Gå til innhold

Ned 20 kg. På 1 år...? Hmmm.


Anbefalte innlegg

Gjest nueva vida

Ja, det er nok bare slik kroppen er. Uansett hva vi gjør, så vil den dessverre styre sitt eget løp litt. Jaja, man må jo se langsiktig på det!

 

Så flott! Spennende se om den fine vektnedgangen holder da :) Satser på det!

 

Her ble det ikke interval i dag, var 1000 ting som plutselig skjedde. Men da blir det i morgen istede. Tar en joggetur når barna er i seng i kveld. Gleder meg :) men det er så forferdelig glatte veier her, så det kan bli en utfordring. Jeg gir det et forsøk :)

 

Lykke til med veiing i morgen, jeg følger spent med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det' date=' Juni72! :-)

 

Jeg bruker en DVD som jeg kjøpte på nettet en gang, Stacey Nemours "Secrets of splits and flexibility".

 

Jeg drev nemlig med pole dancing for noen år siden og ønsket i den forbindelse å bli mer fleksibel og kanskje også komme ned i spagaten. (Selv etter å ha passert 30 år, oh yeah...! Evig optimist! ;-)) Det er nemlig noen pole dance move's som ser litt mer lekre ut og er enklere for kroppen å gjøre om du rett og slett er fleksibel. Og jeg var stiv som en stokk... Dermed vandret jeg ut på leting etter et stretching-program som passet til pole dancing og det å lære seg å gå ned i spagaten, selv for nybegynnere, helt fra scratch. Og på et pole dance forum ble Stacey Nemour anbefalt.

 

Nemour er egentlig en kung-fu ekspert, men i tillegg til å instruere i kung-fu, lærer hun også bort stretching og fleksibilitet til bl.a. toppidrettsutøvere i USA. Greia er at øvelsene kan gjøres av alle, uansett hvilken idrettsgren du holder på med og uansett hvilket nivå du er på. Du behøver ikke være idrettsutøver en gang, men bare helt vanlig mosjonist. Poenget er å bli fleksibel, få bedre holdning og ta vare på kroppen din på sikt.

 

Jeg kjøpte altså DVD'n "Secrets of splits and flexibility", men hun har en annen DVD også som heter "Stretching for the least flexibel people on the planet" (herlig tittel!). Har ikke sett den, men gjetter på at det er litt av samme greia, med den forskjellen at den kanskje ikke har som mål at du skal kunne gå ned i spagaten til slutt, som min hovedsaklig er.

 

Min DVD er i grunn super-enkel, for du begynner på det nivået du er på, uansett hvor på skalaen det er. Eneste som er litt irriterende i starten er at Nemour selv er fleksibel som en gummistrikk, så hun klarer jo selvsagt alle øvelsene helt perfekt og sklir ned i spagaten på et blunk. Så det er viktig å huske på at selv om du ikke klarer øvelsene akkurat slik som henne (eller ikke i nærheten engang), så starter du bare lettere. Som Nemour selv sier på DVD'n: "You got to start somewhere!" Du bøyer og tøyer og strekker armer og ben så langt ut som du klarer. Og hvis du gjør hele serien med øvelser regelmessig BLIR det lettere! (Jeg kom nesten helt ned i spagaten selv til slutt, for noen år siden, da jeg tok øvelsene omtrent hver dag.) Men du trenger altså ikke å ta øvelsene på denne DVD'n med det mål å komme ned i spagaten. Mange av øvelsene er suverene for folk med f.eks. kneproblemer og ryggproblemer. Ryggen min jubler hver gang jeg klarer å gjøre disse stretching-øvelsene noenlunde regelmessig, over tid. Da har den det alle tiders - og det synes, på hele holdningen min.

 

Nemour sier ikke noe om hvor lenge du skal holde hver strekk, men det finner du ut etterhvert selv. Jeg har noen favoritter som jeg holder lenger enn andre, nettopp fordi jeg kjenner at de gjør underverker bl.a. for ryggen. De siste øvelsene på DVD'n er også mer styrketrening-aktig. Du kan feste sånne borrelås-vekter på anklene f.eks. for å gjøre øvelsene tyngre og mer effektive. (Og etter endt program slenger jeg også på noen ekstra styrkeøvelser selv, siden jeg først er i siget.)

