Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Jøss, gratulerer så mye viveabella :D

Det er jo bare såå godt at du har nådd delmål 1, HURRA for deg !!

 

Stå på videre, nå er du inne i en god "flow" :)

 

Grattis klem fra storesøster

 

Tusen takk for det :D Jeg er superfornøyd og fast bestemt på å holde fokuset også denne uka, slik at delmål 2 snart er innen rekkevidde. Det tror jeg at jeg greier - for jeg er jo her inne i forumet hver dag og henter inspirasjon, støtte og styrke. Heia ALLE oss :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Confessions on a Slanketråd:

 

To skritt frem og tre kilo tilbake, det er sannheten denne litt grå tirsdagsmorgenen, men jeg aner et solgløtt mellom skylagene utover dagen, så alt håp er ikke ute!

 

Note to self: pølser er IKKE slankemat, hele pakker med kjeks er IKKE slankemat, frukt og grønnsaker er kjekkest å ha i kjøleskapet og IKKE værende igjen i butikken, halvfabrikata og helfabrikata skal unngås i størst mulig grad!

 

Takk, Vivaebella, for at du frisket opp hukommelsen min - jeg elsker frukt, og likevel har jeg heller strukket hånden ut mot sjokolade, kaker og kjeks...hva skjer, liksom. Det er på tide å gjøre noe med det mellom ørene på hun som skriver handlelista.

 

Dette er lånt fra Madonnas "Push":

 

Takk, jenter, for at dere er her inne!!!! :) :) :)

 

Every race I win [To go the extra mile]

Every mood that I'm in [When it's difficult to smile]

Everything that I do [A better version of myself]

I owe it all to you [Only you and only you and only you]

Every move I make [To see the other point of view]

Every step I take [When there's nothing else to do]

Everything I know [When I think I know it all]

It's all because you push me

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, hurra - delmål 1 (72 kg) ENDELIG passert!!! Vekta viste 71,3 i dag, dvs 0,9 ned siden forrige uke - og målebåndet bekrefter resultatet. Kjempedeilig! Angående den buksa jeg brukte i går; den er fortsatt i snaueste laget, altså - men jeg kan iallfall bruke den... sammen med visse typer overdeler :D

 

Gratulerer med delmål 1, Vivaebella! Bukser som går på (selv om det er litt igjen) er det supreste som finnes! :) Fremad mot Delmål 2 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA :):)

 

Vekta viste 78 kilo i morres, ned 1 kilo !!

 

Jeg er superfornøyd, og det er bare sååå godt å ha fått tilbake FOKUS,MOTIVASJON og VILJE til å ta tak i de siste kiloene.

Og som vanlig går det bra med antall kcal på 1300, men mindre bra med TP..

 

Målet for uken her er 1300 kcal i gjennomsnitt, og NÅ skal det noteres ned ( har vært litt sløv med det også ..) og TP skal noteres.

I går var jeg på årets første joggetur ( kominert med litt rask gåing..) det ble kun en halvtimes tid, men jeg IGANG !!

 

Så våren/sommeren 2012 : here I come !! B)

 

Ha en fin tirsdag jenter, dette klarer vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Confessions on a Slanketråd:

 

To skritt frem og tre kilo tilbake, det er sannheten denne litt grå tirsdagsmorgenen, men jeg aner et solgløtt mellom skylagene utover dagen, så alt håp er ikke ute!

 

Heisann juni72: du sier det så flott selv : alt håper er ikke ute !!

Og jeg vet at dette KAN du, bare se på det flotte resultatene som du allerede har oppnådd :) ¨

Sender deg mange gode motivasjons tanker på vår felles endrelivstils vei :)

 

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D.

 

Her er vi jammen i samme båt.... Vi gikk ned sammen - vi stoppet opp sammen - og nå ser det ut til at vi har tatt oss sammen sammen :P .

Det er veldig deilig å ha dere, det er ikke så lett når omgivelsene ikke skjønner hvor vanskelig det er å holde fokus ;).

