Gå til innhold

Slankedagbok anno 2011


Gjest spich
 Share

Anbefalte innlegg

Takk Kess :)

 

Men nå har jeg vippet over 100 igjen.... <_<

Offisiell veiedag er i morgen, så jeg lever i håpet at den vipper under igjen da. Surt as...

 

Hadde planlagt treining i dag, hadde ikke veldig lyst på morgenen, men dro meg dit likevel. Er veldig glad for det nå, det var et godt treningspass, og humøret ble litt bedre enn det det var når jeg sto opp.

 

Nå har jeg kosa meg skikkelig med jordbær, banan, blåbær og skyr vanilje, det var nydelig! Skal snart på jobb og skal jobbe til 1 i natt, så i kveld blir det fjordland middag og knekkebrød innimellom der.

 

Neste helg er det skirenn - kjenner jeg gruegleder meg litt.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Æsj, holdt meg over 100 gitt. 100,4 idag, det er stillgang på vekta siden forrige søndag. Well well, får håpe den viser under 100 neste helg da...

 

Men, jeg er jo fornøyd med nedgangen siste ukene, har jo gått ned veldig mye over flere uker, så jeg ventet på den stoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 blank idag... Erre mulig?? :angry:

Satser på at det har bikket under i morgen... Da har jeg klart målet om tosifret før 10. mars, selv om jeg bikket over igjen forrige helg.

 

Bare to dager til Ingalåmi nå , håper på godt vær og føre så det ikke blir altfor tungt å gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra resultat. Det har svingt mye opp og ned for deg ser jeg, men det går da rette veien. 5 mars var jeg 99,6, men jeg klarer heller ikke glede meg for mye over det. I fjor var jeg nesten nede på 90 så den dagen jeg er der, da skal jeg glede meg. Utrolig hvor enkelt de kom på og hvor forb.... vanskelig det er å få de av.

Stå på videre, dette greier du fint. Tenk på alt du har klart hittil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bra resultat. Det har svingt mye opp og ned for deg ser jeg, men det går da rette veien. 5 mars var jeg 99,6, men jeg klarer heller ikke glede meg for mye over det. I fjor var jeg nesten nede på 90 så den dagen jeg er der, da skal jeg glede meg. Utrolig hvor enkelt de kom på og hvor forb.... vanskelig det er å få de av.

Stå på videre, dette greier du fint. Tenk på alt du har klart hittil. :)

Takk Kikk :) Ja det har svingt endel, men det er vel sånn det er. Oppsvingen i jula er selvforskyldt da ;)

 

Idag viste vekten 99,7 :) Egentlig, så viste den først 100,1, men jeg gikk på den en gang til og da viste den 99,7. Tror ikke den er heeelt til å stole på egentlig, for den viser forskjellig hver gang jeg går på den. Men, jeg tar det minste idag, det gjør så godt for hodet akkurat nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kikk :) Ja det har svingt endel, men det er vel sånn det er. Oppsvingen i jula er selvforskyldt da ;)

 

Idag viste vekten 99,7 :) Egentlig, så viste den først 100,1, men jeg gikk på den en gang til og da viste den 99,7. Tror ikke den er heeelt til å stole på egentlig, for den viser forskjellig hver gang jeg går på den. Men, jeg tar det minste idag, det gjør så godt for hodet akkurat nå ;)

 

Ja det skjønner jeg.. Ikke lenge til den hoolder seg under 100 nå. Ha en flott lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg hjemme igjen etter en herlig helg. Lørdag gikk vi Inga-låmi, og det gikk veldig bra. Løypa var ganske flat, største utfordringen ble egentlig at sporet var så hardt, så man fikk veldig dårlig feste. Til gjengjeld fikk jeg veldig god glid framover da :)

Idag måtte vi utnytte det gode været, så da ble det 1,5 mil på ski i fjellheimen i strålende solskinn, det var bare helt fantastisk!

 

Kjenner det godt i kroppen etter å ha gått over 3 mil på ski de siste to dagene, jeg kommer nok til å være ganske støl i dagene framover.... :rolleyes:

 

Maten har vært så som så da. Har egentlig ikke tenkt så mye over hva jeg har spist. Men det bestemte jeg meg for på forhånd, ettersom vi skulle gå så langt på ski. Men det har likevel begrenset seg, orker ikke så mye mat nå som før! :) I morgen er jeg imidlertid på maks 1600 kcal igjen, nå gleder jeg meg til jeg kryper nedover på 90 tallet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, snikveide meg igår, burde ikke gjort det. Over 100 igjen, men jeg er kjempestøl etter helgen så det kan vel ha noe med det å gjøre.

