Gå til innhold

Ammer og vil ned 10-15kg...


cali84

Anbefalte innlegg

Vel jenter, denne uken har som sagt ikke gått helt etter planen, men etter å ha levt litt oversundt de tre siste dagene har jeg i alle fall gått ned litt:) Satser på en super uke å,ingen storbesøk som setter meg av kurs:)

 

Startvekt: 69,5kg

Uke 1: minus 1,3 kg og 4cm rundt midjen: 68,2kg og 96cm

Uke 2: minus 1,1 kg og 1cm rundt midjen: 67,1kg og 95 cm

Uke 3: minus 0,3kg og 0,5cm rundt midjen: 66,8 kg og 94,5

 

Da har jeg igjen 1, 8 kg til første delmål, det håper jeg å klare til veiing den 2 november:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jannamor: uff, jeg får vondt av deg, jeg.. Vet alt om å føle at man gjør ALT riktig men ikke få NOE igjen for det på vekta... Sikkert et tett spørsmål, men husker du på å drikke nok væske? Det har iallfall jeg en tendens til å glemme... Og du er heeelt sikker på at du spiser NOK? Det er jo så lett å overdrive dette med sunn og lett mat, så man ender med å få i seg for lite kalorier.. Håper det løsner for deg snart... Hold motet oppe!!

 

Så flinke dere har vært, Cali84 og Sykletiljobben!

Skjønner at det blir litt motsatte følelser her, Sykletiljobben, hva med å høre med legen din hva h*n mener om den nedgangen? Hm... Uansett, du er jo superflink :)

 

I dag viste vekta ENDELIG under 80 kg her hos meg! Og det var faktisk ETTER frokost.. Riktig nok var den 79.5, men det var deeeilig å se 7 tallet igjen! Nå er 74.5 mitt neste delmål :) Og etter det - 69..

 

Jeg skal gifte meg i mai til neste år, og har kjøpt brudekjolen alt.. haha.. så jeg er spent på hvordan det går med vekt og kjoletilpassing etterhvert! Får evt sy den inn om det blir nødvendig! :)

 

Ikke fullt så god matdag for min del i dag.. mat har gått litt i glemmeboka da lille har villet ha mat hver 2. time.. Føler jeg begynner å få litt lite melk, så vi jobber litt for å få opp produksjonen igjen.. Vi har dessuten vært i bursdagsselskap i dag, og der ble det litt kake, gitt... Tok bare litt fra den ene kaken, da, så jeg syns jeg klarte meg bra.. Dessuten drakk bare et halvt glass brus og ellers bare vann, så ikke så mange kalorier der heller ;)

 

Ja, da var dagens avhandling over.. Nå er det nattan!

Ha en strålende dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen har gått mye bedre en forrige helg. Ingen besøk, og da klarer jeg å styre meg. Koser meg på kvelden med en Nutrilettbar og litt Pepsi Maz, og kanskje litt eple med kanel...nam. I dag har vi gått en godt tur med vogna, masse bakker...herlig:)

 

Håper alle dere andre også har hatt en bra helg...Gleder nesten til veiing på onsdag:)

 

__________________________________________________________________

Startvekt: 69,5kg

Uke 1: minus 1,3 kg og 4cm rundt midjen: 68,2kg og 96cm

Uke 2: minus 1,1 kg og 1cm rundt midjen: 67,1kg og 95 cm

Uke 3: minus 0,3kg og 0,5cm rundt midjen: 66,8 kg og 94,5

Uke 4 : ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter her er min ukerapport...

 

Startvekt: 69,5kg

Uke 1: minus 1,3 kg og 4cm rundt midjen: 68,2kg og 96cm

Uke 2: minus 1,1 kg og 1cm rundt midjen: 67,1kg og 95 cm

Uke 3: minus 0,3kg og 0,5cm rundt midjen: 66,8 kg og 94,5cm

Uke 4 : minus 0,8 kg og 1 cm rundt midjen: 66,0 kg og 93,5cm

 

 

Har vert lite soving og dårlig matlyst de siste dagene, frokost kommer ikke før sent på dagen ol...har vert på 6 mnd kontroll med vesla i dag...Heslesøster mente hun ikke tremgte mat på natten lenger, men jeg har ikke lyst å ta den kampen helt ennå;)

 

Skal heller prøve å få henne til å sove bedre på dagen...litt grining var lov i følge helsesøster...Da får jeg bedre tid til å hente meg inn og litt mer orden i maten:)

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Start: 64 kg

Uke 1: 62,8 kg

Uke 2: 61,7 kg

Uke 3: 61,8 kg

 

 

Hm, har ikke stilt det opp sånn før, skal si ukene flyr avgårde! Ingen nedgang denne uken, men det ble mye og usunn mat i helga, så det er ikke så rart. Er fornøyd med å holde det stabilt, siden det ble litt rask nedgang i uken før. Håper på bedre søvn resten av uken, når jeg har sovet for lite kan jeg spise nærmest ubegrensete mengder brød i løpet av dagen, klarer ikke helt å stå i mot.

 

Har sovet litt ekstra i morges, nå skal jeg på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag sov snuppa 2 timer og 15 min...jeg ble så paff at ingenting ble gjort, satt bare å ventet på at hun skulle våkne...men om dette fortsetter blir hverdagen en helt annen:)

 

Jeg har funne meg en ny favoritt frokost...hjemmelaget grovt pitabrød, men litt tomatpure, 2 stk kokt skinke og 1,5 skiver letter skivet hvitost fra norvegia 240kcal:) Nam...

