Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Kjæresten mente jeg ikke kunne påberope meg vektplatå så lenge jeg ikke trener jevnlig (når ikke engang opp til 7TP i uka), så da får jeg jo bare se ;)/> Min teori er at nettopp fordi jeg ikke trener, så har jeg nådd et vektplatå...i alle fall var vekta 91,4kg i dag morges, men det er onsdagsvekta som teller uansett.

 

I går var jeg veldig stolt over å faktisk ha jogget mest og gått bare litt en strekning på 2,1km! Har en passelig runde å måle meg opp mot, en vakker dag så klarer jeg å jogge hele veien, nå varmer jeg opp først med å gå, så sikter jeg på lyktestolper og prøver å presse meg selv til å holde ut så og så langt. Prøvde en 5km-app en gang, men siden jeg ikke liker å ha lyd på øret når jeg går (eller løper), så ble det ikke noen suksess for meg. Holder med å sammenligne rundene på Runkeeper på tid og kaloriforbruk i henhold til vekta. Skulle egentlig vente til jeg var under 90kg mtp å skåne knærne så lenge som mulig, men det føltes som om jeg kunne klare det, og gikk altså ikke så verst om jeg kan si det selv :)/>

 

Matmessig ble det masse endringer på planen i går, plutselig bedt bort på dagen og på vei hjem så var det ønske fra tenåringen å få kinamat, MEN synes at det å ta en lørdag på søndag gikk fint. Spiste litt av alt, forsynte meg én gang, og målte ca 100g ris og ble akkurat passelig mett (ikke stappmett som før). Så unnet vi oss litt iskrem og en sjokoladebit, men i veldig begrensede mengder. Flinke til å kose oss med måte, altså! Spise sakte og nyte is the new black, jepp :D/>

 

Nå er det mandag - ny uke og back on track!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni:)

 

Storesøster her..

HURRA ! Ser du er tilbake, jeg har savnet deg!!

 

Jeg har ruslet litt rundt i kullissene her inne, og for å gjøre en lang historie kort:

Kom meg ned til 77 kilo høsten 2012 og trodde deretter at da var det slutt på "slanke" jobben.

Og som vi alle vet her inne, sånn er det jo ikke.. for som du sier : det sitter mellom ørene!!

 

Så nå er jeg tilbake på 81,1 ( kun 2 kilo lettere enn da jeg staret i 2011..) og må begynne på nytt igjen..

 

Men nå er jeg i gang :)/>/>

Har de to siste ukene ( ferien er ferdig) kommet igang med 7 TP pr uke, men matinntaket har det vært dårlig med kontroll over..

Fra i dag av så har jeg meldt meg inn i gull medlemmskapet, så nå blir all mat og drikke notert.

 

Jeg vet det funker å holde kontakten her inne, så nå blir det en jevnlig oppdatering fremover. Og du, jeg gleder meg til at vi skal heie hverandre fremover Juni !!

 

Vi snakkes :)/>/>

Klem fra en "oppstanden" storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten mente jeg ikke kunne påberope meg vektplatå så lenge jeg ikke trener jevnlig (når ikke engang opp til 7TP i uka), så da får jeg jo bare se ;)/>/>/> Min teori er at nettopp fordi jeg ikke trener, så har jeg nådd et vektplatå...i alle fall var vekta 91,4kg i dag morges, men det er onsdagsvekta som teller uansett.

 

I går var jeg veldig stolt over å faktisk ha jogget mest og gått bare litt en strekning på 2,1km!

 

Supert at du er igang med joggingen :)/> Hurra for deg!!

Og synes du har vært superflink med at du allerede har tatt av 6 kilo, dette går riktig vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni:)

 

Storesøster her..

HURRA ! Ser du er tilbake, jeg har savnet deg!!

 

Jeg har ruslet litt rundt i kullissene her inne, og for å gjøre en lang historie kort:

Kom meg ned til 77 kilo høsten 2012 og trodde deretter at da var det slutt på "slanke" jobben.

Og som vi alle vet her inne, sånn er det jo ikke.. for som du sier : det sitter mellom ørene!!

 

Så nå er jeg tilbake på 81,1 ( kun 2 kilo lettere enn da jeg staret i 2011..) og må begynne på nytt igjen..

 

Men nå er jeg i gang :)/>/>/>/>

Har de to siste ukene ( ferien er ferdig) kommet igang med 7 TP pr uke, men matinntaket har det vært dårlig med kontroll over..

