Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Ny veiedag og 800 gram ned den siste uka! Veldig fornøyd! Digg, digg, digg! :-)

 

Ingen endring på midjemål denne uka. Heller ikke magen. Men sistnevnte føles mindre likevel, og det er jo alltids noe.

 

Totalt 1,9 kg ned nå, på 2 uker. Kjempebra!

 

Men ser at jeg kan være enda flinkere, kostholdsmessig og på aktivitetsfronten. Ikke noe brownies midt i uka og mer bevegelse på innemellomdagene. Det er jo ikke så sabla vanskelig, er det det da....? Må forsøke i alle fall.

 

Imens flytter skilpadda mi seg sakte, men sikkert fremover. Klarte målet fra forrige uke: ned minst 200 gram, til 80. Det ble 80,3. Yeah! :-) But been there, done that! He he! Nå har jeg såååå lyst til å se 70-tallet neste uke. 400 gram igjen til 79! Jeg vil, jeg vil, jeg vil! :-)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChubbyMummy

Hei alle sammen:)

 

Nytt medlem her. Super spennende!

Føler at denne gangen skal jeg virkelig klare det!

Aldri vært fornøyd med vekta mi, og nå etter å ha født verdens nydeligste sønn har ikke akkurat vekta stoppet, eller gått riktig vei. Føler jeg bare blir større og større.

Jeg er en ung mor, jeg er kjempe flink med min sønn, har en snill samboer, og har egentlig all grunn til å føle meg fantastisk. Det vil jeg også. Nå er det tid for å prioritere meg selv, og ta bedre vare på MEG. Slik kan jeg ta bedre vare på de jeg er glad i også.

Kjempe kjekt at vi er flere her i samme situasjon. Gleder meg til å følge med på deres fremgang :)

Nå om dagen fantaserer jeg bare om hvor deilig jeg skal være om et år fra nå:) Og om hvor lettere alt skal bli. 18 kg skal av. For dette klarer vi dere?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi klarer, ChubbyMummy! Og velkommen til det gode selskap! :-)

 

Ble travel dag i går, med mange ærend og babysvømming på kvelden. Både jeg og poden var helt utslitt da vi endelig kom hjem. Og sov lenge i dag! Deilig!

 

Deretter var det frokost og så ut på tur. Frisk motbakketur, til svetten silte. Nå sitter jeg og pønsker ut hvilke godterier jeg skal unne meg idag. For i dag er det endelig lørdag! Juhuuuu! :-)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tok litt vel i med lørdagsgodteriet i går.... Og det "verste" godteriet attpåtil. Sånn Mix smågodt. Er så himla glad i gummigodter! Jo flere E'er og syntetisk det er, jo bedre, liksom. Men én ting er at det er masse kalorier i det, en annen ting er at jeg så inderlig godt vet at kroppen ikke tåler det i store mengder. Det sitter fast i fordøyelsessystemet i flere dager etterpå, på en måte. Kroppen bruker lengre tid på å forbrenne det, liksom. Enn f.eks. ren melkesjokolade.

 

Så nei, ligge unna gummigodter på lørdager. Gå for ren sjokolade. Ja!

 

Tok derfor 2 hele bot-og-bedring økter i dag. Først en ekstra trilletur med vogna. Deretter en time med stretching og styrkeøvelser. Brant av omlag 730 kalorier totalt. Deilig!

 

Runder dermed av denne uka med 14,1 trimpoeng. Er godt fornøyd med det. Skal prøve å få til 14 trimpoeng hver uke heretter. Ser at jeg fint får tid til det. Det er bare å gidde og orke det! ;-) Og ikke minst fordele det utover, slik at det blir litt hver dag og ikke blir masse stress og pes mot slutten av uka.

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uuuuuæææh! :-/

 

Nå slingrer det litt her.

