Gå til innhold

Gir jernet!


Gjest PolarErMinVenn
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 550
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest PolarErMinVenn

Så på kalenderen og det er 15 uker til bursdagen min, tenk om jeg kunne gått ned 1kg i uka, og være ca 15 kg lettere til den? Det hadde vært noe det! :D Så skal hige etter 1kg i uka selv om jeg igrunn vet at det er litt for tøft. Skal nok en gang gi alt jeg har, etter i morgen :P Det blir nok et høyt inntak av alkohol da..

 

fjellgeita, da ligger vi likt, 76,9 i dag (først 77,1!!). Hadde en kjempeøkt i går, men alikvel oppgang. Trodde jeg var ganske flink med maten, men tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kilo i uka det er ganske mykje det, men er du flink så skal det gå. Ein veit no vertfall ikkje, før ein har prøvd. Eg skal heie på deg eg :)

 

Vekta varierer veldi frå dag til dag så det har nok ikkje berre med inntaket å gjere. Meir mat ein ikkje et til vanlig, andre rutiner i jula enn ellers. Ja, kunne sikkert ha ramsa opp ein heil del.

Buksene strammer vertfall her og nye kjøper eg ikkje.

Eg lurer på om eg skal invistere i ei ny pulsklokke, ei av jentene mine har knabba den eg hadde(har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kg i uka, det er tøft, men du vet, litt tøffe mål må vi ha!

 

Jeg tenkte jeg skulle ned til 60 kg til 1. februar. Det litt urealistisk kanskje, og kanskje ikke... Skal i alle fall prøve! Skal reise bort helga den 17. februar. Da skal jeg uansett være under 60 kg! Hadde en liten plan og et ønske om å være ferdigslanket til påske og da veie 50 kg... Men jeg vet at det ikke er så veldig oppnåelig. Men hvis jeg jobber mot det, så vil jeg sannsynligvis greie flere kg enn hvis jeg setter meg 55 som mål til påske...

 

Jeg begynner å hate godteri... Eller ikke egentlig... Jeg hater at jeg liker det. Skulle ønske jeg ikke var så svak for det. Det gjør meg i elendig form. Tung i hodet, trett, sliten og i dårlig humør... Men fra 1. januar er det stopp! Damn! Kanskje jeg skal ha totalforbud i hele 2012... Vet jo jeg kan greie det, og vet jo det er godt for meg! Må tenke litt på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

1 kg i uka, det er tøft, men du vet, litt tøffe mål må vi ha!

 

Ja det var da slik denne tråden startet ;) Jeg henger meg på deg denne gangen da, 4 uker er fint det. Ser hva jeg veier på tirsdag, men skal ned like mange kg som deg innen 1 feb ;) Egentlig så får jeg bare si det samme, skal ned til 70 blir det på meg da!

 

Du, jeg vurderer det samme med helt forbud i 2012 med godis. Har klart det før, men da fikk jeg 1000 kr av pappa for å klare det, tenker på det nå så er det en liten sum :P Jeg vet jeg klarer det om jeg bestemmer meg, men har jeg lyst? Er motivasjonen der? Gjør det jo lettere å ned i vekt da hvertfall, og det burde jo være motivasjon nok!

 

Det ble en uforglemmelig fest i går, hold meg til hvitvin da hvertfall. Skal ut på butikken nå, så skal jeg prøve å få til en skitur..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør det! 2012 uten godteri! Men ingen regel uten unntak... Tenker at kake til bursdag og lignende er ok. Popcorn til kino (er så sjeldent på kino, så det blir kanskje et par ganger...) Og is på veldig varme dager. Ettersom jeg bor i nord-norge blir vel ikke det så himla mange dager det heller :P

 

Men ellers ingen godteri, ingen sjokolade, ingen brus, ingen potetgull, ingen kjeks, ingen kaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Okay! Jeg er med! Men som du sier noen unntak, har igrunn de samme unntakene som deg der. Bor jo nå i Finnmark slv, så mange isspisedagene blir det ikke. Først og fremst skal jeg klare meg uten alt frem til påske. Men jeg må kunne spise dipp. Elsker gulerøtter og dipp. Is, wienerpølse og vaffel på 17mai. Skal kunne unne meg noe på min egen bursdag i april. Og har lovt meg bort il et vaffelbesøk nå på nyåret.Vet egentlig at med slike unntak så blir et nesten vanskeligere, og jeg setter meg ikke slike mentale mål uten å gå all in. Derfor er det nå først og frems 0-tolleranse frem ti påske :D!!

