Gå til innhold

Slankedagbok anno 2011


Gjest spich
 Share

Anbefalte innlegg

Veldig bra Spich! :rolleyes:

 

Ja de helgene er en utfordring altså,

noen få glass vin og det blir kluss i opplegget for meg.

Skikkelig irriterende for jeg orker ikke leve helt asketisk helg etter helg heller.

Løsningen må nok bli å være enda strengere i uka, for så å kunne kose seg litt i helga.

Med måte selvfølgelig.

Akk ja ......... :wacko:

Det er akkurat det jeg ikke kan gjøre, for da sklir det ut for meg. Jeg lager bare noe god middag, men holder meg unna både snop og alkohol i helgene. Alkoholen er ikke så vanskelig å holde meg unna egentlig da, da jeg ikke er noe glad i rødvin, og koser meg heller med cola zero enn en øl.

 

Argh, har en dårlig uke altså. På lørdag var jeg 200 gram fra 10 kilo ned, og har snikveid meg hver dag for å se om jeg har mistet de 200 grammene. Men neida, vekta har bare gått oppover ila. uka, idag tror jeg den stoppet på 104,6. Det er jo helt opposit av hvordan det skulle vært, ettersom mensen kom på søndag.... Mister jeg vannet før mensen jeg da, også kommer det på igjen når jeg har fått den? Pleier det ikke å være omvent da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Merker egentlig ikke så mye forskjell i forbindelse med mensen jeg så jeg vet igrunn ikke, men det løsner nok snart igjen skal du se. :blink:

 

Jeg er glad i vin så det er igrunn litt offer for meg å ikke få det til god mat i helga, jeg holder meg heller unna dessert, saus, godteri etc. Men det er ikke tvil om at det forstyrrer opplegget så det går ikke hver helg. Dessverre!:rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker egentlig ikke så mye forskjell i forbindelse med mensen jeg så jeg vet igrunn ikke, men det løsner nok snart igjen skal du se. :blink:

 

Jeg er glad i vin så det er igrunn litt offer for meg å ikke få det til god mat i helga, jeg holder meg heller unna dessert, saus, godteri etc. Men det er ikke tvil om at det forstyrrer opplegget så det går ikke hver helg. Dessverre!:rolleyes:

Huff, idag viste vekta 105,2 - det er opp 1,2 fra lørdag det! :( Men nå kjenner jeg at jeg har vann i kroppen, så det er nok derfor. Kjipt uansett, når jeg var i så god driv... Men jeg får bare holde ut, det må jo gå av igjen en gang :)

 

Mitt største offer i helgen er sjokoladen. Jeg er helt sjokoman, så jeg må holde meg helt unna ellers ryker jeg på en smell. Igår kom jeg over iskonfekt, som bare er himmelsk, og måtte kjøpe med et par poser. De ligger i kjøkkenskapet og roper på meg hører jeg... :rolleyes: Blir spennende å se hvor lenge jeg klarer å holde meg unna dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hold on, be strong!" Spich :rolleyes:

Åjada, jeg gir meg ikke :)

Endte opp med 500 gram opp denne uka. Tar den med meg og satser på at de er borte igjen neste uke. Det var vel for godt til å være sant å ha gjennomsnittelig 1 kg ned hver uke siste 3 ukene.

 

Idag har jeg først vært på en liten skitur på 4 km, og ikveld har jeg vært på gåtur til en åpen skistue, 7 km tur. Fornøyd, nå skal jeg spise middag med god samvittighet, og har heller ikke veid idag. Er nok over 1600 kcal. idag, men det gjør jo ikke noe når jeg har gått 1,1 mil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Siste uka har vært trå. Har vært dårlig (er det fortsatt) så det har gått så som så med maten. Har spist litt sjokolade (fy!!) til og med. Ikke har jeg veid maten heller. Men vekta viste 103,8 på søndag, så det er jo ned, og det er jo bra :)

 

Det som er mer morsomt er at jeg har gått ned nøyaktig 10 kg siden starten i oktober! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Spich.

10 kg er jo et lite jubileum.

Hurra! :P

Takk Kess - ja det er jo det!! :)

 

Ellers begynner jeg å bli lei av å ha vondt nå. Først kneet, så tåa. Denne uken fikk jeg plutselig noe som mest sannsynlig var et gallesteinsanfall - dritvondt! Og nå går jeg rundt med vondt i mellomgulvet hele tiden, tør nesten ikke å spise fordi jeg er redd for å få et nytt anfall. Har heller ikke fått trent den siste uken pga. dette, og det irriterer meg.

 

Nakken og ryggen har også vært et kapittel for seg selv i det siste.

Drittlei, jeg vil ha en frisk kropp snart!!

 

Men jeg gikk på vekta idag da, trodde faktisk jeg hadde gått opp ettersom jeg følte meg oppblåst og full av vann, men den viste 102,7 og det er ned 1,1 kg siden forrige helg. Så det er jo positivt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobbet Spich! :rolleyes:

Har mye vondt i mellomgulvet jeg også, kjennes ut som det er toppen av magesekken. Inbiller meg det er fordi jeg er sulten hele tiden, og prøver bare ignorere det. Men det er vanskelig for det er intense smerter innimellom.

Enig med deg;

Vil ha en frisk kropp!! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg er det antageligvis gallesteinsanfall - har du sjekket deg for dette Kess?

Ifølge legen så var visst dette noe som kunne komme hos folk som gikk ned mye i vekt, i tillegg til at det kan komme hos overvektige.