 

I dag er det fredag og helgens fristelser venter...men jeg fant en mørk sjokolademousse fra Kos til dessert 198 kcal, og til middag blir det kyllingtaco (hjemmelaget tacokrydder), tacoskjell, guacamole og masse salat:) Gleder meg allerede...

 

Hva spiser dere for å kose dere i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Så flinke dere har vært!! Jeg må si jeg blir SPRØ av denne nettsiden! Kommer IKKE inn, og de få gangene jeg faktisk klarer å komme inn tar det 100 år å laste en side og dagboken kan jeg bare glemme å bruke... Den funker ikke...

 

GAH!

 

Anyways!

Denne helgen har jeg spist MYE godis... Walters Drasjé er skumle saker.. Hold dere unna om dere ikke har smakt de! :)

 

Spent på veiing i morgen.. Hadde gått ned 0.7 kg forrige uke.. Tviler på samme nedgang nå.. Om en uke er lillemann 6 uker, gleder meg til jeg har vært på 6 ukerskontroll hos legen min! Da håper jeg å kunne begynne å jogge igjen ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter her er min ukerapport...

 

Startvekt: 69,5kg og 100 cm rundt midjen

Uke 1: minus 1,3 kg og 4cm rundt midjen: 68,2kg og 96cm

Uke 2: minus 1,1 kg og 1cm rundt midjen: 67,1kg og 95 cm

Uke 3: minus 0,3kg og 0,5cm rundt midjen: 66,8 kg og 94,5cm

Uke 4 : minus 0,8 kg og 1 cm rundt midjen: 66,0 kg og 93,5cm

Uke 5: minus 0,8 kg og 0,5cm rundt midjen: 65,2 og 93 cm

 

Går fremdeles noe fort ned med tanke på kilo, men prøver å spise nok...blir bedre og bedre for hver uke:) På fredag reiser vi til familiene vår(bor ikke her) og da skal vi være på farten over en uke...blir nok mye spise lunsj ute, og da kan kaloriene fort hope seg opp:/ Får prøve å spise masse salat ol...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :) Jeg vil gjerne også henge på med dere. Jeg har en sønn på 3 mnd, fullammer. Amming har ingen slankende effekt på meg, derfor vil jeg sakte men sikkert hjelpe meg selv ned i vekt. Har gått på grete roede kurs en gang tidligere (etter min forrige fødsel, sønnen min var da 9 mnd ammet da også), og syns metoden passet meg ypperlig. Vanlig mat, og mye mat :) Da raste jeg ned i vekt uten å slite så veldig mye, denne gangen håper æ på en mer moderat reduksjon i begynnelsen. vil ikke miste melka!

Veiedag på fredager- sist fredag veide jeg 72.8, midjemål: 94 cm. Målet mitt er ned 10 kg innen sommeren. 1 delmål under 70 kg.(håper å være der innen 1.12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at vi vlir flere mabbe:) Ammingen virker ikke slankende på meg heller, så jeg måtte også ta noen grep...og ening med deg om metoden: vanlig mat er tingen!

 

Sykletiljobben: er ikke noen kjekt når det går feil vei, men ett s,ritt tilbake kan jo bety to skritt frem neste gang:)

 

I dag jeg skal vi gå en lang tur 3 timer rundt et fjell, og på rundtturen er vi oppom toppen også. Mannen skal være med så vi får bytte på vogna:) Skal unne meg en skikkelig god middag i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne henge meg på sammen med dere, treeenger motivasjon!! :D

Er 1.70 og veier 89,5(huff). Minstepia mi blir 6 mnd imorgen og jeg sitter her med samme vekta som når hun var nyfødt...og nå har hun begynt med grøt til kvelds så jeg trenger virkelig å komme meg inn i en god stim før amminga er over..vil ikke risikere å hoppe opp i vekt :) Gikk ett kurs etter mitt første barn og kom da nesten ned i trivselsvekt som er rundt 70 kilo,men så blei jeg gravid igjen og da la jeg på meg alt og vell så det igjen :/ Ønsker å komme meg ned under 85 før jul, håper jeg klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Vel, 61,5 - kan vel ikke akkurat sies å være noen stor nedgang, men jeg kjente likevel at motivasjonen kom sprutende, har ikke telt i det siste, men spist mye mer enn jeg hadde trengt. Storinnsats i dag og i morgen, i helga er det dåp så da blir der nok vanskelig... Men som sagt, starter dagen supermotivert :-) håper du også får en fin uke, cali84 - og alle dere andre, hbordan går det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei jenter! Jeg slenger meg inn her! Jeg fikk en nydelig jente i oktober og har nå 10 kg jeg vil få bort! :huh: Jeg har gått på Grethe Roede før, så kan litt om det. Mitt problem nå er at vekta står helt stille og har gjort det de siste 2,5 mnd! Utrolig frustrerende når jeg spiser sunt og beveger meg en del,noen som har opplevd lignende?? Jeg ammer forresten og hadde vel forventet at kiloene skulle forsvinne en etter en... men NEIDA! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei der :)

Jeg fikk ei skjønn lita jente 31.10.11 :D

Er 168cm og veide 85kg når jeg blei gravid

Veide 99kg på slutten av graviditeten, wæææh.. Nå veier jeg 88.7kg

vekta står bom stille, jeg fullammer, og er ikke heller på latsiden. Har en aktiv 4 åring au :)

Trivselsvekta er vel 70kg , men man må jo være forsiktig når man ammer, jeg vil jo ikke miste melka heller, ungen i første rekke :)

Tenkte jeg skulle begynne for fult til mandag. Planen er da :

Mandag,onsdag og fredag gå tur på 1 time.

tirsdag,torsdag,søndag 20 minutt styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...