 

Etter for mye godis (og feil godis) i helga, pluss Halloween i går, hvor vi kom hjem litt for sent og de fleste ungene hadde kommet til tomt hus og vi fant ut at ja, ja, da får vi spise all godisen selv, vi er jammen heldige, selv om jeg ikke skal ha, men jeg kan jo smake litt... (yeah, right) viser vekta opp 600 gr siden sist fredag/veiedag. Ikke bra! :-(

 

Skal ut på motbakketuren min nå straks, men må nok slenge på litt ekstra kull og ta stretchingen etter det igjen, skal det bli noe resultater ut av det her.

 

Så ned de 600 siden fredag og deretter enda litt ned, så jeg overhodet går fremover. Kan ikke stoppe opp nå! Eller gå tilbake. Nekter plent!

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en litt lengre tur enn vanlig i dag, pga. veiarbeider igjen. Kom ikke forbi med barnevogna, så tok en liten omvei. Ble 1 time og 50 minutters gange i moderat tempo.

 

Deretter hjem og spise, for liten og stor, så en dusj og deretter stretching og litt styrke. (Merker allerede nå resultater av stretchinga. Hurra! Er fortsatt stiv som en pinne, men litt mindre stiv, for hver gang jeg gjør det.)

 

Totalt 932 kalorier brent av. 4,7 trimpoeng bare i dag! Ganske fornøyd med det! :-)

 

Bra det ikke er noe mer Halloween på en stund... Og lørdag bare 1 dag i uka. Pfffffft!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så utrolig flink du er til å trene, veldig gøy å lese. Jeg selv sliter litt, og etter helgas oppgang på 800 gra, så er jeg tilbake der jeg startet. Ikke bra!!

 

Prøver å ta tak igjen nå denne uka, og stålsetter meg til helgas bortehelg.

 

Også må jeg virkelig komme igang med trening.

 

Velkommen til deg også, chummymummy!

18 kg ned ja, da er vi i omtrent samme båt :)

 

Lurer på å ta veiedag fredag jeg, likt med deg Bijou? Lettere å følge hverandre da... Begynner med det fredag jeg. Da blir denne uka bare 5 dager, men jeg kommer på rett kjøl fra neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å prøve om igjen, nueva vida! :-)

 

Og ja, jeg synes veiedag på fredager er ganske ålreit. For min del, i alle fall. Da har jeg (forhåpentligvis) fått tid til å rette opp forrige helgs fadeser og muligens klart å gå ned enda mer i tillegg også. Men ikke alltid da... Tror det spøker litt for denne uka her. De 600 opp, som pokker meg ikke vil bort og heller ikke gjøre plass for nye gram ned. Enda jeg ikke har skeiet ut noe mer siden mandag, men bare spist fornuftig. Grrrrrr!

 

Men vi får se i morgen tidlig, når det skal veies igjen. (Har ikke orket å snikveie engang i dag.)

 

Men trener fortsatt! Har ikke skulket unna turene mine. Eller stretchinga. Er oppe i drøye 10 trimpoeng denne uka hittil og skal nok klare 4 til, slik målet er. Har 3 dager på meg.

 

Ellers koser jeg meg veldig med resultatene av stretchinga mi om dagen! :-) Kroppen begynner å spille på lag igjen. (Ryggen fikk skikkelig juling under fødselen, for 3 mnd siden. Pluss at den slarket fra før av.) Merker godt forbedring, etter bare 5-6 ganger nå. Ryggen verker ikke like mye, når kvelden kommer. Knærne er også bedre og musklene i ben, sete og skuldre er bedre. Det er lettere å løfte og bøye seg og jeg er mykere i hele meg. Holdningen er også merkbart bedre, allerede. Klarer liksom å holde kroppen ordentlig oppe, hele dagen igjennom. Faller ikke lenger sammen som en sekk poteter, selv når jeg blir sliten.

 

Så på riktig vei der i alle fall! :-)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var tallene på bordet.

 

Klarte å rette opp forrige helgs smågodtbonanza + mandagens Halloween, med et nødskrik...

 

Vekta viste 80,1 idag. Det betyr knappe 200 gr ned siden forrige uke.

