Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

heisann juni72 og henna

 

I dag ble det målt cm, har tilsammen krympet 3 cm.. Deilig å vite at jeg sakte men sikkert blir mindre rundt mage, rompe og lår :)

 

Har begynt å tenke på del mål, og ble inspirert av deg juni72 til å lage denne:

 

84.83.82.81.80.79.78.77.76.75.74.73.72.71.70

:)......:)............................................................:)

.........................1...................2........................

 

Men må jo ha noe å premiere meg selv med når jeg når delmålene.. Noen forslag ?? Hva motiverer dere ??

 

Vet at når jeg har nådd målet på 70 kilo skal jeg gå til innkjøp av noe jeg bestandig har ønsket å føle meg vel i : ei flott dongribukse som sitter som støpt over rompa og ingen valker som skal henge ut !!

 

Så flott at du fikk av deg de 2 kiloene så fort Henna ( easy come, easy go..) og juni72 : er spent på veiinga di i morra.

 

Ha en fortsatt flott mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Henna og storesøster!

 

Det er så moro å se at fokuset på kosthold og trening virker på både vekt og målbånd :) for meg gir det ekstra motivasjon og blir den lille stemmen i øret som får meg for eksempel til å la være å knaske potetgull sammen med kjæresten rett før middag (men knaselyden fungerte som Pavlovs hunder på meg, så det krevde en porsjon motstandskraft!) for alternativet er overhodet ikke fristende (jeg vil IKKE opp i vekt igjen!).

 

Stemmer for å holde samme fokus også gjennom jula, Henna, hver lille smakebit må skrives ned sånn at jeg vet hva som er riktig valg å ta. Gleder meg jo enormt til ribbe og pinnekjøtt og you name it! Så lenge jeg regner nøye på tallerkenfordelingen av kjøtt og grønnsaker og legger inn nok trening som kompensasjon...? Gjøre tanke om til handling, planlegging er tingen! ...og ha masse Lindt mørk sjokolade i bakhånd :) Vi får følge hverandre opp!

 

Om det krever litt ekstra jobb og tid i år, så har jeg alt på plass innen det blir jul neste år! Jeg har i løpet av oktober skrevet ut og samlet alle middagsoppskrifter i en egen plastmappe, med kaloriinnhold, egne tips og kommentarer, det fungerer supert nå som vi har hatt ukesmeny.

 

Jeg kan også planlegge lunsjrester enklere enn før (tacorester blir for eksempel quesadillas som sammen med salat er en god lunsj, pasta carbonaraen jeg fant på Oppskrifter og mat blir det nesten slåsskamp om å få med seg på jobb sammen med salat, GR-gryte med sopp og squash også). Risrester fra indisk take-away blir tilbehør til GR-fisk masala...osv. Det har nesten gått litt sport i det, samtidig som jeg har funnet tilbake gleden ved å lage mat (det er moro når det ikke blir et ork fordi jeg er sliten eller ikke har planlagt i forkant).

 

Ja til snerten olabukse på snerten rumpe! Det vil jeg også ha når jeg når målet neste år :) Lur idé, storesøster! Selv om jeg har satt opp delmål, så er det vel så mye en motivasjon å se den gule smileyen nærme seg den grønne og (viktigst!) fjerne seg laaaangt fra den røde!

 

Kanskje en spabehandling eller et nytt plagg er en grei delmålsbelønning...har ikke egentlig kommet så langt i tankegangen jeg heller... For meg fungerer det nå flott med mange ulike motivasjonsfaktorer; vekt&målebånd, fitnesstest (forbedringsmål), lagring av turer på Garmin og RunKeeper, huske på å gå ut mens det er lyst, delta i slankekrigen, telle kalorier og regne ut underskudd, sjekke om gamle klær i mindre størrelse passer, gå samme strekning raskere enn tidligere, skrive i tråden og kommentere hos dere andre, kose meg med å lese kommentarer og tråder...nesten uansett hvor jeg snur meg så får jeg en påminnelse om å fortsette å ta gode valg!

 

Nå er det på med turtøy og joggesko og ut i skogen!

 

Fin mandag til dere også, velg riktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekta vrang på alle mulige områder...i løpet av en time i morges viste den 3x87.9, 3x87,6, 1x89,9(!) og 5x87,7...

