Gå til innhold

My slim down diary


Anbefalte innlegg

Andregangs-slanker på 29 år fra tigerstaden,hele 20 kilo å ta av etter svangerskap.Er knappe 159 på strømpelessen så føler meg SVÆRT ubekvem i denne kroppen nå!

Var 98Kilo samme dagen jeg fikk barnet mitt,og 85 etter han kom + samt all ødem/vann gikk ut av kroppen min.

Har fra da selv gått ned til 78,8 uten egentlig å gjøre noe spesielt.

Nå er det slutt på ammingen,å jeg må brette ermene og jobbe hardt for å bli slik jeg en gang var for omtrent 2 år siden,altså bort med 20-25 kilo til.

Bruker så lang tid det vil ta- men mitt hovedmål er å minst komme til 60,å deretter selveste IT- femti tallet (:

 

Jeg har en kronisk skade i høyre fot som begrenser meg endel når det kommer til det fysiske, å får da naturligvis ikke trent slik som alle andre.

Kan kun gå korte turer med mbt sko å trene på stepmaskinen hjemme samt noe styrketrening,

men da får jeg ta det igjen i mitt kostholdt å være helt nazi der tenker jeg

Tenker å spise noe mellom 1300-max 1400Kcal og jeg gjør dette på egenhånd,ingen kurs her i gården.

Skal ikke gjøre dette langt som den skravlehøna jeg er,å avslutter med å skryte av den fin.fiiine starten jeg har fått med 1,2 i vekttap på kun 5 dager !

 

Får håpe dette holder seg fremover også,selv om jeg ikke forventer 1 kilo hver eneste uke-men NOE vekttap skal man da klare!

Det er ivertfall slik innstillingen er om dagen =)

Gleder meg til å motiveres,inspireres og leve et sunnere å bedre liv i lag med dere ladies :D)

 

Wish me luck å massevis med lykkeønskninger til alle å enhver ;*

 

 

Startvekt torsdag 3.Nov 2011: 78,8 kg

 

10/11 - 76,6 kg (-2,2)

17/11 - 75,6 kg (-1,0)

24/11 - 74,5 kg (-1,1)

01/12 - 74,0 kg (-0,5)

08/12 - 73,0 kg (-1,0)

15/12 - 72,7 kg (-0,3)

22/12 - 71,2 Kg (-1,5)

29/12 - PAUSE

 

Ny veiedag - LØRDAG

Januar 2012:

07/01 - 70,5 kg (-0,7)

14/01 - 69,5 kg (-1,0)

21/01 - 69,0 kg (-0,5)

28/01 - 68,4 kg (-0,6)

Februar

04/02 - 67,2 kg (-1,2)

11/02 - 66,0 kg (-1,2)

18/02 - 66,5 kg (+0,5)

25/02 - 65,5 kg (-1,0)

Mars

03/03 - 64,8 kg (-0,7)

10/03 - 64.4 kg (-0,4)

17/03 - 63,8 kg (-0,6)

24/03 -

31/03 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ikke til å tro

,har gått ned overraskende bra den første uken(bank i bordet)!

 

2,2 Kilo på 1 uke.

 

Trodde jo nesten det var noe galt med vekten min,så sjekket det dobbelt opp på helsestasjonen til smån,og det viste samme der og!! Wee,wee så glad jeg er for at disiplinen min har vist resultater :D

Og det uten at jeg sulter ihjel,eller blir treningsnarkoman.

 

Kjempefornøyd med nedgangen altså:)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

Jeg slenger meg på sammen med deg hvis det er greit! Jeg ser vi har omtrent samme utgangspunkt og mål, så dette kan bli kjempegøy :)

Jeg er 24 år, trebarnsmor og gressenke, og deltidsstudent :D

Jeg har planer om å gå noen turer i uka, prøve å svømme litt et par ganger, men ikke noe heavy trening nå til å begynne med iallefall! Jeg vil bli lettere før jeg begynner med det! :)

Min stooore svakhet er helg, for da kommer kjærestn hjem, og jeg føler jeg mååå kose meg meg god mat og snop! :/ Jeg skal unne meg litt, men bare litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vi to nesten har helt identiske mål :D

Klart du kan være med!

 

Følger du noen form for diett og/eller kcal ?

 

 

 

Oppdatering :

 

Spiser alt mellom 1200-1300 kcal daglig og synes det er helt greit så langt!