 

Jeg for min del har merket at de to siste ukene har jeg stadig mistet fokus og "bare tatt den ene", og den neste og den neste.... Kjenner meg veldig igjen i det du skriver Juni72 om kjeks, pølser og sjokolade.... Men etter mye tankevirksomhet har jeg nå funnet fokuset de to dagene som har vært denne uka :). Er motivert for at dette skal jeg klare i 4 uker til;-))Ønsker jo overhodet ikke å gå tilbake til mitt gamle liv..... Treningsiveren er minst like stor som før så trening får jeg nok av B).

 

Så vi snakkes jenter. Hold koken :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA :):)

 

Vekta viste 78 kilo i morres, ned 1 kilo !!

 

Jeg er superfornøyd, og det er bare sååå godt å ha fått tilbake FOKUS,MOTIVASJON og VILJE til å ta tak i de siste kiloene.

Og som vanlig går det bra med antall kcal på 1300, men mindre bra med TP..

 

Målet for uken her er 1300 kcal i gjennomsnitt, og NÅ skal det noteres ned ( har vært litt sløv med det også ..) og TP skal noteres.

I går var jeg på årets første joggetur ( kominert med litt rask gåing..) det ble kun en halvtimes tid, men jeg IGANG !!

 

Så våren/sommeren 2012 : here I come !! B)

 

Ha en fin tirsdag jenter, dette klarer vi :)

 

Oh, yes!!! Gratulerer med målbart resultat - så herlig!

 

Hei :D.

 

Her er vi jammen i samme båt.... Vi gikk ned sammen - vi stoppet opp sammen - og nå ser det ut til at vi har tatt oss sammen sammen :P .

Det er veldig deilig å ha dere, det er ikke så lett når omgivelsene ikke skjønner hvor vanskelig det er å holde fokus ;).

 

He he he, herlig oppsummering :D Og ikke minst herlig at det faktisk er SANT, det der med at vi holder hverandre oppe her i cyber space :lol: Gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å lese hva dere skriver panki og viveabella :)

 

Kun er liten snar tur innom med en rapport : i morres lot jeg bilen stå pent utenfor huset,tok på meg gode utesko og GIKK til jobb.. og da må jeg jo også gå tilbake.. B) Det blir tilsammen 1 times rask gange i dag det !!

 

Så her er fokuset virkelig tilbake !!

 

Ha en flott onsdag jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, Storesøster - det er jenta si :D Er så godt når en kjenner motivasjonen og fokuset komme på plass - deilig å være på lag med seg selv :D

 

Her ble arbeidsdagen 2,5 timer lenger enn planlagt, men jeg må si jeg faktisk er ganske så fornøyd med min innsats på jobben, og vet det kommer meg og alle andre der til gode. Og jeg føler meg attpå til ganske OK nå, ikke på gråten av utmattelse som fryktet, særlig etter noen skiver med mitt eget hjemmebakte brød. Kommer vel til å bli litt ugrei i magen av alt dette brødet, men kaloriinntak og sukkerkontroll er i orden, og vekta viste 71 blank i dag - så jeg er happy! Enda litt mer sjølskryt: jeg klarte å droppe korøving! Hadde jo kjempelyst til å synge og har gledet meg lenge (vi har hatt noen ukers pause etter en konsertserie), og det ville vært typisk "gamlemeg" å stresse med hundene, stresse med maten og deretter komme 45 min for sent til øving og ha sjelekvaler for det. I dag klarer jeg ALT, også å kjenne på egne grenser og attpåtil ta hensyn til dem :rolleyes: Hurra for superutgaven av meg :P ...og ingen fare, den er IKKE stabil og permanent, så det kommer garantert maaaaange frustrerte og klagende innlegg herfra framover også :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :).

