Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Grattis med pangstart, Storemeg! Og vet du hva...? Der minnet du meg jommen på noe viktig!

 

Jeg passerte 1 år her med tråden min i helga, jo! 1-års bursdag! Juhuuu! Og jeg HAR klart 20 kilo på 1 år, slik planen var! :D

 

Fra 82,2 kilo den 14/10-11 til 61,9 kilo den 16/10-12.

 

Så mitt eget svar på mitt eget spørsmål "Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmmm." er JAAAA! Det gikk! :P

 

Blir så opphengt i denne siste kiloen at jeg jo glemmer det viktigste her. Nemlig å rose meg selv for strålende innsats det siste året! Shame on me.

 

For... jeg klarte jo 20 kilo på 1 år!!!

 

Det gikk jommen kjapt i starten her også, med 2-3 kilo ned i måneden. Mens disse aller siste kiloene har sittet som klistret. Vel, vel. Jeg har gjort det jeg skulle, så får finarbeidet komme senere. Det som skulle av er AV! :) Skitt, jeg har vært flink, altså!

 

*bursdagstrudelutt for meg selv!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe joggetur igår kveld. Var så himla trøtt og sliten etter jobb. Og småfrossen. Da fristet en kveldstur ut i pøsregnet fint lite.

 

Men får ta det igjen idag. Har psyket meg opp hele dagen. Håper det hjelper.

 

Litt opp på vekta etter fastingen, til litt over 62 nå. Men det får gå. Mensen rumler og går sin gang.

 

Har forresten bestemt meg for å bytte veiedag, tilbake til fredager igjen. Helgeflesket er så lite motiverende å veie inn hver mandag morgen, så jeg går tilbake til å veie den dagen jeg opprinnelig gjorde i starten her inne, fredager. Dessuten hjalp det ikke så mye å bytte veiedag til mandager, med full helgeskjerpings, slik jeg en gang håpet. Jeg skeier like mye/lite ut likevel. ;)

 

Så veiing førstkommende fredag igjen. Og hver fredag videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg likegjerne kan avlyse planen om å komme meg ned til 60 blank denne uka. Det får simpelthen bli en annen uke.

 

Var skikkelig uvel etter jobb igår, svimmel og kvalm, og jogging var totalt uaktuelt.

 

Idag har jeg en avtale rett etter jobb, skal ut å spise middag med en gammel kompis, og etterpå er det å skynde seg hjem, til noen overnattingsgjester som kommer, på kort varsel, og som skal sove over til imorgen. Så litt småstressete dag. Og null tid til jogging.

 

Blir rett og slett lite trim denne uka. Prøver å holde meg stabil på begynnelsen av 62-tallet. Det får bli revidert ukeplan. 60 blank får jeg jakte på en annen uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det fredag og min nye offisielle veiedag. Vekta viste 62,2 og det er jeg faktisk strålende fornøyd med denne gangen! :)

 

Det betyr 0,5 kg ned siden mandag til tross for null trening og ikke så mye disiplin på maten denne uka (bortsett fra fastedagen mandag).

 

Idag er det jobbfri og jeg fikk endelig tatt igjen litt søvn. Deilig! Skal få tatt igjen mer i helga også. Søvn er bare så uvurderlig!

 

Og så er jeg fast bestemt på å få til ukas første joggetur ikveld. Endelig! Nå har jeg tid og er i form til det.

 

Planen for helga er å kjøre samme opplegg som forrige helg, med tilnærmet godtefri lørdag, med bare 1 liten kosesak lørdag kveld. Men minus PMS-utskeielsen jeg hadde sist søndag, hvor jeg la på meg nesten 1 kg på ett døgn bare... <_<

 

Holder fortsatt fast på at jeg flytter over til Holde Vekten-forumet for godt når denne måneden er over. Uansett om jeg veier 62, 61 eller 60 kg. Det får bli datoen, har jeg bestemt meg for.