Fra i dag av så har jeg meldt meg inn i gull medlemmskapet, så nå blir all mat og drikke notert.

 

Jeg vet det funker å holde kontakten her inne, så nå blir det en jevnlig oppdatering fremover. Og du, jeg gleder meg til at vi skal heie hverandre fremover Juni !!

 

Vi snakkes :)/>/>/>/>

Klem fra en "oppstanden" storesøster

 

Vet det høres helt feil ut, men - jeg ble bare såååå glad da jeg så at det var deg!!! Har savnet deg også, Storesøster! :D/> Smiler, faktisk, her jeg sitter og svarer :D/>

 

Håpet jo det var stille fra deg og de andre fordi dere klarte dere fint "på utsiden" av GR, men vet jo at dette ikke er lett...

Nå har i alle fall jeg sverget for min egen del å ikke forsvinne ut herfra pga motgang, så her blir jeg til jeg har nådd målet - MINST!!!

 

Jevnlig oppdatering blir bra, jeg er her daglig frem til en ferietur fra helgen av, men følger med på nett når jeg har tilgang på det - dessuten er det GRmodus med en gang vi er hjemme igjen - og full propell fra høsten av. Altså, propellfart i akkurat den tiden det tar - skal gå så sakte ned at kroppen henger med og vil være der uten å prøve å gå opp igjen.

 

Panki er også litt innom innimellom og det er bra, nå mangler vi bare Vivaebella, så er vi fulltallige igjen, vel? Har jeg glemt noen? :blink:/>

 

Tenk at jeg lot det gå fra å se 79-tallet og helt opp igjen til nesten tresifret!!! Det skjer IKKE igjen, noensinne!!! :angry:/>

 

Nå kjenner jeg heldigvis på hele meg at jeg går en lettere tilværelse i møte - jeg ser fremover :)/> Heia oss!!!

 

Stor klem tilbake :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at du er igang med joggingen :)/>/>/>/> Hurra for deg!!

Og synes du har vært superflink med at du allerede har tatt av 6 kilo, dette går riktig vei!

 

Takk takk :)/>/> Treningsformen sitter langt inne fortsatt, har stort sett tusen millioner unnskyldninger for ikke å komme over dørstokken, MEN jeg skal ikke gi meg selv dårlig samvittighet for det så lenge jeg har kontroll på kostholdet (der har jeg for det meste stålkontroll, og det går nesten av seg selv) - merker jo at det rører litt på seg mellom ørene nå som kiloene sakte går av og jeg får lyst innimellom til å ta sideplanken eller prøvejogge, DET var det ikke snakk om i mai, eller det siste halvannet året, for eksempel. Nå er det sjelden jeg GJØR disse tingene, men det er positivt at jeg har LYST til å gjøre det :D så snålt det enn høres ut, hehe

 

Du har tatt et kjempeviktig og riktig valg med å bremse oppgangen nå, et kjempeutgangspunkt for veien videre ned i vekt!

Jeg ser på delmålene mine som viktige milepæler på vei ned, men når jeg har passert dem så skal de også fungere som varselsvekt - altså, ikke over grensa igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt stabil, ja, her svinger hundregrammene i begge veier innenfor et kilo, 91,3kg i dag, men det er morgendagens vekt som teller for gjennomsnittsnedgangen. Litt uvant å være stabil, men det gir tid og rom for å rydde opp i tankene nok en gang:

 

I dag har jeg kjent på savnet etter å kunne spise det jeg har lyst til, når jeg har lyst til det og i større mengder uten å måtte tenke måtehold - jeg har med andre ord et underliggende usunt forhold til matinntak som helt sikkert må bekjempes for all fremtid, hvis jeg skal kunne fortsette å gå ned i vekt og ikke minst BLI DER!

ASS - Anonyme StorSpisere, altså... :blink:/> Ikke rart rumpa mi er omfangsrik! :rolleyes:/>

 

Til tross for denne underliggende evnen og lysten til å storspise, så har det gått forunderlig bra å endre kostholdsvanene i heimen (og forsåvidt på tur), vi kjøper inn stort sett kun det vi skal ha og har skrevet på liste, lørdagssnacks eller kveldssnacks generelt er enten moreller, oliven, 10g Lindt sjokolade, maks 1-2 små kuler iskrem (ikke engang ukentlig), liten bit kake (baker sjeldent) eller som i går da jeg prøvde ut oppskrift på ovnsbakte, krydrede kikerter (ganske godt, men moreller og oliven er enda bedre). Nachos kjøpes kun inn i små poser til meksikansk tomatsuppe (GR-oppskrift), og den posen står på benken resten av uka og blir sjelden tom innen neste gang vi har suppa.

