Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Nytt medlem her.

 

Har altså 20 kg som skal bort etter et svangerskap og har så smått begynt det tunge og laaaaangsomme arbeidet.

 

Veide 63 kg for omlag 1 1/2 år siden. (Februar 2010.) Så traff jeg Drømmemannen, la på meg 4 "kosekilo"... uff! klassisk!... og ble gravid. Veide altså 67 kg ved begynnelsen av svangerskapet. La på meg 22 kg mens jeg gikk gravid. Var 89 kg rett før fødsel og nå, ca. 2-3 måneder etter fødsel, har jeg ikke kommet lenger nedover enn til 82 kg. Har altså ikke tatt av så mye etter fødselen i august som jeg først forventet. I grunn ganske lite.

 

Og det er ganske uvant å gå fra 60-tallet og nå vake rundt på 80-tallet! :-S Det er jeg ikke vant til i det hele tatt og finner høyst ubehagelig. Riktignok har jeg født verdens nydeligste lille guttepjokk, men disse ekstra kiloene skal altså AV.

 

Kroppen er i form til å begynne å trene igjen og jeg har så smått begynt, for 2-3 uker siden. Pluss lagt om kostholdet. Unner meg godis og brus og sånt kun i helgene. Men kiloene sitter foreløpig bom fast!

 

Jogger 5 km 2-3 ganger i uka, men kjenner at knærne begynner å protestere litt. Kroppen min er vant til å jogge (gjorde det et lite stykke inn i graviditeten også), men den er ikke vant til å slepe rundt på 20 kg ekstra. Kjenner det innmari i knærne nå.

 

Har funnet en passe lang turstrekning som jeg testet ut i går. 6,6 km, med laaaaange, drøye oppoverbakker hjem igjen. Fant ut at jeg forbrant mange flere kalorier på den turen enn på joggeturene jeg har tatt hittil! Fikk litt sjokk. Pluss at jeg da trillet barnevogna i tillegg, som er en diger vintage doning på 27 kg. Pluss poden på 6 kg oppi. 33 kg totalt. I motbakker. Ikke rart jeg kjenner det i kroppen i dag... Ha ha! Men altså, lurer på om jeg kanskje skal ta flere av de motbakketrilleturene og kutte joggeturene helt? Synes også det er vanskeligere å motivere meg til joggeturer enn trilleturer.

 

Ja, ja. Sånn er ståa her. 20 kg ned. Har gitt meg selv 1 år, sånn cirka.

 

Flere i noenlunde samme situasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

....at jeg ikke er ny og at jeg er litt tyngre. MEN; målet er det samme :)

 

Høres nydelig ut med minus 20 kilo til neste høst. Og JA; det er mulig, men JA; det er vanskelig også.

 

Velkommen hit, Bijou! Så bra at du nå er i gang med vektnedgangen din, og jeg vil gjerne joine deg. Jeg er også med i en annen tråd, men blir med her også jeg.

 

Jeg har drevet litt lenger enn deg, men har, pga ulike ting, slitt med nedgangen. Har gått litt opp og ned. Jeg vet at Grete Roede-metoden virker, og jeg syns den er sunn og fin å forholde seg til. Har for noen år tilbake tatt av flere kilo med GR, og drømmer om det samme nå.

 

Jeg er en jente på 28 år, 2 barn, mann, hus og jobb. Kort og godt! Jeg veier i dag 93,3 kilo, og drømmer om 70 kilo. Det er mange år siden jeg var 70 kilo, men det er det jeg ønsker, og jeg vet det er mulig bare jeg finner nok motivasjon og disiplin. Var en lenger periode rundt 80 kilo, men har siste halvannet året slitt på 90-tallet.

 

Jeg liker å trene, men har av ulike grunner hatt en treningsstopp noen uker nå. Men nå skal jeg igang igjen, samtidig som jeg skal spise sunt. Skal prøve å unngå sukker, for litt blir oftest mer hos meg.

