Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Stå på, Juni72! Ikke gi opp!

 

Det er aldri for sent å reise seg og fortsette der man glapp. Her har det også gått trådt de siste ukene, har havnet på et platå eller ett eller annet pjuk, men kan'ke gi opp fordet! :)

 

Fortsatt god helg!

 

Hei, Bijou!

 

Takk for støttende ord, de varmer godt :)

 

Jeg har ikke gitt opp selv om det går trått...blitt lite trening og ikke nødvendigvis riktige valg i kostholdet hele tiden, men nedover går det likevel med små skritt. Trodde jo før jul at jeg var blitt "immun" når det gjaldt søtsakhunger, men der tok jeg grundig feil, nå vet jeg at jeg fyser like mye som før hvis jeg tillater meg det - samtidig så klarer jeg å begrense fysingen i forhold til hva jeg har gjort før (og det er jo positivt).

 

Kjedelig med en periode som er stillestående for din del, du har jo vært utrolig flink hele tiden og fått strålende resultater, godt du er motivert til å stå på gjennom kneika! Du klarer brasene, det tviler jeg ikke på! :)

 

Bare skrøpelige 3TP denne uka, NESTE uke skal jeg prøve å nå opp til i hvert fall 7 (bare fire gåturer halvveis i januar er for slapt). Fornøyd med litt over halvparten av ukedagene når det gjelder i matveien...da har jeg mer å gå på der også. Forrige uke ble det 0,3 kg ned, ser ut som det kan gå mot det samme denne uke - evt stillstand, tirsdag får jeg svar på det. Men stresser ikke ned i vekt, altså, det skal ta tid og jeg skal ende opp med gode vaner som skal være vonde å vende igjen :)

 

Heia, heia videre, Bijou - og resten av jentegjengen her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Dagens veiing ble akkurat den katastrofen jeg ventet..... Men det positive er at målene holder seg. Satser på at dagen i dag er starten på de siste 5-6 kiloene :(. Har gått tilbake til meny 2, og skal planlegge og registrere alt. Satser på fortsatt noe trening med lett - moderat intensitet.

Leggen er dessverre hakket verre i dag igjen etter at lure meg gikk en tur på 15 min "for å teste" om den holdt..... Ikkje bra.... Så det blir et nytt besøk hos doktoren i dag igjen :angry:. Men sånn er livet, det vil alltid gå litt opp og litt ned :huh:.

 

Lykke til med veiing alle flinke damer, jeg er på vei ut av tåka (håper jeg....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Panki!!! Utrolig godt gjort at målene holder seg når du ikke får trent som du vil, altså :) Skynd deg langsomt med leggen og raskt med kjøkkenvekta ;) Den hjalp meg veldig i uka som gikk, og gjorde det mye lettere å holde fokus. Jeg har en tendens til AVHENGIGHET når det gjelder matrelaterte ting, så jeg vil absolutt ikke bli avhengig av kaloritelling og veiing av hver smule nå som jeg er i ferd med å få bukt med sukkeravhengigheten - men når vi møter på bøyger som f.eks skader OG julefeiring er det jammen nyttig med kontroll på sakene B)

 

Ukas veiing og måling er unnagjort i dag tidlig - deilig å se positive resultater, selv om målebåndet viser både opp- og nedgang. Hovedsaken er at vi fortsatt BERRE GJER DET!

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positivt: ikke mye usunt i dag (men heller ikke mye mat i dag, siden magen er i ulage) - sånn sett bør vekta i morgen være grei (men kanskje ikke helt reell...)

 

Negativt: ikke mye mat i dag, siden magen er i ulage :blink: og heller ikke noe trening, siden er sengeliggende...sånn gikk nu denne mandagen...

 

Ny dag i morgen, snart klar for et krafttak igjen!

