Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

Kom meg jammen på nettet selv om jeg var bortreist gitt...

 

Skal straks ut å gå en tur. Spiste ikke noe sunn middag i dag. Skikkelig gatekjøkkenmat :D

 

Var ikke så mye å velge mellom heller... Men en god gåtur skal vel sørge for å få bøtet litt på skadene.

 

Veide i morges og var da 65,7. Er ned 0,6 fra forrige tirsdag, og er jo ikke så ille det, men ... Målet var jo 65 blank... Det går virkelig ikke etter planen dette her altså... Men så lenge det går riktig vei får jeg leve med det.

 

Nei, nå får jeg komme meg ut.. Vi skrives :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Huffåhuff... 66,3 i dag morges... Snakker om feil vei!

 

Det betyr masse trening de neste fem dagene! Og på tirsdag skal jeg helst se under 65...!

 

Har blitt flinkere med søvn. Eller egentlig ikke... For jeg legger meg tidligere, men sover dårlig, så jeg er ikke så opplagt om dagen... Men det blir vel bedre når julestresset er over... Om 3-4 uker :eek:

 

Har funnet løsningen på vann-problemet mitt... Jeg skal begynne å kjøpe vann med kullsyre... Da blir det ikke så kjedelig å drikke vann, pluss at jeg kan drikke det i stedet for springvannet på jobben. Det smaker ikke noe godt...

 

Koster jo litt, men får se om jeg ikke finner noe billig kullsyrevann... Hørte rykter om at rema hadde noe billig...

 

Hvordan gikk det med veiing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

For meg har det blitt dårlig med søvn, men ikke under min kontroll. Eksraøvelse med koret og beggedager ble kl23 før vi var ferdige. Heldigvis er det ikke lang vei fra øvelse og hjem. Vekta var ikke særlig lovende, 77,2.. Dvs ned o,4 fra sist. Det har kjent litt ut som mensen er på vi, og håper virkelig det er det som gjør det. Har vært flink med maten og trening også egentlig. Juleord i kveld, så skal spise litt grønnsaksmiddag før jeg skal dit, så det ikke er altfor mye plass i magen.

 

Jeg tror reisestresset og maten gjør noe med vekta uansett, det blir ikke de rutiner man ellers har. Tror derfor gså at de går like fort bort igjen de ekstra grammene:)

Dette går virkelig ikke som planlagt nei, men er fornøyd med vanene, og om ikke vekta kommer dit den skal med det første så gjør jeg nå det jeg kan, og kroppen blir sterke, hjeg blir i bedre form og da følker jeg med bedre, også håper jeg at både vekt og cm følger på! Både for deg og meg :D

 

Er ikke så opplagt om dagen jeg heller, har både med søvn og mørketid å gjøre, er rart når sola ikke viser seg over horrisonten i det hele tatt..

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det gikk utrolig bra på julebordet i går! Klarte å bare forsyne meg en gang, og da ikke så mye heller. Tok dessert, sikkert litt mer enn jeg burde, men MYE mindre enn jeg vanligvis hadde, med en så god riskrem, hehe.. Ble mye dansing også! Fikk en utfordring ang trening i dag, skulle møtes kl 13, 100kr i bot for ikke å møte, prøvde meg på 1000kr, men det gikk han ikke med på :D ikke så rart, for det var ikke jeg som ikke dukket opp! Fikk meg en skikkelig treningsøkt også :)

 

Så får vi se hvordan resten går.. Får jeg får til en gåtur i morgen, om vinden fortsette som dette blir det ikke noe, venter i spenning! Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! Jeg hadde nok også blitt skyldig deg 100 kr hadde det vært meg... Er ikke noe særlig tess dagen derpå. Godt det ikke er festligheter så ofte :-)

 

I går fikk jeg meg en fin økt på tredemølla. Jogget nesten 5 km. Ikke verst til å være meg :-) I kveld skal jeg jogge en liten halvtime, så skal jeg trene styrke etterpå.

 

Ned er ned. Selv om det ikke er så mye som man håper på så er det positivt. Alle monner drar. Jeg har gitt opp målet mitt om å nå 60 kg til jul, men jeg håper på å gå ned et par kg til. Det burde la seg gjøre i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det ble tur i dag. Den vanlige rundet på 7,2km. Klarte å jogge en stund uten å få vonde knær også så det var bra :)

 

5km høres veldig bra ut! Vær stolt!! Jeg skal virkelig gjøre mitt for å fortsette det jeg har starta med nå :D det blir ikke morratrening, og ikke trening rett etter jobb alle dager denna uka som kommer. Drar rett fra jobb til konsert, men har mulighet til skikkelig trening mandag, torsdag og lørdag. Litt trening er mulog å lure inn på tirdag:p og en gåtur søndag før konserten her i bygda.

