Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Det gjør at jeg må være enda mer viljesterk når sjokkisen' date=' vinen og sausene står på bordet i helgene når vi skal kose oss.. Men det skal jeg klare !!

 

He he.. må le litt av meg selv, har begynt å tenke på helga allerde.[/quote']

 

Det klarer du! :)

Tenke på helga allerede...synes jeg tenker på mat døgnet rundt...

 

Tøft å drive livsstilsendring alene, jeg har god støtte, heldigvis, men det er fristelser i huset som jeg ser daglig og må velge å la vær å spise - har kjøpt mørk sjokolade som jeg kan ta en bit av daglig hvis jeg "må", men går litt sport i å spare på kosemerkene kjenner jeg og har demper søthungeren med en stor smoothie når det blir for ille...hittil har det fungert (hurra!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

Det er så sant som du sier her. Før vi vet ordet av det har en dag med utskeielse blitt måneder og vi må ta de samme kiloene om igjen og omigjen. Selv har jeg sikkert slanket meg 5-7 kg hvert år siden jeg var 30. Tragisk :)

 

Men vi må velge en annen livsstil hvis vi skal vedvare slanke. En livstil er summen av vanene dine. Du kan selv velge livsstil, ikke la den velge deg :)

 

Det er så enkelt i teorien, men så vanskelig i praksis.

 

Jeg har nettopp kommet meg på helsestudio etter å ha vært støttemedlem i 8 måneder og jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor jeg ikke har kommet meg dit før for jeg stortrives jo der. På tirsdag jogget jeg 40 min på tredemølle og i går var jeg på 45 min spinning. Har ikke vondt noen steder i dag ikke en gang gangsber så dette lover bra. Fra nå av kommer jeg til å ta turen dit ofte. Er bare 2 min med bil fra huset mitt. En skam at jeg har latt det gå så lenge. Heldigvis har jeg jo vært flink å jogge så formen er tross alt bra.

 

Ha en fin dag videre Juni og tenk framover som du sier:) Gjort er gjort og spist er spist, ingenting du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så godt, jeg er ikke så utrolig sulten lengre...magen har vel vent seg på mindre mat

 

Var på puls step i går, det var tungt, puhh..men deilig etter på da :) må nok jobbe litt med kondisen..

 

Godt å være igang, det er nesten så jeg begynner å glede meg til mandag og veiing..er spent på resultatet

 

Ha en fin torsdagskveld damer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

Det er så sant som du sier her. Før vi vet ordet av det har en dag med utskeielse blitt måneder og vi må ta de samme kiloene om igjen og omigjen. Selv har jeg sikkert slanket meg 5-7 kg hvert år siden jeg var 30. Tragisk :)

 

Men vi må velge en annen livsstil hvis vi skal vedvare slanke. En livstil er summen av vanene dine. Du kan selv velge livsstil' date=' ikke la den velge deg :)

 

Det er så enkelt i teorien, men så vanskelig i praksis.

 

Jeg har nettopp kommet meg på helsestudio etter å ha vært støttemedlem i 8 måneder og jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor jeg ikke har kommet meg dit før for jeg stortrives jo der. På tirsdag jogget jeg 40 min på tredemølle og i går var jeg på 45 min spinning. Har ikke vondt noen steder i dag ikke en gang gangsber så dette lover bra. Fra nå av kommer jeg til å ta turen dit ofte. Er bare 2 min med bil fra huset mitt. En skam at jeg har latt det gå så lenge. Heldigvis har jeg jo vært flink å jogge så formen er tross alt bra.

 

Ha en fin dag videre Juni og tenk framover som du sier:) Gjort er gjort og spist er spist, ingenting du kan gjøre med det.[/quote']

 

Takk, Henna!

Da er vi begge for tiden ute av støttemedlemsskapet, så bra! Et mål for meg er å en gang være så flink til å trene på egenhånd at jeg ikke trenger treningsstudio...men siden det er et langt stykke dit, så er det kjekt å kunne velge mellom mange ulike treningsformer, for variasjonens skyld (og ikke minst fordi når det blir snøføyke og stålis ute, er det fortsatt ingen unnskyldning for ikke å trene) :D

 

Håper jeg får til å jogge like langt som deg etterhvert, har et stykke igjen til jogge-kondisjon. I dag ble det rask gåtur på 50 min, tok to ekstra runder opp en bratt sti, det fikk pulsen opp!)

