Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Dere må gjerne være aktive i min tråd også - kjempekoselig det :) Og så håper jeg også at Juni72 dukker opp igjen både her og der :)

 

Panki, du er skikkelig tøff, og som du sier har du oppnådd mye. Ikke minst har du oppnådd det å klare å gi deg selv anerkjennelse for det du har oppnådd ;) Det er en superviktig egenskap som alltid gir en positiv uttelling - jeg prøver å få til det samme selv, og rett som det er lykkes jeg, uten å skjemmes det aller minste :P Det står respekt av avgjørelsen din om hold vekta til 15. august også - for det å holde vekta er jo det vi alle har som felles utfordring (ellers hadde vi jo ikke blitt trulter og tjukkaser som trenger en livsstilsendring :P ). Jeg ønsker deg hjertelig lykke til, og håper at du fortsatt vil gi oss rapporter som før her inne. Det er alltid stas å lese det du skriver, og som oftest også veldig motiverende pga din gode holdning og herlige beskrivelser av treningsøkter osv. Og så kan det jo hende at du også fortsatt har bruk for støtte og oppmuntring fra oss andre B)

 

Veldig hyggelig at det kom glede susende inn her helt plutselig, altså ;) Tusen takk for det. Når det gjelder glede sånn generelt: Jeg er flink til å legge merke til og sette pris på de såkalte små ting, og har vært sånn siden jeg var lita jente, og det er også en egenskap som alltid kommer godt med. Jeg ser altså lyst på livet og framtida, og føler meg trygg på at jeg har den mentale ballasten som skal til for å håndtere hva det nå enn måtte være som er i vente for meg, også når det gjelder helsa. Dette betyr jo IKKE at det nødvendigvis er "lett" og ikke koster meg noe, så min neste store utfordring å mestre, er det å kunne be om og ta imor hjelp og støtte. Pussig at det er vanskeligere jo mer bruk for det man har...? Har kanskje noe å gjøre med at man TROR man gjør seg selv liten og svak hvis man viser at man trenger noe/noen. Helt tullete, så klabbert, siden vi alle er mennesker og dermed er skapt for å ha et fellesskap, bry oss om hverandre og hjelpe hverandre.

 

Kveldens lille filosofiske utgreiing :)

 

Masse glede og sinnsro ønskes alle som leser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Sitter med åpen dør og kjenner på vårlufta som virker frisk, lys og lokkende...burde vært der ute i joggesko og nytt en lang søndagstur, har bestemt meg for at jeg skal få til en også. Vil bare skrive dette først;

 

Over ett år er gått siden jeg så kjekt skrev at jeg ikke skulle forsvinne fra forumet uten å si fra...men likevel gjorde jeg det. Skuffelse, motløshet og skam har gjort veien tilbake så lang som den har vart.

 

Det mellom ørene har streiket og motarbeidet de gode vanene, intensjonene og kunnskapen. Den sterkeste kraften ble tafattheten og selvbedraget, og all den flotte fremgangen ble historie, med baksmell. Nå angrer jeg bittert, men det hjelper lite når jeg ikke kan skru tiden, eller matinntaket og treningsskrekken, tilbake.

 

Starter fra bånn igjen. Og vet at det er en tøff vei frem, men jeg vil ut av mistrivselen som jeg har latt meg synke ned i - nok en gang opp av sofaen og komme på rett kjøl igjen.

 

Nå er jeg her, det har vært en terskel å komme over, bare det.

 

Panki, Storesøster, Vivaebella og Henna ++ - jeg har tenkt på dere flotte jentene, og vært på nippet flere ganger til å logge inn for å si noen ord, men ikke fikset det - håper det har gått bra for dere!

 

En ny vår. Små steg. Er på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur i det fine vårværet i går, ca 6 km! Kjente det litt i akillesen i morges, men med vekt (igjen) sikkert like i underkant av tresifret, så må jeg regne med å kjenne på kroppen at jeg har beveget den.

 

Lurte på om jeg skulle prøve å unngå veiing, og heller bruke klesplagg som mål for fremgang, men det blir vel til at jeg går på den en av dagene. Trenger en reell vekt for at det skal stemme inne på registreringen, men er ikke helt klar for å gå så metodisk til verks ennå.

