Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Gratulerer juni72!!! Jeg ble virkelig glad over ditt flotte resultat:-) Det gir motivasjon til å fortsette på den smale sti!!

 

Det finnes ikke noe bedre enn å ta i bruk nye hull i beltet eller finne fram bukser som ikke har passet på lenge, ikke fordi de er moderne nå, men fordi jeg har bevist for meg selv at jeg kan!!!!

 

Da jeg satt meg ved pc`n var jeg egentlig litt sliten etter jobb, men nå kjenner jeg meg klar for resten av dagen som består av litt kjøring hit og dit før jeg avslutter med spinn60 og en time latino høypuls!!! Takk skal dere ha!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hektisk dag og kun tid til å lese litt på forumet - ikke legge igjen noen spor før nå... :)

 

Kan skilte med 2. plass i denne ukens veiing i Slankekrigen, moro å se det på trykk, men er realistisk nok til å vite at det svinger lett andre veien (var jo nest sist her en gang tidligere). Det blir vanskelig å toppe, eller tangere for den saks skyld, forrige ukes TP-score (nesten 20!), hittil denne uka har jeg 2,6 eller no - det tar litt tid å innarbeide nye rutiner nå som glatte veier setter stopper for mine utmarsjer rett etter jobb og før middag. Må nok krype til korset og inn på treningssenter og tredemølla...men det er så utrolig mye kjedeligere enn å få frisk luft og se naturen samtidig!

 

I går prøvde jeg meg på en kort youtube-versjon av Jillian Michaels (fra Biggest Looser) 30 day shred, men er litt for flink til å finne på andre ting enn å sette i gang med fast egentrening hjemme - pushups er ikke akkurat favoritten min, ennå...får se om det blir noe mer av dét eller zumba på AppleTV'n i løpet av uka. Vel, om treningen lider litt under været akkurat nå, så er jeg i alle fall fortsatt flink med registrering og porsjoner og alt jeg har lært - ikke noen godterisprekk så langt (siden 1. oktober)! Lørdagen er kalkulert med litt ekstra, da er det fest og første gang med alkohol på "hur länge som hälst" - blir spennende neste tirsdag da.

 

Fredag har jeg planlagt ukas hittil hardeste treningsøkt, håper jeg får til den...som premie for at jeg snart nærmer meg (300g igjen) første delmål på 85 kg, skal jeg prøve å finne en fin kjole...gjerne en som passer til fest, julebord, julaften og nyttårsaften (funker stort sett hvert år, svært få utenom familien får se meg i "samme fillene" gjennom høytiden - økonomisk og praktisk!)

 

Nå titter jeg en gang til fornøyd på dagens virkelig store "premie": et splitternytt kombiskap! Det gamle (10-15 år gammelt) falt omtrent fra hverandre, og med en sunnere livsstil i matveien krever det god plass til varene - det nye er bredere, høyere, (stiligere) og jamen er det ikke mer stillegående også, skikkelig moro!

 

Regner med dere har fortsatt med å være flinke med både kosthold og trening, jenter, dere virker supermotiverte!

 

Klemmer på en onsdagskveld - snart helg igjen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt kjøleskap juni72, det er godt med masse plass, nå kan du kjøpe inn masse sunn og god mat :)

 

Lykke til med jakten på en flott fest kjole, jeg er sikker på at du og familie/venner kommer til å se at du har "krympet". Jeg bruker også å kjøpe ett eller to fest antrekk, er glad i pynte meg men lommeboka tillater ikke de alt for store utskeielsene..

Gleder meg til våren, for da er jeg betydelig slankere, planen er å sette av litt kroner fremover, så jeg kan virkelig kan shoppe en ny garderobe i størrelse 38/40..det er vel det som blir min "premie" når målet er nådd :)

 

Det går bra med antall kcal, er inne å registere hva jeg spiser nesten hver dag. Ser jeg trenger å bli flinkere til å variere maten ( så jeg ikke blir lei..)det er jo mye god mat vi kan spise, men bare en porsjon da!!