 

Jeg må kunne ta kakao når jeg er ute på skitur (vinterfestivalen), men inne skal jeg bare drikke te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent at du er med!! Kakao må selvsagt være ok på skitur! Og dessert når man er i selskap og lignende. Blir fort mange unntak, men så lenge man følger reglene i hverdagen burde det jo være tilstrekkelig.

 

Grunnen til at jeg velger å si hele året er fordi jeg blir så slapp og uvel av søtsaker. Jeg vil prøve en påskeferie og en sommerferie uten for å se om jeg kanskje kommer til å være mer opplagt :)

 

Det føles bra å ha bestemt seg for dette her. Nesten som en befrielse faktisk... Det blir lettere å motstå alle fristelser nå. Ikke noe mer svake menneske! Dette blir så bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nessie87

Lykke til dere! Godtestopp gjør så godt for kroppen! vart fysisk uvel igjen da eg begynte å spise godteri igjen.

 

Eg sa bare til meg selv at eg ikkje vil fyllle kroppen med sukker, det var rett og slett forbudt for meg.

Håper dere greier dere bra, skal heie på dere.

Første ukene er som regel verst, ikke tenk på favorittsjokoladen men heller en du egentlig ikkje liker så blir motivasjonen ikkje brutt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Er så trøtt og sliten i dag, klarer ingen ting! Orker ikke se på film engang! Hehe, snart legge meg nå. Spent på vekta i morgen. I dag tidlig var det ikke vits å sjekke for kom jo rett fra fest.. Jaja.

 

Vi skal klare oss vi! Nå skal kiloene av og vi skal kunne bruke kjoler og glede oss til bikini til sommeren! Eller, hvertfall hvis jeg resiser til et varmere strøk på ferie haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Nå skjønner jeg lite.. Veide i dag hele 76,8 det er faktisk 0,6 opp bare fra i går.. Og i går var jeg flink, med både snømåking, gåtur i vindværet og en joggetur på mølla. Var flink i matveien også. Men skal ikke sture. Skal ha nedgang til neste uke hvertfall. Håper det er kroppen som holder på noe den ikke skal. Va sliten i går, men føler meg helt jævlig i dag, ligget meget urolig i natt og svette som rakkern.. Så er vel noe i ulaget.

 

Jobben kaller så får hvertfall gjøre et ærlig forsøk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65,7 i dag. Kan leve med det... Jeg hadde fryktet verre... Opp 0,9 fra forrige tirsdag. Nå starter kampen ned til 60! Det er ikke lang tid til 1. februar, så her må tiden utnyttes godt.

 

0,6 opp på en dag er som regel bare litt ekstra væske i kroppen eller litt mer mageinnhold. Sjekk i morgen du, så blir det nok bedre :)

 

Jeg er så fornøyd med avgjørelsen min at jeg kan ikke få sagt det nok. Ser frem til å oppleve ferier uten den sykelige overspisingen av sjokolade. Dette kommer til å bli knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

I dag har jeg følt meg skikklig uvel, har derfor ikke blitt noen trening. Det hjelper ikke på at uka nærmer seg, ryggen er så vond atte fy! Da har det faktisk ingen hensikt meg trening..

 

Men så bra da, jeg er glad for det jeg også! Jeg gleder meg så innmari til å være 10 kg lettere jeg :P hehe :D

 

Prøver å tenke ut noe middag, er sulten, bare har ikke lyst på noe mat.. Hvertfall ikke å lage det i dag..

 

Fjellgeita: Takk for det! Det trengs visst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått lite trim også. Treningssenteret er stengt og det har ikke fristet å gå ut i dette været. Men vi får ta det igjen senere. Jeg vet at det alltid vil være sånn at man får trent mindre i perioder og mer i andre perioder. Det viktigste er at man kommer seg i gang med trening igjen.

 

Vekta står på stedet hvil. Men jeg oversteg nok kloriinntaket litt i går. Ble nok litt for mye til middag og tok en god neve mandler på kvelden. Da var jeg så sugen på noe...

