Gå til innhold

"Prate-tråd" for alle som er med på slankekrigen 4


Soleie68

Anbefalte innlegg

Hei dere

 

Jeg har laget en tråd hvor vi kan snakke sammen, oppmuntre og heie på hverandre! NB - ingen må legge inn vekt her - da blir det tullball.....det er det flinke SAMBA som fikser på tråden for dette.

 

Jeg er veldig glad for å få være med på slankekrigen, og takknemlig for jobben Samba gjør!

Jeg er veldig spent på hvor lenge jeg klarer å henge med.......sitter for tiden med gipset fot så trening er heller begrenset....., men satser på at det hjelper litt å følge opplegget 100% selv om jeg ikke får trent.

 

Jeg er 43 år, skal gå med 12 kilo. Dette er tredje uken jeg er i gang med GR - går ikke på kurs denne gangen. Har gått ned 1,9 kg. til nå. Jeg har funnet frem bøkene, leser og koser meg med dem - pluss at jeg finner MASSE motivasjon her inne på forumet.

 

Jeg er veldig motivert - og satser på at dette er siste gang jeg slanker meg :-)

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar
Gjest Regniesil

Så bra da, Soleie68! Koselig med ein slik tråd.

 

Fyrste gangen eg er med på Slankekrigen. Men eg er kjend med GR fra før, gjekk ned 27 kg for ca 10 år sidan, men dei har desverre kommet tilbake.. Men det skal ikkje dei no!!! Nok er nok, orkar ikje å vera ein feittklump meira!

 

Uff, håpar du snart er kvitt gipsen og at du kan byrja å fungera ordentlig igjen, Soleie68.

 

Eg har gått ned nesten 18 kg, og har igjen 17 kg som eg skal nå før 20.mai, men eg vil helst gå ned 25-30 kg til i løp av nærmaste år. Tek det ein dag om gangen, sliter med fibro og da er ofte formen der etter..

 

Eg er 37 år, har samboar, 4 barn, hund og katt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Kjempefint!! Flott med en slik tråd ja, det trengs =) Jeg er så fornøyd med treningsøkten min i dag. Kunne klart flere kcal på den tiden jeg trente, men jeg får bare det til om jeg trener ute, hehe. Tia går så fort når vi ser tilbake på den, så vips har uka gått, har jeg klart den halvkiloen? eller kanskje kiloen jeg burde? Skal være fornøyd om jeg har gått ned 6kg etter 8 uker :D men det virker så lite når jeg ser frem på det.. Er det fler som føler det slik? Men tenker jeg på at om jeg bare hadde begynt for 8 uker siden og vært 6kg lettere nå, ja det føles helt annerledes ut.. Merkelig hvordan psyken spiller inn! Nå er jeg her, med i slankekrigen og greier, kommet for å bli;) Er det noen her som trener om morningen?

Skulle så gjerne hatt noen til å "trene med" eller som kan "sjekke" at jeg gjør det jeg skal:p Burde være nok å gjøre det for min egen del, men hadde jeg klart det hadde jeg ikke trengt å vøre her inne, være med på slankekrigen osv..

Ja nå har jeg babla mye her. Skal snart komme meg i seng og løse litt soudoku før jeg sovner=) Spent på å høre hvordan det går med dere andre og hva dere har å skrible nd her =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt synes jeg det går bra, er spent på hva vekta viser på mandag kveld. Er også kjempefornøyd med treningsøkta idag - spinning og styrke.

 

Jeg tenker ikke på hvor mye jeg skal gå ned, tar en uka av gangen - og alt jeg går ned er bonus. Jeg tror nemlig mye tenkning på kg og vekt går på psyken og som igjen kan gå utover kroppen. Vi skal klare dette mia123. Stå på.

 

Heidi :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva flinke dere er alle sammen. Etter å haft en lang periode med mye venting på prøvesvar og slitet med helsen min så fikk jeg endelig svar - det hva ikke kreftceller i prøven, "bare" grove celleforandringer, puh. Denne tiden gjorde at jeg mistet litt gnisten, mye sofasitting og meir spising enn normalt.

Det kunne vel ikke bli annet en noen ekstra kilo som resultat. Nå føler jeg at det er nok, og på tide å ta tak i dette.

Dagen før dette sku starte kom jeg over dette forum. Veit ikke hvor mye jeg kan klare og gå ned, kanskje jag ryker ut i første runden men men kanskje dette kan få meg på rett spor.

Har ikke kunnskapen om balansen mellom mat og trening og med en stressendes jobb så har jeg ikke alltid tid å ta hyppigere pauser under dagen for flere små måltider.