 

Prøver å ta lure valg i matveien, og begrense porsjoner i forhold til det jeg har holdt på med de siste 14 månedene. Fikk gått en liten tur i dag også, litt hovne ben som etter hvert fikk hvile litt på sofaen.

 

Hjemmebakt brød til kveldsmat - og siden jeg ennå ikke hadde smakt helgens bakst, ble det et lite kakestykke. Fornøyd med at brødskivene i forkant gjorde at det ble med det ene stykket!

 

Små steg på vei mot stor forandring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fælt, men lurt, å gå på vekta allikevel - for en vekker! Det nærmeste jeg har vært tresifret noen gang, dermed har jeg gått opp alt jeg gikk ned sist og lagt på meg nesten fire kilo på toppen av det igjen.

 

Husker fra sist at det svinger mye fra dag til dag, vann- og saltinnhold i kroppen har mye å si...men det hjalp litt likevel å se at fra i går til i dag morges ble det ned 1,1 kg. Om det er ustabil vekt, eller hva, gjenstår jo å se. Jeg ser uansett fremover!

 

Det gamle delmålet på 90 kg blir bare stående, og jeg har enn så lenge beholdt hovedmålet på 75 kg. Avhengig av fremgangen, så ønsker jeg velkommen et hvilket som helst platå (så lenge det er under 90 - aller helst på 80 kg, der jeg stoppet sist). Tror det er viktig å være en stund, og ikke minst være fornøyd (jeg glemte å være fornøyd med meg selv sist!!!) hver gang jeg har nådd et mål, og ikke umiddelbart jage mot det neste uten å nyte et lettere resultat enn utgangspunktet (som IKKE er bra!!)

 

Små skritt videre på vei mot første delmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Vil bare ønske deg lykke til videre :) Dette greier du :D

Vet hvordan det er å legge på seg igjen og hvor utrolig irriternede, motløst og skuffende det føles. Og det å måtte starte på nytt her inne.

Men det er bare å riste det av seg og hive seg på igjen :)

 

Har også funnet ut at dette må jeg ta sakte,men sikkert, for denne gangen skal det være varig(selv om det for min del går ALT for sakte) Kg sitter som støpt.

 

Blir spennende og følge deg videre :) Stå på!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg lykke til videre :)/>/> Dette greier du :D/>/>

Vet hvordan det er å legge på seg igjen og hvor utrolig irriternede, motløst og skuffende det føles. Og det å måtte starte på nytt her inne.

Men det er bare å riste det av seg og hive seg på igjen :)/>/>

 

Har også funnet ut at dette må jeg ta sakte,men sikkert, for denne gangen skal det være varig(selv om det for min del går ALT for sakte) Kg sitter som støpt.

 

Blir spennende og følge deg videre :)/>/> Stå på!!!!! :D/>/>

 

Hei, og takk for det, Leverpostei! :)/>

 

Skjønner så mye bedre her inne at jeg ikke er alene med skuffelse, frustrasjon og utfordring - og med en gedigen jobb foran meg hjelper det så utrolig mye med oppmuntring på veien :)/> vi får heie på hverandre der vi snegler oss nedover!

 

Ser du har egen tråd her, den skal jeg følge med på :)/> Er bare i gang med første uka, så kommer nok til å være en god del her inne, alltid god støtte, lure tanker og nyttige tips å ta med seg, vet jeg.

 

Små skritt fremover er mye bedre enn sjumilssteg bakover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inntil videre havner jeg nok på vekten hver morgen, for å se at det går rette veien. Kanskje får jeg en pekepinn på hvilken dag som kan være ukentlig veiedag - registrerer daglig her inne og i tillegg har jeg meldt meg på Slankekrigen 2013 på Motivér meg (hvis ikke jeg var for sent ute, da - i så fall så ser jeg hvordan jeg ligger an hver tirsdag sammenlignet med de som deltar der, vet jo hvordan det fungerer).