 

Skal prøve å få lagt inn en wii-økt hjemme i dag. Litt aerobic og litt boksing blir bra :) Kanskje litt dans og zumba også!

 

Håper du føler deg bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så dukker det opp noen spørsmål angående definisjonen av godteri. Jeg har av og til litt problemer med vond og tørr hals, så da har jeg pleid å kjøpe noen sukkerfrie pastiller. Dent og den slags... Jeg mener ikke det kvalifiserer som godteri... Men kanskje det er det :huh: Hva mener du?

 

Kanskje jeg skal passe på å kun kjøpe repsils og sånt, for det er vel fort gjort å få "vondt i halsen" dersom man plutselig får veldig lyst på noe... Men på den andre siden er jo hovedpoenget med snop-stopp å unngå sukker, og med sukkerfrie pastiller som jeg egentlig ikke spiser så ofte uansett er det vel ikke totalt brudd på prinsippene... Jeg tygger jo sukkerfri tyggegummi... Det må da ihvertfall være lov!

 

Jeg vet ikke... Det kommer vel flere uklarheter og man må ta stilling til. Føler at det blir veldig mange unntak etter hvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Poenget med godte fri er:

- Klare å holde seg unna sukker (raske karbohydrater også)

- Mer kontroll på hva man putter i seg og inntaket generelt.

 

Slik jeg ser det er det lov med som ikke er for å spise godteri. Altså halspastiller til vond og sår hals. Is hvis det er varmt nok ja, men igjen, ikke bare fordi man har lyst på noe og ikke kan ta noe annet. Ta et kakestykke i selskap for både selskapets og høflighetenskyld, men ikke et stykke til og et stykke til fordi man har lyst på, heller ikke greit å bake fordi man vil ha noe, slik jeg gjorde masse i høst.. For de fleste av oss så er det ting som har skjedd som gjør at vi er der vi er, men grunnen til at vi er her inne er jo fordi vi finner unnskyldninger for det meste. Alltid en grunn til å spise litt ekstra, noe godt, unne seg noe, trene litt mindre o.l hvis man leter etter en grunn. Så leter man etter en grunn for å kunne spise noe så finner man gjerne flere ;) da må man bare veie opp med spørsmålet "vil det påvirke min nedgang negativt?" hvis ja så dropp det, hvis nei så hvorfor ikke? :) Men nå må man jo være kritisk når man stiller seg spm også da ;)

 

Dæven, det blitt lenger enn jeg hadde tenkt :rolleyes:

 

Når det kommer til både tyggis og halspastiller så syns jeg det er greit utenom, jeg mener, hvertfall jeg har jo spist masse godis! Og kutte såpass mye syns jeg er bra av oss jeg :D Men også derfor jeg nå har mål først frem til påske! Ser liksom enden på det, da kan jeg være beinhard!

 

Ingen ting som kan defineres som godis/snacks av den usunne sorten er lov. Dvs at fx gulerøtter og dip er noe jeg lar meg selv kose meg med, selv om det er snacks :)

 

Føler meg hvertfall ikke værre i dag.. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt veldig enig :) Mye fornuft i det der!

 

Jeg tenker jo at jeg skal kunne kose meg med noe godt i ny og ne. Men da snacks som ikke er godteri. Som f.eks spekemat, fruktsalat med yoghurt, ost og kjeks... Men det blir nok ikke så mye av det frem til jeg er ferdigslanket uansett.

 

Det går seigt her nå. Det er nok fordi jeg ikke har kommet i gang med treningen. Men kostholdet er på plass og jeg antar det løsner når jeg bare får opp aktivitetsnivået litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Tregt ja, du sier no, men jeg gjør det jeg kan. Nå har jo ikke kroppen vært helt god i det siste, men den er på rett vei! Det ble en forholdsvis hard økt i går. 5km på romaskinen, som egentlig ikke var planen, men mølla var opptatt :P så 6km på mølla etterpå! Ikke de aller kjappeste km jeg har hatt, men det gikk bedre enn på mandag. Var blytung i beina og ryggen verka litt på slutten, men ellers bra! Litt fornøyd :rolleyes:

 

Jeg har uka, og det er nok derfor ryggen er så ille, for det er magen også. Gjør det jo enda vanskligere å holde seg unna sjokoladen! Må innrømme at gulrot og mandel inntaket nok er litt i det høyeste laget.. Men denne første uka uten sjokkis (og annet godis) så får jeg heller ty til litt ekstra av det, enn å sprekke å havne på sjokoladen!