 

Hver morgen når jeg spiser frokosten (enten Finn Crisp m baconleverpostei og rødbeter eller makrell i tomat m tynn stripe majones&kokt egg eller cottage cheese med banan, mandler, kanel mm) så legger jeg samtidig inn foreløpig plan for resten av dagen - alle måltider. Enten så blir det sånn den dagen, eller hvis det blir endringer så retter jeg det bare opp og regner på nytt hva jeg kan ha. Noen ganger ligger jeg litt i overkant av 1600kcal, mens andre dager i underkant og bare såvidt innafor grensa.

 

Så, jeg føler at jeg har god kontroll på kostholdet - og har hatt det helt siden oppstarten i begynnelsen av mai. Stresser sjelden hvis det blir annerledesdag, da dropper jeg å legge inn hvis det er umulig å beregne, men fortsetter i GR-ånd allerede neste dag. Slik prøver jeg å forberede meg på en eventuell sprekk - at jeg skal glemme den dagen i så fall og bare fortsette med GR neste dag. Det er planen, så får jeg se om jeg kan gjennomføre det når det skulle skje.

 

Treningsmessig prøver jeg også ha et nøkternt forhold til hva jeg får til nå - og ikke minst med tanke på hva jeg i fremtiden kommer til å klare å gjennomføre, også i en hektisk jobbhverdag og/eller det kommer tunge tider igjen (for de har det jamen vært nok av de siste to årene). Uansett hva jeg går i gang med så må det være gjennomførbart også på sikt! Så, når jeg nå to dager på rad har forsøkt meg på litt jogging/rask gange i kombinasjon, så erkjenner jeg at siden jeg fortsatt er temmelig tung, må jeg ta hensyn til det og kanskje vente litt til med den type aktivitet. Litt gøy at jeg klarte det ganske bra, men det er fryktelig trykk på knær, skinnlegg og ankler. Holder meg til langturer i så raskt tempo jeg klarer, når jeg får til det. Burde klart det nesten daglig, men jeg skal ikke gi meg selv dårlig samvittighet uansett. Det tar den tiden det tar - små skritt fremover og nedover - null stress og jag mot nærmeste delmål - og hovedmålet nås når den tid kommer, om det så er til neste år eller neste der igjen.

 

Suksess så langt:


  •  
  • Nedgang fra 98,9kg til 91,3 i dag - 7,6kg
  • Tatt inn 20 cm totalt fra midje, hofte, rumpe, bryst, ribba, arm og lår
  • Kastet en sliten bukse str 50 (har da ingen plagg i den str lenger i hus) og ødelagt bukse str 48.
  • Brukbar bukse i str 48 begynner å bli litt løs og ledig i linningen.
  • Fått på to olabukser som tidligere var for trange, litt valk over linningen men lite nok til at jeg bruker dem og føler meg ganske fin.
  • Fine komplimenter fra kjæresten om synlig forandring :wub:/>
  • Mer energi - takler uventede ting bedre enn jeg før ville gjort
  • Nøktern og positiv innstilling - fortsatt!

 

Fremad marsj med små skritt! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med at vekta er stabil Juni :)Og så flott med en oppsummering av suksessen hittil, viktig at vi tar slike stopp innimellom og minner oss på alt det vi faktisk gjør som er BRA for oss.

Og så gir du jo også meg en inspirasjon og litt ekstra motivasjon!

 

Hehe, kjenner meg godt igjen ift denne treninga ja.. Det har jeg jo faktisk slitt endel med.. Og det er vel også en medvirkende årsak til at jeg legger på meg.. Det jeg putter i munnen, skal jo også forbrennes..

Så fortsett med lange gåturer Juni, så kan du jo ta joggingen når kroppen tåler det bedre. Det viktigste er jo at vi rører på oss!

 

Mitt langsiktige mål er at jeg skal synes at trening er GØY (og da må jeg gjøre en snu operasjon mellom ørene..) Ei venninne dro meg med på puls step i går, og selv om jeg pustet og peste, så var det jo herlig etterpå :)/>

 

Ellers har jeg begynt å notere alt jeg spiser, skal ligge på meny 2 : 1600 kcal. Fikk forresten helt hakeslepp av hva musli/frokost blanding innhold av kcal : 3 ss er det samme som 2 brødskiver med skinke !!