 

Nå strekker jeg ikke lenger for å komme ned i spagaten, men for å ta vare på kroppen min, bli mer fleksibel i hverdagen og få bedre holdning. Og det hjelper den garantert for, hvis du gjør det regelmessig! :-)

 

Jeg sa en gang til noen venner at denne DVD'n burde vært på blå resept - og det står jeg fortsatt for. Drister meg til å anbefale begge DVD'ene, selv om jeg bare har sett den ene. Hun er kjempeflink til å forklare, ting er veldig basic og forståelig. (Litt sånn stretching for dummies! ;-)) Men de kommer desverre ikke med norsk tekst, da.

 

Hjemmesiden hennes er: http://www.staceynemour.com

 

P.S. Etter du har klikket deg inn fra hovedsiden får du opp en liten meny helt nederst i vinduet. Trykk Video, og deretter "Secrets of splits and flexibilty", så får du en liten visningssnutt av innholdet i DVD'n.

 

Lykke til så masse! :-)[/quote']

 

Takk for utfyllende svar og tips, Bijou! Har satt dvd'ene på ønskelisten til jul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nueva vida: Håper du klarte å holde deg på beina på glatta! Denne årstiden kan jo være ganske lumsk, akkurat når det fryser på og før snøen kommer ordentlig. Umulig å se hvor det faktisk er glatt! :-S

 

Idag klinte jeg til med 1835 kalorier, i motseting til 1100 igår. Var på 1400 og tenkte, hey, jeg har jo plass til litt til! Så det ble chilinøtter... Boiiiiiing! Nærmere 400 kalorier bare der. Woups! :-O

 

Får se hvordan det slår ut på veiinga i morgen. Har drukket masse ekstra vann, i et lønnlig håp om å få det raskere gjennom systemet. He he! Vet ikke om det funker da.

 

Juni72: Bare hyggelig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jooooo! Jeg klarte å holde meg stabil fra i går. 77,9 kilo! :-) Jippi!

 

Det er ned 900 gr fra forrige veiing. Pjuh! Hadde en snikende følelse av at jeg kom til å være stuck på 78 en stund. Vet ikke helt hvorfor, for egentlig var jeg jo ikke der så lenge.

 

Ingen endring på midjemål eller magemål. Selv om kåpa er merkbart lettere å kneppe igjen. He he!

 

900 gram er jeg kjempefornøyd med. Og det betyr at det faktisk ER en god sjans til å karre seg ned til 74 innen jul likevel. Jeg prøver! Det er "bare" 3 kilo igjen til 74,9. Hvilket betyr ned gjennomsnittlig 750 gram i uka de neste 4 ukene. Det er ikke helt skrekkelig umenneskelig.

 

Så da blir mål for neste uke ganske klinkende klar: komme meg ned til 77,1 kg! Minst.

 

Blir spennende å se! I følge min litt frynsete statistikk er den neste uka en sånn uke hvor jeg bare kommer til å gå ned 1-200 gram. He he! Vi får se, hvem som "vinner". :)

 

Uansett: 4,3 kilo er borte på 6 uker og jeg har 14,9 igjen! Ganske stolt!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Kjempeflott :9

 

Gratulerer, så deilig å se og kjenne at kiloene raser av. Keep up the good work - da er du 74 til juleaften!!

 

Jeg er spent til mandag. Håper på ca 1 kg ned, så jeg er veldig spent ja! Og det er nå de verste dagene ila en uke begynner. Helga kan være hard.

 

Nå har vi spist taco til kveldskos, og det blir skremmende mye kcal... Jaja, det er sjelden vi spiser det, og jeg har strammet inn det andre inntaket i dag. Så summen blir ikke så 'gæli'. Er godt innenfor mitt dagsinntak.

 

I morgentidlig SKAL jeg gjennomføre intervaløkten jeg har utsatt noen dager nå. Jeg MÅ ha e treningsøkt til før mandagen. Har 3 økter så langt denne uka, og syns jeg må ha 4-5. Det blir iallefall i morgen, kanskje jeg greier en søndag også?!? Vi får se! Ta en dag av gangen! En ting er iallefall sikkert: NULL GODIS!!!

 

Ha en flott helg, og nok igjen; gratulerer med fint ukesresultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, nueva vida!

 

Måtte ta en liten veiings i morges for å se hva utgangspunktet for helga var: 77,6! :)

 

De 300 i minus fra i går kommer godt med, siden vi skal til Sverige idag på harryhandel. Da blir det nok litt svenskegodis... Men det får bli lørdagskvota også. Ikke noe ekstra "norsk" godteri i tillegg. Og Cola Zero i dag også.

 

Ikke noe tid til trim i dag. Og Sverigetur. Det blir definitivt dagens utfordring.

