Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Uff og uff.. Tror jeg har ett snev av omvendt anoreksi..når jeg ser meg selv i speilet så syns jeg at jeg er ganske slank..

Men i dag så jeg noen bilder samboern har tatt av meg på Kreta i sommer..skrekk og gru..

Det som er ekkelt er at jeg kjenner ikke helt igjen meg selv..jeg da ikke så feit..

 

Men jeg må nok bite i det sure eple' date=' jeg VET jo at jeg veier 15 kilo for mye ;) og det vises faktisk..Det er nok jeg som sakte men sikkert har blitt blind de siste årene..

 

Puhh, er lettet over at jeg har tatt ett valg, de kiloene skal bort :)

Og har begynt å innse at det kommer til å ta tid..og at det blir mye mental jobbing med å en formidabel livsstilsendring som resultat !!

Men det skal jeg klare, ikke bare pga utseende men også siden jeg ønsker meg en sunn og frisk kropp :)

Det ble noen runder med selv erkjennelse på en torsdagskveld..[/quote']

 

Et sunnhetstegn, spør du meg, at du er fornøyd med det du ser i speilet! Du er helt sikkert flink til å kle deg riktig og flatterende til din kroppstype, og da får du fin figur selv om du veier mer enn du gjorde en gang tidligere. Sommer- og bikinibilder er alltid mer avslørende, lurt å bruke de som ekstra motivasjon til å fortsette å gjøre livsstilsendringer som gir positiv effekt for helse og kroppsform, som trening og riktigere kosthold.

 

Gode tanker på en torsdagskveld, og sunne også! Det sitter mellom ørene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i det å være fornøyd med speilet å få sjokk når en ser bilder:)

 

Denne helgen blir det hyttetur med gode venner og jeg tipper det blir litt mat, men jeg skal prøve å være forsiktig. Veide 68.7 i dag og det er helt greit. I går hadde jeg også en kjempelang joggetur ute på 50 min og det var bare helt fantastisk. Deilig å kjenne når kroppen er i god form og det går bare lekende lett å løpe ;)

 

Ha en fin helg jenter , jeg synes dere er kjempeflinke og har bra fokus både på trim og mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får ei go helg juni72 og henna ;)

Du får kose deg på hyttetur henna, jeg er sikker på at du klarer å være forsiktig, du er jo så godt igang!

 

Blir bursdags feiring her i gården, samboeren har runddag, og for første gang i mitt voksne liv så har jeg laget kaker uten å små smake..

Har allerede planlagt og notert hva jeg kan spise, så dette skal gå bra :)

 

Ellers blir det nok noen lange gå turer i skog og mark, og en tur på zumba på søndag

Målet er å komme over 7 TP

 

Kos dere og ta de riktige valgene, klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne helgen blir det hyttetur med gode venner og jeg tipper det blir litt mat' date=' men jeg skal prøve å være forsiktig. Veide 68.7 i dag og det er helt greit. I går hadde jeg også en kjempelang joggetur ute på 50 min og det var bare helt fantastisk. Deilig å kjenne når kroppen er i god form og det går bare lekende lett å løpe ;)

 

Ha en fin helg jenter , jeg synes dere er kjempeflinke og har bra fokus både på trim og mat :)[/quote']

 

Takk i like måte, Henna! Så deilig å oppleve ren glede på joggetur (en vakker dag er det meg?), jeg vet du selv kommer til å nyte hytteturen og samtidig ha riktig fokus på valgene du tar - selvsagt skal vi unne oss litt, én porsjon av alt, men styre unna ren fråtsing (det er det IKKE verdt). I tillegg er det sikkert flott turområde, mer fysisk aktivitet krever litt ekstra energi.

 

Jeg er glad du er her inne, for du er et eksempel til etterfølgelse og tråden din er så fin...GOD HELG! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere får ei go helg juni72 og henna ;)

Du får kose deg på hyttetur henna' date=' jeg er sikker på at du klarer å være forsiktig, du er jo så godt igang!