Av trening liker jeg spinning, step, jogge (når jeg er litt lettere..) og elsker å gå motbakke. Det er deilig, og der føler jeg at jeg får mye igjen for turen. Likte også styrke godt før, men det er, som med jogging, ikke så gøy nå når jeg er så tung. Men man må jo bare. I kveld har jeg styrketreningsdate med mannen min. Tenkte vi skulle trene det sammen, for å pushe hverandre, og konkurrere litt :)

 

Hva liker du å trene, bortsett fra jogg- og gåturer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi er flere! Eller... ikke bra-bra, da. Men at vi er flere i samme situasjon! :-)

 

Jeg er forresten 38 år og i mammaperm for tida. Skal begynne å jobbe igjen til våren.

 

Det er jo ofte selvdisiplin og motivasjon det står på, rundt omkring. Og å finne en aktivitet å trene som man liker. Der innrømmer jeg at jeg sliter. For jeg mildt sagt hater trening... :-/ Har aldri vært noe sportsmenneske eller en som spretter ut på morgenkvisten med joggeskoene for å ta en mil eller to. For meg er trening et nødvendig onde og noe jeg gjør fordi jeg vet at jeg må gjøre NOE.

 

Har prøvd Elixia og organisert trening, med tredemølle og vekter, men det er ikke noe for meg. Jeg blir ikke motivert av slikt. Snarere stikk motsatt. Jeg blir litt sånn lemen-sinna og synes alle der er super-teite, inkludert vektene.... ;-) Så som et kompromiss har jeg funnet ut at jogging kan gå an. På egenhånd, ute i friluft. Det er ikke gøy det heller, men jeg kommer meg ut. Stort sett. Men nå, 20 kg etter, gjør det bare vondt, som sagt. Og da er det ikke lett å motivere seg heller.

 

Så for en periode tror jeg at jeg bytter ut de joggeturene 2-3 ganger i uka med den motbakketrilleturen ca. annenhver dag istedet. Det kjennes mer lystbetont også. Og sønnen min kan være med og jeg slipper å vente til pappaen kommer hjem fra jobb, som ofte er utpå kvelden, når joggelysten er enda mer redusert.

 

I tillegg skal jeg gjenoppta noe jeg holdt på med en periode da jeg danset; stretching. Brukte det for å bli mykere i kroppen og få bedre holdning. Og det trenger jeg fortsatt. Er helt grusomt stiv etter å ha gått gravid. Klarer nesten ikke å strekke ut etter joggeturene mine. Og har en rygg som slarker litt, rent generelt. Stretchinga VET jeg fungerer, for jeg har prøvd den før og sett strålende resultater. Et program som tar ca. 70-80 minutter å gå igjennom. Kan nesten ligne litt på yoga. Tenkte jeg skulle prøve å kile det inn de dagene jeg ikke går motbakketrilleturen. Altså idag....! :-)

 

Så der har jeg kanskje programmet mitt ferdig skissert. Motbakketrilletur og stretching, annenhver dag!

 

Pluss skjerpings på kostholdet, da. Men der føler jeg at jeg faktisk klarer meg noenlunde bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SkinnyMinnie

Titter litt innom for å ønske dere lykke til! Kommer til å følge litt med på denne tråden, og gleder meg til å følge fremgangen deres!

 

Jeg er i en lignende tråd inne på "ned 20-30 kg", og er i lik situasjon som dere. 20kg+ ekstra vekt fra graviditet og sitter her med en vekt på 79 kg, med en ønskelig vekt på under 60 kg der jeg føler meg vel og frisk og rask! Kjenner 20 kg ekstra er litt for mye av det gode, og kjenner meg godt igjen i det dere skriver om motivasjon, vekt og trening. Jeg triller turer til en del av kiloene er borte, så får jeg heller hoppe,løpe og sprette litt mer når man er lettere og mer fleksibel!

