Gå til innhold

Fullammer og vil ned HELE 40 kg!


Gjest Stuttjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Stuttjukka

Nybakt mor på 24 år:) 163 cm, og 107 kg!! Gikk opp til 117 kg i svangerskapet mitt, men heldigvis var det meste vann, å raste av på et par uker :) Jeg går ikke no kurs, men prøver meg på egenhånd.

De siste årene har jeg gått veldig mye opp i vekt, årsaken har nok vært at jeg har spist kun 1 måltid om dagen. Nå prøver jeg å spise alle måltidene som GR annbefaler, å håper på at det vil hjelpe på vekta:) Trilleturer er også i gang. Skal gå minst 3 dager i uka, å da minst 10 000 skritt, som tilsvarer 7 km med min skrittlengde.

Mine veiedager er mandag. Så nå gleder jeg meg til å se om det er no resultater!:)

 

 

Startvekt: 107 kg

Første mål: 99 kg før jul ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Syns denne uka har gått veldig fint! Eneste jeg sliter med er å spise nok kalorier :/ kommer meg så vidt over 1000 kcal, så det blir spennende å se i morgen om det er minus noen kg, eller om kroppen min har gått på sparebluss. Full skjerpings til uka.

Idag blir det litt ekstra kos, siden jeg hadde bursdag i går så har spart opp alle frimerkene mine denne uka, å skal kose meg med en liten kakebit! Nam!

 

Noen som vet hvor mange kcal man burde spise når man skal gå ned i vekt samtidig som man ammer?

Redd lille gutten min ikke får det han trenger i melka si :/

 

 

 

Startvekt: 107 kg

Første mål: 99 kg før jul ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Hei! Så deilig å være i gang! :) Du har rett i at 1000 kcal er alt for lite, dela går kroppen på sparebluss, og dels kan det gå ut over melkeproduksjonen. Husk også at miljøgifter lagret i vårt fett går over i morsmelka og lagres hos den stakkars lille kroppen, så nok kalorier er veldig viktig!

Den aller enkleste måten å beregne energibehov på er å si 30 kcal per kg kroppsvekt, så ca 3000 for dein del. Fullamming trekker ca 300-500 kcal. Hvis du fullammer og i tillegg øker aktivitetsnivået ditt ved å gå turer, bør du nok ikke ligge veldig langt under 3000 i døgnet nå i starten. Sunne kalorier får du fra frukt, nøtter, avokado og matolje. Fordel det på mange måltider, så venner kroppen seg til stabil tilgang på mat, og du unngår sparebluss!

 

Lykke til, spent på hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Heihei:) Tusen hjertlig takk for svar! Det hørtes veldig mye ut, men høres jo helt riktig ut! Vil absolutt det aller beste for sønnen min, så da får jeg prøve å bli flinkere til å spise :) Heldigvis er det masse sunt man kan spise som har en del kcal.

 

Har hatt min første veiing idag! Jeg måtte gå på vekta fler ganger! -3,3 kg og -6 cm i midjen! Er det mulig! Nå er jeg superhappy:D Masse motivasjon! :) Gleder meg til å fortsette denne uka. At jeg ikke har prøvd dette før!

 

 

Startvekt 10.10.11: 107 kg

Start Midjemål: 126 cm

 

1. Veiing 17.10.11: 103,3

Midjemål: 120 cm

 

Første mål: 99 kg før jul ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Tusen takk, MissSkogsrud!;)

 

Hittil denne uken har jeg ikke vært såå flink egentlig. Men vært ute å gått hver dag, så det er bra. Bare vekta ikke går opp er jeg egentlig fornøyd! :) Men resten av uka er det full skjerpings! Vurderer å melde meg inn på Spenst treningssenter. Prøve å få litt ordentlig fart på meg selv! :)

 

 

 

 

Startvekt 10.10.11: 107 kg

Start Midjemål: 126 cm

 

1. Veiing 17.10.11: 103,7

Midjemål: 120 cm

 