 

Mer positivt: samboer er svært motivert og veldig flink selv med å bekjempe storspising og fysing på NEI-mat, så da er vi to om livsstilendringen :) At begge to med fordel kan flytte på skrotten i litt større grad, det er også et felles prosjekt vi jobber med, men jeg er optimistisk siden vi begge liker å gå turer i skog og på fjell (akkurat de daglige gåturene jeg trives så godt med er ikke han noe særlig tilhenger av, da må det heller bli felles tur til treningssenter...han har meldt seg inn et sted, men jeg er fortsatt i tenkeboksen...tror likevel jeg kommer til å bli med der - frisk og rask først!)

 

Så dumt du fortsatt sliter med leggen, panki, jeg vet jo hvor glad du er i dansetreningen på det flotte senteret ditt...hva sa legen i dag? Du får holde fokus på kostholdet så lenge du må være i ro, som Vivaebella foreslår! Er det noe som frister så får du stoppe opp og vurdere om det er verdt det :)

 

Har du bare 5-6 kilo igjen til målet - det er jo utrolig LITE! Da er du så nær, så nær at det får du absolutt til innen sommeren (vi skal jo alle sammen nå målene våre innen sommeren, skal vi ikke?) :)

 

Kjøkkenvekta er fin til å justere seg inn - men regner med vi har samme mål om å til slutt kunne stole fullstendig på øyemålet (ja, sånn bortsett fra restaurantmat, da, men det skal jo inn i kategorien "lørdag", dvs én lørdag i uka, hehe).

 

Klem fra horisontal optimist ved ukesstart! :)

Heia oss! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag i uke 3

 

Siden veiedager er nå på torsdager, men mine registerings uker på TP og mat går fra mandag til mandag, så har det blitt litt tull for meg..

I i uka som gikk ble det 7 trimpoeng, var syk i helga( lå rett ut på sofan med nysing og tett nese) så det ble ikke flere.. men antall kcal er på plass og under kontroll :)

Målet mitt uka her er som før 7-8 TP og ca 1300 kcal.

 

I går så fikk jeg faktisk på meg ei bukse som før ikke rikket seg over rumpa.. ( jepp, det har hendt seg at jeg har kjøpt klær med tanke på at "den passer sikkert bare jeg blir tynnere.." )og nå sitter den som støpt !! Uten "fleskekanter" over..

Jeg kjenner at DET gir meg en skikkelig motivasjons boost !!

 

Panki: Stå på, tenk på alt du har oppnådd og at du faktisk er i MÅL i løpet av våren/sommeren. Dette vet jeg at du klarer.

 

Juni72: Så flott at samboern er med på livstilsendring prosjektet, det er såå mye lettere når en er flere sammen.

 

Vivebella: Grattis med positive resultater.

 

Ha en flott tirsdag jenter, og husk : vi berre gjer det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har jeg jo veiedager på tirsdager, men har ligget lavest i vekt på torsdager (som du, storesøster), så nå lurer jeg på om jeg skal utsette vektregistrering og centimetermåling til da...ikke at jeg har spesielt bedre tid om morningen da... I dag ville ikke den fancy badromsvekta fungere helt etter hensikten - den viste 81,1kg (oppgang, jaja), men registrerte 0,0...det var jo voldsomt. Tar det som en ny giv, og sjekker ståa torsdag ;)

 

Lange arbeidsdager og bortebesøk/møter de to neste dagene, fredag blir første trimmulighet og jeg har allerede halvveis avtale med venninne om gåtur, satser på å få til ukas første TP da, pluss muligens å slepe meg inn døra på et treningssenter...

 

Jepp! Det har jeg tenkt til å berre gjere!

 

Storesøster: håper formen er bedre, kjedelig å bli satt ut av telling sånn... Masse gratulerer med FIMP-opplevelsen (Fit In My Pants) - kjempemoro å smette inn i mindre størrelser, uten at det velter over linningen ;) Fortsett med gode valg=gode resultater, we're right behind you ;D

 

Fin tirsdag til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God onsdag, allihopa! :)

 

Har vært flink med maten til nå i dag, ikke registrert, men fått til tre greie måltider, salat til lunsj/middag - blir kanskje en plett til før kveldsmat...