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det SmalaSussi - og lykke til til deg også! :-)

 

Her ble det nok ingen stretching igår... :-/ Men fikk tatt den lange drøye trilleturen min i dag. Den tar omlag 1 1/2 time. Og idag gikk jeg den bratteste av alle bakkene på 6 minutter istedet for 10, som på søndag. Helt uten å egentlig prøve, en gang! Ble ganske forbauset da jeg kom på toppen av bakken og sjekket klokka. Men veldig glad! :-)

 

Trillet meg svett og varm denne gangen også og kjenner det godt i hele kroppen. Brant av drøye 500 kalorier. Kjente det godt i lysken, innsiden av lårene og nedre del av magen. Og armene, etter å dytte de 33 kiloene foran meg hele veien. Men alt på en veldig god måte. Dette kjennes mye mer riktig for kroppen enn joggeturen, som jeg nå har lagt på hylla inntil videre.

 

Hviledag imorgen, med kortere trilleturer, og så på'n igjen i overimorgen! :-)

 

P.S. Var innom butikken på vei hjem etter turen min, for å kjøpe litt nødvendig, og fikk øye på en litt overvektig dame i godteseksjonen som forsynte seg grovt fra smågodt-dispenserne. Fylte papirposen sin til randen. Mens jeg tenkte: nei, nei, nei! Og så på en tirsdag?? Nesten så jeg hadde lyst til å si til henne "Det er ikke lørdag idag, altså!". Men tok det heldigvis i meg. Bare fordi jeg skal ned i vekt selv og er flink med kostholdet og er bevisst på ting og tang, behøver jeg jo ikke bli helt nazi ovenfor andre. He he! Den er vel også klassisk, for de som slanker seg selv. De er ofte de mest fanatiske. Uffameg! Jeg kan jo ikke bli sånn. Folk får gjøre som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flink du er til å trille i motbakker. Veldig god trening! Gjorde det mye selv da barna mine lå i vogn. Nå har de vokst fra vognen.

 

Hehe...ler når du skriver om dama ved smågodthylla ;) Den dama kunne vært meg. Litt overvektig og søthungrig...weee.... Må komme over det!

 

Denne uka har vært flott for min sin del. 2 treningsøkter så langt; en styrkeøkt og en fjelltur på 2 timer. I dag tenkte jeg at jeg forsiktig skulle prøve bakkeinterval. leser my varmt om intervaltrening både når det gjelder vektnedgang og å komme i form. Men du og du...det er jo så forferdelig slitsomt. Men jeg gir det et forsøk :)

 

I går satte jeg meg ned og laget en langsiktig plan på nedgangen min. 20 kilo på et år er hovedmålet, men jeg tror det er lurt med overkomlige delmål som ikke er for langt frem i tid.

Håper målene blir innfridd og jeg kan krysse dem ut etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, da! Med fjelltur og greier. :-)

Men hva er bakkeintervall...? At man løper opp, går ned, løper opp osv.?

 

20 kg på ett år burde være mulig, ja. Krysser fingrene for oss begge!

 

Har vært ute og gått motbakketuren min idag også. Strålende sol, men litt frisk høstvind. Ble god og rød i kinnene. Og går tilbaketuren (alle oppoverbakkene) på kortere og kortere tid. Juhuuu! Blir jo like svett som etter en joggetur.

 

Idag skal kokken min (les: samboeren) jobbe overtid, så jeg må lage middag helt på egenhånd. O skrekk og gru! Kjøkkenet er IKKE mitt domene. Men istedet for å ty til en ferdigpizza (fysj, fysj!) eller bare sulte ved brødboksen (som jeg istedet ofte gjør), kjøpte jeg litt ingredienser til en alene-middag, som et eksperiment. En miks av hva jeg selv hadde lyst på idag og hva jeg har lest er sånn noenlunde sunt. Men har ingen som helst anelse om hvordan jeg skal mekke det sammen til et måltid. Ha ha! Vet ikke om jeg skal steke det, koke det eller hvordan jeg skal mikse det sammen så det blir til noe spiselig.