 

Jeg skal til ultralyd for å sjekke om det er det. Gudskjelov begynner jeg å bli bedre nå, siste uka har vært mildt sagt j....!

Det eneste positive er jo at vekta går nedover da, men det er kanskje ikke så rart ettersom jeg ikke har fått i meg særlig mye mat siste uka. Går vel opp igjen når jeg begynner å spise normalt igjen. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaaad, det er så kjedelig å være hjemme når man begynner å bli frisk igjen. Frisk nok til å være oppe og sånt, men likevel ikke orke å gjøre så mye. Jeg kunne gått en tur, men det er bare isen rundt hele her, og ikke har jeg brodder.

Det er nok av husarbeid å gjøre her, så jeg gjør litt nå og da. Matlysten begynner å komme tilbake også, så nå har jeg lyst på all slags mat.... Gudskjelov at jeg ikke kan spise verken sjokolade eller annen tung mat pga. magen, og at jeg må spise små porsjoner. Da begrenser det seg litt :)

 

Idag viste vekta 101 komma et eller annet (husker ikke om det var 101,3 eller 101,7..), og fortsetter det sånn ser det lyst ut for målet mitt om at den skal vise tosifret innen 10. mars. Gosh som jeg gleder meg til den dagen!!

 

Gleder meg også til å komme igang med treningen igjen. Jeg tror jeg prøver meg på innebandy på fredag, dersom magen ikke bli verre igjen. Hadde vært godt å få brukt kroppen litt igjen, og bli litt svett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja, gallesteinsanfall ... ?

Det har ingen nevnt et ord om til meg.

Også bare en ultralyd?

Har nemlig vært livredd for gastroskopi etter at jeg var til det for et par år siden for da trodde jeg seriøst jeg skulle bli kvalt.

Men hva er behandlingen for gallesteinsanfall?

Hvor i magen har du vondt Spich?

 

Så flott med snart to-sifret da.

Den grensen er utrolig herlig å bryte.

 

Go girl! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se på ultralyd om du har stener eller ikke. Såvidt jeg vet trenger man ikke gastroskopi for det.

Jeg hadde veldig vondt første dagen, da hadde jeg et par anfall på ca. en halvtime hver seg, hvor jeg trodde jeg fikk hjerteinfarkt eller noe... :unsure: Etter anfall nr. 3 (som ikke var fullt så ille) ga det seg liksom ikke igjen, jeg hadde smerter rett under brystbenet og i venstre side av magen.

 

Rart ingen har sagt at det kanskje kunne være noe sånt til deg? Bruk google, søk det opp og les litt på symptomer, kanskje du kjenner deg igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være psykisk, men jeg tror også at det noen ganger er litt for lett for legene å skylde på det.

Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd en henvisning til ultralyd, om ikke annet så for å utelukke gallesten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Spich, skal gjøre det hvis jeg tror det kan være tilfelle etter å ha lest meg litt opp på nett.

 

Men nå skal vi snart lage reinsdyr indrefilet med portvinssaus (mager sådan),

som vi aldri har prøvd før, ha oss et par glass vin og kose oss, så da håper jeg gallen holder! ...... :blink: (he he)

 

Ha en fortreffelig aften! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter :)

 

Veide meg på morgenen idag, da viste vekten 100,1. Skarve 200 gram til, så er jeg på 90 tallet! :D

Men jeg klarer ikke helt å glede meg ordentlig, det er jo ikke normalt med så mye nedgang hver uke som jeg har hatt siste ukene. Mye av grunnen er nok at jeg har spist lite, men av tidligere erfaring så burde heller vekten stoppet opp? Men det er godt mulig det er pga. magen, er bare redd for at det er noe galt der.... For jeg har jo spist!

 

Kan jo godt hende at jeg går opp igjen når jeg begynner å trene igjen da, for det er vel kanskje bare "muskler", har jo ikke trent på 2 uker nå.

 

Men men - uansett så gleder jeg meg til å se 90 tallet på vekta :) Så får det ikke hjelpe om jeg bikker over igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisiell veiedag idag = 100,4 kg.

Nå håper jeg virkelig ikke det stagnerer her asså, når jeg kommer igang med trening igjen i morgen. Om jeg bare kan tippe under 100, så er det helt greit at det stopper opp litt. Men ikke akkurat her da, please.... :rolleyes:

 

Begynner å merke det nå, på både klær og annet. 13,4 kg ned! :D

Kjenner faktisk at kroppen er lettere, det er lettere å gjøre ting, bare sånne enkle ting som å gå inn og ut av bilen, opp trapper, bøye seg ned osv. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflink er du!!! Flott resultat og lykke til videre!

 

Begynner å merke det nå, på både klær og annet. 13,4 kg ned! :D

Kjenner faktisk at kroppen er lettere, det er lettere å gjøre ting, bare sånne enkle ting som å gå inn og ut av bilen, opp trapper, bøye seg ned osv. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaaaaaaaaaa :D:D

Idag viste vekten 99,8!! Snikveide meg, har gledet meg til denne dagen!! :D

 

Tenke seg til, opprinnelig delmål var at vekten skulle vise tosifret innen 1. mars. Dette flyttet jeg til 10. mars, men nå klarte jeg det likevel!! Veldig fornøyd med det asså!

 

Nå har jeg satt meg nytt delmål - ned 5 kg innen 17. mai.

Og treningsmål for mars - 1200 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...