 

En liten pustepause nå etter jobb og før kveldsmøte...var bittelitt nærmere gåturlyst, men tenåringen trengte litt ekstra tid med mammaen sin, så da prioriterer jeg selvsagt det (pluss gåturen satt litt lenger inne, må innrømmes).

 

Det er på tide å få liv i treningsiveren igjen - heldigvis har Samba inne på Motiver meg!-forumet tatt initiativ til en ny runde Slankekrigen - nr 5 denne gang (jeg har bare vært med på én tidligere, den før jul). Sist var jeg i kategorien Ned 10-20kg, nå har jeg bare 8-10kg til mål - WUHUUU! :rolleyes: Det er de siste kiloene som skal sitte hardest, så det må ekstra treningsiver eller kostholdsregime til nå...kanskje er det den ørlille dytten jeg trenger? Alt er lov i livsstilsendring og kjærlighet, har jeg hørt :) hehe!

Uansett - en svært uhøytidelig, men likevel ganske spennende konkurranse - plass til alle som har lyst til å slenge seg med!

 

Fredag fortsatt Den Store Treningsdagen...snart helg igjen!

 

Ha en fin midtukedag - klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer - jammen går dagene og ukene fort! Panki, du er tøffere enn toget som holder det gående tross leggen. Og Juni -du er tydeligvis et konkurransemenneske - kult i denne sammenhengen, når det betyr at det gir deg motivasjon! Selv hadde jeg og treningslysten gått rett i kjelleren om jeg måtte konkurrere; jeg har en fortid med sterk gymsalvegring OG prestasjonsangst, nemlig :D Blir gøy å følge med deg videre!

Storesøster, hvordan går det med deg?

 

Ingen trim på meg i dag, bortsett fra lungene, kanskje, siden jeg skal på korøvelse :lol: Men vekta viste 74 blank, og det gir en god følelse selv om det fort kan svinge opp igjen før "offisiell" veiing på mandag...virker igrunn ganske sannsynlig siden jeg faktisk skal på BALL med treretters middag på lørdag! Supersmarte valg uka igjennom må til for å "forebygge" - for selv om det visstnok blir dans, blir det neppe noen zumbatime - jeg tror gjestene kommer til å ha en gjennomsnittsalder på 65 år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMMM.. :(

 

Vekta har ikke rikket seg ett gram.. Og jeg som har gjort ALT rett.. Kjenner jeg blir både sint, sur og lei.. Dette går SÅ seint !!

 

Må minne meg på ett lyspunkt: jeg krymper jo.. Jeg hadde jo nettopp en FIMP ( Fit In May Pants) opplevelse. He he.. Ja, juni72, jeg likte det utrykket ja :)

 

Ikke er jeg fornøyd med GR aktiv heller.. det blir alt for liten tid til trening, og jeg blir faktisk mer motivert av dere flotte jenter her inne !!

 

Men det er bare å puste dypt og slippe ut all frustrasjon, og begynne på neste uke med blanke ark !!

 

Skal ta meg fri i morgen, så drar vi på hytta. Det skal blir utrolig godt med lang helg, skal kose meg med knitring i peisen og ei god bok.

Planen er også å gå to lange turer både fredag og lørdag, så her blir det ikke bare ett latmanns liv ;)

 

Så derfor sier jeg god helg allerede nå jenter, kos dere, med måte da.. B)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på videre storesøster!! Det er ekstra surt når du vet at alt er gjort etter boka og vekta ikke rikker seg... Men dersom du holder koken kommer belønningen neste uke ;). Og grip tak i det positive - følelsen av å komme inn i "nye" bukser!!!

 

God tur på hytta. Det blir hytta på oss også, egentlig er det deilig, men det er så lett å "kose" seg litt ekstra.... Hytte=kos for meg, det har det alltid vært :angry:. Men det er nok tiden for å rydde bort den "vanen" også. En fordel å gjøre det før sommeren for da skal vi bo der i 6-7 uker...... Ulempen nå er at jeg verken kan gå eller trene på annet vis, så skal prøve å komme meg en tur på senteret på lørdag på en spinn60 (hvis gubben ikke blir for sur...) Det skal sies at hytta ligger 25 minutter hjemmefra, så det er ikke langt.