 

Lykke til med helga du også nueva vida - og krysser fingrene for mandagen din! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Bra, da er du inne i en god stim. Det er gøy :)

 

Håper "harryhandelen" gikk greit, og at det ikke ble noe ekstra kcalinntak. uansett; litt må man kunne unne seg, bare det er med måte!!

Jeg har ikke spist et eneste godterigram i helgen, og er meget, meget tilfreds med egen innsats!

 

Ble trening i går (interval) og en løpetur før frokost i dagtidlig. Deilig :)

 

Nå er det 1.søndag i advent, og her i huset skal det bakes pepperkaker!

 

Ha en flott 1.advent!

 

Jeg er veldig spent på veiingen i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Da er ukens veiing unnagjort, og jeg er så glad og stolt :-)

Jeg har tatt av 1,6 denne uka, og har derfor gått ned 5 kilo på 3 uker. Og det bare ved å trene mer og kutte ut godteriet. Utrolig gøy!

 

Uka har vært preget av mye sunn mat, selv om det i helge ble litt ekstra god mat som taco og hjemmelaget pizza. Jeg har 5 treningsøkter, som tilsvarer litt over 11 trimpoeng.

 

planen for kommende uke, blir det samme som de forrige: mye trim, og ingen godis! da håper jeg på 1 kilo neste uke også!!

 

Det er så veldig, veldig gøy når det løsner på denne måten. Jeg har ventet meg en dårligere uke, siden det har gått så mange kilo. Men den uka har ikke kommet enda, og mannen min mener at den ikke nødvendigvis kommer heller når jeg jobber så hardt for det.

 

Ha en flott uke! Her skal jeg begynne med litt julevask, og julebakst blir det også sånn innimello. Også blir det mye trim!!!

 

 

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra jobba, nueva vida! :-) Virkelig imponert!

Men når man er så disiplinert som du må det jo komme resultat. Keep going!

 

Her ble det for mye svenskegodis i helga, gitt. Klarte ikke dy meg. (Eller, ga litt blaffen...) Så nå ligger jeg akkurat på 78 blank. Men ble egentlig litt letta, for jeg fryktet underveis at jeg hadde lagt på meg enda mer. Føltes sånn etter all godisen, pluss at magen har vært treg i tillegg.

 

Men det ble mye gåing og ståing på kjøpesenter lørdag - og søndag morgen tok jeg motbakketuren min. Så jeg har nok brent av noen kalorier i helga likevel. (Ble 12 trimpoeng totalt den uka.)

 

Det betyr at jeg må ned 900 gram fram til veiedag på fredag for å nå ukas mål. Men har tro på at jeg skal klare det! :-)

 

Heia oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Takk :D Ja, det hjelper virkelig å være disiplinert!

Neste mandag regner jeg med å nå en milepæl; 88,2 er det letteste jeg har vært på 2 år, så det blir en stjerne i margen når jeg kommer under 88,2. Da begynner jeg på nye kiloer, og det gleder jeg meg til. Disse 5 jeg har tatt av til nå, er kiloer jeg har tatt av, og lagt på, tatt av og lagt på osv mange ganger siste året. Men nå skal de ALDRI på igjen, og jeg skal lenger ned, mye lenger ned!

Neste jul er jeg 70 kilo, det er jeg bestemt på og det skal jeg klare!!!

 

Vi skal klare målået vårt sammen, jeg og du!

 

900 gr til fredag fixer du, ingen problem. Jeg heier på deg!

 

Du får utfordre deg selv med flest mulig motbakketurer så er ukesmålet ditt i boks!

 

Her blir det ikke trening i dag. Hviledag etter trening både lørdag og søndag. Føttene må få litt fri!

 

Da er sunn frokost, sunn lunsj spist, og jeg gleder meg til grønsakssuppe til middag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milepæler og "nye" kilo som forsvinner er gøy! :-) Og du har gjort og gjør fortsatt en kjempeinnsats, nueva vida!

 

Her er det ikke så mange "nye" kilo, siden jeg aldri har veid så mye som det jeg gjør nå og kiloene kom forholdsvis fort, dvs. iløpet av et svangerskap. Men kikket i den syvende sansen min hvor jeg har skrevet opp all vektoppgang under svangerskapet og la merke til at spesielt kiloene 72-77 kom superraskt på, i våres. De var på plass iløpet av 5 uker. Så da har jeg et lønnlig håp om at de samme kiloene også går omtrent like raskt av! :D

 

Vel, vel. Vi får se. Her er i alle fall helgas synder ute av kroppen og jeg er tilbake på 77,6. 400 gram borte, 500 igjen til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagens motbakketur unnagjort. Fysjameg for et grisevær! Masse vind og regn. Måtte tre lua godt nedover ørene.