Er jo hjemme med små"n enda,så blir jo 1-2 turer med vogna hver dag.Orker jo ikke sånn kjempelange turer pga lavt kcal inntak,så det blir max 1 1/2 time 2 t med tur.

Er også på min 19 dag som ikke røyker,og synes det faktisk er lettere å slutte med sigg enn mat/livsendringer !

Også er jeg superhappy for at jeg ikke har gått opp noe etter jeg sluttet,men ligger idag på 76,4 Kg (enn så lenge) wee,weee weee :)

Må nevne at jeg får tante rød imorgen,å begynner nå å kjenne litt sukkersavn :S

Har jo ikke spist godteri på 1 mnd nå,så håper ikke jeg sprekker nå..

Får kose meg med en noka bar ikveld kanskje- er jo helg tross alt :)

Gledegruer meg til veiing neste torsdag ,men det skal bli morro å se om den strenge disiplinen min har funket på min andre uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammaLinnR

nei jeg følger meg selv jeg :)

for 3 år siden var jeg oppe i 85 kg, og bestemte meg for at nå er det nok! jeg aner ikke hvor mange kalorier jeg fikk i meg iløpet av en dag, men jeg spiset hver tredje time, ca 4-5 måltider om dagen. jeg spiste ikke etter 6, drakk kunn vann og te da.. jeg unnet meg et glass pepsimax på lørdagene... trente ingenting... på litt over to måneder var nesten 15 kg borte! jeg var aldri sulten! en dag kunne se slik ut:

 

frokost: 2 knekkebrød me pålegg.

lunsj: rett i koppen suppe og et knekkebrød.

mellom: 1 yoghurt med linfrø og kruskakli.

middag. 1 potet, to kjøttkaker, myyye grønnsaker og litt saus.

kvelds: 1 knekkebrød med pålegg.

 

som sagt, jeg var aldri sulten, drakk mye vann og te, det var ingenting jeg ikke spiste...

 

så dette skal jeg følge nå også :) jeg ble gravid da jeg var nede i 72 kg, og da kom kiloene tilbake :D men nå er det atter en gang nok!! og nå er jeg ferdig me å få unger, jeg har tre, så da er det ingen unnskyldninger lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres lurt ut med "faste" måltider, slipper å tenke så mye på hva man spiser da. Tror jeg skal prøve meg på det fram mot jul og se hvordan det går. Vet ikke om jeg orker å være så streng i lengre tid, men som en kick-off kan det sikkert være nyttig. Føler jeg står litt fast nå så det er nyttig med noe nytt :D Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt tyngre enn dere jeg da, men...

 

jeg er 29 år, og veier 93,3 :D har to flotte gutter på 4 og 7 og enda en større gutt/mann på 28 hehe.. :)

 

er ikke så glad i å trene men håper det kan hjelpe og kutte ut snop og brus, og spise sunt og ofte.. har byttet ut og spiser knekkebrød istedenfor brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er SUPERflinkiser :D

 

 

Klarer meg godt med kosten min,men verre med den fysiske delen av opplegget.

Har ikke vært kjempeenergisk av meg at det gjør noe,men håper dette endrer seg til neste uke!

Ned 0,5 denne uken ivertfall.

Ikke kjempebegeistret over det,men heller ikke lei meg for å se 74 blank idag tidlig.

Slanket meg i 1 mnd idag,og ned totalt 4,8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min femte uke er jeg 73 blank,og det betyr ned 1 kilo, & 5,8 Kg i alt hittil :)

 

Merker ikke sånn kjempeforandring i speilbildet,men merker buksene er løsere rundt rumpe og midje allerede.

DEILIG!!!

 

Ellers er tanta på vei i helgen en gang,så regner med noen gram opp grunnet det.

Søtsuget har overraskende nok gitt seg etter over 2 mnd uten godteri,potetgull,brus,kake og absolutt ALT av nam nam.

Har jo handlet inn digg til julen og skal samt lage en masse småkaker,kaker å god mat i forbindelse med det,pluss at gutten min strax har ett års dag,jeg bursdag 1 uke etter ham +nyttår osv-men jeg har ikke rørt noe,å ikke har jeg lyst heller tenk:) (ja,jeg er sjokkert selv og hihi)

 

Nå skal jeg henge opp nye gardiner i alle rom,vaske litt her å der+endel klesvask-

så får det bli dagens trim!

 

Det var ukens oppdatering herfra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for min første utskeielse på 2 mnd(hjemmelaget kakemenn for den som lurte, så har jeg gått ned 1,5 Kg- utrolig fornøyd nå ja :rolleyes:

Har hatt en litt kjip uke med null motivasjon å dårlig humør..så dette hadde jeg aldri trodd.