 

Og at jeg klarte å få av de 600 gr opp, pluss 200 helt nye. Fra tirsdag og til idag. Hvilket egentlig betyr 800 gr på 3 dager, noe jeg sier meg fornøyd med. Gjorde ikke annet enn å følge planen heller: 14 TP i uka og kosthold på rundt 1600 kcal pr. dag.

 

Så jeg KAN! Og jeg klarer tydeligvis trimmen og kostholdet på ukedagene helt fin-fint, sånn vanligvis. Det er bare helgene og teite høytider midt i uka jeg må passe meg for. Og jeg veeeeeet jo det...! Puh! Likevel klarer jeg å tråkke i salaten innemellom.

 

Men 200 gram ned ble sluttresultatet og det er helt ålreit.

 

Andre oppløftende resultater var 1,5 cm smalere midje og 4 cm smalere over magen! Jippi! Magetrollet er på vei bort, bort, bort! Begynner å merke det på klærne også nå. Enkelte topper og gensere som ikke dekket magen tidligere, går nå over og dekker helt fint. Aldri mer fryse på magen! ;-D

 

Men ny helg foran meg, nye utfordringer! Ikke noe mer gummigodter og å gå bananas i godteskåla. Men melkesjokolade, i kontrollerte former. Og skaffe meg de siste 3-4 trimpoengene før søndagen er omme.

 

Mål til neste uke: komme ned på 79!!! Om det så er 79,9 altså. Bare det er noe med 79!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChubbyMummy

Har meldt meg på nettkurs, og begynner nå på tirsdag :)

Bruker tiden nå på å lese meg litt opp, og legge inn litt nye vaner etthvert. Gleder meg til alt kommer naturlig, og at jeg begynner å se resultater sånn som deg Bijou :)

Hvis noen hadde sagt at jeg må gjøre det og det, så går jeg ned 18 kg, så hadde jeg jo gjort det. Men det er jo igrunnen så enkelt på Grete Roede! Bare vi følger planen så skal jo dette gå:)

Det tar vel litt tid, men et år går igrunnen ganske fort. Blir spennende dette her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende ChubbyMummy! Og lykke til så masse på kurs! :-)

 

Denne helga mi gikk bedre enn den forrige, til tross for utfordringer på rekke og rad.

 

Våknet lørdag morgen til en veldig inspirerende inngang på helga. 79,9 på vekta! Oh yeah! Ned 200 gram bare fra dagen før OG.... det magiske 70-tallet! Åhh, som vi har lengtet etter det! Sto lenge på vekta og nøt synet, vel vitende om at det sikkert ikke varte til mandag morgen... :-S

 

For lørdag var fristelse på fristelse. Rakk ikke noen ordentlig trening heller. Men startet med en sunn frokost, i det minste. Deretter bar det avgårde i barnebursdag utpå formiddagen. O skrekk og gru! SÅ innmari masse godt, av kaker, is, marshmellows og bringebær dyppet i sjokolade og velkomstpunch. Men klarte å tenke med hodet og ikke med magen. Tok 1 syltynn skive med sjokoladekake og 1 syltynn skive med ostekake, for smaken sin skyld. Så tynne at de ikke kunne kalles kakestykker en gang. Og that's it. Men det ble halvannet glass musserende vin. (Det var barnebursdag med mest voksne i. He he!) Og namme, nam! Iblant er det noen fordeler med å ikke amme likevel, men ha flaskebarn. Men hoppet derfor over både lunsj og mellommåltid den dagen. Fikk mer enn nok kalorier i meg likevel. Og som en trøst gikk vi til og fra bursdagen. Ble 1,1 trimpoeng av det. Alle monner drar. Det ble lasagne til middag når vi kom hjem. Endel kalorier der også. Og så kom kvelden og neste utfordring. For jeg hadde jo lyst på LITT lørdagsgodis, tross alt. Men klok av skade førte jeg opp alt her inne i matskjemaet mitt og sjekket kalorier først. Deretter veide jeg opp den sjokoladen jeg kunne få og la det på et lite fat. Det så jo litt stusselig ut, må innrømme det, men var nødt til å gjøre det slik etter barnebursdagen og for å kontrollere meg selv. Men nøt hver eneste sjokoladebit lenge, lenge! :-) Og kuttet ut all vanlig cola. Enda så glad i cola jeg er. Tok en halvliter Cola Zero i stedet, fordelt utover middagen og kveldskosen foran tv'n. Og passet på å drikke mye vann i tillegg, hele dagen. Hoppet også over den daglige frukt-kvota mi den dagen.