 

Selvfølgelig lettere å bruke tid på registrering nå når det er noen fridager, enn når jobbeuka er tilbake i full sving. Kommer til å skrive ned alt jeg ikke får registrert når det er travelt, og heller legge inn i etterkant. Nå er det grei frokost med cottage cheese, vannmelon, druer, moreller og cashewnøtter. Til lunsj, mellommåltid eller kvelds har jeg planen klar: Finn Crisp 5-korn med godt pålegg - det holder fint med 2 stk. Ellers står gulrot på handlelista, de som ligger i kjøleskapet synger litt på siste verset, bør vel helst få et oppkok eller no. Hmmm, rotmos som tilbehør til middag i dag, kanskje :)/>/> Får se hva jeg finner av lure oppskrifter på GR - har vel ei bok eller to i hylla mi også.

 

I går lagde jeg wok med risnudler - siden det var så himla mange ingredienser, så registrerte jeg heller GR sin wok med marinert kylling, og la inn 1,5 porsjon + 100g risnudler...akkurat det er ikke lett å vite om ble helt riktig, nudler/ris er kanskje allerede medregnet i den retten? Noen som vet?

 

Dagens vekt: 97,7 (-0,1 fra i går) Yay, miniskritt nedover! :P/>/>

 

Dagens mål (urk!) var noe annet enn sist jeg målte (18.jan -12) ...:huh:/>/>

 

Midje 115 (+16)

Hofte 122 (+15)

Rumpe 125,5 (+14,5)

Bryst 114 (+10)

Arm 34 (+3)

Lår 71 (+6)

 

Holy crap! Det bare understreker at jeg SKAL være fornøyd MANGE ganger med meg selv på vei ned mot både delmål og hovedmål!!! :angry:/>/>

 

Skal jamen se hvor jeg tar av raskest - ha det som en skikkelig gulrot; å se at disse plussene først går i null og så blir til minus! Jeg har masse klær som passer når jeg kommer dit, det var jo da det var begynt å bli gøy å kjøpe klær igjen - nå er det jo et sant mareritt.

 

Kari er jo en gammel PT-helt fra TVruta i tidligere jojo-dager (husker jeg sto der med hermetikkboksene mine :)/> ) , hun sier at alle har tid hvis vi bare velger bort TVtitting og heller tar disse øvelsene:

http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523

Legger linken her som en påminnelse til meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med gårsdagens inntak, holdt meg fint innenfor 1600 kcal. Middagen ble inspirert av hva jeg hadde hjemme og GR sin oppskrift på kalkunbiff m potetmos - tweaket litt og brukte mest potetmos-oppskriften, hadde gulrot oppi den og stekt løk, kokt brokkoli og maiskolbe til. Registrerte 1,5 porsjon og halv maiskolbe, antar det ble sånn ca riktig. Følte meg sulten da jeg la meg, men sånn er det nå engang å gå fra å være storspiser til fornuftig kosthold.

 

Vekta var grei i morges også, ned 0,6 fra i går: 97,2kg nå.

 

En solid fruktsalat med cottage cheese, cashewnøtter og kanel til brunsj, nå må jeg finne på noe aktivt frem til mellommåltid og middag senere. Ikke helt i mål med planer for dagens middag, kjenner jeg må ha stålkontroll der for ikke å ryke på en hurtigløsning - ikke minst for morgendagen og jobbuka som kommer. I dag må det handles lurt!

 

Så lenge jeg ikke bruker den, må jeg legge inn påminnelseslinken:

http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 Kanskje i dag er dagen jeg vier 10-20 minutter til å gjøre meg selv godt (og litt vondt, sikkert)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Heisann!!

Der fant jeg tråden din!! Gleder meg til å slå følge med deg nedover juni72!! Alltid godt å ha noen å dele oppturer og nedturer med... Og de vil det bli noen av kjenner jeg meg selv rett.. Men håper jeg vil få litt medgang nå og komme meg nedover raskt og greit. Det er lov å håpe!

