Gå til innhold

trening etter skade

Gjest stabil

Anbefalte innlegg

Hei, så kjipt med skade. Jeg sliter med en kne-skade, så jeg vet hvordan det er.

Men jeg lurte på, har du snakka med lege om den beinhinnebetennelsen eller? Jeg fikk litt beinhinnebetennelse når jeg begynte å løpe, men jeg bare løp meg gjennom det, så slapp den taket når kroppen ble vant til løpingen.

Altså, hvis legen har sagt at du ikke skal trene, så skal ikke jeg si noe mot det da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om du ikke kan sykle også? Mener å huske at jeg har lest at man kan gjøre det fordi man ikke belaster beina så mye når man sykler, men er ikke sikker.

Når jeg leser om betennelser i foten, virker det som om en del leger mener at total hvile er det beste, mens en del andre leger mener at det er det verste man kan gjøre. Vanskelig å vite hva som er best da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt med kneskade og har vært til utredning på sykehus. Der sa legen at jeg kunne operere, men var ikke å anbefale. Han anbefalte meg sykling som er minst belastende for knær. Derfor har jeg blitt avhengig av sykling både inne og ute for å holde knærne i sjakk. Prøv deg forsiktig frem. Og leger sier forskjellig.

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er benhinnebetennelse ja, har hatt helt hvile i mange mnd nå, og er under opptrening igjen... Får lov å sykle hvis det ikke gjør vondt, men det er så kjedelig.... Bruker man samme muskel på ellipse maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...