Gå til innhold

Blir du med å väger dig på torsdagar?


Gjest juliaoslo

Anbefalte innlegg

Gjest juliaoslo

Imorgon är det 6 veckor sedan jag födde mitt barn nr2. Vet från förra gången att jag inte har det erfarenheten att kilona "rinner" av ved ammning... Det har det aldrig gjort för mig. Nu när det gått 6 veckor och jag faktiskt lagt på mig den sista veckan - nu är det slut!

Dom 3 "volangerna" jag har på ryggen ska bort! Jag vill inte möta nästa sommar med stor besvikelse utan ska hellre bruka vintern och våren på att sakta med säkert komma i bättre form!

 

Jag önskar för tillfället inte att lägga pengar på kurs - har gått många och känner prinsipet. För mig är det motivation det står på - kunnskapen har jag så och si och jag VET att detta fungerar! :0)

 

Jag har vägt mig idag...och inser att jag ska ner 20 kg - jösses det är en hög siffra! Men nu kan det bara gå en väg!

 

Föreslår att de som önskar kan slänga sig på så fyller vi in följande varje torsdag:

 

Antal veckor:

Antal kilo tappade:

Antal kilo till uppnådd del mål:

Antal kilo till total mål:

 

För mig blir detta så här:

 

Antal veckor: 0 (började idag! ;)

Antal kilo tappade: 0

Antal kilo till uppnådd del mål: 5kg ( önskar 5 kg innan jul)

Antal kilo till total mål: 20kg

 

Ha en strålandes dag allihopa!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juliaoslo

Då har ett par dagar gått sen jag startade och måste säga jag är super motiverad!

I fredags var jag på planlagt tjejträff, åt moderat och drack ca en vinflaska. Så var det hårt på igår igen :) idag har jag tatt första träningaturen. Har som mål med minst 7 trimpoäng per vecka. Det ligger jag gott an till :) fick 4,9 med power Walk på ca 1 mil idag - hade på mig puls klocka :0)

Imorgon ska jag melda mig in i SATS igen (nu jävlar!) tips till alla, tom imorgon kostar det 1,- med träning ut året! Men måste melda sig in senast imorgon!

 

Något jag är lite besviken på är att jag inte tatt mått än, SKA göra det imorgon!

 

Hej så länge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juliaoslo

Hallå igen!

 

Jammen mig fick jag inte gått en tur på 1 mil idag också! Tjoohoo! Använder puls klocka så vet exakt vad jag förbränner - 4,8 trimpoäng tack! :)

Plus att jag idag melde mig in i SATS och var på spinning på kvällen, herregud nu ska valkarna BORT!

 

Hoppas min träningsvilja inspirerar er andra till att komma er ut också, för gud va skönt det är nu när jag sitter nyduschad och tränat i soffan! Glädjer mig faktiskt till väging på torsdag - spännande!

 

Har också tatt mål runt midjan, 109cm tack! uff och uff... och 110cm runt brösten...inte konstigt man ser ut som en konserveringsburk några gånger! ;0) Men det ska bli betraktligt bättre!

 

Ha en fin kväll alla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juliaoslo

Spratt upp av sängen idag för jag har verkligen kunnat hålla mig på att inte små väga mig hela tiden (det blir ju nästan som en drog!)

 

Resultat:

-0,8kg Väger 83,2

-3 cm på midjan! är nu blotta 106cm runt midjan

 

Var först lite besviken för jag har varit såå duktig med träning och trodde jag skulle få en pang start. Men efter att jag tänkt om mig lite så kom jag ju på att jag var på tjejkväll i fredags och åt tapas och drack vin (!) Så jag ska inte vara besviken alls - eller hur! 0,8 med den kvällen inkluderat är topp! Och jag är säker på att hade det inte varit för all träning så hade jag inte gått ner ett gram!

 

På lördag ska jag på 30 års fest till en av mina bästa väninnor - det blir samma prinsipet som i fredags. Jag har varit väldigt sträng mot mig själv nu på veckan för jag vet att jag kommer behöva lite att gå på till festen.

Bara så det är sagt, när jag har dessa dagar som jag unnar mig saker så menar jag inte tonnevis av godis och mat. Jag äter moderat av det som blir serverat men kosar mig med lite alkohol. Men är väldigt noggrann med att dricka vatten - för bakfylla - det är lika med fetmat! Eller hur!

 

Om någon anna vill dela med sig hur det har gått för er så bara att fylla i tråden!

 

Ha en din dag alla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
Gjest juliaoslo

Det var en god stund sedan jag var inom här. Både possitiva och neggativa uppdateringar sen dess. Det neggativa är att jag inte klarade det på egen hand i höstas. Det var helt enkelt för tungt psykiskt att ta denna kampen själv. När jul och nyår kom kände jag mig som en - TUNNA! Aldrig varit så stor - och ska aldrig vara så stor igen!

 

Possitiva är att jag startade på kurs 12 januari, kurs med baby. Perfekt kurs för dig som går hemma! Du möter mammaer som är i samma situation som dig själv. OCH du får undan gjort detta på dagtid! Är man flerbarns mamma som mig så är kvällarna till för cirkus med barnen.

 

En väninna inspirerade mig till att sätta mig delmål - det är ju löjligt att man inte tänkt det själv! Verkligen det som fått mig att komma så långt som jag gjort idag! Mitt totala mål är 20 kg. Och jag delar idag med er mina delmål:

 

Start: 12 jan 2012 (årets tyngsta dag - garantert! Men gott å vara igång!)

Mål nr1: -4,5 kg 23feb

Mål nr2: -7 kg 23 mars (då drar vi på ferie)

Mål nr3: Håll vikten på ferie!!

Mål nr 4: 10 kg 1 maj

Mål nr 5: 12 kg 23 maj ( då drar vi på ferie igen..)

Mål nr 6: Håll vikten på ferie (denna blir tuff! Ska vara borta 3,5 vecka!)

Mål nr 7: -14,5 kg 12 Juli

Mål nr8: -16 kg 1 aug

Mål nr 9: -20 kg 16 september - 1 år sedan födsel!

 

I och med att vi ska på en god del ferie samt att det sker ting hela tiden är det viktigt att sätta sig realistiska mål! Mästrings känslan är väl den mest goaste som finns?! :)

 

Idag 12 mars har jag nått mitt första mål. Ligger på -5,8 kg och gott på väg till mål nr 2 som redan är nästa fredag!

Har verkligen kommit igång med träningen så detta är väldigt spännande!

 

Ha en fin dag allihopa! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...