Gå til innhold

"Prate-tråd" for alle som er med på slankekrigen 4


Soleie68

Anbefalte innlegg

Gjest PolarErMinVenn

Det er flere som skal på ferie ser jeg, GOD TUR!! Og NYT det=)

Jeg ble meget positivt overaska når jeg gikk på vekta, gikk ned 0.9 denne uken på tross av kurshelegen med MYE mat og lite trening (holdt meg unna godisen). Tydelig at mensen har endel å si på vekta, er nok vekt fra forrige uke egentlig som har gitt etter =) uansett glad for nedgang, nå er motivasjonen på topp!!

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Jeg begynner å se et mønster med tanke på hvilke uker jeg står stille og hvilke uker jeg går ned, og jeg liker ikke det mønsteret jeg ser. Jeg ser at når jeg har drukket alkohol i helga, går jeg ikke ned, men når jeg har latt være, går jeg ned.

 

Jeg synes det er vanskelig å finne balansen mellom å være med og delta i det sosiale (som i min krets ofte er å møtes over en flaske vin eller et par øl), og å holde slankefokuset på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt slik jeg har det også. Jeg elsker rødvin og unner meg et par glass i helgene. Når jeg er på "fest" prøver jeg å drikke masse vann ved siden av. Samtidig forsøker jeg å få til en god treningsøkt tidligere på dagen for virkelig å spare kcal. For meg har det gått greit nå. Var på fest fredag for 14 dager siden og det ble mer enn et par glass rødvin pluss en cognac. Jeg gikk allikevel ned den uka. Noen helger innimellom så tar jeg ingen ting, kanskje jeg heller kjøper meg en brus. Og jeg tror vi kan kose oss, om ikke i store mengder hver helg.

 

Lykke til videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt slik jeg har det også. Jeg elsker rødvin og unner meg et par glass i helgene. Når jeg er på "fest" prøver jeg å drikke masse vann ved siden av. Samtidig forsøker jeg å få til en god treningsøkt tidligere på dagen for virkelig å spare kcal. For meg har det gått greit nå. Var på fest fredag for 14 dager siden og det ble mer enn et par glass rødvin pluss en cognac. Jeg gikk allikevel ned den uka. Noen helger innimellom så tar jeg ingen ting' date=' kanskje jeg heller kjøper meg en brus. Og jeg tror vi kan kose oss, om ikke i store mengder hver helg.

 

Lykke til videre ;)[/quote']

 

Når jeg går ut, planlegger jeg alltid å begrense meg, men etter 2-3 glass vin, begynner jeg å glemme hva jeg hadde planlagt. Jeg må nok jobbe litt mer med det å begrense meg. Men jeg ønsker ikke å bli hun som kjører til julebordet, heller.

 

Trening som veier opp for ekstra drikking, prøver jeg å få til, ja. Og det er jo en god ting. Jeg prøver også å være litt ekstra bevisst snack, nattmat og dagen-derpå-mat, men jeg merker at jeg blir svak for gamle vaner når jeg har litt innabords. Nå går det mot julebord- og bursdagssesong, så jeg må jo finne en måte å håndtere det på, nå snart. Jeg tror kanskje løsningen kan være å ikke drikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står vekta bom stille. Har spist en del usundt,men har trent sykt mye,så jeg går i underskudd i kalorier..men men har i hvertfall ikke gått opp.Er nok ennda litt der at når jeg ikke ser resultater eller at en møter motgang så er det så lett og godt å trøste spise. Hadde så lyst til å gå ned 6kg til før jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn
Her står vekta bom stille. Har spist en del usundt' date='men har trent sykt mye,så jeg går i underskudd i kalorier..men men har i hvertfall ikke gått opp.Er nok ennda litt der at når jeg ikke ser resultater eller at en møter motgang så er det så lett og godt å trøste spise. Hadde så lyst til å gå ned 6kg til før jul...[/quote']

 

Du kan fortsatt klare 6kg til jul!

Bare ikke gi opp, tenk positivt og bruk målebånd også =) Et lite spark bak (like mye til meg!) at i stendenfor å trøstespise som er den lette utveien så får vi ta i ett ekstra tak på treningen i steden!