Når det gjelder trening så ser jeg at jeg må bare være fornøyd med 8 TP i uka, det er nok der min største utfordring ligger..Er super imponert over dere, panki og juni72, som er gode til å prioritere trening.

Lurer på hva jeg kan motivere meg med slik at jeg kan trene mer.. Noen tips?

 

Snart er det helg jenter, så nå er det tid for planlegging og viljestyrke, så vi kommer oss gjennom eventuelle fristelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste rådet jeg kan gi er å finne en treningsform som du trives med, helst skal du elske det. Da går det nemlig mye lettere å komme seg ut av sofaen:-). Det som har vært redningen for meg er en ny start på nytt treningssenter hvor jeg virkelig føler meg hjemme. Et lite og intimt senter med hyggelig betjening som kjenner deg igjen etter få besøk og som backer deg opp de dagene som er litt tunge:-)

 

I dag har jeg den tyngste dagen på lenge.... Er tung i hodet, er nok sliten etter tirsdag-onsdag hvor det gikk i ett fra kl 0545 tirsdagmorgen til kl 09 onsdagmorgen. Og da mener jeg i ett.... Det starta med dagvakt og avslutta med nattevakt, med en hel rekke aktiviteter i mellom de to....

Men jeg har likevel kommet meg ut på trening i dag, er veldig fornøyd med det. Håper Jon Blund kommer med en ekstra dose sovestøv til meg i kveld så jeg kan sove hele natten og våkne uthvilt og full av krutt i morra igjen:-).

Men nok sutring. Jeg vet at jeg har masse å være glad for, og at vi er kjempeflinke hele gjengen og at vi kommer til å klare oss supert gjennom helga og bare gjøre sunne valg:-)!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sakte med TP denne uka, bare 3,2 hittil...ser ut til å kunne bli første uka under 10 totalt siden jeg startet opp. Irriterende glatt føre setter virkelig stopper for raske gåturer ute, det blir med hverdagstrim til butikken og ikke spesielt mye mer enn det.

Synd, siden gåturene er min favoritt når det gjelder trening...det er ikke det samme å tråkke på tredemølle innendørs, absolutt ikke. Nå har jeg lyst til å klare å løpe litt etterhvert, så jeg skal gi tredemølla flere sjanser - jogging er jo så effektivt! Hittil har skinnleggen, hofta og knærne protestert litt, så jeg må gå forsiktig frem (klarer å løpe ca 10 minutter, men med flere dagers mellomrom...to dager etter hverandre går ikke greit ennå).

 

Er flink til å registrere måltidene og holde meg rundt de tilmålte 1600 kcal - vet jeg lett kan klare å spise mye, mye mer...men målet er nå engang å gå ned i vekt, ikke stå stille eller gå opp, så det er bare å fortsette å være flink! Føler at jeg også har vært flink til å jobbe med den mentale biten (mellom ørene) og at dét er største grunnen til at jeg til nå ikke har gått på noen sprekk. Jeg vet hva som må til og er villig til å gjøre det som kreves for å gjennomføre det! (Antar jeg gjentar meg selv fra tidligere, men det blir som et mantra - jeg må gjenta det ofte for å til slutt tro på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nytt kjøleskap juni72' date=' det er godt med masse plass, nå kan du kjøpe inn masse sunn og god mat

 

Lykke til med jakten på en flott fest kjole, jeg er sikker på at du og familie/venner kommer til å se at du har "krympet". Jeg bruker også å kjøpe ett eller to fest antrekk, er glad i pynte meg men lommeboka tillater ikke de alt for store utskeielsene..

Gleder meg til våren, for da er jeg betydelig slankere, planen er å sette av litt kroner fremover, så jeg kan virkelig kan shoppe en ny garderobe i størrelse 38/40..det er vel det som blir min "premie" når målet er nådd

 

Det går bra med antall kcal, er inne å registere hva jeg spiser nesten hver dag. Ser jeg trenger å bli flinkere til å variere maten ( så jeg ikke blir lei..)det er jo mye god mat vi kan spise, men bare en porsjon da!!