 

Oppsummering:

Fornøyd med:

- Godt gjennomført julebord

- Skikkelig gode treningsøkter

- God vesketilførsel

 

Bedring:

- Mer søvn (om mulig, vanskelig med reiser

- Enda mer vann

- Enda flinkere med mat (spise frokost, og kan bli litt flinkere med middagen)

- Kun proteinbare etter harde treningsøkter!

 

Er egentlig godt fornøyd med uka.. Får se om vekta er enig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en kjempeøkt i går! Men det trengtes etter helgens utskeielser. Nå håper jeg at jeg skal greie å ta kontroll over inntaket igjen etter en helt forferdelig helg...

 

Har funnet frem krom-tabelettene og nå skal det knaskes i fleng her!

 

Null kaker/dessert/godis/brus/jus/saft/potetgull/is osv.

Heller ingen pomfri/ris/pasta/potet til middag. Kun kjøtt og grønnsaker. Er motivert for en skikkelig treningsuke. I dag blir det spinning og da skal jeg gi full gass!

 

Vekta er som en berg-og-dal-bane for tiden... Opp og ned noen hekto... Har vært rundt 66 lenge nå. Men nå skal jeg gjøre et rykk nedover og se 64 tallet i løpet av uka. Dermed basta!

 

 

Oppsummering:

- gode treningsøkter

- fått bedre leggetider

 

- bli bedre på å kontrollere inntak/utskeielser

- mer vann, vann, vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så bra Nickii!!! Langdag med jobbing, men skal rett på trening kl 19, skal ro mine 5km på romaskinen igjen! Så skal jeg ha en styrkeøkt ved sidn av. Sal gi alt jeg har i dag siden jeg har jo ikke like mye mulighet til å trene som jeg har hatt. Er skikkelig motivert jeg også, så dette tror jeg blir bra!

 

Jeg har vært på 77tallet i evigheter, så såvidt 76tallet engang, men ikke kommet dit gjen, men nå SKAL jeg ned på 75, og klarer jeg det i løpet av uka så skal jeg gaggu klare 72 til jul!!!

 

:D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

JIPPI!! 76,0 i dag:D Har noen tøffa dager fremfor meg nå med reising og korkonserter, men det skal jaggu gå nå som det går den rette veien!

 

Det ble ikke 5km på romaskinen i går, for åpnet for hrdt og fikk tidlig melkesyret, når jeg skønte at jeg ikke kom til å klare å fortsette uten å måtte ta utalige pauser for å klare meg gikk jeg rett over tilstyrke. Fikk 3 effektive km da. Ble endel bra styrke og en god runde med kortintervaller på mølla etterpå. Godt fornøyd med økta:)

 

Vet ikke om jeg rekker innom her flr helgen, muligens en kjapp en på torsdag, da skal jeg hvertfall få trent igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Gid hadde mitt tall vært like oppløftende... Jeg var 66 blank i dag. Ryker vel ut av slankekrigen jeg nå... Opp 0,3 fra forrige uke :) Og de på gruppa mi er jo så dyktige... Men sånn er det nå... Får som fortjent tenker jeg :D

 

Hvis du skal ned til 72 til jul og jeg til 62, da har vi begge 4 kg igjen. 2,5 uker... Det kan gå, vi får bare gi max innsats og se hva vi ender opp med. Uansett skal vi ned litt til før jul :-)

 

I går hadde jeg en meget god intervall-økt. I dag skal jeg jogge en halvtime og ha en styrkeøkt etterpå. Blir roligere trim i morgen, men så er jeg klar til full innsats igjen på torsdag. På fredag blir det en spinn-time. Har ikke helt bestemt meg hvordan helga blir. Men mulig det blir en trenefri dag som skal brukes på husarbeid. Så det blir jo litt kalorier forbrent likevel :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt meg inne i slankekrigen. Vet jo at jeg ikke vinner, men er veldig glad for at jeg har holdt meg med så lenge :-)

 

Vekta mi står bom fast. Har trent meget hardt og vært ganske nazi på kosten. Så jeg synes det er litt rart at det ikke skjer noe...

 

Det kan jo være mange forklaringer... Sykluskluss... Vann i kroppen... Og hard trening pleier jo å gjøre at man holder litt på væske og kanskje jeg til og med har fått litt økt muskelmasse! Eller så kan det jo rett og slett hende at kroppen tar opp absolutt alt jeg spiser... Eller regner jeg feil kanskje? Jeg aner ikke... Men noe bør skje snart, ellers må jeg prøve noe nytt...