 

Hold koken, så kommer resultatene etterhvert B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster - som snart blir lillesøster, siden du krymper, mener jeg! Det er vel det viktigste med dette her - å få en slankere, sprekere og sunnere kropp? En viss sammenheng mellom vekt og størrelse er det jo, men cm-mål betyr mest. Som den snertne, lille rumpa di som så lett smatt inn i den etter hvert så omtalte buksa ;) Tipper du ser positiv endring på vekta igjen ganske så snart også.

 

Panki, hvis gubben blir sur for at du tar vare på helsa (den mentale også) får han ha det så godt B) Da er det nok egen dårlige samvittighet som snakker... Jeg hoppa og spratt litt ekstra på mange av trinnene på dansen i kveld, forresten, og ingen av de andre gjorde det. Dermed har jeg snikinnført Pankidansen :lol:

 

Juni72, du driver vel og lader opp til den storetreningsdagen i morra, kanskje? Hva trener du på fredager? Mulig du har sagt det mange ganger før, men jeg gidder ikke scrolle gjennom alle de 15 sidene "våre" :P

 

For min del ser jeg at kaloriinntaket har ligget ganske tett opptil maxgrensa denne uka, så langt. Tror jeg må bremse litt nå - har en følelse av at det går lettere nedover når jeg ligger på 1400-1500. Får vel knaske gulrøtter et par dager...Neida, variasjon og moderasjon burde gjøre susen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivaebella! Tusen takk for "Pankidansen" det setter jeg virkelig pris på!!! Igjen lukker jeg øynene og kjenner musikken og rytmen inni meg :P. Det gjør at jeg automatisk smiler :). En super start på dagen!!

Og enda bedre bliir det om et par timer når jeg er godt i gang på spinningsykkelen og svetten siler ;). Litt styrke i sal på toppen med verdens beste instruktør, så kan helga bare komme!!!!!

 

Snikveiing i dag viser at jeg er til bake der jeg var 9/1, og det er jeg fornøyd med. En ukes jobbing for å bli kvitt forrige ukes stor sprekk.... Men er nå på ny under 80 :D. Skal jobbe hardt for å holde meg der på mandag også.

 

Ha en superhelg alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMMM.. :(

 

Vekta har ikke rikket seg ett gram.. Og jeg som har gjort ALT rett.. Kjenner jeg blir både sint, sur og lei.. Dette går SÅ seint !!

 

Må minne meg på ett lyspunkt: jeg krymper jo.. Jeg hadde jo nettopp en FIMP ( Fit In May Pants) opplevelse. He he.. Ja, juni72, jeg likte det utrykket ja :)

 

Ikke er jeg fornøyd med GR aktiv heller.. det blir alt for liten tid til trening, og jeg blir faktisk mer motivert av dere flotte jenter her inne !!

 

Men det er bare å puste dypt og slippe ut all frustrasjon, og begynne på neste uke med blanke ark !!

 

Skal ta meg fri i morgen, så drar vi på hytta. Det skal blir utrolig godt med lang helg, skal kose meg med knitring i peisen og ei god bok.

Planen er også å gå to lange turer både fredag og lørdag, så her blir det ikke bare ett latmanns liv ;)

 

Så derfor sier jeg god helg allerede nå jenter, kos dere, med måte da.. B)

 

Klemmer

 

Hei, storesøster, håper du koser deg (og fortsatt er flink) på hytta, høres deilig ut med to planlagte langturer!