Når det gjelder trening så ser jeg at jeg må bare være fornøyd med 8 TP i uka, det er nok der min største utfordring ligger..Er super imponert over dere, panki og juni72, som er gode til å prioritere trening.

Lurer på hva jeg kan motivere meg med slik at jeg kan trene mer.. Noen tips?

 

Snart er det helg jenter, så nå er det tid for planlegging og viljestyrke, så vi kommer oss gjennom eventuelle fristelser [/quote']

 

Kjempefornøyd med kombiskapet, ja! Stort og fint og lyst og oversiktlig og ikke minst romslig - den sunne maten ser innbydende ut hver gang jeg åpner skapet...disse ukene har gitt meg ganske gode rutiner på å handle inn kun det jeg skal - enten én større innkjøpsdag i uka (når jeg har fått laget plan for ei hel uke) eller småhandling (men da går jeg til og fra butikken, og kjøper fortsatt kun det som står på lista). Planlegging er tingen!

 

Du har funnet den ultimate premien, storesøster, å kunne handle klær i størrelse 38/40 - ja takk! :) Det blir spennende å prøve selskapsantrekk i morgen, ikke minst å få se at jeg er på god vei bort fra 46/48 (vil ikke tilbake dit!).

 

Som du ser av forrige innlegg, så har det ikke blitt store treningsmengden på meg heller akkurat denne uka. Som panki sier, det er viktig å finne noe som en liker å gjøre - MEN, tenker også på Yngvar'n som sier at trening ikke alltid er gøy, men at det er en jobb som må gjøres. Prøv litt ulike ting, se om noe etterhvert peker seg ut som det gøyeste eller om ikke annet, minst kjedelige...jeg må også finne et eller annet vel så moro som gåturer, i morgen håper jeg tredemølla frister veldig, litt romaskin, styrkeøkt (det er ganske gøy) og kanskje også yoga igjen.

 

Nå er det tid for skjønnhetssøvn!

 

Ha en flott fredag i morgen :) Husk lure valg og kun én porsjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper Jon Blund kommer med en ekstra dose sovestøv til meg i kveld så jeg kan sove hele natten og våkne uthvilt og full av krutt i morra igjen:-).

Men nok sutring. Jeg vet at jeg har masse å være glad for' date=' og at vi er kjempeflinke hele gjengen og at vi kommer til å klare oss supert gjennom helga og bare gjøre sunne valg:-)!!!!![/quote']

 

Håper du får en skikkelig god natts søvn, panki, så du får masse overskudd til å fortsette å være utrolig flink - jeg prøver å følge deg hakk i hæl...tunge dager kommer innimellom men med god planlegging så kan vi være slitne og samtidig fortsatt ta sunne valg :)

 

Ha en fin fredag full av krutt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puhh.. endelig fredag.. Det har vært en travel uke, så nå gleder jeg meg til å dra på hytta med unger og samboer. Ute klærne er pakket med, jeg håper at det triste grå trønderværet gir seg litt, slik at jeg får vært mye ute i frisk luft og gå noen lange turer. Kjenner at nå som vinteren nærmer seg, og dagene blir stadig mørkere, så savner jeg det å være ute!

 

Litt kos blir det også da, jeg gleder meg til å krype opp i sofan med ullsokkene mine og ett pledd, og høre peisen knitre.. ( ja, jeg er litt bedagelig anlagt jenter.. ikke rart at nok trening er min utfordring.. )Og så blir det litt ekstra gode middager og rødvin :)

 

Det går veldig bra å holde seg unna sjokolade og snop.

Når jeg ser massevis av jule sjokolade på butikken, så omprogramerer jeg tankene mine og sier til meg selv: "sjokolade klarer jeg meg uten, det er bedre med frukt og vanilje kesam"

Jeg har lest en plass at hjernen ikke responderer på ordet ikke.. Aner ikke om hvor vitenskapelig bevist dette er ..men jeg tar ingen sjangser.. så derfor så unngår jeg å si til meg selv at jeg ikke liker sjokolade av frykt for at kanskje hjernen tolker det som at jeg sier " jeg liker sjokolade.." He he.. ser jeg bruker mye energi på dette ja.. er nok litt redd for en eventuellt sprekk..