 

Hvordan ligger du an med kjolen til lørdag?

Fortsatt god torsdag til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så godt' date=' jeg er ikke så utrolig sulten lengre...magen har vel vent seg på mindre mat

 

Var på puls step i går, det var tungt, puhh..men deilig etter på da :) må nok jobbe litt med kondisen..

 

Godt å være igang, det er nesten så jeg begynner å glede meg til mandag og veiing..er spent på resultatet

 

Ha en fin torsdagskveld damer :)[/quote']

 

Takk, storesøster!

Fortsatt litt uvant, men bra, å fylle tallerkenen med riktige mengder - i dag ble det et tårn med salat ved siden av GR grønnsakspai m litt chorizo. Er litt mindre sulten jeg også, men kjenner fortsatt et sug i magen som forteller meg hvor flink jeg har vært tidligere til å fortsette å dytte i meg mat selv etter at jeg burde vært mett (forhåpentligvis er suget i magen følelsen av magesekken som trekker seg sakte men sikkert sammen).

 

Er spent på vekta til tirsdag, vi har fortjent å se nedgang nå når vi har vært flinke!

 

Styrke og yoga i morgen, håper jeg klarer å stå lenger i posisjonene da...

 

Fortsatt fin kveld til deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :)

Reiser på hytta, det skal bli deilig å komme seg ut av byen. Heldigvis er det mange tur muligheter på hytta, har pakket joggesko og ute klær! Så det er bare å sette i gang, jeg har faktisk ingen unnskyldninger for å la være med å røre på meg..

 

Skal kose meg med frimerkene mine, de går til rødvin forann peisen..mmm..

Hva bruker du frimerkene til ?

 

Ha en fin helg juni72, vi skal trene og spise sunt !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett og holde på kampviljen hele tiden...men jeg suggerer meg selv hver dag at skal jeg bli slank må jeg tenke som en slank person....egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne spise alt jeg har lyst på uten og legge på meg,men sånn er det desverre ikke...jeg blir nok en som må passe på vekta hele veien...Når jeg startet med mine fettmarsjer i 2008 sa til meg selv at kun feber er grunn nok til ikke og gå på fettmarsjer...det har jeg stort sett holdt meg til...øsnket mitt er og forbi stående på ca 77 kg...da må jeg fortsette med de faste fettmarsjene...tenk når jeg har vært på turene mine da har jeg god samvitthet når jeg setter meg på pc etterpå...du skal greie det her...alt blir så mye lettere med mindre kropp...vi sloss sammen hele gjengen...det koster blod,svette og tårer jenta...Ha en flott og sunn helg...Heier på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig helg :)

Reiser på hytta' date=' det skal bli deilig å komme seg ut av byen. Heldigvis er det mange tur muligheter på hytta, har pakket joggesko og ute klær! Så det er bare å sette i gang, jeg har faktisk ingen unnskyldninger for å la være med å røre på meg..

 

Skal kose meg med frimerkene mine, de går til rødvin forann peisen..mmm..

Hva bruker du frimerkene til ?

 

Ha en fin helg juni72, vi skal trene og spise sunt !![/quote']

 

God helg, storesøster, kos deg på hytta med trening og lure valg og rødvinsfrimerker! :)

 

Det blir tur i skogen for oss i dag, mange fine oppoverbakker som ennå er tunge å gå pga elendig kondisjon, men som sikkert snart blir lettere og lettere (gleder meg!). Trøbler litt med en tå, men ignorerer den enn så lenge - og håper det er lurt...

 

