Gå til innhold

hvordan ser dagen deres ut med 1300 kalorier ?


Gjest madeleinerenate

Anbefalte innlegg

Gjest madeleinerenate

Jeg trenger masse tips på hvordan dagen deres ser ut på 1300 kalorier !

 

Spiser grovt brød og ikke knekkebrød ...

 

Gjerne masse små tips som har hjelpt dere på veien nedover i vekt !

 

Hva spiser dere til kvelds ?

 

Sparer dere 350 kcal til helgen , eventuelt har dere noen dere spiser spesielt da ?

 

Takker masser ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaidMyDues

Jeg har ingen problemer med å klare meg på 1300 pr dag. Skal egentlig spise 1600, men klarer ikke alltid det. Har enkelte dager faktisk problemer med å komme opp i 1300 - og da spiser jeg myyyyye. Er aldri sulten!!

 

En typisk dag for meg er:

frokost på ca 200 kalorier. Det er gjerne havregrøt med noen rosiner eller nøtter.

Mellom frokost og lunch spiser jeg en frukt eller noen (les: masse) oppkuttede grønnsaker.

Lunch er et par skiver brød med enten en skive kjøttpålegg på hver sammen med masse salat, tomat, agurk, løk (hva som passer av grønnsaker), makrell i tomat, litt ost osv osv - viktig å variere pålegget. Hender også at jeg tar med meg en middagsrest (husk halv porsjon av middagen bare)

Mellom lunch og middag spiser jeg som regel en yoghurt og en frukt.

Middag er jo alltid en utfordring. Jeg forsøker å spise masse fisk og kylling, og rødt kjøtt bare sånn av og til. I tillegg har jeg kuttet potet, ris og pasta til 120 gram - det er en passe porsjon for meg.

Til kveldsmat lager jeg gjerne en god skive med variert pålegg. Bruker masse grønnsaker slik at det på en måte blir "kos"

Det hender også at jeg lager noe som vi i mitt hus kaller kveldsmatvafler. Disse lager jeg slik:

2 egg

(1 ts brunt sukker - valgfritt)

5 dl ekstra lett melk

0,5 dl raps/solsikkeolje (event vita hjertegod flytende margarin)

1 dl havregryn

(0,5 ts vaniljesukker - valgfritt)

fibra fullkornsmel til ønsket konsistens på røren

Serveres med brunost eller litt syltetøy. Og en plate holder :D

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Min dag ser sånn ut:

 

Frokost: 1 fiberrik solsikke knekkebrød, med egg og litt appelsinjuice

Mellom: 1 fiberrik solsikke knekkebrød med en-to skive med nøkkelost

Lunsj: to brødskiver med forskjellig pålegg.

Mellom: Knaskerøtter og litt mandler

Middag: fisk, kylling osv.

Kvelds: To brødskiver med pålegg.

 

Spiser litt frukt også når jeg har lyst på noe.

 

Jeg syns det blir mye brødskiver og knekkebrød, men vet ikke hva annet jeg skal spise. Hvis noen har noen tips til å få litt mer av frukt og grønt inni bilde i stedet for bare brød og knekkebrød tar jeg gjerne i mot litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal egentlig ligge på rundt 1600 kalorier, men havner ofte på rundt 12-1300 per dag. En typisk dag for meg ser slik ut:

 

frokost: 1 eple, en skive/et hjemmelaget knekkebrød med pålegg, et glass melk, en multivitamin og to omega-3-tabletter.

 

Lunsj: en porsjon frukt eller grønnsak (pære, gulrot, paprika), to skiver/to hjemmelagde knekkebrød med pålegg. Vann til drikke.

 

Middag: Wok med grønnsaker og rent kjøtt. Laget med minst mulig olje og salt, mest mulig urter og krydder med smak. Vann til drikke.

 

Kvelds: Omelett med skinke, purre og Lettere Norvegia. Salat ved siden av hvis jeg gidder. Andre alternativer er en smoothie, havregrøt eller et knekkebrød med mye proteinrikt pålegg.