 

Håper dere får en flott helg panki og juni72, ta sunne valg og kos dere :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

I natt har jeg sovet godt, og formen er betydelig bedre enn i går. Har vært og trent spinn60 og en time styrke i sal, så dagens trening er i boks:-). Nå er det litt rydding i heimen før arbeidshelgen tar til!!

Det høres deilig ut med fri helg på hytta, men det får bli litt senere. Jeg sender mann og barn på hytta mens jeg blir hjemme og jobber. Det gir muligheter for litt bonustrening i morra;-).

 

Ellers skal jeg prøve å holde meg unna lørdagssnopet, for i min sørgelighet slukte jeg noen (mange....) småsjokolader som lå igjen etter Halloween i går. Men jeg skal kose meg med sushi på jobb i dag, og lage en stoor kyllingsalat til middag lørdag:-) Planlegging er ALT!!!

 

Så med dette ønsker jeg alle, men spesielt storesøster og juni72 en super helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første hurra: Endelig ble det gåtur på meg, 1,9TP i dag! Somlet litt, så kan ikke skryte av for mye dagslys eller alt for lang tur, men jeg skulle jo også i klesbutikk for å se etter kjole til årets selskapssesong...det ble gjort først...

 

Veldig spent på om jeg skulle finne noe, nå henger to kjoler (deponert) klar til prøving så snart kjæresten kommer hjem. Et ekstra hurra ble det da jeg prøvde kjoler og passet i størrelse L (ikke XL!!). Spurte om str L tilsvarer str 44 - men fikk til svar at det var str 42! Vet det varierer fra merke til merke, men det er uansett et realt hopp ned fra 46/48...moro!

 

Så, morgendagens utskeielser er allerede lagt inn...grøss og gru, med alkoholenheter og julemat ligger det allerede an til mellom 2-3000 kcal - jeg håper værgudene er med meg så jeg får gått en solid tur tidligere på dagen og at det blir litt ekstra dansing så jeg kan få brukt så mange kalorier som mulig i løpet av festen. Søndag blir det uansett vanlig dag igjen, så dette skal gå bra, jeg har trua!

 

Riktig god helg til alle, kos dere med måte på hyttene deres, storesøster og Henna, og ha en flink helg på egenhånd, panki :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fornøyelse på festen i kveld. Kos deg med både mat og dans og ikke minst ny kjole. Kjekt å kle seg opp når en føler seg vel. Jeg trodde også at strl. L var 42, det har nå jeg alltid hørt.

 

Jeg har hatt to uker med fest i helgene og det har gått fint. Har til og med gått ned litt. Denne helgen blir det pinnekjøtt men jeg har regnet ut og satt inn i dagboken så det skal gå greit.

 

Nei dette føler jeg går rette veien for oss alle sammen:)

 

Ha en god helg her inne, denne tråden er inspirerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henna :) Skal kose meg på fest, har lagt inn det grøvste (glemte velkomstgløggen - og vet ikke helt hvor stort et 100g ribbestykke egentlig er, men må jo bare prøve meg frem...medisterkaker og -pølser er bare så i fjor, altså, aldri mer!:))

 

Må til byen etterpå for å levere tilbake den ene kjolen, heldigvis var det den billigste både kjæresten og jeg likte best...jakten på den "lille sorte" må fortsette litt til, den jeg ender opp med er faktisk rød!

 

Og værgudene - fikk meg jamen ut på gåtur FØR frokost (spinatshake hver morgen er digg!), 1,8TP...nyydelig med frisk luft, sollys og fin natur...herlig! Orket ikke prøve meg på noe jogging, men la inn 20 utfall så lårene fikk kjørt seg litt.

 

Må jo bare sitere deg, Henna: "det går rette veien for oss alle sammen!" Jeg blir glad hvis jeg kan inspirere andre - og jeg VET jeg er superinspirert selv på grunn av dere flotte, kunnskapsrike og målbevisste jentene her inne, gleder meg alltid til å lese og skrive i trådene, enten jeg har en dag som er topp eller en dag som er full av gruff!