Men guuud så utrolig motiverende når man ser at det man gjør hjelper å fungerer, selv om man nesten ikke kan trene noe eller være sunn ilag med noen.Føler ikke jeg har vært sånn kjempeflink heller,men har gått den rette vei fordet om. Håper det holder seg i dette tempoet en stund til altså! Veldig,veldig fin start på julen med andre ord :)

 

Ønsker ellers alle en strålende God Jul :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har hatt en "slanke"pause fra julaften & frem til idag.

Tror jeg gjorde lurt i dette,da både jeg,sønnen min å flere andre i slekten hadde bursdag rundt disse dager + julen å bakingen var nok i seg selv :wacko:

 

Har nok gått opp omtrent en halv kilo deromkring,men det er jo ingenting i forhold til mengden mat & digg jeg har inntatt til nå :rolleyes:

 

Begynner på min andre runde av -a slimmer me- fra idag av,og ny veiedag blir da heretter lørdager.

 

På gjenhør B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lørdag"en her og vekten viser igjen et nytt tall-fra 71,2 til 70,5- 0,7 er ikke til å forakte nei ^_^

 

Selve uken etter Jul og bursdagsfeiringer har ikke akkurat vært av de letteste!

Noen av dagene slet jeg meg gjennom,og andre dager gikk det glimrende.Men er bare glad høytiden er over og jeg igjen kan satse 100% på mitt nye meg !

Er ivertfall i rute og på rett spor,

forhåpentligvis :)

 

Ser frem til neste uke,og kanskje også skimter jeg et lite seks tall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi snart ved neste veiing, å jeg begynner å grue meg allerede nå-2 dager i forveien.

Føler ikke jeg har gjort "nok" eller gitt alt denne uken <_<

Og frykter dermed lite nedgang siden sist...

 

Men anyway,mitt eneste faste mål er jo å gå ned å ikke opp en eneste gram pr.uke- så om jeg har gått ned noen hundre gram,er det fortsatt seier i mine øyne! Tenker jeg slik,så klarer jeg å holde motivasjonen vedlike-uke for uke på denne lange reisen !

 

So long ;)

 

Ps: Vektnedgang og resultater oppdateres heretter helt nederst på det øverste innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom for å tømme all min frustrasjon over meg selv :angry:

 

Føler meg ultrasvak ovenfor alt som er søtt om dagen,

skjønner ikke hvorfor det er sånn nå plutselig!!??

Spiser jo så å si ikke noe hvitt mel,brød,poteter,pasta eller ris-så blodsukkeret mitt skal være ganske stabilt også.

Merkelige greier,og det holder på å ødelegge for meg denne uken altså :( Lei meg for at jeg ikke klarer å ta kontroll over dette søtsuget som drar meg ned ...*sukk*

2 dager der jeg spiser for rundt 1500 dagen,å ingen form for bevegelse grunnet vond fot.

 

Dette her går ikke veien denne uken ivertfall.

Blir nok opp for første gang på 2 1/2 mnd.... :mellow:

Og jeg som endelig hadde kommet meg under 7tallet..jeje..

gjort er gjort..får ta å skjerpe meg drastisk dagene fremover.

 

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅ,VILJEEEE KOM TIL MEG !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minus 0,5 og tallet på vekten viser 69 blank.

 

Helt ok nedgang,men dog ikke helt fornøyd her jeg sitter..

Er jo som forventet etter en nærmest stillesittende uke og litt i overkant av mitt vanlige kcal inntak.

Men men, ones again er det nedgang, og jeg er bare glad jeg ikke har gått opp en eneste gram så langt :)

 

Gleder meg til neste uke og et nytt tall-

for det SKAL jeg klare!!!

Er viktig å være positiv tross alt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trettende uken min, og ned -1,2 !!!

 

A BIG Yaaaaaaaaay fra meg :D

 

Hatt en travel og ikke minst en stressende uke,der jeg har bevegd meg og spist bekraftelig mer enn mine vanlige 1300kcal.

Har også sovet minimalt pga guttungen som har startet morgenen mellom klokken 04-05 hver eneste dag nå :blink:

Alikevel er altså denne uken en av de bedre der jeg jeg har gått ned mer enn snittet, på an stund.

 

Ser et fint tall som viser 67,2 og jeg er godt fornøyd med ukens resultat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...