 

Før jeg gikk ut prøvde jeg for moro skyld et par gamle treningsbukser som jeg hadde liggende bakerst i skapet, for å sjekke hvor langt unna jeg er de nå. Begge str. 40 og egentlig for store når jeg er i matchvekt. Men fikk overraskende nok begge på meg. Over rumpe og lår, vel og merke.... Det stoppet ved post-gravidmagen. Fikk såvidt kneppet igjen den ene, men spoooiing! og der føk trykk-knappene opp igjen. Men siden jeg stadig er i vektendring fant jeg ut at jeg skal prøve de igjen om 3 uker, på lille julaften når jeg forhåpentligvis har kommet meg ned på 74-tallet, og sjekke hvordan de passer da.

 

Samme med 2 gamle olabukser jeg hadde liggende, som også er str. 40/42. Hadde nemlig en "tjukkas-periode" for omlag 4-5 år siden, da jeg var i et forhold jeg mistrivdes veldig i, trøstespiste masse og la på meg omlag 10 kg. Lå rundt 71-73 kg på det tyngste. (Det meste jeg hadde veid noensinne før jeg ble gravid ifjor.) Trodde jeg hadde kastet alle klærne fra den tiden, men har altså igjen de to treningsbuksene og olabuksene. De kommer godt med, forhåpentligvis snart! For resten av garderoben min er str. 36/38 og dit er det i alle fall enda lengre til.

 

Aldri så galt at det ikke er godt for noe... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

500 gr til fredag greier du, det VET jeg! Grattis med gjennomført motbakktur, ingenting som en deilig trimøkt. Jeg selv har gjennomført tidenes hardeste step-time. Guda meg - det var så hardt, nytt program, men nå når jeg sitter nydusja i sofaen er det herlig!

 

Så gøy med buksene da, selv om de fortsatt er litt trange over magen, er det jo et skritt i riktig retning!

 

Gleder meg allerede til mandag og ny veiing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, la det holde, sier jeg også!

 

Har 200 gram igjen til målet mitt i morgen. Har ikke fått trent siden tirsdag, så dårlig med trimpoeng her om dagen. (Egentlig helt elendig... :-/) Men spiser fornuftig i det minste og har heller ikke sittet på rumpa de siste dagene. Holder på å pusse opp noen vinduskarmer og male. Så det er jo en slags aktivitet det også. Skulle tatt motbakketur i dag, men "må" til byen istedet og handle julegaver med svigermor. Blir jo litt trasking ut av det og håper at det hjelper på å brenne av de siste 200 gramene. Men det blir også kafébesøk, så her gjelder det å holde fokus.

 

Men enda en godnyhet på klesfronten imens: nå kommer jeg inn i favorittkåpa mi også! Ikke bare den gamle lurvete som jeg har brukt som midlertidig kåpe i høst, mens jeg har hatt diger mage. Men den lekre og supervarme vintage kåpa mi, med innsvinget liv. Jippi! Den er stram over magen og jeg har jo en del kilojobbing igjen før den sitter perfekt. Men jeg får kneppet den igjen, selv over midtpartiet, og uten at jeg ser ut som en stappa julepølse. Jeg ser i alle fall ikke gravid ut lenger! :-) Den som spør om det nå får seg en på tygga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Så gøy med den jakka :D

 

Spennende med veiing i morgen, lykke til!

 

Her går det bra, både med mat og trening. Er inne i en uke der jeg er veldig sulten, ikke så rart kanskje, siden jeg har jobbet så hardt de siste ukene. Må bare gjøre det beste ut av det.

Nå er det helg igjen, og målet er å ikke spise noe som helst godteri!

Jeg har begynt på litt julebakst, og det begynner å bli noen skikkelig godsaker i ulike bokser, men jeg er knallhard!

 

Spennende med veiing igjen ,mandag, gleder meg :)

 

Gleder meg også til å høre om du har nådd målet ditt på morgendagens veiing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, nueva vida!

 

Det gikk... med et nødskrik! :-) Vippet mellom 77,1 og 77,2 i morges. Men landet til slutt på 77,1 kg. Ukesmålet mitt. Uendret midjemål, men 2,5 cm smalere over magen siden forrige uke.