 

God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da var helga over - og det ble ikke tilnærmet godtefri helg. :unsure: Men full godtehelg, som vanlig. Orket ikke tanken på å minimere, likevel. Ja, ja.

 

Men gjorde andre kloke valg, da. Som å jogge, fredag og søndag. Og ta mageøvelsene mine, pluss planken. Og drikke mye vann og spise fiber til frokost og lunsj hele helga, så magen ble holdt i gang. Så alt i alt opp 400 gram i helga. Og det kan jeg jommen leve med, med tanke på alt jeg tøt i meg i helga (vaniljebolle, smågodt, potetgull, brus og sjokoladepudding m/vaniljesaus)!

 

Så 62,6 kg idag. Ukesplanen er (fortsatt) å komme ned på 61. Og deretter 60.

 

Har fri idag og skal deretter jobbe tirsdag-fredag. Starter med ukas første joggetur ikveld. Det ble kun 2 turer forrige uke, men satser på ihvertfall 3 denne uka.

 

Ha en fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ble ikke noe jogging igår, gitt. Syntes det var iiiiiiiskaldt, hele dagen lang. Og da kvelden kom satt jeg bare inne med pledd og tekopp og hakket tenner omtrent. Så avlyste løpinga.

 

Sitter og ruger på en forkjølelse, som også prøvde seg forrige uke, men da fikk jeg slått den tilbake. Denne uka er den tilbake og prøver seg igjen, stabeistet. Men pøser på med varm te og varme klær.

 

Klarte likevel å være flink med inntaket igår, så vekta viste 62,2 idag. Bort med helge-grammene og tilbake til før-helga vekt. Strålende! :) Nå må jeg bare få formen på plass.

 

Og angrer litt på at jeg ikke måler centimeter noe særlig, for merker at det skjer noe med klærne for tida. Til tross for tilnærmet stillstand på vekta. Den nyeste buksa i str. 38 begynner å bli litt slækk. Og jeg har allerede brukt Selveste Slankisbuksa Over Alle Slankisbukser (den i str. 36) i et par uker nå, uten problem. Den jeg sa til meg selv at når den passer fint, da er jeg i mål.

 

Så jeg er i mål! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, der vant omsider forkjølelsen. <_< Småfeber, muskelsmerter (til og med øm i tennene....), sår hals, snørr og generelt tett i pappen.

 

Ble altså ikke noe jogging igår og blir nok heller ikke noe denne uka, før formen er bedre.

 

Nå sitter jeg med en dorull ved min side og snyter meg hvert 5. minutt istedet.

 

Bajs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjølelsen ruller og går videre og energinivået er helt på bånn.

 

Sjekket vekta idag og den viser litt opp. Men så er magen treg igjen, så tror den har litt av skylda. For jeg har vært rimelig flink med inntaket disse dagene, til tross for masse potensiell trøste-mat.

 

Hadde tenkt å jobbe imorgen, fredag, men tar fri for å pleie forkjølelsen istedet og ta igjen litt søvn. Og lurer litt på å forskyve veiedag til lørdag morgen istedet, så kroppen rekker å komme litt mer i balanse. Vi får se.

 

Har faktisk lyst til å jogge, men tror ikke det er så lurt nå. Bør nok vente et par dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, oj! Så deilig det var å ha en fridag hvor man kunne sove litt ut! :)

 

Har mistet nettet hjemme og skriver fra mobil, så dette blir ikke lange innlegget. Men altså, veiedag og vekta viste 62,2 kg. Samme som forrige fredag. Og det er helt ok etter en uke med sykdom og null trening.

 

Har ingen slankeplaner for denne helga. Forkjølelsen humper og går fortsatt. Det får bare gå som det går. Men vil jo prøve å være litt bevisst på hva jeg putter i meg likevel.