 

Ha en fortsatt fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En riktig god helg til deg også, Trixi2! :)/> Var nettopp en tur innom tråden din - vi er klare for medgang (i form av nedgang)! ;)/>

 

Sitter nå her med dagens brunsj; 80g havregryn m lettmelk og antageligvis en litt for stor håndfull rosiner, men pytt. Har vanligvis fylt opp dobbelt mengde i skålen, så det var viktig å veie og regne ut hvor mye dette ble, sånn at jeg er mer obs når det går fort i svingene på jobbmorgener. Må bruke noe av dagen på å planlegge lur lunsjmat på jobb og gjerne ha klart for meg hva det blir til middag, så ikke det sklir over i en eller annen hurtigløsning hvis jeg er litt sliten etterpå. Fikk med kjæresten på å se gjennom GR-oppskrifter, så nå har jeg en bunke forslag som "så godt ut" og som bare gjenstår å prøves ut. Minstemann i familien er ikke så glad i eksperimentering, men smaker på det meste og sier heller i fra om det er noe som er verd å lage flere ganger.

 

Med både 1,9TP og kaloriinntak bare 100kcal over meny 2 (inkl restaurantbesøk og 1 lakrisgodt på kino) må jeg si meg godt fornøyd med gårsdagen :)/>

 

Plutselig er man merkbart over førti :o/> når alle gåturer til nå har resultert i enten støl akilles, hovne ben eller nesten hoftesperre, vel ble jeg støl sist også, men så galt var det vel ikke da? Styrketrening sitter lenger inn enn å komme seg på tur - her er fortsatt påminnelseslinken til meg selv...

http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 Det tar bare ti minutter, sier Kari...jaja - tenker på det. :unsure:/>

 

Uansett litt ned på vekta fra i går: 96,8 (-0,4) - spent på om det blir totalen for ei hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ekstra motivasjon fra forumet her kom jeg meg over dørstokken og ut i et vær som ikke var regn likevel :blink:/> , bare overskyet, og gikk en middels rask tur på 50 minutter. 2TP til og totalt litt over 5TP på en kort uke, fornøyd! :D/>

 

Starter altså uke nr 2 i dag, første hele uka blir det, spent på om jobbedager (og 17.mai/pinsehelg) vil være like overkommelige.

Vekta i dag sto på samme sted som i går, ikke umulig at det også blir onsdagens resultat: 96,8

 

Skal straks i gang med frokost og lur planlegging for lunsj og middagen er sånn ca i boks avhengig av hva slags fisk jeg får tak i i dag.

 

Gårsdagens kyllinggryte fra oppskrifts-forumet var rågod! Ikke siste gang vi har den til middag :)/>

 

Tok planken-test og push-up-test i går: hhv 28 sek og 9stk.

Mao MÅ jeg snart begynne på dette; http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Planken er kjempegod trening for magen, og 9 pushup!!! Pushup er tungt, så det er kjempebra :)

 

Hiv deg på styrketreningsprogrammet nå. Sett på en serie eller film du liker på tvn også gjør du det framfor der. MYE morsommere :D

Planlegging av mat er lurt, der er nok jeg litt dårlig. Men ser at dersom jeg vet hva jeg skal spise, så er sjansen for usunn mat mindre.

17 mai blir jaggu en utfrordring ja, men dette greier vi :D

 

Sitter her å vurderer trening eller husrydding jeg og lurer på om jeg skal gå ifra rotet. Også kanskje ta noen styrkeøvelser ute i finværet etter på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring, Leverpostei:)! I går var bare ikke dagen, så kan likegodt starte med påminnelsen: http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 - så bare ikke jobbedagen er for tøff, så klarer jeg dette eller i hvert fall en gåtur - forsiktig optimist i dag.

 

Vekta ga meg en liten påminnelse også, det er ikke LETT å gå ned i vekt, det tar TID: 97,2 i dag, samme som for tre dager siden, hmmm..var jo litt redd for at den hittil daglige nedgangen kunne henge sammen med vanninnhold i kroppen pga høyt saltinntak. Når jeg går på vekta hver eneste dag, så må jeg også venne meg til å se at det går oppover, var bare ikke så forberedt nå på det, så kjenner at jeg ble litt skuffet. Skuffet, men ikke demotivert, egentlig, altså. Jeg skal tviholde på registrering av måltidene så godt jeg kan, og komme meg over dørstokkmila så ofte jeg klarer.