 

Søndag morgen sjekket jeg vekta igjen. 79,8. Weeeee! Men utfordringer også denne dagen. Svigermor kom innom på kaffebesøk. Med en hel dobbeleske Toffin.... Min og samboers yndling. Men jeg gikk og vasket badet istedet, mens de gomlet i seg. Fikk også presset inn en økt med stretching og styrke før neste utfordring. Søndagsmiddag med min familie. Der ble det moussaka med salat og Pepsi Max. Til dessert; et stykke hjemmelaget eplekake og en kroneis med sjokolade. Mmmm! Men deretter en passe lang gåtur etter maten. Og da vi kom hjem så jeg at jeg fortsatt hadde plass på skjemaet mitt til et par ruter melkesjokolade igjen. Hoppet over mellommåltid og frukt denne dagen også. Drakk mye vann. Og summerte opp uka med 14,4 trimpoeng totalt. Kom i mål.

 

Idag måtte jeg veie igjen, for å oppsummere helgas 'kontrollerte utskeielser' og den viste.... 79,5!! Altså ned hele 600 gram siden fredag morgen. SÅNN skal en helg være! Ikke 600 opp.

 

Ganske forbauset over resultatet selv. Målet var egentlig bare å holde meg stabil og ikke gå opp. Likevel klarte jeg å faktisk gå ned. I en helg! Med barnebursdag, vin, lørdagsgodteri, toffinfristelser og familiemiddag med dessert.

 

Tror noe av cluet var at jeg smakte, men begrenset meg. Og at jeg fikk skviset inn gåturer og trim der jeg kunne. Pluss, kanskje, at jeg bevisst hoppet over mellommåltider og frukt de dagene. Slik at sluttsummen av kalorier likevel ble noenlunde det samme som på en hverdag. Istedet for å plusse på.

 

Men altså... 79,5 idag. Det MÅ jeg klare å holde uka ut. Det samme eller enda mindre, frem til fredag/veiedag.

 

Så vanvittig deilig! Flinke, flinke meg! Kjempestolt over meg selv nå! :-)

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en utrolig deilig motbakketur idag igjen og virkelig nytt det flotte høstværet! Det er sånne dager som dette som gjør at man stortrives med mammaperm, selv om det snart er midten av november.

 

Gikk en kortere tur i går + stretch og styrke, så forhåpentligvis går det fremover her. (Prøver å la være å snikveie hver eneste dag.)

 

Men... sliter noe innmari med sjokoladehunger om dagen. Særlig i går og i dag. Det er akkurat som om det har gått opp for kroppen at det den fikk av sjokolade på lørdag og søndag, nøye veid opp og posjonert ut på forhånd, var det den fikk. Og nå driver den å sender ut signaler om at det var da aaaaaaltfor lite! Feed me! :-S

 

Så idag gikk jeg med på et slags kompromiss og kjøpte en Atkins sjokolade bar. Tenkte at det var i alle fall bedre enn å kjøpe vanlig Freia sjokolade(?). Men en 60 grams Atkins sjokolade slukte 240 kalorier fra dagsrasjonen min. En melkesjokolade med samme vekt hadde slukt 330. Og smaken.... njææææsj! Mørk sjokolade, som ikke er min favoritt, og med en bismak av noe syntetisk noe. Verken luktet eller smakte som sjokolade. Kunne nesten likegjerne spist et knekkebrød istedet. Så spiste halvparten og kastet resten. Skal jeg bruke kalorier fra dagsrasjonen min på noen godsaker, så må det jo i det minste smake godt... :-/

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Hehehe :D Må le litt! Jeg er så enig med deg, skal det brukes kcal på slike ting, må det iallefall smake digg!