 

Så hvis noen har noen forslag eller oppskrifter, her er ingrediensene som ligger på kjøkkenbenken min akkurat nå:

 

- 2 kyllingfileter (kanskje ovnsbake? har aldri vært noe flink til å steke kylling, det blir alltid så grusomt tørt)

- 1 pakke couscous (aldri prøvd før, men tror jeg skal få til hvis jeg leser pakka nøye)

- 1 pakke fersk spinat

- valnøttkjerner (nei-mat, så jeg her inne, men er godt for hjertet!)

 

Ser at kokken har lagt igjen litt løk og tomater også. Eh... men vet ikke hva jeg gjør med de.

 

What to do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal lage deg middag ut av kun de ingrediensene, så blir det enkleste å ovnsbake kyllingen og servere den med couscous og salat som består av spinat, løk, tomat og valnøtter. Kyllingfiletene saltes og pepres og evt kyllingkrydder hvis du har, og stekes i ovnen på 200 grader ca 20 minutter, så blir de saftige inne (sjekk at de er gjennomstekte).

 

Ellers er denne kyllingmiddagen her veldig god:

 

http://www.skinnytaste.com/2011/08/sesame-encrusted-baked-chicken-tenders.html

 

Men da trenger du litt flere ingredienser som du kanskje ikke har i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj! Det hørtes godt ut, Sivalur! Tusen takk for tipset! :-)

(Og oppskriften på det andre stedet, men den må jeg nok printe ut og gi til kokken en annen gang istedet! ;-) )

 

Men hva eksakt gjør jeg med kyllingen som skal i ovnen, annet enn å pepre og salte den? Gjetter på at litt av slankemateffekten blir borte hvis jeg dæljer oppi en god porsjon Melange... Skal jeg bruke olivenolje eller noe annet istedet? Eller kan de bare slenges sånn rett inn i ovnen, uten noe fuktig på eller rundt seg liksom?

 

Mvh Kjøkken Idioten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan fint tørr-stekes sånn ja. Men ta gjerne litt olje i bunnen av formen så de ikke klistrer seg fast.. :) Det viktigste for at de ikke skal bli tørre, er jo at de ikke steker for lenge - derfor viktig å heller sjekke om de er gjennomstekt etter litt kort tid og evt. steke lenger. Bruk en kniv og stikk inn i det tykkeste på fileten, det skal være hvitt gjennom hele og ikke noe rødt. Forresten kan du senke temperaturen til 180 grader hvis du bruker olivenolje - den er ikke sunn lenger hvis den blir varmet opp til mer enn det.. :) Melange kan sikkert brukes men tror olivenoljen er sunnere. Synes selv det er veldig vanskelig med fett, vite hvilke som er sunne og ikke og hvilke man kan bruke... fett er søren meg ikke lett!! ;)

 

Ellers er det maaange gode kyllingoppskrifter ute og går... selv om du er heldig og bor sammen med en kokk (eller er det 'kokk'?) så kan det være greit å øve seg litt på og lage mat selv også. Jo mer mat man lager jo morsommere blir det og eksperimentere med nye oppskrifter. Jeg er ikke noe flink på kjøkkenet selv heller, kan trå til med et ordentlig festmåltid hvis vi har gjester men sånn til hverdags blir det ofte enkelt. Men når man har barn er det hvertfall greit og lage mest mulig mat fra bunnen av og litt variert, sånn at de forhåpentligvis får i seg litt næringsstoffer hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett 'ække lett, nei! ;-)

 

Okidoki... Det her gjorde jeg:

 

Tok 2 kyllingfileter i en ildfast form (men endte opp med å orke bare 1). Tok en liten dæsj olivenolje i bunnen OG dryppet noen bittesmå gram med akasie-honning på filetene. Poppet jo opp som nei-mat i skjemaet her, men utgjorde ikke mange kaloriene. Fant noen usaltede pekannøtter i skapet etter kokken (som bare er 'kokk', ikke Kokk! ;-)), hakket opp bittelitt og strødde over kyllingen. Stekte på 180 grader i ca. 20 minutter.

