Gå til innhold

Det sitter mellom ørene


Anbefalte innlegg

Det er bare så utrolig koslig og motiverende her inne på tråden :D jeg er inne å leser her hver dag !!

 

Dere er supre til å dele både oppturer og utfordringer. He he.. måtte skrive utfordringer.. for ingen har vel ennå hatt noen store og lange nedturer.. men de kan jo komme de også .. for vi skal holde på en stund.. og det kjennes for første gang i min "slanke " karriere at det er helt greit :)

 

I morgen blir min veiedag før Riga, og så får vi se hva vekten viser på tirsdagen i neste uke da.. Krysser fingrene for at det blir det samme..

Jeg har tenkt å pakke med meg litt energimusli og yougurt, synes det fungerer bra som ett raskt mellommåltid.. Kanskje jeg skal ta med litt vanlije kesam også, veldig godt med frukt til.. greit å det som en kos på rommet om kvelden, og lurt å ha noe jeg også.. regner med at samboern kommer til å kose seg med vin og sjokolade..

Ja, ja litt komisk da, første gang jeg er på tur med medbrakt sunn mat, jenter !!

 

Ser ut som alle får noen utfordringer fremover i uka her og flere blir det nok fremover i desember.. men med god planlegging og sunne valg så skal vi klare å ikke legge på oss !! ¨

Jula 2011 skal bli min første jul hvor jeg definitivt ikke skal gå opp i vekt.

 

Og juni72: planen er å IKKE spise sjokolade, jeg jobber fremdeles med å si til meg selv at " sjokolade, det holder jeg meg unna", men skal kose meg med god mat, litt desserter og litt vin da.. Jeg er nemlig sjokoman.. så for meg er det enklest å holde seg helt unna.. Jeg er litt sånn : ett tygg, så er jeg hekta..og da kan det ta dessverre helt av..

 

Zumba i dag, det var faktisk godt å dra på treningssenteret.. for ute så øser regnet ned fra en svart himmel.. Jeg vil ha SNØ til jul :D

 

Ha en flott onsdagskveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 80 kilo i dag, ned 0,4 på 3 dager :D

 

Kanskje jeg skal bytte veiedager .. hmm noe å tenke på.. Nå er det bare å krysse fingrene for at vekta viser det samme på tirsdagen !!

 

Blir spennende å se om jeg går noe ned i løpet av 01.12 og til 01.01.. Jeg skal værtfall ikke gå OPP..Målet er å nå mitt første delmål på 79 kilo på nyttårsaften, og det kan jeg klare !!

 

Den første adventsgaven er åpnet, eller skrapet da.. har flaxlodd kalender vi voksne, men det var ingen pengesum å vinne i dag..Ungene har gaver innpakket i lekkert julepapir.. Og 15 åringen var faktisk opptatt av gaven sin hun å..

 

Er grumsomt forkjøla, snufser og nyser og utrolig vondt i hodet.. håper virkelig jeg kommer meg på tur.. Så i dag blir det ingen trening, jeg har nok med å være på jobb.. Men å spise sunt og holde meg innefor mine kcal, det går bra :)

 

Ha en fin torsdag jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur til deg storesøster!! Håper været er noe bedre i Riga enn det er spådd her.

 

Vi reiser til Hafjell i dag uten ski:-(, men tur blir det lell. Vi får kose oss med andre aktiviteter. Tenkte en tur på badeland med barna og en tur i skog og mark om det ikke båser orkan og regner vannrett!! Tenker i utgangspunktet å la kroppen hvile litt i helga, så jeg har ikke tenkt å ta med treningstøy. Jeg kjenner at kroppen er sliten , så litt hvile er nok ikke dumt.

 

Juni72: Jeg trener på et Family sportsclub senter , men etter hva jeg har sett har ikke de andre sentrene i nærheten latino på timeplanen. Latino er morsomt på en annen måte enn Zumba, mer dans. Jeg liker begge godt, men latino er favoritten. Det skal sies at instruktøren som har latino timene er utrolig motiverende og min favoritt, mulig jeg farges litt av det:-)

 

Jeg snakket også med en av instruktørene på trening i stad og hun mente at jeg skulle ta det litt med ro ifht vektreduksjon fremover og at kroppen har godt av en liten "pause", jeg tygger litt på den og vurderer om jeg skal øke fra 1600 til 18-1900 kcal i desember for at kroppen skal ha litt mer å jobbe med på grunn av all treningen. Men jeg har ikke tenkt til å gi opp eller slutte med de gode vanene jeg har opparbeidet meg de siste 16 ukene. Men jeg ser poenget hennes, de siste 2-3 ukene har det ikke flytt like greit som tidligere og kroppen kjennes tung/sliten.