Jeg er ikke i tvil om hva jeg skal velge heretter :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, storesøster :) (åååå, det er så GØY at du er her!! :D) Henter masse motivasjon og inspirasjon fra trådene her inne, jo flere mulige innfallsvinkler, jo bedre ;)

 

Vekta var litt ned fra forrige uke, så registrerer inn 91,0kg - men har i bakhodet at det svinger jo stadig vekk, så det blir som det blir. Det er sommer og varmt og kroppen holder kanskje på litt ekstra vann, eller det skyldes at jeg ikke er i nok aktivitet (men det skurrer litt at det skal skyldes inaktivitet, jeg har hatt like lite aktivitet siden mai og likevel gått ned kun pga kostholdsomleggingen).

 

I går fikk jeg jamen til nesten en times gåtur, rakk akkurat å vente lenge nok til at gråværet endret seg til knallfint (og vaaarmt), men gikk på trutt og taktfast og 1,7TP i boks :)

 

Ja, er helt enig i at den type aktivitet jeg skal drive med må være gøy eller at jeg ser nytten av det nok til å orke å gjennomføre (liker egentlig ikke å jogge, men ser jo at hvis knær osv. tåler det, så lønner det seg å jogge en kortere strekning enn å gå en lang!).

 

I august så blir fokuset på livsstilsendring skrudd opp enda et hakk, da skal jeg i gang med et kurs som også inkluderer tilgang på treningsstudio. Om jeg fortsetter på treningsstudio etter kurset er over, vet jeg ennå ikke, jeg har mest lyst til å "klare det selv", favorittsysselen er og blir å gå turer ute i naturen :) Samtidig så vet jeg at når det blir blanke gater av is ute, så går jeg sjeldnere tur, hvis det er samtidig med en hold vekten-fase, så MÅ jeg ha treningsmuligheter å kombinere med riktigst mulig kosthold.

 

Selv om jeg går ned i vekt den tiden det tar, så vil jeg være mest mulig forberedt på hva som skjer mellom ørene når jeg når hovedmålet - jeg var bare 5kg unna forrige gang, og da sluttet jeg bare tvert...satte på skylapper og holdt meg helt unna GR-forumet, var ikke engang inne og leste...og la på meg 17kg...det SKAL IKKE SKJE IGJEN! :angry:

 

Registreringsverktøyet er genialt, en vekker og en retningssnor for min del - selv uten kostholdsscore får jeg uttelling av å holde meg til Meny2. Regner ut hva jeg skal holde meg til når jeg går mer ned, håper jeg slipper å måtte ned på 1300kcal, synes det høres så urimelig lite ut. Når jeg når hovedmålet, tror jeg at jeg skal opp igjen på ca 1900kcal for å holde vekten, det må jo bli en fest hver dag, det ;) Håper jeg er like tøff i trynet hele veien, i det minste at jeg har skrevet nok lurt inn her så jeg kan hente trøst når det butter i mot - nå er det sommer og sol og lett å være inspirert, sikkert verre når det blir høst/vinter og mørkt og kaldt og det er lettere å fyse på noe...kanskje jeg har fått meg en fin hobby innen da ;)

 

Havregrynsporsjonen min måtte jeg halvere etter å ha sjekket hvor mye kcal jeg vanligvis spiste! Men må ha en solid frokost hver morgen for å ha noe å gå på, spesielt når jeg jobber og ikke alltid er like flink til å spise i lunsjtiden - full skjerpings på det området, der kan det fort glippe om jeg ikke har planlagt dagene.

 

Klarer jeg å skrive kortfattet noengang, egentlig??? Neppe :)

 

Ha en super onsdag! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten..

 

I går så var jeg sååå sulten, knasket grønnsaker til den store gull medaljen:) Og jeg som trodde at jeg spiste ganske sunt..( men burde jo forstått at det er en GRUNN til at jeg legger på meg..)og så er jeg sulten når jeg spiser 1600 kcal pr dag..

 

Men håper det er bare er i de første ukene, må vel handle inn ekstra med grønt til helgen B)

Det ble dessverre dårlig med TP i går, det virkelig bøttet ned med regn..Og ja, jeg vet det ikke er noen unnskylding, det er jo bare å ta på seg regntøy og JUST DO IT. Og målsetningen er fremdeles 7 TP i uka, og det klarer jeg!