 

Føler likevel på et merkelig sett at jeg ikke helt fortjener det, for jeg har ikke vært noe flink med trening denne uka. Motbakketur søndag (men den ble jo med på forrige ukes regning) og tirsdag. Ellers ikke no'. Og heller ikke stretching. Så denne ukes "trening" har bestått i oppussing, maling og julegaveshopping. He he!

 

Men det ble likevel 800 gram ned, da. Det er jo egentlig kjempebra, når alt man har gjort er å spise riktig. Ble jo bytur og kafétur i går, med mange fristelser, men den eneste utskeielsen ble et foccaciasmørbrød med camembert og bacon på. Og en Pepsi Max til.

 

Nå er det bare 2,2 kg igjen til jeg toucher innom øverst på 74-tallet. (3 kg blank hvis jeg vil helt ned på 74,1) Helt uvirkelig egentlig! :-) Jeg er fortsatt gira på å klare ettellerannet på 74-tallet før jul. 3 uker igjen. Tar som mål å klare ytterligere 2,2 kg ned - og alt utover det får være årets julebonus!

 

Neste ukes mål blir da enda 800 gr ned. Til 76,3 kg.

 

Har uansett rundet hele 5 kilo som er borte nå, siden oktober. Wohoo!

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Yeeeyyyy :-D Grattis, så flink du har vært! Så deilig så greie målet sitt! Jeg er sikker på at når lille-julekvelden banker på døre på 3 uker er du nede på 74-og-noe. Du er gira på det, og det er det som skal til!

 

Om det ikke ble mye trening, har du vært i mye aktivitet og det blir det også trimpoeng av. For det kommer jo utenom og i tillegg til hverdagsaktiviteten.

 

Jeg er spent på mandagens veiing, har som de andre ukene vært flink med mat og trim. Jeg har en følelse på nedgang, men om det er 1 kg er jeg usikker på. det er jo det som er målet mitt. Skal jobbe hardt i helga, for å øke sjansene for at det kan gå.

 

Har trent 3 økter så langt denne uka, og satser på en hver dag i helgen. I moregn blir det joggetur, søndag svømming. Også lurer jeg på om jeg må få til en intervaløkt i dag. Men er litt usikker. Lurer også på om beina mine bør få litt fri. Men det får de jo søndag når jeg skal svømme. Vi får se an formen utover ettermiddagen!

 

Jeg ble motivert av kåpe-prøvingen din, og gikk skeptisk og spent ned i kjelleren i dag. der henger det en flott, grå duffelcoat i vedmel. den har ikke passet på 2 år. Da jeg prøvde den for noen uker siden, var det ca 10 cm før den gikk igjen. det var nub-sjans. I dag gikk glidelåset igjen. Den sitter som et pølseskinn, og kan ikke brukes. Men du verdem for en fremgang. Jeg ble så glad. Så nå håper, og satser, jeg på at den vil sitte fint iver penklærne mine i julen!

 

Ha en flott helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Og du har jo ikke vært noe mindre flink du, da! Egentlig enda flinkere enn meg, så du har nok vektnedgang i sikte på mandag, for sure! :-)

 

Og jaaaaaa! Det er superdeilig å passe inn i gamle klær igjen! DET er nesten mer motivasjon enn tall på en digitalvekt, synes jeg. Det er jo de gamle klærne vi vil inn i og har som mål. (I alle fall jeg.)

 

Om noen få uker og kilo sitter kåpene våre enda finere. Tenk på det! Hurra! Jeg gleder meg allerede, jeg!

 

Tastet forresten litt på en sånn BMI-kalkulator istad og fant ut at jeg bikker normalvektig igjen ved 73,9 kilo. Det hadde vært deilig å få til før jul. Om enn symbolsk, for min egen del. Men det betyr over 1 kilo ned i uka frem til jul og det tør jeg rett og slett ikke satse på. Orker rett og slett ikke pese med det og holder fast på 74ognoe. Men godt å vite at når jeg kommer ned på 74 er normalvektig bare rett rundt svingen! :-)

 

Ha en flott helg du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga og dens utskeielser passert igjen og jeg tar en liten oppsummering.