 

Målet vil da være å holde vekten fra 1.12-1.1. Dagens vekt viser 300 gram+ til tross for daglig trening og inntak på nøyaktig 1600 kcal/dag siden mandag. Så målvekt 1.1.12 er da 81kg i stedet for 79,9:-) Jeg har ikke helt bestemt meg - tenker så det knaker.....

 

Vel vel, nok om meg! Ha en flott helg alle mann alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, storesøster! God bedring fra forkjølelsen og ha en riktig så romantisk helg med kjæresten :D

 

God tur til Hafjell, panki! Synd det ikke er skiføre, men det høres ut som det blir en superkoselig familiehelg allikevel :) Tror det var lurt å snakke med instruktøren på (hehe, holdt på å skrive "dansesenteret" - der snek latinoen seg inn :D) treningssenteret, greit å ta det roligere når kroppen virkelig sier fra. Du merker sikkert raskt hvilket kalorinivå som kjennes greit å ligge på for din del og om det hjelper på overskuddet å øke litt på inntaket.

 

Denne skrotten er litt redusert i dag, gårsdagens julebord ble litt fuktig men likevel ganske greit, tror jeg...har prøvd å registrere sånn ca - og det kan se ut som jeg har klart meg med rundt 2500kcal - men det kan også ha blitt 3000 (det ble en del vinglass, gitt).

 

I dag får jeg kjenne etter om jeg orker å stikke nesa innenfor dørene på treningssenteret eller i det minste få beina i gang på en gåtur i fint vær...har et slags hjemmekontor i dag, så må også klare å få unna noe jobb før ut og spise på restaurant. Det blir heldigvis ikke noe alkohol på meg i dag (eller resten av helgen, for den saks skyld), skal klare meg fint med bare vann til maten...fikk absolutt mer enn nok i går...!

 

Positivt: ingen godterisprekk i går heller - holdt meg til én porsjon dessert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere alle har ei fin adventshelg, enten dere er i riga med forkjølelse eller hjemme i regn og blåst!

 

I går var det julefest på jobben, men fantastisk god mat og kaker. Jeg koste meg, og ved opptelling etter kvelden var det slett ikke ille. Kan nesten ikke si at jeg var "flink" en gang, for det gikk liksom helt av seg selv uten anstrengelser for å "passe på".

 

I morgen blir det juleverksted med venninnene og barna deres, her hjemme. Gleder meg - tror det blir veldig koselig!

 

Litt færre tp denne uka (8,5), men så lenge det er over 7 er jeg fornøyd. Og på mandager det veiedag igjen - spennende, må jeg si! Jeg har bestemt meg for å overføre 500 kr til en sparekonto pr kg jeg går ned - og så kan jeg drømme om hva pengene skal brukes til... Man bør jo ha en premie av en viss klasse når målet er nådd - selv om hovedpremien er trivsel og bedre helse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å overføre 500 kr til en sparekonto pr kg jeg går ned - og så kan jeg drømme om hva pengene skal brukes til... Man bør jo ha en premie av en viss klasse når målet er nådd - selv om hovedpremien er trivsel og bedre helse :D

 

Kjempelur idé, Vivaebella! 500 kr per kilo frem til neste sommer (for meg) er 4500 kr - dét er premie av en viss klasse, det! Hmmm...får regne litt på hva "kilo-prisen" kan bli etter at desemberkjøret er over...men burde absolutt klare å få det til!