 

Ha en god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over og vekta viste (ikke overraskende) 62,9 kg. Har spist så det holder! ;)

 

Forkjølelsen er på retur, med det tar sin tid. Var ute og testet formen igår med en times gåtur, men halsen/luftveiene er ikke helt tipp-topp enda, med fortsatt sårhet og whiskey-stemme, så helt tydelig at jeg bør vente med jogging enda noen dager.

 

Koste meg altså i helga, med god mat og godis. Helt vanlig mengde. Men glemte bort vanndrikkinga litt. Ble for mye te. Og brus. Og det holdt ikke.

 

Så nå er det same procedure as every week: få av seg helgegrammene. Og enten gå litt mer ned - eller holde seg stabil. Til formen kommer tilbake. Har ikke trent noe som helst på 1 uke. Begynner å rykke voldsomt i joggefoten nå, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg nede i 62,5 igjen. 400 gram ned fra igår, bare ved å få magen igang igjen etter helga og spise vanlig hverdagskost.

 

Går mot trening igjen (gleder meg!) og med siste dagers snøfall, regn, slaps og ising til svuller og speilblank holke, har jeg fått en liten påminnelse om hva vinteren og utetrening dreier seg om igjen - og har dermed tatt en sjefsavgjørelse: jeg trekker innomhus! Så fra og med 1/11 tegner jeg abonnement hos et treningssenter jeg lette frem igår og begynner å løpe innendørs på tredemølle. Så slipper jeg is, holke og iskald luft i nylige forkjølelseslunger. Blant annet.

 

Meg og treningsstudioer er jo et lite kapittel for seg... :unsure: Hater sånne steder, egentlig. Men må jeg, så må jeg.

 

Valget falt på et senter som ligger sentralt midt mellom jobb og hjemme (siden vi ikke har noen treningssentre uti gokkemokk hvor jeg bor). Det koster bare 295,- pr måned og har ikke bindingstid. Veldig praktisk, siden jeg bare skal trene der nå de verste vintermånedene, og ok pris når det bare er en tredemølle man skal låne. Ok, jeg skal kaaaaaanskje prøve meg på litt vekter og sånn også... hvis jeg får ånden over meg. :rolleyes: Stakk en liten tur innom der igår og spanet litt og det så ok ut. Helt flunka nytt, til og med. Og lite folk, selv i rushen. Me like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skriver vi siste dag i oktober - og aller siste dagen for meg på dette forumet!

 

Dagens vekt er 62,2. På 1 år har jeg altså gått ned ganske nøyaktig 20 kilo. Fra 82,2 kg til 62,2 kg. Det gikk! :) Og det gikk på 1 år, som håpet.

 

Vil fortsatt gjerne se 60-61, men nå kaller jeg de bare for pirkekiloer. Og tar opp kampen på de når jeg har tid og ork, inne på Holde Vekten-forumet.

 

Jeg passer inn i alle de gamle klærne mine, selv Slankis-buksa i str. 36 som jeg ikke har passet inn i på år og dag! Totalt 22 gravidkilo + 5 ekstra kilo er historie.

 

Det kostet noen liter svette og tonnevis med selvdisiplin, men det var jommen verdt strevet! Jeg har lært masse underveis! Om kosthold, kalorier, trening og hvilke faktorer som forårsaker opp- og nedgang. Jeg skjønner nå mekanismen og har erfart det selv, på kroppen. Verdifull lærdom som jeg absolutt skal ta med meg videre!

 

For jobben er jo ikke over nå. Den fortsetter jo, hver eneste dag, fortsatt.

 

Og tusen millioner takk til alle dere som har giddet å lese, kommentere, backe meg opp og heie meg frem i mål på denne tråden det siste året! Dere er gull! :)

 

Ha en strålende vinter og lykke til videre alle sammen på "Ned 10-20 kg"-forumet! Måtte dere ALLE sammen komme i mål!

 

Link til mitt nye GR-hjem på Holde Vekten-forumet: http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/20509-bijous-holde-vekten-dagbok/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...