 

Ha en fortsatt fin onsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten..

 

I går så var jeg sååå sulten, knasket grønnsaker til den store gull medaljen:) Og jeg som trodde at jeg spiste ganske sunt..( men burde jo forstått at det er en GRUNN til at jeg legger på meg..)og så er jeg sulten når jeg spiser 1600 kcal pr dag..

 

Men håper det er bare er i de første ukene, må vel handle inn ekstra med grønt til helgen B)/>

Det ble dessverre dårlig med TP i går, det virkelig bøttet ned med regn..Og ja, jeg vet det ikke er noen unnskylding, det er jo bare å ta på seg regntøy og JUST DO IT. Og målsetningen er fremdeles 7 TP i uka, og det klarer jeg!

 

Ha en fortsatt fin onsdag:)

 

Hei, storesøster!

 

Kjenner den følelsen, ja...misliker intenst å være sulten!

 

For oss som synes at 1600kcal er i minste laget, så er utfordringen å finne ut hva som metter mest innenfor de kaloriene vi maks skal ha for å gå ned i vekt...jeg får mest igjen ved å ha salat til både lunsj og middag, hvis det passer. Må ha fett i form av olivenolje, nøtter, avokado og fetaost...

 

Så er det å finne noe annet å gjøre enn å sitte og kjenne på sultfølelsen, hvis alle dagens kalorier er oppbrukt - gå en tur, rydde litt eller om det er kvelden, legge seg tidligere :blink: har ikke helt fasiten på dette ennå jeg heller...

 

Tenke positivt - på sikt blir vel magesekken mindre og sultfølelsen dukker sjeldnere opp?

 

Stort sett er ikke alle dagene like ille, håper det ikke er lenge til neste måltidet for deg ;)

jeg gleder meg stort sett alltid til neste måltidet omtrent før jeg er ferdig med å spise det forrige :rolleyes:

 

En fin onsdag til deg også! :)

 

Og, ja, god planlegging og gjennomføring av innkjøp er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det ikke er offisielt før det er en onsdagsveiing - men i dag har jeg sett nytt tall på vekta! :D 90,5kg, faktisk, moro! Sjekket appen min, og har ikke vært så lavt siden midt i juni i fjor :blink:

 

Typisk å se det rett før jeg reiser på ferie, sånn var det sist jeg dro også. Men, med gode valg og prøve å få til litt trim når det er muligheter, så kanskje det bare blir litt over et kilo pluss som sist, og da er jeg klar for å kjøre GR fra det øyeblikket jeg kommer hjem. Ferieturregelen er å kose seg med måte - en god regel, synes jeg ;)

 

GR sin oppskrift på biff m grillgrønnsaker sto på menyen i går, selv en porsjon er gigantisk i forhold til andre retter - og smaker bare såååå godt! Anbefales :D

 

Hvordan gikk det med deg i går, storesøster?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA! Grattis med nytt tall, juni :)

Det er jo bare såå artig når det går riktig vei!!

 

Håper du får en fin ferie uke, kos deg og så er det på`n igjen når du kommer tilbake.

 

Gårdagen ble bedre når det gjelder sulten.. Jeg laget masse grønnsaker til middagen og "snavlet" litt av det utover kvelden, og det virket bra det! Så nå vet jeg at jeg må ha nok grønnsaker i hus i helgen.

Det ble også en times tid med zumba, føler meg ganske så klønete men det var jo faktisk morsomt også :)

 

Fortsatt god torsdag og nok engang god ferie !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, storesøster :)/>

 

Prøver veldig hardt å innprente i meg selv at tallene ikke er viktigst - i hvert fall så lenge jeg veier meg daglig. Har klart til nå å være rolig i forhold til at det sto stille en stund også. Men veldig moro å se at delmålet er innenfor rekkevidde snart! Så det i dag også, men nå er det straks ferie om hjørnet, flyturer og mye bilkjøring, restaurantmat og null mulighet for veiing på halvannen uke...må forvente litt opp etter turen, så det er bare å smøre seg med en stor porsjon tålmodighet - og være fullt og helt bestemt på å gå tilbake til hverdagen med en gang vi kommer hjem.