 

Første delmål er 90 kg - kanskje jeg skal gi meg selv en belønning for 95 kg først. Har satt meg fore å begynne så smått å løpe litt når jeg passerer første delmål, da har kroppen mye mindre vekt å drasse på og jeg unngår kanskje å ødelegge knærne.

 

Frokost og lunsj er nedpakket, nå er det straks ivei til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, i dag har jeg fått testet ut at lavt blodsukker=elendig humør! Kom hjem fra jobb og kjente at jeg nesten gikk av skaftet fordi ting ikke var helt på stell :blink:/>/> Spiste det jeg hadde planlagt, minus en gulrot, i løpet av de pusteromma jeg hadde, må kanskje enda mer til fra morgenen av?

 

Bør kanskje begynne dagen med havregryn, og så følge opp med mere lure ting i løpet av jobbedagen, kan jo ikke fyke i været sånn, jeg som er så rolig og fredelig av natur :)/>/>

 

Motgang ellers hjelper dårlig på motivasjonen til å komme meg ut, det er så lett å heller slenge seg på sofaen og strekke seg etter fjernkontrollen når jeg føler ting er litt ugreit...

 

Hmmm...et glass vann nå gjorde svææææært godt...må drikke vann enda oftere på jobb (men er ganske flink stort sett, må skryte litt av meg selv der).

 

I morgen altså første ukesveiing - litt spent, selv om jeg godtar ethvert resultat under forrige onsdags vekt.

 

Fint å ventilere meg selv litt her, kjenner jeg! ;)/>/> (og hjalp med litt mat!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

 

Nesten litt ille at regnvær passer meg utmerket enn så lenge - er ikke klar for å måtte prøve vårlige eller sommerlige gevanter ennå siden jeg ikke er sikker på at noe av det jeg har fra før passer...men det endrer seg nok snart, både været og holdningen (og ikke minst kroppen!) :D/>/>

 

Første ukesvektregistrering i dag, altså: 97,1kg er faktisk ned 1,8 fra forrige uke, hurra! Vet jo at det ble bråstopp på hverdagsgodis, økning i gåturer og nøye kontroll på mat, så det skulle kanskje nesten bare mangle? Husker ikke hvor mye jeg gikk ned forrige gang jeg startet, får kikke litt tilbake i min egen tråd, kanskje.

 

Har lært fra i går; her sitter jeg med en solid havregrynsfrokost og skal straks pakke med litt annet å tygge på til lunsj. Litt kortere arbeidsdag i dag, men har sørget for å booke inn flere andre avtaler, så blir travelt likevel - derfor må jeg ha tatt gode valg i forkant, så jeg ikke ryker på en smell!

 

I går kveld tok det lang tid før det ble middag, hadde nesten lyst til å bare slenge en frossenpizza i ovnen, men kjente at det provoserte meg å bare skulle kunne spise 1-2 stykker og så ha brukt opp dagens kalorimengde...så da ble det fiskemiddag fra bunnen, men resultatet (smakte greit, ikke mer) ble laveste score for fiskemiddager vi har laget til nå, så da lager vi ikke det igjen, tror jeg. Men det ble en stor og mettende porsjon i forhold til to skarve pizzastykker, en ren seier bare det!

 

Så sur og gretten jeg var i går ettermiddag, så kunne jeg bare skyte en lang, hvit pil etter dette: http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 Nok en påminnelse om at det bare tar ti minutter. Oppmuntringen din, Leverpostei:), ringer litt i ørene, er på sakte gli til å få det til :)/>/> snaaaart!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

God morgen!