 

Lagde en salat av spinat, tomat, vårløk og litt valnøtter.

Spiste med couscous og drakk et glass Farris til.

 

434 kalorier. Og faktisk godt, til å være lagd av en som ikke kan lage mat. Ble helt imponert over meg selv! :-) Overlevde i dag også, selv uten kokken og uten å gråte over brødboksen.

 

Takk for veiledningen!

 

Og imorgen er det veiedag her. Brrrrrrr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første veiing etter at jeg startet opp her inne på Vektklubben unnagjort. Og jeg er ikke skuffet! Endelig litt lønn for strevet. Særlig ettersom jeg allerede hadde trent noen uker før jeg meldte meg inn her. Og selv om jeg var flink med brus og godteri før Vektklubben, hadde jeg ikke telt kalorier like nøye som jeg har gjort nå siste uka. Har fått meg noen aha-opplevelser når det gjelder matvarer.

 

Men altså, resultatet viser ned fra 82,2 kg til 81,1! Superfornøyd! :-)

 

Og... det som nesten smakte aller best.... jeg er 4 cm smalere i livet og 6 cm smalere over post-gravidmagen! På bare 1 uke. Jippi!

 

Særlig den post-gravidmagen har jeg slitt veldig med de siste par månedene, etter fødsel. Den har liksom ikke villet rikke på seg, i det hele tatt, og jeg har gått rundt og sett ut som jeg er gravid i 5. måned fortsatt. Utrolig deprimerende, når gullklumpen er ute for lengst. Vel... ikke nå lenger! Nå ser det mer ut som gravid i 4. måned... ;-)

 

1,1 kilo på 1 uke er slettes ikke verst. Men har altså ingen forventninger om å gå ned en hel kilo hver eneste uke fremover. Vi snakker tross alt om en levende organisme her, med menssykluser og det hele, og ikke en maskin! ;-) Så jeg tror jeg gjør rett i å holde på det året. Det er jo endel kilo til som skal ned.

 

Men det var en veldig flott og inspirerende start for meg selv! Go me! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SÅ gøy når man får lese slike oppdateringer som dette :)

Ordentlig moro!

 

Kjempe flott at du nå ser at nøye telling av kcal funker, og utrolig moro at babymagen er på vei bort ;)

 

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk! :-)

 

Ble en liten ekstratur istad, da jeg skulle avgårde og kaste returpapir. Ble kjapt en 50-minutters tur i moderat gange, med vogna på slep. Pluss en liten oppoverbakke. Hadde ikke regnet med den. Men nedoverbakke blir jo ofte oppoverbakke hjem igjen... ;-) Ble noen kalorier der også. Alle monner drar! Neste ukes mål er å gå ned jaffal 200 gram. For da er jeg på 80 blank på vekta. Å, du milde! Det hadde vært deilig. For da er det jo ikke langt igjen til 79... ;-)

 

Og der fant jeg meg en liten søt signatur også. Skilpadda, det er meg! ;-) Skynder meg langsomt! :-)

 

18,1 kilo igjen! Wohooo!

(Og nei, det stemte ikke helt at jeg skulle ned eksakt 20 kilo, da. Men 19,2... Skitt samma. Det er omtrent like mye.)

 

Nå er det bare å bestemme seg for når helga skal begynne. Ikveld... og ikke noe godt på søndag. Eller imorgen, og litt godt på søndag også. Hmmm!

 

3-dagers helgene er i alle fall over og ut! De er skumle....

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Gratulerer, dette var jo supre greier! Utrolig bra jobba ;)

 

Også så mange cm på en uke, det er veldig motiverende for den laaaange fortsettelsen vår. Men nå er du p riktig vei!

 

Jeg veier meg mandag, og er spent. Har vært flink, og trent 3 økter også. Har et håp om en gåtur ila helga.

 

3-dagershelga er slutt her også. Går jo ikke an!!

