Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Hei, jenter :)

 

Leser både på og mellom linjene her - og selv om det innimellom virker som det røyner litt på, eller stopper litt opp, så er det stor optimisme å spore fortsatt - og ikke minst målbevissthet og selvinnsikt (viktige elementer på vei mot ny livsstil!). Det virker som vi alle fortsatt er ved våre fulle fem B):) , ingen som er gått i en "telle hvert minste gram-fella" (som jeg personlig synes er skummelt...og vil unngå for enhver pris). Ja, vi går på vekta enten ukentlig eller daglig, men ser oss ikke blinde på tall selv om vi nevner de titt og ofte (som seg hør og bør, vi skal jo på sikt nå frem til hovedmålet!).

 

Her er fortsatt status null trim, sånn passe kosthold, litt mørk sjokolade og kakebiter i ny og ikke minst ne, men jaggu ser jeg ikke 81-tallet ennå (stabil i OVER en måned i dag!). Det blir derfor allermest spennende hva fredagsvekta sier, siden det da blir en uke til neste gang (vi reiser på ferie grytidlig lørdag morgen) og ikke minst siden landet vi skal til er kjent for burgerne sine og ikke minst litt "tung" gjennomsnittsbefolkning. Joggesko og dertil passende tøy skal pakkes med, så regner med det blir atskillige kilometre tilbakelagt i løpet av turen, men også en del mil med bilkjøring. Sist vi var "over there" så gikk jeg faktisk ikke opp i vekt (!)...så kan hende at det går greit også denne gang. Håper på gode shoppingmuligheter - har testet det gamle badetøyet og føler at det sitter ok på kroppen, som jeg jo ser har sine myke sider, men jeg absolutt er MYE mer fornøyd med enn tidligere - fortsatt hurra for den fine nedgangen jeg allerede har hatt!

 

Håper dere får en fin uke videre, alle sammen :)

Det er godt å ha Yngvars stemme i bakhodet en plass (og alle deres kloke kommentarer), hverdagsmosjonen er sementert inn som en god vane, mangler egentlig bare litt styrketrening og annen mosjon, men den kommer :)

.. og DA skal jeg berre gjere da, da :)

 

Klem til allihopa - supert å ha dere her inne! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart vinterferie :)

 

Skal bli både godt og litt spennende det.. Det blir koselig med fri på hytta, men så var det meg å ferie da..mister fort fokus jeg da.. Men har planen klar, minst en halvtimes gå eller ski tur hver dag og kun litt vin til kos, da skal det gå bra.

 

Kjenner at viljen til å ta tak i de siste kiloene er stigende !! Nå har jeg på en måte blitt fortrolig med 78 tallet..men kjenner at trivselsvekta er på 72 ja.. For selv om 6 kilo ikke er såå mye, så er det faktisk en klesstørrelse..og jeg vet at jeg liker meg selv bedre i str 40 B)

 

1 times zumba er gjennomført i dag, en knallbra time på treningssenteret, instruktøren er bare utrolig inspirerende, morsom og glad..så jeg har det faktisk artig. Nå begynner jeg å forstå hva du snakker om panki :)

 

Ha en fin onsdagskveld jenter, noen planer for vinterferien dere da ?

Bortsett fra deg da viveabella, regner med du er i Liverpool da også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er fortsatt status null trim, sånn passe kosthold, litt mørk sjokolade og kakebiter i ny og ikke minst ne, men jaggu ser jeg ikke 81-tallet ennå (stabil i OVER en måned i dag!). Det blir derfor allermest spennende hva fredagsvekta sier, siden det da blir en uke til neste gang (vi reiser på ferie grytidlig lørdag morgen) og ikke minst siden landet vi skal til er kjent for burgerne sine og ikke minst litt "tung" gjennomsnittsbefolkning. Joggesko og dertil passende tøy skal pakkes med, så regner med det blir atskillige kilometre tilbakelagt i løpet av turen, men også en del mil med bilkjøring. Sist vi var "over there" så gikk jeg faktisk ikke opp i vekt (!)...så kan hende at det går greit også denne gang. Håper på gode shoppingmuligheter - har testet det gamle badetøyet og føler at det sitter ok på kroppen, som jeg jo ser har sine myke sider, men jeg absolutt er MYE mer fornøyd med enn tidligere - fortsatt hurra for den fine nedgangen jeg allerede har hatt!