 

Uansett oppgang, altså...men, henger ikke med hodet pga +300g...skal fortsette å regne ut daglig total kaloriunderskudd/-overskudd og se om et mønster kan vises i ukessammenheng. Det er sikkert ulike mulige årsaker til dagens resultat: kroppen holder på vann, eller TP-utregning eller kaloritelling har vært unøyaktig...regner det ikke for sannsynlig å ha truffet på noe platå såpass tidlig, får bare vente å se hva som skjer neste uke! Ikke minst er jeg spent på hvordan resultatene er ellers i gruppa mi i slankekrigen4, vet vel mer i morgen kveld...håper jeg er med på et eller annet vis.

 

Gledelig cm-måling (i det små): ned 0,5 cm fra 105,5 til 105, litt er bedre enn ingenting.

 

Litt tung i hodet og kroppen etter jobb, det frister ikke så veldig å gå tur nå når det er blitt mørkt...hvordan holde seg unna sofaen og ikke spise for mye av enchiladaen jeg skal lage i dag, hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var vekta vrang på alle mulige områder...i løpet av en time i morges viste den 3x87.9' date=' 3x87,6, 1x89,9(!) og 5x87,7...

 

Uansett oppgang, altså...men, henger ikke med hodet pga +300g...skal fortsette å regne ut daglig total kaloriunderskudd/-overskudd og se om et mønster kan vises i ukessammenheng. Det er sikkert ulike mulige årsaker til dagens resultat: kroppen holder på vann, eller TP-utregning eller kaloritelling har vært unøyaktig...regner det ikke for sannsynlig å ha truffet på noe platå såpass tidlig, får bare vente å se hva som skjer neste uke! Ikke minst er jeg spent på hvordan resultatene er ellers i gruppa mi i slankekrigen4, vet vel mer i morgen kveld...håper jeg er med på et eller annet vis.

 

Gledelig cm-måling (i det små): ned 0,5 cm fra 105,5 til 105, litt er bedre enn ingenting.

 

Litt tung i hodet og kroppen etter jobb, det frister ikke så veldig å gå tur nå når det er blitt mørkt...hvordan holde seg unna sofaen og ikke spise for mye av enchiladaen jeg skal lage i dag, hmmm.[/quote']

 

Det løsner nok neste uke juni72, det kan jo være mange grunner til at vekta står stille. Stå på, dette klarer vi :)

 

Klemmer fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spa behandling hørtes helt herlig ut, kanskje det kan være premien min på del mål 2

 

I dag så fant jeg en premie til delmål 1, ett lekkert antrekk til nyttårsaften ( det er da delmål 2 skal være på plass)

Svart chiffon bluse m vide ermene, lang Tunika under og trange tights som skinner litt, der passer nå også da, men det blir enda mer stilig når jeg har kommet meg under 80 kilo :)

 

Trøtt i kroppen etter zumba i går, men det løsnet litt på en kjapp gå tur i høst mørket, syns det begynner å bli alt for mørkt ute..blir trøtt jeg..

 

Maten går det bra med :) ligger på ca 1500 kcal daglig

 

Ha en fin tirsdags kveld, og ta sunne valg, vi fortjener det !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, storesøster, jeg tror også det løsner om litt, så jeg er ikke motløs :)

 

Jeg tror jamen jeg liker ideen om et flott nyttårsantrekk i 85kgs-premie, når jeg nærmer meg skal jeg ta en byrunde og se om ikke jeg finner noe lekkert!

 

I dag har jeg vært utrolig sliten etter jobb, ikke orket jeg gå ut døra i mørket og ikke orket jeg sette i gang med enchiladasene heller...snill kjæreste foreslo indisk take-away, som smakte svært godt men er umulig å kaloriberegne særlig presist...har lagt inn sånn omtrentlig og går enten 200 kcal i underskudd, eller i null, eller litt i overskudd (i forhold til daglig forbrenning så er det ikke så halvgærent)

 

I dag bør likevel bli eneste treningsfrie dagen i løpet av uka, jeg har virkelig godt av å komme meg ut på tur eller på treningssenteret - har jo ny runde med 4 uker 2 buksestr ned :) og gårsdagens 1t10min skogstur var nesten for koserunde å regne (sett bort fra en vond rygg, da), så mangler fortsatt langtur, intervall og styrke - skjerpings!

 

Men, stolt av å ennå ikke ha røket på en smell med godis og fråtsing og sånt - unner meg i stedet en deilig skål frukt med enten vaniljekesam eller cottage cheese + 4 mandler (noen som anbefalte dét hver gang man spiser frukt, husker ikke hvem...)