Jeg spiser ikke disse sjokkisene, syntes de smaker papp og syntetisk aroma. Bedre å kjøpe seg en liten eventyrsjokolade på 24 gram; 132 kcal. Og det er nok til å stagge søtsuget!

 

Jeg har ikke opdatert denne uken, er dessverre fortsatt 93,3 kilo. Og har dermed ikke rikket meg i noen retning.

 

Nå er det andre boller, må virkelig ta et grepa tak!

 

Nå er det veiing og regning av kcal, og magert matvalg. I tillegg må jeg trene mer!

 

So far, so good. Gåtur (motbakke) mandag, step i går, jogge i dag.

 

Har skikkelig guts nå, og vet at jeg til jul skal være en del kilo lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutrilett har jeg ikke prøvd! :-)

 

Men kanskje jeg heller skal gjøre som nueva vida foreslår, "skeie" ut med en liten eventyrsjokolade. Og suge mest mulig nytelse ut av den! 132 kalorier går an, når søtsuget er som verst. For det er jo smaken av ekte melkesjokolade jeg egentlig fyser på. Ikke papp. Eller erstatninger, som aldri blir det samme okke som.

 

Nå har jeg ommøblert halve stua og flyttet og skauet og dyttet i et par timer, til jeg ble fornøyd. Brant sikkert av en kalori eller to der også. Alle monner drar! Nå gjenstår det bare å se om det blir godkjent av samboer, når han kommer hjem senere i kveld. Eller, han pleier å godkjenne det meste av møbelflytting, han er ikke så interessert der, egentlig. Men nå flyttet jeg rundt på de digre plantene hans også, noen digre beist, og da spørs det. Han er veldig glad i de og pusler med de som om det skulle vært barna hans det også. Ha ha! Men jeg tok sjansen.... *løper og gjemmer meg* ;-)

 

Og det er aldri for sent å begynne på'n igjen nueva vida! :-) Høres ut som du har vært veldig flink så langt denne uka i alle fall. Stå på!

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaidMyDues

Jeg synes egentlig alle disse "super"-barene smaker yjøøkk.

Likevel bruker jeg dem litt fordi jeg ikke alltid helt klarer å fylle opp kalorikvota mi.

 

Et godt tips dersom man er sjokoladesugen er confecta sine sjokoladedrikker. En pose blandet med 1,9 dl varmt vann gir bare 40 kalorier. De smaker virkelig sjokolade, og for en sjokoholiker er det alfa og omega.

 

Ellers, lykke til med sambo'ens planter - hihi. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gode tips! :-)

 

Må teste ut Confecta sine, men har ikke fått vært i butikken enda i dag. Imellomtiden har jeg slukket dagens sjokoladehunger med et glass vanlig O'Boy. Funket det også. Men det ble 123 kalorier bare for melka (stort glass) og 36 for sjokopulveret. Altså 159 kalorier totalt.

 

Veiedag i morgen. Brrrrrrr!

 

P.S. Og sambo tok det veldig pent da han kom hjem i går! :D Syntes, som meg, at det ble bedre etter ommøbleringen, enda jeg hadde flyttet på plantene hans og alt. Pjuh!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Lurt å finne seg noen knep for å unngå sjokolade-fella. Jeg for min del har hatt en utroli flott uke, og det går veldig bra. Men nå i kveld fikk jeg litt sug. Jeg fikset det med fersk ananas; søt og god. Ikke minst SUNN!!

 

I dag har jeg ikke trent, men i morgen blir det en treningsøkt :D

 

Lykke til med veiing!

 

Jeg hadde planer om å veie fredag, men blir nok mandag; gammel vane vond å vende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fersk ananas er kjempegodt, nueva vida! Men det er desverre en type frukt jeg ikke kan spise for ofte, for da går jeg lei. Her ble det forresten en stor fruktsmoothie til kvelds i går. Med kiwi, eple, banan og frosne skogsbær. Nom!

