Gå til innhold

Slankedagbok anno 2011


Gjest spich
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, da var det årets siste dag. 2011 har vært et greit år, etter 2009 og 2010 som to fæle år. Jeg er forsiktig med å si at 2012 må bli et bedre år, for dette sa jeg om 2010 i 2009, og det endte opp med å bli enda verre istedet for bedre.

Men, jeg håper på at 2012 skal bli året da jeg klarer å komme meg ned i normal vekt, finne gleden i å trene, og få til jevnlig trening. Håper også at det skal bli året hvor jeg blir mer sosial, og ikke bare sitter hjemme på kvelder og helger.

 

Så tenker jeg litt på å sette opp mål. Første delmålet mitt (10 kg til jul) klarte jeg jo ikke. Men jeg tok kanskje litt hardt i?

Snikveide meg igår, og vekta viste ikke så mye opp som fryktet (viste drøyt 107 kg, og det er helt ok mtp. at jeg både er full av vann, ikke hadde bommelomma på flere dager og at mensen kommer straks). Regner med at de første par kiloene går fort av, at det er mest vann. Så jeg lurer på å sette som mål at jeg skal være under 100 kg den 1.mars. Da har jeg to mnd. på meg, med gjennomsnittelig 0,8 kg i uka ca., og det burde jeg klare.

 

Kan kanskje også sette meg et mål på å trene 3 ganger i uka i disse to mnd. I tillegg skal jeg bli flinkere til å gå tur med hundene. Å få til en halvtimes tur hver dag i tillegg til trening burde være gjennomførbart, det er bare snakk om å gidde.

 

Så - delmål nr. 2:

Tosifret tall på vekta innen 1. mars

Trene 3 ganger i uka i januar og februar

Gå halvtimes tur hver dag i januar og februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nytt år, nye muligheter! :D

 

Vekt på mandag var 107,5. Opp et par kilo de siste 2 ukene - håper disse går like fort av igjen :)

Gikk en 1/2 times tur i går, og klarte å holde meg unna sjokoladen selv om sukkerabstinensen rev i kroppen igår, så foreløpig går det bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var selv en tur innom 40+, men nå startet jeg også her inne for å starte litt på nytt :)

 

Kjempe flink er du som trener og klarer å holde deg unna sjokolade. Det er jammen ikke enkelt. Gleder meg til å følge deg på veien videre!

 

Vi får heie og støtte hverandre i tiden fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt år, nye muligheter! :D

 

Vekt på mandag var 107,5. Opp et par kilo de siste 2 ukene - håper disse går like fort av igjen :)

Gikk en 1/2 times tur i går, og klarte å holde meg unna sjokoladen selv om sukkerabstinensen rev i kroppen igår, så foreløpig går det bra :)

 

Lykke til med målet ditt. Vi omtrent like tunge så vi får holde sammen på vei mot målet. Flott at du klarte å holde deg unna sjokoladen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to :)

Trener og trener fru blom, jeg prøver ihvertfall :) Og sjokoladen må jeg bare holde meg helt unna, jeg er skikkelig sjokoman. Det var egentlig ganske greit å ryke på en smell i jula, for jeg kjente hvordan den innvirket på kroppen, og tenkte for meg selv at jeg måtte kjenne godt på den følelsen, og tenke på hvordan jeg følte meg før jul. Sånn sett var det egentlig enkelt å kutte ut igjen, nå ser jeg bare fram til å føle meg litt lettere i kroppen :)

 

Jeg så på "min forside" at om jeg tar sikte på gjennomsnittelig 0,8 kg ned i uka, så er jeg i mål allerede i november... Tenk at muligheten er der for at jeg kan være normalvektig neste jul.... Gud det hadde vært deilig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært deilig å nå hovedmålet før året var omme, men da må det være skikkelig planlagt alt sammen. Min plan er først og fremst 8 kg før påske. Vet ikke om jeg klarer det men jeg skal ihvertfall forsøke. I fjor gikk jeg ned mange kg på xtravaganza, men de er kommet på igjen + litt mer. Da hadde jeg et veldig kjedelig liv flere uker hvor jeg bare drakk pulver. Det orker jeg ikke mer. Jeg er for glad i god mat og god vin til det. jeg kommer til å kose meg med vin en gang i uka og enkelte uker kommer det nok til å bli mer enn en gang, men hvis jeg klarer å gå ned på dette selv om det er sakte så gjør jeg det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også funnet ut at det eneste som funker er å spise normal kost, og heller føre en kontroll på antall kalorier. Før jul spiste jeg stort sett det jeg ville til middag, men passet på å veie uansett hva jeg spiste. Etterhvert fant jeg jo ut hva som ikke lønte seg å spise dersom jeg skulle bli mett :) Og jeg gikk jo ned på det, selv om det går saktere enn med shaker. Men, drikker jeg bare shaker, så får jeg ikke noe energi, og holder ikke ut mer enn et par uker.

