Gå til innhold

Slankedagbok anno 2011


Gjest spich
 Share

Anbefalte innlegg

Har hatt en tråd på "over 40" kg forumet, men den er så lite oppdatert siste året at jeg vil starte en "frisk" en her, med blanke ark. :)

Tenkte det måtte være bedre det, enn å fortsette i den forrige, og bli konstant påminnet på at jeg ihvertfall 2-3 ganger i løpet av den tråden har falt helt av lasset og gått opp alle kiloene igjen (og litt til....).

 

Jeg er 36 år, og veier 113,8 kg idag. Dette skal være siste gangen noensinne at vekta viser dette tallet!! Det SKAL! (banke inn i hodet).

 

Jeg har prøvd mange forskjellige kurer, det er nok bare en som har fungert på meg, og det er nettopp Grete Roede. Gikk på kurs for over 10 år siden, gikk da ned 17 kg. (syns selv jeg var feit, startet på 89 kg...).

 

Så, etter å ha prøvd både ketolysekur, herbalife, easylife, nutrilett og mer til, har jeg dratt fram min gamle GR bok, og skal nå følge den!

 

Er på første dagen, og ser nå etter å ha lagt inn all maten at jeg har spist for lite idag.... Blir nok mye prøving og feiling første dagene.

 

Vel, da er jeg igang igjen! :)

 

Edit: Legger til målsetninger og resultater her jeg, mer oversiktelig :)

 

Mål:

1. delmål: Ned 10 kg til jul (klarte bare 8 :unsure:

2. delmål: Tosifret på vekten innen 10. mars

 

Resultater:

Maxvekt sommeren 2011: 117 kg. :(

17/10 - 113,8 kg (startvekt)

24/10 - 110,9 kg (-2,9)

31/10 - 110,4 kg (-0,5)

07/11 - 108,2 kg (-2,2)

14/11 - 108,5 kg (+0,3)

21/11 - 107,8 kg (-0,7)

28/11 - 108,5 kg (+0,7)

05/12 - 106,0 kg (-2,5)

 

2012:

02/01 - 107,5 kg (+1,5)

14/01 - 106,6 kg (-0,9)

22/01 - 105,5 kg (-1,1)

28/01 - 104,0 kg (-1,5)

04/02 - 104,5 kg (+0,5)

12/02 - 103,8 kg (-0,7) Yey - 10 kg ned!! :D

19/02 - 102,1 kg (-1,7)

26/02 - 100,4 kg (-1,7)

04/03 - 100,4 kg (stille)

09/03 - 99,7 kg (-0,7)

18/03 - 100,9 kg (+1,2) :angry:

25/03 - 99,9 kg (-1,0)

01/04 - 99,5 kg (-0,4)

 

01/12 - 103,2 kg (+3,7) :angry:

 

2013:

 

02/01 - 105,0 Ny start!

18/03 - 100,8 :)

08/04 - 98,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei, og så kjekt at vi blir flere her inne på 30-40. Jeg ser at vi er noenlunde på samme sted både vektmessig og når vi ser på målene våre. Det er jo hyggelig om vi kan holde hverandre litt med selskap.

 

Det fine med Grete Roede er at det er et så stort fokus på å spise sunn og riktig mat, ikke bare på kur-perspektivet. Jeg tror det er derfor det fungerer for så mange flere enn sånne kurer hvor man må kutte ut helt vanlige næringsstoffer.

 

Håper boka fortsatt virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;)

Det er veldig inspirerende for meg å se at det er flere som er på samme sted som meg. Jeg føler meg som den eneste i verden som skal ned så mye, da er det godt å komme inn her og se at det er flere som skal ned like mye som meg! :)

 

Foreløpig går det veldig greit, jeg har faktisk problemer med å få i meg nok mat! Jeg har tenkt til å ligge på rundt 1600 kcal om dagen, men hittil har jeg ikke klart så mye... Idag f.eks., så lagde jeg kylling og poteter med grønnsaker, og når jeg veide opp poteter og kylling så var det jo mye mer enn jeg vanligvis spiser!! Jeg hadde ikke engang lagd nok kylling, likevel ligger det masse igjen på tallerkenen og jeg er stappmett....!

 

Nei, jeg har et håp om jeg skal klare å holde ut nå. Føler ikke som om jeg er på slankekur i det hele tatt, ihvertfall ikke tidligere idag når jeg satt på jobben og koste meg med jordbær og skyr vanilje!

Så forresten at skyr var nei-mat her, men det dr... jeg i. Den er vel ikke så mye verre enn disse 0% yoghurtene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skyr nei-mat? Jeg bruker en annen kaloriteller enn den som er her, fordi da kan jeg ha på mobilen også, men jeg spiser jo mye skyr. Det er veldig mettende med et beger skyr frukt for under 200 kcal, sånn som mellommåltid.