 

Blir bursdags feiring her i gården, samboeren har runddag, og for første gang i mitt voksne liv så har jeg laget kaker uten å små smake..

Har allerede planlagt og notert hva jeg kan spise, så dette skal gå bra :)

 

Ellers blir det nok noen lange gå turer i skog og mark, og en tur på zumba på søndag

Målet er å komme over 7 TP

 

Kos dere og ta de riktige valgene, klem fra storesøster[/quote']

 

God helg til deg også, storesøster!

 

Så flink du er som ikke småspiste underveis i kakebakingen (jeg klarte meg med bare én mikrosmak av limesjokoladekaken mens jeg laget den, og holdt meg til ett stykke).

 

Merker selv også at det hjelper veldig å notere i forkant hva jeg skal spise (om jeg har tid til det), da gjør det heller ingenting om rekkefølgen endres og jeg unngår å fyse på noe jeg ikke skal spise mye av. Feks måtte kveldsmat og middag bytte plass i går, og jeg har ikke kastet noe fra skapene, så her er det fortsatt Bamsemumsposer mm å holde seg unna...tror det hjalp veldig å kjøpe Lindt mørk sjokolade, for da vet jeg at om jeg MÅ ha sjokolade, så går det fint å spise en 10g rute når kvelden kommer...og så er det en seier om kvelden er over og jeg likevel ikke hadde behov for å spise den!

 

Ha en strålende jubileumsfeiring for samboeren din - og kos deg med langtur og zumba på søndag :) NB! Husk kun én porsjon av alt - ingen fråtsing! Ta gode valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og tid for litt ekstra kos, uten at det skal ta helt overhånd. Det koster litt ekstra viljestyrke innimellom, men stort sett går det greit å begrense seg med mat og ikke minst å styre unna godteri.

 

I kveld blir det nøye tilmålt festmåltid - følger Christine Kohts råd om å spise bare én porsjon - andebryst med pastinakkpuré, rosenkålsalat, kantarell og poteter. Har alt skrevet inn i Registrering, og skal veie maten på tallerkenen, og med én limesjokoladekakebit kommer jeg opp i mellom 1700-1800 kcal, fin-fin lørdag!

 

Når det gjelder ukas trening må jeg si meg veldig fornøyd med over 14TP og tar en velfortjent hviledag i morgen. Jeg må lytte til kroppen, ingen vits i å tro at jeg kan oppnå like mange TP denne uken som forrige; på turen i dag (2,5 time!) var jeg skikkelig sliten...men deilig, deilig følelse å slange seg på sofaen med god samvittighet...god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vekta i morres, og den hadde ikke rikket seg ett gram !!

Ble sååå skuffa, har jo notert ned ALT og vet jeg har spist mellom 1300-1400 kcal og det ble 8 TP i uka her.

Så i utgangspunktet ble jeg VELDIG skuffa.. ;)

 

Men kjenner meg veldig tung i beina ( er stiv og støl.. kroppen min er ikke helt vant med trening da..) og jammen tror jeg ikke mensen er på gang å.. Så jeg krysser fingrene for at det løsner neste uke !!

 

Siden jeg endelig har skjønt at jeg må ned 15 kilo, så har jeg innsett at jeg kommer til å holde på en stund, og da gjør ikke en uke uten vekt tap noe i det lange løp.. :) Så jeg står på og neste uke skal bli like bra med tanke på kalorier og trimpoeng :)

 

Og jeg har ikke smakt en eneste kake i helga, kun kost meg med mine frimerker som var til rødvin.

 

Ha en fortsatt fin søndags kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vekta ikke rikket seg ett gram en gang, så skal jeg passe på å få i meg hverfall 1500 kcal så lenge trimpoengene er over 7.

Håper det vil gi resultater neste mandag ;)

 

Så i dag ble det1500 kcal og en lang tur med ei venninne i det fine høst været. Det er jo bare så godt å komme seg ut etter å ha vært inne på jobb hele dagen :) Så nå koser jeg meg i sofaen m varm drikke ( kalorifritt ja) og har tent talglys i høst mørket, det er da faktisk ganske greit å endre livsstil ( håper denne god følelsen kommer til å vare lenge...)