Første mål: 99 kg før jul ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Ja, da er det veiedag. Idag viste vekten 102,9. Så det er ned 800 gram. Fornøyd med det, siden jeg har vært litt uflink enne uka:) Nå starter en ny uke, med muligheten til å gjøre det enda bedre! ;)

 

----------------------------------------------------------

 

Startvekt 10.10.11: 107 kg

Start Midjemål: 126 cm

 

1. Veiing 17.10.11: 103,7 kg

Midjemål: 120 cm

 

2. Veiing 24.10.11: 102,9 kg

Midjemål: 120 cm

 

Hittil gått ned: 4,1 kg

 

Første mål: 99 kg før jul ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så deilig å være i gang! ;) Du har rett i at 1000 kcal er alt for lite' date=' dela går kroppen på sparebluss, og dels kan det gå ut over melkeproduksjonen. Husk også at miljøgifter lagret i vårt fett går over i morsmelka og lagres hos den stakkars lille kroppen, så nok kalorier er veldig viktig!

Den aller enkleste måten å beregne energibehov på er å si 30 kcal per kg kroppsvekt, så ca 3000 for dein del. Fullamming trekker ca 300-500 kcal. Hvis du fullammer og i tillegg øker aktivitetsnivået ditt ved å gå turer, bør du nok ikke ligge veldig langt under 3000 i døgnet nå i starten. Sunne kalorier får du fra frukt, nøtter, avokado og matolje. Fordel det på mange måltider, så venner kroppen seg til stabil tilgang på mat, og du unngår sparebluss!

 

Lykke til, spent på hvordan det går![/quote']

 

Hei!

Er det lov å spørre hvor du har fått informasjon om hvordan man beregner energibehov?

Jeg har fått et kostholdsprogram på et treningssenter og med det vil jeg ikke få i meg mer enn ca. 1500 kcal pr dag. Syns det høres veldig lite ut mtp. at jeg informerte om at jeg fullammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Jeg trodde Nutrilett var greit å spise, helt til jeg skulle registrere det å det var nei-mat :/ er det meningen at nei-mat skal brukes på frimerkene sine? Jeg spiste en Nutrilett til Lunsj, fordi jeg var på farten. I en bar på 60 g er det 211 kcal. Er det fy fy??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

I morra er det opp på vekta igjen! motivasjonen har egentlig vært litt på bånd denne uka, men har prøvd så godt jeg kan. Men som sagt, bare ikke vekta går opp så er jeg fornøyd! :) Begynner å bli ordentlig godis sjuk, er jo 3 uker siden sist. Har spist nutrilett da, det er egentlig en helt ok erstatning:)

Idag skal jeg ta meg en laaang trilletur i høstværet med lillegutt og hunder..

 

Ha en fin dag alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Opp på vekta idag, å den viste 101,5 kg! :) superfornøyd med -1,4 kg denne uka! Men cm rundt magen blir ikke mindre! men det er kanskje fordi jeg har løst flesk fra graviditeten, å det trenger kanskje litt styrketrening til før det skjer noe med den? Uansett, så er jeg veldig fornøyd! :) I løpet av de to neste ukene skal jeg klare mitt første mål som er 99 før jul :) skal bli deilig å se to tall på vekta, i stedet for tre! gleder meg!

 

 

Startvekt 10.10.11: 107 kg

Start Midjemål: 126 cm

 

1. Veiing 17.10.11: 103,7 kg

Midjemål: 120 cm

 

2. Veiing 24.10.11: 102,9 kg

Midjemål: 120 cm

 

3. Veiing 31.10.11: 101,5 kg

Midjemål: 120 cm

 

Hittil gått ned: 5,5 kg

 

Første mål: 99 kg før jul ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sykletiljobben