 

Nesten litt ille at regnvær passer meg utmerket enn så lenge - er ikke klar for å måtte prøve vårlige eller sommerlige gevanter ennå siden jeg ikke er sikker på at noe av det jeg har fra før passer...men det endrer seg nok snart, både været og holdningen (og ikke minst kroppen!) :D/>/>/>

 

Første ukesvektregistrering i dag, altså: 97,1kg er faktisk ned 1,8 fra forrige uke, hurra! Vet jo at det ble bråstopp på hverdagsgodis, økning i gåturer og nøye kontroll på mat, så det skulle kanskje nesten bare mangle? Husker ikke hvor mye jeg gikk ned forrige gang jeg startet, får kikke litt tilbake i min egen tråd, kanskje.

 

Har lært fra i går; her sitter jeg med en solid havregrynsfrokost og skal straks pakke med litt annet å tygge på til lunsj. Litt kortere arbeidsdag i dag, men har sørget for å booke inn flere andre avtaler, så blir travelt likevel - derfor må jeg ha tatt gode valg i forkant, så jeg ikke ryker på en smell!

 

I går kveld tok det lang tid før det ble middag, hadde nesten lyst til å bare slenge en frossenpizza i ovnen, men kjente at det provoserte meg å bare skulle kunne spise 1-2 stykker og så ha brukt opp dagens kalorimengde...så da ble det fiskemiddag fra bunnen, men resultatet (smakte greit, ikke mer) ble laveste score for fiskemiddager vi har laget til nå, så da lager vi ikke det igjen, tror jeg. Men det ble en stor og mettende porsjon i forhold til to skarve pizzastykker, en ren seier bare det!

 

Så sur og gretten jeg var i går ettermiddag, så kunne jeg bare skyte en lang, hvit pil etter dette: http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 Nok en påminnelse om at det bare tar ti minutter. Oppmuntringen din, Leverpostei:), ringer litt i ørene, er på sakte gli til å få det til :)/>/>/> snaaaart!

 

Ha en fin dag!

 

Gratulerer med kjempevekttap!!! Veldig bra!!! Og om det er en trøst så kan jeg fortelle at jeg har blitt driftsut denne uka jeg også... Tror det har en sammenheng med lite sukker og mindre kalorier.... Men det går over!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kjempevekttap!!! Veldig bra!!! Og om det er en trøst så kan jeg fortelle at jeg har blitt driftsut denne uka jeg også... Tror det har en sammenheng med lite sukker og mindre kalorier.... Men det går over!!

 

Takk for det, Leverpostei:)! Så gøy å endelig se nedgang igjen!

 

Har ikke tenkt på at det også kan være sukker-abstinens, det har du jamen rett i at det kan henge sammmen med.

 

I går var det tannlegebesøk, da ble det helt naturlig lite spising etterpå, kjeven verket hver gang jeg prøvde å gape litt høyt :blink: Kjenner det fortsatt litt, men går seg vel til i løpet av dagen...

 

Hektisk dag i går og det blir også denne dagen, spiser frokost om kapp med klokka, ingen god følelse av at det knapt blir noe mer pauser på jobb i dag :unsure: Men har lagt inn lunsj og mellommåltid her inne, og fyller opp med havregryn som skal virke lenge, kanskje det går.

 

Skal på tur i helgen, så da tar jeg joggeskoa med og håper de blir brukt.

 

Fortsatt påminnelse; http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 Lurer snart på om jeg må stå opp litt tidligere og prøve å gjøre det unna da?!

 

Vekta i dag 0,1kg ned til 97,0 - hva blir det til søndag når jeg er tilbake på den igjen, tro? Litt spent på hvor flink jeg klarer å være i tre dager uten både den og kjøkkenvekta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trixi2

Takk for det, Leverpostei:)! Så gøy å endelig se nedgang igjen!

 

Har ikke tenkt på at det også kan være sukker-abstinens, det har du jamen rett i at det kan henge sammmen med.

 

I går var det tannlegebesøk, da ble det helt naturlig lite spising etterpå, kjeven verket hver gang jeg prøvde å gape litt høyt :blink:/> Kjenner det fortsatt litt, men går seg vel til i løpet av dagen...

 

Hektisk dag i går og det blir også denne dagen, spiser frokost om kapp med klokka, ingen god følelse av at det knapt blir noe mer pauser på jobb i dag :unsure:/> Men har lagt inn lunsj og mellommåltid her inne, og fyller opp med havregryn som skal virke lenge, kanskje det går.