 

Er spent på ukens resultater jenter, hvordan har det gått med dere?

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, storesøster!

Ny uke og nye muligheter, ja ;) Ingen nedgang på vekta er i alle fall bedre enn ingen oppgang! Noen ganger holder kroppen på mye vann, så det kan bare ha vært uflaks med dét og veiedagen...hold ut, og fortsett med de nye, gode vanene med trim og kosthold, så løsner det nok skal du se! Kjempeflink var du som holdt deg til rødvin og takket nei til kake...mer av sånt!

 

Stearinlys tent her også, ble frukt og vaniljekesam på meg og kakao med marshmallows og krem på de andre (lett, liker ikke kakao) :) Unnet meg én bit mørk sjokolade og er likevel rett under kalorigrensen, kan ikke bli helt rigid heller. Ikke noen lang gåtur på meg, var utrolig sliten i kroppen lørdag og har helt sikkert hatt behov for litt hvile både i går og i dag. Planen er likevel å komme i mål med Berre gjer det!-opplegget denne fjerde uka, så langkjøring, intervall, styrke og hverdagsmosjon (gikk til butikken i dag, da) skal på plass, har bare ikke lagt opp hele løpet ennå. Planlegging av både måltider og treningsøkter har vist seg å være gull verdt for å holde motivasjonen oppe og klare å stå i mot fristelser, har ikke hatt én godterisprekk eller storfråtsing av mat på tre uker, dét er jeg fornøyd med!

 

Spennende å se om vekta har rikket seg for min del siden forrige tirsdag...krysser fingrene for morgendagen...

 

Ha en fin mandagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overivrig etter å komme på vekta, åpenbart...tror første gang var rundt kl fire i morges (litt vel trøtt og desorientert), men kl halv sju viste den 87,4 kg!

 

Det er 900g ned siden forrige uke, og 2,5 kg siden jeg begynte å fokusere på det som sitter mellom ørene (1. oktober) OG ikke minst 6,6 kg mindre enn det meste jeg har veid (i februar i år)!

 

Om jeg ikke har klart å gå ned to buksestørrelser på fire uker innen neste tirsdag, så er resultatet til nå uansett en større seier for meg...liker fortsatt ikke å trene (gå tur er greit), men skjønner nå at å se det som en jobb og Berre gjere det! (Heia Yngvar Andersen) er utrolig viktig for å klare å gå såpass mye ned som til 75 kg (langt igjen!).

 

Hva har jeg gjort annerledes denne gang (har lang karriere som jojo-slanker bak meg, som så mange andre) siden det har fungert bedre nå enn tidligere?

Tre ting peker seg spesielt ut...

 

Mer kunnskap!

Det å lese seg opp her inne på vektklubben-forumet er gull verdt! Det er så mange kunnskapsrike jenter som er eller har vært i samme situasjon som meg selv og som har så utrolig mange gode tips, råd, erfaringer om medgang og motgang og ikke minst de samme refleksjoner som jeg kjenner meg så godt igjen i. Økt kunnskap gir økt bevissthet rundt valgene jeg tar i hverdagen...

 

Bedre planlegging!

Både treningsøkter og kosthold må være planlagt eller gjennomtenkt i forkant, sånn at fristelser (orker ikke trene i dag, det er så kaldt/varmt/slitsomt osv...) og (...kan jo ikke kaste mat.../trøstespising/overspising/premiering i form av mat...) er mye lettere å motstå! Med god planlegging er det også lettere å spise ofte og mindre porsjoner og velge sunnere alternativer, i stedet for å ende opp med fet, sukkerholdig mat fordi jeg har hastverk og ikke har husket å putte knekkebrød og tubeost i veska...