Skal følge med i denne tråden og se hva dere får til.

Men jeg må si att jeg kommen bra igang med treningen. Har trent hver dag, siden lørdag med vekselvis jogging og litt styrke+yoga hjemme. Idag ville jeg ikke stopp å spring, så fra å bare suttit i sofakroken så klarer jeg nå 6 km jogging. For meg er dette kjempebra, håper bare jeg klarer å fortsette.

 

Jeg merker at jeg har litt vanskelig med fordelingen av kcal på måltidene. Kommer lett over det anbefalte på frukost og kveldsmat og ikke alltid helt opp på middagen. Har dette mye å si eller er det de totale som regnes?

 

Snakkes seinere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen det du sier PeCaSo om at når helsa/ting er vanskelig så er det lett og kryp opp i sofaen og trøstespise.Det har jeg gjordt i 1år nå.

Slankekrigen er en super motivasjon for meg.Har et stort konkuranse innstinkt så det er ene og alene det som driver meg akkurat nå.

 

Kan si at jeg er ei jente på 33 har tidligere et vekttap på 40 kg som jeg holdt stabil i 9 år,men nå har 30 av de krøpet tilbake.Passer ikke noen av klærne mine lengere. Så ergo må jeg gå ned noen kilo.

PS!

Trening på morran er å anbefale!!Du føler deg energisk resten av dagen og slipper å gå hele dagen med dårlig samvittighet fordi du ikke har fått tid til å trene ennda. Start dagen en time tidligere! Lykke til alle sammen!!

klem meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Dette var en fin tråd å lufte diverse ting som vi sliter med.Jeg har problemer å få ned det fastende blodsukkeret ,legen min snakker om å sette meg på tabletter,men jeg ønsker ikke det når jeg vet at reduksjon av vekt gjør at dette vil ordne seg ganske bra.

Har ikke sukkersyke,men er i grenseland godt og vel.

 

Så vektnedgang er alfa og omega for meg,da får kroppen litt mindre å gjøre.

 

Så lykke til alle sammen med det dere sliter med,enten sykdom som er relatert til overvekt eller andre ting.Vi er opptimister.. ikke sant????

 

Vi skrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en fin tråd å lufte diverse ting som vi sliter med.Jeg har problemer å få ned det fastende blodsukkeret ' date='legen min snakker om å sette meg på tabletter,men jeg ønsker ikke det når jeg vet at reduksjon av vekt gjør at dette vil ordne seg ganske bra.

Har ikke sukkersyke,men er i grenseland godt og vel.

 

Så vektnedgang er alfa og omega for meg,da får kroppen litt mindre å gjøre.

 

Så lykke til alle sammen med det dere sliter med,enten sykdom som er relatert til overvekt eller andre ting.Vi er opptimister.. ikke sant????

 

Vi skrives.[/quote']

 

Heia.

Vet akkurat hva du snakker om her, legen min anbefaler meg også å redusere vekten for å bli kvitt diabetesen jeg har. Har egentlig et ok langtidsblodsukker, men kunne vært foruten de ekstra kiloene. Lykke til med å stabilisere blodsukkeret ditt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er godt i gang med min andre uke. jeg skvstartet forrige uke jeg, vet ikke hvor lurt det var med tanke på at jeg raste ned 2 kg før første veiing på slankekrigen.'

Men blir spennende å se hvor lenge jeg blir å henge med.

Anbefaling er 05, 1 kg i uken, det skal jeg klare.

Går nok ikke på GR kurs jeg heller, men har funnet fram gamlebøker og blir motivert her.

 

Første del mål er 10 kg til jul (mndskifte des/jan) så er de neste 10kg til påsken. Hadde vært veldig kjekt om jeg hadde klart det.

 

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super ide med en skravletråd. :)

 

PeCaSo, det er det totale antall kalorier som teller, så om du fordeler det litt annerledes enn GR oppsettet så går det fint likevel. Men det bør fordeles på 5-6 måltider, ikke 1 stort.. :)

 

Så var jeg med på slankekrigen igjen. Jeg var også med på slankekrigen 3 som gikk i sommer, merkelig nok hang jeg med til slutten enda jeg ikke gikk ned noe som helst... gikk ned noen uker og opp andre uker, og de ukene jeg gikk opp var det stadig noen som ikke rapporterte inn eller noe slikt. Denne gangen lå jeg også på samme startvekt som på begynnelsen av slankekrigen 3 - 81,6 kilo... mao har jeg ikke egentlig gått ned noe som helst siden i juni ca... frustrerende. Men jeg har sett 79 tallet på vekta og vet jo at det skal gå! Nå må det skjerpings til, jeg vil ned til 70 kilo men satser i første omgang på å nå 75 til nyttår.. og holde meg der stabilt.