 

I dag har jeg jogget 4,5 km og trent over en time styrke. Er ganske sliten, men fornøyd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg gikk ut av slankekrigen den uke jeg gikk opp 0,2, det syntest jeg var skikkelig kjipt! Men men, så starta jeg etterhvert denne tråden da :D Og grattis for at du fortsatt er med! =) Jeg hadde gått opp i går, kn være syklusen, håper det, får se over helge. Nå er 2 av 3 konserter unnagjort. I morgen blir det en skikkelig trening igjen!

 

Det er helg og jeg tror jeg skal legge meg veldig snart, er så sliten etter denna uka, hehe.

 

Ja vi skal ned 4 kg sammen vi da, stå på det vi kan! :) Godt å ha deg her inne Nickii!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Jeg trodde det skulle bli skikkelig trenng på lørdagen, men gutta hadde ikke trening så da kom jeg ikke inn i hallen.. Fikk gått meg to turer da hvertfall. I dag ble ikke trening utenom konserten. I morgen blir det hvertfall skikkelig intensitet på en greit lang økt, mye som må ut av kroppen nå!

 

Jeg er skikkelig motivert om dagen, det er så deilig! Håper det betaler seg før jul =) Håper motivasjonen din fremdeles er der, trenger det om vi skal klare de 4 hver oss før selveste dagen :)

 

Oppsumering av uken er vel ikke nødvendig for min del. Ting har gått bedre enn jeg adde trodd. Blitt sene kvelder pga konsertene, men det visste jeg jo. Må være skikkelig fokusert kommende uke så jeg kan spise julemiddag på julebordet fredag med god samvittighet (og måte seff, hehe)

 

Spent på vekta nå, får vel legge inn vekt i morgen, siden sidene er stengt tirsdag og onsdag..

 

Ny uke, nye muligheter, ny motivasjon!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal sidene være stengt? Har jeg ikke fått med meg...

 

Jeg veide 65,4 i morges. Men er fornøyd med nedgang. Har ikke vært så moderat med kostholdet i helgen... Jeg skjønner ikke helt hva som går av meg. Jeg er jo motivert og vil jo dette her. Men hvis jeg finner noe godt å spise, så spiser jeg det... Så angrer jeg som fy etterpå... Jeg er ganske håpløs om dagen... Det er som om jeg er konstant sulten. Har kanske nådd det platået hvor kroppen går inn i sultmodus og gjør ALT for at jeg skal legge på meg igjen.

 

Jeg vet at jeg bare må bite tennene sammen og fortsette, men jeg har absolutt null selvkontroll når det står noe godt fremfor meg... :)

 

Hvordan skal jeg gjenvinne selvkontrollen...

 

Heldigvis er jeg flink til å trene. Løp 8 km på tredemølle i går. Fornøyd med det :) Jeg har nok aldri gjort det før. Begynner å komme i form tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Ja det står rundtom kring at sidene skal være stengt 13 og 14 for de skal lage nye sider osv.. Blir sikkert bra!

 

Vekta mi var 75,2 i morres! Enda jeg spiste sjokolade på lørdag! Er strålende fornøyd, og lurer litt på om vekta stemmer:p går såpass jevnt ned med endel gram om dagen at jeg tror nesten det er for godt til å stemme, hehe.

 

Så utrolig flink du er med treningen da! Kan være litt derfor du føler sult hele tiden også.. Ak nå er jeg inne i periode hvor det går ganske greit med tanke på maten.. Så virker det så lett for meg å si at det bare er å stå i mot og kjempe vidre, MEN jeg har jo vært der selv opptil flere ganger og kommer sikkert til å komme dit igjen.. Så det er ikke så enkelt.. Det jeg gjør noen ganger hvis jeg får det sånn er at jeg lager meg en GEDIGEN middag, i grunn bare grønnsaker og litt saus og spiser til jeg stuper, sett frem gulerøtter, epler og pærer, alt oppskjært, så sier jeg at de neste 3 dagene skal jeg spise så mye jeg klarer og litt til (men sunt da) etter det så går det som regel veldig bra, og får litt mindre lyst på mat og alt annet, ikke går man serlig opp av det heller, ser man uka jevnt over så går man gjerne i null, eller faktisk nedgang, i motsetning om man prøver å kjempe hver dag men gir litt etter og får dårlig samvittighet som går utover humøret som gjør at man også sover dårligere osv så er man inne i en ond sirkel..