 

Husk nå på at selv om ikke resultatet viser seg en uke du VET du har vært flink - så lar det ikke vente på seg, men dukker opp neste uke eller neste der igjen! Pass på å ikke ha større underskudd enn maks 1000 kalorier, spesielt de dagene du trener - en kropp på sparebluss vil prøve å tviholde på det den kan...we not like :)

 

Merkelig filosofi på GR Aktiv å ha mer prat enn trening...hva er det for noe? Kanskje er det for helt nybegynnere, og ikke viderekomne som du? Håper det tar seg opp og at du får uttelling likevel - men samholdet og fremdriftskraften her inne er gull verdt, det har du så rett i!

 

Heia oss, vi har en flott vår i vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni -du er tydeligvis et konkurransemenneske - kult i denne sammenhengen, når det betyr at det gir deg motivasjon! Selv hadde jeg og treningslysten gått rett i kjelleren om jeg måtte konkurrere; jeg har en fortid med sterk gymsalvegring OG prestasjonsangst, nemlig :D Blir gøy å følge med deg videre!

 

... jeg faktisk skal på BALL med treretters middag på lørdag! Supersmarte valg uka igjennom må til for å "forebygge" - for selv om det visstnok blir dans, blir det neppe noen zumbatime - jeg tror gjestene kommer til å ha en gjennomsnittsalder på 65 år :lol:

 

Hehe, tja, konkurransemenneske er nok å ta veeeldig hardt i :) den konkurransen er bare for moro skyld og jeg deltar kun for å pushe meg selv bittelitt ekstra (en har jo ikke lyst til å ryke ut, i alle fall ikke i første runde...eller andre...osv :)) og sist så virket det jo! Nå er det helt nye kilo som skal av, aner ikke hvor godt de sitter eller hvor mye treningsiver jeg klarer å hoste opp eller om jeg har nok en sprekk i vente fremover, men liker å ha mange ulike motivasjonsfaktorer i gang samtidig (RunKeeper, Mosjonsutfordringen og Slankekrigen - samt dere sprekinger som lurer på hva jeg skal trene på Den Store Trimfredagen: da må jeg liksom bare ut og bevise at jeg kan!).

 

Som sagt/skrevet - så gjort :) I dag ble det gåtur (lenge siden sist) og 1,6TP, tilogmed kanskje en venninnegåtur etterpå også!

 

Takk for pushing, og bli gjerne med på disse andre motivasjonsfaktorene også (på Motiver meg! og Trim og trening-forumene)

 

Kos deg på senior-ball :) i morgen - all dans er moro (og kjedelig å bli alt for svett i finstasen, så du kan være glad for at det ikke er zumba :))

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobler visst over av energi (under et pledd, i sofaen) etter å ha gått tur og kontroll på kostholdet i dag :)

 

GR synes ikke at jeg er spesielt flink med fordeling proteiner, karbohydrater og fett, får sjelden kostholdsscore over 6 (bare 5,3 i dag)...antar det er grønnsakene som litt for ofte glimrer med sitt fravær...skjerpings der, det ER jo kjempegodt!

 

MEN!

Er litt euforisk etter morgendagens tur på vekta...det er uoffisielt resultat siden det ikke er på den faste tirsdagsveiedagen, men den viste 80,0 kg - mao har jeg fått se delmål 2!!! Får en klyp-meg-i-armen-følelse med tanke på at det betyr jeg snart kan se 7-tallet på vekta...unbelievable!!!

 

Det er i alle fall en ekstra god grunn til å være flink denne helgen...har begynt bra med ukas første trim i dag ;) 1,6TP

 

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med delmål i sikte, Juni72! Så herlig! Da får det ikke være så nøye hva slags poeng man får på den der GR-skalaen... selv har jeg aldri kommet over 4,7, faktisk! Men så er det jo flere ting jeg aldri fører opp, da. Vann, vitaminer osv. Og så ser jeg at det blir veeeeldig mye litt-mat på meg, og igrunn temmelig lite ja-mat. Selv om jeg for det meste fyller opp grønnsakskvota og vel så det hver dag. Dette får være en del av det langsiktige målet: få optimal balanse i kostholdet. De viktigste delmålene for meg, når det gjelder kosthold, er:

 

1: bli kvitt sukkeravhengigheten (dvs kutte ut godteri og kaker i stor grad)

2: spise passe stor porsjon til alle måltider (dvs "trene" ved hjelp av kjøkkenvekt; få godt øyemål - og sjekke klokka for å finne ut om det er SULT eller søtsug jeg egentlig kjenner...)