Jeg er veldig glad i sjokolade, så frimerkene går helst til det...men elsker panna cotta, så nå i helgen må jeg lage vanlig variant og GR sin oppskrift for å se hvor stor forskjell det egentlig er i kaloriinnhold OG smak...er veldig glad i iskrem også, egentlig alt søtt - og sursøtt - og salt...ikke rart jeg må holde meg i skinnet hele tiden. Har kjøpt inn Lindt Excellence sjokolader, veeldig god den med havsalt i...én rute er ca to frimerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett og holde på kampviljen hele tiden...men jeg suggerer meg selv hver dag at skal jeg bli slank må jeg tenke som en slank person....egentlig skulle jeg ønske at jeg kunne spise alt jeg har lyst på uten og legge på meg' date='men sånn er det desverre ikke...jeg blir nok en som må passe på vekta hele veien...Når jeg startet med mine fettmarsjer i 2008 sa til meg selv at kun feber er grunn nok til ikke og gå på fettmarsjer...det har jeg stort sett holdt meg til...øsnket mitt er og forbi stående på ca 77 kg...da må jeg fortsette med de faste fettmarsjene...tenk når jeg har vært på turene mine da har jeg god samvitthet når jeg setter meg på pc etterpå...du skal greie det her...alt blir så mye lettere med mindre kropp...vi sloss sammen hele gjengen...det koster blod,svette og tårer jenta...Ha en flott og sunn helg...Heier på deg...[/quote']

 

Er så enig med deg...det er så mange fristelser i matveien for oss matglade...det går bort mye tid daglig til å tenke på neste måltid - og ikke minst alt jeg egentlig skulle ønske jeg kunne spise. Må trene enormt mye mer om jeg skal kunne unne meg mer av alt som frister, og der er jeg ikke nå, nei.

 

Så utrolig flink du har vært (og fortsatt er!), og ikke minst for en besluttsomhet du har vist over så lang tid - du har virkelig gjort tanke om til handling og bare gjennomført! Kun feber grunn til å ikke gå fettmarsjer, så utrolig bra! Jeg jobber med å tvinge meg ut av den komfortable tilværelsen, og å godta færre og færre unnskyldninger (har mange av dem...), og følge ledestjerna - rittis og fettmarsjene! :)

 

Det deiligste etter trening er den gode samvittigheten, det er så fint å ha kjent på den og å kjenne stølheten etterpå som bevis på at jeg har vært flink! Mål for helgen er å oppnå god samvittighet begge dager.

 

Ha en fin helg, med fettmarsjer og gode valg i matveien! :) Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har gått ganske så bra, med over 12TP så langt og et par styrkeøvelser og oppoverbakker m høy puls før jeg kan krysse av alt på Berre gjer det!-lista mi. Hvis jeg har registrert riktig, så har jeg holdt meg innenfor kalorigrensen alle dagene, har vært litt sulten og tenkt mye på mat (men det er ikke nytt for meg, GR og livvstilsendring eller ei..).

 

Jeg synes det er vanskelig å få til riktigst mulig porsjonsstørrelser, er et frokostmenneske og middagsmenneske og kan vanligvis gå alt for lenge mellom disse to måltidene uten å spise annet, men da er begge disse måltidene gjerne for store.

 

I to og en halv uke nå har jeg klart å følge GR-anbefalingene sånn ca greit... Men taco-middagen i går ble en kaloribombe...selv med bare én tortillalefse. Nesten 800 kcal er jo det dobbelte av anbefalt middagsporsjon av GR (tør ikke tenke på hva tidligere tacomiddager må ha vært!). Ser at ost, creme fraiche, tortilla og avocado er "verstingene"...men det hører liksom med...sukk! Lager tacokrydderet selv, så ikke noe sukker i alle fall...

 

Så, alle superflinke kostholdsjenter...hva er riktig formel for GR-godkjent tacomiddag og som ikke smaker tacokjøtt m salat?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka har gått ganske så bra' date=' med over 12TP så langt og et par styrkeøvelser og oppoverbakker m høy puls før jeg kan krysse av alt på Berre gjer det!-lista mi. Hvis jeg har registrert riktig, så har jeg holdt meg innenfor kalorigrensen alle dagene, har vært litt sulten og tenkt mye på mat (men det er ikke nytt for meg, GR og livvstilsendring eller ei..).

 

Jeg synes det er vanskelig å få til riktigst mulig porsjonsstørrelser, er et frokostmenneske og middagsmenneske og kan vanligvis gå alt for lenge mellom disse to måltidene uten å spise annet, men da er begge disse måltidene gjerne for store.

 

I to og en halv uke nå har jeg klart å følge GR-anbefalingene sånn ca greit... Men taco-middagen i går ble en kaloribombe...selv med bare én tortillalefse. Nesten 800 kcal er jo det dobbelte av anbefalt middagsporsjon av GR (tør ikke tenke på hva tidligere tacomiddager må ha vært!). Ser at ost, creme fraiche, tortilla og avocado er "verstingene"...men det hører liksom med...sukk! Lager tacokrydderet selv, så ikke

noe sukker i alle fall...