 

Men da var det altså veiing igjen idag og vekta viste at jeg hadde gått ned hele 1,2 kg den siste uka! Landet på 78,9. Jippi, jippi, jippi! :-)

 

Og jeg som hadde vært fornøyd med "bare" 79-og-noe også. Så hoppet jeg istedet bukk over hele 79-tallet på bare 1 uke. Nesten litt skummelt det her... Men tror jommen jeg tør å vinke farvel til 80-tallet også, for evig og alltid. Adjøss med deg!

 

For jeg er veldig fornøyd med 3,3 kg på 4 uker! Det er raskere ned enn jeg først hadde sett for meg. Hadde i utgangspunktet gitt meg selv 1 år på dette prosjektet. Underveis har jeg likevel kommet frem til at det er jo nå, mens jeg har permisjon, at jeg faktisk har tid til alt dette her. Å sitte og plotte inn og registrere hver eneste ting jeg spiser og ha tid til fysisk aktivitet hver eneste dag. Det er jo nesten en heldagsjobb i seg selv! :-S Tviler på at jeg hadde orket alt dette når jeg begynner å jobbe igjen til våren og får redusert fritida mi kraftig. Så jeg har liksom fått en følelse av at det haster litt likevel. At jeg må skynde meg å gå ned nå mens jeg har tid. Har en forestilling i hodet om at hvis jeg ikke går ned flesteparten av disse kiloene før permisjonen er over så vil jeg forbli overvektig for resten av livet. Sikkert ikke såååå dramatisk, men ting vil definitivt gå mye saktere, ja. Kjenner meg selv såpass.

 

Nedgangen føles også ekstra godt fordi jeg vet at det skyldes hard jobbing. Jeg hadde ikke gått ned disse kiloene ved å la 'naturen gå sin gang', slik som andre nybakte mødre. Prøvde jo det, inntil nylig, med ganske nedslående resultat. Mine babykiloer sitter virkelig som klistret! Det gjør også det hele litt mer tilfredsstillende, synes jeg. Å vite at de kiloene og ukene ikke var lettkjøpte, men resultater av noe jeg gikk inn for 100%. Da føles de mer verdifulle på et vis. Og forhåpentligvis slumser jeg ikke de samme kiloene på igjen pga. noen teite utskeielser. Eller jula, for den saks skyld. Jula er heldigvis på en lørdag i år. Tror det er første gang i historien at jeg har vært glad for akkurat DET! :D

 

Men nå: ny veieuke, nye blanke ark, og ikke minst ny helg og nye sjokoutfordringer! Skal prøve å holde meg til ren sjokolade denne helga også, men meget stor sannsynlighet for at en stakkars marsipangris må bøte med livet også.... :) For kose meg i helgene skal jeg fortsatt, selv om jeg slanker meg. Basta!

 

Mål til neste uke: tja, holde meg på 78, tror jeg. Det holder i bøtter og spann. Men lenger ned på skalaen og puste 77 i nakken. Hi hi!

 

God helg alle slankere! May the force be with you!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Virkelig bra jobba! Stolt av deg :D

 

Jeg veier meg mandagen. Planen for helga er å prøve å holde meg unna godis. Har lenge slitt med at litt blir mer, så nå skal jeg seriøst prøve å få bukt med søtsuget.

6 uker til lille-juleaften i dag, og de ukene hadde det vært digg å holdt seg unna usunnheter. Dette for å få bort søtsuget, som sagt, og for å gå ned mest mulig til jul.

 

I jula er planen å fortsette i trene-stimen som jeg har hatt denne uka, og ikke spise alt for mye usunt. Men jeg er et julemenneske, og liker å kose meg i jula. Det har jeg tenkt i år også, men det går an å moderere seg litt.

 

Videre planen er at når jeg har tatt av 10 kilo, har jeg lyst til å stabilisere den vekten noen måneder, før jeg går på neste 10 kilo. Fikk et tips om det av en kompis i helga. Han mente at da var det lettere å greie å holde vekten over tid, dersom kroppen fikk bli vant med 10 kilo mindre, før man går ytterligere ned. Jeg må si han har et poeng!