 

Men jeg er her for å motivere deg nå når jula nærmer seg og det er lett å kanskje gi litt opp. Du (og jeg) har alt å vinne på å ikke gjøre det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Forresten, en ting til.. Den god-følelsen du hadde når du skjønte at du kunne løpe 8km på mølla, HUSK DEN. Det er følelsen du får når du gjenvinner selvkontrollen, tenk på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det at jeg har økt intensiteten betraktelig på treningen er helt sikkert medvirkende årsak til økt sultfølelse. Får prøve å spise litt oftere kanskje, og fylle på med mer grønnsaker. Så kanskje det ikke går over styr...

 

Det er så merkelig, for jeg er jo motivert og full av fornuft når jeg sier til meg selv at jeg skal være så flink... Så spiser jeg alt hva jeg kommer over av snop... Det er akkurat som om hjernen bare stenges av... Er en ekte sjokoholiker. Spiser i smug, gjemmer... Finner på unnskyldninger for at det er greit å spise litt... osv.. Men det fører ingenting godt med seg.

 

Så tror jeg hele tiden at nå er det ikke flere fristelser før jul, men så blir man invitert hit og dit og sjokolade og kaker settes frem... Og selv om jeg tenker og utsetter i det lengste å ta noe, så ender jeg alltid opp med å pakke i meg... Og etterpå blir jeg sur på meg selv og angrer.

 

Hadde jeg ikke hatt de utskeielsene i helgen hadde jeg nok sett 64-tallet... Lurer på åssen jeg skal greie å gå ned 3,4 kg på 12 dager... Men jeg skal forsøke. Gir ikke opp... Gir aldri opp!

 

Jeg skal forsøke å tenke på den god-følelsen når jeg står overfor fristelser... Det er en fantastisk følelse når man greier å kontrollere seg selv. Og tilsvarende jæ**** når man ikke greier det...

 

12 dager igjen... 12 dager skal jeg greier å gi max! Så får vi se hva resultatet blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Johooooo! Jeg elsker disse mandagstreningene!

Enda en ny rekkord på romaskin 5km, 22,06(,9) så blir vel egentlig 22min og 7 sek det :) Det er hele 1min og 4 sek bedre enn forrige pers! :) Hadde i tillegg en aha opplevelse på mølla, Klarte å jogge i 40 min, så gikk jeg 2 1/2 og prøvde meg igjen, klarte helt til 14 nye min men da sa kneet stopp igjen, 2min pause og pån igjen! Sitter nå med ispose på begge knærne, men det er igrunn bare litt føre var, hehe. Er jo tross alt fysio da.. hehe.. Dey ble totalt 8,7km, men det var med oppvarming på 5min også da, og nedkjølingen.

 

Jeg håper så inderlig på et bra tall på vekta i morgen, men kom jo på hvordan den harde treningen ofte påvirker vekta, så får se onsdag/torsdag. Kjenner at den sjokisen jeg tok lørdag har gjort at det er vanskelgere å holde seg unna igjen.. Den forbaskade "uka" assa, men har jo bare meg selv å skylde på! Men men, det går jo så fint nå, så bare SKAL klare det. Vi er to sjokoholikere vi..

 

Ja du sier noe ang de kg som skal av de siste 12 dagene.. jeg reiser jo 22, så blir 10 dager for meg.. :) Men 10 dager med MAX innsats, og for min del 6dager med hel*** Tror reisedagene 22 og 23 blir nesten værre enn selveste julaften og 1.dag da det er mest mddag.. Men men, jeg skal bare ikke la jula ødelegge for denne gode steemen jeg er i nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponert! Over 1 minutt raskere på 5 km roing er veldig bra!

 

Litt av en treningsøkt på deg i dag. Jeg hadde planer om en økt, men det kom ting i veien. Får heller forsøke å ta en knalløkt i morgen...

 

Jula skal ikke få ødelegge nei. Vi får se på julen som en mindre fartsdump, så får vi kjøre på videre etter jul. Av erfaring vet jeg at om jeg legger på meg 1-2 kg i julen går de som regel veldig fort av igjen. Heldigvis! Har sikkert med at det er mye væske pga salt mat og sånt. Men jeg skal ha et mål om å ikke gå opp i julen så klart. Det er jo ingen vits i å slippe seg løs og fråtse vilt! trening skal jeg også få klemt inn! Forhåpentligvis bblir det vær til noen formiddagsturer også. I dagslys, det hadde vært godt!

 

Vi får skrives når forumet er oppe å går igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Johooooo! Jeg elsker disse mandagstreningene!