 

Veldig artig å lese det dere skriver jenter. Det virker som om alle har fått en ny giv og er klare for å ta av litt mer :D. Her er hverdagen godt i gang og det går strålende med mat og trening. Grugleder meg litt til helga - det er jo helgene som har vært mitt store problem.... Men jeg kjenner at jeg er mer motivert enn jeg har vært så jeg SKAL klare det ;). Men uten utfordringer blir det ikke. Jeg har lovet å bake snickerskake til en venn av oss som har bursdag. Så han og hans familie kommer på besøk på taco og kake på fredagen. Jeg har bestemt meg for å ta et stykke kake og stoppe der. Restene SKAL være med den andre familien hjem.....

 

I dag våknet vi til mer snø enn vi har hatt tilsammen i hele vinter :angry:. Kjenner at det ikke var noe jeg ønsket meg. Jeg skal nemlig ut på tur i skogen med 4-5 av treningsvennene mine. Vi skulle liksom ut å nyte vårværet :blink:. Vel tur blir det uansett, bare å kle seg. Og i ettermiddag blir det ei lita danseøkt, så trimpoengene er på plass B).

 

Vel, vel. Ha en super dag jenter :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg panki,viveabella og juni72 :)

 

Krysser fingrene for at du holder fokus i helgen panki, taco og snickerskake høres utfordrende ut ja..

 

Heldigvis så blir det en lite utfordrene helg på meg, samboeren er syk og ligger på sofan..og ungene er opptatt med sitt.Så her i gården blir det ikke mange festligheter nei..

Men kjenner jeg ikke trenger så mange utfordringer når det gjelder mat/snop/vin akkurat nå, jeg må ha hatt noen gode uker først..

 

Har 4 TP hittil.. så jeg slår nok ikke deg panki :D , men satser på å få til noen gåturer og en puls step time i løpet av uka.

 

Helge klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skinner sola og jeg har "fri" (50 % sykmeldt)så jeg skal straks ta en liten bytur med solbriller på nesa B) Denne uka har gått fint så langt, og i morgen er jeg skikkelig heldig med hensyn til trening - lørdagstreningen rullerer mellom ulike timer, og dette er 2. lørdag på rad at det er danserelatert trening + styrketrening. OG så ble jeg invitert av lederen for senteret til å bli med på utprøving av et nytt tilbud de skal kalle Zamba - en slags Zumba/latinoaktig time med heftig musikk. HURRA! Hvis denne kommer på timeplanen er det fare for at jeg aldri mer er hjemme om kvelden :lol:

 

Helga blir ellers ganske sosial, med middagsbesøk hos en venn i morgen og overnattingsgjester her hjemme til søndag. Det blir nok dessert i morgen, men det har jeg rom for kalorimessig, tror jeg - så det blir en utmerket anledning til å demonstrere at det er mulig å vise moderasjon :D Må innrømme at jeg fortsatt liker best å være vertinne selv, med tanke på "kontroll" av hva jeg får i meg. Mye lettere å både planlegge og mentalt forberede seg når en vet hva som venter i gryter og på fat. MEN jeg eeeeeeelsker å være gjest - nyter å komme til dekket borg og hygge meg med venner, så som sagt: jeg tar det som en utfordring til å vise at jeg klarer å ta gode helse/matvalg samtidig som jeg koser meg som gjest :)

 

Riktig god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resultat 12.03.12 :

 

En glad melding fra meg : NED 1 kilo også i uken her :):)

 

Så nå viser vekta 77 kilo, og jeg har gått ned 7 kilo siden vi startet i oktober..

Det har jo gått SAKTE, men det har gått riktig vei og kjenner at jeg ikke har såkalt "slanket" meg, men faktisk endret livstil !! Og det var jo det jeg ønsket meg..