 

Visste det kom til å bli en utfordrende helg, siden vi skulle ha middagsgjester på lørdag og jeg ville skeie litt ut på både vinfronten og godterifronten. Skeie ut kontrollert... hvis det går an. Driver jo fortsatt på å lære meg det! ;-)

 

Startet derfor lørdagen med motbakketur. For her måtte det trimmes, hvis jeg skulle dytte i meg ekstra kalorier. Det ble motbakketur med motvind! Fyttirakkern! Syntes jo først at det gikk lekende lett den ene veien og tenkte; hey, jeg har jo blitt ganske fit! Men da jeg kom til midtpunkten, skulle snu og ta alle motbakkene hjem igjen skjønte jeg jo hvorfor det gikk lett ned: medvind! Nå fikk jeg motvinden midt i fleisen, opp alle bakkene. Uæh! Peste og svettet som en tulling mens jeg dyttet vogna foran meg. Men fokuserte på alt det gode jeg skulle unne meg på kvelden.

 

Så var det hjem og vaske hus, mens sambo lagde all maten. Og det ble en veldig hyggelig kveld og hyggelige gjester. Hadde en slags prøvemiddag til julaften, siden vi skal servere 2 retter. Den ene er vaktel (en slags fugl). Og det hadde ikke sambo lagd før, så han måtte teste det en gang først. Så gjestene ble litt prøvekaniner. Men vaktelen ble kjempegod! Hadde en deilig brokoli og blomkål-suppe til forrett. Så vaktel, med søtpotetmos, asparges og gulrøtter. Smakte på alt, men tok ikke noen kjempeporsjon. Vel vitende om at det kom andre kalorier også... Til dessert hadde vi nemlig tobleronekake med bringebær og vaniljesaus til. Der klinte jeg til og klarte å dytte i meg 3 (små, men likevel) kakestykker. Og til kaffen; Twist og en skål med Smarties. Innen kaffen hadde jeg fått i meg nok vin iløpet av middagen til å gi litt bengen og tenke; "jamen, nå koser vi oss!" så jeg heiv innpå sjokolade. (I "kontrollerte former"... eh...)

 

Middagen ble i alle fall en suksee! Og søndagen etter var vi ganske dorske både sambo og jeg, etter all maten, vinen og det hele. Sambo gikk og småspiste Twist hele dagen og ville bare se tv og film, men jeg så fort hvor det bar hen. Så jeg tvang meg i aktivitet. Malte ferdig enda en vinduskarm hjemme og tok så en kjapp ryddings i huset. Fylte en hel søppelsekk med avlagte klær og en pose full av tomme vinflasker og returglass og lesset det hele på barnevogna. (Kjekt med stor gammeldags barnevogn, med masse plass under!) Så var det å kle på poden og meg og traske avgårde igjen, til returpunktet noen kilometer unna, for å kaste i returcontainere og UFF-container. Mens sambo tippet over på sofaen og sov en times tid. Så da ble det en kjapp times gåtur på meg der. Til middag den dagen hadde vi noe kylling i currysaus, med ris til. Men tok ikke store porsjonen. Og senere på kvelden ga jeg litt etter jeg også og det ble film og siste resten av Twist, men da visste jeg i det minste at jeg hadde gjort noe for å fortjene det. Ikke bare dasset hjemme hele dagen.

 

Så altså; målet for helga var å holde meg stabil. Var ganske usikker på om jeg hadde klart det da jeg gikk på vekta i morges for å sjekke. Det var jo egentlig fri flyt med både vin, kake og sjokolade. Men jeg spiste ikke store middagsporsjoner og drakk ekstra mye vann hele helga. Og det var den trimmen, da, som jeg også bevisst la inn.

 

Og ja! Jeg hadde klart å holde meg stabil! Under over alle undere. Jeg hadde til og med klart å gå NED 100 gram. Så nå veier jeg 77 blank. Kjempestolt av meg selv! :-) Og tar denne helga som en prøvehelg til jula, på flere måter. Spise det jeg vil (under noenlunde frie tøyler), men også trimme og holde meg i aktivitet.

 

Avrundet for øvrig den uka med "kun" 8,3 trimpoeng. (Målet mitt er egentlig 14 pr. uke.) Men har "tilgitt" meg selv for det, så lenge det gikk så bra som det gjorde ellers. Og dessuten, ny uke og nye trimpoeng-sjanser denne uka!

 

Hvordan gikk veiingen i dag med deg, nueva vida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Dette går lett ;-)...hmm...nei, det gjør jo egentlig ikke det. For jammen er det hard jobbing som ligger bak disse tapte kiloene. Så lett er det ikke, nei. Men det går, og det er en utrolig deilig følelse.

 

Har tatt av 1 kg denne uka, og er nå 6 kg lettere enn for 1 mnd siden. Veldig stolt av meg selv. Oppskriften er; mager mat og mye trim!! Veier i dag 87,3 :D

 

Har ca 11 trimpoeng denne uka, og ikke noe godis.