 

Økt motivasjon/mulighet for støtte! (todelt, men betyr ALT for å være i en god sirkel)

...her er den største aha-opplevelsen for meg... Jeg er svært bedagelig anlagt av natur, og et lett offer for kroppen min som ønsker minste motstands vei...og det hjelper heller ikke å være matglad og sjokoladoman med sofasitting og fjernkontroll som eneste hobby. Jeg har måttet velge å virkelig skulle gjøre en livsstilsendring, og da forsake de tingene som har gjort vektnedgang vanskelig - for ikke å si umulig. Hvordan gå fra tanke til handling? Motivasjonen min har i veldig stor grad kommet fra utrolig god støtte i dette forumet (takk Henna, rittis og storesøster mfl!), GRkontroll på matinntak, Puls-programmet Berre gjer det! 2 buksestr ned på 4 uker, Christine Kohts suksesshistorie og mantra (spis hva du vil men bare én porsjon), treningsstøtte fra kjæreste og PT (de er flinke!), ja...det fungerer for meg å få mange gode innspill fra flere hold - og ikke minst vite hvor jeg skal gå hvis det butter imot (for det vet jeg jo fra egen og andres erfaring at det kommer til å gjøre, men hittil har det gått bra!).

 

Så - da må ukas treningsprogram på trykk så jeg ikke kan sluntre unna:

 

Mandag - hverdagsmosjon til/fra butikken (satte bilen fra meg med vilje) DONE!

Tirsdag - rask tur 40 min - DONE! ;)

Onsdag - zumba 60 min + langtur

Torsdag - kondisjonstest (blir hardt, gruer meg litt!)

Fredag - styrke30+yoga75

Lørdag - hviledag

Søndag - evt resterende styrkeprogram/tur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at du er på tur nedover på vekt skalaen!! ;)

 

Helt enig i med deg : kunnskap, planlegging og motivasjon er bare så utrolig viktig når det gjelder å få til en varig livsstilsendring.

 

For meg så hjap det å innse at dette handler om at jeg må faktisk TENKE nytt, for som du sier: det sitter mellom ørene !!

For det er faktisk JEG som har kontroll på hva jeg putter i i munnen, hvor mye jeg trener og hvor mye jeg vil veie.

 

Skal ut å spise med ei venninne i dag og kjenner at jeg faktisk gruer meg litt ( er litt redd for å miste kontrollen..) men skal velge sunn mat, lite saus og masse grønnsaker ! Har planer om å gå frem og tilbake, blir trimpoeng ut av det også :)

 

Ha en fin tirsdag og lykke til med ukas treningsprogram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fornøyd med meg selv ;)

 

På middagen med venninna mi så valgte jeg sunt: bakt potet istedet for fløtegratinerte poteter og biff ( skrapte bort sausen )

Og så kosa jeg meg med ett glass rødvin.

 

Og hva lærte jeg av dette : at det går ann å kose seg mens jeg jobber med å endre livsstil :) Viktig erkjennelse det, for jeg har innsett at det blir INGEN pause fra dette prosjektet i jul og nyttår ferien!!

Før har jeg alltid tenkt: "skal bare ta en pause, må jo få kose meg litt.." og da har jeg spukket totalt og ikke begynt på igjen.. Det er da det blir jo-jo slanking..

 

Så i går ble det 1500 kcal og 3 trimpoeng, det ble en laang tur i det flotte høstværet.

 

Ha en en flott onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var bekymret for å spise hos venninne i går, men brukte det jeg til nå har lært meg om porsjoner (og sjekket i forkant sånn omtrentlig kaloriinnhold på noe av det vi skulle spise) og valgte mest grønnsaker ved siden av kjøttet - OG helt motsatt av hva jeg tidligere ville gjort - holdt meg til én porsjon! Kjente at jeg av gammel vane gjerne ville spist litt mer, men lot heldigvis være... Jeg hadde ca 1000 kcal igjen av dagsrasjonen før jeg dro dit, så da det ble tilbudt rester av eplekake og is valgte jeg én ss vaniljeis ved siden av det lille stykket kake. Registrerte alt, også saus til middagen (elsker saus) og kom likevel rett under 1600 kcal. Men da var jeg sulten i halvannen time før leggetid, burde nok tatt et knekkebrød eller noe, men gjorde meg sta i stedet...æsj, ikke glad i å være sulten ;)

 

I dag satt zumba-timen langt inne, men er glad for at jeg dro. Ble faktisk mer svett enn tidligere, kanskje jeg tar i mer nå som jeg har lært flere av trinnene? Iskaldt regn frister ikke til å gå ut i, men jeg tror det blir en lengre tur etterpå. Vi skal bort deler av helgen, så blir ikke samme voldsomme treningsinnsats denne uka, litt tung i kroppen og hodet...

