høstet noen trimpoeng, gikk en to timer lang tur med vogna, herlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vibben81

Enig med sykletiljobben, ordentlig gode forslag til kaloritett kost. Personlig har jeg målt opp noen poser med 20 g Nøtti frutti. Har nesten alltid en slik pose med meg, slik at jeg alltid har noen kalorier på lur når jeg er på farta. (ca 90 kcal)

 

Forslag til lunsj mat: Tortillalefser m/ Philadelphia ost, spekeskinke og salat

Fruktsalat m vanilje yoghurt til dessert.

(fikk dette forrige barseltreff, det var deilig)

 

Selv har jeg spist sjokolade både fredag og lørdag, vært særdeles lite i aktivitet, og absolutt ikke drukket nok vann. hmmm...

 

Har gått en liten tur idag, men gruer litt til neste veiing nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er det veiedag' date=' og jeg er spent på hva vekten viser. Håper selvsagt på nedgang både i vekt og magemål...vi får se i morgen:)[/quote']

 

 

Startvekt: 69,5kg

Uke 1: minus 1,3 kg og 4cm rundt midjen: 68,2kg og 96cm

Uke 2: minus 1,1 kg og 1cm rundt midjen: 67,1kg og 95 cm

 

 

Det går nedover:) Nå får vi besøk hele resten av uken og helgen...skal prøve mitt beste på å holdet dietten mens vi har besøk, men det er mye vanskeligere da. De har liksom lyst på snop, og chips ol...

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

I morges stod det 62,8 på vekta, min første ordentlige måling. Tviler sterkt p at jeg har gått ned noe, her har det vært bursdagsfeiring og alt for mye rester av kaker og brus. :) Fikk inn tre trimpoeng i dag, men glemte vannflaske, så jeg sprakk grundig da jeg kom hjem og fant brusen i kjøleskapet... Og så merker jeg at litt urolige netter gir søvnundeeskudd, som gir økt appetitt! Gikk amokk i valnøttene etter en ellers veldig bra start på dagen. Satser på salat til middag, håper å fylle på nok da til at jeg holde ut dagen, uten for mange overflødige kalorier. Og så håper jeg at resten av uken blir uten for mange fristelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var et flere i samme båt - det er motiverende :jippi:

 

Lurer på om jeg får blimed da?

 

Fikk ei lita jente 310511. Hun ble etter en laaang fødsel tatt med keisersnitt, (storebror 08 er og tatt med hastesnitt) så etter to keisersnitt måtte jeg vente litt med å komme i gang. Gikk opp 25 kg i hvert svangerskap, og manglet 5 ned fra forrige så er nok å ta av..

 

Jeg er 162 og har en trivselsvekt på 65 kg. Nå har jeg gått ned fra 92 til 80 (uten for mye jobb, diett eller trening) og så har det stagnert. De siste 4 ukene har jeg notert slavisk, matinntak og trent - hardt. Ligger på 1600, men etter utregning burde jeg ha 1900 - jeg fullammer og har veldig aktivt liv, pluss at jeg jobber ca 40% i en fysisk krevende jobb

 

Denne uka har jeg 20 trimpoeng. og har så langt ingen sprekk i maten.

 

Tilsammen på 4 uker har jeg gått ned 0,0 kg og 0 cm forferdelig lite motiverene må jeg si - så håper på litt motivasjon herfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Hvordan går det, folkens? Klarte meg ganske bra gjennom helga, til tross for flere åpne brusflasker i kjøkeskapet... Mannen tok seg av dem. Nå gjelder det å ikke kjøpe noe usunt, så skal det nok gå ganske bra. Føler meg vekldig optimistisk i dag, spent på onsdagens veiing! Været ser bedre ut en forventet, så kanskje det blir en lang trilletur i dag! Takk for tips til barseltreff forresten! Denne gangen ble det salat og rundstykker, men skal teste ut wraps også, det hørtes jo deilig ut. Er stor fab av fullkornstortilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

Jeg slenger meg med her jeg hvis det er greit :)

Nå er det strengt tatt bare 3 uker siden jeg fødte (en gutt), så jeg vil ikke akkurat si at jeg SLANKER meg ennå... Men det har vært alt for mye snacks/godis og lettvint mat den siste tiden (noe pga at vi har hatt besøk i lengre tid) og det er jo strengt tatt veldig unødvendig! :-p Har forøvrig en datter på 2.5 år også :)

 

Jeg har 5 kg igjen til utgangsvekta, men 15 kg til målvekta før vi skal gifte oss i mai 2012!

 

Har ikke vært så flink til å komme meg ut på turer til nå... Men er veldig motivert for å komme i gang og slutte med unnskyldningene for å bli hjemme! Hehe!

 

lillegutt er forøvrig ikke spesielt glad når mamma drikker brus eller spiser for mye sjokolade, så det inntaket har på en måte begrenset seg selv.. Men nå man spiser LITT hver dag... Da står vekta stille, gitt!

 

Dere er jo allerede i gang og har fått noen flotte resultater etter hva jeg kan se :D Ønsker dere lykke til videre, håper vi kan motivere hverandre!

 

Hilsen Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at flere vil henge seg på:)

 

Som sagt har vi hatt besøk fra onsdag til søndag, og de besøkene var absolutt ikke på slank...så det ble en del godis:( Heldigvis for meg så kan jeg drikke Pepsi Max...er god å ha når andre frotser rundt meg. Klarte ikke å holde det helt, men søndag, mandag og i dag er det vanlig diett igjen...

 

Er ganske så spent på hva vekten vil vise i morgen, håper selvsagt den fremdeles peker nedover, men tror ikke jeg kan forvente så mye denne uken...

 

I dag er det babykino for meg, men har klart å ikke spise godis(selv om det er kino) de andre gangene...tar med noe frukt tenkte jeg:)

Ha en strålende tirsdag folkens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veeing igjen 0,0 kg og 0 cm nedgang I G J E N !!!! fuck og altså....

 

noen tips. jeg spiser rett bortsett fra en kanelbolle som frimerkene fikk den ene uka ligger jeg helt unna sukker og hvitt mel. følger ellers alt til punkt og prikke. varierer både mat og trening... stått i ro i over 4 uker nå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Vekta viser 61,7, ned ca 1 kg på en uke! Utrolig deilig, selv om jeg synes det høres vel mye ut. Litt ambivalent, jeg vil jo helst ned i vekt så fort som mulig , samtidig som jeg er veldig bekymret for det med miljøgifter som frigis fra mitt fett til morsmelken... ;) Jeg ligger på ca1900 kcal daglig så jeg hadde ikke regnet med noen særlig nedgang. Jeg må ha spost mye mer enn jeg trodde en lang periode... Uansett, jeg gleder meg over resultatet, og håper det holder seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...