 

Håper dere hadde en fin dag i går med juleverksted - her i gården setter vi av neste lørdag til det, blir spennende å se hva disse barna/ungdommene synes er gøy å lage, de er litt for gamle til dorullnisser, så må nok heve lista litt :)

 

Jeg visste det ville bli tøff uke denne uka, med hele fire dager som avviker fra "hverdagen" - flere kalorier enn jeg skal ha i meg i løpet av en dag har det så absolutt blitt...synes likevel det ikke har gått så aller verst. Skulle ønske det hadde blitt litt mer enn 7,4TP - men det ser ut som dagens økt ryker (hvis ikke jeg får til noe i kveld, da). Fra i morgen er det tilbake til fullt fokus (har ikke mistet det i helgen, ble bare veldig mange hyggelige sammenkomster over kort tid), og kun to festlige anledninger neste uke (så langt jeg vet).

 

En god søndag til alle! Skal du i hyggelig lag i dag, så ta de klokeste valgene du kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann juni72,panki og viaebellla, Riga calling :)

 

Håper dere har hatt ei fin helg m julebord, Hafjell og juleverksted.

Sitter her i Riga og slapper av på det flotte hotellet vårt. Vi bor midt i gamlebyen, her er det flere små koselige torg m juletre og jule marked i nærheten, men det er ikke no snø her..

Vi koser oss fælt :D

 

Det har ikke blitt mange TP her nede...vi har ruslet rundt i byen i flere timer,men det har vært mange pauser på koselige kafeer..Har kost meg med vin, så jeg har ligget på over 2000 kcal..

Men har klart å holde meg unna alt som kan ligne på sjokolade og har bare spist en dessert, syns jeg har vært flink jeg :D

 

Nå skal vi rusle oss en tur i byen før vi finner oss en koselig restaurant ( har klart å velge ganske sunt ) I morgen reiser vi hjem, og jeg krysser fingrene for at vekta viser det samme som på torsdag...

 

Ha en forsatt fin søndag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jenter - det høres ut som dere er så flinke det kan la seg gjøre, både i Riga og med masse sosiale sammenkomster.

 

Når det gjelder den spareplanen min, bør det ende opp med en skikkelig god sum, for jeg har jo 15-17 kg jeg vil ha vekk. Altså minst 7-8000 kr :) Foreløpig har jeg altså 500 kr på denne kontoen, og håper jeg kan overføre 500 til i morgen.

 

Hele dagen har vært en stoooor kosestund, med masse venner på juleverksted her hos meg. Godt jeg starta dagen med en liten porsjon havregrøt, for resten av dagen har det gått i den ene "ulovligheten" etter den andre. Det glapp litt her og der, og jeg kunne altså valgt annerledes - så jeg har ingen store forhåpninger til veiing og måling i morgen. Tror kroppen kommer til å reagere negativt på sukkerinntaket, selv om kaloriinntaket uka sett under ett har vært bra. Uansett: en kjempekoselig dag har det vært, og jeg er strålende fornøyd med å ha fått til denne førjulssamlingen. Samværet med gode venner betyr mye. Og jeg får bare gi jernet framover, og gjøre som jeg har bestemt: ikke noe tullball i ukedagene og litt ekstra en av dagene i helga. God, gammeldags ordning, med bare en lørdag i uka, med andre ord :D Blir jo interessant å se om sukkerabstinensene kommer og prøver seg nåde nærmeste dagene.

 

Jeg er spent på resultatene til dere drevne damer også - hvordan har det gått med førjulsutfordringer av ymse slag, sånn resultatmessig i vekt/cm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

 

Vi er hjemme igjen etter en utrolig koselig helg på Hafjell. Vi har kost oss fra torsdag til søndag, og jeg tror både barn og voksne følte seg litt stappa når vi reiste hjem.... Det har vært veeeldig mye god mat og masse snop..... Matmessig har jeg ikke gått på noen smell, så jeg var nok den eneste som ikke var fullstappa ved hjemreise:-) Godterimessig har jeg nok spist mer enn jeg hadde tenkt, men det er jammen ikke lett når det står smågodt, sjokolade og potetgull på bordet fra morgen til kveld dag etter dag.

 

Jeg er likevel fornøyd med at jeg har spist betydelig mindre godteri enn jeg normalt ville ha gjort. Og etter å ha lagt inn alt i matkalkulatoren ligger jeg rundt 2000 kcal i snitt pr dag. Jeg fikk også svømt 1000m på fredag når vi var på badeland og en gåtur på en drøy time etter hjemkomst i dag gjorde at jeg endte opp med 17,6 tp denne uka. Og jeg som føler at jeg ikke har trent ordentlig på mange dager....