 

Hmmm...hvor er Berre gjer det!-mentaliteten?

 

Uansett, viktig det du sier storesøster om å ikke ta pause nå når det snart er høytid og mye store middager, men være flink og velge riktig også da - jeg tror heller ikke jeg har lett for å hente meg inn igjen etter en stor sprekk, da må jeg heller prøve å unngå det! I tillegg til knekkebrød og tubeost kan jeg alltids ha med mørk sjokolade i veska mi, det kan jo fungere som "gave" til vertskapet (Lindt sjokolade ser eksklusiv ut), og samtidig være redningsplanke for meg som da kan kose meg med god (bedre!) samvittighet. Er veldig glad i julemat, så perioden som kommer må planlegges godt! Hvor stor ribbebit jeg kan spise blir vel hovedspørsmålet... :)

 

Høres deilig ut med langtur i går! Siden det står langtur på treningsplanen min i dag må det bli ut likevel...det er bare å kle seg godt! *positiv mental trening* *ut-ut-ut!*

 

Fin onsdag til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig å komme seg over dørstokkmila TO ganger på én dag! Ny rekord med 5,6TP etter en zumbaøkt og en skikkelig langtur på 2t15min i surt og kaldt regnvær og temmelig gjørmete skogsløyper. Lårene var lakserosa av kuldesjokket selv etter en varm dusj, men det var en nydelig følelse å sitte under et pledd etterpå og kjenne varmen prikke seg tilbake på plass...

 

Var flink med kostholdet i tillegg, det ble pasta carbonara fra Oppskrifter og mat-tråden her inne (411kcal per porsjon) med en god salat til. Unnet meg en bit Lindt mørk sjokolade med havsalt (nam!) etter en skål frukt med 1,5ss vaniljekesam på.

 

Skal få fikset pulsklokka mi så jeg kan vite mer nøyaktig hvor mye jeg forbrenner under trening. Lagrer langturene inne på Garmin sin nettside, det er moro å mimre over fine turer og motiverer til å gå mange nye!

 

Gruer meg litt til dagens kondisjonstest, tror det blir kjempeslitsomt, men da kan jeg sikkert regne det som ukas intervalløkt og kan huke av ennå ei rute på skjemaet mitt!

 

God torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig deilig å komme seg over dørstokkmila TO ganger på én dag! Ny rekord med 5' date='6TP etter en zumbaøkt og en skikkelig langtur på 2t15min i surt og kaldt regnvær og temmelig gjørmete skogsløyper. Lårene var lakserosa av kuldesjokket selv etter en varm dusj, men det var en nydelig følelse å sitte under et pledd etterpå og kjenne varmen prikke seg tilbake på plass...

 

Var flink med kostholdet i tillegg, det ble pasta carbonara fra Oppskrifter og mat-tråden her inne (411kcal per porsjon) med en god salat til. Unnet meg en bit Lindt mørk sjokolade med havsalt (nam!) etter en skål frukt med 1,5ss vaniljekesam på.

 

Skal få fikset pulsklokka mi så jeg kan vite mer nøyaktig hvor mye jeg forbrenner under trening. Lagrer langturene inne på Garmin sin nettside, det er moro å mimre over fine turer og motiverer til å gå mange nye!

 

Gruer meg litt til dagens kondisjonstest, tror det blir kjempeslitsomt, men da kan jeg sikkert regne det som ukas intervalløkt og kan huke av ennå ei rute på skjemaet mitt!