 

Ja, det er veldig fint å være flere.

 

Jeg husker også at det var vanskelig å få i meg nok mat i starten. Mye av kaloriene mine kom fra brus, godteri og chips, og jeg spiste ikke så mye "riktig" mat. Men etterhvert som jeg ble vant til å kutte ut godteri, merket jeg at mine 1700 kcal innimellom ikke alltid strekker til og gir den metthetsfølelsen de skal. Men det er ofte når jeg spiser feil mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde heller ikke Skyr var nei-mat, men når jeg legger det inn her så får jeg opp en rød N.. Mulig vi helst bare skal spise slike 0% yoghurter?

 

I dag har jeg veiedag, og vekten stoppet på 110,9. Det er 2,9 kg ned, og det er jeg veldig fornøyd med! Har ikke fått trent særlig denne uka, har hatt et vondt kne. Det er på bedringens vei nå, så jeg satser på at jeg kan få kommet igang med trening igjen om et par dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å si at det går bra, er ikke så slave på å plotte inn alt jeg spiser nå, det går mye i det samme, men jeg kontrollerer kcal. innholdet når jeg spiser noe utenom det normale ;)

 

Føler meg freshere allerede, syns også at magen har trukket seg litt inn - er ikke så stinn og oppblåst som jeg pleier. Deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 0,4 kg denne uka. Ikke fornøyd, men forventet, har vært slapp med veiing. Har ikke fått rørt meg så mye heller, har et vondt kne. Utfordringen har også vært å få i meg nok mat, det var vel bare en dag jeg landet på 1700 kcal, ellers har jeg ikke klart å få i meg 1500 kcal engang. Føler det blir helt feil å skulle sitte og stappe i meg på kvelden.

 

Jeg tror jeg skal ta tipset som jeg noen andre hadde her, å bruke litt tid om morgenen (eller kvelden før) og planlegge maten for dagen, legge det inn her og se hvor mye det blir. Sånn som det er nå, så sitter jeg om kvelden og plotter inn alt jeg har spist ila. dagen, og ender i alt for lite..

 

Så målet denne uken - sette opp dagsmeny kvelden før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre resultat denne uken - vekten stoppet på 108,2 idag - det er 2,2 kg ned fra forrige mandag :)

 

Tror jeg skal lage en oversikt over alle veiinger her, og oppdatere den hver uke.

Edit - flyttet til startinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hadde veiedag igår, men velger å ikke notere det ned. Hadde gått opp 0,3 kg, men jeg tror det er fordi jeg har en infeksjon i kroppen - går på antibiotika og føler meg oppblåst og kvalm.

Satser på at den viser nedover neste uke, da er jeg ferdig med kuren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk. Veiedag idag, vekten stoppet på 107,8. Det er bare 400 gram på 2 uker, ikke særlig fornøyd med det. Spesielt når vekten viste 107,1 når jeg snikveide meg igår... Men, jeg SKAL holde meg til vekten på mandager. Så får jeg håpe at det er antibiotika-kuren som gjør at jeg har vann i kroppen.

Jeg er ikke akkurat flink til å drikke nok vann heller da, spesielt ikke i helgene.

 

Denne ukes mål - drikke nok vann hver dag, og gå minst en halvtimes tur hver dag. Har vært på MR med kneet mitt, og får svar på torsdag om det evt. blir operasjon eller ikke. Håper jeg kan få gjort noe med det så det går an å få trent igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten stoppet på 108,5 idag, dvs. 800 gram opp. Hva er det som skjer?? Æsj, jeg blir så sur as. Det var akkurat det jeg trengte for å toppe et allerede elendig humør idag.

 

Jeg kjenner jeg har masse vann i kroppen da, problemet er at jeg er fin om kvelden, men så er jeg hoven igjen morgenen etter.

Jeg vet jeg skal ha mensen snart og, men det er ikke før om en ukes tid. Jeg kan da ikke gå og samle vann 3/4 av tiden før mensen vel? For det er det jeg føler at jeg har gjort.

 

Nei, denne uken er det stramt regime. Veiing av all mat, og trene så mye som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, denne dagen har vært ræva. Skikkelig dårlig humør, og er ikke noe bedre nå i kveld. Jeg har vært flink idag da, har veid alt, har til og med trent bittelitt nå. 15 min. på ellipse maskin - bedre enn ingenting. Målet er å komme meg opp på den hver kveld, og øke varigheten for hver gang.

 

Når jeg kommer meg litt igang, så skal jeg dra på treningssenteret og, som jeg meldte meg inn på i september og har trent på 3-4 ganger...... Var så godt igang når kneet plutselig ble vondt. De har en super instruktør der, som bl.a. har Zumba hver lørdag, den SKAL jeg klare å få med meg hver uke. Hun er også PT, og får jeg råd skal jeg spandere på meg et par timer, for å få satt opp et skikkelig treningsprogram.