 

Moro å lese om hvor flink du er, storesøster! Jeg henger meg på og skal ta gode valg i morgen :) Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er lurt å ta en eller to trenings frie dager, jeg håper du kosa deg i går juni72, og slappet av med go samvittighet :)

Vi må tenke på at den veien vi går nå er lang, og vi skal holde motivasjonen oppe i mange måneder fremover, så jeg for min del må passe på å ikke " stresse" for mye med at jeg skal være såååå utrolig flink...flink holder i massevis !!

 

for meg så ser det som jeg har funnet balansen, spiser ca1500 kcal og har 8-9 trimpoeng. Og det går faktisk bra, jeg kjenner at jeg begynner å trives med livsstilsendring endringen :) Enn det...

Og så er jo kontakten med deg og andre flotte jenter her inne gull verd, jeg klarer meg ikke uten!!

 

I dag blir det både en gåtur mens det ennå er lyst ute, og zumba med ei venninne, Shake some ass... He he..:)

 

Ha en fin onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var så sliten i går at jeg bare slappet av med god mat og film, orket ikke engang ha dårlig samvittighet (skrev den vel ned her i stedet).

 

Du har helt rett i at det får være måte på "flink" når det skal være over såpass lang tid...lett å glemme det midt oppe i alle de nye rutineendringene som skal bli fast livsstil videre...

 

Nei, nå skal jeg jamenmeg få på turtøyet og heller skrive mer senere etter det har blitt mørkt!

I'll be back :) (Kontakten her inne er uvurderlig, helt enig i det også!)

 

Klem til deg, storesøster - kos deg med gåtur og zumba! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det både en gåtur mens det ennå er lyst ute' date=' og zumba med ei venninne, Shake some ass... He he..:)

 

Ha en fin onsdag[/quote']

 

Takk for "dytten" over dørstokkmila! 55 minutter, nesten 6km/t og 2TP ferdig registrert - DA kan jeg gå i gang med middagen med goooood samvittighet og ikke minst slange meg på sofaen med fruktskål, vaniljekesam, mandler og muligens (ikke sikkert det blir nødvendig) en bit Lindt mørk sjokolade og vite at dagen går med kaloriunderskudd, juhuu!

 

Fin onsdag til deg også! Hvor mange TP ble det totalt på deg i dag?

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært flinke med trening i dag begge to! :)

 

Jeg har valgt det samme, lett aerobics, for registrering av zumba. Uten pulsklokke blir jo alt bare ca-beregninger likevel, så bekymrer meg ikke så mye for det (bedre å rapportere litt under enn over, blir i så fall bare ekstra hyggelig overraskelse på vekta etter hvert hvis det egentlig var flere kalorier forbrent enn det som ble ført inn, sånn sett er det mitt tips :)).

 

Jeg klarte meg med nød og neppe videre i Slankekrigen, havnet på nest siste plass med mine +300gram! Skal si det svinger - forrige uke lå jeg på tredjeplass...

Det gir litt ekstra boost til treningsmotivasjonen å være så nær ved å ryke ut, tirsdag skal være eneste hviledagen denne uka!

 

Godt under kalorimengden i dag, så prøver heller å legge meg tidlig enn å spise fruktskål nå i kveld, spesielt siden det ble litt sen middag (gode enchiladas). Dessverre er kaloriinnholdet i dem såpass høyt (515 per stk) at det blir nesten for mye som lunsj...men kniper jeg litt inn på de andre måltidene går det nok greit.

 

Fortsatt mye å lære om porsjoner, måltider og kaloriinnhold, gitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt på med prosjekt livsstilsendring i snart 4 uker.. synes tiden har gått veldig fort..

 

Og det har faktisk skjedd noe " mellom ørene mine" juni72.

Før så har jeg hatt fokus på :

uff, så mye jeg forsaker..nå er det bare 4 eller 6 uker igjen.. og da kan jeg slutte å slanke meg.. og da blir alt bra .. og underbevisstheten har nok sagt : da kan jeg spise og leve som før ( dvs putte innpå med mat/snop/ vin.. og trene lite..)

 

Nå har jeg fokus på:

At dette er en livsstils endring og at det kommer til å ta TID.. og når jeg har nådd målet mitt, så må jeg alltid ha fokus på hva jeg putter i munnen og hvor mye jeg forbrenner via trening.. Rett og slett endre livsstil !!