 

God torsdag![/quote']

 

Så flott juni72 ;)

Du er bare såå utrolig målbevisst, du følger virkelig mantraet " berre gjer det "

 

Har jobbet inn en dag og drar på hytta i ettermiddag. Det blir ingen trening i dag, men har 3 hele dager på hytta som jeg kan bruke til laange gå turer, eller jogging kanskje..

Er ikke så glad i jogging, får vondt i både rygg og knær, men jeg kan jo begynne i det små :)

 

Torsdags klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går unna for tiden, og det er både deilig og skummelt! Deilig fordi jeg får det til denne gangen og ser resultater hver uke, skummelt fordi jeg føler at det er lett å falle tilbake til gamle synder - OG DET VIL JEG IKKE!

 

Jeg har fått mer kunnskap om og blitt mer bevisst på hva livsstilsendring egentlig innebærer, og ikke minst hvilken JOBB det er å endre på gamle, innarbeidede (dårlige) vaner. Jeg har vel vært overvektig i en eller annen grad i godt over halvparten av livet mitt til nå, ikke akkurat noen oppløftende tanke, men der vil jeg også sette en strek - hit, men ikke lenger!

 

I februar i år, da jeg forsøkte meg på selvlært GR (med forumet som beste kilde og hjelpemiddel), fungerte det greit til en viss grad...jeg fikk ekstra støtte til å gjennomføre trening, men tror ikke at jeg trodde helt på det selv, motivasjonen kom utenfra og ikke fra meg, som den burde.

 

Vet ikke egentlig hva som er annerledes nå, kanskje trengte jeg en forholdsvis "enkel" oppskrift som samtidig ikke virket uoverkommelig...og så førte det ene til det andre...det å lese meg opp på de mange ulike trådene her inne har virkelig fått et eller annet mellom ørene til å røre på seg for alvor. Det er så mange som tenker høyt og riktig her inne, og når jeg bare har lest det nok ganger, så synker det inn hos meg også. Selv om mange (alle) sliter og strever her inne, så synes jeg at forumet i størst grad viser frem suksesshistorier! Kanskje leser jeg veldig mellom linjene, men jeg mener det virkelig - utrolig mange har funnet nøkkelen til en lettere tilværelse, det som gjenstår er å nettopp BERRE GJERE DET!, den tiden det tar.

 

Selvsagt har jeg lest meg misunnelig på de med vanvittig treningskapasitet (det er IKKE meg, selv om jeg har blitt mye flinkere, hurra!) og på de som går ned flere kilo i uka, eller som er rene virvelvinder i dagliglivet og "rekker alt og mer til" mens jeg føler jeg står i stampe. Samtidig har jeg lest meg ydmyk overfor alle de som snubler underveis i livsstilsendringen og som likevel karrer seg opp på bena og går på videre, enten motivasjonen og humøret er helt på topp eller ikke. Jeg har lest meg klokere hos alle, men vet at jeg ennå kan lite og har mye igjen å lære. Jeg leser meg glad hver dag når jeg ser hvor mye hjelp, støtte, råd, informasjon og gode ønsker som legges igjen av kommentarer inne på hver eneste tråd!

 

Motivasjon for meg er alle disse tingene på én gang og det tror jeg gjør hele forskjellen denne gang, spesielt siden den kommer fra det viktigste stedet: mellom ørene mine.

 

Jeg skal ned i vekt fordi jeg fortjener det og fordi jeg kan klare det, og jeg skal forplikte meg til å gjennomføre fordi jeg fortjener det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet inn en dag og drar på hytta i ettermiddag. Det blir ingen trening i dag' date=' men har 3 hele dager på hytta som jeg kan bruke til laange gå turer, eller jogging kanskje..

Er ikke så glad i jogging, får vondt i både rygg og knær, men jeg kan jo begynne i det små ;)[/quote']

 

Jeg har aldri likt å jogge, men med tanke på at det er den mest effektive formen for kondisjonstrening på kort tid (!) så er det sikkert lurt å begynne i det små i takt med at vekten går nedover, men antar at det er viktig med styrketrening i tillegg for å forhindre at det gjør vondt...er ingen ekspert, altså!