 

Målet for uken her er som vanlig : ca 1300 kcal og 7 TP

 

Ha en flott uke jenter :)

 

Klem fra ei happy storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storesøster: Hurra, hurra og GRATULERER til deg! :D Vi har igrunn mange ting felles - holdt på ca like lenge med ca samme startvekt (jeg veide 76,9 for å være nøyaktig :P ) og med ganske likt resultat så langt. Du har gått ned litt mer enn meg, da... og det er deg vel unt :) Føler som deg - at jeg ikke er på KUR, men at jeg bare er LUR - hi hi! :P

 

Panki: får du noe ut av den -3 på 4 uker-tråden? Må innrømme at jeg ikke orker å være aktiv der, blir rett og slett for mange å holde styr på :P Jeg trodde det skulle lages en oversikt over oss der inne, slik at de 4 ukene kan loggføres der. Kan ikke si at jeg har funnet noe slik der inne, så jeg tenkte at jeg like godt kunne rapportere her, jeg. Målet er altså å gå ned 3 kg innen 1. april. Jeg satte startvekta 27. feb, siden min veiedag er mandag - og satset på at vekta var den samme også 1. mars, som var onsdagen den uka. So far so good:

 

Startvekt satt mandag 27. februar/1. mars: 72,2

 

Vekt mandag 5. mars: 71,3 (-0,9)

 

Vekt mandag 12. mars: 70,5 (-0,8, totalt -1,7)

 

Det var litt krymp i cm denne gangen også, så jeg er meget fornøyd for tida. Så meg nødt til å kjøpe ny dongerubukse i str 40 her om dagen, og den må jeg bruke belte på - kanskje jeg burde kjøpt str 38...? :P

 

I kveld er det boogie-woogie på treninga, etterfulgt av en styrkeøkt - og denne gangen skal jeg ha med ei venninne. Blir spennende å se om hun får dansefot hun også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg også viveabella :D

Det er artig å lese om både vekt nedgang, krymping i cm, og ikke minst kanskje bukse str 38.. Akkurat det høres helt herlig ut !! Kjenner jeg blir glad på dine vegne :)

 

Og så har du jo virkelig funnet trenings lysten, og sikkert viljen også...Det er vel den som ikke er helt på topp til meg da....

Men har vært ute på gåtur i skikkelig regnvær i en over en time i ettermiddag, så det er nok noe vilje der..langt inne.. B)

 

 

Hvordan får det med dere, panki og juni72 ? Still going strong ?

 

Ha en forsatt fin mandags kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi, som det går unna på treninga denne uka! Min meget gode venninne er i gang med sin "prøveuke" på treningssenteret og vil selvsagt teste ut litt forskjellige timer - og jeg er selvsagt med som moralsk støtte/nissen på lasset :D Vi hadde en forrykende start med 30 min Boogie woogie + 30 min styrke i går, og 60 min zumba + 30 min styrke i dag. På torsdag blir det kanskje både yoga ogdans og styrke - men ingen trening på lørdag denne uka.

 

Forunderlig nok viser pulsklokka at jeg forbrenner mer jo mindre jeg veier - jeg mente å huske at det var omvendt, så dette var jo mildt sagt GODE nyheter. Som jeg håper ikke er for gode til å være sanne :P Har dere noen erfaring med dette, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna med trening vivaebella :) Du er virkelig superflink !!

Jeg har dessverre ingen erfaring med pulsklokke, men regner med at du nå har fått mere muskler av all treningen og da forbrenner vi mer..

 

I dag ble det puls step på meg før jobb, ble skikkelig svett og sliten.. men det er jo bare sååå godt !! Kjenner at jeg blir VELDIG fornøyd med meg selv og får en god "flow" utover dagen :)

 

Men hvor er panki og juni72 ?? Jeg savner dere :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvor er dere, damer? Håper alt er bra, og at dere bare har det travelt med trim og sunn matlaging ;) Hvis ikke - dere vet jo at det er bare godord, støtte og oppmuntring å få her inne, så nøl ikke med å fortelle oss hvordan dere har det :)

 

Så gøy med så positiv treningsopplevelse, Storesøster! Helt topp! Det er herlig å komme til det nivået hvor man føler at man har utbytte av treninga, både sprekhetsmessig og mentalt. Begge deler gjør stor forskjell i hverdagen - til det bedre. En bra LIVSSTIL, rett og slett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Her går det unna!! Dagene er så hektiske at jeg nesten ikke sitter ned fra jeg står opp til jeg legger meg :blink:. I tillegg har jeg jobbet 3 netter og har en igjen denne uka, det gjør ikke hverdagen lettere...