 

Har trent mye i vår og sommer, de siste ukene har det blitt mindre og mindre, og nå for tida er jeg fullstendig demotivert hva gjelder både trening og kosthold. Så jeg trenger noen til å holde meg i ørene!! Kjenner at manglende trening ikke er bra overhodet, så nå må jeg se til og komme igang igjen. Kanskje prøve på en joggetur ikveld, en uke siden forrige tur.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjerne velat starte dagen med trening, men skal jeg begynne dagen en time tidligere må jeg opp kl 5!!!!!!! Det blir ikke aktuelt for min del.

Nå blir det spennende å se om jeg får til og trene i helgen og ikke minst holde meg unna alt godt. Kjøpte med meg gulerøtter blomkål og agurk hjem, det må bli mine godterier.

Jeg er nesten litt redd for at jeg ikke skal gå ned noe denne første uken, å jeg som har skjerpet meg så med maten å begynt med trening. Såg det hva noen som gikk ned 2 kg sin første uke, wow det hva bra det.

Håper dere alle får en riktig koselig helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag og helg :-)

 

Ville bare ønske dere en fiiiiiin helg alle sammen!

 

Er så spent til veiing på tirsdag. Jeg har ikke det største konkurranseinstinktet men, merker jeg at dette synes jeg er skikkelig gøy.

Men, er nok like spent på veiingen til alle dere andre- for det er jo det som avgjør hvor lenge jeg får være med......

 

Har blitt enda mer nøye med å registrere maten min, og i dag til tacoen ble all rømme og ost droppet......så tusen takk for motivasjonen dere gir meg!

 

God helg, og lykke til med alle matgleder og utfordringer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

eg sprakk litt idag.. eg oppdaga havreflan med sjokolade i butikken, så eg har ete 3 slike i dag. Men no er det tomt, eg fant ut at eg fekk gje ungane og vennene også, og da fekk innholdet boksen føtter å gå på.. :)

 

Men ny dag imorgo og da blir det ikkje noko godis..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn
eg sprakk litt idag.. eg oppdaga havreflan med sjokolade i butikken' date=' så eg har ete 3 slike i dag. Men no er det tomt, eg fant ut at eg fekk gje ungane og vennene også, og da fekk innholdet boksen føtter å gå på.. :)

 

Men ny dag imorgo og da blir det ikkje noko godis..:D[/quote']

Lurte på om du kanskje trengte et lite spark bak for å komme deg på rett vei igjen, og da tenkte jeg egentlig ikke på sprekken din, men kom deg over det og se fremover! Men ser ut til at du klarer det fint selv, hehe=) Om det er noen trøst så gir det meg motivasjon å se at andre sprekker også. Da skjønner jeg at det er mennesklig, og gir meg på en merkelig måte bare enda mer lyst til å stå over neste gang=) En sprekk gjør ikke at det ikke går, det bare går saktere..

 

Så takk til deg som deler! Og lykke til med de sunne valgene for helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sprekk gjør ikke at det ikke går' date=' det bare går saktere..

QUOTE']

 

Den setningen skal jeg banke inn i hodet mitt :-) Har mang en gang gitt opp etter en sprekk - følt at da kan det like gjerne være det samme med hele greia...

 

Ha en strålende lørdag! Ikke mange dager igjen til ny veiing for slankekrigerne..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil
Lurte på om du kanskje trengte et lite spark bak for å komme deg på rett vei igjen' date=' og da tenkte jeg egentlig ikke på sprekken din, men kom deg over det og se fremover! Men ser ut til at du klarer det fint selv, hehe=) Om det er noen trøst så gir det meg motivasjon å se at andre sprekker også. Da skjønner jeg at det er mennesklig, og gir meg på en merkelig måte bare enda mer lyst til å stå over neste gang=) En sprekk gjør ikke at det ikke går, det bare går saktere..

 

Så takk til deg som deler! Og lykke til med de sunne valgene for helgen :)[/quote']

 

Neida, eg klara nok å sparka meg sjølv bak!! Hihi, eg skal nå målet mitt, eg er lei av å vera ein feittklump! :D Lei av å finna mangen fine kle som er alt for små, og av å pust og pesa berre eg går opp trappa.. Så no når eg har byrja å ned i vekt, og kondisen blir bedre, så er det motivasjon nok.. Men eg falt berre for fristelsen å eta 3 stk, men hadde jo vært mykje verre om eg hadde ete heile pakningen sjølv.. :) hihi.. Men det blir ikkje kjøpt inn noko sånt før til jul no!! (Trur eg. :))

 

Håpar at dere får ein flotte laurdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sååå stolt over meg selv som kom meg ut fredagskveld og jogget 5 km, hele veien. Det er godt å føle at man mestrer noe men.... Hvor mye skal til for å begynn å gå ned noe egentlig, klarer dere å vent med å stå på vekten frem til tirsdag? (ikke jeg). Men det skjer ju ikke noe der, ååååhhh.