 

Her blir det litt i morgenkveld, ingenting i kveld og null på søndag! Strenge krav, men jeg MÅ!!!!!

 

Nå er det salat-kos til fredagskvelden :)

 

ha en flott helg, vi tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 1 helgedag med godt å spise...?? Det vet jeg ikke om jeg hadde klart, enda. Du er flink! :-)

 

Her ble det å teste ut GR's kesampletter i går kveld. Likte de sånn passe. Tror vi tok litt vel mye lime oppi. Og det slo meg at det kanskje hadde vært bedre med sitron...? (Jeg er ekstremt glad i alt som smaker sitron!) Hvis de skal spises naturell vel og merke. Kræsjer kanskje litt hvis man vil ha jordbærsyltetøy på.

 

Og så ble det knaskegulerøtter. Noe som betyr at jeg sparte sjokkis-kvota til idag og søndag! ;-)

 

Tok motbakketuren min igjen i dag. Med samboer og bikkja som selskap denne gangen. Hele familien fikk trim! :-) Stoppet halvveis, i en grønnsaksbutikk, og handlet inn helgas grønnsaker og lastet barnevogna helt full under. Masse ekstrakilo til motbakkene mine. Det ble nærmere 40 kilo totalt å dytte på. Kjente det veldig i armene og i rumpa da jeg omsider kom meg til toppen av den bratteste bakken. Svetten siiiiilte, men samboeren syntes jeg var veldig flink!

 

Så nå har jeg 9,7 trimpoeng denne uka. Er godt fornøyd med det! Og enda har vi 1 dag igjen av uka. Skal prøve å få lagt inn en gåtur imorgen også. Eller omsider få ut finger'n og få startet opp med den stretchinga mi....

 

God helg alle! :-)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så flink du er til å gå turer! Veldig bra! Her blir det ingenting i dag, men kanskje jeg får til en tur i morgen :)

 

Ja, jeg tenkte å prøve å holde meg til en kveld i uka. Du skjønner, det har en tendens til å skli heeelt ut ;) Plutselig er helga fra fredag midt på dagen til søndagkveld, og det blir vel mange kcalorier. I går ble det ingen; KJEMPESTOLT!!!! Tipper det er første fredagskvelden uten sukker på kanskje 3 år.... Til tross for at jeg har prøvd å gå ned i vekt, skjer det noe psykisk når fredagen kommer. Jeg avslutter slankekuren, og bestemmer meg for å begynne på nytt mandag. Du vet sånn kan en ikke holde på.

Har kjøpt meg en sjokolade, 100gr melkesjokolade fra Freia :-D Mmmm...

Tenkte å spise den i kveld, må liksom ha denne lille kosen ila helga jeg da. Selv om ambisjonene var høye om 0 sukker... Jeg må bare få litt :)

 

Ha en flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har lyst på, så synes jeg man skal unne seg litt godt i helgene! :-) Noe annet er det hvis man har mistet litt lysten på sukker og spiser i helgene bare fordi man da endelig "har lov". Det smaker absolutt best hvis man har skikkelig lyst på. He he!

 

Og skjønner godt at helga må kuttes litt. 3 dager går i alle fall IKKE an.

Men vi er nok på god vei, både du og jeg! :-)

 

Idag ble det ingen gåtur, men fikk omsider tatt meg i nakkeskinnet og gjort stretching-programmet mitt. Fy pyyyyyyyton! :-/ Fikk helt sjokk, jeg... Over hvor stiv jeg var blitt på bare 1 år. Gjorde disse øvelsene regelmessig for ett år siden, uten problemer. Nå klarte jeg knapt å bøye meg i de enkleste øvelsene. Ble helt forferdet! For hvordan er det mulig å bli sååååå himla stiv?? Jeg var mer stiv nå enn før jeg begynte å ta disse øvelsene overhodet, for flere år siden. Nå var jeg helt stiv som en stokk. Enkelte av øvelsene fikk jeg knapt til. Én måtte jeg bare hoppe helt over. Og i enkelte av øvelsene var den fordømrade magen i veien. Begynte nesten å grine, fordi jeg var så skuffa, sinna, sjokkert og ikke fikk til, slik jeg fikk til før.