 

Alternativt gå på friskt i oppoverbakkene nå når du skal på lange gåturer, vi får så pene rumper av oppoverbakker! :)

 

Uansett, ha en fin helg på hytta og husk - gode valg og litt kos med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondisjon

oppvarming 10 min 6km/t

12 min på tredemølle: JOGGING 8,5 km/t i snitt - 1,7km!!!!

 

Styrke

Pushups 1 min: 20!!! (knærne, ikke tærne)

Situps 1 min: 16 (helt opp til sittende stilling)

Burpees 1 min: 9

Planke (på tærne): 54 sek

Høy planke/lav planke 2 x 30 sek: høyre - 9, venstre - 8

 

To øvelser gjenstår - men disse resultatene skal forbedres fire uker fra nå, spennende!

 

Må jobbe mer med: først og fremst mageøvelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å trimme, "ja berre gjer det" er et godt slagord som jeg ofte sier til meg selv når det er surt og kaldt ute og jeg skal jogge. Kunne jo gått på helsestudio varmt og godt, men så har jeg jo denne hunden da som sitter her og ser på meg. Må jo få luftetur hun og ;)

 

I dag har jeg tatt meg i nakken og begynt å notere i dagboken. Satser på å ta en og en dag av gangen. I dag blir det lapskaus til middag målt og med 100 kalkunpølse i. Den er sikkert god. Gleder meg :)

 

Nå jogger du 12 min , snart 15 osv osv. Det er en fantastisk følelse etter jogging som jeg ikke føler du får av noen annen trim.

 

Ha en fin torsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink og flink med trimmen, Henna... :) Dørstokkmila er rimelig høy hver eneste dag og krever overbevisning før den lar seg forsere - er veldig glad i mottoet da, for Berre gjer det! minner meg på at det ikke er for moro skyld, men en jobb jeg må gjøre om jeg ønsker å gå ned i vekt.

 

En tanke har surret litt i bakhodet et par dager, for jeg leste i en tråd for litt siden om noe jeg har lurt litt mer på (men presterte å glemme hvem sin tråd jeg hadde lest...) og så heldigvis fant jeg ut det via en annen tråd: forholdet mellom kalorier inn og kalorier ut og vektnedgang...hvordan ER det egentlig...??

 

Nickii inne på 20-30 forumet har skjønt det for lenge siden, og har skrevet og forklart grundig til madeleinerenate som stilte spørsmålet der inne - jeg har lest meg opp og..

....regnet på alt jeg har registrert de siste fire ukene, og resultatet for de tre forrige (fjerde uka er jo ikke over ennå) viser meg at mine 2,5 kg ned er fordi jeg har forbrent ca 17700 kcal (7000 kcal må til for å få bort 1 kg) (17700/7000=2,53 kg)!!

 

Så, hvis dette holder mål også for nåværende uke, så har jeg denne uka (mand-torsd) klart å gå ned 0,45 kg, medregnet i dag hvis jeg klarer å holde meg til planlagte måltider 0,09kg til...skal jeg klare å gå ned like mye som tidligere så må jeg legge inn treningsøkt en eller begge dager pluss være flink med kostholdet, altså ingen store utskeielser eller i så fall i kombinasjon med ei god treningsøkt for å kompensere. (Alt er utregning på papir, veiedag først til neste uke)

 

Hmmm...går ikke akkurat an å gjemme seg bort i løpet av livsstilsendringen, hvis tallenes tale er så avslørende :) gleder meg til å se om det stemmer like godt til tirsdag! I så fall har jeg funnet enda en motivasjonsfaktor!