 

Så bra du er i gang med zumbaen igjen! Ingen har tid til å se stort på andre, det er mer enn nok å henge med i dansetrinna, husker jeg ;)/> øvelse gjør mester :)/>

Grønnsaker er lurt og mettende! Lager jo bare GRmiddager for tiden, mer eller mindre, så det blir de grønnsakene som er anbefalt, burde nok hatt enda mer. Husker å skrelle ekstra gulrøtter innimellom. Flinkere med frukt og bær - mmmm, moreller har danket ut jordbær i sommer - dyrt, men såååå godt!

 

Ha en fin dag!

Klem :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag :)

 

Jeg er veldig fornøyd med dagens vekt : ned 1,1 kilo !! Vekta viser nå 80 kilo, og jeg kjenner meg super motivert for å se 7 tallet igjen:)

 

Har også krympet totalt 6 cm, deilig følelse det også.

 

Så nå er det en ny uke med riktige antall kcal og få til nok TP. Det er jo med dette med nok trening som jeg strever mest med.. Sånn var det sist også. Hmmm.. må nok i tenkeboksen når det gjelder det teamet, tenk hvor herlig det hadde vært om jeg nå fikk innarbeidet gode trenings vaner. Syns jeg ser konturene av ett langsiktig mål der.. :)

 

Enn du, jeg regner med du har kommet deg av gårde på ferietur.

 

Klemmer fra en happy storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver nå litt her inne når du har ferie også jeg :)

Er fornøyd med innsatsen på TP fronten, jeg har faktisk vært på 2 joggeturer hittil i uka, og det er veldig bra til å være meg!!

Men syns det kam være utfordrende å få til 7 Tp, men uka er ikke over ennå:)

 

Går bra på mat fronten, notere alt jeg spiser og skjønner jo hvorfor jeg la på meg igjen..Snakk om å lure seg selv!

Jeg kjente litt godteri sug når jeg var på butikken etter jobb, men holdt meg hard..for snop er noe jeg holder meg unna..Klok av skade, hvertfall på det punktet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, storesøster! Gratulerer med nedgang og deilig å se nytt tall! ;) Så flink du er med jogging ogsanking av TP, kjempebra! Skal prøve det jeg også bare jeg blir enda litt lettere.

 

Så bra du holder liv i tråden mens jeg driver dank i utlandet ;) har i kveld og halvannen dag igjen før vi setter oss på fly hjem. Har vært temmelig flinke, synes vi - ikkeno godisspising som vi gjorde før og siden vi passer på å velge retter vi kan dele, så blir det ikke så aller verst, tror vi - hvis vi ser bort fra type mat og ikke minst drinkene vi får i oss, men er nå på ferie og koser oss med måte - på vår måte :)

 

Onsdag blir både veiedag etter ferie og første hele dag i GRånd, det er jeg innstilt på (vi, må jeg vel si, kjæresten er helt med på det, heldigvis!). Det har foreløpig kun blitt ett forsøk på treningsrommet på hotellet, tror kanskje jeg kan få til i morgen også, men stresser ikke - har allerede fått trent like mye som i forrige måned og rekker en eller to gåturer når vi er hjemme igjen.

 

Har badromsvekt på hotellrommet - vet ikke hvordan den er i forhold til den hjemme, men ser ut som jeg nesten har holdt vekta! Tåler fint litt opp, altså, men sier ikke nei takk til stillstand, bevares :D

 

Ha en fin søndag! Klem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra dere koser dere:) og vekta blir nå sånn den blir! Uansett så kommer ferie kiloene fort av igjen :)

 

Det tror jeg har hendt med meg..gikk ned 1 kilo første uka, men i morres viste vekta det samme som sist uke..

Ble litt overrasket,vet at jeg har gjort alt 100 prosent riktig.. Men tenker at da blir resultatet bedre neste uke, så her er det bare å fortsette på den samle sti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, storesøster!

 

Ja, har du gjort alt riktig, så kommer belønningen uten tvil :) bare å være tålmodig og fortsette med å være flink!

 

Vi er endelig hjemme igjen, til frisk sommerluft og ganske så pent vær - tidlig oppe nå etter å ha sovet bort mesteparten av jetlag'et vi slet med i går. Underlaget gynget og klokka tre på ettermiddagen ville jeg allerhelst bare legge meg og sove, men holdt ut og hadde heldigvis handlet litt GR-ingredienser på vei hjem fra flyplassen og orket å lage tacosuppa og se et TVprogram, så rett i seng halv sju ;) Våknet igjen kl ni på kvelden og så kl fem i morges, da var jeg utsovet. Nå kjenner jeg meg litt sigen igjen, men må værsågod holde meg våken frem til i kveld så jeg kommer inn i vår døgnrytme igjen...