 

I dag våknet jeg til et badegulv fullt av vann :angry:. Avløpet til vaskemaskinen var tett. Akkurat som om jeg trengte det liksom :huh:. Men nå tror jeg at det er fiksa (av meg selv, for gubben er jo selvfølgelig ikke hjemme når sånt skjer....). Dagen i dag er nok ikke min dag, for det meste har gått galt, alt jeg tar i i dag blir mislykket, velter eller blir ødelagt på en eller annen måte :huh:. Men jeg tilskriver det et noget redusert hue på grunn av søvnmangel....

 

Men bortsett fra at jeg er svingstang (svimmel) og ikke har dagen i dag går det ikke så værst... Helgen ble ikke av den værste sorten, men så kom en skikkelig blåmandag :(. Men på tirsdag klarte jeg å ta meg inn igjen, så uka har ikke vært helt katastrofe. Dagens vekt er 0,8 mindre enn forrige uke, men det burde vært mer.... Vel vel, heldigvis kommer det nye dager med nye muligheter hele tiden så jeg prøver å gripe dem ;).

 

Nå skal jeg lage ferdig nattens matrasjon før barn skal hentes, fores, lekseleses med og legges. Jeg får skvisa inn ei spinningøkt før jobb, får bare holde meg fast i sykkelen hvis det svimler for mye B). Og hvis noen lurer er selvfølgelig ukas trimpoeng i rute :D.

 

Så jeg er her jenter, og satser på at neste uke blir noget roligere enn denne. Men selvom jeg er lydløs er jeg stadig innom å leser innleggene deres. Er nesten blitt litt avhengig av det :).

 

Ha en strålende avslutning på uka :rolleyes: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredags hilsen :)

 

Panki: det var fint å høre fra deg igjen, stå på, dette kan du !!

 

Uken min har vært bra, det har ikke vært noen store utfordringer i matveien og avslutter fredagens jobbing med puls step i ettermiddag.. Så jeg krysser fingrene og håper på gode resultater på mandag !!

 

Men nå er det jo helg igjen.. og det i seg selv kan jo være utfordrene.. men jeg har planen klar : noen glass rødvin til maten og vanilje kesam med frukt som kos B)

 

Ha en flott helg jenter, vi er i midten av mars og det er snart VÅR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke et gram, og ikke en mm reduksjon oppnådd siste uke... <_< Jeg har svart Panki og Storesøster i tråden min, og har igrunn ikke så mye mer å melde akkurat nå. Annet enn at jeg IKKE gir meg, og har matplanen for i dag plottet inn. OG jeg skal på trening i kveld. Så da er iallfall starten på uka godt ivaretatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :).

 

Må atter en gang krype til korset og melde at jeg heller ikke denne uka har gått ned i vekt.... Stillstand fra forrige uke og jeg vet godt hvorfor :huh:. Jeg er flink til veldig mye, men å finne motivasjonen til å kutte det meste av kosen den finner jeg ikke......

 

Så jeg hopper av aprilutfordringen og har bestemt meg for å jobbe videre med å holde vekta. Mitt nye mål er å holde vekta til 15. august 2012. Da tar jeg en ny vurdering på om hvor motivert jeg er til å jobbe videre. Jeg kjenner meg igjen i det du sier i tråden din Vivaebella om å være sulten. Så nå om dagen har jeg egentlig nok med å unngå alle fristelser som dukker opp når hungeren tar meg. Jeg skal forske litt på hvor høyt jeg kan ligge i kalorier, og kanskje slippe å være sulten hele tiden. Jeg ligger jo allerede på 18-1900 så jeg skjønner ikke hvordan du overlever på 1300 :blink:.

 

Dette er ikke noe "grusomt lei seg innlegg". Jeg er veldig stolt av hva jeg har oppnådd :D. En ting er 15 kg i minus, men jeg har jo også fått et helt nytt liv på veien!!! Treningsgleden er på plass(trener 10-12 timer pr uke), formen er uhyggelig mye bedre (fra å ligge timesvis på sofaen og glane på TV til å knapt sitte i sofaen engang....), og jeg har fått nye venner inn i livet mitt som gjør meg utrolig glad!!!! Alt dette skal jeg ta med meg videre i jobben for å finne matgleden i hverdagen.