 

Det blir spennende med veiedag i morra, for det har jo blitt altfor mye sukker..... Og vekta hadde jo gått opp fra mandag til onsdag tidligere i uka, og det helt uten noen utskeielser så jeg frykter det værste.... Men uansett er det jo ny uke med nye muligheter - og de har jeg tenkt til å gripe!!! En annen bonus er at min favoritt instruktør på senteret er frisk igjen, så trening denne uka skal bli en sann fornøyelse:-)

 

Hva juleforberedelser angår ligger jeg dårlig an.... Men vi får ta en dag om gangen og se hva vi rekker:-)

 

Ønsker dere alle en super uke med sunne og flinke valg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing gikk som forventet, men bedre enn fryktet!! Det ble opp 500gr siden forrige mandag, men bare opp 200 fra torsdag 1.des. Målene holder seg:-). Må si meg fornøyd med dette etter helgens utskeielser.

Nå tar jeg ny sats og er klar for en ny flott uke!! Denne uken skal etter planen ikke inneholde noen store utskeielser, så jeg håper jeg ser 80 tallet neste mandag:-)

 

Lykke til med veiing til dere andre her inne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å se at jeg fortsatt er småfersk her inne,for jeg må liksom inn og fortelle MED EN GANG når jeg har vært på vekta og framme med målebåndet :D

 

"Bare" -0,4 denne uka, men likevel bedre enn fryktet med tanke på helgas julefest (fredag), lørdagskos OG juleverksted med masse godsaker på søndag... Cm-målene har krympet rundt magen, midjen og rumpa, og disse målene lyver ikke, så all grunn tilå feire den nye uka med et smil og en frisk gåtur i kveld :D

 

Og så passerte jeg jo -2 kg og kan dermed overføre nye 500 kr på sparekontoen :)

 

Hvordan gikk det med dere, jenter? Det høres ut som Panki har godt nytt i vente iallfall, med så mye trim :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens veiing gikk som forventet' date=' men bedre enn fryktet!! Det ble opp 500gr siden forrige mandag, men bare opp 200 fra torsdag 1.des. Målene holder seg:-). Må si meg fornøyd med dette etter helgens utskeielser.

Nå tar jeg ny sats og er klar for en ny flott uke!! Denne uken skal etter planen ikke inneholde noen store utskeielser, så jeg håper jeg ser 80 tallet neste mandag:-)

 

Lykke til med veiing til dere andre her inne!![/quote']

 

Ser ut som du har klart helgen bra panki

De små grammene tar du vekk i uka som kommer, lykke til med jakten på 80 tallet :D

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett å se at jeg fortsatt er småfersk her inne' date='for jeg må liksom inn og fortelle MED EN GANG når jeg har vært på vekta og framme med målebåndet :D

 

"Bare" -0,4 denne uka, men likevel bedre enn fryktet med tanke på helgas julefest (fredag), lørdagskos OG juleverksted med masse godsaker på søndag... Cm-målene har krympet rundt magen, midjen og rumpa, og disse målene lyver ikke, så all grunn tilå feire den nye uka med et smil og en frisk gåtur i kveld :)

 

[/quote']

 

Grattis med - 0,4 og krymping av cm vivaebella:)

Det er bra jobbet det i årets kanskje mest utfordrende måned.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse energi (og da snakker jeg ikke om overskudd etter for stort inntak av mat:) men om fullt fokus videre TROSS litt ekstra i løpet av helgen)!

 

Vivaebella: Gratulerer med nedgang både i cm og gram! Moro med nok en femhundrings i "banken" - den skal du IKKE måtte ta ut igjen, vel?!

 

Storesøster: velkommen hjem fra kjærestetur - skjønner du har vært flink og fulgt planen din for turen! Hvor går neste, tro?!

 

panki: litt av en samling TP - det må bare bli nytt tall på deg snart, ja! Supermotivert for nok en uke, kjempebra!