 

Så, alle superflinke kostholdsjenter...hva er riktig formel for GR-godkjent tacomiddag

og som ikke smaker tacokjøtt m salat?![/quote']

 

Hmm.. Jeg er ikke sikker på det nei, men kan jo si litt om hvordan jeg holder meg innom ca 400-500 kcal

Det blir bare en lefse, bruker kylling kjøttdeig eller kylling i biter, kun en teskje m rømme, hopper over avocado og pøser på med tomat,agurk og salat :)

Dert er jo selvfølgelig mye mindre enn hva jeg bruker å spise.. Ikke rart jeg strever med kiloene..

 

Ellers koser jeg meg her på hytta, har gått to laange turer og holdt meg innen for 1500 kcal :)

 

Jeg elsker også sjokolade, men dessverre er jeg litt sånn at bare ett tygg så er jeg hekta..og da går det unna..kan stappe i meg noen utrolige mengder..

Så jeg prøver å holde meg unna, jobber med tanke gangen min rundt dette med snop og prøver å si til meg selv at jeg har sluttet med sjokolade..

Tenker at jeg må velge hva jeg putter i munnen og faktisk ta ett valg for resten av livet..og da velger jeg desserter/is og rødvin i helgene ( det er det som er målet) og få rørt ofte på meg da, det hører også med i en sunn livsstil.

 

Ha ei forsatt god helg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uka her har gått faktisk bra :)

Jeg har holdt meg på ca 1400-1500 kcal, og trenet mye til å være meg..hele 10 tp !!

Har gått mye tur, og hatt to runder på treningstudio.

Planen er at neste uke skal bli like bra

 

Er spent på vekta i morra, håper at denne uka har gitt resultater..

Enn du juni72, hvordan har uka din vært?

 

Fortsatt fin søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært første uke, storesøster, blir spennende å få se resultater av kaloritelling og trening! Det var en fin tur på hytta og god kontroll på frimerkene, altså? :) Er sikker på du klarer å være like flink til uka.

 

Jeg har gått to flotte turer i helgen, og med en fysisk aktivitet hver dag ender jeg opp med 19,5TP - er kjempefornøyd med det og kjenner at kroppen orker å ta i mer for hver dag, moro.

 

Men med såpass mye trening så er jeg ikke lenger sikker på om jeg skal ha et for lavt kaloriinntak samtidig... Har gjort en utregning tidligere og med et daglig kaloriforbruk på ca 2400 kcal (iregnet 8TP), ligger jeg i grenseland mellom meny 2 og 3 - 1600 og 1900 kcal...har grublet masse i løpet av helgen, men ikke funnet ut av det ennå. Skummelt om kroppen holder igjen i "sparemodus", målet er jo et normalt forbruk, ikke råslanking.

 

Vel, nå er det spennende å se resultatet til tirsdag, som både er fast veiedag og dagen for registrering av vekt i "slankekrigen" på Motiver meg!-tråden, i morgen skal det tas gode valg!

 

Ha en flott livvstilsendringsuke neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spratt opp i morres kl 06.00 og faktisk gledet meg til å gå på vekta..

Først veide jeg 82,8 dvs ned 0,6 :) men så syntes jeg det var litt lite, har jo vært super flink !! Og neste gang så var jeg 84 !!, dvs at jeg har lagt på meg.. Og da jeg gikk på vekta neste gang var jeg 81 og neste gang 84,4.. Så dette ble jo bare tull !!

 

Men jeg tar utgangspunkt i at vekta er 82,8 :)

Er ikke helt fornøyd da.. kanskje jeg har spist litt lite, har jo faktisk 10 trimpoeng..

men etter litt grubling ved kjøkkenbordet, så kom jeg frem til at uansett hva vekta viser har jeg spist sunt og trenet masse og det er jeg veldig fornøyd med !!

 

Du er jo bare helt rå til å trene juni72, hurra for deg !! Men tror kanskje du spiser litt lite i forhold til hvor mye du trener..