 

Fortsatt god helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag: maks 2500kcal (ca)

Søndag: ca 1600kcal

Ingen godterisprekk!

 

Totalt: 7,9TP for hele uka (bør over 10 neste uke)

 

Plan for uka som kommer:

Mandag: gåtur/intervall?

Tirsdag: hviledag (travel dag)

Onsdag: gåtur/treningssenter?

Torsdag: hverdagstrim/hviledag (travel dag)

Fredag: gåtur/treningssenter?

Lørdag: langtur/intervall?

Søndag: gåtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God mandag alle sammen:-)

 

Veiedag! Kun ned 100 gr denne uka, men det er ikke på grunn av noen sprekk. Har hatt kontroll på inntaket og med 22 tp denne uka er det ingen grunn til å gå opp i vekt. Men med en voldsom nedgang forrige uke kan man kanskje ikke vente annet?? Jeg har gått inn i cm:-)

 

Helga har vært grei, har spist det jeg skulle og smakt litt på sjokoladen til gubben, men overhodet ikke ukontrollert (8 små biter (ca 50g) i løpet av hele helga), og med så mye trim skulle en tro at det skulle gå bra. Jeg har på ingen måte mistet tråden og gleder meg til ny uke!!

 

Juni72: Så flink du har vært på fest!! Med så mange fristelser er det jammen lett å la seg friste. Så det vitner om god selvdisiplin:-)

 

Storesøster: Håper du har hatt det fint på hytta, og at du har kost deg masse med familien og samlet nye krefter til neste ukes utfordringer!!

 

Lykke til med veiing denne uka begge to!!

Nå skal jeg sende avgårde barna før det bærer avsted på trening!! Stram opp og mølle i dag:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. har som deg panki kun gått ned 100 gram i uka her.. og jeg vet jeg har gjort alt etter boka..Men har krympet 3 cm i midjen på ei uke og totalt 8 cm siden jeg startet endring av livsstils prosjektet min. Men har gått ned 1,1 kilo på to uker, så jeg bør vel være fornøyd med det.

 

Panki: jeg er bare så imponert over dine 22 TP :) Det er jo så utrolig BRA!!

Juni72: hurra til deg også, ser du hadde kontroll på festlighetene i helga, og jeg regner med du var skikkelig flott i rød kjole :)

 

Målsetningen i uka her er å fortsette med ca 1400-1500, notere ned alt som jeg putter i munnen, drikke masse vann og skal prøve å få flere enn 8 TP! og jeg starter bra, i dag blir det puls step rett etter jobb

 

Er spent på reslutatet ditt i morgen juni72, ha en flott mandag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortvil - storesøster og panki, husk kroppen lagrer vann ++ i hytt og pine (jeg forsøkte jo å regne meg frem til vekttap her en gang tidligere - og forskjellen på hva jeg etter utregningen skulle gå ned i vekt og hva jeg gikk opp (!) på vekta var på nesten over 1 kilo)!

 

Belønningen for at dere har vært flinke - den kommer, det er bare å glede seg til den viser seg på vekta enten neste uke eller der igjen! :) Stå på videre, dere er utrolig motiverte og flinke!!!

 

Ja, veldig fornøyd med lørdagens planlagte utskeielse...synes egentlig ikke det var vanskelig (når jeg skjønte at jeg burde holde meg til én porsjon varmmat og la koldtbord være koldtbord - jeg kan jo ikke egenhendig spise alt som serveres og som smaker godt...), hadde tilogmed lagt inn desserten i forkant, da kunne jeg kose meg med både dén og ribbebitene. Det som kom ekstra med av grønnsaker og dip (genialt å sette frem i tillegg til potetgull - bra julefest!) og et par drinker (jaja, da ble det laaaang søndag på sofaen i stedet for tur...men, men) har jeg også lagt inn - og totalen altså ikke over 2500kcal. Da ser jeg faktisk ganske lyst på de fremtidige festlighetene også, dette SKAL jeg klare med glans!