Jeg vet at jeg burde la den vekten være, og veie meg maks en gang i uka. Men så må jeg bare da, for tenk om den viser mindre enn sist.... :rolleyes:

 

I går var jeg på catslide for første gang, det var tungt ja. Så nå er jeg enda mer støl.. :D Godt å kjenne at kroppen lever da!

 

Jeg har ikke orka å veie maten på lenge nå, jeg burde nok ta tak i det igjen. Mistenker at jeg får i meg for lite mat hver dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, snikveide meg igår, burde ikke gjort det. Over 100 igjen, men jeg er kjempestøl etter helgen så det kan vel ha noe med det å gjøre.

Jeg vet at jeg burde la den vekten være, og veie meg maks en gang i uka. Men så må jeg bare da, for tenk om den viser mindre enn sist.... :rolleyes:

 

I går var jeg på catslide for første gang, det var tungt ja. Så nå er jeg enda mer støl.. :D Godt å kjenne at kroppen lever da!

 

Jeg har ikke orka å veie maten på lenge nå, jeg burde nok ta tak i det igjen. Mistenker at jeg får i meg for lite mat hver dag..

 

Ja den har jeg opplevd i det siste og. Ligger og vipper på 99,6 og litt over 100.

Jeg har også prøvd cat slide så jeg kan skrive under på at det er tungt.

Samme problemet har jeg med veiing av maten. Jeg tok en kontrollsjekk her en dag og jeg spiste for lite.

Har vært litt flinkere de par siste dagene.

Skal prøve å ta meg sammen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag som var viste vekta 100,9. Denne uken har jeg vært flink, selv om jeg ikke har veid all maten så vet jeg sånn ca. at jeg ligger på riktig mengde. Har trent bra, og holdt meg helt unna sukkeret (som jeg ikke klarte forrige uke, og nok var grunnen til oppgangen).

 

Kjennes ut som at jeg har sluppet vannet, og håper vekten viser under 100 til helgen. Har bestemt meg for å vente med å gå på vekten til da, ikke noe snikveiing før det.. :rolleyes:

 

Ellers er det morsomt at mange kommenterer vektnedgangen min. Jeg merker det godt selv også, humøret er bra og energien er her. Har i tillegg blitt flinkere til å legge meg til rett tid på kvelden, slik at jeg får 7-8 timers søvn hver natt. Deilig å våkne opplagt før klokka ringer om morgenen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag som var viste vekta 100,9. Denne uken har jeg vært flink, selv om jeg ikke har veid all maten så vet jeg sånn ca. at jeg ligger på riktig mengde. Har trent bra, og holdt meg helt unna sukkeret (som jeg ikke klarte forrige uke, og nok var grunnen til oppgangen).

 

Kjennes ut som at jeg har sluppet vannet, og håper vekten viser under 100 til helgen. Har bestemt meg for å vente med å gå på vekten til da, ikke noe snikveiing før det.. :rolleyes:

 

Ellers er det morsomt at mange kommenterer vektnedgangen min. Jeg merker det godt selv også, humøret er bra og energien er her. Har i tillegg blitt flinkere til å legge meg til rett tid på kvelden, slik at jeg får 7-8 timers søvn hver natt. Deilig å våkne opplagt før klokka ringer om morgenen! :)

 

Det er jo flott at andre gir deg komentarere. Det øker motivasjonen. Klarer du virkelig å la vær å gå på vekta? det klarer ikke jeg. Jeg også legger meg tidlig om kvelden, men problemet er at jeg må på do hver natt. Plagsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at andre gir deg komentarere. Det øker motivasjonen. Klarer du virkelig å la vær å gå på vekta? det klarer ikke jeg. Jeg også legger meg tidlig om kvelden, men problemet er at jeg må på do hver natt. Plagsomt]

Nei jeg klarer jo ikke det da. Måtte gå på vekta i dag tidlig, visste jeg ikke burde gjøre det. Vekta viste 100,7... Er det mulig. :angry:

Er akkurat som at den er ute etter å plage meg, ettersom den har latt meg snuse på 99 tallet to ganger, bare for å hoppe opp over 100 igjen.