 

Klem til allihopa - supert å ha dere her inne! <3

 

God tur juni72 :)

Regner med dere får det helt supert !!

 

Stor ferieklem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Storesøster: Så flink du har vært som har holdt vekta stabil en mnd!! Det har forsåvidt jeg også(fra 15.12.11) selv om det er litt forskjell på fredags og mandags vektene..... Ligger på +/- 80kg med laveste vekt på fredagene.... Det er litt irriterende at motivasjonen forsvinner i helgene. Men det er mye positive tanker i hodet mitt så jeg jobber videre B). God tur i vinterferien storesøster!! Kos dere masse!! Jeg skal jobbe mandag-torsdag, men vi skal på hyttetur både denne helgen og neste. Så det blir litt avveksling for oss også :).

Og forresten; så flott at du har funnet zumbagleden!!! Det var sånn det begynte for meg også, med inspirerende instruktører og morsom dans!!! Fortsett med det. Bevar gleden og ikke føl at du må trene hver dag for å være flink. Det finnes mange måter å få litt trim på!! Og litt bevegelse er bedre enn ingen :P.

 

Juni72: Vi er i samme båt alle sammen!! Flinke jenter som tar en pust i bakken, men som på ingen måte har mistet fokus!!! Gratulerer med stabil vekt over tid!! Vi samler krefter og motivasjon til å ta fatt på de siste kiloene mens vi øver oss på livet med stabil vekt :). Kan ikke se noe galt i det jeg B).

God tur til deg også!! Jeg blir en av de som holder helsenorge i gang i vinterferien!! Men skal kose meg både før og etter :D. Er bare glad for hver dag barna og resten av familien er friske!!!

 

Vivaebella: Fortsett med den god jobben du gjør i utlendighet!! Det høres kjempe spennende ut, og du er jammen flink til å holde fokus :D.

 

God vinterferie til andre som måtte stikke innom denne tråden!!

 

Nå er det straks en time LATINO på timeplanen - gleder meg!!! Og går en ny helg i møte med trua på at denne helga er det MÅTEHOLD som gjelder!!!

 

Snakkes plutselig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at vi stadig blir flere med dansefot her inne :P Stiller meg forøvrig bak Pankis tilbakemeldinger til Storesøster og Juni72 :)

 

Enda en travel dag på jobb her, fra 9-18 og så er det hjemmekontor etterpå. Men i morgen - DA blir det en finfin dag! Starter med zumba 07.30 og skal deretter lage vafler (riktignok i stekepanne) og lefse med gravelaks og sennepssaus som jeg skal ha med på jobb. Vaflene serveres selvsagt med brunost - og alle får Kvikklunsj og Freia sjokoladehjerter :D Har med en halvflaske akevitt også, men regner vel ikke med at så mange drikker - tror de fleste skal jobbe litt til etter den presentasjonen jeg skal ha kl 16. Mye jobb med å lage presentasjonen på engelsk, men moro skal det bli! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Det er bare så koslig å lese denne tråden, syns jeg begynner å "kjenne" dere litt alle sammen jeg..

 

Håper juni72 får en flott tur, at panki fortsetter med sin flotte trenings iver og vilje, og at vivabella også fortsetter med sin glimrende arbeidsinnsats i Liverpool både for seg selv og arbeidsgiveren sin :)

 

Drar på hytta vi nå i helga, jeg håper på vær til å være UTE, jeg er lei av regn, sludd og snø slaps..

 

Og så krysser vi fingrene for at vi også holder FOKUS på hva vi putter inn i munnen vår i løpet av helga !! Og jeg skal ha fokus på min evige "svake" side : TRENING.. ;)

 

Helge klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOW! Utrolig - det har jo blitt lørdag - nå igjen?!? Tida går ekstremt fort, må jeg si! Håper alle har det bra og får kost seg og slappet av i dagene som kommer :)

 

Både gårsdagen og denne dagen startet med zumba for meg - helt glimrende :D Presentasjonen i går gikk fint, men jeg hang i stroppen for å bli ferdig, gitt! Det koster å være fink pike... men - som dere andre, vil jeg tro - jeg liker å gjøre en god jobb, rett og slett. Og så har det ikke vært så fleksibelt i forhold til å styre tida mi selv her som jeg trodde vi hadde avtalt på forhånd, så da blir det jo fort doble arbeidsdager for å få gjort alt man må B) Men NÅ er det lørdag, og jeg skal e n d e l i g legge meg i badekaret og slappe av før jeg tar en aldri så liten shoppingrunde! For de som måtte være interessert; DETTE er nabolaget mitt... Min lenke... kanskje like bra jeg har så lange arbeidsdager som jeg har :P