 

Kjolen følte jeg meg svært vel i, fikk komplimenter for fargen også :) Gleder meg til å lufte den enda fire-fem ganger til denne sesongen, den bør jo bare sitte bedre og bedre på etterhvert? :)

 

Fornøyd er jeg også med å komme meg ut på gåtur etter jobb, var hjemom for å snu i døra og marsje ivei til butikken - 2,6TP er klokket inn i dag :)

 

Er spent på morgendagen jeg også, men tar tallene i gram og centimeter som de kommer...i min åttende uke med fornyet og forbedret livsstil har jeg all verdens tid frem mot hovedmålet neste sommer. Jeg ser jo allerede tydelig at dette fungerer! Lærer masse underveis som jeg skal innarbeide til gode vaner:

- drikke mye vann

- spise lite, men ofte

- spise variert (tallerkenmodellen er fin, fargerikt blir det også!)

- planlegge måltider for dagen og/eller uka, gjerne registrere det jeg skal spise på jobb (fungerer topp og går veldig raskt)

- ha nødløsninger klar "i tilfelle" endringer i plan...feks energibar i veska, frukt tilgjengelig om søtsug blir for sterkt, Lindt sjokolade med i selskaper osv...

- spise sakte, nyt maten i stedet for å sluke den!

- holde meg til én porsjon

- trene jevnlig

- tenke hverdagsmosjon, trapp i stedet for heis, parkere lenger unna, gå til butikken osv, osv...

 

Når jeg leser gjennom disse punktene så er de på et vis ganske selvsagte...men det er jo ikke sånn jeg har levd tidligere (utenom jojo-periodene, da...)...har jeg bare skjønt det nå, liksom?

 

Jeg (ex-trøstespiser og fremdeles særdeles opptatt av mat) synes jo fortsatt at 1600kcal per dag er snaut - men i følge GR-kalkulatoren

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

så skal en 40 årig kvinne, 172 høy og vekt 75 kg ha et daglig energiforbruk før trim på 1847kcal...hvis jeg prøver å legge meg på 2000 kcal ++ daglig igjen (som jeg helt sikkert gjorde før), så vil jeg gå opp igjen i vekt, uten tvil.

 

For å kunne holde vekten når jeg har klart å gå ned, må jeg leve som jeg gjør nå (kanskje uten daglig registrering og sjeldnere innlegg på forumet)...den kjensgjerningen må også inn mellom ørene! Det er egentlig et enkelt valg, når jeg nå kan nesten ta og føle på 85-tallet...det ER ingen vei tilbake!

 

Treningsiveren, motivasjonen og planleggingen deres smitter, jenter - jeg gleder meg til å tråkke til også resten av uka - heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo!

 

Tre ganger på vekta i morges, kikket like overrasket i speilet hver gang! 84,4kg! :)

Det er ned 900g, ikke akkurat forventet etter færre trimpoeng (men over det som er anbefalt av GR) og en planlagt utskeielsesdag med ribbe og alkohol...jaja, bare nok et bevis på at kroppen selv styrer tid for nedgang - og at jeg skal fortsette i samme stil, så går det riktig vei - nedover. Kan kanskje være forsinket effekt etter veldig bra TP uka før det igjen? Egentlig liten vits i å forsøke å "skjønne" det...bare å ha så mange dager som mulig per uke med kaloriunderskudd og én lørdag i uka.

 

Klarer visst ikke å måle cm med like stor presisjon hver gang :) opp 0,5 cm til 102...totalt bare gått ned 4 cm i livet.

 

Hmm...har kanskje premiert meg for delmålet allerede? Det ble jo innkjøp av én festkjole og to andre kjoler i helgen.

 

Hektisk dag, men finner vel en liten mulighet til å gå tur i dag også - er jo kjempefornøyd med at det ikke er glatt, så slipper jeg ta turen innom treningssenteret (selv om det skorter på styrketreningen...tok noen få øvelser i går, da).