 

Så jobben er på ingen måte gjort, første etappe er såvidt over :P. Jeg kommer til å henge med dere og heie dere videre fram!!! Stå på - veien er ikke rett og enkel, den svinger og går opp og ned!!! Men det som er viktig er å være stolt av seg selv for det man faktisk har oppnådd, og rose seg for små seire i hverdagen!!! Positivitet forsterker positivitet!!!

 

Vivaebella: Håper legen finner ut hva som feiler deg, ikke noe greit å kjenne at kroppen ikke fungerer som den skal :(. Jeg krysser fingrene for deg og sender over litt glede!!!!

 

Torsdagsklem fra Panki som skal ut å løpe!!! (det i seg selv er en enorm seier!!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av dere, da, jenter? Har jeg blitt igjen alene her inne...? Håper dere jobber på med prosjekt livsstil og ikke gir dere dere heller :) Jeg skal for min del straks legge meg og få flest mulig timer til å sove av meg frustrasjonen over å ikke fikse prioriteringene helt bra :P

 

Hei hei :)

Ser det er lite aktivitet her og jeg savner "eieren" av tråden, juni72 !!

Så jeg tenker å slenge meg med på din tråd viveabella :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :).

 

Må atter en gang krype til korset og melde at jeg heller ikke denne uka har gått ned i vekt.... Stillstand fra forrige uke og jeg vet godt hvorfor :huh:. Jeg er flink til veldig mye, men å finne motivasjonen til å kutte det meste av kosen den finner jeg ikke......

 

Så jeg hopper av aprilutfordringen og har bestemt meg for å jobbe videre med å holde vekta. Mitt nye mål er å holde vekta til 15. august 2012. Da tar jeg en ny vurdering på om hvor motivert jeg er til å jobbe videre. Jeg kjenner meg igjen i det du sier i tråden din Vivaebella om å være sulten. Så nå om dagen har jeg egentlig nok med å unngå alle fristelser som dukker opp når hungeren tar meg. Jeg skal forske litt på hvor høyt jeg kan ligge i kalorier, og kanskje slippe å være sulten hele tiden. Jeg ligger jo allerede på 18-1900 så jeg skjønner ikke hvordan du overlever på 1300 :blink:.

 

Dette er ikke noe "grusomt lei seg innlegg". Jeg er veldig stolt av hva jeg har oppnådd :D. En ting er 15 kg i minus, men jeg har jo også fått et helt nytt liv på veien!!! Treningsgleden er på plass(trener 10-12 timer pr uke), formen er uhyggelig mye bedre (fra å ligge timesvis på sofaen og glane på TV til å knapt sitte i sofaen engang....), og jeg har fått nye venner inn i livet mitt som gjør meg utrolig glad!!!! Alt dette skal jeg ta med meg videre i jobben for å finne matgleden i hverdagen.

 

Så jobben er på ingen måte gjort, første etappe er såvidt over :P. Jeg kommer til å henge med dere og heie dere videre fram!!! Stå på - veien er ikke rett og enkel, den svinger og går opp og ned!!! Men det som er viktig er å være stolt av seg selv for det man faktisk har oppnådd, og rose seg for små seire i hverdagen!!! Positivitet forsterker positivitet!!!

 

Vivaebella: Håper legen finner ut hva som feiler deg, ikke noe greit å kjenne at kroppen ikke fungerer som den skal :(. Jeg krysser fingrene for deg og sender over litt glede!!!!

 

Torsdagsklem fra Panki som skal ut å løpe!!! (det i seg selv er en enorm seier!!!!!)

 

Lykke til med hold vekta fokus frem til 15 august :) Du har gjort en utrolig innsats med å få bort hele 15 kilo, panki. Stolt av deg :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...