 

Og det beste av alt : jeg har TRO på at denne gangen kommer jeg til å klare det !! Fordi nå er jeg VILLIG til å gjøre det som må gjøres og det er jeg som BESTEMMER hva jeg skal putte i munnen og hvor mye jeg skal røre på meg..

 

Det var noen filosofiske tanker på en torsdag :)

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg holdt på med prosjekt livsstilsendring i snart 4 uker.. synes tiden har gått veldig fort..

 

Og det har faktisk skjedd noe " mellom ørene mine" juni72.

Før så har jeg hatt fokus på :

uff' date=' så mye jeg forsaker..nå er det bare 4 eller 6 uker igjen.. og da kan jeg slutte å slanke meg.. og da blir alt bra .. og underbevisstheten har nok sagt : da kan jeg spise og leve som før ( dvs putte innpå med mat/snop/ vin.. og trene lite..)

 

Nå har jeg fokus på:

At dette er en livsstils endring og at det kommer til å ta TID.. og når jeg har nådd målet mitt, så må jeg alltid ha fokus på hva jeg putter i munnen og hvor mye jeg forbrenner via trening.. Rett og slett endre livsstil !!

 

Og det beste av alt : jeg har TRO på at denne gangen kommer jeg til å klare det !! Fordi nå er jeg VILLIG til å gjøre det som må gjøres og det er jeg som BESTEMMER hva jeg skal putte i munnen og hvor mye jeg skal røre på meg..

 

Det var noen filosofiske tanker på en torsdag :)

 

Ha en fin dag.[/quote']

 

Jeg satt og nikket mens jeg leste det du har skrevet, ganske like tanker jeg også har om denne prosessen vi er i gang med. Føler at jeg er mer bevisst på hvorfor jeg har valgt å endre livsstilen og at det derfor går veldig greit å holde fokus på det jeg skal og må gjøre...jeg har lurt litt på hvorfor jeg ikke har "gått på veggen" i like stor grad som tidligere, med fråtsing i stor stil og blåmandag og svartmalt samvittighet etterpå...vel, jeg har jo ikke hatt noen sprekk på fem uker snart..det er vel det mellom ørene som holder meg i ørene (haha)? :)

 

Målet mitt på sikt er å lære så mye som mulig at jeg til sist velger riktig type mat, passe porsjonsstørrelser og vet hvor mye (eller lite) jeg skal ha av NEI-mat (som jeg likevel vil unne meg nå og da - gjør det forsåvidt nå også i prosessen, men begrenser mengden voldsomt). Et eksempel fra i morges: jeg ELSKER brie-ost...og ville tidligere forsynt meg godt av osten til ett måltid...nå vet jeg ca hvor mye 20 gram er, og at det holder med én skive på f.eks Rugsprø havre og noen få druer, da virkelig nyter jeg frokosten og kan gjøre det med god samvittighet, føler jeg.

 

I går begynte jeg å se litt på hva som kommer til å bli daglig kaloriforbruk før trim når jeg kommer ned til 75kg - det er ikke veldig mange flere kalorier enn jeg skal spise daglig nå, det er litt av et tankekors! Det blir kanskje 200-250 kcal mer å "rutte med", men jeg vet jo nå at det ikke skal mye til før et par hundre kalorier er brukt opp. (Selv uten å gå på en sprekk!)

 

Det er nok absolutt det lureste vi gjør nå, å mentalt forberede oss på at den endringen vi gjør nå må være permanent, noe vi kan leve med, uten å føle at vi er "på slankern" for evig og alltid.

 

Du sier det så bra og så i tråd med hva jeg tenker (siterer deg én gang til, jeg):

 

"Nå har jeg fokus på:

At dette er en livsstils endring og at det kommer til å ta TID.. og når jeg har nådd målet mitt, så må jeg alltid ha fokus på hva jeg putter i munnen og hvor mye jeg forbrenner via trening.. Rett og slett endre livsstil !!

 

Og det beste av alt : jeg har TRO på at denne gangen kommer jeg til å klare det !! Fordi nå er jeg VILLIG til å gjøre det som må gjøres og det er jeg som BESTEMMER hva jeg skal putte i munnen og hvor mye jeg skal røre på meg.."

 

Dette gjelder i høyeste grad for meg også!