 

Ha en fin dag med bare lure valg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo kjempebra - stor gratulasjon til deg:)

 

Tror vi må lære oss at det kun skal være en lørdag i uka. Da tror jeg vi kan unne oss litt av alt som ikke hører med i en "slankekur". Derfor dette opplegget passer for meg:)

 

Styrketreningen har ikke jeg fått innarbeidet ennå. Får ta et skritt om gangen - og nå står kondisjonstrening på tapetet. En endring om gangen!

 

Stå på - dette kan vi klare:)

 

Klem fra mia52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo!

 

Tre ganger på vekta i morges' date=' kikket like overrasket i speilet hver gang! 84,4kg! :)

[/quote']

 

En stor gratulere klem fra meg juni72 :)

Så utrolig artig, jeg er superglad på dine vegne !! Enn det, ned 0,9 kilo, ser ut som du har fått uttelling for dine sunne valg og TP i løpet av ukene som har vært, slik at du "tålte" en utskeielse.

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super innsats juni72!!! Det er slike resultater vi liker!!! Stå på videre!!

 

Jeg for min del fikk mensen i dag, og hadde jeg gått på vekta nå hadde den sikkert vist 2-3 kg pluss.... Føler meg som en oppblåst ballong som er i ferd med å lette.... Men heldigvis går jo dette over:-) Så jeg biter tenna sammen, teller kalorier og har akkurat hoppa i treningstøyet og er klar for spinn60 og latino høy pulstime. Krysser fingrene for en mindre oppblåst kropp i morra:-).

Ha en fin og fornuftig kveld alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, Juni72 og dere andre her inne - siden dere er mine heltinner og inspiratorer som jeg freidig følger fra dag til dag, kom jeg fram til at det var på tide å gjøre seg "synlig". Panki har foresten såvidt vært innom hos meg og hilst på - koselig :)

 

Dere jobber så bra og resultatene er der etter. Foreløpig føler jeg meg knapt nok klar for å forplikte meg for mer enn en time om gangen, men pga denne tråden nærmer jeg meg stadig punktet hvor jeg kan se meg selv i øynene (i speilet, altså - jeg er ikke SÅ skjeløyd...) og si med anerkjennelse at JODA, denne dama er igang!

 

Håper jeg kan fortsette å "bruke" dere som støtteapparat :)

 

Vivaebella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Vivaebella!!

 

Jo flere jo bedre. Jeg har i allefall stor nytte av å føle at vi er flere i samme båt!! Jeg har funnet mye støtte og inspirasjon til å holde koken i de drøyt 3 månedene jeg har holdt på. Og jeg trenger også støtte på veien videre. Det hjelper veldig at andre har gode uker når en selv sliter litt:-) Og det er bare hyggelig hvis jeg kan gjøre det samme tilbake.

 

Jeg synes også navnet på denne tråden er helt vesentlig, det sitter nemlig mellom ørene, alle valg vi tar gjennom dagene som går. Og gjennom å sette fokus på det går det faktisk an å oppnå resultater.

 

Så til alle flinke sunne damer her inne: STÅ PÅ!! I morra er ny dag som kan brukes til å ta sunne fornuftige valg på veien mot et lettere liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo' date=' Juni72 og dere andre her inne - siden dere er mine heltinner og inspiratorer som jeg freidig følger fra dag til dag, kom jeg fram til at det var på tide å gjøre seg "synlig". Panki har foresten såvidt vært innom hos meg og hilst på - koselig :)

 

Dere jobber så bra og resultatene er der etter. Foreløpig føler jeg meg knapt nok klar for å forplikte meg for mer enn en time om gangen, men pga denne tråden nærmer jeg meg stadig punktet hvor jeg kan se meg selv i øynene (i speilet, altså - jeg er ikke SÅ skjeløyd...) og si med anerkjennelse at JODA, denne dama er igang!

 

Håper jeg kan fortsette å "bruke" dere som støtteapparat :)

 

Vivaebella[/quote']

 

Velkommen, Vivaebella! Støtteapparatet står klart til å ta i mot meldinger om oppturer og nedturer på veien til en bedre livsstil (med vektnedgang som bonus) :)

 

Jeg har vært innom din røde tråd - så bra du er i gang! Det kan ta tid å få alt til å stemme, jeg prøvde meg jo (for n'te gang) på vårparten, da bunad skulle på plass...sommerferien ble det bråstopp og det ble praktisk talt "Rykk tilbake til start"...