 

God helg og god vinterferie alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Innom her før vi drar på fjellet, nå skal det bli bra godt med vinterferie.. Men det var IKKE gode resultater jeg hadde på vekta i morres :(

Vekta viste 1, 4 kilo opp, dvs 79,4 kilo.. Vet jo at det ble lite trening i helga, er forkjøla og slapp, og så ble det TO kosedager i stedet for EN.. Ja ja, det er jo lærling i dette også da.. Jeg tåler nok svært lite før vekta går gærne vei..

 

Målet til neste mandag er å holde vekta stabil gjennom vinterferien, vi skal sammen med broderen og hans familie og jeg VET det da blir myyyye god mat.. Men skal styre unna snopet, da går det som regel bra :)

 

Så nå blir det stille fra meg en ukes tid, håper det går bedre med dere enn med meg på vekt fronten ..

 

Vinterferie klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter :)

 

Innom her før vi drar på fjellet, nå skal det bli bra godt med vinterferie.. Men det var IKKE gode resultater jeg hadde på vekta i morres :(

Vekta viste 1, 4 kilo opp, dvs 79,4 kilo.. Vet jo at det ble lite trening i helga, er forkjøla og slapp, og så ble det TO kosedager i stedet for EN.. Ja ja, det er jo lærling i dette også da.. Jeg tåler nok svært lite før vekta går gærne vei..

 

Målet til neste mandag er å holde vekta stabil gjennom vinterferien, vi skal sammen med broderen og hans familie og jeg VET det da blir myyyye god mat.. Men skal styre unna snopet, da går det som regel bra :)

 

Så nå blir det stille fra meg en ukes tid, håper det går bedre med dere enn med meg på vekt fronten ..

 

Vinterferie klem fra storesøster

På dine vegne: argh og atter argh, altså :angry: jeg kjenner meg også VELDIG godt igjen i det at det skal så uhyggelig lite til før vekta går feil vei. Kan liksom ikke helt fatte og akseptere at det ikke engang er mulig å holde vekta når man tross alt spiser mye mindre og sunnere enn før. Kan jo bli en smule engstelig for hvordan det i det hele tatt skal gå an å holde vekta stabil i framtida... Håper du bare blir mer sta og innbitt av dette, dog. Det ble faktisk jeg, sist dette gjaldt meg. Det var da jeg også innså at jeg faktisk skulle bruke laveste meny med 1300 kcal/dag - og det hjalp jo heldigvis :) Disse to ukene i Liverpool uten familien, og uten sosialt liv på kvelden, har dessuten gitt meg en super mulighet til å styre HELT selv - både mat, når jeg spiser og hvor mye jeg får trent. Hverdagen er jo ikke vanligvis slik, men kanskje disse to ukene har gjort sitt til at det blir lettere å holde fokus hjemme også. Og så til poenget, kjære Storesøster: Hva med å bestemme deg for en startdato for en toukers "fullt fokus"-periode? Og så bruker du litt tid til å planlegge og forberede denne perioden, slik at du er full av pepp og pågangsmot og ikke lar deg vippe av pinnen av div. familierelaterte "hindringer", tilbud om godsaker, fristelser som dukker opp når du er på ditt mest sårbare (jeg blir som regel helt koko rett før middag, f.eks)? Denne typen selvpsyking er helt sikkert mye mer krevende enn å reise til Liverpool og få være i fred med seg og sitt, slik jeg gjorde - men jeg er sikker på at du kan fikse det likevel, altså. Og hvem vet - kanskje du da rett og slett havner på et skikkelig bra spor i løpet av den perioden?