Det ligger diverse formler på nettet for å beregne kaloribehov. 30 kcal/kg er jo veldig ca, men oftest nært nok. Du kan se på nhi.no, de har en mer presis kalkulator liggende, men husk å legge til300-500 kcal for amming, det klarer ikke kalkulatoren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Idag er det mandag, å da er det opp på den morsomme vekta. Idag viste vekta 100,6 kg. De er -900 gram denne uka, å jeg er så klart superfornøyd med det! Gleder meg som en liten unge til det står to tall på vekta, å neste mandag kan det skje! det MÅ skje! :D Jeg merker egentlig ikke så mye på kroppen at jeg har gått ned, men folk ser det. Å det gir meg bare enda mer motivasjon til å fortsette. Gleder meg til å se og føle meg fin. For både meg og min kjære<3 Å ikke minst bli en sunn og sprek mamma til lille gutten min<3

 

 

Startvekt 10.10.11: 107 kg

Start Midjemål: 126 cm

 

1. Veiing 17.10.11: 103,7 kg

Midjemål: 120 cm

 

2. Veiing 24.10.11: 102,9 kg

Midjemål: 120 cm

 

3. Veiing 31.10.11: 101,5 kg

Midjemål: 120 cm

 

4. Veiing 07.11.11: 100,6 kg

Midjemål: 120 cm!! blir fortsatt ikke mindre??!

 

Hittil gått ned: 6,4 kg

 

Første mål: 99 kg før jul ;p snart et nytt mål før jul kanskje?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stuttjukka

Idag viste vekta 98,6 kg. -2kg. Fornøyd med det. Fredag kveld var jeg på legevakta med et gallesteinsanfall! Det er noe av de værste smertene jeg har opplevd, å jeg fødte for 3 mnd siden! Har lest litt på nettet, å er nok den gallesteinen som gjør at vekta mi raser nedover. Men, da er det hvertfall noe positivt med gallestein når man først har fått det. Nå føler jeg ikke at jeg klarer å spise ordentlig lenger. Er livredd for å få et nytt anfall, så her går det i knekkebrød med kokt skinke og rett i koppen supper :/ Henvist til ultralyd i løpet av uka, så da håper jeg at legen og jeg bli enige om å fjerne detta f**nskapet! uusj..

 

Men, nok klaging for idag :D

Ha en fin dag alle sammen!

 

Startvekt 10.10.11: 107 kg

Start Midjemål: 126 cm

 

1. Veiing 17.10.11: 103,7 kg

Midjemål: 120 cm

 

2. Veiing 24.10.11: 102,9 kg

Midjemål: 120 cm

 

3. Veiing 31.10.11: 101,5 kg

Midjemål: 120 cm

 

4. Veiing 07.11.11: 100,6 kg

Midjemål: 120 cm!! blir fortsatt ikke mindre??!

 

5. Veiing 14.11.11: 98,6 kg

 

Hittil gått ned: 8,4 kg

 

Første mål: 99 kg før jul ;p snart et nytt mål før jul kanskje??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Gjest Stuttjukka

Tirsdag etter forje innlegg dro jeg på legevakta igjen med forferdelige smerter, tok meg ENDELIG litt mer seriøst. Tok blodprøver av meg. Å jeg ble lagt inn på sykehus med infeksjoner i bukspyttkjertelen, galleblæren, høye leververdiger, steiner i galleblære og gallegang. 9 poser med sterk antibiotika intravenøst daglig gjorde så jeg ikke fikk lov til å amme :'( Prøve å holde melka i gang med å låne pumpe i fra føden, men desverre har den blitt borte :D Føler at jeg svikter lille tass, men han er storfornøyd med mme og litt grøt :)

Men, nå er jeg hvertfall frisk! Fjernet galleblære, ferdig på tabletter og fjernet sting. Klar for å bli en sprek sunn mor! Så nå setter jeg i gang igjen! :D

Gikk på vekta nå på mandag, å den har heldigvis vært snill å stått stille! :)

 

Btw; Jeg hører vel kanskje ikke til denne gruppa lenger så lenge jeg har mistet melk å ikke ammer? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...