Gå til innhold

krydder til kylling


Gjest madeleinerenate

Anbefalte innlegg

Gjest MummyTummy

Kommer veldig an på hva man skal ha til, og hvordan kyllingen skal tilberedes. Karri er veldig godt til kylling. Det er forsåvidt hvitløk, chili, sitron og indiske krydder også. Jeg pleier å bruke de krydderene jeg har lyst på der og da, og har vel aldri gjort noen feil enda. Bare fantasien setter grenser. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til kylling bruker jeg litt forskjellig, men for tiden går det mest i Italiensk fra Toro Krydderiet. Fant det i krydderhylla her hjemme, sikkert Kiwi. Blitt veldig glad i det krydderet og det passer til så mye. Like godt på kylling og pasta:)

 

Ellers er det jo også godt med tandori-krydder og hvitløk.

 

Det kommer jo veldig an på hva du skal ha ved siden av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Gjest magkri2218

I dag forsøkte vi en pose Maggis Juicy Chicken med smak av honning etter å ha fått en prøve i posten. Det ble nydelig, med villris til og litt av stekeskyen. Du krydrer kyllingfileter med dette og legger i stekepose, så det var både lettvint og lite søl. Kjøttet ble utrolig saftig og smakfullt.

 

Ellers synes jeg også det er godt å marinere kyllingfileter i hvitløk, litt soyasaus sitronsaft og en liten skje olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er veldig glad i å bruke paprika, chilli og det som er nevnt tidligere i tråden: kyllingkrydder. Det går an å lage meget god saus for eksempel med paprikakrydder, kyllingbuljong og creme fraiche. (det er egentlig en fløtebasert saus, men fungerer meget godt med creme fraiche istedet). her smaker du til med paprika krydder til du synes sausen har fått en passelig smak:)

kan for eksempel serveres sammen med kyllingfilet (som er kryddret med litt paprika, salt og pepper feks) og ris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...