3:spise variert og balansert (noe som både er en forutsetning for og en følge av de to første punktene, tror jeg)

 

Etter gårsdagens inntak av godsaker både til lunsj og på det omtalte ballet, blir det godt med hverdager igjen! Dans ble det ikke noe av - måltidet varte og rakk så lenge at vi rett og slett ga opp før musikeren i det hele tatt hadde ankommet stedet. Men det var en hyggelig kveld med seniorer på alle kanter. Får en til å føle seg skikkelig ung og fresh i en alder av snart 43 - rent bortsett fra

at vi "unge" altså var de første som dro hjem :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Nok en helg full av fristelser er overstått. Kunne nok ha motstått flere fristelser - men spist er spist..... Har bestemt meg for å flytte veiedag til onsdag, for å slippe kjedelige høye vekter etter helgas utskeielser....

 

Må bare innrømme at jeg sliter med å være like standhaftig som jeg var før jul. Noe av årsaken til dette er nok at jeg nå har den vekten som tidligere har vært min trivselsvekt. Har alltid hatt en trivselsvekt ~80 kg. Jeg tenkte nå at siden åra har gått og tyngdekraften har begynt å påvirke kroppen at det hadde vært kjekt å gå ned 4-5 kg ekstra... Og jeg har ikke gitt opp håpet, men sliter som sagt med å holde fokus 100% :(. Tror jeg snart skal ta en kroppsanalyse for å sjekke sammensetningen, tror kanskje det kan gi meg et dytt i riktig retning hvis jeg får beskjed om at jeg har for mye fett på kroppen....

 

Men jeg prøver alt jeg kan å holde fokus i uka, opprettholde treningen og gjøre sunne valg hver dag. For jeg ønsker jo å fortsette med sunne valg, det er jo dette som er min nye livsstil :P.

Og når jeg i tillegg klarer å begrense meg noe mer i helgene vil vekta peke nedover også.

 

Jeg kommer til å holde koken her inne sammen med dere og å registrere hva jeg spiser daglig i en god stund til. Trening har jeg blitt "avhengig" av (20 tp denne uka :D) , og det har jeg tenkt å fortsette med. Nå er leggen så godt som god, så nå er det full fart på den fronten også :D. Jeg prøvde meg for fullt første gang på lørdag, og det gikk supert. Så nå er det tilbake på jobb og jeg skal prøve meg på latino på tirsdag :D :D :D . Humøret er på topp!!!!!

 

Så hold koken damer. Vi er gode!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Panki - da er vi to som svinger oss til latinorytmer denne uka :D

 

Min veie- og måledag ga usle 200 g ned, men heldigvis littegrann ned på cm.mål. Noterer detaljene i tråden min. Og konkluderer med at jeg antagelig bør ligge på ca 1400 ckal for å få noen nedgang. Det blir mildt sagt en utfordring til (lang)helga, da vi reiser på den årlige vennefamileturen til et fjellpensjonat med hotellstandard på maten ;) Jeg skal følge mitt eget råd om å ha med matliste - og evt kjøpe med litt ekstra frukt for å ha mulighet for mellommåltid som ikke begynner på kvikk og slutter på lunsj B)

 

Etter planen blir det trening på senteret i dag, i morgen og på torsdag - og så er det jo meninga at vi skal gå på ski når vi først er der oppe i det fatastiske terrenget i Ringebufjellet. Så alt i alt burde en nedgang neste mandag være mulig. Sier til meg selv: berre gjer det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Nok en helg full av fristelser er overstått. Kunne nok ha motstått flere fristelser - men spist er spist..... Har bestemt meg for å flytte veiedag til onsdag, for å slippe kjedelige høye vekter etter helgas utskeielser..