 

Lykke til til oss begge og alle andre i denne tunge tiden som skal bli lettere!:)

 

Det er "tungt" og bli lettere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mia123! Godt med litt positiv feedback fra andre i samme situasjon.Dagen i dag har godt med til 1hel pose små godt ,men i morra.....

Skal opp kl 05 i morra også for å få mine to timer med trening før ungene våkner.Det værste tidspunktet er engentlig rundt lunsjtider.Det er da sprekken kjem.Hadde kuttet opp grønnsaker,satt fram små tomater,men alikevel falt jeg for fristelsen.

 

Du må ha lykke til du også!!Ha en riktig flott helg!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 dager igjen til veiing og jeg har gått opp 900g. hjelp....Men det er ikke noe rart med alt jeg har stappet i meg,så nå er det full skjerpings..Får gi max ang trening.også er det denne syklusen som skulle klaffe akkurat nå med veiinga...

 

Sykt bra jobba alle sammen!!Forsett å gi jernet mot et lettere liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det har blitt lite trening på meg denne uka, jeg gjorde et par ærlige forsøk, men kroppen var helt nedkjørt etter forrige helg og ikke minst all ventingen som kom noe uventet på flyplassen.. Har klart meg ganske bra med maten egentlig, tror jeg, hehe =) Snart veiing, da kommer svaret!

 

Kurvy: Jeg går hvertfall opp i den syklusen, men så kommer jeg ned igjen etterpå da;)

 

Lykke til med ny uke alle sammen! Klem fra meg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Jeg røk ut av slankekrigen nå!

Hadde gått opp 2kg på en uke,det var tydligvis overgangsalderen som hadde skylden.

Det er merkelige saker,idag torsdag var 1 1/2kg av de 2 borte allerede,så det er litt surt,for motivasjon er skrudd på.

 

Ønsker dere alle lykke til videre i krigen,skal følge med og ha min egen krig mot kiloene.

 

mvh SOVETROLL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke problemer har du med vekt og overgangsalder, Sovetroll56? Jeg er selv der, og har tatt av 2,7 kg nå, men så er det bom stopp. Dette har skjedd flere ganger de siste par årene :) Tar ingen medisin mot plagene og eneste plager jeg har er noen hetetokter innimellom.

 

Heidi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

Hemulen:jeg har en del hetetokter ennå.det var verre for et år siden,humørsvinginger og til tider dårlig nattesøvn er der ofte.

Godt med en forståelsesfull mann,som bærer over med mine humørvariasjoner.

 

Tidligere bruke jeg tofupill (naturmiddel)virket noe en tid.

og noe som legen skrev ut (den var visst kreftframkallende) noe positiv effekt var det,men jeg fikk blødninger ofte,så jeg sluttet.

 

Vekten har variert opp/ned i 2-3år nå.Totalt har jeg gått ned 8kg på 4år.

 

Det har vært verre,så det er nok avtagende tross alt.

 

Takk for omtanken,lykke til med din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Sovetroll56!

 

Så utrolig kjedelig å ryke ut på grunn av kroppens lunefullhet...det kunne lett vært meg denne gang (havnet nest sist - raste ned fra 3.plass uka før)! Vektoppgangen min hang heller ikke helt på greip, ukas kaloriunderskudd burde gitt en nedgang på 0,5 i stedet for 0,3 opp...

 

Trøster meg litt med at det i så fall ikke er fordi jeg ikke er flink nok med trening og kosthold at jeg kan risikere å være ute av konkurransen, og blir det meg neste uke så slår jeg følge med deg og konkurrerer videre "på utsiden". Ned i vekt skal vi - okke som! :)

 

I min egen kamp mot kiloene er jeg uansett den ukronede vinneren til slutt - for målet mitt skal nås, uansett hvor lang tid det tar!

 

Stå på videre i krigen mot kiloene :)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Gosh jeg gruer meg til veiing i morgen.. Har stresset noe forferdelig siden onsdag kveld og har dermed sovet skikkelig dårlig i tillegg. Ikke blr det noe gåtur på meg hverken i kveld eller i morgen før jobben, grunnet været. Det skal visstnok blåse opp til storm, selv om jeg "bare" finner stiv kuling på værmeldingene, hehe.