 

Ha en flott uke som kommer, krysser fingrene for deg i morgen juni72 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

Takk skal du ha for et koselig og virkelig trøstende innlegg på tråden min. Jo du har rett i alt du sier. Det virker som om kroppen bare har lyst å veie noe med 69 kilo og kanskje skal jeg bare la den får lov til det inntil videre. Det er utrolig mye som skjer nå fram mot jul og ikke minst en herlig tur til Tenerife med min mor i desember med all-inclusive så målet kan jo være å HOLDE vekta til nyttår.

 

Jeg prøver å ta gode valg og jeg er flink å trimme. Det har på en måte blitt min medisin og det er først og fremst den utrolig gode følelsen som hard trening gir jeg higer etter.

 

Jeg er sikker på at du kommer til å komme i mål til 40 års dagen din, du har både pågangsmot og vet hva som må til. Dessuten har du jo et godt mål.

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spratt opp i morres kl 06.00 og faktisk gledet meg til å gå på vekta..

Først veide jeg 82' date='8 dvs ned 0,6 :) men så syntes jeg det var litt lite, har jo vært super flink !! Og neste gang så var jeg 84 !!, dvs at jeg har lagt på meg.. Og da jeg gikk på vekta neste gang var jeg 81 og neste gang 84,4.. Så dette ble jo bare tull !!

 

Men jeg tar utgangspunkt i at vekta er 82,8 :)

Er ikke helt fornøyd da.. kanskje jeg har spist litt lite, har jo faktisk 10 trimpoeng..

men etter litt grubling ved kjøkkenbordet, så kom jeg frem til at uansett hva vekta viser har jeg spist sunt og trenet masse og det er jeg veldig fornøyd med !!

 

Du er jo bare helt rå til å trene juni72, hurra for deg !! Men tror kanskje du spiser litt lite i forhold til hvor mye du trener..

 

Ha en flott uke som kommer, krysser fingrene for deg i morgen juni72 :D[/quote']

 

Ikke bare-bare med disse digitale vektene, jeg skiftet ut min antikke vekt men skjønner at det kan variere med moderne vekter også...leste et sted at når vekta viser samme tall tre ganger etter hverandre, så er den riktig, men hvem vet...?

Uansett - så moro med 0,6 ned! Hvor mye er det blitt totalt nå?

 

Jeg er spent på morgendagens resultat, vingler fortsatt mellom meny 2 og 3... Startet ikke uka med voldsom trening, men en kort tur på ca 40 minutter (noe oppoverbakke og puls, men ikke fullt så raskt hele veien). I morgen vakler jeg mellom saltime eller langtur eller intervall, klarer liksom ikke helt bestemme meg, men Berre gjer det!-skjemaet SKAL krysses ut også denne tredje uka...fredag regner jeg med blir samme som de to tidligere fredagene, styrke30+yoga75, eneste dagen til nå som jeg regner som sikker, jaja.

 

Kan anbefale dagens middag; fisk masala (GR-oppskrift), torskefileten ble kjempemør og perfekt rett å lage til risrester fra gårsdagens indiske take-away!

 

Ryker jeg ut av morgendagens slankekrig-veierunde, eller blir jeg med videre? Hmmm...en god natts søvn, og så spennende veiing i morgen tidlig (når er det egentlig lurest å veie seg på morgenen?)

 

Ha en flott uke du også, heia oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Juni

Takk skal du ha for et koselig og virkelig trøstende innlegg på tråden min. Jo du har rett i alt du sier. Det virker som om kroppen bare har lyst å veie noe med 69 kilo og kanskje skal jeg bare la den får lov til det inntil videre. Det er utrolig mye som skjer nå fram mot jul og ikke minst en herlig tur til Tenerife med min mor i desember med all-inclusive så målet kan jo være å HOLDE vekta til nyttår.

 

Jeg prøver å ta gode valg og jeg er flink å trimme. Det har på en måte blitt min medisin og det er først og fremst den utrolig gode følelsen som hard trening gir jeg higer etter.

 

Jeg er sikker på at du kommer til å komme i mål til 40 års dagen din' date=' du har både pågangsmot og vet hva som må til. Dessuten har du jo et godt mål.