 

Vi har åpenbart gjort alt riktig på tur, i alle fall i følge vekta! Kun opp 400g siden vi dro, det betyr at jeg fortsatt ligger og slurer rett over første delmål, juhuuu! Hadde gitt meg selv frist til å klare å nå delmålet i løpet av august, men nå fikk jeg en ekstra boost til å kanskje gjøre det enda bedre (men ikke stresse, bare innarbeide gode hverdagsvaner!). :D

 

De gode vanene og planleggingen er alt i gang, registrert inn alle måltider og innenfor kalorigrensen - handlelista er klar til jeg skal en tur i butikken etterpå. Det lover godt for august måned, detta ;)

 

Ha en fin onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem:)

 

Deilig følelse å ikke ha gått opp så alt for mye, jeg synes du taklet ferien utrolig bra :)

 

Her er det ikke såå bra om dagen, har ligget rett ut med senebetennelse i foten, forferdelig smertefullt!!

Så jeg knasker tabletter og får hverken jobbet eller trent.

Men heldigvis har jeg ikke gått i trøstespising fella, har regnet ut at når det ikke blir noe trening så blir det 1200 kcal isteden. Og det har gått bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god sommer til dere flinke jenter!!!

Så hyggelig at du er "tilbake" Storesøster :D.

 

Jeg har vært fraværende en god stund av flere årsaker... For det første har det vært vanskelig å holde fokus 100%, og det er kjiipt å rapporterer de samme talla hver uke. Og for det andre gikk jeg inn i en stor svart vegg og endte midt i det sorte hullet på grunn av problemer i heimen, og for det tredje er det sommer og vi har bodd på hytta i 5 uker nå kun med telefon som internettkilde.... Fint med unnskyldninger.....

 

Men jeg har ikke sklidd helt ut, vekta pendler mellom 83,5 og 85 kg. Og det er vel der jeg har ligget siden jul. Med unntak av en uke i Tromsø har jeg trent 3-4 ganger pr uke så langt. Så helt svart er det ikke.

 

Målet nå er å begynne for alvor når skolen starter og i første omgang komme meg ned på 80kg. Jeg har enda ferie i drøye 2 uker til så fristelsene er for mange til å forvente nedgang nå. Jeg har for så vidt krabba opp av det sorte hullet, men sitter på kanten og dingler med beina.... Jeg er spent på hva som skjer etter ferien når den hektiske hverdagen er tilbake. Jeg er ikke veldig optimistisk....

 

Vel nok om det, jeg stikker innom når jeg får mulighet, men lover å komme sterkere tilbake når ferien er over B).

 

Sommerklem fra Panki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem:)

 

Deilig følelse å ikke ha gått opp så alt for mye, jeg synes du taklet ferien utrolig bra :)/>

 

Her er det ikke såå bra om dagen, har ligget rett ut med senebetennelse i foten, forferdelig smertefullt!!

Så jeg knasker tabletter og får hverken jobbet eller trent.

Men heldigvis har jeg ikke gått i trøstespising fella, har regnet ut at når det ikke blir noe trening så blir det 1200 kcal isteden. Og det har gått bra :)/>

 

Oi, så leit, storesøster! Riktig god bedring med foten din!!!

 

Du har en plan også for det, så flink du er! Pass på å ikke gå under 1000kcal i forhold til grunnforbrenning, så du ikke går på sparebluss der du ligger :unsure: (1200kcal er fryktelig lite i mine ører, nemlig :))

 

Stor trøsteklem og kom deg fort igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god sommer til dere flinke jenter!!!

Så hyggelig at du er "tilbake" Storesøster :D/>.

 

Jeg har vært fraværende en god stund av flere årsaker... For det første har det vært vanskelig å holde fokus 100%, og det er kjiipt å rapporterer de samme talla hver uke. Og for det andre gikk jeg inn i en stor svart vegg og endte midt i det sorte hullet på grunn av problemer i heimen, og for det tredje er det sommer og vi har bodd på hytta i 5 uker nå kun med telefon som internettkilde.... Fint med unnskyldninger.....

 

Men jeg har ikke sklidd helt ut, vekta pendler mellom 83,5 og 85 kg. Og det er vel der jeg har ligget siden jul. Med unntak av en uke i Tromsø har jeg trent 3-4 ganger pr uke så langt. Så helt svart er det ikke.