 

Her har det vært mandag i matveien så absolutt - noen gåtur ble det ikke, men en tur til frisøren for å ta ettervekst og en liten stuss (hverdagstrimmet ved å parkere et godt stykke unna salongen og gikk en liten omvei tilbake til bilen). I morgen vil vekta og målebåndet gi meg svar på om forrige ukes fire festdager ikke bør gjentas med det første, flaks det blir halvparten så mye moro denne uka da... :D

 

Hmmm...bør lage en treningsplan for uka - prøver meg på denne:

 

mandag: hverdagstrim

tirsdag: kanskje kveldstur/stretching/hoppetau/styrke hjemme? (UPDATE: hittil kun hverdagstrim...klesshopping med avkommet, glatte veier og for lenge mellom måltidene har tatt luven av treningslysten i dag...enn så lenge, da!)

onsdag: gåtur/intervall/treningssenter

torsdag: (som tirsdag)

fredag: tredemølle+romaskin+styrke30min (kakebaking&julebord!)

lørdag: hverdagstrim (juleverksted&pinnekjøtt!)

søndag: gåtur

 

Ha en god natts søvn etterhvert - og bare gode valg på en tirsdag (og onsdag, og torsdag, osv...(utenom julebord og juleverksted/pinnekjøttmiddag etc...), og tilbake til gode valg fra søndagen av igjen (og sånn går nu desemberdagan :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang både på vekta og målebåndet i dag, gitt! 83,1kg (var 84 på tirsdag og 83,5 torsdag forrige uke) og 100,5cm rundt livet :D Fint å se at jeg kan klare å kose meg med moderasjon, det lover godt for denne ukes julebord og pinnekjøttaften.

 

Mer positivt: fortsatt ingen godterisprekk (selv om kjærestens potetgull luktet svæææært godt i helgen, så rørte jeg ikke noe av det...kunne sikkert tatt en liten, oppmålt skål - men det var ikke verdt det, jeg spiste frukt i stedet...men det luktet svææært godt, altså - skjønner ikke helt hvor denne stålviljen kommer fra, den har jeg virkelig manglet før!) Samme planlagte nødløsninger i bakhånd: Lindt m havsal og frukt+4 mandler og vaniljekesam er lov - hver dag hvis jeg vil (men trenger det ikke hver dag, visstnok, holder med å vite at jeg kan!). Det funker!

 

Tid for spinatshake og jobb! Ha en fin tirsdag, alle flinke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang Juni72 og Vivaebella!!! Dette motiverer til videre satsing mot det store målet, nemlig en vekt vi skal leve med!!!

 

Dagen i dag er avsatt til service på bilen..... Kjiip måte å tilbringe en fridag på, men det gir muligheter for bevegelse mens jeg venter på den. Vi kjøpte nemlig bil i en by 1 time unna hjemme og dette er garantiservicen. Dvs ca 4 timer på et pyttelite sted uten spesielle muligheter for shopping...... Da er det bare å snøre på seg turskoa og ta med strikketøyet for å få tida til å gå..... Gulrota er kveldens spinn60 og latino60:-) Det gleder jeg meg til!!!

 

Ha en super dag alle sammen:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først: skjønner at det av og til er noe snodig som skjer i cyber space - det ser blant annet ut som jeg ikke leser innleggene deres før jeg svarer...F.eks hadde jo Panki rapportert sitt resultat, uten at jeg hadde sett det i tråden, nåe jeg kommenterte at jeg var spent på resultatet hennes... ja,ja. Jeg leser alt dere skriver, altså. Kanskje vi rett og slett sitter og publiserer helt samtidig av og til?

 