 

Nå er jeg på mitt letteste på 2 år, og begynner på mine såkalte "nye" kiloer. Spent på hvordan det går, og om kroppen vil stritte imot snart. Ser liksom for meg at det kan skje, men jeg jobber knallhardt, så jeg håper jeg blir belønnet med 1 kg ned neste mandag også.

Drømmen min er 3 kg ned til lille juleaften. Spent på om det går, og er forberedt på hard jobbing!

 

I dag har vi vært på bytur, men det ble ingenting usunt. Bprtsett fra middagen, som var typisk kafemat, og så sunn som den maten overhode kan bli. Lørdagen skal vi igjen på tur, så jeg må spise ekstra magert og trene ekstra hardt denne uka.

 

Høres ut som du har hatt en flott helg, og det er bra. Viktig å kose seg. man skal jo leve med detteher også :)

 

Interessant å se at du til tross for en del ususnt greide å holde vekta. Det er det jeg er spent på til jula. Men med en del trim, så kan man greie det. det viste du nå.

 

Planen for uka er like mye trim, og like sunn mat!

 

Gleder meg til fortsettelsen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med enda en kilo ned! Juhuuu! :-) Vi er flinke!

 

Og nei, det er ingen lett oppgave. Det krever hard jobbing og full konsentrasjon hele veien, uke etter uke. Det er SÅ lett å glippe. (Altfor lett... :-/) Men vi er på god vei og vi må bare fortsette å fokusere. For dette skal vi få til! :-)

 

Jeg er også redd for vektplatåer og er forberedt på at de/den kan dukke opp når som helst. Men jeg tror vi heller skal konsentrere oss om det vi faktisk gjør og får til, istedet for det som kanskje kan skje.

 

Og ja, jula blir et spennende eksperiment. He he! Leser at det er mange som skal unne seg masse godt i jula, fordi det tross alt er jul. Men jeg tenker som så at det er ikke hvert år jeg drasser rundt på 20 kilo ekstra og er på slanker'n (egentlig første jula noensinne), så akkurat denne jula kan jeg ofre litt og prøve å ha en litt mer moderat feiring. Det er 3 hele juleselskap på 3 dager her hos oss, med fet mat og godterier. Og dermed mer enn en vanlig helg bare. Så det går an å skjerpe seg litt. Jeg spiser jo godteri alle andre helger, resten av året, så det er ikke akkurat synd på meg. I alle fall ikke så synd at jeg er villig til å ofre av de hardt avslankede kiloene mine denne høsten pga. en simpel julefeiring. Nei takk!

 

Jeg har hatt mange fete julefeiringer før dette - og vil nok ha mange fete julefeiringer i årene som kommer også. Så denne jula skal jeg prøve å proppe i meg litt mindre enn vanlig. Og røre meg mer.

 

Det er min plan, for jula 2011.

 

Idag bikket forresten vekta over på et nytt kjærkomment tall: 76,9! :-)

Må prøve å få til 600 gram til til fredag, så det står 76,3.

 

Og 2 kilo igjen til julemålet mitt nå! Håper jeg klarer det!

 

Prøvde en kjole som henger klar til meg på gjesterommet i dag, for å sjekke hvor mye jeg har igjen til jeg kommer meg inn i den. Den satt betraktelig bedre nå enn for bare noen uker siden. Hadde kanskje fått igjen glidlåsen bak, med turde ikke røske for mye i den. Håper, håper, håper den passer ved 74,9 kg! Da skal jeg ha den på meg på julaften, som premie til meg selv!

 

Kjøpte den i sommer og den skulle egentlig være premie til meg selv etter fødselen. En slags fødselsgave. Kjøpte den litt større enn min vanlige størrelse, men hadde likevel ikke nubbesjans til å komme inn i den etter fødselen. Var nok altfor optimistisk den gangen, med tanke på kilo og tilbake til normalvekt. Først nå, 4-5 måneder etter, begynner det å ligne noe.

 

Ting tar jommen tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Jeg har også som en plan å moderere meg i julen, i motsetning til andre juler. Samt trene en del. Håper bare graderstokken ikke kryper for lavt.