 

Målet nå er å begynne for alvor når skolen starter og i første omgang komme meg ned på 80kg. Jeg har enda ferie i drøye 2 uker til så fristelsene er for mange til å forvente nedgang nå. Jeg har for så vidt krabba opp av det sorte hullet, men sitter på kanten og dingler med beina.... Jeg er spent på hva som skjer etter ferien når den hektiske hverdagen er tilbake. Jeg er ikke veldig optimistisk....

 

Vel nok om det, jeg stikker innom når jeg får mulighet, men lover å komme sterkere tilbake når ferien er over B)/>.

 

Sommerklem fra Panki.

 

Godt å se deg igjen, Panki, har savnet deg!

 

Så leit å høre om problemene du har hatt...håper det lysner veldig snart for deg! Får du hjelp til å takle den tunge tiden?! Viktig å ha noen utenforstående å kunne snakke med! Veldig glad for at du er kommet deg opp til kanten, i alle fall. Stor klem!

 

Du har vært stabil lenge nå, det er i alle fall ikke opp mange, mange kilo som må gås ned om igjen - samtidig så føler jeg at DET er da ikke nok en bekymring du skal måtte slite med...få orden på det andre FØRST, du! Vær her inne så ofte du kan, vi er her når du kommer innom :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad for at dere er her, storesøster og panki, tross motgang! Litt rart å være glad i noen uten å kjenne dere annet enn gjennom ordene dere skriver, men sånn føler jeg det i alle fall.

 

Og når dere ikke har det bra, så blir jeg naturlig nok bekymret for dere og ønsker dere alt godt og dét så snart som mulig :wub:

 

Hele dagen er litt skakkjørt her hjemme, men det er kun pga jeg sto så vanvittig sent opp (halv ett, faktisk!). Jet lag'en er forhåpentligvis over nå, så "normal" hjemmeferiehverdag kan komme på plass - ikke engang ryddet ut av kofferten ennå, så utrolig sløvt...

 

Stille her hjemme akkkurat nå, med både kjæresten, ungdommen og katta ute av huset - døra åpen siden det er fint vær ute, akkurat passe vind.

 

Tenker på alt jeg burde gjøre, men tar det hittil med ro...

 

Siden jeg sto opp midt på dagen så er vekta i dag tatt med en stor klype salt - og det er en uke til neste ukesveiing, så ikke noen grunn til å endre signaturen ennå heller. Men hyggelig å se første delmål for aller første gang på veldig lenge. August blir kanskje en fin måned? Glede-gruer meg som alltid til jobbstart, men føler meg mye finere tross fortsatt for tung, selv om bildene fra turen viser noe annet enn jeg føler meg :wacko: sprøtt, i grunnen. Jeg trenger i alle fall ikke å stå og dra ukomfortabelt i klærne jeg har på meg, så lenge jeg ikke prøver å skvise meg inn i for små klær før jeg passer inn i dem, så har jeg ingen valker jeg trenger å skjule for andre (de ER der, men synes ikke like godt når klærne er i riktig størrelse).

 

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og god sommer til dere flinke jenter!!!

Så hyggelig at du er "tilbake" Storesøster :D/>.

 

Jeg har vært fraværende en god stund av flere årsaker... For det første har det vært vanskelig å holde fokus 100%, og det er kjiipt å rapporterer de samme talla hver uke. Og for det andre gikk jeg inn i en stor svart vegg og endte midt i det sorte hullet på grunn av problemer i heimen, og for det tredje er det sommer og vi har bodd på hytta i 5 uker nå kun med telefon som internettkilde.... Fint med unnskyldninger.....

 

 

 

Sommerklem fra Panki.

 

Heisann Panki!

Så koslig å høre fra deg igjen :)

Men trist å høre at du har hatt det tøft personlig.. Vet hvor utrolig utfordrende problemer i heimen kan oppleves og føler virkelig med deg. Og sender deg en lang klem

Og du, det er jo bra du har kommet deg opp av hullet ( bare det kan jo være en kraft anstrengelse..) og at du tar vare på deg selv gjennom å trene mye. Trening kan gjøre godt det :)

 

Håper det ordner seg i heimen, og at du får tilbake ditt ønskede fokus. Og så håper jeg selvfølgelgi at vi får høre mer fra deg her inne :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...