 

Nå håper jeg dette ikke ble for mye mas - det var selvsagt absolutt ikke meningen :blink: Men siden jeg selv har opplevd at det ER mulig både å spise bra og passe mye/ofte og samtidig ikke ha noe spesielt sug etter noe som helst selv om jeg er under temmelig stort press (helse/jobb/familie) ønsker jeg så inderlig at dere tøffe jentene her inne skal oppleve det også :) Og ikke minst: jeg ønsker at vi alle skal KOSE OSS med tilværelsen, trives og nyte livet - vinterferie eller ei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhhhhh.... hjemme igjen! :lol: Veeeeldig godt, og ganske snålt også. Det meste av utpakkinga er gjort og kaloriinntaket er telt opp. Reisedager er utfordrende saker, og jeg slo til med en "lille lørdag"-sjokolade for å feire hjemkomsten på Gardermoen, så jeg endte på godt over 2000 kcal i dag. Har sikkert svidd av noen kcal også - mye gåing, bæring og løfting - men vekta kommer sikkert ikke til å vise det helt store utslage av de to "flinkisukene" mine, for kroppen pleier å både holde på vann og ellers generelt bli litt i ulage av flytur etc.

 

Jeg har hatt smult farvann og full frihet til å tenke bare på meg selv ang mat og trening i det siste. Det er om å gjøre å bruke litt tid og mental energi på omstillingen til "hjemmefronten" igjen - og det SKAL jeg klare, altså B)

 

I morgen tidlig er det ny legetime - 100 % jobb er 100 % uaktuelt kjenner jeg :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!!!

 

Veide meg i går, og jeg står fortsatt på laveste vekt 79,6. Målinger i dag viser nedgang på et par cm :D. Er fornøyd med det, og jobber på videre. Har full kontroll på maten i uka - det er helgene som ødelegger videre nedgang. Men akkurat nå er det greit. Jeg føler jeg ser godt ut, og all treninga må jo gjøre at jeg bygger noe muskler ;). Så får vi se etterhvert om motivasjonen for å ta av fler kilo kommer hoppende B). Ligger fortsatt på 20-24 TP pr uke, en salig blanding av latino, zumba, sykkel og styrke.

 

Nå er det straks jobb :P. Ha en super dag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Panki - og litt ekstra heia i helga - kanskje du klarer å finne nøkkelen til å få full uttelling 7 dager i uka :D SUPERBRA at du anerkjenner alt du faktisk HAR fått til - det står virkelig respekt både av innsatsen og måten du ser deg selv på. Og det er jo det aller beste utgangspunktet for å komme enda et steg videre mot enda bedre trivsel og helse :)

 

Heia dere andre også, fra en heller redusert men fortsatt dedikert Vivaebella :blink: Etter undersøkelse på sykehuset i dag fikk jeg ordre om null fysisk anstrengelse på 48 t (altså ingen zumba i morgen likevel) og drikk mest mulig cola og kaffe for å forebygge bivirkning av undersøkelsen :D Ganske artige anbefalinger for en som jobber iherdig for å endre livsstilen til DET BEDRE :lol: Regner med å være klar for innsats på treningsfromten igjen ganske snart, altså, så ingen krise. Og heldigvis finnes både cola light og pepsi max og kaffe latte med lettmelk :P

 

Kos dere i helga damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke damer på denne tråden, men jeg savner Juni. Hvor er du og jeg håper det går greit med deg. Håper å høre fra deg snart på tråden din.

 

Med meg går det sånn bob bob. Jeg er flink med trimmen. Har trimmet hver dag de siste ukene men maten er jeg ikke så flink med. Nå har jeg noen rolige uker før jeg drar til syden og tenkte å være flink å se om jeg kunne få av meg noen gram før jeg drar så jeg har noe å gå på. Etter påske lurer jeg på å ta meg et ekspress kurs bare for å komme inn i den gode tralten igjen og kanskje endelig komme i mål til sommeren.

 

Ha en fin søndagskveld. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallois, jenter!

 

Da var jeg tilbake fra ferien i "Junaiten", gitt...om ikke overvekt i bagasjen, så var det jaggu ekstra ballast rundt magen og sikkert over baken også: 3-4 kg opp er ikke noe å være stolt av - men gjett om vi koste oss! :)

 

Nå er det tilbake til hverdagen, med hjemmelaget mat fremfor frokostbuffet, paraplydrinker til lunsj (i tillegg til) og tre-retters omtrent hver dag...jamen godt det bare var ei uke!

 

Så, mesteparten av "skaden" skal forhåpentligvis være rettet opp innen påske...og nå som nesten alt av snø og is er smeltet bort, skal jeg nok få fart i joggeskoene igjen!

 

Men først skal jeg zzzzzzove bort siste rest av jet-lag'en...