 

Strålende torsdagskveld til deg, storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig juni72 at du kjente deg mye igjen i hvordan jeg tenker.. og jeg har skrevet det før, og kommer sikkert til å gjenta meg flere ganger : du har SÅ rett, det sitter mellom ørene !! Enn det.. at jeg måtte blir 44 før jeg endelig forsto det..

 

Snart helg.. det er deilig med noen dager fri fra jobben, men det er jo helgene som er en av mine største utfordringer..

Da koser både samboer og unger seg med ekstra god mat, vin og snop.. Og jeg må være mentalt forbredt til å stå i mot fristelser..

 

Det har jo gått bra noen uker nå, så jeg er sikker på at det gjør det fremover også.. men jeg planlegger fremdeles hva jeg skal spise på forhånd, regner kcal og bestemmer meg for hvor mye jeg skal trene.

Det tror jeg faktisk at jeg vil gjøre helt frem til sommeren, og kanskje må jeg alltid ha ett fokus på dette i helgene ( ellers er det jo fort gjort å spise seg oppover på vektskalen igjen..)

 

Det blir ei rolig hjemme helg, har bestemt meg for at det blir 1 tortilla lefse og 1 glass vin til i kveld, og litt kos på lørdag også, men det er alt av kos:)

Ellers blir det å vaske rundt kjøkkenet ( har begynt å tenke på jula..jeg er definitivt ingen husmor, men blir superstressa hvis det blir for mye å gjøre rundt jul, og i år vil jeg ha fokus på meg selv og livsstils prosjektet mitt !! ) gå turer og en pulsstep time på søndag.

 

Go helg, kos deg masse og riktig !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg at jeg har overgått meg selv: først en "tilfeldig" styrke-intervall-time og etterpå en allerede avtalt lunsj+gåtur med venninne, tilsammen ble det 5,6 TP og 1128 kcal forbrent! Da har jeg tilsammen over 12 TP hittil, og endatil har jeg planer om å få rørt litt å kroppen enten i morgen eller søndag... :)

 

Siden det ikke er anbefalt å ha mer enn 1000kcal i underskudd har jeg ennå et par hundre kalorier å få i meg utover det som er planlagt (vanvittig luksusproblem!), men ønsker ikke egentlig å spise en større porsjon taco enn det jeg har vent meg til (1 tortilla per porsjon på meg også, storesøster, men tar dobbelt så mye fyll på tallerkenen) og heller ikke å spise mer søtsaker (tar én belgisk vaffel, litt vaniljekesam og én bit Lindt sjokolade til dessert i kveld). Mandler eller andre nøtter, kanskje? Det er lite i volum, men høyt kaloriinnhold og sunt fett...

 

Tror vi kommer til å fortsette å være flink til å stå imot fristelser, jeg! Det å registrere i forkant hva jeg skal spise gjør at jeg kan kose meg ordentlig med maten, jeg har kontroll! Sånn sett er ikke hjemmekvelder hverken i ukedagene eller helgene noe stort problem så lenge jeg lager maten selv...

 

...det blir verre når vi skal ut på restaurant eller hotellopphold...da lurer jeg på hvor lett det er å spise riktigst mulig og ofte nok og samtidig ha god nok kontroll på innholdet i det som blir servert...og ikke minst om jeg i fremtiden må be om halve porsjoner av det som serveres? Kan ikke foredra å la mat ligge igjen på tallerkenen, i hvert fall ikke om det smaker fantastisk, så der ligger nok min største utfordring - "ute blant folk". Håper/satser på at økt kunnskap skal gi meg følelsen av kontroll også i den sammenheng og også fordi det kommer til å være en del av den livsstilen jeg skal og må ha for å nå målet mitt (og bli der!)

 

Huff, vaske kjøkkenet før jul...litt for lite med husmor-gen her i gården, sikkert lurt å begynne tidligst mulig, men ikke i dag :) En behagelig julestri ser jeg også frem mot, satser på det blir slik i år (med gode valg og litt ekstra kos!)