Det er fredag, jeg har fått baksmell på skatten, er blakk, går ikke ned i vekt, og er sur. Har lyst til å bare droppe trening i morgen, og borre meg ned i sofaen med sjokoladen i helgen. Se på alle seriene jeg har tatt opp og filmene jeg har lastet ned. Men jeg vet jo at det ikke gjør ting noe bedre, så jeg skal ikke gjøre det. Men noen ganger er det vanskelig å holde motet oppe as.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg klarer jo ikke det da. Måtte gå på vekta i dag tidlig, visste jeg ikke burde gjøre det. Vekta viste 100,7... Er det mulig. :angry:

Er akkurat som at den er ute etter å plage meg, ettersom den har latt meg snuse på 99 tallet to ganger, bare for å hoppe opp over 100 igjen.

Det er fredag, jeg har fått baksmell på skatten, er blakk, går ikke ned i vekt, og er sur. Har lyst til å bare droppe trening i morgen, og borre meg ned i sofaen med sjokoladen i helgen. Se på alle seriene jeg har tatt opp og filmene jeg har lastet ned. Men jeg vet jo at det ikke gjør ting noe bedre, så jeg skal ikke gjøre det. Men noen ganger er det vanskelig å holde motet oppe as.... :(

 

Uff da. Her var det mye på en gang. Du får trøste deg med at når du er på bånn kommer du ikke lenger.

Men viljen er jo der da du ikke vil bare sette deg ned. Hold på de fine vanene så kommer resultatet til slutt.

Hvordan spiser du og hvordan trener du?

Hev hodet nå og frem med smilet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kikk :)

Nei humøret er ikke på topp idag. Føler at alt går i mot meg om dagen. Har følt meg så bra i det siste, men når jeg var i prøverommene igår for å kjøpe ny bukse, syns jeg at jeg så verre ut en noen gang... :(

 

Jeg trener 3-4 ganger i uka, denne uka blir det 3. 30 min fitwalk/40 min. catslide på mandag, 1 time danceaerobic på onsdag og på lørdag. Tidligere har jeg pleid å spille innebandy på fredager, men det skal jeg ikke idag.

 

Jeg har ikke vært særlig flink til å veie maten siste ukene, jeg orker bare ikke, er så mye styr. Så jeg vet ikke nøyaktig hva jeg har fått i meg, men stort sett holder jeg meg rundt 1600 kcal. per dag. Tror jeg da....

 

Men det er fint vær idag, jeg skal ha fri i helgen, så da håper jeg at humøret kan stige litt. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..... jeg også!

 

Ble litt utskeielser på meg i helga da, men ikke mer enn det som var planlagt egentlig.

"Salat-dag" plus både trening og turgåing i dag, så da må det vel bli bra!?

 

Hold motet oppe jenter! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder motet oppe sånn noenlunde... Men det er hardt asså! Jeg haaaaar så lyst på sjokolade... Det er den tiden på måneden like om hjørnet, så det er kanskje derfor. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den er et kjent fenomen, men klarer du å stå unna første gangen lysten melder seg er det lettere neste gang. Det jeg skal begynne med når jeg får lyst på noe søtt er hvilke positive ting som er med den tingen, og det tror jeg ikke er mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjelder å prøve å huske at det er bare et øyeblikks nytelse og så er det bare anger og gru etterpå.

Er jo egentlig ikke verdt det..... :blink:

 

Jeg hadde en periode hvor jeg var flink til å gjennomføre at hver gang jeg fikk lyst på noe så måtte jeg hvertfall gå en tur først.

Da kom jeg så og si alltid til fornuft på turen, og droppet utskeielsen (og hvis ikke så hadde jeg jo hvertfall gått av noen kalorier først ...) :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette er fælt asså. Kan ikke denne tante rød komme snart da, så sukkerhungeret blir roligere.... Måtte ta en kjærlighet nå da, fant ut at det var bedre enn å begynne med sjokolade. Jeg kan ikke ta en liten bit sjokolade, det er akkurat som en liten røyk for røykavhengige, jeg klarer ikke å slutte. Sjokoladen er mitt narkotika... :unsure:

 

Et annet luksusproblem jeg har nå, er at jeg er litt sånn "in between" klesstørrelse. Jeg har masse bukser i skapet som jeg akkurat ikke får igjen knappen på nå, mens buksene jeg bruker til daglig henger og slenger. Jeg har verken råd eller lyst til å kjøpe nye bukser nå, når de forhåpentligvis blir for store om et par måneder igjen... Føler meg som en sagger om dagen, men det får bare gå et par måneder til, til jeg får på meg jeansene som ligger i skapet. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...