 

Men etter at jeg hadde pustet og pest og bannet meg gjennom programmet var jeg i alle fall klar på én ting: dette MÅ jeg gjøre! Like ofte som jeg gjorde før. Det er ikke snakk om at jeg vil være så stiv som dette! Nekter plent! :-(

 

Men fikk jo svidd av noen kalorier, da. Og avrunder uka med 11,6 trimpoeng.

 

Nå blir det sen søndagsmiddag, med kjærestens grønnsakssuppe. Nam!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så mange trimpoeng, det er utrolig bra :)

 

Ble ikke noen gåtur her i dag heller, men jammen ble det kake da vi var på besøk ;) Det var ikke meningen, men det viser bare hvor svak jeg er. MEN; vi fokuserer på det positive, gjør vi ikke?

 

* Jeg greidde meg med en sjokkis i går kveld: det er utrolig forbedring, da det før var sjokkis, chips og smågodt

* Fredag var det ingenting: det er også veldig forbedring, siden det alltid har vært godis fredager før.

* Har IKKE spist goderi hele uka; veldig forbedring der også, siden det alltid har vært godi i ukene også.

 

Så til tross for de ekstra, uplanlagde kcaloriene i dag, er jeg veldig flink siden jeg har forbedret meg såpass mye.

Og som du sier, har man lyst på litt i helgene MÅ det være lov.

 

Vio har et mål som er langt frem i tid, og som handler om å skynde seg langsomt. Derfor er det bra om vi går ned 1/2 kilo i uka. Alt over det på en uke er en bonus.

 

Spennende med veiiedagen min morgen, men jeg tror faktisk at det blir sånn tålig bra :)

 

Kos deg med grønnsakssuppe, det hørtest nydelig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv kilo i uka burde vi få til! Og veldig bra at du klarer kun 1 godtedag i uka! :-)

 

Her ble det godteri i går... og dessert i dag. Sjokoladepudding med vaniljesaus. Ble 400 kjappe kalorier av det. Mens selve middagen bare ble 137! He he! Veldig sunn middag og veldig usunn dessert. Havnet på 1900 kalorier totalt i dag. Men det synes jeg er helt greit, i en helg. Foreløpig.

 

Så får vi se om jeg synes det er så greit til neste fredag, når jeg har veiedag igjen... ;-)

 

Lykke til imorgen! :-)

 

weight.png

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da var jeg veid, og den viste 800 gr ned, og det er jeg veldig tilfreds med. det er en flott og sunn nedgang. I tillegg til at det ikke kostet skjorta å gå ned disse grammene. Har vært veldig flink mandag-lørdagskveld; da ble det en sjokolade. Og søndag ble det litt kake. Men bortsett fra kake og sjokkis, spiste jeg sunt og passe med mat.

 

Hadde også 3 treningsøkter og 7,1 trimpoeng denne uka, noe jeg er veldig tilfreds med.

 

Veldig tilfreds ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du all grunn til å være, nueva vida! 800 gram i uka er kjempebra! :-)

 

Vi må fortsette å holde oss unna godteri og brus og sånn i ukedagene. Jeg tror det har masse å si! Og med litt bevissthet på matvarer ellers og trim noen ganger i uka KAN det jo ikke gå feil? Bare man smører seg med litt tålmodighet.

 

Her måtte jeg snikveie meg i dag, for å se hvor mye jeg hadde gått opp i helga. He he! Jeg går alltid opp i helgene, når jeg endelig unner meg noe godt. Selv om jeg er flink resten av uka. Noen ganger kan jeg gå opp en hel kilo! :-S Og så må jeg bruke hele resten av uka på å gå den ned, pluss det ekstra jeg vil ned. Slitsomt...