 

Har vært på juletrefest med barna i kveld; og spiste ingenting til tross for en deilig kake som sto på bordet framfor meg!! Er utrolig stolt over meg selv! Tok et (tørt) rundstykke med hvitost istedet!! Og med en intervaløkt tidligere på dagen er jeg i rute :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nueva vida

Selv om jeg var veldig flink på fest i går, var jeg ikke fult like flink da jeg kom hjem :D

Ble så innmari sulten, og fysen på noe godt. Da ble det 2 ekstra brødskiver med brunost. Nei og nei, ble jo over 400 kcal ekstra. Uff!!!! Men dagsregnskapet kom uansett ikke over 1600, så det er jo ikke såååå ille. Men unødvendig likevel. Er skikkelig sur på meg selv pga dette. Jeg bør kanskje heller være stolt fordi det bare ble et par syndende brødskiver med brunost , istede for noe av det gode som ligger på kakebokser i kjeller'n (hjemmelagde mozartkuler, marsipan, sara bernhard, og andre gode småkaker)?

 

jaja, på med nytt mot i dag...men hvor ble det av dette pågangsmotet???

 

Kanskje det ble borte da mens kom for fult i går, og det som følger med av trøtthet, sult og søtsug! Wææææ...j*vla tante rød!

 

Jeg skal klare denne uka også, men jeg tror, nei VET, at den blir hardere enn de forrige. Nettopp pga denne mens som tydelig setter preg på kroppen min hver mnd!

 

Skal bryte meg ut på en treningstur i dag. Så skal jeg drikke MYE vann. Kanskje det hjelper på å få mensens effekter ut av kroppen fortest mulig!?!

 

(et lite negativt utpust i denne prosessen..jaja..må vel til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... to ekstra brødskiver med brunost behøver ikke bety noe som helst vektmessig! Ikke når du er så flink ellers. Og som du sier, det var ikke akkurat en halvkilo mozartkuler eller sjokkis du spiste heller.

 

Tror det er viktig å beholde 'matfornuften' i det hele også. Brødskive med brunost ER jo ikke fy-fy, i ny og ne! :-) Vi må ikke bli så slankefokuserte at alt som ikke har en fettprosent på 0,1 blir helt horror. Som sagt, vi skal leve med denne livsstilen etterpå også.

 

Igår ble det lite aktiv dag her. Dvs. ikke noen gåtur. (Gikk motbakketur mandag. Og skal i dag.) Var innendørs hele dagen, så på den første snøen som dalte ned sammen med sønnen min og bakte julekaker. Veldig kos! Og prøvesmakte 3 serina-kaker. Førte det møysommelig opp i matskjemaet mitt.

 

Men mitt 'problem' for tida er at jeg spiser så kalorifattige måltider på hverdagene (de faste måltidene) at jeg sitter igjen med masse ekstra ledige kalorier på slutten av dagen. Og da plundrer jeg med dilemmaet om jeg skal dytte i meg litt ekstra kos (jeg vil likevel holde meg godt innenfor 1600 kalorier) eller om jeg bare skal la være.

 

Forrige uke lå jeg på gjennomsnittlig 1300 kalorier på ukedagene. Da kvelden kom i går satt jeg eksempelvis med en total på 835(!). Skjønner ikke hvordan jeg får det til. Selv om jeg ser hvordan på matinntaket iløpet av dagen, da. Men med masse "kalorioverskudd" på kveldingen er det lett å falle for fristelsen. Som jeg gjorde i går. Da ble det både melkesjokolade og vin, foran en film. Men jeg havnet likevel på 1400 kalorier, alt inkludert. Følte heller ikke at jeg dermed sprakk. Annet enn på mitt eget løfte til meg selv om å bare spise godteri i helgene.

 

Det burde jo ikke være noe problem, i utgangspunktet. Og jeg fortsetter jo å gå ned. (Gått enda mer ned i dag, fra i går.) Men jeg lurer på om jeg rett og slett skal fylle på restkvota når kveldingen kommer med frukt eller noe. Kan jo ikke ligge på 800-1100! Eller kan jeg det....? Synes det høres for lite ut, for en voksen dame. Vil jo gå ned, men vil jo samtidig ta vare på kroppen også. Ikke drive rovdrift.

 

Noen som vet hva som er lurest å gjøre? (Fylle på restkvota med sjokkis og vin ER jo veldig fristende, men funker ikke i lengden. Pluss at egentlig har jeg ikke lyst heller. Vil spare denslags til helgene.)

 

Ja, ja. Får tenke på det mens jeg går motbakketuren min straks.

 

Her er det helt winter wonderland i dag, med snø på trærne og overalt. Og blå himmel. Gleder meg til å gå ut! :-) Skal ta med kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...