 

Jeg tror kanskje det er der problemet ligger. Jeg rører altfor lite på meg. Suksessen de første ukene var bare vann....

 

Håper dagen i morgen er bedre. Kanskje jeg bare skulle legge vekk vekta og ta den fram til jul? Huff, da blir jeg bare så skuffa hvis jeg har gått ned lite... Nei, jeg får holde meg til veiing en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, pyton idag og. Har så inmari lyst til å bare dra på butikken og kjøpe sjokolade og lage hjemmelaget pizza til middag. Men jeg må bare tenke på følelsen jeg vil sitte med etter å ha spist alt det, og humøret blir vel neppe bedre av det vil jeg tro......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg klarte meg unna pizzaen da. Det ble pølser og brød istedet, fant ut at jeg da kan kontrollere hvor mye jeg får i meg. Helt utrolig, 3 pølser med 3 brød ble faktisk 900 kcal....

Jeg lander på ca. 1900 kcal. idag. Men det får bare være, bedre det enn at jeg skulle sprukket med masse sjokolade og sånt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bedre humør idag :D

Blir superkjapp middag på meg idag og (pølser), skal bare hjemom etter jobb for å lufte hunder før jeg tar med datteren min på teater :) Utfordringen i kveld blir å ikke kjøpe noe snop på teateret....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold motet oppe!

måler du cm også eller bare vekt? det kan ver en ekstra motivasjon vet du :-)

Håper kneet ditt blir bra, vet hvordan det er å ikke kunne trene skikkelig med dårlige knær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for koselig oppmuntring!

Nei, jeg har ikke målt, og tenkte her om dagen på at det var igrunn veldig dumt.

Men motet har økt betraktelig de siste dagene, nå har mensen kommet og vannet slipper! Snikveide meg idag også, og da viste vekten 105,9! Med tanke på at den viste 108,5 på mandag, så kan man jo tenke seg hvor mye vann jeg hadde i kroppen... Men jeg er stolt av at jeg har klart å holde ut, selv om vekta har vist opp, for jeg visste jo at en eller annen gang må den jo vise ned :D

 

Jeg sliter med vann i kroppen, det har blitt bedre nå som jeg har bedret kostholdet. Spiser jeg mye hvitt mel og sukker, eser jeg opp overalt og er glovarm hele tiden. Kan gå i t-skjorte om vinteren, er ikke normalt det vøt. Egentlig så syns jeg faktisk det er deilig å kjenne at jeg fryser nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wuhuu - har vært på trening idag, og kneet holdt :D

Halvtime aerobic først, og halvtime styrke etterpå. Helt ferdig, men det var godt å komme igang igjen :) Nå må jeg bare lage rutiner på det, slik at jeg får trent noen ganger i uka hver uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag idag - vekten stoppet på 105.7 kg. Det er ned 300 gram siden forrige mandag, og det er helt greit. :)

Var på julebord på lørdag, klarte meg unna kakene, men det ble jo litt riskrem og mye vin da.... hehe. Snikveide meg igår, og da viste vekten 1 kg mindre enn idag. Men sånn er det alltid med meg, dagen derpå, så jeg visste at den kom til å vise mer idag.

Helt utrolig at vekta kan svinge så mye fra dag til dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag igjen, idag stoppet vekten på 106,4 og det er opp 700 gram fra forrige mandag. Men det får jeg tåle, har ikke vært noe flink i helgen. Med juleselskap på lørdag, med masse riskrem og til og med sjokolade, og toppet med mcdonalds mat på søndag, ja da kan jeg bare takke meg selv. Men jeg har bestemt meg for å ikke være nazi et par uker nå, så er det stramt igjen fra 1.1.

Det som er litt positivt, er at når jeg satt på Mac'ern igår, så smakte maten ikke sånn voldsomt godt heller, og jeg bestemte meg for å kjenne på den følelsen. Så jeg kjenner ikke behovet for å spise der igjen på en stund, og det er jo bra!

 

Så selv om jeg har bestemt meg for å slappe av litt nå i jula, så er jeg likevel ubevisst bevisst på hva jeg putter i meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, her er det virkelig ikke stramt. Med riskrem, sjokolade, potetgull og julebrus, har jeg virkelig kosa meg i jula. Ja, jeg gjør jo forsåvidt det fortsatt.

Jeg skal skjerpe meg litt i morgen, men ikke være nazi i romjula. Har fri (bortsett fra i morgen) til over nyttår, og har planer om å kose meg masse sammen med datteren min.

 

2. januar er det imidlertid stopp på alt det usunne, og nytt delmål skal planlegges. Jeg hadde jo håp om 10 kg før jul, men greide bare 8. Er likevel fornøyd med det, tenk om jeg ikke hadde kommet igang når jeg gjorde, så hadde jeg vel endt opp på pluss-siden i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...