Så: på torsdag reiser jeg til London med mannen og et vennepar. Jeg tenker som så, at jeg vet veldig godt hva og hvor mye jeg bør velge av all slags mat, så ingen grunn til å føle seg avhengig av å veie, måle, rapportere hver munnfull. Tror det er nettilgang og det hele på hotellet, men jeg vet som sagt hva jeg skal og ikke skal når det gjelder mat og drikke uten å ha matrapporteringen her inne som krykke 24/7. Jeg må bare gjøre ETT ekstra tiltak, og det er å sørge for å få tak i noe frukt jeg kan ha i veska som mellommåltid. Jeg kaller dette for ekstra tiltak, siden jeg tross alt er bedre kjent i Londons museer, garnbutikker og shoppinggater generelt, enn i matbutikker :D Heldig med at det finnes sånne Prêt-sjapper med sunne alternativer og masse fruktsalater over alt. Jeg pakker treningstøy også, for det er visst fitnessenter der vi skal bo. Altså: alt ligger til rette for ei bra uke både med mat og trim og hygge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedgang både på vekta og målebåndet i dag' date=' gitt! 83,1kg (var 84 på tirsdag og 83,5 torsdag forrige uke) og 100,5cm rundt livet :D Fint å se at jeg kan klare å kose meg med moderasjon, det lover godt for denne ukes julebord og pinnekjøttaften.

 

Mer positivt: fortsatt ingen godterisprekk (selv om kjærestens potetgull luktet svæææært godt i helgen, så rørte jeg ikke noe av det...kunne sikkert tatt en liten, oppmålt skål - men det var ikke verdt det, jeg spiste frukt i stedet...men det luktet svææært godt, altså - skjønner ikke helt hvor denne stålviljen kommer fra, den har jeg virkelig manglet før!) Samme planlagte nødløsninger i bakhånd: Lindt m havsal og frukt+4 mandler og vaniljekesam er lov - hver dag hvis jeg vil (men trenger det ikke hver dag, visstnok, holder med å vite at jeg kan!). Det funker!

 

Tid for spinatshake og jobb! Ha en fin tirsdag, alle flinke jenter :)[/quote']

 

Så bra :D deilig med nedgang både på vekt og mål !!

Keep up the good work

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ja.. det ble 500 gram OPP.. Så nå viser vekta 80.5 kilo..

Vet jo at det ble totalt sett for mange kcal og lite med TP.. Jeg tåler tydeligvis ikke vin til middag 4 dager på rad.. selv om det ble bare 1 dessert og ikke noe sjokolade/snop

Ble ærlig talt litt skuffa..men må bare lære av det.. Det betyr at hvis jeg skal tåle å kose meg med litt ekstra, så må jeg trene mer.. Egentlig så vet jeg jo dette.. men så var det å følge det da..

Trøster meg med at hvis jeg IKKE hadde kuttet ut sjokolade og tenkt på hva jeg puttet i munnen.. så hadde vel vekta vist MYE mer !!

 

Men nå er det å fokus på å få av seg de ekstra grammene og helst litt mer da :D før julen og dens fristelser setter inn for alvor her i gården.

Det er travle tider, så de dagene det ikke blir tid til noe trening så skal jeg legge meg på ca 1300 kcal.. det funket bra når jeg var syk og ikke fikk trent.

 

Stå på jenter, dere er bare superflinke :)

 

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vivaebella: Gratulerer med nedgang både i cm og gram! Moro med nok en femhundrings i "banken" - den skal du IKKE måtte ta ut igjen' date=' vel?!

[/quote']

 

Helt riktig, Juni72, de pengene skal jeg IKKE ta ut igjen. Bortsett fra at i dag måtte jeg låne av meg selv for å betale en julegave :D Lønningsdag på torsdag, så jeg legger inn en tilbakeføring i nettbanken da.

 

Ukas trimpoengsamling er godt i gang (etter min standard, som ikke er så imponerende, men som jeg håper jeg skal kunne følge opp FOREVER), og jeg er supermotivert for å trene i London, med iPod på øret og pulsbelte under "attributtene"! Ikke minst etter å ha lest innleggene deres, jenter. Dere er så bra! Føler nesten at jeg har dere med når jeg langer ut og tar i :) Jeg er temmelig sikker på at uka vil bringe oss alle nærmere målet, til tross for helgeutfordringer og desemberutfordringer generelt. Yes, we can!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg nå har opplevd flere ganger at jeg får ett bedre resultat hvis jeg venter 1 eller to dager etter inntaktet av frimerkene ( som jeg bruker til vin..) så ble det veiing i morres også

 

Og nå viste vekta 80,2 :) For meg så ble det litt lettere å akseptere, selv om det bare er 300 gram forskjell fra i går da.. (he he, ser jo at jeg er litt opphengt i tallene på vekta ja..) For 200 gram etter Riga, det er jeg faktisk fornøyd med !!