 

Jeg kommer til å holde koken her inne sammen med dere og å registrere hva jeg spiser daglig i en god stund til. Trening har jeg blitt "avhengig" av (20 tp denne uka :D) , og det har jeg tenkt å fortsette med. Nå er leggen så godt som god, så nå er det full fart på den fronten også :D. Jeg prøvde meg for fullt første gang på lørdag, og det gikk supert. Så nå er det tilbake på jobb og jeg skal prøve meg på latino på tirsdag :D :D :D . Humøret er på topp!!!!!

 

Så hold koken damer. Vi er gode!!!!!

Heisann Panki. Har sagt det før, men sier det igjen. Jeg er bare SÅ imponert over trenings innsatsen din !!

 

Du er en stor motivator for meg som "sliter" med å få nok TP :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Panki - da er vi to som svinger oss til latinorytmer denne uka :D

 

Min veie- og måledag ga usle 200 g ned, men heldigvis littegrann ned på cm.mål. Noterer detaljene i tråden min. Og konkluderer med at jeg antagelig bør ligge på ca 1400 ckal for å få noen nedgang. Det blir mildt sagt en utfordring til (lang)helga, da vi reiser på den årlige vennefamileturen til et fjellpensjonat med hotellstandard på maten ;) Jeg skal følge mitt eget råd om å ha med matliste - og evt kjøpe med litt ekstra frukt for å ha mulighet for mellommåltid som ikke begynner på kvikk og slutter på lunsj B)

 

Etter planen blir det trening på senteret i dag, i morgen og på torsdag - og så er det jo meninga at vi skal gå på ski når vi først er der oppe i det fatastiske terrenget i Ringebufjellet. Så alt i alt burde en nedgang neste mandag være mulig. Sier til meg selv: berre gjer det :D

Heisann :)

Så bra det går riktig vei vivabella, stå på !!

Høres helt supert ut med en tur på fjellet, blir spennende å høre hvordan det gikk med matlista.

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei juni72, panki og vivabella :)

 

Her i gården så går det i 100 for tia.. med jobb, sosialt, trening osv.. Var på puls step rett etter jobb i går, har ordentlig vondt i lårene i dag.. B)

Det har vært ei flott helg på hytta og TP i sist uke var på 7 ( er fornøyd med det)

 

Så planen er som før : ca 1300 kcal ( skal notere i uka her, kjenner at jeg kanskje begynner å bli litt sløv..) og minimum 7 TP.

 

Jeg synes det går litt tregt med vekta mi.. Men som samboern sa til meg i helga : det spiller da ingen rolle om det tar litt TID, det viktigste er jo at du når målet ditt og TRIVES underveis.. Husk du endrer livsstil, så du må jo venne deg til en ny måte å leve på til sommeren.. ¨

Fikk noe å tenke på.. For jeg vet jo at det ikke er bare å slanke seg, vekta skal også forbli stabil etterpå.. Det er kanskje det som blir den STORE utfordringen. Men det tar vi da, jenter. Nå er vi underveis og det går BRA!!

 

Juni72: Hvordan ble det med vekta? Håper du fikk gode resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, treningsiveren er det ikke noe i veien med... Det er nesten i ferd med å ta helt av..... Men nå er det tilbake på jobb, og med fullt program ellers da så roer det seg nok noe.... Kan sende deg litt av min treningsiver Storesøster - ta i mot B).

 

Er helt enig med samboeren din Storesøster, at det er viktig å trives "på veien" mot et lettere og sunnere liv. Problemet mitt er at jeg er av eller på, synes det er skikkelig vanskelig å "gå sakte". Tar stadig ny sats og tenker NÅ GÅR DET, men så sprekker jeg igjen.... Noen som har noen gode tips????

 

Ellers er humøret på topp - i dag skal jeg DANSE!!!! Føler meg nesten som en liten unge på julekvelden..... :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er her inne. Jeg ser på Panki at du har samme mål som meg 17 mai og 4.7 kilo igjen. Det kan bli spennende å følge deg. Jeg har regnet ut at det er ca 300 g i uka og det burde være fullt mulig.