 

Når det som sitter mellom ørene endelig blir med, da er motivasjonen og viljen som trengs til å virkelig gjøre jobben som skal til der også! Som så mange har prøvd (og feilet) før...det er ingen lettvinte snarveier til målet - og hinderne er mange: både fristelser og gamle (u)vaner må forseres og endres på underveis.

 

Det høres ut som du nærmer deg en avgjørelse om når du skal komme i gang med jobben som må gjøres...for meg hjalp det å lese i mange tråder her (av de som har gjort jobben før meg - over flere år, det tar tid å gå ned i vekt - skal ta tid!), å se mange Bedre Puls-programmer med Yngvar Andersen (er som å få en personlig trener inn i stua) og gå mange, mange runder med meg selv om hvorfor jeg ønsker en forandring og ikke minst kjenne på det at jeg har troen på at jeg skal klare det...nok en jojo-slankekur er IKKE et alternativ.

 

Oppbackinga her inne er fenomenal - helt uvurderlig for min del i alle fall! Heng deg på, det er i oppoverbakke vi får spretne rumper og det går nedover (på vekta) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bli møtt med mange gratulasjoner for ukas nedgang :) takk for det, mia52, storesøster og panki!

 

Gøy å se resultater av jobbingen, men prosessen jeg gjennomgår på veien til målet er vel så viktig - det er så mye som fortsatt må læres!

 

Jeg prøver å ta lure valg hele tiden (fortsatt ingen godterisprekk!), i dag fikk jeg likevel nok en aha-opplevelse...etter kort jobbedag ble det biltur til temmelig tåkete Blefjell (to og en halv times fjelltur=3,2TP, hurra). Jeg rakk ikke planlegge helt i matveien og endte opp med en kjøpt matpakke, en yoghurt og en wienerpølse i lompe...med spinatshaken til frokost i tillegg var det ikke store mengden middag opp til 1600kcal - så gikk glatt over 1800kcal i dag...endatil er jeg sulten og litt fysen også, heldigvis snart leggetid (har melon hvis jeg absolutt må...)

 

På venninnebesøk i går (hvor mye er egentlig en porsjon lasagne?) og der ble det også servert kake, is og en liten dæsj krem - i morgen er det nok et venninnetreff og fredag er jeg også bedt bort (pleier å vanke tre-retters)...jeg har ingen anelse om hva som blir servert og da er det også utrolig vanskelig å planlegge resten av dagen...men jeg vil kose meg og nyte maten i tillegg til selskapet og da må jeg holde meg til én porsjon av alt, ligge unna godteri og huske på å ha med meg Lindt'en min. Mantra: jeg bestemmer over hva jeg putter i munnen!

 

Ha en fin torsdag med lure valg - selv om det skulle bli selskapeligheter...ingen grunn til å ikke kunne gå ned/holde vekten også sent i november...har ikke glemt utfordringen din, Henna, den holder meg godt i ørene (og mellom dem) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter og velkommen hit til oss vivaebella :)

 

Her i gården går det som vanlig bra med mat og drikke, noterer alt jeg putter i munnen og holder meg innenfor 1500 kcal.

Men så var det dette med trening da.. uff og uff.. Ser at hver uke her inne så lover jeg stadig vekk at jeg skal bli bedre.. I dag er det torsdag og jeg har kun 4 TP..

 

Jeg er litt trøtt og sliten fortia, det er mye negativt stress både på jobb og hjemmefronten :) og da sover jeg dårlig om natta.. Men skal prøve å få meg noen netter med god søvn, og uka er jo faktisk ikke over ennå, så jeg har da tid til å få hvertfall 8 TP :)

Kjenner at det var litt godt å få ut litt frustrasjon her inne, ser jo at dette kan bare JEG gjøre noe med og at også motivasjon/tid til trening sitter også mellom ørene..

 

Ha en flott torsdag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...