 

Kos deg hjemme i helgen med taco(? :)) og med gåturer og step, så flink du er!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, er ei jente på snart 37 år som har startet prosjekt varig livsstil endring:-)) Har snart holdt på i 12 uker, så jeg har kommet godt i gang. Jeg har en startvekt på 96 kg, er 174 cm høy. Hadde i utgangspunktet et mål på 80 kg, men har justert det til 75kg. De første 11 ukene har jeg tatt av 11 kg og er veldig stolt og fornøyd med meg selv:-))

 

Jeg har tidligere gått på GR-kurs i 3 omganger, så prinsippene har jeg lagret fra før. I tillegg til å ha fokus på kosten så har jeg meldt meg inn på verdens beste helsesenter med verdens hyggeligste instruktører og er godt i gang med trening. Jeg har utfordret meg selv til å gjøre ting jeg ikke kan;-)) Reportoaret består nå av latino, zumba, spinning, stramopp, styrketrening, løping på mølle mm.

Det som er så artig er at jeg har funnet igjen en treningsglede som jeg ikke har kjent på 10-12 år!!!

 

Jeg har lest ulike tråder her inne i alle ukene jeg har holdt på, men først nå tar jeg sjansen på å hive meg med. Det har vært veldig motiverende å lese om andre i samme båt.

 

Nå må jeg stikke for jeg har meldt meg på en spinningtime:-)) Ha en flott dag alle sammen;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' er ei jente på snart 37 år som har startet prosjekt varig livsstil endring:-)) Har snart holdt på i 12 uker, så jeg har kommet godt i gang. Jeg har en startvekt på 96 kg, er 174 cm høy. Hadde i utgangspunktet et mål på 80 kg, men har justert det til 75kg. De første 11 ukene har jeg tatt av 11 kg og er veldig stolt og fornøyd med meg selv:-))

 

Jeg har tidligere gått på GR-kurs i 3 omganger, så prinsippene har jeg lagret fra før. I tillegg til å ha fokus på kosten så har jeg meldt meg inn på verdens beste helsesenter med verdens hyggeligste instruktører og er godt i gang med trening. Jeg har utfordret meg selv til å gjøre ting jeg ikke kan;-)) Reportoaret består nå av latino, zumba, spinning, stramopp, styrketrening, løping på mølle mm.

Det som er så artig er at jeg har funnet igjen en treningsglede som jeg ikke har kjent på 10-12 år!!!

 

Jeg har lest ulike tråder her inne i alle ukene jeg har holdt på, men først nå tar jeg sjansen på å hive meg med. Det har vært veldig motiverende å lese om andre i samme båt.

 

Nå må jeg stikke for jeg har meldt meg på en spinningtime:-)) Ha en flott dag alle sammen;-))[/quote']

 

Så flott du vil være med oss på vår vei til en sunnere og bedre livsstil, og du er jo allerede virkelig i gang

Gratulere med å ha tatt av hele 11 kilo, og med at du har funnet trenings gleden igjen, panki :)

Klem fra storesøster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date=' er ei jente på snart 37 år som har startet prosjekt varig livsstil endring) Har snart holdt på i 12 uker, så jeg har kommet godt i gang. Jeg har en startvekt på 96 kg, er 174 cm høy. Hadde i utgangspunktet et mål på 80 kg, men har justert det til 75kg. De første 11 ukene har jeg tatt av 11 kg og er veldig stolt og fornøyd med meg selv)

 

Jeg har tidligere gått på GR-kurs i 3 omganger, så prinsippene har jeg lagret fra før. I tillegg til å ha fokus på kosten så har jeg meldt meg inn på verdens beste helsesenter med verdens hyggeligste instruktører og er godt i gang med trening. Jeg har utfordret meg selv til å gjøre ting jeg ikke kan;-)) Reportoaret består nå av latino, zumba, spinning, stramopp, styrketrening, løping på mølle mm.

Det som er så artig er at jeg har funnet igjen en treningsglede som jeg ikke har kjent på 10-12 år!!!

 

Jeg har lest ulike tråder her inne i alle ukene jeg har holdt på, men først nå tar jeg sjansen på å hive meg med. Det har vært veldig motiverende å lese om andre i samme båt.

 

Nå må jeg stikke for jeg har meldt meg på en spinningtime) Ha en flott dag alle sammen)[/quote']

 

Velkommen, panki, koselig du vil være med oss!

 

Du har jo vært utrolig flink på egenhånd, 11 kg på like mange uker er et strålende resultat - helt sikkert på grunn av all kunnskapen du har fått gjennom tidligere kurs og ikke minst fordi du har funnet igjen gleden ved trening (ingen dørstokkmil hos deg? :)) OG antageligvis det viktigste - riktig motivasjon og troen på at målet er innen rekkevidde (refererer til storesøsters kloke ord i forgårs).