 

Juni72 og panki: håper uka går bra og at dere fortsetter med å få mange TP, dere er jo bare såå flinke.

Vivaebella: go tur til London, høres ut som du har en super plan for hvordan møte utfordringer og kos deg/dere masse.

 

Skal ha kaffe selskap i kveld, og planen er å servere julekaker.. har ikke bakt dem selv da..husmor faktorene er litt lav for tiden :D og frukt med mager vanilje kesam. Da har jeg laget meg ett både godt og sunt alternativ, så da er det bare å slappe av og kose seg med besøk.

 

Ha en fortsatt fin onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si en kommentar til storesøster. Når jeg spiser litt ekstra i helgen går det noen dager ca tors/fredag så er jeg nede på det samme igjen hvis jeg bare fortsetter som før. Du har jo sittet i fly og kan også ha litt vann i kroppen. Jeg tror ikke du har lagt på deg noen ting i helgen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med masse fokus og planlegging og motivasjon her inne - koser meg mens jeg leser om hvor flinke vi er alle sammen!

 

Gleder meg til å fortsette å nyte alle desembermåltidene med god samvittighet så lenge jeg passer på å ta gode valg (der jeg kan velge), holder meg til én porsjon av det som blir servert og registrerer alt jeg putter i meg så jeg ikke prøver å lure meg selv. De dagene det blir ekstra må jeg veie opp for så godt jeg kan med ekstra fysisk aktivitet - enten dagen før, samme dag eller dagen etter. Dagen etter en planlagt utskeielse (så moderat som mulig) er det tilbake til fullt fokus.

 

Hver dag prøver jeg å planlegge så mange måltider som mulig i forkant, da har jeg bedre kontroll på mengde, hyppighet og at kostholdet er forholdsvis variert. Gåturer går greit, der har jeg så og si mestret dørstokkmila fullstendig - mens største utfordringen min nå er å få til styrketrening og intervalltrening (oppnå makspuls), stuegulv-/treningssentermila er reneste Mount Everest for tida (og jeg har høydeskrekk).

 

Greit å se "på trykk" hvilken jobb jeg gjør og må fortsette å gjøre fordi jeg skal nå målene mine, både delmål, utfordringsmål og hovedmålet neste sommer (det ER en skam å snu nå!).

 

Yes, WE can - Yes, I can (låner den, Vivaebella:)) Full fart fremover, altså!

 

Ha en lun onsdagskveld i desember, allihopa :D

 

PS! Storesøster: helt enig i Hennas kommentar - nedgang er rett rundt hjørnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen!

 

Selvom jeg har ferie fra jobben denne uka rekker jeg nesten ikke puste. Det går stup i ett fra morran til kveld med julegavekjøp, trening, rydding, avslutninger og såvidt litt tid til lekser og skoleoppfølging. Men vi er jo friske alle sammen, så det er jo i allefall bra!!

 

Tirsdagen var jeg superflink og hadde planlagt dagen til punkt og prikke med div matpakker og frukt i sekken. Da var det helt greit å haste fra sted til sted uten stopp. Gårsdagen derimot var katastrofe i fht planlegging.... Det resulterte i litt for mye kaker på avslutning med skolen og at jeg la meg sulten. Dette er vel et typisk eksempel på at hektiske dager krever planlegging!!!!

 

Men dagen i dag bør ikke være like krevende så jeg satser med friskt mot nå som jeg har fått roet magen med frokost!!! PS! snikveiing viser nedgang:-).

 

Et lite apropo: Når vi skal ut på tur eller i festlig lag kan vi vel egentlig ikke forvente nedgang. Dette er jo veien vi skal gå resten av livet, så vi må lære å kose oss med måte for så å ta oss inn dagen derpå. Jeg tror vi må lære oss å akseptere en liten vektøkning etter slike utskeielser. Det som er viktig derimot er raskt å finne fokus igjen slik at vi ikke fortsetter å rase oppover. Vi kan ikke leve livet uten høydepunkter å glede oss til. Så jenter vi må lære oss at det er tillatt å kose seg i korte perioder og virkelig nyte disse korte periodene!!!!

 

Ha en flott førjulsdag damer!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...