 

Jeg har tenkt til å ikke kose meg med noe snacks, hvertfall ikke så lenge jeg ikke blir bedt bort, før påske! For håpentlig hvis så har vi begge kommet langt på vei til den tid :D

 

Nå begynner det å lukte godt her, har kylling filet og grønnsaker i ovnen, nam nam! Så mye sunnere kan det heller ikke bli :D Tror ikke det blir noen treningsøkt i dag, muligens det blir en gåtur, stor mulighet for det :) Litt uvant å ha hatt en slik økt jeg hadde i går på en onsdag, det ødelegger rutinene mine :P jeg har så vanskeligheter med å få trent på fredagene.. Snaaaaart helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

SJOKOLADESYK!!!!!!!!! :blink: Hadde vært godt med vaffler også! har det i skapet her, Kjøpte sånn pose på tillbud i november.. Men siden jeg har klart å la den ligge til nå så må jeg jo bare klare å la de ligge til påske! Hehe

 

Det ble en treningsøkt i dag også, ikke fordi jeg hadde så veldig lyst, men tenkte at det var fryktelig dumt å sitte her å bare ha lyst på alt en ikke skal spise, for da hadde jeg til slutt begynt å bake! :P Nå kan jeg hvertfall ta treningsfri i morgen, blir lange økter både lørdag og søndag :D Håper at det blir lettere å holde seg unna sjokkisen neste mnd når uka kommer, siden den har vært uten en stund.. :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag braker det løs med trening for min del. Ser veldig frem til å komme i gang igjen. Skulle egentlig i går kveld, men var veldig trett. Har vært en tung uke. Sovet dårlig og slitt litt med å komme på rett kjøl etter juleferien. Men nå må det bare bli bedre og bedre :)

 

Jeg er mye sulten for tiden. Har vært en del mer mat i julen, så det tar vel en tid før kroppen godtar at det ikke er mer å få nå. Særlig på kveldstid kjenner jeg meg sulten. Har spist noen mandler for å stabilisere blodsukkeret litt, og er ganske overrasket hvor godt det hjelper på.

 

Det som ikke hjelper er at mannen setter seg ned å spiser ostepop, kjeks, brødskive med nugatti, sjokolade osv. Men jeg føler ikke jeg kan nekte ham heller. Må bare bite det i meg. Det går nok noen dager, så bryr jeg ikke meg om det lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Det med å kjenne seg sulten kjenner jeg meg veldig igjen i, samtidig som jeg er ganske matlei, og da er det så lett å ty til "lettvinte" og usunne alternativer, men føler jeg har vært sterk. Jeg har ingen andre å skylde på, altså som sitter å spiser ting jeg ikke skal, annet enn på jobb da i lunsjen, men klarer meg gjennom det.

 

Skal ut på hjemmebesøk nå etter lunsj, så blir hvertfall en liten tur i dag. Tror jeg skal klare å gå en tur i kveld også :) Aktiv restitusjon ;) Har sovet fryktelig dårlig jeg også, håper det bedrer seg snart..

 

Nå er det ut! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks avgårde på trening. Gleder meg! Skal ha en skikkelig økt i dag. Må vel snikveie litt i morgen for å se hvordan jeg ligger an. Kjennes ut som det skjer ting her :)For å greie målet mitt bør jeg være under 64 på tirsdag (som er min offisielle veiedag)...

 

Gå tur er slett ikke dumt. Frisk luft er jo veldig bra når man sliter litt med søvn. Jeg burde absolutt bli flinkere til det. Jeg synes bare det blir så kjedelig... Jeg må vel få ordnet meg noe musikk så jeg kan høre på når jeg går. Da blir det straks mye morsommere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Jeg synes også det motiverer litt ekstra når man er flere sammen om det. Det er en ting å si til seg selv at man skal ha godte-stopp, men å si det til noen andre, og være to om det gjør det litt mer forpliktende på en måte. Veldig glad du ble med på det :D

 

Hadde en kjempeøkt i dag ca 2,5 time trening. Og jeg hadde ikke tapt meg noe merkbart heller. Så nå er det bare å få inn rutiner på treningen, så blir dette meget bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...