 

Ha en fin kveld :)[/quote']

 

Det er akkurat dette jeg liker best ved hele forumet - på den ene siden er det smekkfullt av kunnskap, alle har et felles mål og deler mange like problemstillinger, lett å kjenne seg igjen, og ikke minst, det aller beste; at når det virkelig røyner på, så er det noen andre som ser lyspunktene eller har de gode rådene (som vi egentlig innerst inne vet om selv, men trenger å få bekreftet fra annet hold) :)

 

Jeg tror du kommer til å ha en flott høst, og ikke minst blir det en mulighet til å lufte den lekre kjolen din i et og annet juleselskap, vel? Da må den jo passe like perfekt som den gjorde nå på lørdag som var - og da er det viktig å prioritere treningen som gir deg så utrolig god samvittighet og velværefølelse, også når vi nærmer oss høytid og festlige sammenkomster; husk Christine Kohts råd: spis hva du vil, men hold deg til én porsjon! :D (så lenge du ikke er støttemedlem på treningssenteret, vel å merke). Mao bør jeg komme meg på saltime i morgen tidlig, så kan resten av dagen bare bli bedre!

 

Håper du svinger innom i ny og ne, men bare fordi du har lyst, ikke fordi du føler du må inn på forumet! God kveld videre til deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat værmessig, men vekta viste 88,3 i dag, jippi! Det er 0,9kg ned, jeg er så fornøyd :) Da er det ingen grunn til unnskyldninger, må på saltime nå i morgentimene...antar det er for vått til å gå i skogen og bena mine er ikke så glad i asfaltunderlag, så da så.

 

Gjør gode tirsdagsvalg, jenter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke akkurat værmessig' date=' men vekta viste 88,3 i dag, jippi! Det er 0,9kg ned, jeg er så fornøyd :) Da er det ingen grunn til unnskyldninger, må på saltime nå i morgentimene...antar det er for vått til å gå i skogen og bena mine er ikke så glad i asfaltunderlag, så da så.

 

Gjør gode tirsdagsvalg, jenter! :)[/quote']

 

Så flott juni72 :D

Det er jo bare såå deilig når en for uttelling for innsatsen, og du har jo virkelig stått på !!

 

Gikk til jobb i morres, det tar ca 30 min og siden jeg også må hjem igjen, så er det fine trimpoeng å ta med seg. Strever litt med å få til trening i en travel uke med full jobb, to unger på 15 og 12, og ett rekkehus som også trenger litt stell i ny og ne.. Men har planlagt to gruppetimer på treningsenteret og skal gå på jobb når jeg ikke trenger bilen

Og er heldigvis ikke så sulten lengere

 

Stå på jenter, vi skal TRIVES med veien vi går mot målet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjennomført min aller første intervalløkt på egenhånd! Helt "etter boka" til Yngvar (Puls - Berre gjer det! 4 uker 2 buksestr ned), i slak oppoverbakke mål opp en strekning på 100m (ca 100 skritt) og kjør intervall løping én vei, rask gange tilbake, oppvarming ble 20-25 min rask gange og litt lenger hjem. Utrolig gøy å ha fått det til, jeg liker IKKE å jogge, men nå ble det jo ca 10 min (ok, kanskje 6, da) jogging!

 

Sen middag i dag...hmmm, finne noe annet å gumle på så lenge, har fått i meg litt for lite til nå (ikke rart GR limesjokoladekaka i kjøleskapet frister...).

 

Flott å gå til og fra jobb, storesøster, da er mye unnagjort allerede, BRA! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gjennomført min aller første intervalløkt på egenhånd! Helt "etter boka" til Yngvar (Puls - Berre gjer det! 4 uker 2 buksestr ned)' date=' i slak oppoverbakke mål opp en strekning på 100m (ca 100 skritt) og kjør intervall løping én vei, rask gange tilbake, oppvarming ble 20-25 min rask gange og litt lenger hjem. Utrolig gøy å ha fått det til, jeg liker IKKE å jogge, men nå ble det jo ca 10 min (ok, kanskje 6, da) jogging!

 

Sen middag i dag...hmmm, finne noe annet å gumle på så lenge, har fått i meg litt for lite til nå (ikke rart GR limesjokoladekaka i kjøleskapet frister...).

 

Flott å gå til og fra jobb, storesøster, da er mye unnagjort allerede, BRA! ;)[/quote']

 

Du er bare helt rå:) du har all grunn til å være stolt av deg selv !!