Nå har jeg spist mindre og trimmet siden mandag, er jeg utålmodig, JA. Så redd for å ryke ut om tirsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Du er ikke alene om å være utålmodig.. Jeg har gått litt opp jeg jeg da.. Trodde mensen var på vei, men den har ikke kommet enda :) Så nå vet jeg ikke hvorfor, men denne gangen gir jeg ikke opp selv om det ikke helt som jeg vil. Nå SKAL jeg bare komme dit jeg skal med tanke på kiloene (eller bukse str)

 

Hadde håpet på en noe bedre start for skal på kurs neste helg, da blir det en skikkelig utfordring i matveien.. jaja, det skal gå det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I morgentimene kom den gitt, så smerter atte fy! Blir en prøvelse med trening i dag.. Det reger i bøtter og spann, det gjør meg igrunn lite, skulle ønske det var snø i stedenfor bare :) MEN det er skikkelig med vind også! På værmeldingen sies det bare laber bris med det ser ikke sånn ut. Kanskje bedre når vinden snur litt senere i dag, håper det! Nå er det nordvestlig bris så det kommer rett inn fra barentshavet her, håper på en tur ut, men blir nok ikke en vanlig søndagstur på 13-14 km!

 

Håper dere andre har litt bedre treningsforhold i dag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

Eg sliter med fibro, og har ofte dårlige dagar, men i dag klarte eg faktisk å gå i skogen i heile 2 timar i dag, og her er det bratt og ulendt.. :) Men eg klarte det!!! :) Flinke meg!!!

 

Dersom det er nokon som er interessert så kan dei berre gå inn på : http://bloggenomaltmuligogingenting.blogspot.com/ og sjå, og eventuelt kommentera. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Flinke flinke dere er=) Ble en liten styrkeøkt inne her.. bedre enn ingen ting, pleier å ha treningsfri mandager, men det blir det det da ikke i morgen!

 

Er det fler enn meg som sliter med å få i seg nok kalorier? Jeg spiser for lite frukt, det vet jeg, ikke fordi jeg ikke er glad i det, men fordi det er altfor dårlig utvalg og lite friskt i butikkene her..

 

Lykke til med kommende uke! Nå skal jeg se på Alt for Norge=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regniesil

Flinke flinke dere er=) Ble en liten styrkeøkt inne her.. bedre enn ingen ting, pleier å ha treningsfri mandager, men det blir det det da ikke i morgen!

 

Er det fler enn meg som sliter med å få i seg nok kalorier? Jeg spiser for lite frukt, det vet jeg, ikke fordi jeg ikke er glad i det, men fordi det er altfor dårlig utvalg og lite friskt i butikkene her..

 

Lykke til med kommende uke! Nå skal jeg se på Alt for Norge=)

 

Eg ligger på mellom 1550-1650 i kalorier, og sliter litt med å landa så høgt, men klara å dra det i land kvar dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ligger på mellom 1550-1650 i kalorier, og sliter litt med å landa så høgt, men klara å dra det i land kvar dag :)

 

 

Jeg er litt usikker på denne utregningen og hva man bør ha for inntak. På min utregning så står det 1982 kcal på mitt daglige energiforbruk. Betyr det da at jeg må trekke fra 500-800 kcal fra dette før at jeg skal gå ned i vekt?

 

Hvor mye trekker dere fra?

 

Idag har jeg spist 1379 kcal, men jeg er sulten. Ikke noe koselig å legg seg når man er sulten og det er vel ikke meningen, hva gjør jeg feil?

Er det bare en omstilling for kroppen, må jeg begynn og tren mer så jeg kan øke mengden mat???

 

Jeg prøver å gå fra "sofagris" til trim hver dag og det er ikke bare bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia. Har faktisk ikke klart å regne ut hvor.mange kcal jeg skal egentlig ha. Men tar utgangspunktet fra tidligere kurs. Mellom 1600-1900kcal per dag. Det funker for meg. Er heller ikke sulten. Har ca 30.min med aktivitet hver gang med ulik intensitet.

Er spent på veiingen til tirsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...