 

<3lig takk for etterlysningen, Henna :)

 

Hvordan har vinterferien vært for resten av gjengen? Noen sprekere...hehe, alle sprekere?!

 

Oppgang til tross, en optimistisk klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinterferien..

 

Den ble ikke særlig artig...jeg måtte dra hjem fra fjellet med store smerter i underlivet, rett til lege og fikk vite at jeg har betennelse :(

Må ta 2 typer antibiotika i ei uke..jeg er skikkelig slapp og utafor..så det blir vel mest sofa og pledd på meg i uka som kommer

 

Men det som er positivt opp i alt, er at vekta har gått nedover med 0,4 kilo..må jo glede meg over det jeg kan B)

 

Velkommen hjem til både juni72 og viveabella, og nok en gang hurra til deg panki for trenings innsatsen din :)

 

Målet mitt uka her er ca 1300 kcal hver dag og komme igang med noen gåturer når betegnelsen har gitt seg

 

Ha en flott mandags kveld jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart vår jenter :)

 

Her i trøndelag så regner nå all snøen bort.. Kjenner at det er bare så GODT.. Jeg vil ut å gå og ikke minst ta opp prosjektet jogging igjen..

 

Hvordan går det med dere? Jeg har innsett at vekta faktisk kun har rikket seg 1 kilo nedover siden jul.. og at jeg ikke har hatt samme fokus som før jul..

 

Men kjenner motivasjoen kommer snikende B), tablettene har begynt å virke og jeg har begynt med gå turer igjen !! Hurra.

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panki: du er visst fortsatt den av oss her inne som er mest stabil når det gjelder trening - og takk for det! Inspirerende å lese begeistrede treningsrapporter når jeg ikke får trent selv, og det sier egentlig litt både om deg og meg ;) Om meg sier det blant annet at selv om mine tp stort sett ender på ca 10 pr uke, har trening igjen blitt en del av hverdagen og identiteten min. Sånn at jeg ikke med en gang får panikk for at jeg har "slutta" hvis jeg pga smerter/skader må holde meg i ro mer enn tre dager på rad... før ville jeg vel i beste fall fått dårlig samvittighet av å lese om andre som trener, mens nå blir jeg glad og inspirert og gleder meg til neste trening! Det er framgang i det også, synes jeg :)

 

Storesøster: Så bra at medisinene virker - en super kombinasjon med at du er på vei til å finne fokuset igjen - og motivasjon som kommer snikende er noe helt annet og mye bedre enn manglende motivasjon :D Håper du nyyyyter gåturene dine og kjenner på alt som faktisk fungerer. Det har jeg blitt flinkere til selv, og det øker treningsgleden også :) Og selv om verken du eller jeg raser ned i vekt, er vi jo på rett vei :)

 

Juni72: Welcome home :D Høres ut som dere hadde det supert over there - og at det også var godt å komme hjem til ikke fullt så mange retters lunsjer :P Sliter litt med det motsatte selv; som jeg skrev tisdligere var det lett som en plett å holde fokus i matveien når jeg var utenlands og bare skulle tenkepå meg selv til alle måltider... Jeg strammer meg opp og minner meg selv om de samme tingene som jeg er veeeeldig flink til å minne alle dere andre om: egen helse først! Dvs: kloke valg for mat, trening, arbeid og hvile.

 

Henna: nå kan du klappe deg på skulderen og fortelle deg selv at du er en inspirasjon for andre ;) Ja, for du snakket om å melde deg på et ekspresskurs for å komme inn i den gode tralten igjen. Nå har ikke jeg tenkt å melde meg på kurs, men jeg har lekt litt med tanken på å få et ekstra løft av treninga; få til progresjon og ikke minst hjelpe meg selv mer effektivt ned i vekt. For å få til det må jeg faktisk ta et ekspressgrep, f. eks ved å lage en treningsplan for en 6-ukersperiode. Var inne på tanken når jeg var i Liverpool og fikk lagt inn ei intervalløkt den siste uka - og det er min plan: 1 intervalløkt/uke + mer planmessig styrketrening 1 økt/uke... må finpusse litt på denne planen, altså - men fikk veldig mye mer motivasjon til å faktisk gjøre det av å lese det du skrev. Så blir det spennende å høre om vi begge får uttelling for ekspressinnsatsen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Jeg kjenner at motivasjonen for registrering og standhaftighet er synkende..... Det er veldig lett "å bare ta den".... En skummel trend :angry:. Lurer litt på om jeg skal prøve å ta meg selv i nakken og bli med på "Ned 3 kg til april" bare for å finne fokus og mulig litt ny inspirasjon :blink:. Svikter selvfølgelig ikke dere, men bare utvider horisonten noe :P.