Nettopp kommet hjem etter en puls step time, jeg klarte faktisk å henge med bedre nå en sist uke, det var faktisk gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Juni ;) Jeg begynte jo med jogging rundt 17 mai. Det ble 5min løping og så gåing innimellom. Etterhvert klarte jeg mer og mer og pluttselig en dag løp jeg 15 min sammenhengende. Det gikk faktisk ganske fort. Etter ferien ble det 30 min sammenhengende og så bare økte det på. Jeg som alltid har fått mye vondter av løping klarte nå dette uten noe som helst vondt, bare masse deilige følelser etterpå. Jeg løp til slutt opp mot en time, men det ble for mye så nå har jeg gått ned til 40 min. Det er ca 7 km og det er passe. Prøver å få til tre turer i uka i alle fall.

 

I kveld har jeg vært på Styrke og spinning 45 min. Knallhardt og jeg vet ikke om dette er noe for meg, men vi får se. Dessverre var jeg så sulten når jeg kom hjem at det ble litt mye kvelds på meg, men sånn er det når en går sulten på trening :)

 

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Henna og storesøster!

 

Steptime og tre joggeturer i uka, det er jo bare så bra! Det gir ekstra piff å kjenne at det er lettere å ta i hardere, løpe lengre, puste bedre osv - og motiverer til å stå på videre! Berre gjer det! ;)

 

I morgen blir det styrke 30+yoga 75 som de to forrige fredagene, vet det blir hardt men at det bare blir kos å gå langtur i helgen - siste på "lista mi" over fysiske aktiviteter denne uka.

 

Kom på 8. plass i gruppa mi i Slankekrigen 4, mao er jeg videre til neste runde og ingen grunn til å stoppe nå!

 

Vil prøve å utvide intervalløkten etterhvert, Henna, bare for å se hvor mye jeg egentlig orker å løpe over tid. Moro med mange ulike "mål" og ikke bare tallet på vekta, tror jeg skal bruke tipset til Filiokus og måle livet mitt i navlehøyde, så jeg kan følge utviklingen der også (synes det er vanskelig å vite eksakt hvor jeg skal måle, så det var en god ide å bruke navlen som utgangspunkt).

 

Var flink med dagens tacomiddag - det føltes nesten like mye som sist, men gjorde bedre og lettere valg, og spiste saktere.

 

Mange små seiere - skal ta lure valg også denne helgen! Stå på videre, jenter, velg aktivt og sunt, evt spis/drikk bare én porsjon av ting vi ikke skal ha mye av!

 

God torsdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.. Tror jeg har ett snev av omvendt anoreksi..når jeg ser meg selv i speilet så syns jeg at jeg er ganske slank..

Men i dag så jeg noen bilder samboern har tatt av meg på Kreta i sommer..skrekk og gru..

Det som er ekkelt er at jeg kjenner ikke helt igjen meg selv..jeg da ikke så feit..

 

Men jeg må nok bite i det sure eple, jeg VET jo at jeg veier 15 kilo for mye ;) og det vises faktisk..Det er nok jeg som sakte men sikkert har blitt blind de siste årene..

 

Puhh, er lettet over at jeg har tatt ett valg, de kiloene skal bort :)

Og har begynt å innse at det kommer til å ta tid..og at det blir mye mental jobbing med å en formidabel livsstilsendring som resultat !!

Men det skal jeg klare, ikke bare pga utseende men også siden jeg ønsker meg en sunn og frisk kropp :)

Det ble noen runder med selv erkjennelse på en torsdagskveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg vært på Styrke og spinning 45 min. Knallhardt og jeg vet ikke om dette er noe for meg' date=' men vi får se. Dessverre var jeg så sulten når jeg kom hjem at det ble litt mye kvelds på meg, men sånn er det når en går sulten på trening ;)[/quote']

 

Spinning er kjempetøft! Kvier meg for å prøve ennå...men har litt lyst til å forsøke alle typer treningstimer én gang hver, da må jeg også på spinning...hmm...så flink du er! Mye hard trening krever ekstra energi, så da må det spises godt også etter trening :) Jeg har regnet ut daglig kaloriforbruk bare med 8TP i uka, mao hvis jeg trener feks 19TP hver uke (tar i litt), så må jeg øke daglig kaloriinntak for å kunne tåle så hard trening, skal jo ikke ligge over 1000 kcal under, bare mellom 5-800...har vel forstått det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...