 

Skal på tur i helgen, så da tar jeg joggeskoa med og håper de blir brukt.

 

Fortsatt påminnelse; http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 Lurer snart på om jeg må stå opp litt tidligere og prøve å gjøre det unna da?!

 

Vekta i dag 0,1kg ned til 97,0 - hva blir det til søndag når jeg er tilbake på den igjen, tro? Litt spent på hvor flink jeg klarer å være i tre dager uten både den og kjøkkenvekta.

God tur!!! Spis lite og ofte og fyll på med grønnsaker så går det bra!!! Husk å bevege deg!!! Hi hi, det var de råda jeg burde huske på selv...!!

Ha en fin-fin helg, uansett så 'sees' vi til uka !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur!!! Spis lite og ofte og fyll på med grønnsaker så går det bra!!! Husk å bevege deg!!! Hi hi, det var de råda jeg burde huske på selv...!!

Ha en fin-fin helg, uansett så 'sees' vi til uka !

 

Håhåi! Var rimelig stressa i morges ;)/> Trixi2 - ser jeg tilogmed klarte å gi deg feil navn i farta!

 

Takk for det, håper det blir en "flink" tur - sjekket menyen på favorittrestauranten, så vet at det er noen muligheter for å velge bedre enn jeg har gjort før. Pluss vi har blitt enige om å holde oss til to retter (i alle fall de gangene det blir svært godt drikke til) :)/> Jeg er sjelden på "galeien", så en sjelden gang kan jeg unne meg litt - har spart nesten samtlige av ukas kosemerker ser jeg nå, så det er litt å ta av, heldigvis.

 

I dag ble det jaggu ikke engang lunsjpause, rakk å hive meg innom toalettet før det var i gang med neste økt. En solid sen-lunsj nå og så blir det nok ikke middag før om en haug med timer, når vi er endelig fremme.

 

Kjøper nok knekkebrød og smøreost eller annet lurt når vi kommer frem, så har jeg i alle fall kontroll på mellommåltider (og får holdt det berømte blodsukkeret oppe) :)/>

 

Riktig fin helg til deg også! Ta mange gode valg og kos deg absolutt med 17. mai og pinse! "Ses snart" :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fornøyd med en times økt i treningsrom i dag! Og det før brunsj, tilogmed ;) Både kardio og litt styrke, kjennes bra. Målte ivei etterpå, totalt 0,5 cm ned - måtte justere opp et par steder jeg har målt litt feil, så fra nå bør det bli riktig ;)

 

Nå er det brunsj og litt trasking, så lure valg til kveldens TVhappening!

God lørdag til oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke akkurat som noen overraskelse at jeg har gått litt opp etter turen, nei...(kan håpe at det meste skyldes høyt saltinnhold og at kroppen holder på vannet, men det er feil vei på vekta, uansett). Det betyr helt enkelt at det er fullstendig tilbake til å registrere hver smitt og smule - og ikke minst at så langt det er mulig så bør jeg sjekke i forkant hva ulik restaurantmat inneholder sånn ca kalorimessig, det ble MYE synsing og "det går sikkert greit". Nå ble det no godt i glasset to av kveldene, pluss en cola både lørdag OG søndag. Derimot klarte jeg å la være å kjøpe og spise noe som helst godteri, det er jeg fornøyd med!

 

Så, spent på onsdagens resultat mer enn dagens, og til helgen igjen trekker jeg frem målebåndet på nytt.

 

Har egentlig ikke noen unnskyldning for ikke å bruke trimrommet i går - derfor må jeg få en påminnelse igjen; http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523 - kom an, det er på tide å få inn noen svært gode rutiner som jeg kan ta med meg også på tur!