 

I går var jeg ute å spiste sammen med en gjeng fra treningssenteret, og det var såååå artig :lol:. Kommer til å leve lenge på det!!! Og vi må bare begynne å planlegge neste tur ut B). For å gjøre det hele perfekt lå det en lapp på kjøkkenbordet når jeg kom hjem på nattan. Den var fra min kjære: Håper du har hatt det fint ute. Gla i deg!!! (jeg er ikke akkurat bortskjemt med sånne lapper....) Det var veldig hyggelig for han har ikke akkurat virket positiv til mine nye vennskaper.....

 

Vel vel jenter; NY DAG - NYE MULIGHETER B) B) B).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg jenter :)

 

Sitter med ipaden på hytta og solen er her !! Så nå er det bare å ta på seg ute sko og gå seg en laang tur ut i det strålende været :)

 

Jeg har hatt kontroll på kcal i uka her, men ikke så mange TP som jeg bør..men tror resultatet på mandag blir positivt for det

 

Panki: kjenner igjen følelsen av at motivasjonen svinger..så det kan være smart å ta ett krafttak får å komme igang igjen..Så koselig du har funnet nye trenings venner du også ser i andre sosiale setninger, og ikke minst at mannen din støtter deg :)

 

Juni72: hvordan går det med deg? Jeg savner deg!

 

Helge klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter! Hei, storesøster, takk for etterlysning! ;)

 

Jeg er her fortsatt, går ikke min vei sånn plutselig uten å si fra - litt mer i kulissene for meg så lenge jeg ikke har jobbet særlig aktivt med vektnedgang...hadde jo denne "grensa" jeg ikke skulle overskride, men den gikk føyken i løpet av vinterferien, så nå er egentlig det første delmålet å komme meg ned igjen til der jeg var før vinterferien innen påsken starter, jaja, veien blir til mens jeg går meg vill (låner Dag Evjents boktittel).

 

De flotte vårlige dagene har lokket på meg mtp gåturer, men det har blitt mer for hverdagstrim å regne, disse små-rundene jeg har fått til. I dag, derimot, med temperatur nede på null igjen, DA er jeg ute og får fart på beina - 1,7TP og mars måned er erklært åpnet som den måneden i 2012 jeg tok meg selv seriøst igjen!

 

Dagens inntak er faktisk registrert, kun to litt solide måltider så langt, tidlig oppstandelse er fremmedord på søndager for tiden...i går var det dobbeltbursdagsfeiring med familien her hjemme - både datter og kjæreste har hatt sine jubileum...og for enkelthetens skyld ble det pølsefest - IKKE spesielt GR-vennlig!! Når de siste kakerestene og kjekspakkene er ute av skapet, skal det handles bare fornuftig igjen...får meg dessverre ikke helt til å kaste tingene, selv om jeg vet at jeg burde...hmmmf.

 

Ser på bildene fra vinterferien at bikinishapen var på toleransegrensa, men at det ennå er et stykke til målet - jeg er bare halvveis og siden jeg elegant hoppet over årets to første måneder, er det kun tre måneder igjen på å nå den kjepphøye målsettingen jeg satte i oktober i fjor (men har vært flink, jeg vet fortsatt å sette pris på den innsatsen jeg har gjort hittil (minus de siste tre månedene, da))

 

Det hjelper vel om jeg klarer å komme meg ut av "fyse på no godt"-tilstanden...noen lure tips og råd, jenter, som jeg har klart å glemme?

 

Håper dere alle har hatt en fin helg!