 

"Veien blir til mens man går". Det er noe i det! Man må se ting an, og da er det kanskje et behov for at målsettingene blir endret litt underveis.

 

Var på shopping i helga, og det fikk meg virkelig til å få opp øynene: De klærne jeg liker, passer ikke kroppen min, og de klærne som passe kroppen min liker jeg ikke. Etter en shoppingrunde i gågata, ble det til at jeg ble sur og deppa. Jeg kan jo ikke fortsette å ha det sånn. Derfor blomstrer nå motivasjonen :)

 

I kveld er det gåtur med en venninne, finne oss en real motbakke og trimme baken!

Deretter er det pizzakos (hjemmelaget) med mann og mine herlige barn :))))

 

Ha en flott helg!

 

Vi tastes over helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"De klærne jeg liker, passer ikke kroppen min, og de klærne som passe kroppen min liker jeg ikke."

 

O, ja! Kjenner igjen den! ;-) Skikkelig frustrerende greier. Jeg har helt måtte bytte klesstil det siste året. Og det begynner å tære på humøret... Vil tilbake til vintage-kjolene mine med smale liv!

 

Vedr. sånn ticker. Her er oppskriften:

 

Du designer deg først den ticker'en du vil ha på tickerfactory.com og går alle stegene frem til du får siden med alle kodene.

 

Der markerer og kopierer du den koden som står i boksen "bbCode". Jeg kopierte først hele, men av en eller annen grunn funket den ikke da inne på forumet, så jeg måtte fjerne alt som sto før og etter "img".

 

Du skal altså ha med foran, så http-adressen og til slutt bak.

 

Simsalabim! Da funket det for meg.

 

Men... har enda ikke funnet ut hvordan jeg får den som permanent signatur. For når jeg går inn her og skal legge den inn som signatur, får man bare lov til å legge inn tekst. Ikke bilder/image. Det står "IMG kode er Av". Vet ikke hvorfor de har slått av IMG-koder i signatur. For IMG-koder er slått på i foruminnlegg. Men derfor må jeg legge inn ticker'en min nederst i hvert eneste innlegg jeg skriver på Vektklubb-forumet. Ganske tungvint! Men har altså ikke funnet ut hvorfor det er slik.

 

Og nettopp fordi jeg er fryktelig glemsk og fort kan glemme å legge inn ticker'en manuelt, tror jeg at jeg går over til å poste den kun litt innemellom heretter. Og heller ha en fast tekstbasert signatur, med veieresultatene, som popper opp automatisk. Da blir det mindre å huske på, for glemske damer... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Fantastisk helg - uten noe som helst godis!! Er veldig, veldig stolt av meg selv!

Har tatt av 2,3 kg og veier i dag 91, det var veldig deilig å komme skikkelig igang!

 

Å holde seg unna godteri er selvfølgelig ikke lett, men det har gått overraskende bra!

Man har jo slevfølgelig lyst på, men har man bestemt seg så har man bestemt seg. Og i dag er det mandag igjen, og bare fortsette den fine trenden. Med mager mat og mye trim! Jeg spiser magert, ja, men jeg svelter meg ikke. Spiser knekkebrød og brødskive til alle måltider, og normale middager. Prøver å velge de sunne, magre variantene til middag også. Til brødmaten styrer leg unna fete oster, pålegg med mye sukker og begrenset mengde smør. Jeg bruker brelett, og da bare litt under skinke.

 

Ble mye trim denne uka, 4 økter og over 10 trimpoeng! HERLIG!!!!

Begynner på'an igjen i dag, og satser på like mange økter denne uka!

 

Siden jeg gikk ned så mye denne uka, er jeg spent på om neste mandag vil vise nedgang eller om jeg vil stå stille! Jeg skal iallefall gjøre mitt for å få nedgang!!

 

Under 6 uker til jul! Hadde vært digg å fortsette stimen, slik at jeg blir noen kilo letter til jul!!

 

Har ordnet meg en ticker, men nå vet jeg ikke, og finner heller ikke ut av, hvordan jeg skal opdatere den???

Help anyone!!!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...