Gå til innhold

Termin mai-juni-juli


Gjest esilou

Anbefalte innlegg

Jeg kan starte med å presentere meg selv. Ung frue på 36 som venter barn nr. 2 sånn ca midt i mai ;)

Forrige svangerskap klarte jeg å gå opp hele 30 (!) kg, og har klart å ta av ca halvparten av disse. Nå er jeg gravid igjen, og skal forsøke å gjøre det jeg kan for å hindre unødvendige kilo for det har jeg jaggu nok av som det er. Jeg gleder meg over å være gravid og håper at dette vil gå bra, men jeg gruer meg virkelig for hvordan dette kommer til å gå rent vektmessig...Jeg er tung i dag, og verre skal det bli! Så nå må jeg bare ta kontroll over alt som finner sin vei inn i min kropp, være beinhard rett og slett. Hadde bekkenløsning med barn nr. 1 så jeg håper virkelig at jeg slipper unna nå, men frykter at det kommer snikendes på, og da blir det vanskelig med trim og bevegelse...

 

Er det flere som skal i gang nå, så heng dere på tråden. Jeg tror disse månedene framover kan by på store utfordringer, så da kan det være greit å dele tankene sine her. Andres erfaringer er gull verdt å få med seg i kampen mot vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest banankaken

Hei Esilou!

 

Jeg er ikke gravid enda, men går av prevansjonen denne uken.

Forrige svangerskap gikk jeg opp ca 30 kg. Det har jeg ikke lyst til å gjøre igjen, fryktelig ubehagelig!

 

Jeg gjorde nok mye feil forrige gang og planlegger en helt annen strategi nå. Passer på det som spises og setter i gang treningen før graviditeten begynner. Håper bare jeg ikke blir like dårlig som forrige gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest MissSkogsrud

Hei jeg er snart 29 og lure på om eg allerede er blitt gravid, er snart 6 uker siden sist mens så jeg er mye over tiden den skulle ha kommen. Mannen min sier jeg er gravid for jeg minner mye om sist jeg bar jente

 

Jeg har to fra før av.

 

Første gangen la jeg på meg 25 kilo og fikk alt av igjen. andre gangen la jeg på meg 25 kilo og har 20 kilo igjen og det er 1 år og 8 mnd siden eg fikk guten min ( han kom med keisersnitt til slutt kansje det har noe å si)

 

Jeg er livredd for å legge på meg samme mengde denne gangen for da blir jeg over 100 kilo når svanger skapet er ferdigt. Så når jeg fant denne tråden her ble jeg glad for her kasnje jeg kansje finne inspirasjon og få støtte av folt i samme situasjon.

 

NB har lese å skrive vansker så det blir en del feil :)

 

Fra monika

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har det gått tre mnd, og vekten står i alle fall på stedet hvil, og det er i og for seg positivt det da. Synes det er litt vanskelig å følge til punkt og prikke hva som skal spises pr dag. Det går mye på mangelfull planlegging for min del. Det har alltid vært en utfordring i grunn. Desverre har bekkenproblemer allerede nå begynt å melde sin ankomst, får stadig vekk en påminnelse om at jeg har et bekken...Å trene/gå tur er derfor noe som nå blir en utfordring framover...Det får gå som det går...lite jeg kan gjøre med den saken, men med en toåring i huset så er det sjelden jeg får sitte stille da, det er jo noe som skjer hele tiden...og det er vel trim i seg selv, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Gjest stinkerbell

Hei!

 

I de to første svangerskapene mine gikk jeg ikke så mye opp i vekt. Heldigvis. Men det kan virke som om at alle gode ting er 3, for nå er jeg 29uker på vei og har allerede gått opp 20kg. I

 

Er helt fortvilet. Grunnet bekkenløsning så klarer jeg ikke å være aktiv heller og da "baller" det fort på seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillejanne

Hei! Jeg er gravid for andre gang og 28 uker på vei. Sist svangerskap la jeg på meg drøye 20 kg og heldigvis gikk det av igjen med litt strev samt amming. Nå er jeg på god vei igjen og er nesten helt i ro og sykemeldt 100 % pga bekkenløsning/låsning. Forferdelig vondt, så all trening er ikke anbefalt.. Har lagt på meg nok foreløpig synes jeg, og er ikke flink til å tenke sunn mat. Trenger noen som kan motivere meg og kanskje en veievenn...

 

Min høyde: 160 cm og vekt ved start ca 62 kg.

28.10.11: 61,5 kg

07.04.12: 71,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...