Klem fra en litt svevende til-og-fra Juni72 <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juni72: tror min viktigste suksessfaktor når det gjelder å få bukt med søtsuget/trøstespisingen/"tar bare den ene...og en til..."-problemet har vært å ALLTID ha frukt tilgjengelig. Og å spise denne frukten nogenlunde langsomt, slik at magen og hjernen rekker å skjønne hva som skjedde ;) Jeg går jo veeeeeldig saaaakte ned i vekt - men jeg går NED og krymper i cm, og føler ikke at jeg må sloss for å få til hvert eneste måltid lenger :)

 

Storesøster: vårværet er en fin motivasjon for turer, ja :) Jeg driver og funderer på denne intervalltreningsplanen min; om jeg rett og slett skal legge inn ei økt i uka UTENDØRS?!? Ikke akkurat noe revolusjonerende ved den ideen for folk flest, vil jeg tro, men for meg er jo jogging det aller verste jeg kan tenke meg (og enda verre er det jo hvis noen SER MEG når jeg gjør det), så for meg blir det evt å forsere en stor barriere. Tanken er at jeg bruker en gåtur til å legge inn løpeintervaller som forhåpentlig blir lenger etter hvert. Kunne dette være noe for deg også?

 

Panki: håper du finner ny motivasjon framover - som du sier har du jo gjort så bra jobb lenge, og når til og med mannen din nå er mer positiv til innsatsen din og de nye treningsvennene dine må du jo bare surfe på den bølgen :D 3 kg ned før april høres igrunn perfekt ut - for deg, mener jeg, ikke for meg :P

 

Søndag kveld, og snart ny uke - med veiedag i morgen! Denne uka har kaloriinntaket blitt enda litt høyere i snitt enn det som var meninga... Skjønner jo at jeg må ligge UNDER 1300 på hverdagene hvis jeg skal kunne ha litt ekstra inntak på lørdager og fortsatt ende på 1300 i snitt... Uansett, jeg er fornøyd med at det ikke ble verre :P Har jo vært ennå sykere enn "vanlig" denne uka, så det kunne fort blitt mer trøstespising enn som så - og jeg klarte å få til 2 solide treningsøkter + en fin gåtur i nydelig vårvær i dag, og endte på 7,9 tp TIL TROSS for at jeg var syk helt til tirsdag. Synes jeg er flink, jeg :D Og vekta har vist nedgang i løpet av uka, så nå krysser jeg fingrene for morgendagen... I dag har jeg iallfall kunnet bruke ei rimelig smal bukse som har ligget i skapet på vent i mange mnd siden sist den passa - og jeg innbiller meg at jeg så ganske bra ut i den også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag..

 

Så koslig å høre fra deg igjen juni72, godt å høre at du har det bra :)

 

Viveabella: grattis med at den smale buksa passet, dette går riktig vei :) og gåturer med jogge intervaller er bare helt perfekt for meg, jeg var godt igang med det før snøen og kulden kom i fjor..så det står på vårplanen nå også !!

 

Jeg er fremdeles på hytta, her er det helt herlig med vår følelse og ikke noe snø..har vært på to lange gå turer i helga og vært superflink med maten..så jeg krysser fingrene for at det vises på vekta :) Det blir veiing på tirsdagen, vi drar ikke hjem før i morgen ettermiddag. Da blir det jobb, unger og hverdag igjen..

 

Lykke til med vekta i morgen jenter, håper dere får gode resultater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra - delmål 1 (72 kg) ENDELIG passert!!! Vekta viste 71,3 i dag, dvs 0,9 ned siden forrige uke - og målebåndet bekrefter resultatet. Kjempedeilig! Angående den buksa jeg brukte i går; den er fortsatt i snaueste laget, altså - men jeg kan iallfall bruke den... sammen med visse typer overdeler :D

 

Hvordan har det gått med vekt og mål for dere andre? Vi satser på ei sunn og glad uke med flott vårvær og finfine treningsøkter, ikke sant? God mandag! :)

 

PS - jeg har gjort som deg, Panki, og blitt med på tråden "ned 3 kg til april" - tenkte det var best å forplikte seg litt nå som det går så bra med meg, så takk for tipset :D

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra - delmål 1 (72 kg) ENDELIG passert!!! Vekta viste 71,3 i dag, dvs 0,9 ned siden forrige uke - og målebåndet bekrefter resultatet. Kjempedeilig! Angående den buksa jeg brukte i går; den er fortsatt i snaueste laget, altså - men jeg kan iallfall bruke den... sammen med visse typer overdeler :D

Klem

 

Jøss, gratulerer så mye viveabella :D

Det er jo bare såå godt at du har nådd delmål 1, HURRA for deg !!

 

Stå på videre, nå er du inne i en god "flow" :)

 

Grattis klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...