 

God helg, alle flinke jenter! Husk, utskeielser må kompenseres ved å flytte litt ekstra på de etterhvert så mye penere rumpene våre (så kan vi få i pose og sekk)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ja berre gjer det" er et godt slagord som jeg ofte sier til meg selv når det er surt og kaldt ute og jeg skal jogge. Kunne jo gått på helsestudio varmt og godt' date=' men så har jeg jo denne hunden da som sitter her og ser på meg. Må jo få luftetur hun og :)[/quote']

 

Det er en grunn til at jeg har katt :)

 

Men blir ikke akkurat slankere av å ha katt, da...han kan bli med halvveis til butikken, men neppe på joggetur! Forbrenner litt for lite når vi leker gjemsel til at jeg kan regne det som noe TP...

 

Flott at du er i gang med dagboken! Ha en fin helg med gode, sunne valg og lange lufteturer på deg og hunden din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på hytta og regnet pøser ned..heldigvis var jeg ute på en times gå/ jogge tur før d begynte som værst..

 

Er stolt av meg selv, halve turen ble faktisk jogging!! Selv om jeg gikk og jogger om hverande så ble jeg sliten, og det kjennes utrolig godt ut etterpå :)

 

Så nå er det snart tid for peiskos med grillet kyllingfilet ( er jo sunn ) og skal kose meg med rødvin

 

Ha en fin helg juni72 og henna, stå på jenter, vi er godt i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig, vekta viste 0,5 kilo minus :)

 

Har spist mer, ca 1500 kcal og har 8 TP. Så det ser ut som en oppskrift som funker bra, så det er målet for neste uke også.

 

Godt å være igang, selv om det er lang til målet..men skal kose meg underveis, med riktig og sunn mat, og ikke minst få fart på kroppen igjen

 

Ha en forsatt fin søndag, klemmer fra ei happy storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ser ut som gårsdagens innlegg ikke lagret seg likevel, kjedelig... :)

 

Nok en gang; gratulerer med nedgang og med fin helg med gode valg, storesøster!

 

Rask oppsummering: lørdagen var kalkulert med kalorioverskudd, men ikke spesielt gøy å se at minus-statistikken ble brutt etter fire uker... Det ble bare 60 kcal mer enn jeg hadde forbrukt hele dagen (null trim), men det kunne vært et mye styggere tall! Så familiefeiringen må sies å være godkjent likevel, fikk smakt på det meste og neste gang SKAL det bli med én middagsporsjon, basta!

 

Søndagen var jeg flink igjen, og klokket inn 13TP totalt forrige uke. Nå blir det spennende å se om utregningen som viser at jeg skal ha gått ned 0,7kg stemmer med veiingen i morgen.

 

Men, ryggen krangler litt nå så jeg tør ikke være med på så mange saltimer eller hardkjør styrkeøkter. I stedet skal jeg så lenge det murrer i korsryggen heller gå tur i skogsløyper - OG i dagslys (to positive fluer i ett smekk!). Så, det er ukas treningsplan enn så lenge, samt å prøve forsiktig på Yngvar Andersens styrkeprogram hjemme i egen stue...nytt skjema henger på kjøleskapet!

 

Ble det to buksestørrelser ned? Kanskje ikke helt, men gammel bukse i str 44 kunne i alle fall kneppes igjen, yay!, men med en ikke spesielt lekker valk over linningen...den kan godt forsvinne i løpet av de neste fire ukene, da er jeg kjempefornøyd med det.

 

God uke, allihopa!

 

(3. plass i slankekrigen forrige uke, hurra! Satser på å være med fortsatt denne uka :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er :) Du er godt i siget. Jeg synes også det virket utrolig med to buksestørrelser ned på TV når jeg så det, så det forundrer meg ikke.

 

Jeg er også godt i gang med kaloritelling og det gir resultater. Forrige uke gikk jeg opp nesten to kilo, men med å være flink nå i bare 4 dager er de vekke igjen. Hurra sier nå jeg. Nå har jeg virkelig fått blod på tann. Skal prøve å notere til jul å se om jeg ikke kan komme velberget gjennom denne høytiden også. Det hadde vært kjekt. Tenk å gå gjennom Desember uten å legge på seg :)

 

Ha en fin mandag og lykke til med både veiing og slankekrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...