 

2012 må jo bare bli et sabla bra år?! :)

 

Ha en fin lørdagskveld, alle flinke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dørstokkmila har vært veeeldig lang i mange år..... Før vi fikk barn spilte jeg håndball på relativt høyt nivå og det innebar trening hver eneste dag. Så kom tre barn på 4,5 år og hverdagen fikk et litt annet fokus..... Har forsøkt å trene i perioder, men har alltid endt opp som støttemedlem på ulike treningssentre.... Nå er minstemann snart 6 år og endelig har jeg oveskudd og lyst til å ta tak i min egen situasjon. Så det er helt riktig at motivasjonen kommer langt innenfra og jeg har virkelig trua på at denne gangen er det varig:-) Ikke minst har jeg funnet et treningssenter med personlig og intim atmosfære hvor det er rom for ALLE.

 

I tillegg til å trene 3-5 dager i uka har jeg hatt full kontroll på inntaket. Har brukt matregistreringsskjema nesten daglig i alle ukene. Har et kaloriinntak på 1500-1800 kcal/dag og har 10-16 trimpoeng pr uke. Utfordringen etterhvert som målet nærmer seg blir å kose seg med måte.... Og ikke minst opprettholde trening 3 ganger pr uke.

 

Akkurat nå er pågangsmotet og motivasjonen på topp. Jeg kjenner at energinivået er på topp og jeg er klar for en ny uke med nye muligheter:-)

 

 

Start: 15/8-11 96kg

31/10-11 85kg

 

Mål: 75 kg innen 1/5-12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 81,6 i morres, ned 0,6 kilo :)

 

Det er bare så deilig når det går riktig vei, har virkelig funnet oppskriften for meg: 1500 kcal og ca 8 trimpoeng. I uka her blir det 9, skal på puls step i ettermiddag.

 

Ha en forsatt flott søndag juni72 og panki

 

Klemmer fra ei glad storesøster

 

84.83.82.81.80.79.78.77.76.75.74.73.72.71.70

:)..........:)................................................:)

........................1................2......................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at gleden over å være på rett vei stiger i takt med egne - og andres (gratulerer med nedgang, storesøster!) positive resultater (11kg på 11 uker, imponerende, panki!).

 

I går kveld ble "lørdagsgodtet" en liten tilmålt bolle med popcorn og tre biter ass. Lindt mørk sjokolade, jeg rørte hverken Pringles, Sørlandschips eller melkesjokoladen de andre koste seg med og følte heller ikke noe behov for å gjøre det. Tror faktisk jeg skal prøve å holde meg kun til Lindt sjokolade fremover, siden det tidligere har vært alt for lett å spise for mye produkter av melkesjokolade (Lindt m sea salt er VIRKELIG god!). Jeg erfarte jo at det fungerte kjempefint å ha med egen sjokolade i familieselskap, putte i en skål og sende rundt bordet så alle fikk smake på de to ulike variantene jeg hadde tatt med, sånn sett var det ikke lenger bare jeg som spiste "sunnere" sjokolade, men alle sammen :) Har hatt ulike typer godterier i hus hele tiden siden jeg mentalt startet på veien mot et sunnere og lettere liv - og ikke én gang har jeg falt for fristelsen til å "bare smake en liten bit"! Det teller jeg som et positivt resultat!

 

Dørstokkmila blir mindre for hver gang jeg sørger for å kle meg godt og gå en tur uansett vær.

 

Treningsplan for neste uke:

Mandag: Intervall (GJENNOMFØRT - 6KM!)

Tirsdag: Langtur (CA 5KM m litt vond hofte)

Onsdag: styrke+kondisjon på treningssenter (AVLYST - TUR CA 5,5KM)

Torsdag: kort tur/evt hviledag? (TUR CA 2,5KM)

Fredag: romaskin+styrke på treningssenter (ENDRING I PLAN - TUR CA 5,5KM)

Lørdag: tur?

Søndag: tur?

 

I tillegg skal jeg prøve å legge inn noen stretching-øvelser hver dag (evt morgen og kveld), pluss noen øvelser for kjernemuskulatur (Har blitt fascinert av fit2fat2fit.com-PTfyren som i løpet av 6 mnd har gått opp 34kg - nå skal han jobbe for å gå ned tilsvarende i løpet av de neste 6 mnd...blir moro å følge ham og plukke opp et og annet tips, litt gratis PT siden han legger ut treningsvideoer mm). Muligens er det ikke lurt å overdrive stretchingen siden jeg trener en del i løpet av uka...det finner jeg ut underveis...