 

Målet mitt er å være "normalvektig" innen utgangen av 2012, så får tiden vise hva normalvektig for meg er (har jo et mål på 70, men der har jeg ikke vært på snart 15 år, så jeg vet ikke om det kanskje er for lite, ettersom jeg er ganske høy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft og sette deg mål om å være normalvektig innen året er omme. Tenk om 2012 virkelig er DITT år.. og kanskje MITT år. Hvor vi kan gå inn i 2013 med en vekt vi er stolte av. Det hadde virkelig vært noe. Heia oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er per definisjon (ifølge BMI) normalvektig når jeg veier 75 kg. Det er drøyt 30 kg mindre enn jeg veier nå, så det er nok ambisiøst å si at jeg skal klare det i løpet av 2012. Men igjen, det er 52 uker i året, så det vil si at jeg må gå ned i gjennomsnitt 0,57 kg i uka. Og hvis jeg er flink hele året, så burde jeg klare det!

 

Fornøyd med meg selv i dag, vært på 1 times danceaerobic. Surra fælt med trinna da, men ble svett og sliten lell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyd med egeninnsatsen idag, med 2 timer innebandy :) Kjenner jeg har brukt noen muskler jeg ikke pleier å bruke, og at jeg kommer til å bli støl i morgen...

Formen er faktisk bedre enn jeg fryktet, det er deilig å fortsatt ha overskudd etter en sånn treningsøkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Uken har forsåvidt gått bra. Det positive er at jeg har trent 3 ganger denne uken; 1 time zumba på mandag, 1 time danceaerobic på onsdag, og 1 1/2 time innebandy på fredag. Også ble det 1 times skitur idag, den var rolig men likevel fornøyd :)

Det negative er at jeg ikke har veid noe av maten, så jeg vet ikke eksakt hvor mye jeg får i meg.

 

Målet for uken som kommer blir å veie og plotte inn her all maten, og å trene 3 ganger.

 

Veide meg idag da, og har gått ned 0,9 kg siden 2. januar. Så jeg får vel si meg fornøyd med det ettersom jeg ikke har veid maten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg at jeg har fått inn litt rutiner igjen. Veier maten min, og holder meg på rundt 1600 kalorier per dag.

I tillegg har jeg fått trent som planlagt også, zumba på mandag og danceaerobic på onsdag. I morgen er det innebandy igjen, gleder meg til det for det er morsomt!

 

Dette med en halvtimes tur hver dag har jeg ikke klart da. Men, jeg har bestemt meg for å holde meg til 3 dager trening i uken, og så får alt annet bli en bonus. Kjenner også at kroppen har godt av å hvile mellom treningsdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.... Det er drøyt 30 kg mindre enn jeg veier nå, så det er nok ambisiøst å si at jeg skal klare det i løpet av 2012. Men igjen, det er 52 uker i året, så det vil si at jeg må gå ned i gjennomsnitt 0,57 kg i uka. Og hvis jeg er flink hele året, så burde jeg klare det!........

 

Hei Spich! :D

"Besøker" deg innpå her jeg.

 

Ja det ser jo unektelig lettere ut når man setter det opp sånn, 0,57 i uka burde gå liksom, men så er det alle de hersens periodene med høytider og sånn hvor man detter av lasset da. Veldig iriterende! <_<

Men, da det gjelder det å gå på med krum hals og stort pågangsmot igjen, vi må aldri aldri gi opp!

 

Jeg ser du har som mål å veie og skrive opp alt og det tror jeg er veldig lurt. Så fort jeg begynner å sluntre med det går det galt, så for meg er det alfa omega.