 

Men følte ikke at jeg fråtset akkurat denne helga, men holdt meg på et rimelig moderat godtenivå. Så jeg var litt spent. Og så viste det seg at jeg hadde ikke gått opp noe som helst, men faktisk gått ned ytterligere 100 gram. Jubeeee! :-) Det må være første gang jeg ikke har lagt på meg noe som helst i en godtehelg.

 

Men nå tok jeg jo den drøye motbakketuren på lørdag (med alle ekstrakiloene under vogna), pluss en time stretching søndag. Sånt teller nok. Å ikke ta helga, selv om det er helga.

 

Nå er det uansett ny uke, nye muligheter!

 

Har tatt motbakketuren min i dag også, som ble ekstra lang pga. veiarbeider og omveier. Først irriterende, deretter tenkte jeg: ok, blir bare flere trimpoeng til meg! ;-)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så bra!

Jeg smugveide også fredag, for å se om kroppen min tålte litt ekstra ila helge. Hos meg har det også vært oppgang ila en helg, men i helga gikk jeg ned ytterlige 100 gram. Det viser at slik forrige uke var for min del, fungerte veldig bra for meg! Så nå går jeg for en enda en slik uke!

 

Men til helga skal jeg bort på besøk, så det blir litt spennende. Skal trene opp trimpoeng-kontoen disse dagene nå, for å ha litt ekstra å gå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, la oss fortsette med de ukene som fungerer og som viser resultat! :-)

 

Her sliter jeg faktisk litt med å spise ofte nok og få i meg nok kalorier. Så i går ble det en brownie, for å komme i "mål". Pleier ikke å sprekke sånn i ukedagene, men skyldte på at jeg manglet kalorier. Yeah, right.... Klask på lanken! :-/

 

Men snikveier litt hele uka og ser at det fortsatt går riktig vei. Må bare fortsette i samme tralten. Minus brownies...

 

Idag ble det tur igjen, i pøseregnet. Var våt som ei katte da jeg kom hjem. Svett og regnvåt. Mens poden lå tørr og varm i vogna og smilte til meg og gurgla hele veien. He he! Var godt å komme hjem og ta seg en varm dusj etterpå.

 

Kan fortsatt bli flinkere til å stretche eller ta småturer de dagene jeg ikke tar langtur. Igår satt jeg stort sett på rumpa dagen lang. Ikke bra. Skjerpings.

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå! Sliter fortsatt med å gjøre noe aktivt de dagene jeg ikke tar langturen og liksom skal ha hviledag. Kan jo gjøre NOE, likevel, men neida. Akkurat som om jeg skrur aktivitetsnivået ned på et minimum.

 

Dagens ekstrautfordring idag var å gå igjennom skuffer og skap og finne noe badetøy som passer. Grøss og gru! Poden begynner på babysvømming imorgen og alle hjerter gleder seg. Sånn i utgangspunktet. Helt til mor plutselig innså at hun må stille i... nettopp, badetøy. Offentlig. Yikes! :-/

 

Alt badetøyet jeg har er jo fra "gamledager". (Dvs. ifjor sommer.) Og da var jeg størrelse 36/38. Nå er jeg hundreørtenogfjørti... Ingenting av det gamle passer. Alt tyter utenfor. Inntil jeg fant redning i en gammel sort sports-bh. Som kan gå for badeoverdel. Og en gammel sort, tettsittende trenings-shorts, som kan gå for badebukse. Hurra for spandex, sier jeg bare. Måtte prøve det foran speilet for å sjekke at det dekket alt det skal dekke. Det gjorde det, men.... Sååååå hot. Not! :-/ Det ser fortsatt ut som om jeg er gravid i 4. måned og magen er et realt blikkfang. Bare at etter at jeg begynte å trene har magen begynt å sagge. Akkurat som om den faller lenger og lenger ned og blir mer vom enn mage. Urk!

 

Veiedag imorgen tidlig. Trenger noen gram ned nå siden forrige uke, for å booste humøret etter badetøy-catwalken idag... Huff!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...