 

Nå er spinat shake (faktisk god!) inntatt, temmelig høyt kaloriinnhold så kun en halv porsjon på meg i morgen. Lager dagens lunsj, quesadillas av tacorester fra fredagen, klart til å spises etter gåturen jeg begir meg ut på om en times tid. Kanskje litt stretching først... :)

 

Ha en fin søndag, jenter! Ta gode valg og få litt frisk luft - husk, vi har jo klær etter vær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 81' date='6 i morres, ned 0,6 kilo :)

[/quote']

 

Gratulerer, storesøster! Nå er du jo bare 1,7kg fra å se 7-tallet på vekta, fantastisk!

 

Kjenner jeg gleder meg til 85, det første delmålet mitt...men er tålmodig, jeg vet jeg kommer dit snart :)

 

Klem fra ei like glad (IKKE likeglad!:D) juni72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig melding på tråden min. Alltid kjekt å få ros :D

 

Titter alltid innom tråden din Juni for her er det så motiverte damer som virkelig gjør en innsats. Sånt inspirerer.

 

Jeg sitter å koser meg med litt te. Kjempefornøyd med helgen og spent på i morgen. Kanskje jeg ikke har gått opp i helgen tross fest og familieselskap. Var kjempeflink i dag og spiste akkurat slik jeg planla før jeg gikk. Alle var så opptatt med å spise selv at ingen la merke til at jeg faktisk ikke spiste så mye og bare tok 1 stk kake. På fredag tok jeg et overblikk over maten og bestemte meg på forhånd hva jeg skulle spise før jeg forsynte meg. Kjempelurt. Det gjelder å ha noen tricks på lur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i gang med å skrive dette innlegget i sted, men tok meg selv i nakken, fikk på meg turtøy og ut på gåtur/intervalløkta mi (som planlagt i forrige uke)! Nå kan jeg skrive med god samvittighet, deilig å ha det overstått (jeg liker fortsatt ikke å jogge, gitt...).

Totalt 6km og 2,4TP :D Restemat til middag, så kan bare slappe av resten av kvelden! (Kanskje noen stretchingøvelser før leggetid...)

 

Sannhetens time i morgen, veiedagen...har jeg gått noe ned i enten gram eller centimeter og hvordan går det med deltagelsen i Slankekrigen (på Motiver meg!-tråden), var på hengende håret at jeg ikke røk ut forrige uke.

Målet mitt er uansett langsiktig, og jeg vet at jeg har vært flink, det er det viktigste.

 

Til helgen skal vi på fjelltur, det blir i så tilfelle første hele helg uten kjøkkenvekta innen rekkevidde på over en måned (kan jo ta den med, men jeg må jo lære å leve uten den på sikt...). Stedet vi leier har kjøkken, men det blir nok restaurantmat i hvert fall én av dagene...hvis muligheten er tilstede for buffet, har jeg lært (av dere, Henna+Marianne) at det er lurt å ta et overblikk over hva som er å velge mellom først, og så bruke det jeg kan om porsjonsstørrelse og hva som er lurt å velge, samt forsyne meg grovt av grønnsaker og pynt!

 

God mandagskveld, jenter! :)

 

(Tygger middagen langsomt, Henna - og drikker masse vann, rittis!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spent på uka her ja..både i dag og i morgen er det ikke tid til trening, jeg får ikke lurt til en gå tur engang..og i morgen er det min tur til å samle jente gjengen ( kanskje mere damer..er jo 44 år hele gjengen) Da bruker det ofte serveres mange kaker..

Kjenner jeg blir stressa av at jeg ikke har tatt kontroll på disse 2 travle dagene, for jeg vet jo at hvis jeg hadde planlagt det bedre, så hadde det blitt tid til trening...hmm..den må jeg tenke mer på.. Men skal trene mer resten av uka :D

Og gruer meg litt til i morgen..men jeg har tenkt å servere en kake som mange synes er utrolig god, men som jeg vet jeg godt kan klare meg uten. Og så skal jeg server frukt i småbiter m vanilje kesam ( det tipset har jeg tatt fra deg juni72' det er supergodt)

Puhh, jeg synes stresset ble mindre av å skrive litt her inn jeg..:)

 

Ha en fin kveld alle flotte jenter her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...