Enda en ny rekkord på romaskin 5km, 22,06(,9) så blir vel egentlig 22min og 7 sek det :) Det er hele 1min og 4 sek bedre enn forrige pers! :) Hadde i tillegg en aha opplevelse på mølla, Klarte å jogge i 40 min, så gikk jeg 2 1/2 og prøvde meg igjen, klarte helt til 14 nye min men da sa kneet stopp igjen, 2min pause og pån igjen! Sitter nå med ispose på begge knærne, men det er igrunn bare litt føre var, hehe. Er jo tross alt fysio da.. hehe.. Dey ble totalt 8,7km, men det var med oppvarming på 5min også da, og nedkjølingen.

 

Jeg håper så inderlig på et bra tall på vekta i morgen, men kom jo på hvordan den harde treningen ofte påvirker vekta, så får se onsdag/torsdag. Kjenner at den sjokisen jeg tok lørdag har gjort at det er vanskelgere å holde seg unna igjen.. Den forbaskade "uka" assa, men har jo bare meg selv å skylde på! Men men, det går jo så fint nå, så bare SKAL klare det. Vi er to sjokoholikere vi..

 

Ja du sier noe ang de kg som skal av de siste 12 dagene.. jeg reiser jo 22, så blir 10 dager for meg.. :) Men 10 dager med MAX innsats, og for min del 6dager med hel*** Tror reisedagene 22 og 23 blir nesten værre enn selveste julaften og 1.dag da det er mest mddag.. Men men, jeg skal bare ikke la jula ødelegge for denne gode steemen jeg er i nå!

 

We can do it, we can do it :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

uuups, posta samme twice her, det var ikke meningen.. Ja vi får snakkes når det er åpent her igjen. Dagslys ja, hehe det har vi ikke her oppe før uti slutten av januar :) hehe, men får litt når jeg skal hjem de få dagene det er da =)

 

Nå er det dusj så senga!

 

Natta =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uvant med de nye sidene her... Vet ikke helt om jeg liker det, men jeg blir vel vant etter hvert... Er spent på om alle gamle kjente finner veien inn hit etter hvert...

 

Veide 65,3 i dag. Så det går relativt treigt. Har ikke fått trimmet så mye denne uka, men blir forhåpentligvis noen gode økter i løpet av helgen.

 

Jeg har vært elendig på søvn og vanndrikking hele uken, og kjenner meg slapp og uopplagt. Skyldes nok delvis julestress også. Men nå er det bare en uke igjen, så roer nok det hele seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er enig med deg om de nye sidene, vet ikke om jeg likerd et jeg heller, men det er nok bare fordi det er uvant. er sikkert egentlig veldig fint nå :P bare vi som ikke er vant til det.. Jeg har jo ikke vært her inne så lenge, men alt er en vanesak.. Ser det er fler som er usikker på sidene men blir nok bedre når vi blir vant og finner fram slik vi gjorde tidligere :P

 

I dag sprakk jeg på julebordet, IKKE BRA!!!! Det var ikke en liten sprekk heller, og det ble desert når koret hadde avslutning på onsdag. Er så sykelig støl i kroppen også så vet ikke helt hvor harde økter jeg klarer i helgen, men skal prøve og skal hvertfall ut å gå! Og skal en tur ut å danse i morgen også =)

 

Er så irriterende at det ikke hjelper med bare en-to-tre dager å være superflink, når det bare er noen timer som skal til for å ødelegge HELE vektplanen for denna uka, jeg må bare jobbe hardere!

 

Du klarer noen gode økter i helgen vet du =) også prøv bare å få i deg noe mere vann! Det må jeg også!!!Nå skal jeg bruke litt tid på å se meg rundt her inne.. Vi talast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

76,0 i dag, herrelig så dpirimerende! Det beviser jo bare at jeg ikke kan skjeie ut i jula. Det er generelt sikkert ikke mellom jul og nyttår men nyttår og jul man legger på seg, men for meg er jula kristisk..

 

Jeg fikk omsider en suveren treningsøkt i dag. 4,3km på mølla så en hard styrkeøkt! Enda så støl jeg var etter torsdagen.. Bare kjipt å tenke på at det ikke blir noe ned fra tirsdagen fo har så mye å ta igjen etter sprekken i går.. Men kjenner at jeg har fått enda mer motivasjon til å klare meg i jula etter dette. Tenk så mye disse gode treningsøktene mine hadde utgjort om jeg hadde klart meg i matveien også. Må bare være flink for orker ikke å ha 5 ekstra kilo jeg må ta av meg etter jul, og ja jeg klarer fint å legge på 5kg på en uke, det har jeg klart flere ganger før, ikke bare i jula da..

 

Det har vært utrolig vanskelig med sidene nede faktisk.. VELDIG glad de er oppe å går igjen!

 

Har du fått trent noe i dag eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...