 

Nedover, marsj! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Hei:)

Du skal se det har snudd til onsdag igjen :)

Jeg også synes at synsing på mat er veldig vanskelig. Blir nesten stressa når jeg skal spise ute, jeg tror jeg tar fornuftige valg,men så viser det seg at når jeg tenker meg om så blir det ikke så mye bedre likevel.F.eks jeg var på pizzareturant og bestemte meg for å ta en skinkesalat istedet. Denne inneholdt skinke, ost og selvfølgelig salat og litt mais. Måtte ha litt dressing til eller så blir det jo så tørt. Pluss brød, som viste seg å være pizzabunn. Ergo har jeg egentlig spist en pizza uten tomatsaus, men med salat :D:D Ett litt sunnere alternativ fordi salaten metter en del, men jeg vet jaggu ikke jeg. Måtte le litt. Liker meg best når jeg kan ta med meg mat hjemmefra. Men selvfølgelig er det lov å gå ut og kose seg av og til. Detter et ett triks jeg bruker noen ganger. Jeg kjøper meg for eksempel kyllingfilet, dropper poteter og får ekstra salat istedet. Mange kalorier å spare på potetene :)

 

Så flink du var til å bruke trimrommet. Skal ut å reise nå denne uka og tenket da å ta med treningstøy slik at jeg får benytte meg av trimrommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i det, Leverpostei:), det snudde allerede i morges: 97,2kg og bare 200g unna nest laveste noteringa hittil (var nede på 96,8 to dager for en uke siden, dit er det litt lenger). Små skritt nedover i riktig retning, ihvertfall!

 

Synsing er ut, helt klart - må mer sjekking av næringsinnhold i matretter til, spesielt for restaurantmat (der er det sikkert mer fett, salt og fløte enn i mat vi lager hjemme for tiden) og da må jeg ha mindre porsjoner enn ellers.

 

Dagen i går gikk ganske greit, mulig det ble en litt for stor porsjon pasta med pepper og ost, synes plutselig at 62g ferdig rett var så alt for lite :blink: så det ble nok trippel mengde hvis ikke mer.

 

I dag, derimot, har jeg vært skikkelig flink - laget GR sin meksikanske tacosuppe, den likte jeg godt! Har noe igjen på kalorikontoen i dag, så mulig det blir litt cottage cheese og banan til kveldsmat...jepp, det må det bli :)

 

Offisiell ukesveiing i morgen, hva blir det tro?

 

Ikke noe god på trim, i dag skylder jeg på regn, kjøring av unger og matlaging, her er påminnelsen til meg selv: http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523

 

Lurt å ta med treningstøy på tur, da er det større sjanse for at det blir brukt! God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell ukesveiing var enda 300g ned; 96,9kg - bare 100g over forrige uke. Etter pinsehelgen så må jeg si meg fornøyd med og glad for at det ikke ble verre :)/>

 

Nå har jeg kontroll på registreringa igjen, føler jeg. Planlegging skjer mest fra dag til dag, kjekt med GR sine oppskrifter, det er fort å finne noe som frister, gjerne ut fra hva som finnes i matskap fra før av. Litt lettvint å ta handlingen på vei hjem fra jobb, da snyter jeg meg selv for muligheten til ekstra hverdagstrim. Men heller det og kontroll på maten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flink i går med maten! GR hamburger ble veldig godt mottatt her hjemme, jeg hadde båtpoteter ved siden av også, ikke så stor mengde og uansett MYE bedre enn pommes frites. Skulle ha litt jordbær, blåbær og cottage cheese til kveldsmat, men rakk ikke mer enn å hive i meg et par jordbær og så var det natta :blink:/> dagen gikk fort unna pga sen middag!

 

96,2 på vekta i dag, små skritt den rette veien :)/>

 

Kikket litt gjennom min egen tråd helt fra scratch - flere lure ting der som jeg helt hadde glemt, ikke dumt å børste støv av dem! Og noen ting har svirret en stund i bakhodet - har jo liggende (et eller annet sted) et skjema med Berre gjer det! 2 buksestørrelser ned på fire uker...når det er eksakt fire uker igjen før jeg skal på ferie, så kanskje jeg får det dyttet bak jeg trenger for å gjøre alvor av aktivitetstankene mine??

 

Ny påminnelse: http://tara.no/article/157789-tren-hele-kroppen-pa-ti-minutter-/gallery/629523

 

Ha en god dag med lure valg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...