 

Jeg spiser kun brød fullstendig uten hvitt mel, som regel blir det Vita Hjertego brød, rundstykker i helgene. Knekkebrødene lager av havregryn, grovt mel og frø. Av pålegg og mengder bruker jeg f.eks. 20 gram leverpostei med 20-30 gram agurk, en og en halv skive med skinke/hamburgerrygg med 20-30 gram agurk og et salatblad, 20 gram mager mysost, 20 gram lettere norvegia med to-tre agurkbiter og en god paprikabit... Hvis jeg vil ha opp kaloriene spiser jeg gjerne litt italiensk salat med et salatblad og skinke med et par agurkbiter på toppen, ulike varianter av makrellpålegg eller økologisk peanøttsmør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Frokost: 30 gram Axa havregrøt med eple og kanel (bare å blande med varmt vann) + en banan. 1 glass skummet melk.

 

Lunsj: 1 skive grovt brød med makrell i tomat, en stor grønn salat med litt kokt skinke og 5-6 feta (elsker feta....) + ett glass appelsinjuice.

 

Middag: prøver å lage sundt og godt til barna, har f.eks. byttet ut kjøttdeig med kyllingkjøttdeig. Spiser det samme selv, med mye grønnsaker, mindre kjøtt (150 gram) og litt ris/potet eller fullkornpasta.

 

I dag lagde jeg en kjempegod Minestronesuppe alle elsket: 15 min: 3 gulerøtter i biter, 3 stangselleri i biter, 2 fedd hvitløk, 1 purre, 1 boks brune bønner (ikke i tomat) 1 boks hakkede tomater, 3 hønsebuljong, 1,5 liter vann, fullkorn pastarør og 4 Prior kyllingpølser i biter. Grønnsakene stekes litt først i hjertegod olje. Kokes til pastaen er mør. Ta i pølsene mot slutten. ANBEFALES!

 

Mellommål før trening kl 19: 1 yoghurt og en frukt.

 

Kveldsmat: 1 grovt knekkebrød med Jambalaia cottage cheese.

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Movistar

Jeg er på meny 1 men legger meg aldri under 1300 kcal. De 350 kcal legger jeg heller til ekstra i helgen, om jeg VIL bruke dem. 1300 kcal er ganske lavt og ikke noe som er bra over lengre tid, uansett hva GR sier. Det er best å ikke la seg helt hjernevaske, selv om man følger et kurs og en kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Frokost: 4 ss med god morgen fruktmusli med vann i, 1 ss syltetøy uten sukker, litt forskjellig bær. en tekopp

 

Mellommåltid: Lompe med salat og kalkunskinke/ frokost crackers med lett philadelphia + Frukt.

 

Lunsj: 1.5 brødskiver med kalkunskinke(veldig glad i det), makrell i tomat, peppermakrell,egg eller lettost. agurk, tomat, paprika oppå!;)en tekopp

 

Middag: Grete roede middag. Eksempel på idag er kylling med pasta.

 

Mellommåltid: frukt og frokost crackers med philadelphia eller grete roede dessert.

 

Kvelds: 1 brødskive med pålegg, oppkuttede grønnsaker som gulrot og agurk.

Drikke MASSE vann!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Min dag ser sånn ut:

 

Frokost: 1 fiberrik solsikke knekkebrød, med egg og litt appelsinjuice

Mellom: 1 fiberrik solsikke knekkebrød med en-to skive med nøkkelost

Lunsj: to brødskiver med forskjellig pålegg.

Mellom: Knaskerøtter og litt mandler

Middag: fisk, kylling osv.

Kvelds: To brødskiver med pålegg.

 

Spiser litt frukt også når jeg har lyst på noe.

 

Jeg syns det blir mye brødskiver og knekkebrød, men vet ikke hva annet jeg skal spise. Hvis noen har noen tips til å få litt mer av frukt og grønt inni bilde i stedet for bare brød og knekkebrød tar jeg gjerne i mot litt.

salat eller evt grønnsakssuppe(lager man den selv så kan man velge grønnsaker selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...