 

Stå på!

og ha enn sunn og fin lørdag. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøket Kess :)

Ja jeg ser jo det at det å skulle gå ned 0,57 hver uke i praksis ikke går. Har veid meg idag, og er nå 200 gram lettere enn jeg var 15.desember.. Bare pga. at jeg kosa meg et par uker i jula. Så der har jeg jo egentlig "kasta bort" en måned....

 

Men, jeg er fornøyd med alt som er nedover jeg. Om jeg ikke når målet mitt i løpet av året, så gjør ikke det noe. Jeg kjenner allerede nå gevinstene med å ha tatt av noen kilo, jeg har mer energi, bedre humør etc.

 

I går hadde jeg storrydding hjemme, og der jeg tidligere har mått ta pauser regelmessig, klarte jeg nå å holde det gående i mange timer! Satt meg ned et par ganger for pause, men da kjente jeg bare at jeg måtte opp igjen og gjøre noe :) Er så deilig!!! :)

 

Idag er det nyyydelig vær her, kommet masse snø og solen skinner. Typisk at jeg skal jobbe i hele dag.... Men, håper løypene blir kjørt opp så vi kan få gått masse på ski til uka :D

 

Har veid meg idag, har byttet veiedag fra mandag til søndag, vekten stoppet på 105,5 - det er ned 1,1 siden forrige helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra med 200g ned over jul da Spich :rolleyes:

gikk opp 4kg jeg! :wacko:

At det går an!............

Hehe, jeg ble faktisk overrasket over at det "bare" var 2 kg... Og dum som jeg var trodde jeg de skulle gå av igjen med en gang. Men det tok 3 uker gitt.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg fornøyd med innsatsen så langt denne uka. 1 time zumba på mandag, 45 min. effektiv skitur igår, i dag skal jeg på 1 time danceaerobic. Torsdag blir det treningsfri, så blir det innebandy på fredag (minimum halvannen time) og rolig skigåing med datteren min i helgen.

Veiingen av maten går fint, og jeg klarer å holde meg på rundt 1600 kcal hver dag.

Har fortsatt troen på at jeg klarer å komme under 100 kg før 10. mars, da må jeg klare 1 kg i uka.... Jeg må uansett trene bra disse ukene ettersom jeg skal gå et skirenn den 10. mars, og da er det greit å ikke være utmattet halvveis... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut Spich!

 

Er i en god periode når det gjelder både mat og trening jeg også.

Og da blir man jo så uendelig fornøyd med seg selv!........ :P

Men noe skirenn tror jeg ikke jeg hadde klart å motivere meg til.

Jeg er imponert!

 

Heia oss! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut Spich!

 

Er i en god periode når det gjelder både mat og trening jeg også.

Og da blir man jo så uendelig fornøyd med seg selv!........ :P

Men noe skirenn tror jeg ikke jeg hadde klart å motivere meg til.

Jeg er imponert!

 

Heia oss! :rolleyes:

Ja jeg er fornøyd med innsatsen om dagen :) Nå klarer jeg til og med å holde meg på 1600 kcal i helgen, og det er faktisk ikke noe problem! I går var jeg sparsom på frokosten og lunsjen, også lagde jeg hjemmelaget pizza til middag. Har veid opp alt en gang tidligere og vet sånn ca. hvor mye kcal det er i den. Så jeg tror jeg klarte å holde meg på rundt 1600 kcal i går og. :)

 

Veide meg også i går, og vekten viste 104 kg. Det er 1,5 kg ned siden forrige helg det, tydelig at treningen gjør susen her, for sånne resultater som jeg har hatt de tre siste ukene hadde jeg ikke i begynnelsen engang :) 200 gram til nå, så har jeg gått ned 10 kg siden oktober! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra Spich! :rolleyes:

 

Ja de helgene er en utfordring altså,

noen få glass vin og det blir kluss i opplegget for meg.

Skikkelig irriterende for jeg orker ikke leve helt asketisk helg etter helg heller.

Løsningen må nok bli å være enda strengere i uka, for så å kunne kose seg litt i helga.

Med måte selvfølgelig.

Akk ja ......... :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...