 

Så sitter jeg i tillegg og er SKIKKELIG godte syk! Sånn at jeg vurderer å gå ut i denne sterke kulingen for å få meg noe godis, hvor dum går det ann å bli? Noe oppgitt over meg selv her..

 

Nå har vinden tatt seg enda mere opp og det regner og er sludd.. Så blir nok ikke noe tur til kiosken. Er jo ikke idiot heller :D

 

Håper det har gått bedre med dere andre denne uken enn meg! Egoistisk som jeg er så håper jeg alikvel det er en som kommer under meg på lista så jeg ikke ryker ut, håper ikke det bare jeg som tenker sånn !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ikke kom deg ut da Mia123. Hadde blitt feil om du hadde gått ut for å kjøpe godteri og ikke bare gå trimtur :D

Litt oppmuntring/tips fra meg: Prøv å tenk positivt, se deg selv i fremtiden, tenk på alt det "dumme" som er i godter og MÅ jeg virkelig ha det... Ha alltid gulerøtter, frukt, knekkebrød o.l. liggende som kan være til hjelp i nøden. Er du glad i noe håndarbeid? Jeg strikker når jeg sitter foran TV og det hjelper på tankene så har jeg et glass (stettglass) med vann. Dette er ting som hjelper meg og som sagt bare noen tips til deg :) Lykke til - sammen klarer vi det.

 

Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg kom meg ikke ut i går Heidi;) Og jeg har alltid gulerøtter, knekkebrød og epler i hus. Hadde jeg kunne "apply" all kunnskapen så hafdde jeg ikke trengt å være her inne for å si det sånn :D Jeg er fysioterapeut og vet hva kroppen trenger av både ernæring og trening, men men.. Takk for et spart bak uansett :)

 

Det ble litt opp denne uken, men hadde fryktet værre, får vente å se om jeg er uta av kokuransen eller ikke, uansett skal jeg fortsette å kjempe!!!!

 

Ble dårlig på jobb i dag, kvalm og svimmel, tror jeg har påført kroppem mye mer stress den siste uka enn jeg var klar over. Sov i nesten 6t når jeg kom hjem. Har spist bittelitt nå og skal krype til sengs igjen.. Håper kroppen og formen kjennes bedre ut imorgen!

 

Sammen klarer vi det Heidi!

 

Klem Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Da var jeg ute av konkurransen:/ Hvorfor måtte alle i gruppa mi veie inn den ene gangen jeg skulle gå opp usle 200gr? Det syntest jeg var skikkelig kipt! Har hatt en kjip uke og en enda kjipere dag i dag, men dødsfall i familien. Da hadde det vært kjekt å støtte seg på slankekrigen. Får krige på sidelinjen da hvertfall!

 

Sånn, da var mesteparten av fristrasjonen ute av kroppen, så får jeg konsentrere meg om dagene fremover. Skal på kurs i 2 dager, tror faktisk det blir skikkelig kjedelig :D

 

Lykke til vidre for dere som fremdeles er med i slankekrigen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sovetroll56

mia123: når jeg åkte ut av krigen ble jeg forbannet over kroppens svikt pga overgangsplager,nå er jeg tilbake til vanlig vekt og ennå gledelig minus 0,5kg sist uke.Kjemp for deg selv,det går det og.

 

Lykke til fra sovetroll56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er dette mulig? På mandag veide jeg 79,9. Og i dag veier jeg 85,5.

Det er jo alt jeg har gått ned totalt nesten!

Det ekke lov!

Åååå.. Nå ble jeg så lei meg! Håper desperat at det er litt bedre til veiedagen min i morra :D

 

RED: Gikk inn for litt selvpining og tenkte jeg skulle veie meg en gang til bare for å gni inn hvor ille det har blitt. Så la jeg merke til et lite blinkene symbol på vekta. Bytta batterier, og voila, plutselig var jeg nede i åtti, men frokost i magen og klær på. Så, ja, nevermind. Forøvrig en ekstremt ufin måte for vekta å si ifra om at den var tom for batt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...