 

I dag har vi hatt et nydelig vintervær og i kveld blir det en god tur i løypa.

 

Ha en flott tirsdag :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettere frustrert, nå ja... begynner å telle uker jeg har holdt på, og med det tempoet vil det jo ta mange ÅR før jeg er i mål - burde jo klart mer enn 2 kg på 10 uker :angry: Jeg skal altså ned totalt 17 kg, så det blir 85 uker det - eller godt og vel 1,5 år :P Det må jeg jo bare le av, for da sier det seg selv at jeg gir opp hele greia. GR snakker jo om at et vekttap på 0,5-1 kg pr uke er passe "tempo", men for meg er det altså snakk om et snitt på 200 g i uka. :blink: JA, jeg har fått sjekket stoffskifte og div annet, så dette er ikke lett å bli klok på. Hadde dette vært snakk om de siste 4-5 kg kunne jeg forstått det, for de er som kjent skikkelig motstridige, men dette her, altså... hrmf! <_< Jeg SKAL holde meg på matta denne uka (også) og se hva vekta sier på mandag, og hvis jeg ikke er på rette sporet da, får jeg gå hardt ut her inne og be om krisehjelp fra dere :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei juni72, panki og vivabella :)

 

Her i gården så går det i 100 for tia.. med jobb, sosialt, trening osv.. Var på puls step rett etter jobb i går, har ordentlig vondt i lårene i dag.. B)

Det har vært ei flott helg på hytta og TP i sist uke var på 7 ( er fornøyd med det)

 

Så planen er som før : ca 1300 kcal ( skal notere i uka her, kjenner at jeg kanskje begynner å bli litt sløv..) og minimum 7 TP.

 

Jeg synes det går litt tregt med vekta mi.. Men som samboern sa til meg i helga : det spiller da ingen rolle om det tar litt TID, det viktigste er jo at du når målet ditt og TRIVES underveis.. Husk du endrer livsstil, så du må jo venne deg til en ny måte å leve på til sommeren.. ¨

Fikk noe å tenke på.. For jeg vet jo at det ikke er bare å slanke seg, vekta skal også forbli stabil etterpå.. Det er kanskje det som blir den STORE utfordringen. Men det tar vi da, jenter. Nå er vi underveis og det går BRA!!

 

Juni72: Hvordan ble det med vekta? Håper du fikk gode resultater :)

 

 

Hei, storesøster!

 

Så flott sagt av samboeren din! Lett å glemme det, siden vi blir litt utålmodige selv om vi vet at målet er endring av livsstil og ikke bare "slanking" og i hvert fall ikke jo-jo-slanking!

 

7TP er BRA! Den årstida vi er inne i nå frister ikke like mye som den før jul, gitt...kjenner kulda biter i meg på vei til og fra bilen, jobben, butikken, hjemme...ikke egentlig klar for å hive meg ut igjen på fritida da (sent hjemme om dagene, så da er det jo mørkt :()

 

Dagens vekt: 300g ned, til 80,3kg...her går det treeeegt, men sakte nedover, så jeg sier meg fornøyd siden jeg vet at jeg ikke har jobbet så hardt for det, utenom å forsøke å leve etter de nye livsstilsreglene: spise fire-fem måltider jevnt utover dagen, begrense porsjonsstørrelse, hvis det glipper litt så må jeg fortsette å prøve å være flink dagen etter...osv, går ikke så verst selv om en og annen dag blir litt "tullete". Ørliten sprekk på søndag, men i begrenset omfang. Greit nok, ser fremover og tusler videre mot mål :) snart bare 5-8kg igjen! Hurra :)

 

Hmmmm, hva skal tråden vår hete inne på HV-forumet? Tenker vi tar med oss det som sitter mellom ørene inn dit også, vel?! Det får bli sommer/høst-prosjekt - vi kommer dit når vi er klare :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...